Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(6)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(7)
dostępne
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(7)
Autor
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Gondzik Erwin
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Bykowski Igor
(1)
Czyż Stanisław
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Guła-Kubiszewska Halina
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kołodziej Małgorzata
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kulmatycki Lesław
(1)
Kübler Magdalena
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Majzner Rafał
(1)
Marks Mirosława
(1)
Mańkowska Anna
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(1)
Rosół Adam
(1)
Starościak Wojciech
(1)
Łuszczuk Władysława
(1)
Ślęczka Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Nauczyciele
(5)
Autorytet
(3)
Szkolnictwo
(3)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Filozofia nauki
(1)
Kształcenie
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mentoring
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciel
(1)
Oceny szkolne
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Postawy
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Stereotyp
(1)
Studenci
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Chiny
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
8 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela: Składniki autorytetu; Poziomy rozwoju autorytetu; Metoda pomiaru, oceny i samooceny autorytetu; 2. Przewodnik skalowy do oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny' Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu: Instrukcja dla wypełniającego kwestionariusz; Składniki i stopnie oceny autorytetu; Metryczka osobowa nauczyciela; "Klucz" do oceny i samooceny autorytetu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Znaczenie autorytetu nauczyciela w edukacji: Autorytet współczesnego nauczyciela- oczekiwania a rzeczywistość; Nauczyciel akademicki jako wychowawca' Quo vadis nauczycielu? O godny wizerunek współczesnego nauczyciela w drodze do doskonałości; Kim jest dziś nauczyciel- freinetowiec?- pytanie o tożsamość zawodową w 20. rocznicę powstania Polskiego Stowarzyszenia Animatorów Pedagogiki Celestyna Freineta; Wypalenie zawodowe nauczycieli- aspekty psychospołeczne zjawiska; 2. Zagrożenia wychowawcze i specjalne potrzeby edukacyjne wyzwaniem dla szkoły jutra: Wybrane problemy wychowawcze i zagrożenia polskich gimnazjalistów; Serial telewizyjny w życiu uczniów szkoły podstawowej; Model kształcenia dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) w placówkach oświatowych ogólnodostępny; 3. Wychowanie przedszkolne, wczesnoszkolne i szkolne w perspektywie jutra: Problemy samodzielności uczniów w dochodzeniu do wiedzy; Rozpoznawanie i rozwijanie postaw twórczych uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Propedeutyka wychowania obywatelskiego w przedszkolu jako część komplementarnego wychowania patriotycznego- sens, możliwości, treści; "Piękna nasza Polska cała", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u dzieci edukacji przedszkolnej; 4. Różnorodność w aspekcie płci i wieku wyzwaniem dla edukacji jutra: Równouprawnienie jako przesłanka pozytywna w kształtowaniu postaw społecznych nowoczesnego społeczeństwa edukacyjnego w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym; pływ uczestnictwa słuchaczek w zajęciach dydaktycznych Uniwersytetu Trzeciego Wieku na jakość życia; Udział stereotypów w procesie edukacji- perspektywa społecznej psychologii poznawczej; 5. Uwarunkowania edukacji: Przestrzeń dziecka a przestrzeń edukacyjna- uwarunkowania edukacji w kontekście wyzwań współczesności; Sprawność ruchowa dzieci sześcioletnich z zaburzeniami mowy a efekty terapii logopedycznej; Rozwój zawodowy doradców metodycznych- zaniedbywany obszar edukacji?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 9)
Źródło kapitału ludzkiego i jego rozwoju; Dylematy współczesnego dyrektora szkoły; Zarządzanie nauką i edukacją dla kapitału ludzkiego; O medialnym uczniu i nowej szkole- refleksje pedagogiczne; O poprawę jakości edukacji dzieci wokół małych ojczyzn; Przywództwo i jego wpływ na stan kapitału ludzkiego w organizacji; Polityka w szkole- zło konieczne; Rola i zadania wychowawcy w budowaniu zespołu klasowego; Komunikowanie i ocena jako skuteczne narzędzie zarządzania szkołą; Dyrektor placówki oświatowej- uwikłania i wyzwania; Kierowanie aktywizujące- podstawą kształcenia pracowników; Od menedżera-formalnego do menedżera przywódcy; zarządzanie strategiczne, a jakość oświaty; Szkoła promująca zdrowie we współdziałaniu na rzecz środowiska lokalnego; Budowanie wizerunku nauczyciela w relacjach z uczniem, rodzicem, przełożonym; Wspieranie w rozwoju dzieci i młodzieży S.O.S. Wioski Dziecięcej; Wypalenie zawodowe pracowników socjalnych- zagrożenia XXI wieku; Gminny system profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodzina; Pracownik na globalnym rynku pracy. Próba oceny jego sytuacji oraz wyznaczenia niezbędnego modelu kompetencji; Normatywny wymiar zaufania w relacjach wychowawca- wychowanek; Prawa obywatela jako kapitału ludzkiego w Unii Europejskiej; Rola nauczyciela w wychowaniu dzieci w przedszkolu; Edukacja regionalna- ważny element edukacji wczesnoszkolnej; Etyka zawodowa nauczyciela w rzeczywistości ogarniętej kryzysem; Młodzi dziennikarze i samorządowcy, czyli jak wspomagać działalność samorządu uczniowskiego i redakcji szkolnej gazetki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Autorytet nauczyciela; 2. Przewodnik skalowy do pomiaru, oceny i samooceny autorytetu: Autorytet intelektualny; Autorytet światopoglądowy; Autorytet naukowy; Autorytet moralny; Autorytet społeczny; Autorytet kulturalny; Autorytet polityczny; Autorytet dydaktyczny; Autorytet metodyczny; Autorytet wychowawczy; 3. Kwestionariusz do poznawania, oceny i samooceny autorytetu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Świadomość - treść i zakres pojęcia: Świadomość w wybranych koncepcjach filozoficznych; Świadomość jako kategoria psychologiczna Rozdział II. Rola społeczna nauczyciela: Rola społeczna - treść i zakres pojęcia; Pojęcie roli społecznej; Pozycja/status społeczny a rola społeczna; Rola, status i pozycja nauczyciela; Pojęcie i zakres roli nauczyciela-wychowawcy. Rozdział III. Postrzeganie roli nauczyciela przez uczniów i nauczycieli: Postrzeganie roli nauczyciela-wychowawcy u uczniów; Uświadamianie sobie roli nauczyciela-wychowawcy przez nauczycieli i uczniów; Rola nauczyciela-wychowawcy poza szkołą. Rozdział. Metodologia badań własnych: Problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze; Metody, techniki oraz narzędzia badawcze; Opis środowiska badawczego. Rozdział V. Uczniowska świadomość roli nauczyciela: Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie obowiązków dydaktycznych nauczyciela; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz klasy; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz ucznia; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela na rzecz szkoły; Uczniowska świadomość roli nauczyciela w zakresie aktywności nauczyciela wobec samego siebie. Wnioski i uogólnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 19/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Theoretical foundations of pedagogical problems - discussion and polemics: The crisis of global neoliberalism and education; The potential of an (un)intimidated teacher; On the need of change in thinking about school and its causative power; The perspective and conditions of pupil supportive assessment in theory and educational school practice; New faces of a contemporary student - digital e-migrant; Traditional communication goals in the educational strategy of shaping the student; Moral education in China - cultural context, history, and contemporary practice; Conclusions from the alfred adler concept for the analysis of the meaning of life in contemporary pedagogy; Feminist critique of multiculturalism. Pedagogical aspects of debates on S. Okin paper „Is multiculturalism bad for women”? II. Practical application of pedagogical research results: The authority of an early childhood education teacher in the perception of children and parents; The potential of a child’s personal knowledge in the awareness of early childhood teachers - practical implications; The effectiveness of peer tutoring in the field of teaching basic astronomical concepts among older preschoolers and younger pupils. A quantitative analysis; The educational potential of the impact of music on integrated teaching; Early school mathematics education from the perspective of future teachers. Reflections after practical teaching placement; Circumstances constricting the didactic cooperation of teachers and students in their assessment; Profiles of social competence of academic teachers of military universities; Emotional intelligence - an indispensable competence in teaching and physiotherapist practice.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej