Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Czytelnia
(7)
Autor
Akademia Podlaska
(1)
Brzezińska Renata
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koczoń-Zurek Sabina
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Leksicka Krystyna
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Pituła Beata
(1)
Potęga Witold
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Urbanek Bogdan
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Temat
Nauczyciele
(9)
Szkolnictwo
(3)
Nauczanie
(2)
Kultura organizacyjna
(1)
Oswiata
(1)
Oświata
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dokąd zmierza polska szkoła? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty; Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych; Szkoła - jaka jest, każdy widzi; jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman; Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju; Doświadczenie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji; Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości; Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań; Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej; Strategia przejścia czy przetrwania czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? ; Egzaminy szkolne jako gra; Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem - nowatorem; Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki pedagogicznej; Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia; Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój demokratycznych teorii pedagogicznych: Autokratyczne i demokratyczne społeczne uwarunkowania pracy szkoły; Porównanie dwóch filozofii pedagogicznych, autokratycznej i demokratycznej; Autorskie klasyczne propozycje demokratycznej podstawowej pedagogiki; 2. Nauczycielskie kompetencje i ich rozwój: Uwagi wstępne; Ujęcia definicyjne i inne ogólne; Polski nauczyciel w warunkach PRL; Nauczycielskie kompetencje dla różnych założeń procesu uczenia się; Opinie studentów o kompetencjach ich nauczycieli ze szkół podstawowych; Dyskusja w sprawie reformy edukacyjnej; Analiza porównawcza pracy nauczycieli w szkołach amerykańskiej i polskiej; 3. Metodologia badań; 4. Badania własne: Próba badania wyników nauczania w 1973 roku; Badania rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli uczniów osiemnastoletnich; Nauczycielska bariera kompetencyjna przy wdrażaniu edukacji elektronicznej z 14-latkami; Nauczycielska bariera kompetencyjna ujawniona przy wprowadzaniu zeszytów ćwiczeń z podstaw elektrotechniki; Eksperymentowania nauczania techniki w klasach I-III szkoły podstawowej a nauczycielskie kompetencje; Ulepszanie pracy nauczycieli klas początkowych; Eksperymentowanie edukacji blokowej wśród uczniów 10-13 letnich; Reforma pedagogiczna w państwowych dokumentach oraz w opiniach studentów (byłych uczniów) i w opiniach nauczycieli; Badania kierunków i metod przebudowy i rozwoju kompetencji zawodowych nauczycieli polskiej szkoły podstawowej; Badania nad możliwościami poszerzania i pogłębiania kompetencji pedagogicznych; Współtworzenie środowiska edukacyjnego nowym wyzwaniem nauczycieli szkół podstawowych; 5. Podsumowania i wnioski z badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Ogólna charakterystyka mobbingu; 2. Mobbing z perspektywy; 3. Zakres i uwarunkowania lobbing; 4. Metodologia badań własnych; 5. Mobbing wśród nauczycieli. Wyniki badań własnych; 6. Rekomendacje antymobingowe dla środowiska nauczycielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp, Dyrektor i nauczyciele w szkole jako organizacji uczącej się, Nauczyciele "uwikłani" współczesnością, Doświadczenia z pedagogicznych badań historycznych i porównawczych w kształceniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli, Ryzyko osobowościowo-zawodowych deformacji współczesnych nauczycieli, Nauczyciel wobec kryzysu wartości społecznych i wychowawczych, Socjologiczne podejście do edukacji,w szczególności do roli ucznia i nauczyciela, Tischnerowski etos nauczyciela, Spory o kształt współczesnej edukacji, Kierowanie zmianą w drodze do jakości pracy szkoły, Nauczyciel jako twórca nowego ładu edukacyjnego, Neurodydaktyka-perspektywą na sukces w uczeniu (się), W poszukiwaniu wyznaczników edukacyjnej aktywności nauczyciela.Samokształcenie, Nauczyciel i uczeń w dobie przemian społecznych-wzajemne oczekiwania, Nauczyciel jako lider w obliczu zmian oświatowych, Emancypacyjna i instrumentalna świadomośćwspółczesnych nauczycieli, Piętno w szkole.Rozważania o (z)ranionej tożsamości ucznia, Warsztat pracy nauczyciela wychowawcy, Nauczyciel jako dydaktyk wychowawca w percepcji uczniów szkoły podstawowej, Nauczyciel a niepowodzenia szkolne-jak odnieść edukacyjny sukces?, Funkcje dyrektora szkoły w świetle reformy oświaty, osobowość pedagoga-rzemieślnik czy idealista?, Medialny wizerunek nauczyciela i ucznia w kontekście skandali szkolnych jako źródło fundamentalnych pytań pedagogicznych, Postawy nauczycieli wobec współczesnych badań pedeutologicznych a ich wiarygodność, Systemyu rozproszone-analiza możliwości zastosowania w procesie dydaktycznym, Wizerunek nauczyciela muzyki-dawniej i dziś, Program Socrates-ku edukacyjnej Europie, Kształtowanie tożsamości europejskiej w szkole, Aksjologiczne aspekty portretu nauczyciela, Wyzwania moralne dla nauczycieli w zmieniającej się rzeczywistości, Kontrowersje wokół egazminów testowych, Opiekuńczafunkcja szkoły-sfera zapomniana czy zaniedbana?, Współpraca nauczyciela z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Etyka w pracy nauczyciela; 2. Pedagogika milczenia czy zaangażowania- o dylematach współczesnego nauczyciela; 3. Wartość sprawiedliwości w procesie wychowania; 4. Refleksja o potrzebie edukacji etycznej studentów; 5. Nauka katechezy dylematy i nadzieje; 6. Post- konteksty roli społecznej nauczyciela. Wybrane aspekty dyskursu; 7. Zadania nauczyciela wobec dziecka, którego rodzina jest "nieobecna". Refleksje na przykładzie filmu "Wrony"; 8. Nauczyciel a problem biedy; 9. Nauczyciel wobec sekt; 10. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako promotor zdrowia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2802)
1. Nauczyciel wśród prawodawców i tłumaczy 2. Nowe impulsy dla edukacji i nauczyciela 3. Nauczyciel w badaniach własnych - zasady i wzory zachowań 4. Wrocławska Szkoła Przyszłości - kreatywne wypełnienie zawodu nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 8)
1.Można i trzeba uczyć inaczej; 2. Partnerzy i sojusznicy; 3. Nauczyciel i uczeń w szkolnej przestrzeni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2438)
1.Teoretyczne aspekty aktywności zawodowej nauczyciela; 2. Metodologiczne podstawy badań empirycznych; 3. Opis psychopedagogicznych i socjologicznych czynników podtrzymujących aktywność zawodową nauczycieli- analiza wyników badań; 4. Czynniki podtrzymujące aktywność zawodową a etapy rozwoju zawodowego nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciele wobec transformacji edukacyjnej; 2. Szkolnictwo niepubliczne Polsce - tradycje i współczesność; 3. Przegląd badań dotyczących funkcjonowania szkół niepublicznych w Polsce oraz pracujących w nich nauczycieli; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Zawodowe uwarunkowania pracy nauczycieli szkół niepublicznych katolickich i świeckich w świetle własnych badań empirycznych. Analiza porównawcza. 6. Wyniki weryfikacji statystycznej hipotez
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej