Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(17)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(16)
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Czytelnia
(16)
Autor
Klasińska Barbara
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Grabowska Tatiana
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czopek Jakub
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Forma Paulina
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lodziński Krzysztof
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Musiał Emilia
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pilich Mateusz
(1)
Pituła Beata
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Rudnicki Paweł
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Różański Andrzej
(1)
Samujło Małgorzata
(1)
Smak Ewa
(1)
Szerląg Alicja (1958- )
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wierzchosławska Agnieszka
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wosik-Kawala Danuta
(1)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Temat
Nauczyciele
(11)
Przydatność zawodowa
(7)
Szkolnictwo
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rodzice
(3)
Studenci
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dziecko
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pokolenie Z
(2)
Samokształcenie
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Arteterapia
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Biblioterapia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Katecheci
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Nauczyciele-bibliotekarze
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Oświata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Poczucie własnej skuteczności
(1)
Postawy
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina wielopokoleniowa
(1)
Rozwój emocjonalny
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
1. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych: Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj; Ku nowoczesnej szkole; Nauczyciel wobec reformy- reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego; Dyrektor szkoły- zarządca czy kreator edukacji; System edukacji w Szwecji; 2. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej: Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji; Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków; Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017; 3. Kompetencje współczesnego nauczyciela: Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego; Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym środowisku uczenia się; Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole; Jaki nauczyciel w e-szkole?; 4. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami: Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych; Neurodydaktyka- sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły?; Różnorodność w edukacji- wyzwanie dla polskich nauczycieli; Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły; Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy; 5. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej: Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły; Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego; Cel a zadanie- kategorie ewaluacji kształcenia; Innowacje pelagiczne w edukacji wczesnoszkolnej; Podstawa programowa a metodyka kształcenia; 6. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra: Sześciolatek u progu kariery szkolnej- nowe wyzwania, szanse i zagrożenia; Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę; Edukacja domową forma kształcenia i samokształcenia dzieci; Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga; 7. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra: Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych; Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej; Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci- wybrane środki i metody dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacyjne wyzwania wobec kształcenia na poziomie akademickim: Społeczna rola uniwersytetu: siedlisko rozumu czy szkoła fachowców?; Kompetencje absolwenta szkoły wyższej- model teoretyczny; Oczekiwania wobec absolwenta szkoły wyższej jako podmiotu edukacji; Absolwent szkoły wyższej- humanista na rynku pracy; Studia doktoranckie jako element Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Humanistyczny kontekst edukacji akademickiej: Osoba i rozwój. Podejście Gestalt w edukacji akademickiej; Odkrywanie nadziei- wybranej kompetencji pedagogicznego działania; Znaczenie kompetencji autokreacyjnych w procesie kształcenia akademickiego; Kompetencje kluczowe studentów w kontekście oczekiwań społeczeństwa informacyjnego; Kompetencje edukacyjne z perspektywy zarządzania wiedzą; Aksjologiczne aspekty kształcenia studentów w szkole wyższej; Obywatelskość w procesie kształcenia studentów; Kompetencje międzykulturowe absolwenta szkoły wyższej; Kompetencja kreowania zdrowia jako komponent wykształcenia na poziomie wyższym; 3. Nauczycielskie kompetencje: Nauczyciel jako "aktor społeczny"- możliwości teoretycznego wyjaśnienia profesjonalizacji; Różne modele i kategorie przygotowania zawodowego współczesnego nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli- rzeczywistość a oczekiwania; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli akademickich w opinii studentów; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich- przyszłych nauczycieli; Kompetencje absolwentów studiów nauczycielskich do współpracy z rodzicami uczniów; 4. Kompetencje zawodowe studentów wybranych kierunków: Wyzwania cywilizacyjne a kompetencje zawodowe studentów pedagogiki- rozważania o pewnym rozdźwięku; Autoedukacja studentów pedagogiki w perspektywie przygotowania do zawodu; Potencjał zawodowy absolwentów pedagogiki resocjalizacyjnej; Ocena jakości kształcenia oraz przygotowania do zawodu pedagoga w opinii absolwentów krakowskich uczelni pedagogicznych; Wiedza o kulturze jako niezbędny komponent edukacji akademickiej pielęgniarek, lekarzy i nauczycieli; Standardy kształcenia dla kierunku lekarskiego w Polsce; Absolwent Wydziału Prawa i jego przyszłość w kontekście projektu zmian ustaw samorządowych radcowskiej i adwokackiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza i terapia uczniów- wybrane zagadnienia: Diagnoza i terapia ucznia dyslektycznego; Diagnoza i praca z uczniem zdolnym; Diagnoza i terapia ucznia z ADHD; Diagnoza i terapia ucznia agresywnego; Diagnoza i praca z uczniem zagrożonym uzależnieniami; Diagnoza i praca z uczniem- ofiarą przemocy domowej; 2. Rozwijanie wybranych umiejętności psychospołecznych uczniów: Rozwijanie inteligencji emocjonalnej uczniów; Rozwijanie asertywności u uczniów; Rozwijanie empatii uczniów; 3. Wybrane metody terapii w pracy z dziećmi i młodzieżą: Teatroterapia i techniki parateatralne w pracy z dziećmi i młodzieżą; Muzykoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą; Biblioterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Ogólne rozważania o kompetencjach i kwalifikacjach nauczycieli: Kwalifikacje i autokreacja nauczycieli; Wizerunek etyczny współczesnego dydaktyka humanisty; O potrzebie kształtowania kompetencji pedagogicznych współczesnego nauczyciela; Rozważania o kwalifikacjach pedagogicznych nauczycieli. II. Kształtowanie kompetencji zawodowych nauczycieli (obecnie i w przeszłości): Kto powinien kształtować kompetencje przyszłego nauczyciela; Cechy osobowości i kompetencje studentów WSP TWP w Warszawie; Oczekiwania studentów pedagogiki wobec kompetencji zawodowych nauczyciela; Kształcenie nauczycieli szkół średnich ogólnokształcących i seminariów nauczycielskich w Polsce w latach 1918-1924 w świetle obowiązujących przepisów; 3. Kompetencje dydaktyczne i wychowawcze nauczycieli: Stereotypy psychopedagogiczne a kompetencje wychowawcze nauczyciela; Konferencja. Kompetencje zawodowe współczesnego nauczyciela (14 maja 2007). Temat referatu: kompetencje wychowawcze nauczyciela i jego odpowiedzialność za ucznia w niektórych nurtach myślowych; Funkcje i zadania pedagoga szkolnego we współczesnej szkole; "Pedagogika serca" w dorobku Marii Łopatkowej; Przygotowanie warszawskich nauczycieli do prowadzenia edukacji środowiskowej; Kompetencje nauczyciela historii w prowadzeniu lekcji metodami aktywnymi; IV. Kompetencje komunikacyjne nauczycieli: Rola słowa w nauczaniu; Kompetencja komunikacyjna nauczyciela w kontekście oczekiwań pracodawców; Kompetencje komunikacyjne polskich i niemieckich instruktorów reakcji fizycznej w ich autoocenie; Kompetencje komunikacyjne współczesnego nauczyciela; "O poprawność językową przyszłych nauczycieli"; Kompetencje medialne nauczyciela; Być nauczycielem XXI wieku- komputer i środki audiowizualne w zawodzie nauczyciela; Kompetencje informatyczne i medialne nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje zawodowe nauczycieli. Integrowanie kompetencji nauczycieli dla jakości edukacji; Education in the 21st century; Kompetencje zawodowe nauczyciela w świetle reformy systemu edukacji; Kształcenie nauczycieli do prowadzenia edukacji kulturalnej; Kształcenie integracyjne niepełnosprawnych a kompetencje nauczyciela; Kompetencje nauczycieli przyszłości w świetle raportu dla UNESCO, opracowanego przez Międzynarodową Komisję do Spraw Edukacji XXI wieku; Wiedza i kompetencje nauczyciela w świetle teorii pedagogicznych; Innowacje pedagogiczne nauczycieli jako wskaźnik ich kompetencji zawodowych; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela; Kompetencje komunikacyjne nauczyciela a skuteczność porozumiewania się w klasie w edukacji wczesnoszkolnej; Znajomość podstawowych pojęć informatycznych wśród studentów jako czynnik kompetencji nauczycieli; Rola oraz kompetencje pedagoga szkolnego w zreformowanej szkole podstawowej; kompetencje pedagoga pracującego w wielokulturowym środowisku pogranicza a jakość kształcenia w procesie edukacji; Kompetencje językowe nauczycieli; Kompetencje nauczyciela - samoocena pracy nauczycieli szkół specjalnych; Jakość kształcenia - kompetencje nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w klasie integracyjnej; Kompetencje kreatywne nauczycieli; Edukator-nauczyciel zdrowia. Wymagania i rzeczywistość; Akty językowe jako przejaw przemocy symbolicznej i wyraz kompetencji komunikacyjnych nauczycieli przedszkola; Kompetencje nauczyciela w reformowanym systemie edukacji; Kształcenie i doskonalenie nauczycieli czynnych zawodowo - propozycje rozszerzenia kompetencji pedagogicznych; Kształcenie nauczycieli wyznaczone potrzebą uzyskania kompetencji zawodowych; Kompetencje nauczycieli akademickich w opinii studentów - na przykładzie studentów WSH w Pułtusku i Uniwersytetu w Białymstoku; Badanie oczekiwań studentów w zakresie niewerbalnych zachowań nauczycieli na zajęciach edukacyjnych; Kompetencje zawodowe nauczyciela. Nauczyciel epoki przemiany a jakość kształcenia. Ankiety studenckie jako narzędzia doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Opolskim; Jakość kształcenia jako istotna kategoria współczesnej edukacji; Rizenim kvality v pregradualni priprave ucitelu k profesionalnim kompetencim; Jakość kształcenia oświatowych kadr kierowniczych; Kultura szkoły a jakość kształcenia. Próba eksplikacji; Wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych a podnoszenie jakości pracy szkoły; Przygotowanie nauczycieli do doskonalenia procesu ewaluacji; System zarządzania jakością według ISO 9001:2000 narzędziem doskonalenia procesu kształcenia w szkole wyższej na przykładzie Wydziału Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu; Czy wagary mają wpływ na jakość kształcenia; Stosunki interpersonalne między nauczycielem i uczniem a jakość kształcenia (refleksje z badań); Technologia informacyjna w edukacji - zagrożenia; Wideokonferencja w edukacji; Nauczyciel i jego rola w rozwoju osobowości ucznia; Kształtowanie umiejętności zawodowych nauczyciela; Możliwości i ograniczenia rozwoju zawodowego nauczycieli; Opinie nauczycieli o procesie wdrażania reformy edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prawo oświatowe w pytaniach i odpowiedziach)
1. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach podstawowych, 2. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w gimnazjach, 3. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach ponadgimnazjalnych, 4. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach lub placówkach specjalnych, 5. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela języków obcych w poszczególnych typach szkół, 6. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela religii w poszczególnych typach szkół, 7. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela bibliotekarza w poszczególnych typach szkół, 8. Kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska psychologa, logopedy i pedagoga szkolnego w poszczególnych typach szkół.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część: Społeczne aspekty roli nauczyciela: 1. Wiedza, umiejętności i kompetencje nauczyciela w świecie w którym trzeba Bronic pedagogicznego sensu edukacji, 2. Hermeneutyczne inspiracje w myśleniu o nauczycielu, 3. Pojecie odpowiedzialności w refleksji nad wychowaniem, 4. Spojrzenie na rolę nauczyciela z perspektywy różnych oczekiwań społecznych, 5. Ład społeczny i zakładnicy modeli edukacyjnych. Refleksje pedagogiczne, 6. Nauczyciel jako istotny aktor społecznego świata szkoły, 7. Niebieska władza, pomarańczowy nauczyciel, zielony uczeń, 8. Zmienne otoczenie jako kontekst funkcjonowania współczesnego nauczyciela. Część B: Profesjonalne aspekty roli nauczyciela: 9. "Wielki Przegrany Współczesności". Polski nauczyciel jako podmiot i przedmiot kształcenia, 10. Przygotowanie ogólno pedagogiczne oraz specjalistyczne jako składnik kompetencji zawodowej nauczyciela zdobywanej w ramach studiów z perspektywy polonisty, 11. Modele nauczania - uczenia się w przygotowaniu dydaktycznym nauczycieli, 12. Profesjonalne kompetencje nauczyciela, 13. Kompetencje zawodowe wychowawców w pracy z agresywnymi nieletnimi. Propozycje udoskonaleń w procesie kształcenia pedagogów, 14. nauczyciele religii wobec rozwoju moralnego uczniów, 15. Pedagogia T. Gordon jako sposób usensawiania świata z punktu widzenia racjonalności emancypacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Kształcenie nauczyciela kompetentnego, Cz. II Nauczyciel kompetentny w działaniu, Cz. III Nauczyciel wobec zagrożeń i wyzwań współczesnego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I. Podstawy teoretyczne kształcenia nauczycieli wychowania przedszkolnego: 1. Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 2. Opiekun praktyk studenckich (wprowadzenie do rozważań nad nowym modelem pedagogicznego kształcenia), 3. Wychowanie przedszkolne w wybranych systemach edukacyjnych - analiza porównawcza, 4. pozycja społeczna i zawodowa nauczycieli przedszkola w Polsce po II wojnie światowej. Wybrane problemy, 5. Dostęp dzieci do edukacji - mity i rzeczywistość. Część II. Kompetencje nauczyciela i jego działalność praktyczna: 6. Kompetencje nauczycieli w zakresie kształcenia artystycznego dzieci w wieku przedszkolnym, 7. Kompetencje muzyczne nauczycieli wychowania przedszkolnego, 8. Kompetencje informatyczne nauczyciela przedszkola, 9. Demokratyczny styl rozmowy nauczyciela z dzieckiem, 10. Edukacja środowiskowa dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli, 11. Stopień rozumienia edukacji regionalnej przez nauczycieli wychowania przedszkolnego, 12. Procedura zawierania umowy nauczyciela z dzieckiem w przedszkolu. Stan i możliwości. Część III. Współpraca nauczyciela przedszkola ze środowiskiem rodzinnym: 13. Edukacja z partnerskim udziałem rodziców - rozwiązywania stosowane w bydgoskich przedszkolach, 14. Rodzina promująca zdrowie w wyobrażeniach dzieci kończących edukację przedszkolną, 15. Dziecko i jego środowisko rodzinne, 16. Znaczenie roli kobiety w edukacji przedszkolne, 17. Jakiego przedszkola chcą dla woich dzieci rodzice?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łodzkiego / Uniwersytet Łódzki)
1. Wielokulturowość, 2. Polska "wielokulturowość", 3. Implikacje pedagogiczne wielokulturowości, 4. Dziecko w wieku przedszkolnym wobec "inności", 5. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 6. Nauczyciel przedszkola wobec wielokulturowości - wyzwania współczesnej edukacji, 7. Wizerunke nauczyciela wychowania przedszkolnego, 8. Nauczyciel i jego umiejętności w kontekscie przygotowania do edukacji wielokultrowej i edukacji międzykulturowej, 9. Ja i świat - analiza treści dzieciecych rysunków jako odzwierciedlenie "jakości" pracy nauczyciela w odniesieniu do poznawania przez dzieci ludzi innych kultur, ras i wyznań, 10. "Profesjonalizm" nauczyciela wychowania przedszkolengo w obliczu narastającej wielokulturowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształcenie pedagogiczne: Umiejętności konstruowania programów kształcenia w przygotowaniu zawodowym nauczycieli; Praktyki jako istotna forma przygotowania zawodowego absolwentów w kontekście przemian rynku pracy; Nauczyciele między indywidualizacją a integracją; Studenci kierunków nauczycielskich wobec nowych zadań edukacyjnych; Kształcenie i zatrudnienie pedagogów specjalnych- wielowątkowość zagadnienia; Nauczyciel przedmiotów zawodowych a wymagania rynku pracy; 2. Plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych: Aspiracje i plany zawodowe studentów pedagogiki KUL w kontekście czynników wspomagających wejście na rynek pracy; Aspiracje i plany zawodowe młodzieży akademickiej w Polsce na przykładzie studentów geografii; 3. Młodzi pedagodzy na rynku pracy: Adaptacja zawodowa młodych pedagogów; Kompetencje społeczne kandydatów do zawodu pracownika socjalnego; Rynek pracy i wartość pracy w opiniach studentów; Przygotowanie zawodowe absolwentów studiów wyższych do wymagań stawianych przez współczesne organizacje; Kompetencje społeczno-emocjonalne absolwentów kierunków nauczycielskich i pedagogicznych; Postrzeganie wychowawcy świetlicy profilaktyczno-wychowawczej przez wychowanków- młodzież gimnazjalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Wyd. 6 Stan prawny na 01.09.2015 r. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2015. - 1486, [1] s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; Przepisy ogólne; Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki; Przyjmowanie do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych placówek; zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi; Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych; Sprawdzian, egzamin gimnazjalny i egzamin maturalny oraz egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie; Społeczne organy w systemie oświaty; Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych; Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli; Finansowanie szkół i placówek publicznych; Szkoły i placówki niepubliczne; Pomoc materialna dla uczniów; Przepisy szczegółowe; Zmiany w przepisach obowiązujących; Przepisy przejściowe i końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Etyczne drogowskazy w pracy nauczyciela; 2. W poszukiwaniu idealnego nauczyciela; 3. Autorytet nauczyciela; 4. Kwalifikacje i kompetencje nauczyciela; 5. Nauczyciel- badacz, refleksyjny praktyk; 6. Optymizm w pracy nauczyciela; 7. O potrzebie samorealizacji nauczyciela; 8. Praktyka jako jeden z elementów kształtowania osobowości; 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej