Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(335)
Forma i typ
Książki
(325)
Publikacje dydaktyczne
(54)
Publikacje fachowe
(11)
Czasopisma
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Druki ulotne
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(291)
dostępne
(52)
nieokreślona
(16)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(60)
Czytelnia
(306)
Autor
Faliszewska Jolanta
(31)
Obara Małgorzata
(21)
Misiorowska Ewa
(19)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Stępień Barbara
(17)
Bielenica Krystyna
(16)
Bura Maria
(16)
Kwil Małgorzata
(16)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Dobrowolska Hanna
(15)
Petkowicz Helena
(15)
Szymańska Maria Alicja
(15)
Drzycimska Bożena
(14)
Gepert Bożena
(14)
Konieczna Anna
(14)
Hanisz Jadwiga
(13)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(12)
Dymarska Jolanta
(11)
Kamińska Agnieszka
(11)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(11)
Karpińska Renata
(11)
Kubik Monika
(11)
Nadarzyńska Beata
(11)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(11)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(10)
Dominiczak Dorota
(10)
Kamiński Rafał
(10)
Kołaczyńska Marzena
(9)
Białobrzeska Joanna
(8)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Skwark Dorota
(8)
Łukasik Stanisław
(8)
Guzowska Marta
(7)
Nowak Zyta
(7)
Wasilewska Krystyna
(7)
Łukasik Stanisława
(7)
Banasiak Agnieszka
(6)
Burdzińska Agnieszka
(6)
Derlatka Małgorzata
(6)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Czesuch Jolanta
(5)
Grabowski Andrzej Marek
(5)
Jakubowicz-Bryx Anna
(5)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(5)
Koman Dorota
(5)
Królik Anna
(5)
Lankiewicz Bogusława
(5)
Lenartowicz Maria
(5)
Lib Waldemar
(5)
Stanecka Zofia
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Walat Wojciech
(5)
Zdrajkowska Marta
(5)
Adamek Irena
(4)
Bartczak Agnieszka
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Burakowska Elżbieta (nauczycielka)
(4)
Chłopecka Kazimiera
(4)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(4)
Garstka Anna
(4)
Gawrońska Beata
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Graboś Anita
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Lisicki Michał
(4)
Macioszek Anna
(4)
Matusek Beata (1975- )
(4)
Raczek Emilia
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Skura Małgorzata
(4)
Witkowska Ewa
(4)
Wojtczak Krystyna
(4)
Zabrzewska Ewa
(4)
Bałachowicz Józefa
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Ciechanowska Dorota
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Guz Sabina
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Karpińska Anna
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Kocór Maria
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kęska Michał
(3)
Moroz Henryk
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Wasilewska Renata
(3)
Wrońska Marta
(3)
Wójcicka Grażyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Biela Agnieszka
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(106)
2000 - 2009
(215)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(335)
Język
polski
(335)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Szkoły specjalne
(2)
Temat
Nauczanie początkowe
(300)
Nauczanie zintegrowane
(177)
Wychowanie przedszkolne
(39)
Programy nauczania
(31)
Matematyka
(29)
Pomoce dydaktyczne
(25)
Nauczyciele nauczania początkowego
(21)
Dziecko
(14)
Nauczanie
(14)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(12)
Pedagogika
(11)
Nauczyciele
(10)
Wycinanki
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Szkolnictwo
(9)
Metody nauczania
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Pisanie
(6)
Rodzice
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Uczniowie klas początkowych
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Język polski
(5)
Studenci
(5)
Uczniowie
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Wychowanie
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Edukacja muzyczna
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Kształcenie
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Agresywność
(3)
Czytanie
(3)
Edukacja
(3)
Edukacja medialna
(3)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metodologia
(3)
Multimedia
(3)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Pokolenie Z
(3)
Sztuka
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Język
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Komputery
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Logopedia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mowa
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Projekt "Edukacja przez Szachy w Szkole"
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Przyroda
(2)
Rzeczywistość wirtualna
(2)
Samokształcenie
(2)
Socjalizacja
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szachy
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczenie się
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Algorytmy
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1801-
(2)
1989-
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(56)
Podręcznik
(28)
Materiały pomocnicze
(15)
Praca zbiorowa
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Karty pracy ucznia
(7)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Gry i zabawy
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(97)
Matematyka
(11)
Psychologia
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
335 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Trudne pytania o nową edukację elementarną. Wychowanie na początku XXI wieku - konteksty i wyzwania; Równość a efektywność - implikacje dla systemu edukacji; Modernizacja oświaty na Ukrainie poprzez redukcję paradygmatu linearnego; Filozofia kształcenia: jak przezwyciężyć wyobcowanie wiedzy; Edukacyjny wymiar naukowego obrazu świata; Wspieranie rozwoju dziecka - implikacje teorii L.S. Wygotskiego w praktyce; Nauczanie zintegrowane i co dalej?; Wczesna edukacja dziecka w zmieniającej się szkole; Kontrowersje wokół przyspieszenia edukacji w klasach I-III; Wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z utrudnieniami rozwojowymi we wczesnym wieku szkolnym; Problematyka kształcenia przedszkolnego w regionie morawsko-śląskim na początku XXI wieku. Część II: Nauczyciel najmłodszych - wiedza, autorytet, talent. Aktualne problemy przygotowania magistrów do zawodu "Kierownik Zakładu Edukacyjnego"; Działalność wychowawcza w procesie kształcenia zawodowego przyszłego nauczyciela; Przygotowanie studentów do działalności innowacyjnej w ramach praktyki pedagogicznej; Nauczyciel edukacji elementarnej a współczesne problemy oświatowe i społeczne; Przygotowanie nauczycieli edukacji elementarnej do pracy opiekuńczo-wychowawczej z dzieckiem; Samowiedza nauczyciela wychowania przedszkolnego w zakresie budowania relacji komunikacyjnych z dziećmi; Pytanie o jakość i sens akademickiej edukacji nauczycieli klas I-III wobec pakietów edukacyjnych; Medialny obraz współczesnego nauczyciela; Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w terapii dziecka z ADHD. Część III: Plastyka, muzyka, ruch, drama w edukacji dziecka. Ideologizacja twórczości dla dzieci w Polsce Ludowej; Drama w wychowaniu patriotycznym i w edukacji wielokulturowej; Formy teatralne kształtujące aktywność twórczą dziecka przedszkolnego i ich znaczenie; Rola i miejsce edukacji plastycznej w przedszkolu i kształceniu zintegrowanym w okresie zachodzących zmian; Obecność technik graficznych w nauczaniu przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Podstawy naukowe wychowania muzycznego; Twórcze ćwiczenia rytmiczne jako jedna z form aktywności muzycznej dzieci w III klasie szkoły podstawowej; Muzyka w przedszkolu źródłem przeżyć estetycznych; Jak ruch może stymulować rozwój?; Istota diagonozowania w edukacji fizycznej małego dziecka. Część IV: Wokół edukacji przyrodniczej, regionalnej, ekologicznej, medialnej, językowej. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych w przedszkolu; Wykorzystanie walorów środowiska lokalnego w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Ekologiczny kierunek nauczania w nowoczesnym kształceniu geograficznym; Wiedza i wrażliwość ekologiczna dzieci siedmioletnich - przygotowanie dzieci do podjęcia edukacji ekologicznej na szczeblu klas początkowych; Rola edukacji ekologicznej i edukacji regionalnej w osiąganiu celów wychowania patriotycznego uczniów w młodszym wieku szkolnym; Tradycja wartością przedszkolnej edukacji regionalnej; Językowa kreacja świąt i tradycji w wybranych podręcznikach do edukacji elementarnej; Edukacja zdrowotna w nauczaniu zintegrowanym; Poznawanie właściwości własnego ciała przez dzieci przedszkolne (w oparciu o film dydaktyczny i działalność praktyczną); O ukrytych aspektach kształtowania płci kulturowej (gender) w edukacji przedszkolnej; Programy komputerowe i ich rola we wczesnej edukacji dziecka; Komputerowe wspomaganie edukacji z zastosowaniem immersyjnego nauczania-uczenia się; Słuch fonemowy a edukacja przedszkolna - ujęcie logopedyczne i pedagogiczne; Znaczenie diagnozy logopedycznej w ocenie rozwoju mowy dziecka; Inspirowanie kreatywności językowej uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Varia. Rozumienie pojęć geometrycznych na różnych etapach kształcenia; przedszkolak we Wspólnocie Europejskiej - nowoczesne technologie kształcenia; Uczenie się przez doświadczenie i przeżywanie nowym spojrzeniem na rzeczywistość w edukacji przedszkolnej; Kształcenie elementarne dzieci niepełnosprawnych w nauczaniu integracyjnym; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo we współczesnej szkole; Założenie myślenia dialogowego poprzez kształcenie literackie: doświadczenia ukraińskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wokół teorii nauczania i wychowania najmłodszych: Problemy edukacji wczesnoszkolnej w nowej przestrzeni społeczno-kulturowej; Rola i znaczenie język w edukacji; Wychowanie dzieci i młodzieży w nauczaniu Jana Pawła II; Twórcze wykorzystanie dorobku pedagogicznego Janusza Korczaka (inspiracje Wychowawcy praktycznego humanizmu); Błędy wychowawcze szkoły w etiologii zachowań dewiacyjnych uczniów; 2. O rozwoju sfery poznawczej dzieci w wieku przedszkolnym: Edukacja międzykulturowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej na przykładzie projektu "Ja i moje miasto"; Matematyka w edukacji wczesnoszkolnej w aspekcie kolejnych reform; Rodzina a bezrobocie; Rzeczywisty a upragniony sposób spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym; 3. O kształtowaniu cech osobowości najmłodszych dzieci: Wpływ mediów na psychikę i rozwój dziecka. Dziecko a reklama telewizyjna; Kształtowanie postaw patriotycznych dzieci w edukacji wczesnoszkolnej; Przebaczenie krzywd u dzieci w wieku przedszkolnym; Kształtowanie się postaw religijnych w kontekście zmian rozwojowych w pierwszych okresach życia; Kształtowanie się optymizmu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 4. Warunek nauczyciela i wychowawcy przyszłego czasu: O rozwijaniu zdolności wychowawcy i wychowanka; 5. Przeszkody na drodze ku doskonałości: Agresja w interakcjach społecznych uczniów szkolnych i ich socjalizacja; Poziom samooceny i skłonności lękowo-depresyjnych dziewcząt oraz chłopców w wieku adolescencji; Postawy młodzieży licealnej i akademickiej wobec sportu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Środowisko i człowiek: 1.1. Środowisko - wyjaśnienie pojęć; 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka; 1.3. Środowisko a zdrowie; Zadania. Rozdział 2 Poznawanie przyrody - edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska: 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci; 2.2. Fazy poznawania przyrody; 2.3. Zasady nauczania o środowisku; Zadania. Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych: 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych; 3.2. Zadania edukacji środowiskowej; 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej; 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć; 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej; 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe; 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej; Zadania. Rozdział 4 Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej: 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 4.2. Wybrane klasyfikacje metod; 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia; 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej; 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I-III; 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej; 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej; Zadania. Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego: 5.1. Dziecko wśród ludzi; 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; 5.3. Praca ludzi w rożnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; 5.4. Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie; 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę; Zadania. Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odżywianie: 6.1. Zdrowie, higiena - podstawowe pojęcia; 6.2. Czynniki warunkujące zdrowie; 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej; 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci; 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Zadania. Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw: 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa; 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym; 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3-10 lat; 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw; Zadania. Rozdział 8 Poznawanie roślin i zwierząt przez dzieci: 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujęciu programu; 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci; 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji; Zadania. Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu: 9.1. Zasoby przyrody a człowiek; 9.2. Ochrona środowiska - ustalenia terminologiczne; 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce; 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce; 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych; Zadania. Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego: 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki; 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek; 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej; 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych; 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych; Zadania. Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody: 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat - meteorologia i klimatologia; 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru; 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku; 11.5. Specyfika klimatu Polski; Zadania. Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych: 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat; 12.2. Kształtowanie umiejętności obserwacji; 12.3. Badanie otaczającego świata - rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą; 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizacji działań eksperymentalnych dzieci młodszych; Zadania. Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych: 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa; 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie; 13.3. Mapa i plan - znaki umowne na planie i mapie; 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji; 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka; 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programach edukacji wczesnoszkolnej; Zadania. Aneks: Załącznik 1. Pytania dzieci; Załącznik 2. Wynalazki; Załącznik 3. Rośliny; Załącznik 4. Zwierzęta; Załącznik 5. Zjawiska pogodowe; Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I; Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych; Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków; Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pytania; Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Portret nauczyciela wczesnej edukacji. 1. Portfolio jako technika monitorowania i autoprezentacji rozwoju profesjonalnego słuchaczy studiów podyplomowych edukacji zintegrowanej. 2. Kompetencje nauczyciela wczesnej edukacji do pracy z dziećmi leworęcznymi. 3. Kompetencje dydaktyczne nauczycieli wczesnej edukacji. 4. Permanentna reforma edukacji. 5. Nauczyciele i rodzice partnerami w trudnym okresie adaptacji dziecka w przedszkolu. Część II: Wybrane aspekty edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. 1. Krytyczne czytanie sposobem aktywnego udziału uczniów w dialogu edukacyjnym. Amerykański projekt kształcenia krytycznego myślenia i czytania we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej. 2. Aktywność werbalna dzieci w młodszym wieku szkolnym w świetle przezwisk uczniowskich. 3. Wpływ ćwiczeń słownikowo-frazeologicznych zawartych w podręczniku na proces rozwoju mowy dziecka. 4. Stymulowanie percepcji i ekspresji plastycznej dzieci pięcioletnich ilustracjami różnych twórców do wiersza J. Tuwima "Okulary" 5. Raz jeszcze - o metodzie czynnościowego nauczania matematyki w klasach I-III. 6. Tradycje muzykowania ludowego inspiracją w rozwoju kreatywności dzieci. 7. Regionalizm i ścieżka regionalna w rzeczywistości integracji kształcenia ogólnego z muzyką. 8. Zdrowie w szkole. 9. Inteligencja emocjonalna a wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Zawiera: 1. Aktywność muzyczna dziecka i rola nauczyciela w tym procesie – z teorii i praktyki pedagogicznej: Przeżycie estetyczne jako jedno z zagadnień pedagogiki muzycznej okresu międzywojennego (1918-1939); Pedagogiczno-dydaktyczne implikacje dziecięcego przeżywania, doświadczania, poznawania i działania w obszarze muzyki; Metoda aktywnego słuchania muzyki w praktyce edukacyjnej; Improwizacja w twórczości muzycznej dziecka; Motywacje do podejmowania aktywności muzycznej przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Kompetencje muzyczne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej; Zróżnicowanie formy kontaktu dziecka z muzyką artystyczną w przedszkolu; Aplikacyjny wymiar edukacji estetycznej dziecka; Muzyka i jej formy aktywności a preferencje nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym; Kompetencje nauczyciela w zakresie emisji głosu, stymulatorem aktywności muzycznej dziecka; Twórczość polskich kompozytorów w repertuarze muzycznym uczniów klas 0-III; Wizualizacje przestrzenne a kształtowanie plastyczności wytworów dziecięcych w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej; Muzyka w edukacji religijnej dziecka. 2.Doświadczanie muzyki przez młodego odbiorcę w środowisku pozaszkolnym, mediach oraz w działaniach terapeutycznych: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka; Doświadczenia odtwórcze i twórcze uczestników Dziecięcego Zespołu Folklorystycznego „Ślązaczek”; Media inspiracją aktywności muzycznej dziecka; Działania muzyczne stymulatorem aktywności twórczej dziecka nadpobudliwego w klasie szkolnej; Terapeutyczna i kompensacyjna rola muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. 3.Z badań i doniesień naukowych kształcenia muzycznego w innych krajach Europy: Kreatywne tworzenie muzyki w realiach szkolnictwa niemieckiego; Ukraiński folklor muzyczny płaszczyzną rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; Implikacje muzyczno-estetycznego wychowania dzieci, Z zagadnień myśli pedagogicznej Ukrainy; Kultivovanost hlasového projevu jako součást profesionální kompetence učitelů; Educational inspitarions for a child’s encounters with and experiences of music.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej