Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(91)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(12)
Czasopisma
(9)
E-booki
(9)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
tylko na miejscu
(70)
dostępne
(41)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(70)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(10)
Borski Maciej (1975- )
(7)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Baran Krzysztof Wojciech
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Lekston Mariusz (1975- )
(4)
Majewski Kamil
(4)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(4)
Bosak-Sojka Maria
(3)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(3)
Duraj Tomasz
(3)
Dörre-Kolasa Dominika
(3)
Gredka-Ligarska Iwona
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(3)
Kocór Maria
(3)
Krasuń Aneta
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(3)
Kumor-Jezierska Ewelina
(3)
Lach Daniel Eryk
(3)
Lis Artur
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(3)
Musiała Anna
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Sierocka Iwona
(3)
Szlachta-Kisiel Katarzyna
(3)
Urbanek Bogdan
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Ćwiertniak Bolesław Maciej (1952- )
(3)
Żołyński Janusz
(3)
Adamus Rafał
(2)
Antonów Kamil
(2)
Baran Beata
(2)
Bomba Katarzyna
(2)
Ciborski Piotr
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Day Christopher
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Dudak Anna
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grześków Małgorzata
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Góral Zbigniew
(2)
Hajn Zbigniew
(2)
Hallada Marek
(2)
Jaskulska Jagoda
(2)
Jęcek Zuzanna
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kil Jan
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kosicki Tomasz
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Książek Daniel
(2)
Kucharski Olgierd
(2)
Kuczkowski Przemysław
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Latos-Miłkowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Ludera-Ruszel Agata
(2)
Lulek Barbara
(2)
Majewska Patrycja
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mink Joanna
(2)
Moras-Olaś Kinga
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Myl Małgorzata
(2)
Napiórkowska Anna
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Patulski Andrzej
(2)
Pisarczyk Łukasz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Radecka Ewa
(2)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(2)
Sakowska-Baryła Marlena
(2)
Skierska-Pięta Katarzyna
(2)
Sobczyk Arkadiusz
(2)
Soszyński Piotr
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szewczyk Helena
(2)
Tomanek Artur
(2)
Ura Elżbieta (1957- )
(2)
Walczak Krzysztof
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(39)
2000 - 2009
(46)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(99)
nieznany (cs)
(1)
Język
polski
(95)
angielski
(5)
Temat
Nauczyciele
(67)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Szkolnictwo
(17)
Nauczanie
(9)
Prawo pracy
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Kształcenie
(8)
Uczniowie
(7)
Praca
(6)
Studenci
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
COVID-19
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Ochrona danych osobowych
(4)
Pedagogika
(4)
Rynek pracy
(4)
Stres
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Zawód
(4)
Dyskryminacja
(3)
Dziecko
(3)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Ludzie starzy
(3)
Mediacja (prawo)
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Oświata
(3)
Pedagodzy
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Postępowanie dyscyplinarne
(3)
Pracownicy samorządowi
(3)
Prawo Unii Europejskiej
(3)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(3)
Prawo urzędnicze
(3)
Praworządność
(3)
Prześladowanie w miejscu pracy
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina
(3)
Stosunek pracy
(3)
Szkolnictwo niepubliczne
(3)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Whistleblowers
(3)
Wolność pracy
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Zakładowa organizacja związkowa
(3)
Zatrudnienie niepracownicze
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Algorytmy
(2)
Awans zawodowy
(2)
Dowód sądowy
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja medialna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Epidemie
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Europejski Fundusz Społeczny
(2)
Godność ludzka
(2)
Historia wychowania
(2)
Kariera
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Matematyka
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele zawodu
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Parki narodowe
(2)
Państwowa Inspekcja Pracy
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Z
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postawy
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Postępowanie cywilne
(2)
Praca czasowa
(2)
Praca kulturalno-oświatowa
(2)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Konstytucja Polski (1921)
(1)
Konstytucja Polski (1935)
(1)
Konstytucja Polski (1952)
(1)
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(6)
2001-0
(5)
1989-2000
(4)
1989-
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1918-1939
(2)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1701-1800
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(20)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Dania
(2)
Francja
(2)
Irlandia
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Ukraina
(2)
Wielka Brytania
(2)
ZSRR
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Arktyka (region)
(1)
Borzykowa (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Żytno)
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(23)
Czasopismo naukowe
(9)
Czasopismo prawnicze
(7)
Materiały konferencyjne
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Komentarz do ustawy
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Nauka i badania
(3)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
100 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XXII. Zeszyt 3)
Kwartalnik, 2020-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013, Półrocznik, 2014-2019
Forma i typ
Temat
ZAGADNIENIA OGÓLNE PRAWA PRACY: Między pracą a zatrudnieniem. Kilka uwag o charakterze pojęciowym; Pojęcia i relacje prawne pomiędzy prawem pracy a prawem zatrudnienia; Praca pod dobrymi rządami. Refleksje wokół Alegorii Dobrych i Złych Rządów Ambrogio Lorenzettiego; Zasady równych praw i niedyskryminacji a swoboda umów w indywidualnym prawie pracy; Wolność pracy jako przesłanka ograniczająca swobodę kontraktowania - wybrane problemy; Procesy inflacyjne a mechanizmy waloryzacyjne wynagrodzeń w prawie pracy; Stosowanie matematycznych narzędzi w prawie pracy i w nauce prawa pracy. WYBRANE ZAGADNIENIA STOSUNKU PRACY: Workation - nowy trend w świadczeniu pracy w erze postcovidowej; Ochrona dóbr osobistych osoby, której dotyczy zgłoszenie sygnalisty; Charakter prawny minimalnego wynagrodzenia za pracę; Zakres autonomii informacyjnej pracownika w okresie zagrożenia wirusem SARS-CoV-2; O prywatności zatrudnionych w świecie pracy ery technologicznej; Stosowanie kryterium dyspozycyjności jako przejaw dyskryminacji pośredniej przy nawiązaniu stosunku pracy; Odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę - uwagi praktyczne; Ustawa o urlopach pracowniczych z perspektywy wieku od jej uchwalenia; Strony i ich pełnomocnicy w mediacji w indywidualnych sprawach z zakresu prawa pracy. Z ZAGADNIEŃ SZCZEGÓLNYCH STOSUNKÓW PRACY: Podporządkowanie (nie)autonomiczne nauczycieli akademickich; Zasady dokonywania oceny okresowej nauczycieli akademickich i jej wpływ na dalsze zatrudnienie - wybrane zagadnienia; Podstawy zatrudnienia „innych osób” prowadzących zajęcia dydaktyczne w szkole wyższej; Kariery akademickie kobiet, czyli o współczesnych wyzwaniach w szkolnictwie wyższym; Kilka refleksji na stulecie służby cywilnej; Ślubowanie w służbie cywilnej. Funkcje, charakter i znaczenie prawne; Praca zdalna w administracji samorządu terytorialnego - rozwiązanie na czas kryzysu czy nowy standard? ZBIOROWE PRAWO PRACY: Zbiorowe prawo zatrudnienia w czasie pandemii COVID-19; Zagrożenia dla autonomii partnerów społecznych i wolności dialogu społecznego w czasie epidemii COVID-19; Pozazwiązkowe reprezentacje pracowników; Utrata uprawnień zakładowej organizacji związkowej a zakładowe źródła prawa pracy - wybrane problemy. UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE Z ELEMENTAMI POLITYKI SPOŁECZNEJ: Ochrona socjalna platform workers - wyzwania i propozycje rozwiązań; Równość i solidarność w powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym na tle zmian w finansowaniu opieki zdrowotnej od dnia 1 stycznia 2022 r.; Rażące naruszenie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy jako przesłanka podwyższenia składki wypadkowej na wniosek inspektora pracy; Charakter prawny wpłat podmiotu zatrudniającego do PPK; Wykład jako przedmiot umowy o dzieło w orzecznictwie sądowym w sprawach z zakresu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych; Prawa i obowiązki podmiotów postępowania przedsądowego w sprawach emerytalno-rentowych powszechnego systemu ubezpieczeń. SPRAWOZDANIA: Sprawozdanie z XXIII Zjazdu Katedr i Zakładów Prawa Pracy „Zatrudnienie i zabezpieczenie społeczne w czasach kryzysów”, Sosnowiec - Zawiercie, 12-14 maja 2022 r.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Bycie nauczycielem i rozwój zawodowy. 2, Nauczyciele jako badacze. 3. Doświadczenie, wiedza fachowa i kompetencje. 4. Warunki pracy nauczycieli: klasy, kultury, przywództwo. 5. Ocenianie nauczyciela, zmiany i planowanie rozwoju osobistego. 6. Rozwój zawodowy pod kierunkiem szkoły. Studium przypadku. 7. Doskonalenie zawodowe nauczycieli: ograniczenia i możliwości. 8 Uczenie się dzięki partnerstwu. 9 Sieci służące uczeniu się. 10. Rola nauczyciela w uczącym się społeczeństwie. a
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Praca źródłem satysfakcji zawodowej: Praca w systemie wartości człowieka; Rola pracy w rozwoju człowieka; Pojęcie satysfakcji, zadowolenia, niezadowolenia; Wyznaczniki satysfakcji zawodowej; Przyczyny i skutki niezadowolenia; Satysfakcja a motywacja. R. 2 Wzorce nauczycielskiej osobowości źródłem satysfakcji zawodowej pedagogów: Zawód nauczyciela na przestrzeni lat i w dobie współczesnych przemian edukacyjnych; Nauczyciel wobec wyzwań współczesności i przyszłości; Kompetencje współczesnego nauczyciela; Najbardziej pożądane właściwości i umiejętności sychopedagogiczne nauczycieli; Źródła niezadowolenia nauczycieli z pracy zawodowej w świetle badań nad stresem edukacyjnym; Satysfakcja zawodowa nauczycieli w doniesieniach naukowych. R. 3 Podstawy metodologiczne badań własnych: Przedmiot i cel badań; Problemy badawcze; Zmienne i ich wskaźniki; Metoda badań; Organizacja badań i charakterystyka badanych. R. 4 Wyniki badań własnych: Ogólny poziom satysfakcji zawodowej nauczycieli; Charakterystyka komponentów ogólnego poziomu satysfakcji zawodowej nauczycieli; Analiza czynników zapewniających satysfakcję nauczycieli z pracy edukacyjnej; Czynniki powodujące poczucie dyssatysfakcji z pracy pedagogicznej; Satysfakcja jako subiektywny stan zadowolenia; Satysfakcja z atmosfery i stosunków między ludzkich panujących w miejscu pracy; Zadowolenie z pracy pedagogicznej na tle szerszego kontekstu społecznego; Satysfakcja z pracy jako wartość. Podsumowanie wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Teoretyczno-metodologiczne przesłanki studiów i badań nad zawodem nauczyciela przedszkola: Nauczyciel przedszkola w kontekście pedentologicznym; profesjo twórcza funkcja pedagogiki przedszkolnej; Paradygmaty w pedagogice przedszkolnej i metodologia badań nad zawodem nauczyciela. 2.Specyfika funkcjonowania zawodowego nauczycieli przedszkoli: Sylwetka osobowościowa nauczyciela przedszkola; Wybrane czynniki kształtowania zawodu nauczyciela przedszkola na początku XXI wieku; Role zawodowe nauczycieli przedszkoli. 3.Społeczne oczekiwania wobec nauczycieli przedszkoli: Postrzeganie i usytuowanie zawodu nauczyciela przedszkola w społeczeństwie; Społeczne zapotrzebowanie na pracę nauczycieli przedszkoli; Perspektywy pedagogiczno-społecznej działalności nauczycieli przedszkoli. 4.Warunki pracy nauczycieli przedszkoli: Przemiany społeczno-pedagogiczne jako źródło nowych zadań zawodowych; Wymagania w zakresie rozwoju zawodowego nauczycieli przedszkoli; Niektóre trudności w procesie przygotowania do pracy i realizacji zadań zawodowych nauczycieli przedszkoli. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 2. Obciążenia w zawodzie nauczycielskim i ich skutki. 3. Co to jest stres? 4. Wyczerpanie dniem szkolnym. 5. Między rodziną, czasem wolnym a przygotowaniami. 6. Jak zmniejszyć odczuwanie stresu w szkole. 7. Zapobieganie stresom w trakcie lekcji. 8. Mentalne przygotowanie do lekcji. 9. Jak się zmienić. 10. Zwalczanie stresu pogodą ducha. 11. Dobre chęci i co potem?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Uwarunkowania i następstwa stresu w zawodzie nauczyciela: 1. Koncepcje stresu, 2. Specyfika stresu w pracy nauczyciela, 3. Szkoła jako organizacja. Cz.II Metodologia badań własnych: 4. Cele i problematyka badań, 5. Opis badań. Cz.III Statystyczne analizy wyników: 6. Głowne źródła stersu w zawodzie nauczyciela, 7. Osobowościowe i demograficzne uwarunkowania stresu i jego następstw, 8. Strategiczne radzenia sobie ze stresem w grupie zawodowej nauczycieli, 9. Modyfikatory stresu zawodowego, 10. Następstwa stresu w grupie badanych nauczycieli - różnice typologiczne, 11. Model stresu w zawodzie nauczyciela na podstawie badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monographs / College of Management "Edukacja")
Zawiera: Part One I. Creative approach to teaching: Creativity; Younger school age children. II. Developing creativity in teacher training: Teacher competencies; Creativity development project. III. Creativity and school performance of students: Drawbacks of contemporary education; Creativity as the aim of education and as a psychological phenomenon; A creative individual. Part Two IV. A creative teacher of physical education in integrated education (on the example of primary school grades 1-3): The teacher and physical education; Working conditions of students and teachers; Determinants of physical education teaching effects; Values. Personality, and competences of a physical education teacher in the opinion of students; Summary. Part Three V. Factors increasing teachers’ job satisfaction: Job satisfaction; Job satisfaction in the teaching profession; Satisfaction factors in the teaching profession. VI. Motivational factors hierarchy in the teaching profession: Motivating teachers; Motivating teachers as a fundamental managerial task of a school headmaster. VII. How to creatively manage a school. Leadership in school management: Leading people in an organization. Key aspects and assumptions of the contemporary human resource management; The role and tasks of a school manager; The leadership role of the headmaster in school management; The school headmaster and leadership. VIII. Profession teacher: between educational theory and practice: Education: a chance for development or survival?; Evolution directions and questions about the shape of education; Education, teacher, student: connections and relations; Attention, changes are coming; Education as a path to freedom or enslavement: questions and answers. Conclusion. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Key Concepts Series ; vol. 10)
Acknowledgements; Introduction Quality Teachers and Quality Initial Teacher Education; Professionalisation through Internationalisation in Teacher Education; The International Project (IPC) as an Example for "Internationalization@home"; How do Teachers Benefit from Mobility Experience?; Implications for Initial Teacher Education; Assessment in Initial Teacher Education; Views of Portuguese and Polish students; Giving Reading, Thinking and Studying Back to Initial Teacher Education; Diary of an Action Research; Creating Space for Dialogue, Reflection and Collaboration in Teacher Training; Teachers’ Development Standards in the School of Education, Polish-American Freedom Foundation, Warsaw A Case Study; Pre-service Teachers’ Conceptions on Explicit, Socioconstructivist and Transmissive Approaches to Teaching and Learning in French-speaking Belgium; Research-based Teaching and Transformative Learning to Promote Quality Teacher Education; Epistemological Reflection in Contemporary Teachers’ Training; Teacher as architects of their own knowledge; Designing Provocative Education Environments for Teacher Training Emancipatory Practices; Teaching Geometry at University Dialectics of Classics and Modernity; Training Quality Teachers The Challenge of Design Skill; Motivational, Engaged and Reflective Teaching Competence in Quality Teacher Education.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
1. Humanizm - odkrywanie osobowości nauczyciela-terapeuty, 2. Zdarzenia krytyczne w nauczaniu - budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela, 3. Analiza transakcyjna - odkrywanie relacji nauczyciel-uczeń w sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, 4. Istota stylu terapeutycznego na lekcjach języka polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nawiązanie stosunku pracy: rodzaj, tryb, warunki; 2. Ustalanie kwalifikacji; 3. Awans zawodowy nauczyciela; 4. Ocena pracy; 5. Rozwiązanie stosunku pracy; 6. Przekształcenie stosunku pracy; 7. Przeniesienie; 8. Konsultacja ze związkiem zawodowym; 9. Wynagrodzenie; 10. Czas pracy; 11. Świadczenia i uprawnienia wynikające ze stosunku pracy; 12. Zasady ustalania i udzielania urlopu wypoczynkowego; 13. Współpraca dyrektora ze związkami zawodowymi; 14. Odpowiedzialność dyscyplinarna; 15. Kara porządkowa; 16. Ochrona rodzicielstwa; 17. Wykroczenia przeciwko prawom pracownika; 18. Emerytury; 19. Status zawodowy nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach publicznych i niepublicznych prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne; 20. Stosunek pracy nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 1)
(Key Concepts Series ; vol. 1)
Acknowledgements; Introductory chapter; Teacher education – perspectives and inspirations; 1 Teacher Education – Theory, Policy and Practice; Research, theory and practice in initial teacher education: new contexts, new challenges; Teacher education and the end of theory; Teachers’ continuing professional development: trends in European countries; Competency frameworks for teachers: a contribution from the European education policy; Reform of teacher education and teacher educator competences; A survey study of Danish teacher educators’ competences and needs for capacity building; 2 Initial and Continuing Teacher Education – Towards Professionalism and Quality; Access to learning within Further and Higher educational levels; Reform of Initial Teacher Education in Wales: taking an analytical approach to the issues using activity theory; What skills do contemporary teachers need? The need to improve emotional intelligence and self-regulation in the opinion of teachers preparing for the job; Teacher team’s maturity as the basis for a learning school; Teachers’ digital competence from a global perspective; The learning outcomes approach: reflections from two Maltese trainers; Teacher CPD needs: perspectives from teachers in Malta and the Republic of Ireland; Personal and Social Development practice within a European neoliberal Maltese education System; A professional learning community model for a Maltese Catholic Church Primary School: A case study; Teachers in communities of practice: perspectives and experiences from three doctoral research students; Implementing inquiry science in the early years: teachers’ achievements and challenges; Moving to multi-cultural classrooms: lessons from the Celtic Tiger; The PACK checklist: A proposed pedagogical tool for multicultural foreign language learning settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher leadership / Joanna Madalińska-Michalak. - Warsaw : FRSE Publications, 2018. - 414, [4] s. : rys., wykresy ; 24 cm.
(Key Concepts Series ; vol. 2)
(Seria Naukowa ; Tom 2)
Introduction; List of Abbreviations; 1 Educational Leadership and Change; Educational Leadership - challenges of theory and practice; The importance of teacher leadership in educational leadership; Educational leadership in the context of social ties specific to in-school groups (subgroups); Change as the main category of school development; The future of educational leadership. Only dead fish follow the current; 2 Teacher Leadership - Perspectives and Inspirations; Teacher leadership – legal premises; Teachers as informal leaders; Headteacher leadership and school climate as a foundation for teacher leadership development; School climate and its significance for the undertaking of various roles and leadership tasks by teachers; Developing teacher leadership competences during transnational learning mobility in Erasmus+ projects; The impact of leadership attitudes on the development of Polish schools. Teaching staff experience of transnational learning mobility; Academic teacher - leader, expert, master or guide?; 3 Teacher Leadership - International Perspective; Perspectives on teacher leadership; Leadership for learning. Teacher leaders as mediators for school-wide innovation and change; Making a case for empowerment: the missing key ingredient; Instructional leadership. Dilemmas for professional inquiry in high accountability contexts; Teacher leadership in Ukraine. The role of teachers in school management and professional development; Teacher leadership in higher education in Laos. Challenges and opportunities; Authors.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher's work stress and some ehavioural, personality and organizational factors; Teachers and health education; "Magistra sana in schola sana"; Teachers of special schools and their care of their health; Role of a teacher of physical education in arousing the subjective need for movement as a determinant of a healthy life style; Nursery school teacher - teacher of health; Health and emotional stability of teachers; Teacher emotional stability: preliminary results of self-other agreement; Stress factors in the teaching profession; The teachers stressing situations in the teacher - adolescent pupil relationship; Neuroticism of students of pedagogical faculty as a stress factor and its influence on the failure in studies; Theoretical approaches to the pupils health culture formation; Possibilities and limits of somatic psychotherapy in people from service professions with burnout syndrome; Teachers and quality of life; Cognitive - behavioral approach to embark upon stress with humor; The joys and trials of the teaching profession; With ace gene forwards to the comfortable life; alternatively to the heavenly heights; Main health risks prevention school education; Health education and health promotion in Austrian schools; Are French students and teachers stressed; The teachers prestige and its development during the 20TH century; Psychology of a healthy living style; Ethics in relation to health; Quest for the healthy balance for creative and responsible teaching profession; Anxiety and fear in children at school; Priorities of education in the process of mental development; Qualitative and quantitative analysis of school children's and teenagers misbehavior at basic schools; Comparative analysis of characteristics of children with problem and nonproblem behavior; The position of education in primary prevention of socially undesirable phenomena; Drug and substance abuse among the students of secondary technical and secondary vocational schools - results of three-year research study; Contemporary viewpoint into practical intelligence; Sources and behaviour radon; Hidden risks at (school) chemical laboratory
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych)
1.Dekada twórczej nauczycielskiej ofensywy; 2. Wzorcowa współpraca władz samorządowych Szczecinka i Zarządu Krajowego Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 3. Littera acripta Manet; 4. Z kart historii Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 5. Istotny czynnik ładu społeczno-ekonomicznego i kulturowego; 6. Pedagogika w demokracji; 7. Nauczyciel w badaniach pedagogicznych. Jego osobowość i kompetencje oraz zadania i prognozy; 8. Między twórczością a odtwórczością edukacyjną (perspektywa pedeutologiczna); 9. Twórczy nauczyciel w procesie kreowania kultury dialogu, współżycia i współdziałania w warunkach wielokulturowości współczesnego świata; 10. Innowacyjny nauczyciel; 11. Idea wielokulturowości i jej pedagogiczne implikacje w społeczeństwie obywatelskim; 12. "Wychowanie fizyczne i zdrowotne" w służbie edukacji z perspektywy 80 lat; 13. Komunikacja multimedialna formą kreatywności nauczyciela; 14. Miejsce i rola edukacji fizycznej w rozwoju dzieci i młodzieży; 15. Twórczy nauczyciele w kontekście poprawy jakości edukacji; 16. Czy reformować polską edukację?; 17. Edukacja regionalna czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej; 18. Twórcza aktywność nauczyciela w zmieniającej się szkole; 19. Edukacja środowiskowa (regionalna) jako czynnik rozwoju myśli dzieci w kresie wczesnoszkolnym; 20. Przywódczy aspekt w zarządzaniu szkołą czyli jak twórczo kierować pracą szkoły; 21. Otwarcie edukacji międzykulturowej na krytyczną recepcję pedagogicznego przesłania religii w kontekście pluralizmu światopoglądowego; 22. Przedszkole wobec przemian edukacyjnych; 23. Szkołą jako wartość w budowaniu kapitału społecznego; 24. Sieć. Nowa forma doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły; 25. Nauczyciel autorytetem- czy to możliwe?; 26. Profesjologia czyli nauka o zawodowym rozwoju człowieka; 27. O nową jakość kształcenia akademickiego; 28. Twórczy, ale czy (s)twórczy?; 29. Tutoring w szkolnictwie niższym i wyższym- zasadność wykorzystania; 30. System naprawczy i ewaluacja służąca poprawie funkcjonowania placówki w ujęciu praktycznym; 31. Szkoła aktywizująca uczniów; 32. Edukacja zorientowana na trzecie rozwiązanie- jako efekt negocjacji; 33. Moja droga do Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych; 34. Nowoczesne systemy zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dziesięć wielkich tematów tabu związanych ze szkołą: Masowe niszczenie talentów albo dlaczego już nie stać nas na systematyczne unicestwianie talentów naszych dzieci; Indywidualne uzdolnienie jako przeszkoda albo dlaczego szkoła próbuje z utalentowanych sprinterów zrobić słabych maratończyków; Szczera prawda albo dlaczego najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż najgorsze; Dyktatura średniaków albo dlacz4ego najlepsi nauczyciele w szkole są szykanowani, a nie są wspierani; Ciemna strona bezsilności albo ile odrzucenia i błędnych wyroków zniesie młody człowiek; Niewychowane pokolenie albo dlaczego coraz więcej rodziców obwinia szkołę za własne porażki; Czarna dziura albo gdzie znikają talenty wielu młodych ludzi w drodze do dorosłości; Zasada samoodpowiedzialności albo jak rodzice mogą prawidłowo wspierać rozwój talentów swoich dzieci; Szkoła jako dobry trening przed walką albo trudna droga do wychowania samego siebie; Wróg czai się w nas samych albo czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od Harry'ego Pottera; 2. Duży krzyku o nic: Dlaczego pytaniu, czy droga do raju prowadzi przez szkołę łączoną nadano wymiar religijny; Dlaczego debata na temat Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów- PISA poruszyła lawinę pytań, które zmierzają w złym kierunku; Szkoła przyszłości albo dlaczego już dawno temu wynaleziono koło; Przyjaciel utalentowanego ucznia; Gdzie talenty Waszych dzieci będą odkryte i wspierane. Przykłady szkół w Austrii i Niemczech, które starają się uczyć lepiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciele wobec transformacji edukacyjnej; 2. Szkolnictwo niepubliczne Polsce - tradycje i współczesność; 3. Przegląd badań dotyczących funkcjonowania szkół niepublicznych w Polsce oraz pracujących w nich nauczycieli; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Zawodowe uwarunkowania pracy nauczycieli szkół niepublicznych katolickich i świeckich w świetle własnych badań empirycznych. Analiza porównawcza. 6. Wyniki weryfikacji statystycznej hipotez
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Wywiad narracyjny i metoda biograficzna- perspektywa badań jakościowych; 2. Terra pericolosa- badania jakościowe w naukach o wychowaniu; 3. Krytyczna etnografia szkoły- podejścia, szkoyl, problemy; 4. Badania jakościowe- jedna z perspektyw opisu człowieka (doświadczenia własne); 5. Relacje międzypokoleniowe w edukacji na podstawie badań biograficznych; 6. Kariera przez przypadek lub szczęśliwy zbieg okoliczności- czyli o tym jak można zostać kobietą nauki (refleksje z badań); 7. Relacje międzypokoleniowe w szkolnictwie wyższym w świetle badania sondażowego; 8. "Tworcze nauczanie"- inspiracja pedagogiczna czy prowokacja do zmiany postaw; 9. Wizerunek współczesnego nauczyciela- implikacje praktyczne jakości kształcenia w zawodzie; 10. Bariery rozwoju naukowego; 11. Proces boloński- od idei do praktyki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 24)
1. Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność. Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły; Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości; Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym; Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów; Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst; Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka; Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole; Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej; Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka. 2. Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci. Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne; Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej; Spospby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi; O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym; "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dzicka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym; Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych; Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci; Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"; Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie; Kreatywność a terapia plastyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej