Form of Work
Książki
(42)
Status
only on-site
(34)
available
(28)
unavailable
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(30)
Czytelnia
(34)
Author
Kamińska Aleksandra
(5)
Oleśniewicz Piotr
(5)
Łobocki Mieczysław
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Palka Stanisław
(4)
Bauman Teresa
(3)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta
(3)
Szloska Franciszek
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wrońska Marta
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Ferguson George A
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Gnitecki Janusz
(2)
Goriszowski Włodzimierz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kubinowski Dariusz
(2)
Majzner Rafał
(2)
Morbitzer Janusz
(2)
Nycz Edward
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Piekarski Jacek
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Rubacha Krzysztof
(2)
Takane Yoshio
(2)
Urbaniak-Zając Danuta
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Batiuk Anna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Czarnecki Kazimierz M
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dohnal Tomás
(1)
Dudak Anna
(1)
Dusza Bożena
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gomola Joanna
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gutkowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Gutowska-Wyrzykowska Ewelina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góral Justyna
(1)
Herman Ewa
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Jandová Soňa
(1)
Kańczukowska-Stadnik Agnieszka
(1)
Kocór Maria
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kordek Marcin
(1)
Kos Ewa
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozerska Agnieszka
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krajewska Anna
(1)
Krajewski Mirosław
(1)
Kraus Ewa
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Krzyśko Grzegorz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Kłoda Maria
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Manek Anna Maria
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Maszke Albert Wojciech
(1)
Matusek Beata
(1)
Mańka Aleksander
(1)
Miczka-Pajestka Monika
(1)
Morańska Danuta
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Niklová Miriam
(1)
Nowak Marian
(1)
Olszewski Jacek
(1)
Ostalak Mateusz
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Year
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(26)
Country
Poland
(42)
Language
Polish
(42)
Subject
Pedagogika
(38)
Metodologia
(7)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Kształcenie
(3)
Ludzie starzy
(3)
Dysertacje naukowe
(2)
Hermeneutyka
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Prace dyplomowe
(2)
Psychologia
(2)
Statystyka
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wychowanie
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Dorosłość
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja
(1)
Good Behavior Game
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Kaczor, Stanisław
(1)
Komparatystyka
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nowacki, Tadeusz Wacław
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Poznanie
(1)
Praca
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Prawo autorskie
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Tożsamość
(1)
Uczenie się
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wiedza
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zawody medyczne
(1)
wychowanie fizyczne
(1)
Śliwińska, Teresa
(1)
Subject: time
1989-
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
54 results Filter
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7308-542-4
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-917-4
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowania (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-590-4
1. Z zagadnień metodologii badań pedagogicznych, 2. Obserwacja, 3. Metoda szacowanie (skale ocen), 4. Eksperyment pedagogiczny, 5. Testy osiągnięć szkolnych, 6. Metoda socjometryczna, 7. Analiza dokumentów, 8. Metoda sondażu, 9. Metoda dialogowa (rozmowa), 10. Metoda biograficzna
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89501-90-5
R. I. Metodyka empirycznych badań pedagogicznych: Pedagogika w świetle filozofii nauki; Język pedagogiki; Przedmiot i metody badań pedagogicznych; Pojęcie empirycznej metody badawczej; Metody jakościowe badań pedagogicznych; Analiza dokumentów/treści; Narzędzia/ techniki stosowane w badaniach pedagogicznych; Przykłady narzędzi badań; 9. Kilka uwag o badaniach ilościowych; 10. Proces badawczy- ujęcie systemowe; R. II. Tworzenie tekstu- pisanie pracy: 1. Praca dyplomowa: licencjat, magisterium; 2. Styl naukowy; 3. Problem badawczy jako temat pracy; 4. Analiza materiałów źródłowych; 5. Standardy (merytoryczne, warsztatowe, estetyczne)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 17/2018)
Zawiera: I. THEORETICAL FOUNDATIONS OF PEDAGOGICAL PROBLEMS - DISCUSSION AND POLEMICS: Why is it worth it? Why should we return to the issues of sources and approaches in pedagogy?; The problem of discursive openness in thinking about upbringing and education; Pedagogy towards the problem of initiation. The first installment: form concept to application, an attempt to reconstruct literature on the subjects. Threads scattered; Trends of the so-called new spirituality and the inclusion of spiritual problems in the area of pedagogical reflection and practice; Courage of a strong-minded girl scout - guidance for the education of tomorrow; Upbringing for success as a challenge to education; Responsive education as a chance to differentiate the teaching process; Education of a child outside the school classroom in the context of pedagogy of place; The application of Ausbel's meaningful learning theory in the organization of knowledge representations on the concept maps; Hobfoll's resources and the teacher's stress; Into idiocracy - pedagogical reflection of the epidemic of stupidity in the generation of the internet era; Trouble with multiculturalism in the eyes of a philosopher of culture; The activity and pedagogical wiews of women at the turn of the 19th and 20th centuries - historical experiences for the contemporary times; Feminism as... multiculturalism? Iris Marion Young on the concept of multiculturalism.; II. PRACTICAL APPLICATION OG PEDAGOGICAL RESEARCH RESULTS: Proposals for changes in didactical cooperation in the assessment of students and teachers; Between involvement and burnout. How do teachers estimate their person-organization fit?; Teacher's skills and their use in professional activity; Impact on motivational orientation on student's school achievements; Paradigm of child education in the awareness of early education teachers - practical implications; A pupil in the early school education on the path to his subjectivity; Drawings as a source of knowledge about the basic developmental needs of children at a younger school age; Socio-cultural animation - the idea and method of changes in local structures; Social impact of the government program support fo universities of the third age (on the example of the podkarpackie province); Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21st century.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Zawiera: I.Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II.Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III.Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 4/2009)
1. Dyskusje i polemiki: Dyskusyjna terminologia w metodologii badań naukowych; Błędy i pomyłki w badaniach naukowych; Biblioteka równych szans; 2. Zagrożenia współczesnego świata: Współczesne przejawy dekonstrukcji rodziny; 3. Doniesienia z badań: Płeć a preferencje i zainteresowania zawodowe; Codzienne wsparcie ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej; Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń zachowania w świetle wybranych badań; Program wspomagania rozwoju dzieci trzyletnich w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych; Diagnozowanie relacji interpersonalnych wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym; Budowanie więzi partnerskich w grupie rówieśniczej za pomocą zabawy; Podmiotowe i przedmiotowe uwarunkowania niepowodzeń w studiach studentów Wyższej Szkoły Humanitas; 4. Coś z historii polskiej oświaty: Zmiany i propozycje zmian w polskiej oświacie w latach 1945-1979
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 13/2016)
1. Metodologiczno-badawczy wymiar współczesnej pedagogiki: Poznawanie językowego obrazu świata i ludzi; Metodologiczne problemy badań edukacyjnych; Methodological cohesion in social science; Hermeneutic and moral versus technical and analytical functions of skill and tools of pedagogy student’s work and learning. 2. Dorosłość w obliczu problemów współczesności: Współczesna przestrzeń obecności człowieka - miedzy realnością a wirtualnością; Rodzina a architektura społecznego świata; Miejsce rodziny w życiu człowieka ponowoczesnego; Doświadczenie przemocy przez mężczyzn w sytuacji konfliktu rodzinnego - perspektywa badawcza; Globalizacja jako czynnik prowadzący do zmian w procesie kształcenia; 3. Znaczenie miejsca pracy w życiu osoby dorosłej: The need for authority and its significance in education and at a workplace; Proaktywność w budowaniu kariery zawodowej młodzieży kończącej studia wyższe; Transformacja sposobu komunikowania się pokolenia X, Y, Z - bilans zysków i strat; Bariery adaptacji zawodowej polskich emigrantów zarobkowych; 4. Nauczycielska profesja w cywilizacji starożytnej i współczesnej; nauczyciel - misja czy zawód?; Dlaczego współczesny nauczycie; jest słabo przygotowany i umotywowany do pracy wychowawczej w szkole?; Zaangażowanie nauczycieli edukacji elementarnej w doskonalenie kompetencji zawodowych. Komunikat z badań; Wzajemne relacje miedzy poczuciem humoru, stresem i wypaleniem zawodowym na przykładzie badań w grupie nauczycieli; Ocena wstępna emisji głosu kandydatów na nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Komunikat z badań; 5. Dojrzałość w obszarze zainteresowań współczesnej pedagogiki: Uczenie się w okresie późnej dorosłości jako przedmiot badań; Edukacja mobilna seniorów - na przekór stereotypom. 6. Aktywność wolnoczasowa osób dorosłych: Euroturystyka - rola edukacji w kształtowaniu oferty turystycznej; Physical activity as perceived by civil servants.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogika porównawcza : podręcznik akademicki / Ryszard Pachociński. - Wyd. 2 popr. i uzupeł. - Warszawa : Wydaw. Akademickie "Żak", 2007. - 350, [2] s. : tab. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-89501-68-4
1. Geneza i główne koncepcje pedagogiki porównawczej: Próby odkrywania ogólnych prawidłowości i zasad: Jullien i Rossello; Próby zrozumienia zasad działania oświaty: Sadler, Kandel, Hans, Schneider, Hilker; Badania interdyscyplinarne w pedagogice porównawczej: Bereday; Metoda problemowa w pedagogice porównawczej: Holmes; Polityka oświatowa a pedagogika porównawcza: King; Pedagogika porównawcza a nauki społeczne: Noh i Eckstein; Przegląd dorobku polskiej pedagogiki porównawczej; Polskie studia porównawcze; 2. Badania w pedagogice porównawczej: Przybliżone badania porównawcze; Badania porównawcze; Porównawcze badania pedentologiczne za granicą; Badania porównawcze nad kształceniem nauczycieli; Edukacja nauczycieli w niektórych krajach Unii Europejskiej; 3. Teoria i metodologia badań porównawczych: Epistemologiczne problemy badań pedagogicznych; Ogólne problemy teorii i metodologii; Szczegółowe problemy badań porównawczych; Normatywne standardy badania porównawczego; Przedmiot pedagogiki porównawczej; 4. Instytucjonalizacja badań porównawczych: Ośrodki informacji naukowej w pedagogice porównawczej; Ośrodki dokumentacji w badaniach porównawczych; Dokumentacja na temat globalnych problemów oświaty; Inne wybrane źródła dokumentacji; Ośrodki statystyki porównawczej; Stowarzyszenia pedagogiki porównawczej; Ośrodki badawcze
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-1658-9
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88701-25-8
1.Cele, rodzaje i charakter prac dyplomowych, 2.Proces pisania pracy naukowej, 3.Wewnętrzna budowa pracy naukowej, 4.Przypisy do tekstu, 5.Wymagania redakcyjne i techniczne, 6.Egzamin dyplomowy, 7.Przewód i obrona rozprawy doktorskiej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88278-75-4
R.1 Pedagogika dyscypliną naukową, jej podstawy teoretyczne i metodologiczne; R.2 Etapy procesu badawczego w naukach o wychowaniu; R.3 Zmienne w empirycznych badaniach pedagogicznych; r.4 Ogólny przegląd procedur i metod badawczych stosowanych w pedagogice empirycznej, główne kryteria podziału; R.5 Metody badań pedagogicznych stosowane w pedagogice społecznej (wg R. Wroczyńskiego i T. Pilcha); R.6 Metoda analizy i krytyki literatury źródłowej; R.7 Metody badań pedagogiki eksperymentalnej; R.8 Specyficzne metody doboru i układu treści kształcenia; R. 9 Badania wstępne, podstawowe i kontrolne; R.10 Typowe procedury humanistycznych badań społecznych w odniesieniu do nauk pedagogicznych (nauk o wychowaniu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-226-1
1. Podstawy badań pedagogicznych: Epistemologiczne, aksjologiczne i metodologiczne podstawy badań pedagogicznych; Przyrodnicze i humanistyczne podstawy badań pedagogicznych; Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych; 2. Ogólne rodzaje badań pedagogicznych: Strategia badań ilościowych; Badania jakościowe- przewodnik po labiryncie; Hermeneutyka i fenomenologia a pedagogika; Triangulacja badań. Badania empiryczne ilościowo-jakościowe; 3. Tok postępowania w badaniach ilościowych: Modelowanie w badaniach pedagogicznych; Tok przygotowania badań; Tok realizacji badań oraz opracowanie wyników; Uogólnienia i wnioski z badań. Prawidłowości i wiedza pedagogiczna; 4. Szczegółowe rodzaje badań pedagogicznych: Badania opisowe i badania diagnostyczne; Badania wyjaśniające. Badania weryfikacyjne; Podejście biograficzne (biograficzność) w naukach o wychowaniu. Trzy perspektywy dyskursu; Badania projektujące i prognostyczne w pedagogice; Historiografia edukacyjna i jej metodologia. Wybrane zagadnienia; Badania porównawcze. Wprowadzenie; Badanie w działaniu; Badania z pogranicza pedagogiki i innych nauk; 5. Cechy badań pedagogicznych: Etyka badań naukowych; Racjonalność w badaniach pedagogicznych; Efektywność badań pedagogicznych; 6. Uwarunkowania badań pedagogicznych: Psychologiczne uwarunkowania badań pedagogicznych; Społeczne uwarunkowania badań pedagogicznych (na przykładzie badań z dziedziny pedagogiki resocjalizacyjnej); Kulturowe uwarunkowania badań pedagogicznych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Seminaria Metodologii Pedagogiki / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne)
ISBN: 978-83-7587-030-5
1. Badawcza praktyka i jakość wiedzy- wybrane uwarunkowania; 2. Rola teorii w pedagogicznych badaniach empirycznych. Sygnalizacja zagadnienia; 3. Od poznawania do zmieniania. Czy "zwrot pedagogiczny" w praktykach badawczych nauk społecznych?; 4. Problemy badawcze w pedagogice a praktyka badawcza pedagogów; 5. Metodologiczna analiza praktyki badań pedagogicznych; 6. Kompetencje badawcze a świadomość metodologiczna; 7. Uczenie się dorosłych w splocie badań interpretatywnych. O pewnej praktyce obecnej w badaniach andragogicznych; 8. Trudności w tworzeniu przez początkujących badaczy koncepcji empirycznych badań pedagogicznych; 9. Mity, rafy i realia etnografii w eksploracjach pedagogicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7525-041-1
Ogólne przesałanki pracy-uwagi wstępne, 1. Warunki uczestnictwa społecznego-pytanie o perspektywę pedagogiki społecznej, 2. Tradycje w pedagogice-problemy metodologiczne, 3. Wybrane koncepcje działania-niepewność edukacyjnej praktyki, 4. Metodologia w pedagogice-probelmy dyscyplinarne i zagadnienia kształcenia, 5. O drugoplanowych warunkach poprawności praktyki badawczej-perspektywa biografii, 6. Problem wiedzy profesjonalnej, 7. Pytanie o pogranicze pedagogiki społecznej, zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7308-610-4
1. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym, 2. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych, 3. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice, 4. Badania jakościowe w pedagogice, 5. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych, 6. Zmienne wskaźniki i typy badań pedagogicznych, 7. Dobór próby w badaniach pedagogicznych, 8. Etapy badań pedagogicznych, 9. Moralne aspekty badań pedagogicznych; 10. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1631-2
Cześć I: Geneza i tożsamość nauk pedagogicznych. 1. Geneza nauk pedagogicznych. 2. Etapy rozwoju refleksji pedagogicznej. 3. W poszukiwaniu tożsamości nauk pedagogicznych. 4. Funkcje zadań edukacyjnych na tle nowożytnych nurtów pedagogiki. 5. Ambiwalencja jako kategoria współczesnej pedagogiki. Część II: Orientacje metodologiczne i ogólne założenia nauk pedagogicznych. 1. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne, epistemologiczne i metodologiczne podstawy współczesnej pedagogiki. 2. Empiryczne, prakseologiczne i hermeneutyczne orientacje badawcze we współczesnej pedagogice. Część III: Struktura nauk pedagogicznych i ich miejsce w systemie współczesnych nauk. 1. Rzeczywistość edukacyjna. 2. Struktura nauk pedagogicznych. 3. Miejsce nauk pedagogicznych w systemie współczesnych nauk. Część IV: Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych. 1. Pojęcie warunków, perspektyw i kierunków rozwoju nauk pedagogicznych. 2. Warunki i możliwości uprawiania i rozwoju nauk pedagogicznych. 3. Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych w aspekcie zmieniającej się reprezentacji wiedzy o edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1745-9
1. Założenia konstruowania teorii w naukach pedagogicznych, 2. Obrazowanie językowe w badaniach naukowych w pedagogice, 3. Podstawowe kategorie badawcze w naukach pedagogicznych, 4. Struktura procesu badawczego w naukach pedagogicznych
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 70)
ISBN: 83-226-1571-X
1. Ogólne podstawy pedagogiki specjalnej, 2. Metodologia pedagogiki specjalnej, 3. Teoria komunikacji upośledzonych, 4. Rehabilitacja wychowawcza, 5. Szkoły specjalne i instytucje wychowawcze (organizacja, zarządzanie), 6. Pedagogika specjalna porównawcza (komparatystyczna), 7. Pedagogika specjalna, 8. Z zagadnień dziedzin szczegółowych pedagogiki specjalnej, 9. Pedagogika resocjalizacyjna - osób z zaburzeniami psychospołecznymi
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again