Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Czytelnia
(5)
Autor
Lewandowski Marek
(2)
Bujnowska Anna
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Karpińska Anna
(1)
Koszyc Tadeusz
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Palak Zofia
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szloska Franciszek
(1)
Topa Danuta
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Nauczanie
(4)
Szkolnictwo
(3)
Kształcenie
(2)
Pedagogika
(2)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Kaczor, Stanisław (1924- )
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Rodzina
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Śnieżyński, Marian (1939- )
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(2)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk , t.126)
1. Ogólne problemy badań humanistycznych: Biografie a sytuacje dla autokreacji; Metodologia badań humanistycznych a badania pedagogiczne; Badania oświatowe na Ukrainie- podstawowe kierunki, specyfika organizacyjna, perspektywy; Pseudohipotezy i pseudoteorie (naukowe); Z podstawowych zagadnień metodologii nauk; Działalność organizatorska w badaniach naukowych; Obserwacja i eksperyment w badaniach pedagogicznych; Kryteria oceny jakościowej prac naukowych; Teorie pedagogiczne na tle transcedentalnego interpretacjonalizmu- rozważania wprowadzające; O logicznych podstawach eksperymentu; Rola interpretacji w metodologii badań społecznych; Problemy metodologiczne badania wartości społecznych w konsumpcji; 2. Próba badawcza i jej dobór: Podstawowe problemy teorii doboru próby; Dobór próby badawczej; Dylematy i decyzje metodologiczne przy określaniu minimalnej wielkości próby; 3. Charakterystyka wybranych obszarów badań pedagogicznych: Tendencje zmian w edukacji dla bezpieczeństwa- jako nowy obszar badań pedagogicznych; Kształcenie ustawiczne jako platforma edukacyjna i ważny obszar badań; Transformacja celów w edukacji jako obszar badań naukowych; Kwalifikacje zawodowe absolwentów szkół obszarem badań pedagogiki pracy; Elementy wspólne i rozbieżne standardów kwalifikacji zawodowych i standardów egzaminacyjnych; 4. Analiza i interpretacja wyników badań własnych: Kompleksowe badania eksperymentalne; Komputer jako wielofunkcyjne medium w placówkach wychowania przedszkolnego- wyniki badań; Psychologiczno-pedagogiczne przygotowanie nauczyciela przedmiotów ogólnotechnicznych; Techniczna wiedza pojęciowa uczniów szkół zawodowych; Poziom akceptacji dzieci chorych na anoreksję w rodzinie: wyniki badań; Znacznie wyboru dalszej drogi edukacyjnej przez uczniów na etapie nauki w gimnazjum- w świetle badań własnych; Znajomość pojęć szkolnych uczniów trzecich klas gimnazjum, a ich pochodzenie społeczne; O komunikacji dialogowej miedzy młodzieżą a nauczycielami- na podstawie badań własnych; 5. Rozważania różne: Demokracja- jak uczyć jej w szkole; Wybrane krytyczne poglądy na temat funkcjonowania szkoły i nauczyciela; Rozwój i awans zawodowy nauczyciela na przełomie XX i XXI wieku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Zagrożenia, nadzieje i dylematy edukacyjne: Edukacja wobec problemów współczesnego świata i człowieka; Dylematy przemian polskiej szkoły i edukacji w kontekście tendencji europejskich; Edukacja akademicka w społeczeństwie informacyjnym; Ewolucja zawodów problemem jutra edukacji zawodowej; Edukacja wobec niepewności ludzkiej egzystencji; Wyzwania i dylematy edukacyjne społeczeństwa wielokulturowego; Treści rodzinne i międzykulturowe edukacji muzycznej wychowaniem do wielokulturowości; Dialog edukacyjny przepustką do szkoły jutra; Przełamywanie stereotypów etnicznych wyzwaniem dla edukacji; Edukacja polityczna w czasie transformacji - wybór czy konieczność?; Potrzeba zmian w systemie edukacji w czasie globalnych przeobrażeń; O miejscu wychowania fizycznego w edukacji jutra. II. O nowych koncepcjach kształcenia i wychowania: O potrzebie, pożytkach i niektórych warunkach edukacji prakseologicznej; Integracja procesów nauczania i wychowania; Fraktalność procesu kształcenia w ponowoczesnym świecie; Kształtowanie aktywności uczniów w kształceniu blokowym; O nauczaniu geometrii w kształceniu zintegrowanym; Wiedza metapoznawcza a efekty samoregulowanego uczenia się motorycznego; Hipertekst jako narzędzie usprawniające dostęp do treści kształcenia; Metaplan w procesie kształcenia; Metoda projektu w pracy z dziećmi przedszkolnymi; Poszukiwanie potencjału integracyjnego w konfliktach szkolnych; Autoewolucja zmiany szkoły jako organizacji uczącej się; Kilka refleksji o "zielonych szkoła” na Pomorzu Środkowym. III. Aksjologiczne wymiary edukacji: Zamęt aksjologiczny w edukacji; Potrzeba wychowania w harmonii między „starymi” i „nowymi” wartościami; Odpowiedzialność i transgresonizm wartości warunkujące istnienie świata; Dziedzictwo przeszłości podstawą tożsamości kulturowej; Znaczenie wartości w świadomości nauczycieli; Uczeń gimnazjum w świecie wartości - elementy teorii i praktyki; Sztuka nośnikiem wartości; Aksjologiczne konteksty Internetu; Edukacja jutra a czas wolny. IV. Nauczyciel i jego rola w edukacji: Odpowiedzialność nauczyciela-doradcy w rozwiązywaniu współczesnych problemów młodego człowieka; Wpływ nauczycieli na edukacyjne szanse życiowe dziewcząt i chłopców; Nauczyciel-nowator i warunki jego pracy (na podstawie badań); Nauczyciel-andragog szansą edukacji przyszłości; Rola nauczyciela akademickiego w edukacji jutra; Nauczyciel - co to (powinno) znaczy(ć)?; Sztuka bycia nauczycielem nauczycieli; Proces globalizacji a podmiotowość nauczyciela; Nauczyciel w pracy ze studentem szczególnie uzdolnionym; Zaburzenia relacji uczeń - nauczyciel zagrożeniem dla podmiotowości szkolnego procesu edukacyjnego; O nowy kształt edukacji nauczycieli wobec przemian kulturowych w okresie transformacji systemowej; Osobowość nauczyciela: geneza zasad kształcenia. V. Humanistyczne płaszczyzny myślenia o edukacji i uczniu: Perspektywy aplikacji etnometodologii w naukach pedagogicznych; Źródła i mechanizmy aktywność ucznia; Rozwijanie samodzielności uczniów elementem rozwoju podmiotowego standardu waluacji; Poznawcze i praktyczne znaczenie słownych metod nauczania-uczenia się czynności ruchowych; Dyrektywy teleologiczne w analizach działania edukacyjnego; Współczesne funkcje wiedzy w kształceniu; Pedagogika kreatywna wyznacznikiem edukacji XXI wieku; Dialog na lekcji wychowania fizycznego - obszar jednomyślności czy dwóch głosów; Funkcjonowanie ucznia zdolnego w klasie szkolnej; Wybrane wypowiedzi uczniów klas młodszych jako wskaźniki ich podmiotowości w toku działań edukacyjnych; Przeszłość, teraźniejszość i przyszłość myśli edukacyjnej (wkład lekarzy - pedagogów w rozwoju edukacji pedagogicznej, logopedycznej i suropedagogicznej). VI. Diagnoza, kontrola i ocena w edukacji: Diagnoza i ocenianie szkolnego uczenia się (wybrane problemy); Jakość kształcenia w ocenie studentów niepaństwowej uczelni humanistycznej. Wybrane wyniki z badań; Obraz szkoły licealnej (komentarz do jednej ankiety); Komunikacyjna funkcja oceny szkolnej; Wykorzystanie przez szkołę informacji o wynikach egzaminów zewnętrznych; Uczniowie wobec doniosłego charakteru egzaminów zewnętrznych; Elementy systemu oceniania wiedzy ucznia; Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część I. Podstawowe zagadnienia, problemy i treści diagnozy szkolnej (próba systematyzacji); Obszary metody i środki diagnozy w pracy nauczyciela wobec wymagań współczesności. Część II. Podejścia metodologiczne, zasady, funkcje, postawy i błędy diagnosty w rozpoznawaniu sytuacji szkolnej ucznia; Determinanty wdrażania i funkcjonowania gimnazjum w środowisku lokalnym; Podsumowania jubileuszowego, X Tatrzańskiego Seminarium Naukowego „Edukacja jutra”; Summary of the 10th Jubilee Tatra Scientific Seminar Entiteld „Education of Tomorrow”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Edukacja w dialogu i perspektywie. Prezentacje- polemiki- propozycje w dotychczasowym oglądzie; Zmiany w zakresie pól poznawczych dydaktyki; Cz. I. Zmiany w myśleniu o edukacji i szkole: Edukacja rozszerzającego się horyzontu; Edukacja dla sukcesu czy porażki i pokory; Badawcze inspirowanie teorii i praktyki dydaktycznej; O polach badawczych z pogranicza niepowodzeń szkolnych; Szkoła zintegrowana; Kultura wysokiej tolerancji niepewności w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym systemu oświaty; Szkoła jako organizacja ucząca się w realiach szkół podlaskich; Psychologiczne prawidłowości kształtowania się umiejętności poznawczych uczniów; Kompetencje poznawcze ucznia w szkole zarządzającej wiedzą; Ewolucja celów, zadań i metod pedagogiki specjalnej w ostatnim półwieczu; Pedagogika porównawcza w perspektywie globalizmu i regionalizmu; Cz. II. Przemiany w treściach kształcenia: Potrzeba nauk środowiskowych w polskiej edukacji XXI wieku; Historyczne i kulturowe aspekty kształtowania się edukacji ekologicznej; Założenia i perspektywy szkolenia w obronie cywilnej; Powieść "Jedenaście minut" P. Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości; Refleksje o edukacji medialnej; Gry komputerowe w świecie młodzieży uczącej się; Założenia kształcenia zintegrowanego a praktyka szkolna; Matematyka w kształceniu zintegrowanym; Matematyczne zadania z treścią i przyczyny trudności z nim związane w klasie III szkoły podstawowej; Cz. III. Diagnoza i ewolucja procesu kształcenia; Diagnozowanie możliwości poznawczych 6-7 latków poprzez ocenę umiejętności w zakresie pisania i czytania; Roczna klasyfikacyjna ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym; Uwarunkowania wpływające na osiągnięcia szkolne gimnazjalistów klas trzecich; Dydaktyczne przejawy niepowodzeń szkolnych- przyczyny i przeciwdziałanie; Problemy w diagnozowaniu niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; Obszary niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy poszkolnych losów dorosłych dyslektyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Kształcenie i wychowanie między pierwszym a drugim etapem wdrażania reformy edukacji szkolnej. I.Wielowymiarowość integracji w procesie kształcenia i wychowania: Edukacja integracyjna w reformującej się szkole; Integracja procesów kształcenia i wychowania w gimnazjum; Wielowymiarowość współczesnych idei kształcenia zintegrowanego; O spójności procesu nauczania i wychowania; Szanse i zagrożenia edukacji fizycznej w zintegrowanym kształceniu wczesnoszkolnym; Blaski i cienie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej; Indywidualizacja w doborze form i środków oddziaływania na ucznia niepełnosprawnego na lekcjach wychowania fizycznego w szkole integracyjnej; Wybrane formy aktywności artystycznej a percepcja muzyki (na polu integracji międzyprzedmiotowej na poziomie gimnazjum); Problemy edukacji zintegrowanej; Wykorzystanie piłek edukacyjnych Edubal w kształceniu zintegrowanym; Finanse i edukacja zintegrowana. II.Oczekiwanie i rzeczywiste efekty edukacji szkolnej: Pedagogika kultury fizycznej w szkole i pozaszkolnym obszarze wychowawczym; Edukacja jako wartość nadrzędna cywilizowanych społeczeństw; Edukacja estetyczna młodzieży upośledzonej - możliwości i sposoby organizacji zajęć (wstępna analiza wyników badań); Opinie uczniów klas VI o edukacji fizycznej - raport z badania w jednej szkole podstawowej; Źródła pozaszkolnej wiedzy o kulturze fizycznej oraz formy spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów; Wychowanie do rekreacji ruchowej w reformującej się szkole (wybrane zagadnienia); Aktywność ruchowa młodzieży gimnazjum i liceum małego miasta w czasie wolnym; Aktywność ruchowa w czasie wolnym uczniów z wybranych szkół wiejskich byłego województwa sieradzkiego; Przyczyny i niechęci do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego w opinii uczennic na różnych szczeblach edukacji (raport z badań); Stan świadomości prozdrowotnej rodziców z zakresu profilaktyki i korekcji wad postawy ciała; Wiek rozwojowy a ocena szkolna z wychowania fizycznego; Wielkość asymetrii dynamicznej a postępy edukacyjne uczniów klas pierwszych szkoły podstawowej; Rzeczywiste efekty reformy oświaty a nierówności edukacyjne w percepcji nauczycieli. III.Nauczyciel, uczeń i rodzice wobec perspektyw oraz zagrożeń edukacyjnych: Blaski i cienie rywalizacji. Orientacja społeczna a ustosunkowanie się do innych ludzi, czyli o dwóch typach egoizmu; Sytuacja interpersonalna uczniów sprawiających kłopoty wychowawcze; Kompetencje wychowawcy w rzeczywistości szkolnej po reformie; Oczekiwania uczniów, rodziców i nauczycieli wobec pedagoga szkolnego; Samorząd uczniowski w szkole, jego zadania i perspektywy rozwoju w ocenach nauczycieli; Reakcja uczniów i rodziców na podręcznik do wychowania fizycznego (studium dwóch przypadków); Współpraca przedszkolna z rodzicami wyzwaniem współczesnej edukacji (sprawozdanie z badań). IV.Nauczyciel i jego miejsce w reformowaniu systemu kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży: Nauczyciel wychowania fizycznego w oczekiwaniach uczniów a potrzeby wychowania i socjalizacji w reformującej się szkole; Kilka krytycznych uwag na temat systemu kształcenia nauczycieli wychowania fizycznego; Nauczyciel wychowania fizycznego animatorem rekreacji ruchowej w reformowanej szkole; Nauczyciel wychowania fizycznego a współczesne postulaty pedeutologiczne; Opinie studentek wybranych uczelni na temat wartości i cech koniecznych u nauczyciela wychowania fizycznego; Nauczyciel wczesnej edukacji - autokrata, demokrata czy liberał?; Nauczyciel a kształtowanie się obrazu siebie ucznia; Autorytet nauczyciela wychowania fizycznego w opinii uczniów; Nauczycielskie przejawy zachowań empatycznych w procesie kontrolowania i oceniania osiągnięć uczniów z wychowania fizycznego; Nauczyciel i ocenianie z wychowania fizycznego w opinii uczniów; Zainteresowania społeczno-kulturalne i predyspozycje głosowe studentów I roku Wydziału Wychowania Fizycznego AWF we Wrocławiu. V.Kształcenie i wychowanie fizyczne oraz zdrowotne w edukacji człowieka: Partnerzy edukacyjnej interakcji wobec potrzeby promocji aktywności fizycznej i zdrowia w szkole i środowisku; Wielopodmiotowe gry z piłką środkiem aktywizacji procesu socjalizacji uczniów; Optymalizacja procesu kształtowania postawy ciała u dzieci w młodszym wieku szkolnym z wykorzystaniem technologii komputerowych; Sport szkolny i olimpizm szansą edukacyjną reformującej się szkoły; Sport jako dziedzina edukacyjna dostępna dla każdego; Edukacja zdrowotna w klasach młodszych - potrzeby i możliwości; Poziom wiedzy o zdrowiu i bezpieczeństwie wybranych uczniów szkół szczecińskich; Rozpoznanie właściwości poznawczych i motorycznych uczniów warunkiem modyfikowania procesu wychowania fizycznego; Modelowanie procesu nauczania a efektywność uczenia się motorycznego; Aktywność ruchowa z piłkami jako wartość wzbogacająca wiedzę o uczniu i środek w osiąganiu różnych celów dydaktycznych; Technologia komputerowa w różnicowaniu procesu wychowania fizycznego - multimedialny program „aquatrener”; Zainteresowania sportowe rodziców uczniów klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego; Sposób na bezpieczną przerwę śródlekcyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Relacje wewnątrzszkolne i związki szkoły z otoczeniem: edukacyjne źródła wykluczania społecznego; szkoła jako płaszczyzna stygmatyzacji mniejszości etnicznych. Implikacje dla wielokulturowości; opinie uczniów szkoły licealnej na temat dzieci upośledzonych umysłowo; Partnerzy, sprytni, ofiary. O działaniach zespołowych u dzieci; więzi i role społeczne ucznia w klasie szkolnej; Relacje w klasie szkolnej w systemie kształcenia zintegrowanego - styl komunikowania się nauczycieli z uczniami i implikacje dydaktyczne; Klasa szkolna miejscem oddziaływań niewerbalnych komunikatów nauczyciela w pracy z uczniami - komunikat z badan; Współpraca - umiejętność kształtowania czy jedynie wymagana przez nauczycieli; Kultura organizacyjna szkoły. Komunikat z badan.; Makrostrukturalne uwarunkowania funkcjonowania szkoły w Bukowsku; " It is a big change" - children's transition from pre-school to school from the parent's perspective; Adaptacja ucznia do nowych warunków po przekroczeniu drugiego progu szkoły podstawowej. Cz. II Realizacja edukacji szkolnej: twórczość - reprodukcja; bezpieczeństwo - zagrożenia: Program kształcenia w okowach ideologii; Jakich umiejętności brakuje polskim uczniom?; Wybrane obszary zaniedbań w edukacji wczesnoszkolnej na wsi i w mieście; O zaniedbaniach i zaniechaniach w edukacji językowej i matematycznej dzieci; kilka słów o niektórych korzyściach nauki języków obcych we wczesnej edukacji; Czytanki w elementarzach - zaniedbany obszar refleksji krytycznej; Oddziaływania edukacyjne a poziom wypowiadania się dziecka. Problematyka zagadnienia w świetle analizy badań własnych; Od śpiewu do sztuki. Rozwój czy upadek; Ekspresja muzyczno-ruchowa jako zaniedbany obszar edukacji muzycznej dziecka; wczesna edukacja muzyczna -0 obszar zaniedbany czy zaniechany?; jak przeciwdziałać stereotypom w edukacji muzycznej; Podręczniki szkolne do przedmiotu muzyka w szkolnictwie ogólnokształcącym - spełnione czy nie spełnione oczekiwania; Lekcje muzyki - czy warto?; Niezwykła edukacja w zwykłej szkole; Socjokulturowe wymiary rocka jako obszar refleksji edukacyjnej; Komunikacja artystyczna w pozalekcyjnej praktyce wychowawczej na przykładzie dzieci wiejskich; Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej; Znajomość tradycji regionu śląskiego przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej mieszkających na Opolszczyźnie; czy szkoła kształtuje postawy obywatelskie młodzież? - wykorzystane czy zaniechane szanse; Szkoła wobec zadania przygotowania młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu w dobie zmian społecznych i gospodarczych na rynku pracy; Wykorzystanie komputera w edukacji dzieci; niebezpieczny komputer i Internet. Cz. III Koncepcje teoretyczne w pedagogice i ich implikacje dla praktyki studenckiej: Pedagogiczne implikacje założeń konstruktywizmu dla edukacji małych dzieci; Pedagogiczne idee konstruktywizmu i ich realizacja w praktyce przedszkolnej; Miedzy przekazem a konstrukcją - zadania typu "zbadaj i odkryj" jako przeciwdziałanie schematyzacji myślenia matematycznego uczniów; Interaktywny model uczenia się studentów wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; Kompetencje poznawcze uczniów z perspektywy teorii i praktyki; Organizacja procesu nauczania -uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju; Cognitive-developmental and their implications for music education; Wpływ czynników społeczno - kulturowych na doświadczenia edukacyjne nauczycieli i uczniów jako źródło sukcesów i porażek; Między założeniami a rzeczywistością szkolną; Konsekwencje postmodernizmu dla historii i edukacji historycznej; Wymiar ludzkiego czasu w realiach współczesnej edukacji. Cz. IV Nauczyciel - rozwój czy stagnacja?: nauczyciel i jego doskonalenie zawodowe na początku XXI wieku; Tradycje nauczycielskich poszukiwań innowacyjno-badawczych; Dialog akademicki - zaniedbany obszar w edukacji przyszłych nauczycieli; Umiejętności percepcyjne przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji dziecka w zakresie muzyki artystycznej; Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w kształceniu nauczycieli w szkole wyższej ważnym zagadnieniem współczesnej edukacji; Kopiuj, a nie wymyślaj - rzecz o praktycznym przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego; Gromadzenie informacji o dziecku - zaniedbany obszar pracy nauczyciel; Poczucie sensu życia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako warunek rozwoju uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej