Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(65)
IBUK Libra
(3)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(60)
Publikacje naukowe
(9)
Czasopisma
(5)
E-booki
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(41)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(44)
Czytelnia
(46)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(6)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Hallada Marek
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocór Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Półturzycki Józef
(3)
Wrońska Marta
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Palka Stanisław
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Soszyński Piotr
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Szulc Bogdan M
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Attard Tonna Michelle
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Barańska Magdalena
(1)
Bartoszewicz Małgorzata
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Budniak Alina
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chojnacki Jan
(1)
Christoph Monika
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czernieckaja Tatiana
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Day Christopher
(1)
Derda Ahata
(1)
Derda Olga
(1)
Desperak Marta
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duc Nguyen
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gancarz-Stasiak Gabriela
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(33)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(65)
angielski
(4)
Temat
Nauczyciele
(54)
Kształcenie
(40)
Nauczanie
(15)
Szkolnictwo
(12)
Uczniowie
(11)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Kształcenie nauczycieli
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Uczenie się
(8)
Pedagogika
(6)
Młodzież
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Wychowanie
(5)
Edukacja medialna
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Studenci
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Internet
(3)
Kompetencje zawodowe
(3)
Multimedia
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Oświata
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Programy nauczania
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Epidemie
(2)
Erasmus (program)
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Kompetencje medialne
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Leonardo da Vinci (program)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Postawy rodzicielskie
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Samobójstwo
(2)
Samokształcenie
(2)
Sens życia
(2)
Socrates (program)
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Zachowania ryzykowne
(2)
Zawód
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Autyzm
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Ukraina
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Opracowanie
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Nauka i badania
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
69 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki. W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach. Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego. W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki.
W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach.
Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego.
W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 3)
Wstęp; 1 Porozmawiajmy o kompetencjach; Kompetencje przyszłości; Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli. Jakie kompetencje są im niezbędne? Jak skutecznie je kształtować? (Perspektywa aksjologiczna); Przedsiębiorczość jako kompetencja przyszłości; Kompetencje kluczowe uczniów w międzynarodowych raportach i badaniach; Mobilność edukacyjna sposobem na rozwijanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy; Międzynarodowe projekty edukacyjne drogą do rozwoju kompetencji kluczowych; 2 Wyzwania współczesnej edukacji; Nowoczesne doradztwo w szkołach: predyspozycje uczniów a ich przyszłość zawodowa; Efektywna edukacja. W poszukiwaniu balansu między technologią, kulturą i naturą; Kreatywność a standaryzacja: pedagogika twórczości i jej postulaty pod adresem współczesnej szkoły; Wspieranie rozwoju kreatywności wśród uczniów; Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne; Edukacja międzykulturowa w szkołach i jej znaczenie. Wyzwania współczesnej edukacji w ramach inicjatyw UE; Projekt eTwinning jako sposobność do rozwijania inteligencji wielorakich uczniów; 3 Kompetencje cyfrowe; Język programowania jako kompetencja XXI w.; Nowoczesne technologie w nauczaniu przedmiotów ścisłych; Jak zetrzeć kurz nieaktualności z dawnych tekstów kultury? Dziedzictwo kulturowe w dobie nowoczesnych mediów na przykładzie Mendla Gdańskiego Marii Konopnickiej; Cyberbezpieczeństwo w szkołach: skuteczne strategie działania; Wyzwania i zagrożenia przestrzeni cyfrowej dla edukacji i aktywności zawodowej; 4 Kompetencje społeczne nauczycieli; Od psychologii do edukacji: zasady podnoszenia skuteczności nauczania i wychowania; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela; Coaching w edukacji. Innowacje na rzecz rozwoju; Prestiż zawodu a kompetencje nauczycieli; Kompetentny nauczyciel – przyszłość czy rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne rozważania nad kształceniem podyplomowym nauczycieli: Zadowolenie zawodowe nauczyciela; Atrybucje kompetencji komunikacyjnych; Wykształcenie określającą jakość pracy nauczyciela; Teoriopoznawcze i metodologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Pomiar jakości w edukacji- spojrzenie pedagoga; 2. Alternatywne koncepcje kształcenia podyplomowego, postulaty i organizacyjne wnioski: Alternatywne formy doskonalenia kompetencji pedagogicznych nauczycieli; Scenariusz zajęcia "opolan"; Rola doświadczenia zawodowego w kształceniu na studiach podyplomowych; Uczenie się eksperientalnie jako metoda doskonalenia kompetencji nauczycieli. Możliwość wykorzystania na nauczycielskich studiach podyplomowych; Uwarunkowania i formy podyplomowego kształcenia nauczycieli religii; Potrzeby edukacyjne czynnych zawodowo nauczycieli języka polskiego a kierunki reformy oświaty; Rozwojowa koncepcja kształcenia językowego w programie studiów podyplomowych; Koncepcje kształcenia podyplomowego nauczycieli dla potrzeb edukacji społecznej w okresie przemian transformacyjnych; Edukacja ustawiczna Wirtualnych nauczycieli- logopedów; kształcenie nauczycieli w dobie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego; Action research jako stały element studiów podyplomowych na nauczycieli matematyki i informatyki; Technologia informacyjna w kształceniu czynnych nauczycieli języków; Profil kształcenia studentów podyplomowych studiów- sztuka w szkole; Kształcenie nauczycieli muzyki; 3. Studia podyplomowe w opinii czynnych zawodowo nauczycieli: Przydatność studiów podyplomowych w założeniach organizatorów i opinii studiujących nauczycieli; Ewaluacja zewnętrzna studiów podyplomowych dla nauczycieli czynnych zawodowo; Kształcenie podyplomowe absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Kształcenie kompetencji logopedycznych wśród nauczycieli; Przydatność studiów podyplomowych z zakresu logopedii z terapią pedagogiczną w kontekście problemów edukacyjnych dzieci rozpoczynających naukę szkolna; Kształcenie podyplomowe dla potrzeb szkolnej edukacji zdrowotnej; Podyplomowe kształcenie nauczycieli w specjalności wychowanie fizyczne i zdrowotne; Motywy i oczekiwania zawodowe nauczycieli różnych specjalności przedmiotowych podejmujących kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie wychowania fizycznego; Nauczyciele wobec studiów podyplomowych; Studia podyplomowe- osobista potrzeba nauczyciela czy chęć doskonalenia zawodowego?; Opinie nauczycieli praktyków o doświadczeniach przyrodniczych małych dzieci; Problematyka prac dyplomowych jako wyraz potrzeb zawodowych nauczycieli przedszkoli; Wykorzystanie metody M.Montessori w edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie koncepcji i założeń terapii Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo na zajęciach rewalidacyjnych; Refleksje nad wprowadzaniem dzieci w młodszym wieku szkolnym w świat języka angielskiego; Z warsztatu nauczyciela bibliotekarza w świetle ukończonych studiów podyplomowych; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania niepowodzeniom szkolnym; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania uzależnieniom dzieci; Wykorzystanie wiedzy o temperamentach w pracy pedagogicznej nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Polsko-Ukraiński, Ukraińsko-Polski Rocznik / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Częstochowie)
Zawiera: Cz. I Zagadnienia przygotowania zawodowego we współczesnym społeczeństwie: Filozofia edukacji XXI stulecia; Edukacja zdrowotna - potrzeba zmian; Problemy rozwoju teorii edukacji zawodowej; Relacje między procesem przystosowania zawodowego a strukturą osobowości osoby przystosowującej się; Ustawiczna edukacja pedagoga: czynniki motywacyjne; Profesjonalizacja osobowości robotnika w kontekście ustawicznej edukacji zawodowej; Problem edukacji dorosłych w materiałach konferencji międzynarodowych; Przygotowanie praktyk nauczycieli w świetle badań eksperymentalnych. Cz. II Filozofia, pedagogika i psychologia edukacji w przestrzeni wielokulturalnej: Nieświadome i intuicja twórcza; Osobliwości wewnętrznej dynamiki psychiki; technologie ukierunkowane osobowościowo: istota, specyfika, wymagania przy projektowaniu; Kontrowersje wokół idei równości w edukacji; Rozwój twórczego potencjału i kultura psychologiczna osobowości przywódcy; Utalentowanie: natura i istota; Główne mikroczynniki socjalizacji nastolatka; Reformy edukacji obowiązkowej państwa UE: aspekt porównawczy; Różnorodność uczelni w edukacji zawodowej Ukrainy (koniec XIX - pierwsze ćwierćwiecze XX st.); Wzajemne odniesienie wartości chrześcijańskich i tradycyjnych w paradygmacie edukacyjnej Rusi Kijowskiej. Cz. III Problemy edukacji zawodowej, wychowania, poradnictwa i działalności zawodowej: Edukacja z perspektywy teorii ludzkiego kapitału; Zarządzanie informacją w poradnictwie; Zainteresowania uczniów liceów i techników w wyborze kariery edukacyjno-zawodowej; Elementy teorii informacji w edukacji przyrodniczej i technicznej; Nauczyciel informatyki - sylwetka, kompetencje pedagogiczne, kwalifikacje; Założenia modelowe i propozycje rozwiązań struktury podręczników do uczenia techniki-informatyki; Specyfika kształcenia na kierunkach zarządzania na uczelniach technicznych w Polsce; Przygotowanie uczniów do zawodu w systemie ustawicznej edukacji medycznej; Szczegóły kształtowania zawodowych umiejętności młodszego specjalisty przemysłowego w trakcie jego edukacji; Przydatność klasyfikacji problemów zawodowych w pracy doradcy zawodu; Poglądy Janusza Korczaka na role i zadania wychowawcy. Cz. IV Aspekty humanistyczne i metodologiczne edukacji zawodowej: Narodowa doktryna rozwoju edukacji i nauka pedagogiczna w Ukrainie; Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju człowieka; Pewność osobowościowa w znaczeniu humanistycznym: aspekty psychologiczne, etyczne i pedagogiczne; problemy kształtowania się zawodowego przyszłych nauczycieli przedmiotów cyklu estetycznego; Sztuka w treści edukacji zaowodowo-pedagogicznej; Informatyzacja szkoły ogólnej i zawodowo-technicznej na Ukrainie: zasady koncepcje i kierunki priorytetowe; Przygotowanie zawodowe nauczycieli. Przegląd koncepcji i propozycja teoretycznego ujęcia; Podejście systemowe do zarządzania procesem nauczania w szkołach edukacji podyplomowej pracowników pedagogicznych; Ustawiczność i stopniowość w przygotowaniu kadry dla turystyki; Turystyka jako źródło emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza Małej Szkoły w Polsce i na Świecie ; 2.)
Nowomedialne wspomaganie funkcjonowania małej szkoły; Media w pracy małej szkoły - problem czy szansa rozwoju?; Komunikacja interpersonalna w małej grupie bazą dynamiki komunikacji i dydaktyki interaktywnej w małej szkole w immersji społeczeństwa sieciowego; Kultura medialna w małej szkole - raport z badań; Aktywność medialna dzieci w wieku szkolnym a przygotowanie do wejścia w cyfrową rzeczywistość; Small School and 3D Virtual Worlds; Edukacja mobilna uczniów a infrastruktura informatyczna małej szkoły; Radio internetowe w przestrzeni edukacyjnej małej szkoły; Mała szkoła audiowizualnym centrum społeczności lokalnej; Czytelnictwo prasy specjalistycznej wśród nauczycieli małych szkół województwa podkarpackiego; Rola i funkcje kształcenia na odległość w przygotowaniu matematycznym uczniów małych wiejskich szkół; Nowomedialne wspomaganie funkcjonowania dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną w małej szkole.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. System edukacji w Polsce w XXI wieku, 2. Nauczyciel wobec przemian edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie: Przedmiot pedeutologii; O pragmatyce zawodowej. R. 1 Kształcenie: Standardy kształcenia nauczycieli; Praktyki zawodowe; Krytyka kształcenie nauczycieli; Wyniki kontroli NIK; R. 2 Kwalifikacje: Akty normatywne regulujące kwalifikacje nauczycieli; Zmiany w zakresie wymagań kwalifikacyjnych; Przygotowanie, kompetencje i możliwości; R. 3 Obowiązki i powinności nauczyciela: Prawne uregulowania zadań nauczycieli; Powinności nauczycieli; Rozwój kompetencji nauczycieli; Etyka zawodowa nauczycieli; Dokumentowanie pracy nauczyciela; R. 4 Rozwój zawodowy: Dokształcanie i doskonalenie; Awans zawodowy; Innowacyjność; R. 5 Ocena pracy: Uregulowania prawne; Procedura oceny; Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli; R. 6 Nauczyciel w obliczu zmian: Wynagrodzenie nauczycieli; Obraz nauczyciela w mediach; Zapowiadane zmiany w przepisach prawa; Zakończenie: Nauczyciel – przewodnik czy translator? Perspektywy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Materiały okolicznościowe: Wprowadzenie; meandry jednego akademickiego życia; Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel - przyjaciel; Profesor Zygmunt Wiatrowski - nauczyciel akademicki, działacz, bydgoszczanin; Moja przyjaźń z profesorem Zygmuntem Wiatrowskim; 70 lat życia i 25 lat przyjaźni; Kilka myśli o pedagogice pracy i pedagogu tworzącym tę dyscyplinę; Człowiek pracy, dla pracy, po pracy; W kręgu pracy organicznej; Wielce szanowany Jubilacie, czcigodny panie profesorze, drogi Zygmuncie; Refleksja okolicznościowa; Mojemu Mistrzowi; Profesor Zygmunt Wiatrowski - wizytówka na co dzień - wielostronne, sprawne i skuteczne działanie; Zygmunt Wiatrowski - zapis w nowym słowniku pedagogicznym. Cz. II 25 lat pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Szkic do historii pedagogiki pracy; Aktualne i perspektywiczne spojrzenie na pedagogikę pracy; Przyszłość kształcenia zawodowego a badania naukowe; Dojrzewanie naukowe poprzez seminarium pedagogiki pracy; Zespół pedagogiki pracy komitetu nauk pedagogicznych PAN; Pedagogika pracy w środowisku bydgoskim; Ośrodek kształcenia i doskonalenia kadr instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu; Działalność pracowni doskonalenia nauczycieli przedmiotów zawodowych Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli; Udział związku Zakładów Doskonalenia Zawodowego w realizacji idei pedagogiki pracy; Nowa generacja pytań i obszarów badawczych w pedagogice pracy; Filozofia pracy jako nauka współdziałająca z pedagogiką pracy; Idea pracy a wychowanie człowieka w nowożytnych dziejach myśli pedagogicznej. Cz. III Biogramy twórców i współtwórców pedagogiki pracy: Wprowadzenie; Tadeusz Wacław Nowacki; Zygmunt Wiatrowski; Stanisław Kaczor; Wanda Rachalska; Stanisław Szajek; Kazimiera Korabiowska-Nowacka; Tadeusz Wieczorek; Stefan Michał Kwiatkowski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Problematyka edukacji zawodowej i ustawicznej - rozważania ogólne: Nowy wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej (wprowadzenie do obrad konferencyjnych); Strategie edukacyjne a kształcenie zawodowe i ustawiczne; Zadania edukacji i kierunki jej reformowania; Wartości w procesie kształcenia zawodowego i ustawicznego; Edukacja ustawiczna (uczenie się w ciągu życia) rozpoczyna się w szkole podstawowej; Nauczyciel w nowym wymiarze europejskiej edukacji. Refleksje pedeutologiczne; Ekokultura i ekoedukacja imperatywem epoki; Między edukacją a ekonomią. Procesy planowania w warunkach zmiany społecznej; Politechniczny czy meta techniczny wymiar edukacji zawodowej i ustawicznej; Kierunki przebudowy polskiego systemu edukacji ogólnotechnicznej; Od cywilizacji pracy do cywilizacji bezrobocia; Twórcza aktywność zawodowa człowieka; Kompetencje zawodowe wyznacznikiem samorealizacji współczesnego Polaka. Cz. II Nowy wymiar edukacji zawodowej: Europejski kontekst rozwoju kształcenia zawodowego; Aspekty etyczne edukacji zawodowej; Nowe spojrzenie na edukację zawodową; Problemy rozwoju ustawicznej edukacji zawodowej; Miejsce i rola kształcenia zawodowego w polityce edukacyjnej; Zarys niektórych zmian w edukacji zawodowej; Kierunki i uwarunkowania reformy kształcenia zawodowego w Polsce; Zaktualizowane wyznaczniki doboru treści kształcenia zawodowego; prorynkowa orientacja edukacji rolniczej; Edukacja ustawiczna w rolnictwie; Zarządzanie szkołą rolniczą w nowych warunkach społeczno-gospodarczych; Koncepcja edukacji holistycznej w medycynie; O nowy wymiar edukacji zawodowej pielęgniarstwa; Poszukiwanie taksonomii kształcenia modułowego; Dlaczego metoda projektów?; Modelowanie kryterialnego systemu oceny dla wielopoziomowego kształcenia zawodowego; Szkoła zawodowa a rynek pracy (w opiniach dyrektorów szkół zawodowych w województwie katowickim). Cz. III Edukacja ustawiczna z myślą o przyszłości: Przyszłość człowieka w kształceniu ustawicznym; Struktura i dynamika pozaszkolnej edukacji zawodowej dorosłych; Problemy edukacji ustawicznej w końcu XX wieku; Stan i tendencje rozwojowe edukacji dalszej; Dziś i jutro edukacji dorosłych w świetle doświadczeń zakładów doskonalenia zawodowego; Integracja kształcenia zawodowego w formach szkolnych i pozaszkolnych; Rola państwa i zakres jego odpowiedzialności w dziedzinie szkolenia zawodowego; Problem - based learning jako praktyczny wyraz realizacji idei kształcenia ustawicznego; Modułowe programy kształcenia dorosłych jako element edukacji permanentnej; Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zorientowane na ustawiczną weryfikację; Przygotowanie edukatorów kształcenia zawodowego - konieczność chwili czy działania perspektywiczne?; Przygotowanie absolwenta uczelni technicznej do roli nauczyciela ustawicznej edukacji zawodowej; Nowy kształt poradnictwa zawodowego jako elementu kształcenia ustawicznego; Doradztwo zawodowe w nowym wymiarze edukacji zawodowej i ustawicznej; Urzędy pracy w okresie przemian społeczno-gospodarczych i sytuacji na rynku pracy. Cz. IV Opracowania nawiązujące do podstawowych problemów edukacji zawodowej: Kilka refleksji i kształceniu ustawicznym w starożytnym Rzymie; Kształcenie przedzawodowe w reformie edukacji w Polsce; Aktualne dylematy kształcenia ogólnotechnicznego w nowym wymiarze edukacji; Rozwijanie sprawności manualnych ważnym zadaniem kształcenia przedzawodowego; Metodologia integracyjna i politeoria ustawicznego kształcenia zawodowego na przełomie XX i XXI wieku; Profesjonalizacja nauczycieli: w przeddzień reformy ustroju oświaty; Dynamika zmian przydatności zawodowej absolwentów pedagogiki; Start zawodowy nauczycieli - wybrane trudności; Podstawowe zagrożenia dla zatrudniania osób niepełnosprawnych; Niektóre subiektywne trudności kształcenia nieletnich (doniesienia z badań); Poradnictwo zawodowe osób niepełnosprawnych w edukacji ustawicznej; Globalizacja i jej wpływ na procesy pracy i edukacji w postmodernistycznym społeczeństwie; Niedoceniana potencjonalność. Ku majeutycznej orientacji w edukacji zawodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Interdyscyplinarna Seria Akademicka)
1. Bycie nauczycielem i rozwój zawodowy; 2. Nauczyciele jako badacze; 3. Doświadczenie, wiedza fachowa i kompetencje; 4. Warunki pracy nauczycieli: klasy, kultury, przywództwo; 5. Ocenianie nauczyciela, zmiany i planowanie rozwoju osobistego; 6. Rozwój zawodowy pod kierunkiem szkoły. Studium przypadku; 7. Doskonalenie zawodowe nauczycieli: ograniczenia i możliwości; 8. Uczenie się dzięki partnerstwu; 9. Sieci służące uczeniu się; 10. Rola nauczyciela w uczącym się społeczeństwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
Rocznik
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 13/2016)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
1. Metodologiczno-badawczy wymiar współczesnej pedagogiki: Poznawanie językowego obrazu świata i ludzi; Metodologiczne problemy badań edukacyjnych; Methodological cohesion in social science; Hermeneutic and moral versus technical and analytical functions of skill and tools of pedagogy student’s work and learning. 2. Dorosłość w obliczu problemów współczesności: Współczesna przestrzeń obecności człowieka - miedzy realnością a wirtualnością; Rodzina a architektura społecznego świata; Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego; Doświadczenie przemocy przez mężczyzn w sytuacji konfliktu rodzinnego - perspektywa badawcza; Globalizacja jako czynnik prowadzący do zmian w procesie kształcenia; 3. Znaczenie miejsca pracy w życiu osoby dorosłej: The need for authority and its significance in education and at a workplace; Proaktywność w budowaniu kariery zawodowej młodzieży kończącej studia wyższe; Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z - bilans zysków i strat; Bariery adaptacji zawodowej polskich emigrantów zarobkowych; 4. Nauczycielska profesja w cywilizacji starożytnej i współczesnej; nauczyciel - misja czy zawód?; Dlaczego współczesny nauczycie; jest słabo przygotowany i umotywowany do pracy wychowawczej w szkole?; Zaangażowanie nauczycieli edukacji elementarnej w doskonalenie kompetencji zawodowych. Komunikat z badań; Wzajemne relacje miedzy poczuciem humoru, stresem i wypaleniem zawodowym na przykładzie badań w grupie nauczycieli; Ocena wstępna emisji głosu kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Komunikat z badań; 5. Dojrzałość w obszarze zainteresowań współczesnej pedagogiki: Uczenie się w okresie późnej dorosłości jako przedmiot badań; Edukacja mobilna seniorów - na przekór stereotypom. 6. Aktywność wolnoczasowa osób dorosłych: Euroturystyka - rola edukacji w kształtowaniu oferty turystycznej; Physical activity as perceived by civil servants.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej