Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(59)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(49)
dostępne
(31)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(49)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(8)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(7)
Łuszczuk Władysława
(4)
Karpińska Anna
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Geryk Marcin
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kojs Wojciech (1940- )
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Widelak Dariusz
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Akademia Podlaska
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bibik Renata
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bogaj Małgorzata
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bramley Peter (1934- )
(1)
Buchelt Beata
(1)
Będkowska-Obłąk Marzena
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czaja Ewa
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Drewniak Rafał
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Adam
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Habura Miłosz
(1)
Herman Ewa
(1)
Holton Elwood F.III
(1)
Hyla Marek
(1)
Hyżak Danuta
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaczor Stanisław
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kaźmierczyk Andrzej
(1)
Kiedrowicz Grzegorz
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimiuk Ewa
(1)
Knowles Malcolm S
(1)
Kobyłecka Ewa
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kogut Wiesława
(1)
Komorowska Alina
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Koprek Bogdan
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Koszczyc Tadeusz
(1)
Kowal Jolanta
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozłowska Irena
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Krzak Małgorzata
(1)
Krzyśko Grzegorz
(1)
Królica Maria
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kumala Regina
(1)
Kłoda Maria
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Ligus Rozalia
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Majzner Rafał
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Mischke Herzy
(1)
Miś Alicja
(1)
Morawski Roman Zdzisław (1949- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(60)
Temat
Nauczanie
(30)
Nauczyciele
(16)
Efektywność nauczania
(14)
Szkolnictwo wyższe
(13)
Kształcenie
(12)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Oceny szkolne
(6)
Szkolnictwo
(5)
Uczenie się
(5)
Uczniowie
(5)
Oświata
(4)
Pedagogika
(4)
Edukacja medialna
(3)
Jakość kształcenia
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Samokształcenie
(3)
Wychowanie
(3)
Czas wolny od pracy
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Język
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Wartość
(2)
Badania naukowe
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Duchowość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Finanse
(1)
Gimnazja
(1)
Hermeneutyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka
(1)
Integracja społeczna
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- Polska
(1)
Internet -- stosowanie -- nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Język a kultura
(1)
Języki
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konto -- podręcznik akademicki
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kształcenie ustawiczne -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Multimedia -- stosowanie -- nauczanie
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie -- efektywność -- szkoły wyższe -- kraje Unii Europejskiej
(1)
Nauczanie na odległość -- szkoły wyższe -- Polska
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacja
(1)
Pedagogika krytyczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Podmiotowość
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Potrzeby duchowe
(1)
Praca
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1989-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Europa
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(14)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Pedagog specjalny z perspektywy pedeutologii. 1. Normalizacja życia młodzieży niepełnosprawnej wyzwaniem dla pedagoga specjalnego, 2. nominalne zawody (stanowiska pracy) dla absolwentów kierunku pedagogiki specjalnej, 3. Pedagog specjalny jako terapeuta w ujęciu klasyków oraz w ujęciu współczesnym, 4. Socjopedagogiczne aspekty współpracy pedagoga specjalnego z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, 5. Etos i misja zawodowa sądowych kuratowrów rodzinnych w zderzeniu z odczuciami podopiecznych, 6. Kompetencje nauczyciela w świetle potrzeb ucznia o specalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej, 7. Model przygotowania nauczycili języków obcych do pracy z osobami z dysfunkcja wzroku w projekcie "Per linguas mundi ad laborem", 8. Umiejętności nauczyciela pracującego w klasie integracyjnej, 9. Przemiany kompetencji i postaw surdopedagogów i logopedów związane ze stosowaniem metody fonogestów, 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli - pedagogów specjalnych a ich zawodowe kompetencje i pełnione role, 10. Zagrożenie wypalaniem się sił u pedagoga specjalnego a zagadnienie oceniania zachowania u uczniów, 11. Wolontariat - niewykorzystany potencjal w rehabilitacji, 12. Tożsamość pedagoga specjalnego w europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Część II Deontologiczne aspekty pedagogiki spewcjalnej: 13. Aksjologiczny kontekst procesu rehabilitacji, 14. Kompromis i ustępstwo w pracy pedagoga specjalnego, 15. Rodzina z dzieckiem upośledzonym jako rodzina nierozumiana. Wymiary marginalizacji, 16. Moralna odpowiedzialność surdopedagoga za rozwój niesłyszącego wychowanka, 17. Realizacja funkcji rekonstrukcyjnej, adaptacyjnej i emancypacyjnej w szkole specjalnej, 18. wartości preferowane przez studentów pedagogiki specjalnej - komunikat w sprawie badań, 19. Aksjologiczny i społeczny wymiar słuzby nauczycielskiej w autopercepcji pedagogów specjalnych zatrudnionych w tradycyjnym i integracyjnym systemie kształcenia, 20. Uwarunkowania postaw pedagogów wobec edukacji integracyjnej uczniów niepełnosprawnych, 21. Wpływ osób niepełnosprawnych na aksjologiczne preferencje studentow, 22. o genetyce dysleksji, trudności w uczeniu się oraz zaburzeń współistniejących, 23. Poziom empatii i hierarchia wartości studentów pedagogiki specjalnej, 24. Cechy identyfikacji z matką i ojcem podopiecznych ośrodków kuratorskich, 25. Korekta Dysfunkcjonaluch Schematów Zachowanie (KDSZ) - wersja "B" w zastasowaniu do rehabilitacji psychicznej osób niewidomych, 26. Nauczyciel wobec psychospołecznych problemów dzieci i mlodzieży, 27. Niektóre aspekty metodyki katechezy osób uposledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomiar w pedagogice; 2. Pomiar dydaktyczny; 3. Narzędzie pomiaru- test dydaktyczny; 4. Opracowanie testu dydaktycznego; 5. Analiza i ocena zadań testu; 6. Analiza i ewaluacja testu dydaktycznego; 7. Wartościowanie i ewaluacja testu dydaktycznego- egzemplifikacja praktyczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zapobieganie trudnościom w uczeniu się; 2. Implikacje neurodydaktyczne dla edukacji dzieci i młodzieży; 3. Uczniowie o symptomie niedostosowania społecznego; 4. Uwarunkowania i przejawy agresji i przemocy w szkole; 5. Czynniki zewnętrzne decydujące o powodzeniu w nauce szkolnej; 6. Dziecko z ADHD w przedszkolu; 7. Dysleksja- specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu; 8. Logopeda radzi- praca nad wymową dziecka; 9. Nauka pisania a trudności w pisaniu- dysgrafia; 10. Trudności w uczeniu się matematyki- jak im zapobiegać?; 11. Wspomaganie rozwoju przyszłego ucznia- propozycje pracy z dzieckiem w oparciu o program autorski; 12. Profilaktyczno-terapeutyczne aspekty metody M. Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Teoretyczne podstawy standaryzacji w edukacji 1. Proces globalizacji a edukacja 2. Rola mediów w procesie kształcenia we współczesnej szkole 3. Relacje między standardami kwalifikacji zawodowych a standardami edukacyjnymi 4. Standardy edukacyjne - doświadczenia polskie i amerykańskie - szkic problematyki 5. Niektóre problemy dotyczące wyposażenia placówek oświatowych 6. Równość szans edukacyjnych dzieci i młodzieży jako podstawowy standard edukacji w świecie 7. Standaryzacja w edukacji społecznej 8. Wyposażenie szkół i przygotowanie nauczycieli do korzystania z mediów i urządzeń medialnych - wyniki badań 9. Porównywalność i uznawalność dyplomów w Unii Europejskiej 10. czego nie da się standaryzować w edukacji? II. Standardy edukacyjne w praktyce oświatowej 1. Standardy w diagnozie i ewaluacji edukacyjnej 2.Standardy w kształceniu nauczycieli realizowane w Akademii Świętokrzyskiej i Wszechnicy Świętokrzyskiej w Kielcach a potrzeby zreformowanego systemu edukacyjnego w Polsce 3. Społeczeństwo informacyjne a standardy przygotowania nauczycieli 4. Ocenianie szkolne jako wyraz standaryzacji w edukacji 5. Standardy w edukacji muzycznej nauczycieli 6. Edukacja medialna we współczesnej szkole 7. Multimedia w edukacji 8. Standardy edukacyjne w codziennej pracy nauczycieli 9. Problemy standaryzacji programów wychowawczych w szkołach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych 10. Europejskie standardy w edukacji pielęgniarek i położnych a praktykach kształcenia w Polsce 11. Standardy wyposażenia i obudowy medialnej elementem systemu informacji o środkach dydaktycznych zalecanych przez MENiS 12. Standard a oczekiwania nauczycieli w zakresie obudowy medialnej przedmiotu Przyroda 13. Zapobieganie trudnościom w edukacji matematycznej - standard zajęć korekcyjno-wyrównawczych 14. Prace nad standardami wspomagające reformę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady tworzenia Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego; 2. Zapewnienie jakości kształcenia w szkole wyższej; 3. Problemy tworzenia i realizacji standardów jakości kształcenia w szkole wyższej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewaluacja- co to takiego; 2. Wymagania państwowe wobec szkół jako wizja pedagogiczna i drogowskaz dla dyrektora; 3. Metodologia ewaluacji: zasady, procedury, modele działania; 4. Narzędzia badawcze typu socjologicznego: zasady budowania i wykorzystywania; 5. Narzędzia badawcze- pomiar dydaktyczny; 6. Raport ewaluacyjny i jego wykorzystanie w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
1. Wprowadzenie do e-learningu, 2. Technologia, 3. Oprogramowanie - systemy e-learningu, 4. Treść szkoleniowa, 5. Usługi procesu e-learningu, 6. Inwestowanie w e-learning
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia wychowawcza. 1 / Maria Przetacznik-Gierowska, Ziemowit Włodarski. - Wyd. 7 - 2 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2014. - 367, [3] s. : tab. ; 23 cm.
CZĘŚĆ WSTĘPNA: Rozdział 1. Psychologia wychowawcza jako psychologia nauczania i wychowania. Rozdział 2. Związek nauczania z wychowaniem. Rozdział 3. Nauczanie i wychowanie a rozwój jednostki. Część pierwsza PSYCHOLOGIA NAUCZANIA: Rozdział 4. Nauczanie jako kierowanie uczeniem się innych osób. Rozdział 5. Sytuacja nauczania. Jego przebieg i efekty. Determinanty. Wskaźniki. Pomiary. Rozdział 6. Różne koncepcje nauczania. Rozdział 7. Nauczanie przygotowawcze a idea edukacji permanentnej. Rozdział 8. Psychologiczne problemy zewnętrznych warunków nauczania. Rozdział 9. Psychologiczne problemy programu nauczania. Rozdział 10. Psychologiczne problemy sposobu nauczania (zagadnienia ogólne). Rozdział 11. Motywacja do uczenia się w toku nauczania. System wzmocnień. Rozdział 12. Aktywizowanie poznawcze uczniów. Rozdział 13. Psychologiczne problemy oceniania i egzaminowania. Rozdział 14. Nauczanie w okresie poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole. Rozdział 15. Problem dojrzałości szkolnej i sposoby jej oceniania. Równy start w szkole. Rozdział 16. Nauczanie szkolne na poziomie podstawowym i średnim (zagadnienia ogólne). Rozdział 17. Kształcenie w szkole wyższej. Rozdział 18. Uwagi dotyczące nauczania osób dorosłych. Rozdział 19. Refleksje na temat samokształcenia. Rozdział 20. Pożądane cechy nauczyciela i związane z nimi interakcje. Rozdział 21. Różnice indywidualne między uczniami a zbiorowy charakter nauczania szkolnego. Rozdział 22. Niepowodzenia w kształceniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Organizacja rozwoju zawodowego nauczyciela, 2. Kompetencje nauczycieli we współczesnej cywilizacji, 3. Twórczy rozwój nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Skuteczność jako efekt "zasady jednolitości": zewnętrznych i podmiotowych kryteriów oceny człowieka.: Psychologiczne pojęcie skuteczności. Teoretyczny model skuteczności. Zewnętrzne determinanty skuteczności ucznia. Szkoła jako źródło specyficznych wymogów poznawczych i społecznych. Podmiotowe determinanty skuteczności ucznia. 2. Problem i metoda badań własnych: Problematyka badawcza. Definicja i struktura zmiennych. Hipotezy badawcze. Narzędzia badawcze. Dobór osób badanych. Organizacja badań Uwagi o statystycznym opracowaniu wyników badań 3. Analiza wyników badań własnych: Statystyczny opis uzyskanych wyników. Statystyczna weryfikacja hipotez zależnościowych. Wyniki analizy skupień na osobach i zmiennych 4. Interpretacja uzyskanych wyników: Samoocena badanych uczniów. Poczucie kontroli. Kontrola działania (wolicjonalna). Potrzeba aprobaty społecznej. Cele życiowe. Podmiotowe korelaty najwyższych ocen szkolnych. związek między uwarunkowaniami skuteczności a wysokością szkolnych not. Związek między uwarunkowaniami a determinantami skuteczności szkolnej. Specyfika skutecznych uczniów w świetle analizy skupień. 5. Refleksje końcowe. Jaka jest polska szkoła okresu reform edukacyjnych?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i zakres społecznej odpowiedzialności uczelni w badaniach jakościowych; 2. Opinie interesariuszy na temat społecznej odpowiedzialności uczelni w badaniach ilościowych; 3. Społeczna odpowiedzialność uczelni w opinii zarządzających szkołami wyższymi w świecie. Badania ilościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział pierwszy. Wizerunek uczelni jako element strategii marketingowej 1.1. Wizerunek społeczny uczelni niepublicznej jako czynnik motywujący jej pracowników. 1.2. Zastosowanie zasad społecznej odpowiedzialności uczelni jako metoda kształtowania wizerunku. 1.3. Działania marketingowe i działania wspierające rozwój uczelni niepublicznej na przykładzie Wyższej Szkoły Infrastruktury i Zarządzania w Warszawie. 1.4. Profesjonalna obsługa klienta jako źródło przewagi konkurencyjnej uczelni niepublicznej. 1.5. Sposoby podnoszenia funkcjonalności strony WWW. 1.6. Marketing wydawnictw szkół wyższych. Rozdział drugi. Problematyka jakości usług edukacyjnych 2.1. Odpowiedzialność społeczna uczelni a problematyka jakości kształcenia. 2.2. Jakość kształcenia w szkole wyższej w dobie masowej edukacji. 2.3. Wpływ warunków i wyposażenia uczelni na jakość kształcenia. 2.4. Biblioteka uczelniana - stereotypy, realia, perspektywy. 2.5. Sztuka komunikacji z klientem w dziale windykacji uczelni niepublicznej. 2.6. Zastosowanie podstaw NLP w obsłudze studenta prywatnej uczelni wyższej. 2.7. Praktyki zawodowe dobrym początkiem kariery. 2.8. Mobilność studentów uczelni niepublicznych w Polsce. 2.9. Przedsiębiorczość akademicka w Polsce. Rozdział trzeci. Czynniki sprawnego zarządzania uczelniami 3.1.Społeczna odpowiedzialność uczelni niezbędnym czynnikiem jej rozwoju. 3.2.Rola komunikacji w procesie motywowania pracowników w uczelniach niepublicznych. 3.3. Wdrażanie Total Quality Management w warunkach konkurencyjności usług edukacyjnych w odniesieniu do modelu organizacji inteligentnej - uczelni niepublicznej. 3.4. Rola analizy finansowej w sprawnym zarządzaniu uczelnią niepubliczną. 3.5. Rola SOA w procesie integracji Systemów Informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / pod red. Marian Duczmal ; Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
1. Standardy kształcenia zawodowego w polskim systemie szkolnictwa wyższego, 2. Funkcje i kompetencje zawodowe nauczycieli wobec zadań edukacji, 3. Człowieczeństwo najwyższą wartością - uniwersalnie pożądaną, 4. Posłannictwo społeczności akademickiej, 5. Refleksje na temat pracy jako działalności doskonalącej człowieka, 6. Problem "progu dydaktycznego" pomiędzy szkołą średnią i wyższą oraz możliwości jego niwelowania przez nauczycieli akademickich, 7. Motywy kształcenia się osób dorosłych studiujących w trybie niestacjonarnym, 8. Byc czy mieć - próba nowego spojrzenia na psychologiczne aspekty kształcenia się ludzi dorosłych, 9. Wiedza psychologiczna w procesie edukacji akademickiej, 10. Obraz uczelni niepublicznych w wybranej prasie ogólnopolskiej, 11. materialne, organizacyjne i osobowe aspekty misji szkoły wyższej, 12. Szanse edukacyjne młodzieży w niepublicznych szkołach wyższych, 13. Efektywność ksztalcenia młodziezy akademickiej, 14. Technologia informacyjna w edukacji studentów pedagogiki Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji, 15. warsztaty aktywizującą formą pracy ze studentami, 16. Warsztaty jako alternatywna forma nauczania studentów kierunków pedagogicznych, 17. Rola biblioteki w procesie dydaktycznym i badawczym uczelni wyższej, 18. Autoreklama a oferta pracy w zawodzie pedagoga, 19. Kształcenie studentów na specjalności pedagogika resocjalizacyjna w świetle procesu bolońskiego, 20. Przygotowanie nauczycieli do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, 21. Kształtowanie sie modelu edukacji pracowników socjalnych na poziomie akademickim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dziesięć wielkich tematów tabu związanych ze szkołą: Masowe niszczenie talentów albo dlaczego już nie stać nas na systematyczne unicestwianie talentów naszych dzieci; Indywidualne uzdolnienie jako przeszkoda albo dlaczego szkoła próbuje z utalentowanych sprinterów zrobić słabych maratończyków; Szczera prawda albo dlaczego najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż najgorsze; Dyktatura średniaków albo dlacz4ego najlepsi nauczyciele w szkole są szykanowani, a nie są wspierani; Ciemna strona bezsilności albo ile odrzucenia i błędnych wyroków zniesie młody człowiek; Niewychowane pokolenie albo dlaczego coraz więcej rodziców obwinia szkołę za własne porażki; Czarna dziura albo gdzie znikają talenty wielu młodych ludzi w drodze do dorosłości; Zasada samoodpowiedzialności albo jak rodzice mogą prawidłowo wspierać rozwój talentów swoich dzieci; Szkoła jako dobry trening przed walką albo trudna droga do wychowania samego siebie; Wróg czai się w nas samych albo czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od Harry'ego Pottera; 2. Duży krzyku o nic: Dlaczego pytaniu, czy droga do raju prowadzi przez szkołę łączoną nadano wymiar religijny; Dlaczego debata na temat Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów- PISA poruszyła lawinę pytań, które zmierzają w złym kierunku; Szkoła przyszłości albo dlaczego już dawno temu wynaleziono koło; Przyjaciel utalentowanego ucznia; Gdzie talenty Waszych dzieci będą odkryte i wspierane. Przykłady szkół w Austrii i Niemczech, które starają się uczyć lepiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Kluczowe zagadnienia dotyczące procesu uznania efektów kształcenia: 1.1. Istota i zakres zrównania wiedzy, umiejętności i kompetencji zdobytych w ramach edukacji nieformalnej i pozaformalnej; 1.2. Identyfikacja problemów związanych z uznawalnością efektów kształcenia w uczelniach wyższych; 1.3. Uznawalność efektów uczenia się w polityce instytucji Unii Europejskiej; 1.4. Doświadczenia wybranych krajów w procesie wdrażania uznawalności efektów kształcenia; 1.5. Wymagania względem studenta – deskryptory wiedzy i umiejętności. Rozdział 2 Potrzeba i możliwość wdrożenia uznawalności efektów kształcenia w Polsce – wyniki badań empirycznych: 2.1. Wyniki badania przeprowadzonego wśród studentów kierunku zarządzanie; 2.2. Wyniki badania przeprowadzonego wśród kandydatów na studia; 2.3. Wyniki badania przeprowadzonego wśród pracodawców. Rozdział 3 Przebieg działań związanych z realizacją projektu: 3.1. Zadanie I – pogłębiona diagnoza; 3.2. Zadanie II – opracowanie wstępnej wersji produktu finalnego; 3.3. Zadanie III – testowanie produktu; 3.4. Zadanie IV i V – analiza rzeczywistych efektów testowania produktu (modelu) oraz opracowanie ostatecznej wersji produktu (modelu); 3.5. Zadanie VI – upowszechnianie modelu. Rozdział 4 Aspekty prawne uznawalności efektów kształcenia: 4.1. Uwagi ogólne; 4.2. Zalecenia Rady w sprawie walidacji uczenia się pozaformalnego i nieformalnego; 4.3. Charakter prawny zaleceń Rady dotyczących uznawalności; 4.4. Uwagi ogólne. Rozdział 5 Model uznania efektów kształcenia pozaformalnego i nieformalnego w szkolnictwie wyższym: 5.1. Model prawny uznawalności efektów kształcenia; 5.2. Model organizacyjny uznawalności efektów kształcenia; 5.3. Model narzędziowy uznawalności efektów kształcenia. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Językoznawstwo / Wyższa Szkoła Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach ; 9)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (4 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej