Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(38)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(27)
dostępne
(20)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(27)
Autor
Stasiak Makary K
(3)
Jąder Mariola
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kuras Leszek
(2)
Witerska Kamila
(2)
Adam Janiszewski
(1)
Adamczewski Rafał
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borucka Paula
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czarnecki Zdzisław Jerzy
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Dopierała Dominika
(1)
Dziewięcki Artur
(1)
Fabiszak Marta
(1)
Fazlagić Jan (1971- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Green Andy
(1)
Gribble David
(1)
Grudzińska Zofia
(1)
Hanelt-Skotarczak Joanna
(1)
Herod Paweł
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Huk Tomasz (1978- )
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Jstrzębska Elżbieta
(1)
Karolak Wiesław
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Komar Natalia
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kozłowska Antonina
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lasocińska Kamila
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewczuk Anna
(1)
Lubieniecka Małgorzata (1974- )
(1)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Mroczek-Żulicka Aleksandra
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Novotná Jarmila
(1)
Okupniak Liliana
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Proctor Tony
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Rachwał Anna
(1)
Rybińska Agnieszka
(1)
Sajdak Anna
(1)
Sloane Paul
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Stańko-Kaczmarek Maja
(1)
Strzelecki Wojciech
(1)
Thomas Neil
(1)
Torr Gordon (1953- )
(1)
Ujwary-Gil Anna
(1)
Walczak Anna
(1)
Warzecha Ewa
(1)
Wojnowska Monika
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Wycichowska Paulina
(1)
Zacłona Zdzisława
(1)
Zbonikowski Andrzej
(1)
Zieliński Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(21)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Temat
Myślenie twórcze
(37)
Twórczość
(10)
Kreatywność
(6)
Arteterapia
(3)
Muzykoterapia
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Szkolnictwo
(3)
Zarządzanie
(3)
Gry edukacyjne
(2)
Innowacje
(2)
Kadry
(2)
Menedżerowie
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Muzyka
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przywództwo
(2)
Sztuka
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Choreoterapia
(1)
Design thinking
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język francuski
(1)
Języki
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kreatywność (biznes)
(1)
Kształcenie
(1)
Marketing
(1)
Matematyka
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja pracy
(1)
Myślenie twórcze (edukacja)
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podmiotowość
(1)
Postawy
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia twórczości
(1)
Psychologia zarządzania
(1)
Public relations
(1)
Reklama
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rynek pracy
(1)
Studenci
(1)
Sztuka ulicy
(1)
Teatroterapia
(1)
Teoria wychowania
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Twórczość (sztuka)
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zdolności
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Zarządzanie i marketing
(4)
Kultura i sztuka
(3)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Dwa sposoby myślenia o nauczaniu; 2. Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji dziecka; 3. O sytuacji rozwiązywania problemu; 4. O teoretycznych podstawach rozwiązywania matematycznych zadań problemowych; 5. O niektórych heurystycznych metodach rozwiązywania problemów. 6. W stronę twórczej samodzielności ucznia (i nauczyciela), czyli heurystyczne strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych. 7. Kilka uwag o przebiegu i możliwych skutkach rozwiązywania problemów przez dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 12)
1. Kształćenie dla przyszłości, 2. Myślenia można uczyć, 3. Praca nauczyciela z "myślowymi kapeluszami" w klasie III, 4. Wprowadzenie "myślenia kapeluszowego" w klasie II, 5. "Myślenie kapeluszowe" w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasie II, 6. Zastosowanie "myslowych kapeluszy" w zajęciach pozalekcyjnych, 7. Opinie nauczycieli o konpecji rozwijania myślenia według de Bono z perspektywy kilku lat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesne koncepcje twórczości w psychologii i pedagogice, 2. Postawy twórcze - ich różne płaszczyzny i predykatory, 3. Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, 4. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów w praktyce edukacyjnej, 5. Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych nauczyciela, 6. Badawczy charakter pracy nauczyciela jako pedagogiczny warunek oraz element kompetencyjności zawodowej, 7. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych a możliwości kreatogenne szkoły, 8. Nowe obszary kompetencyjności nauczyciela w zakresie rozpoznawania i wspierania postaw twórczych uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja kreatywna / Marek Brzeziński. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2009. - 116, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Kreatywność; 2. Kreatywność organizacji; 3. Kreatywność organizacji a innowacje; 4. Metafora organizacji kreatywnej; 5. Model organizacji kreatywnej; 6. Zarządzanie organizację kreatywną
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
1. Znaczenie muzyki w edukacji dziecka: Dziecko poznaje siebie językiem sztuki; Ekspresja muzyczna w przedszkolu; Muzyka i jej formy w rozwijaniu aktywności dziecka wczesnoszkolnego; 2. Aktywne formy wspomagające rozwój głosu i mowy dziecka: Proces powstawania dźwięku i kształtowanie się głosu dziecka; Muzyka czynnikiem stymulującym aktywność językowa dziecka; Różne formy aktywności muzycznej w usprawnianiu narządów mowy; Muzyka, zabawa i taniec w pracy nad głosem i mową dziecka; Kształtowanie głosu i mowy dziecka w aspekcie dydaktycznym; 3. Muzykoterapia dziecięca: Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole; Istota muzykoterapii- znaczenie edukacyjne; 4. Implikacje empiryczne wykorzystywania muzyki w stymulacji rozwoju dziecka: Motywowanie uczniów do nauki i czynniki determinujące aktywność taneczna; 2. Muzyka, taniec i praca nad mową- w opinii nauczycieli i terapeutów; Projekty działań edukacyjno-kompensacyjnych opartych na muzyce: Zintegrowane formy wprowadzania dziecka w świat muzyki; Muzyka Mozarta w procesie wspierania rozwoju dziecka; Projekt "Mój Portret"= poznanie siebie, poszukiwanie tożsamości; Muzyczna aktywność dziecka specjalnej troski- ujęcie case study w quasi- eksperymencie indywidualizującym; Idea integracji- współczesne wyzwania muzykoterapii: Optyka nauczycieli i terapeutów; Integracja- w postrzeganiu dziecka o harmonijnym rozwoju; Zysk terapeutyczny- perspektywa dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 6/2011)
Rocznik
1. Wspomaganie rozwoju w działaniach kreatywnych- egzemplifikacje teoretyczne i empiryczne: Twórczość plastyczna a wrażliwość estetyczna dziecka w wieku przedszkolnym; Myślenie twórcze a stopień uspołecznienia dziecka w wieku przedszkolnym; Zabawa ruchowa a rozwój społeczny dziecka pięcioletniego; Choreoterapia w przypadku dzieci przewlekle chorych; 2. Praktyka edukacyjna- wybrane problemy w działalności pedagogicznej: Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki? Praktyczne wskazówki; Psychologiczne i pedagogiczne problemy w stomatologii; Współczesna oświata polska w Wielkiej Brytanii- jej cele i modele realizacji na przykładzie Polskiej Szkoły Sobotniej im. Stefana Wyszyńskiego w Londynie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przywództwo i budowanie zespołów; 2. Motywacja i zarządzanie ludźmi; 3. Lider jako decydent; 4. Komunikacja i prezentacje; 5. Najważniejsze informacje do zapamiętania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość - płaszczyzny rozpatrywania zjawiska w refleksji humanistycznej, 2. Kompetencje twórcze - aspekty teoretyczne i praktyczne, 3. kompetencje twórcze a funkcjonowanie zawodowe jednostki, 4. Rozwijanie kompetencji twórczych z wykorzystaniem treningów i warsztatów psychologicznych, 5. Program badan własnych, 6. Analiza wyników badań, 7. Interpretacja wyników badań, 8. Rozwijanie kompetencji twórczych -wnioski i perspektywy dalszych badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łodzkiego / Uniwersytet Łódzki)
1. Konstruktywistyczna koncepcja kształcenia we wczesnej edukacji; 2. Twórczość uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; 3. Zadania dydaktyczne wspierające twórczość dziecka; 4. Metodologia badań własnych; 5. Charakterystyka zadań występujących w wybranych programach kształcenia zintegrowanego- wyniki badań diagnostycznych; 6. Poziom rozwoju twórczości dzieci w młodszym wieku szkolnym- wyniki badań diagnostycznych; 7. Efektywność wykorzystywania zadań dydaktycznych w rozwijaniu twórczości uczniów w świetle wybranych programów kształcenia zintegrowanego- wyniki badań wyjaśniających; 8. Uogólnienia i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rzeczywistość kulturowa a perswazyjność przekazów medialnych: Wizerunki medialne i kultura medialna. Potrzeba upowszechniania alfabetyzacji medialnej; Media wychowujące; Nauczyciele i uczniowie w globalnym społeczeństwie informacyjnym; Semiotyczny wymiar komunikacji wirtualnej wśród młodzieży i jego konsekwencje społeczne; Doświadczenie dzieciństwa w perspektywie mediamorfozy; Komputer a aktywność uczniów w uczeniu się matematyki; Ku otwartej przestrzeni edukacyjnej: kształtowanie kompetencji społecznych i świadomości kulturowej uczniów realizujących projekty w ramach akcji e-Twinning; Filmy realizowane przez dzieci za pomocą telefonów komórkowych; Region źródłem poznania i informacji o otaczającej rzeczywistości. 2. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – optyka nauczycielska: Tvorivost’, škola a učitel’ dnešnej školy – twórczość, szkoła i nauczyciel dzisiaj; Ďalšie vzdelávanie učitel’ov v SR z aspektu ich kariérneho rastu; Autoedukacja w percepcji studentów studiów pedagogicznych; Społeczno-emocjonalny aspekt gotowości szkolnej w świadomości nauczycielek wychowania przedszkolnego; Nauczyciel (współ)twórcą procesu poznawania, przyswajania i odkrywania otaczającej rzeczywistości. Rozbieżności między stanem postulowanym a codziennością szkolną; Możliwości pokonywania barier psychicznych uczniów w aspekcie codziennej pracy nauczyciela; Folklore – music pedagogy – music education; Autoregulacja w procesie kształcenia – na tle wybranych koncepcji uczenia się. 3. Szkoła środowiskiem wyjaśniania świata ludzi i przedmiotów – wymiar wspomagania dziecka: Kompetencje komunikacyjne dziecka jako determinanty jego efektywnego funkcjonowania w rzeczywistości społecznej i kulturowej; Możliwości wspierania rozwoju zdolności poznawczych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej; Educational opportunitydesigning method in the integrated early-school education; Muzyka barokowa w orbicie zainteresowań młodego pokolenia (na przykładzie uczniów klasy szóstej szkoły podstawowej); Rekreacja i turystyka rodzinna jako substancja nowej rzeczywistości społecznej; Wycieczka szkolna jako poznawanie przez dziecko rzeczywistości społecznej i kulturowej. 4. Tworzenie i twórczość jako substancja nowej rzeczywistości społecznej: Przeżywanie życia w młodości – niektóre wymiary i społeczno-kulturowe wyznaczniki autokreacji w perspektywie zadań edukacyjnych. Analiza teoretyczno-empiryczna; Autokreacja jako projektowanie twórczych orientacji życiowych na przykładzie rodziców adopcyjnych; Homo Creator w organizacji, czyli o znaczeniu twórczości w miejscu pracy; Twórczość w służbie a wypalenie zawodowe funkcjonariuszy policji; Rola przeszłych doświadczeń emocjonalnych oraz aktualnych stylów przywiązania i doświadczania zdarzeń w formowaniu przekonań o naturze ludzkiej przez adolescentów; Społeczne reprezentacje ubioru jako efekt przeżyć estetycznych. 5. Przestrzenie inności czyli dotrzeć, zrozumieć i ujawnić potencjalność kreacji jednostki nietypowej: Odkrywanie świata dźwięków przez dzieci w wieku przedszkolnym; Wspieranie potencjału dzieci podatnych na zagrożenie, czyli kilka słów o zjawisku resilience; Zrozumieć dysleksję; Pies i dziecko – od terapii po sztukę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Psychopedagogiczne podstawy współczesnej dydaktyki języków obcych; 2. Lingwistyczno-komunikacyjne podstawy dydaktyki języka francuskiego jako obcego a pedagogika twórczości; 3. Twórczy wymiar współczesnej dydaktyki języków obcych; 4. Działania twórcze w rozwijaniu sprawności mówienia i pisania w dydaktyce języka francuskiego jako języka obcego- wyniki badań własnych; 5. Wybrane strategie psychodydaktyki twórczości w procesie optymalizacji kształcenia sprawności językowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monographs / College of Management "Edukacja")
Zawiera: Part One I. Creative approach to teaching: Creativity; Younger school age children. II. Developing creativity in teacher training: Teacher competencies; Creativity development project. III. Creativity and school performance of students: Drawbacks of contemporary education; Creativity as the aim of education and as a psychological phenomenon; A creative individual. Part Two IV. A creative teacher of physical education in integrated education (on the example of primary school grades 1-3): The teacher and physical education; Working conditions of students and teachers; Determinants of physical education teaching effects; Values. Personality, and competences of a physical education teacher in the opinion of students; Summary. Part Three V. Factors increasing teachers’ job satisfaction: Job satisfaction; Job satisfaction in the teaching profession; Satisfaction factors in the teaching profession. VI. Motivational factors hierarchy in the teaching profession: Motivating teachers; Motivating teachers as a fundamental managerial task of a school headmaster. VII. How to creatively manage a school. Leadership in school management: Leading people in an organization. Key aspects and assumptions of the contemporary human resource management; The role and tasks of a school manager; The leadership role of the headmaster in school management; The school headmaster and leadership. VIII. Profession teacher: between educational theory and practice: Education: a chance for development or survival?; Evolution directions and questions about the shape of education; Education, teacher, student: connections and relations; Attention, changes are coming; Education as a path to freedom or enslavement: questions and answers. Conclusion. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wielowymiarowość i złożoność twórczości osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Rozważania nad rozwojem potencjału twórczego osób niepełnosprawnych; Zasoby twórczej aktywności osób niepełnosprawnych; Franciszek Ksawery Prek- pierwszy głuchoniemy literat' Wartość twórczości osób niesłyszących dla wychowania przez sztukę dzieci młodzieży z wadą słuchu; Twórczy charakter zdolności kierunkowych uczniów niesłyszących; Twórczość niepełnosprawna intelektualnie; Refleksje o teatrze osób niepełnosprawnych w kontekście ich edukacji, samorealizacji i terapii; Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Kreatywny charakter twórczości osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Uczestnictwo osób niesłyszących w kulturze; 2. Wielostronne spojrzenie na praktyczne rozwiązania służące rozwijaniu potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi: Warsztaty autokreacji jako forma przygotowania uczniów z niepełnosprawnością do działań transgresyjnych inspirowanych zorganizowaną aktywnością pozalekcyjną; Metody waloryzacyjne jako sposób stymulujący twórczy potencjał dzieci z wadą słuchu w wieku przedszkolnym; Teatroterapia jako forma rehabilitacji osób z głębszą i wieloraka niepełnosprawnością. Rehabilitacja w życiu niepełnosprawnych; Aktorzy z niepełnosprawnością intelektualną; Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń; Wykorzystanie muzyki w dynamizowaniu potencjałów rozwojowych dzieci z niepełnosprawnością; Dziecko z głębszą niepełnosprawnością intelektualną wywiecie muzyki. Od percepcji muzyki do aktywności twórczej; Muzykoterapia jako forma terapii i aktywności twórczej dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Stymulowanie zdolności a edukacja przedszkolna: Koncepcje zdolności w świetle literatury przedmiotu; Rozwój i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym; Obrazki dynamiczne jako technika heurystyczna stymulująca wyobraźnię i kreatywność. II. Metodologia badań własnych: Metody ilościowe i jakościowe w badaniach pedagogicznych; Eksperyment pedagogiczny; Badania własne. III. Analiza materiału badawczego: Ilościowo-jakościowa analiza wyników eksperymentu; Ilościowo-jakościowa analiza warunków eksperymentu. IV. Dyskusja i wnioski pedagogiczne: Pozytywna weryfikacja hipotezy; Znaczenie wybranej koncepcji metodologicznej; Powiązanie praktyki z teorią; Odniesienia pedagogiczne; Dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkice do teorii wychowania kreatywnego / Andrzej J. Sowiński. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 271, [3] s. : rys., tab. ; 25 cm.
1. Prymarność wychowania w rodzinie; 2. Rozwój moralny człowieka w aspekcie podmiotowości; 3. Trud autokreacyjny; 4. Aksjologiczne i etyczne problemy wychowania i samowychowania; 5. Literackie inspiracje autokreacji; 6. Charakter aktywności wolnoczasowej; 7. Czas wolny ważny dla rozwoju człowieka; 8. Kreator edukacji wyzwalającej; 9. Państwo- patriotyzm-wychowanie; 10. Wartości Kultury akademickiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konstrukcje, 2. Szczegóły, 3 .Analogie, 4. Zdarzenia, 5. Postacie, 6. Dialogi, 7. Kształty, 8. Barwy, 9. Dźwięki, 10. Pytania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Potrzeba innowacji, 2. Charakterystyka twórczego lidera, 3. Test innowacyjności, 4. Murowanie fundamentów, 5. Urzeczywistnienie wizji, 6. Kwestionowanie własnych przekonań, 7. Zadawanie dociekliwych pytań, 8. Zmiana punktu widzenia, 9. Wykorzystywanie nietuzinkowych pomysłów, 10. Przyjmowanie, przystosowywanie, udoskonalanie, 11. Zmiana zasad, 12. Zwiększenie wydajności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 24)
1. Szkoła i nauczyciel jako podmioty wspierające dziecięcą kreatywność. Integracja wymiarów działania wychowawczego szkoły; Twórcze myślenie jako warunek rozwoju osobowości; Rozwijanie myślenia twórczego dzieci w nauczaniu zintegrowanym; Kreatywne kompetencje nauczycieli jako warunek rozwijania kreatywności uczniów; Muzyczna aktywność twórcza i jej edukacyjny kontekst; Akustyka środowiska dydaktycznego jako stymulator kreatywności dziecka; Kompetencja twórcza nauczyciela muzyki w przedszkolu i w szkole; Kreatywność jako cecha spontanicznej kultury młodzieżowej; Kreatywny wychowawca jako podmiot we współczesnej edukacji dziecka. 2. Pedagogiczny kontekst kreatywności dzieci. Twórcza praca nauczyciela klas I - III a pakiety edukacyjne; Możliwości i ograniczenia kreatywnego kształcenia uczniów zdolnych w szkole podstawowej; Spospby kształtowania myślenia kreatywnego w pracy edukacyjnej z dziećmi; O potrzebie doskonalenia warsztatu pracy nauczycieli w zakresie realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych; Tworzenie wyliczanek i rymowanek jako przejaw językowej kreatywności dziecka w wieku przedszkolnym; "Let's make a sandwich!" Wspieranie rozwoju kreatywności dzicka poprzez integrację wczesnoszkolnego nauczania języka obcego z nauczaniem zintegrowanym; Rozwijanie twórczej aktywności matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym poprzez zastosowanie metody "kruszenia" w rozwiązywaniu zadań tekstowych; Zabawy i gry muzyczne a aktywność twórcza dzieci; Warsztaty edukacji twórczej "Krowie opowieści II"; Kreatywność nauczyciela na zajęciach plastycznych dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, na przykładzie świetlicy socjoterapeutycznej w Rzeszowie; Kreatywność a terapia plastyczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Podstawy Zarządzania / Adrian Buckley ; red. nauk. wyd. pol. Grażyna Gierszewska)
1. Twórcze myślenie w zarządzaniu. Istota twórczego myślenia. Rola twórczego myślenia. Twórcze rozwiązywanie problemów. Wstępna analiza procesu twórczego rozwiązywania problemów. Model IDEAL a proces twórczy. Wykorzystanie myślenia twórczego w zarządzaniu. Identyfikacja i definiowanie problemu. Metody tworzenia koncepcji. Wprowadzenie koncepcji w życie. Komputerowe środki wspomagające myślenie twórcze. Przypisy. 2. Przezwyciężanie barier w twórczym rozwiązywaniu problemów. Przetwarzanie informacji i rozwiązywanie problemów. Fiksacja. Inne bariery ograniczające twórcze rozwiązywanie problemów. Ograniczenia w środowisku organizacji. Atmosfera sprzyjająca myśleniu twórczemu i nowatorskiemu. Przypisy. 3. Teorie kreatywności. Czym jest myślenie twórcze? Czym są idee? Teorie kreatywności. Poznawcza teoria twór czego myślenia. Mózg jako ludzki system przetwarzania informacji. Sposób zapisywania wiedzy w pamięci. Schematy typu SCRIPT,DELTACT oraz MOP. Sposób na idee: "metaforyczny indeks". Przypisy. 4. Identyfikacja problemu. Definicja i redefinicja problemu. Techniki uściślające definicję problemu. Techniki analityczne. Przypisy. 5. Analiza morfologiczna i techniki pokrewne. Tworzenie listy. Listy kontrolne. Frazesy, przysłowia i maksymy. Lista atrybutów. Analiza morfologiczna. Metoda szabli. Heurystyczna metoda tworzenia idei. Technika uszczegółowiania. Technika morfologiczna Allena. Matryca modyfikacji kolejności atrybutów. Przypisy. 6. Technika burzy mózgów i jej warianty. Burza mózgów w ujęciu klasycznym. Podstawowe typy problemów. Skład zespołu do spraw burzy mózgów. Prowadzenie sesji burzy mózgów. Proces burzy mózgów. Zapis myśli. Wariant Gordona - Little'a. Historyjki obrazkowe. Metodyka wyzwalająca. Przypisy. 7. Myślenie lateralne. Myślenie pionowe a myślenie lateralne. Wymiary myślenia lateralnego. Analogie. Przypisy. 8. Synektyka i metody pokrewne. Metafory. Synektyka. Istota stanów psychologicznych. Skład grupy synektycznej. Cechy synektyki. Zastosowanie metody synektyki i jej o graniczenia. Przypisy. 9. Różne metody tworzenia pomysłów. Metafory obrazkowe. Wykresy pracy mózgu. Analiza wartości. Analiza pola sił. Reprezentacja pola sił. Reprezentacja pola sił. Reprezentacja symboliczna. Analogiczne łańcuchy atrybutów. Bionika .Metody dowolnych skojarzeń. Pisanie opowiadań. Metoda fiszek Crawforda. Kwiat lotosu. Diagram ryby. Technika pisania scenariuszyScenariusz marzeń. Analiza wzajemnych powiązań. Przypisy. 10. Ocena koncepcji. Porównywanie i porządkowanie koncepcji. Ocena koncepcji. Kryteria rezygnacji, klasyfikacji i punktacji koncepcji. Technika zamku. Technika oceny twórczej. Bilans decyzji. Technika odrębnego wzrostu. Burza celów. Metoda kreski. Metoda odwrotnej burzy mózgów. Samoprzylepne krążki. Systemy wartości. Kompleksowa matryca wskaźników. Wybór metody oceny koncepcji. Przypisy. 11. Realizacja koncepcji. Bariery utrudniające przyjęcie koncepcji. Wdrażanie koncepcji w życie. Łagodzenie oporu wobec zmian. Jak radzić sobie z krytyką? Mapa konsensusu. Analiza potencjalnego problemu. Badanie harmonogramu działań. Metoda PERT. Wnioski po zakończeniu procesu wdrażania. Przypisy. 12. Twórcze myślenie wspomagane komputerowo. Rola komputerów w myśleniu twórczym. Komputerowe wspieranie proc esu tworzenia koncepcji przez jednostki. Reorganizacja myśli. Narzędzia wspomagające twórcze rozwiązywanie problemów w grupie. Ocena alternatywnych rozwiązań. Wdrożenie koncepcji. Podsumowanie. Przypisy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej