Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(118)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(116)
Publikacje naukowe
(29)
Publikacje fachowe
(28)
E-booki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(90)
dostępne
(85)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(89)
Czytelnia
(92)
Autor
Szymonik Andrzej (1952- )
(12)
Blaik Piotr (1942- )
(5)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(4)
Abt Stefan (1937-2002)
(3)
Andrzejczyk Paweł
(3)
Ciesielski Marek
(3)
Fajfer Paweł
(3)
Krawczyk Stanisław
(3)
Nowak Eugeniusz (1946- )
(3)
Witkowski Jarosław (1963- )
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Chudzik Daniel
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Ficoń Krzysztof (1947- )
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Konecka Sylwia
(2)
Kordel Zdzisław (1950- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kuriata Andrzej
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Majchrzak-Lepczyk Justyna
(2)
Majewski Jerzy
(2)
Matulewski Marek
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Pfohl Hans-Christian
(2)
Skowrońska Agnieszka
(2)
Stawasz Danuta
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Witkowski Jarosław
(2)
Wojciechowski Adam
(2)
Wojciechowski Tadeusz
(2)
Artemenko Lina
(1)
Banaszyk Piotr
(1)
Baran Michał
(1)
Baraniecka Anna
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Biesok Grzegorz (1976- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bozarth Cecil
(1)
Brauer Jakub
(1)
Brdulak Halina
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Butryn-Karaś Magdalena
(1)
Buzek Ludgarda (1935- )
(1)
Błaszczyk Artur
(1)
Błażukiewicz Anna
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Coop Tomasz
(1)
Coughlan Anne T
(1)
Danylenko Olena
(1)
Dmytruszyńska Benita
(1)
Domagała Joanna
(1)
Drabik Ireneusz
(1)
Drejerska Nina
(1)
Drozda Mariola
(1)
Duczmal Marian
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dwiliński Lech
(1)
Dyczkowska Joanna
(1)
Dziedzic Dorota
(1)
Dziekański Paweł
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Ejdys Stanisław
(1)
El-Ansary Adel
(1)
Falecki Janusz
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Galińska Barbara
(1)
Golonko Magdalena
(1)
Gorzeń-Mitka Iwona
(1)
Gołasa Piotr
(1)
Gołembska Elżbieta
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Gromada Arkadiusz
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górecka Aleksandra Katarzyna
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Handfield Robert B
(1)
Hollins Bill
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Januszewski Arkadiusz
(1)
Januła Eugeniusz
(1)
Janyga Jerzy
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kacperska Elżbieta
(1)
Kaczmarczyk Stanisław (1945- )
(1)
Kapusta Franciszek
(1)
Kasińska Małgorzata
(1)
Kasperek Marek
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kempny Danuta
(1)
Khozhylo Irina
(1)
Kierzkowski Zbigniew
(1)
Kisperska-Moroń Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(61)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(131)
Język
polski
(131)
Odbiorca
Szkoły zawodowe
(2)
Temat
Logistyka gospodarcza
(74)
Przedsiębiorstwo
(37)
Logistyka
(35)
Łańcuch dostaw
(26)
Zarządzanie
(23)
Transport
(11)
Gospodarka materiałowa
(10)
Systemy informatyczne zarządzania
(8)
Zarządzanie kryzysowe
(8)
Branża TSL
(7)
Marketing
(7)
Usługi logistyczne
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Gospodarka magazynowa
(6)
Kadry
(6)
Obsługa klienta
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Magazynowanie
(5)
Produkcja
(5)
Sieć dystrybucji
(5)
Gospodarka odpadami
(4)
Informatyka
(4)
Infrastruktura techniczna
(4)
Magazyn
(4)
Międzynarodowa logistyka gospodarcza
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Controlling
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Innowacje
(3)
Komunikacja miejska
(3)
Konkurencyjność
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Logistyka zwrotna
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Miasta
(3)
Opakowania
(3)
Organizacja
(3)
Polityka transportowa
(3)
Przedsiębiorstwo usługowe
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Usługi
(3)
Banki
(2)
COVID-19
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
E-logistyka
(2)
Ekologistyka
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Globalizacja
(2)
Gospodarka
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Handel zagraniczny
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Inteligentne miasta i wsie
(2)
Jakość
(2)
Klęski elementarne
(2)
Konsumenci
(2)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(2)
Motywacja
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Powierzchnie magazynowo-przemysłowe
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przedsiębiorstwo transportowe
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Systemy informatyczne
(2)
Towar
(2)
Transport morski
(2)
Transport samochodowy
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zarządzanie zapasami
(2)
Zarządzanie środowiskowe
(2)
Zwalczanie
(2)
Abt, Stefan (1937-2002)
(1)
Administracja
(1)
Administracja elektroniczna
(1)
Administracja publiczna
(1)
Algorytmy
(1)
Analiza systemowa
(1)
Aplikacja mobilna
(1)
Awans zawodowy
(1)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biura informacji gospodarczej
(1)
Budownictwo infrastrukturalne
(1)
Budżetowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(27)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Europa
(2)
Japonia
(2)
Czechy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Monografia
(15)
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(10)
Materiały pomocnicze
(4)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Raport z badań
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(55)
Transport i logistyka
(38)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(34)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Ochrona środowiska
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Psychologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
131 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1.Zmieniająca się istota biznesu międzynarodowego. Podstawowe pojęcia, 2.Teorie biznesu międzynarodowego, 3.Niepewność w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstw, 4.Międzynarodowe regulacje handlu światowego, 5.Przem,iany w korporacjach transnarodowych, 6.Międzyanrodwe sieci przedsiębiorstw handlowych, 7.Przedsiębiorstwa wirtualne, 8.Małe i średnie przedsiębiorstwa, 9.Podmioty z udziałem kapitału zagranicznego, 10.Zarządzanie międzynarodowe, 11. B+R. Produkcja międzynarodowa (rozwój technologii i produkcja międzynarodowa), 12.Marketing na rynkach zagranicznych, 13.Logistyka międzynarodowa, 14.Finansowanie w biznesie międzynarodowym, 15.Ryzyko kursowe w działalności gospodarczej i metody jego minimalizowania - zarządzanie przepływami środków walutowych w firmie międzynarodowej, 16.Euro jako katalizator rozwoju, 17.Międzyanrodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia porusza wybrane społeczne, gospodarcze i środowiskowe aspekty koncepcji zrównoważonego rozwoju w branży TSL. Wpisuje się w rozważania na temat takiego wychodzenia naprzeciw potrzebom współczesnych pokoleń, aby nie ograniczać możliwości ich zaspokojenia przez przyszłe generacje. Publikacja złożona jest z dziewięciu rozdziałów oraz suplementu. Zawiera rozwiązania ukierunkowane na zrównoważony rozwój, inicjowane oraz wdrażane w życie przez instytucje publiczne, a także przez przedsiębiorstwa związane z branżą TSL. Zamieszczono w niej również przekrojowe analizy dotyczące całej branży TSL.

Zaprezentowane wyniki badań pozwalają na sformułowanie wniosku, iż ze względu na strategiczne znaczenie branży TSL w gospodarce istnieje pilna potrzeba zaangażowania decydentów z tego sektora w inicjatywy ukierunkowane na zrównoważony rozwój. Transformacja podmiotów z branży TSL w kierunku zrównoważonego rozwoju jest jednak niemożliwa bez odpowiedniego, wielowymiarowego zaangażowani a w ten proces ich pracowników. Oprócz wdrażania wewnątrzorganizacyjnych regulacji prośrodowiskowych czy rozwiązań o charakterze technicznym oraz technologicznym istotne staje się zwrócenie uwagi na odpowiednie zarządzanie kapitałem ludzkim w poszczególnych organizacjach z branży TSL.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Zadania centrów logistycznych w realizacji usług logistycznych; 2. Centrum logistyczne jako ogniwo łańcucha dostaw; 3. Wpływ lokalizacji centrów logistycznych na realizację ich zadań w łańcuchach dostaw; 4. Centra logistyczne jako organizacje wielopodmiotowe; 5. Koncepcje funkcjonowania centrów logistycznych w łańcuchach dostaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota i rodzaje controllingu w przedsiębiorstwie, 2. Controlling działalności badawczo-rozwojowej, 3. Controlling projektów, 4. Controlling logistyki, 5. Controlling produkcji, 6. Controlling kosztów produkcji, 7. Controlling personalny, 8. Controlling marketingu i sprzedaży, 9. Eko-controlling przedsiębiorstwa, 10. Controlling finansowy, 11. Controlling inwestycji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia jest podsumowaniem wieloletnich badań naukowych autora oraz uczestnictwa w projektach badawczych i rozwojowych dla przedsiębiorstw. Wyniki badań są wkładem autora w rozwój i doskonalenie metod zarządzania przedsiębiorstwem. Wartością pracy jest przedstawienie modelu referencyjnego controllingu operacyjnego wykorzystującego model SCOR, jako instrumentu kształtowania i pomiaru procesów zarządzania wartością oraz bilansowania potrzeb klienta i zasobów operacyjnych w łańcuchu dostaw. Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Kowalskiej W monografii podjęto próbę przedstawienia nowoczesnej formuły zarządzania przedsiębiorstwem w łańcuchu dostaw, podkreślając bezpośredni wpływ controllingu operacyjnego na wartość produktu. Opracowano oryginalną koncepcję modelu badawczego zarządzania operacyjnego łańcuchem dostaw w zarządzaniu wartością produktu. Publikacja dobrze wpisuje się w koncepcje i metody zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem. W pracy widoczne jest bogate doświadczenie praktyczne autora, co sprawia, że będzie ona miała istotne znaczenie dla przedsiębiorców chcących wdrożyć controlling operacyjny łańcucha dostaw w firmie i wpływać przez to na podwyższenie wartości produktu przy zachowaniu racjonalnych nakładów inwestycyjnych. Z recenzji prof. dr hab. Marii Nowickiej-Skowron Elektroniczne wydanie poszukiwanej monografii z 2011 r.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka opisuje dzieje logistyki wojskowej, ekonomicznej i społecznej oraz przybliża postaci ich prekursorów. Mimo iż praca ma charakter monografii naukowej, nie jest przeznaczona tylko dla pracowników i studentów wyższych uczelni specjalizujących się w logistyce. Przywoływane bowiem fakty historyczne i zidentyfikowane prawidłowości rozwoju teorii i praktyki zarządzania logistycznego mogą zainteresować również wszystkich czytelników dążących do pogłębienia wiedzy o dziejach naszej cywilizacji z perspektywy historii i kierunków rozwoju myśli zarządczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
E-logistyka / red. nauk. Waldemar Wieczerzycki. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne , 2012. - 258, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Logistyka w gospodarce elektronicznej; 2. Istota e-logistyki; 3. Zintegrowane systemy informatyczne; 4. Wspomaganie zarządzania łańcuchem dostaw; 5. Biznesowa analityka danych; 6. Systemy automatycznej identyfikacji; 7. Elektroniczna wymiana danych; 8. Systemy mobilne w logistyce; 9. Elektroniczne wspomaganie łańcuchów dostaw; 10. Możliwości rozwoju e-logistyki; 11. Przedsiębiorstwo przyszłości uwarunkowane rozwojem technologii informacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logistyka)
Cz. I ERC jako strategia łańcucha dostaw: 1. Istota ERC, 2. Obszary zadaniowe ERC. Cz. II Realizacja ERC - teoria i praktyka, Cz. III Strategia ERC jako narzędzie poprawy konkurencyjności łańcuchów dostaw na przykładzie sektora farmaceutycznego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekologistyka : teoria i praktyka / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2018. - 139 s. : il., zdj. ; 23 cm.
Wstęp; Rozdział 1. Ekologistyka a środowisko naturalne 1.1. Istota ekologistyki 1.2. Bezpieczeństwo środowiska naturalnego 1.3. Źródła zagrożeń związane z ekologistyką 1.4. Zarządzanie zagrożeniami ekologicznymi Rozdział 2. Gospodarka odpadami w ekologistyce 2.1. Odpady w liczbach 2.2. Determinanty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami 2.3. Charakterystyka wybranych odpadów 2.4. Podstawowe procesy logistyczne w gospodarce odpadami 2.5. Transport odpadów niebezpiecznych Rozdział 3. Opakowania w logistyce i ekologistyce 3.1. Funkcje opakowań i ich rodzaj 3.2. Gospodarowanie opakowaniami i odpadami opakowaniowymi 3.3. Innowacyjne opakowania w branży spożywczej 3.4. System wspomagający dobór opakowań Rozdział 4. Systemy informatyczne w ekologistyce 4.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego dla potrzeb ekologistyki 4.2. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) 4.3. Telematyka w bezpieczeństwie procesów transportowych 4.4. Monitorowanie samochodowych środków transportowych 4.5. Automatyczna identyfikacja 4.6. Wybrane technologie wspierające i integrujące przepływ informacji Rozdział 5. Ekologistyka a „czystsza produkcja” 5.1. Istota „czystszej produkcji” 5.2. Minimalizacja odpadów 5.3. System zarządzania środowiskowego; Bibliografia; Wykaz podstawowych pojęć i terminów ekologistycznych; Wykaz załączników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Nowoczesnego Menedżera)
Wprowadzenie; Rozdział 1. Strategia marketingowa w eksporcie 1.1. Struktura eksportu jako uwarunkowanie działań marketingowych 1.2. Segmentacja rynku zagranicznego 1.3. Wybór strategii w zakresie produktu, ceny i logistyki marketingowej 1.4. Strategia działań promocyjnych za granicą 1.5. Strategia kreowania wizerunku przedsiębiorstwa eksportującego 1.6. Organizacja i budżetowanie działań marketingowych na rynku zagranicznym Rozdział 2. Analiza rynków eksportowych i wybór metody wejścia 2.1. Ustalanie sytuacji rynkowej 2.2. Metody wejścia na rynek zagraniczny 2.3. Badanie zachowań nabywców za granicą 2.4. Analiza uwarunkowań prawnych, kulturowych i politycznych Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w eksporcie 3.1. Niepewność i ryzyko w odniesieniu do rynku zagranicznego 3.2. Sposoby ograniczania ryzyka eksportowego 3.3. Gwarancje bankowe jako forma przeniesienia ryzyka na bank 3.4. Ubezpieczenia w działalności eksportowej 3.5. Międzynarodowe procedury bezpieczeństwa dostaw Rozdział 4. Specyfika sporządzania oferty eksportowej 4.1. Prawne aspekty ofert w handlu zagranicznym 4.2. Elementy ofert zgodnych z wymaganiami rynków zagranicznych 4.3. Kalkulacja ceny ofertowej 4.4. Cykl zawierania umów w eksporcie za pomocą oferty 4.5. Postępowanie eksportera z zapytaniem i zamówieniem Rozdział 5. Kulturowe aspekty negocjacji z kupcami z różnych krajów 5.1. Etapy negocjacji w handlu zagranicznym 5.2. Taktyki negocjowania umów w eksporcie 5.3. Wykorzystanie przez eksportera taktyk obrony ceny 5.4. Specyfika negocjowania umów z kupcami z różnych kultur narodowych Rozdział 6. Zabezpieczanie interesów eksportera w kontrakcie handlowym 6.1. Uwarunkowania prawno-zwyczajowe kontraktów zagranicznych 6.2. Konwencja NZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów 6.3. Formułowanie klauzul podstawowych w kontrakcie 6.4. Posługiwanie się warunkami ogólnymi umów eksportowych 6.5. Zasady ustalania kar umownych i postępowania reklamacyjnego Rozdział 7. Etapy realizacji transakcji eksportowej 7.1. Cykl transakcji eksportowej i związane z nim czynności 7.2. Działania eksportera w zakresie dokumentacji 7.3. Kontrola przedwysyłkowa i wysyłka towaru 7.4. Załatwianie reklamacji towaru przez eksportera Rozdział 8. Warunki dostaw w transakcjach eksportowych 8.1. Uzanse międzynarodowe w zakresie bazy dostawy 8.2. Szczegółowa wykładnia uniwersalnych terminów Incoterms 2010 8.3. Postanowienia terminów Incoterms 2010 dla transportu morskiego 8.4. Nowe zwyczaje Combiterms 2011 dla dostaw kontenerowych 8.5. Amerykańskie formuły RAFTD Rozdział 9. Dobór finansowych zabezpieczeń i rozliczanie dostaw w eksporcie 9.1. Akredytywa dokumentowa jako tradycyjny sposób rozliczeń 9.2. Zwyczaje dotyczące akredytyw dokumentowych UCP 600 9.3. Zabezpieczenia przed odrzucaniem dokumentów eksportowych przez banki 9.4. Bankowe zobowiązanie płatnicze (BPO) jako najnowszy sposób rozliczeń 9.5. Rachunek zastrzeżony jako alternatywa akredytywy 9.6. Inkaso dokumentowe i jego negocjowanie przez eksportera 9.7. Analiza sposobu płatności z punktu widzenia eksportera Rozdział 10. Dokumenty w transakcjach eksportowych 10.1. Faktura handlowa jako jeden z dokumentów podstawowych 10.2. Dokumenty przewozowe, składowe i ubezpieczeniowe 10.3. Dokumenty kontroli i pochodzenia jako uzupełniające 10.4. Kwestie zgodności dokumentacji w zwyczajach UCP 600 Rozdział 11. Transport i spedycja w transakcjach eksportowych 11.1. Współpraca eksportera z przewoźnikiem i spedytorem 11.2. Umowa przewozu i list przewozowy w transporcie drogowym 11.3. Posługiwanie się konosamentem i dokumentami multimodalnymi w transporcie morskim 11.4. Wykorzystanie transportu kolejowego i lotniczego w eksporcie 11.5. Dokumenty spedycyjne FIATA Rozdział 12. Dochodzenie spraw spornych w eksporcie 12.1. Arbitraż instytucjonalny i ad hoc 12.2. Wzorcowe klauzule arbitrażowe w różnych sądach 12.3. Procedury arbitrażowe i sądy ponadnarodowe 12.4. Dochodzenie roszczeń przed sądami państwowymi 12.5. Porozumienia międzynarodowe o uznawaniu orzeczeń; Zakończenie; Załącznik 1. Konwencja CISG (wyciąg); Załącznik 2. Status Konwencji CISG; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka przedstawia rolę i zadania eurologistyki w dzisiejszym świecie na podstawie najnowszych i pierwszych do tej pory w Polsce badań. Autorzy prowadzą Czytelnika od istoty eurologistyki i jej znaczenia dla rozwoju Europy, poprzez jej części składowe, w tym infrastrukturę transportu, korytarze paneuropejskie, magazyny wirtualne, europejski model logistycznej obsługi klienta do nowego modelu zarządzania eurologistyką. Publikacja adresowana jest zarówno do praktyków, jak i studentów. Szczególnie przydatna może być dla dyrektorów generalnych, zarządzających oraz kierowników ds. logistyki, dyrektorów oraz kierowników działów handlowych, szefów departamentów produkcji i zaopatrzenia oraz szefów departamentów odpowiedzialnych za organizację dystrybucji w branży FMCG. Jest to również niezbędny podręcznik dla studentów dziennych i zaocznych oraz doktorantów na wszystkich kierunkach logistyki i biznesu międzynarodowego na uniwersytetach i politechnikach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Logistyka międzynarodowa w internacjonalizacji zarządzania, 2. Strategiczne i operacyjne metody zarządzania logistyką międzynarodową, 3. Logistyka międzynarodowaw praktyce polskich przedsiębiorstw, wyniki badań, 4. Swobody gospodarcze oraz polityka celna, transportowa i wobec MSP według Traktatu Wspólnot Europejskich a zmiany warunków obsługi logistycznej, 5. Polski rynek TSL po wejściu do Unii Europejskiej, 6. Uwarunkowania i kierunki rozowju logistyki europejskiej, 7. Logistyka w polityce gospodarczej wybrnaych państw, 8. Społeczno-kulturowe uwarunkowania logistyki międzynarodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nowe czynniki przewagi konkurencyjnej. 2. Międzynarodowa współpraca przedsiębiorstw w warunkach globalnych. 3. Restrukturyzacja jako czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. 4. Znaczenie zarządzania wiedzą i kreowania nowych produktów dla podnoszenia konkurencyjności. 5. Logistyka jako czynnik zwiększania konkurencyjności. 6. Dostosowania rozwojowe przedsiębiorstw farmaceutycznych w warunkach globalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Pojęcie i rozwój systemów informatycznych. Wprowadzenie do części pierwszej: 1. Przetwarzanie danych w informacje, 2. System informatyczny wspomagający zarządzanie, 3. Rozwój i charakterystyka systemów informatycznych wspomagających zarządzanie. Cz.IIZintegrowane informatyczne systemy rachunkowości finansowej. Wprowadzenie do części drugiej: 1. Rachunkowości finansowa i cykl operacyjny przedsiębiorstwa, 2. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie handlowym, 3. System informatyczny wspomagający działalność podstawową w przedsiębiorstwie wytwórczym, 4. Podsytemy księgowe wspomagajace cykl administracyjny, 5. Integracja w informatycznym systemie rachunkowości finansowej. Cz.III Kompleksowe zintegrowane systemy ewidencyjno-operacyjne. Wprowadzenie do części trzeciej: 1. Systemy wspomagania zarządzania produkcją klasy MRP II, 2. Systemy wspomagania zarządzania klasy ERP/ERP II. 3. Systemy komputerowo zintegrowanego wytwarzania CIM, 4. Systemy wspomagania zarządzania relacjami z klientem, 5. Systemy komputerowo wspomaganej logistyki, 6. Standardy i technologie w łańcuchach dostaw elektronicznej gospodarki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka magazynowa / Barbara Galińska. - Warszawa : Difin SA, 2016. - 175, [1] s. : ilustracje, fotografie, wykresy ; 23 cm.
Wprowadzenie 1. Uwarunkowania funkcjonowania gospodarki magazynowej 1.1. Istota gospodarki magazynowej 1.2. Lokalizacja magazynu w sieci dostaw 1.3. Współzależność logistyki magazynowej i organizacji transportu 1.4. Koszty magazynowania 1.5. Koszty utrzymania zapasów – przykład praktyczny 2. Infrastruktura techniczna gospodarki magazynowej 2.1. Budowle magazynowe 2.2. Urządzenia do składowania 2.3. Środki transportu wewnętrznego 2.4. Urządzenia techniki obliczeniowej i informatycznej 2.5. Wybór regałów do składowania – przykład praktyczny 3. Jednostka ładunkowa w gospodarce magazynowej 3.1. Definicja, rola i rodzaje jednostek ładunkowych 3.2. Paletowa jednostka ładunkowa 3.3. Projektowanie paletowej jednostki ładunkowej – przykład praktyczny 4. Organizacja przestrzeni magazynowej 4.1. Fazy procesu magazynowania 4.2. Układy technologiczne magazynu 4.3. Układ rzędowy i blokowy w magazynie 4.4. Moduł magazynowy 4.5. Oznakowanie regałów 5. Klasyczne metody alokacji zapasów w przestrzeni magazynowej 5.1. Metoda stałych miejsc składowania i metoda wolnych miejsc składowania 5.2. Analiza ABC 5.3. Analiza XYZ 5.4. Metoda dwukryterialna ABC/XYZ 5.5. Wykorzystanie analizy ABC w magazynie – przykład praktyczny 6. Technologie wspomagające gospodarkę magazynową 6.1. System kodów kreskowych 6.2. Technologia RFID 6.3. Systemy typu „pick-by” 7. Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie magazynem 7.1. Definicja i elementy systemu informatycznego 7.2. System ERP 7.3. System SCM 7.4. System WMS 8. Dokumentacja magazynowa 8.1. Dokumentacja organizacyjna 8.2. Dokumentacja obrotu magazynowego 9. Bezpieczeństwo pracy w procesach magazynowych 9.1. Przepisy i normy w magazynowaniu 9.2. Zagrożenia w procesach magazynowych 9.3. Bezpieczne składowanie zapasów magazynowych 10. Magazyn w przyszłości 10.1. Znaczenie kluczowych kompetencji 10.2. Inteligentny magazyn 10.3. Cechy magazynu przyszłości; Podsumowanie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Europejskie determinanty procesów integracji przepływu informacji. 1. Osobowy charakter europejskiego zgrupowania interesów gospodarczych jako formy międzynarodowej współpracy przedsiębiorców. 2. Spółka europejska jako forma działalności gospodarczej Unii. 3. Modelowe reguły informowania i konsultacji pracowników spółki europejskiej ważnym narzędziem zarządzania w UE. 4. Systemy informatyczne w zarządzaniu a pozyskiwanie wiedzy w warunkach procesu globalizacji i integracji europejskiej. 5. Foresight i benchmarking jako narzędzia wywiadowcze wykorzystywane w kreowaniu polityki rozwoju regionów europejskich. 6. Wykorzystanie technologii informacji i komunikacji w samorządach. 7. Komunikacja w systemie nadzoru właścicielskiego. Część II: Bezpieczeństwo jako fundamentalny komponent współczesnego biznesu. 8. Społeczno-polityczne uwarunkowania współpracy subregionalnej na rzecz bezpieczeństwa. Przykład Polski. 9. Bezpieczeństwo informacji w handlu elektronicznym. 10 System wczesnego ostrzegania jako informacyjne wsparcie decyzji strategicznych. 11. Rezerwy jako narzędzie obrony przedsiębiorstwa przed zagrożeniem. 12. Zarządzanie sytuacją kryzysową na przykładzie napadu rabunkowego na bank. Część III: Rola informacji w wybranych dziedzinach praktyki gospodarczej. 13. Szczegółowe wymagania informacyjne w procesie strategic turnaround management. 14. Udział stanowisk pracy w procesach wiedzy - analiza, opis, źródła informacji. 15. Informacyjna funkcja kreowania wartości w procesie motywowania i oceny organów zarządzania przedsiębiorstwem. 16. Informacja księgowa i rynkowa w ocenie efektywności i kreowania wartości przedsiębiorstwa. 17. Problemy zarządzania informacją w sferze rynkowo zorientowanych działań logistycznych. 18. Systemy informatyczne w zarządzaniu logistycznym. 19. Rola informacji w budowie bazy planistyczno-normatywnej controllingu strategicznego. 20. Rozciąganie łańcuchów wartości Biur Informacji Gospodarczej (BIG). 21. Gromadzenie informacji o kliencie warunkiem osiągnięcia sukcesu przedsiębiorstwa usługowego. 22. System rezerwacyjny "Bookings" jako narzędzie zarządzania przepływem informacji w przedsiębiorstwie hotelarskim (na przykładzie Hotelu Elektor w Krakowie). 23. Przegląd koncepcji kapitału intelektualnego i jego wpływ na konkurencyjność. 24. Informacji w identyfikacji ryzyka działalności jednostki konsultingowej. 25. Księgi wieczyste w systemie informacji o nieruchomościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 339.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Informatyka dla logistyki / Jerzy Majewski. - Wyd. 2. - Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania, 2006. - 317 s. : tab., rys., wykr. ; 24 cm.
(Biblioteka Logistyka)
1. Przesłanki, założenia i definicje. 2. Kategorie systemów wspomagających zarządzanie logistyką. 3. O co w tym wszystkim chodzi, czyli po co komu MRP dla logistyki? 4. Jak patrzeć na procesy w przedsiębiorstwie? 5. Jak działa przedsiębiorstwo produkcyjne eksploatujące ZSI? 6. Problematyka wdrożeniowa systemów informatycznych dla logistyki. 7. Globalna wymiana danych w logistyce. 8. Nowe wyzwania w zakresie identyfikacji towarów: RFID i EPC. 9. Aspekty infomatyczne śledzenia przepływów logistycznych. 10. Czy warto inwestować w ERP? 11. Posłowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Informatyka dla logistyki / Jerzy Majewski. - Wyd. 3. - Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania, 2008. - 315, [1] s. : rays.; tab.; wykr. ; 24 cm.
(Biblioteka Logistyka)
1. Przesłanki, założenia i definicje. 2. Kategorie systemów wspomagających zarządzanie logistyką. 3. O co w tym wszystkim chodzi, czyli po co komu MRP dla logistyki? 4. Jak patrzeć na procesy w przedsiębiorstwie? 5. Jak działa przedsiębiorstwo produkcyjne eksploatujące ZSI? 6. Problematyka wdrożeniowa systemów informatycznych dla logistyki. 7. Globalna wymiana danych w logistyce. 8. Nowe wyzwania w zakresie identyfikacji towarów: RFID i EPC. 9. Aspekty infomatyczne śledzenia przepływów logistycznych. 10. Czy warto inwestować w ERP? 11. Posłowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informatyka dla potrzeb logistyka(I) / Andrzej Szymonik. - Warszawa : Difin SA, 2015. - 216 s. : rys., wykresy, tab. ; 23 cm
Wstęp; Rozdział 1. Informatyka w zarządzaniu 1.1. Informacja i jej wartość 1.2. System informacyjny a system zarządzania 1.3. Technologie zaopatrzenia informacyjnego w praktyce Rozdział 2. Logistyczny system informacyjny przedsiębiorstwa 2.1. Istota logistycznego systemu informacyjnego 2.2. Znaczenie informacji dla logistyki 2.3. Informacja w e-logistyce Rozdział 3. Elementy zarządzania logistycznym systemem informatycznym 3.1. Zastosowanie komputerów i sieci komputerowych 3.2. Baza danych dla logistyki 3.3. Hurtownie danych dla potrzeb logistyki 3.4. Cloud computing dla potrzeb logistyki Rozdział 4. Technologie informatyczne wspierające i integrujące przepływ informacji 4.1. Identyfikacja systemów informatycznych wykorzystywanych w logistyce 4.2. Informatyczne wspomaganie procesów logistycznych 4.2.1. System efektywnej obsługi klienta ECR 4.2.2. System zarządzania relacjami z klientem CRM 4.2.3. System zarządzania łańcuchem dostaw SCM 4.2.4. System planowania zasobów dystrybucji DRP 4.2.5. System łączący funkcje kalendarzowe i bazy danych CM oraz systemy automatyzacji sprzedaży SFA 4.2.6. System zarządzania magazynem WMS 4.2.7. System zarządzania transportem TMS 4.2.8. Planowanie potrzeb logistycznych LRP 4.2.9. System zarządzania środkami trwałymi EAM 4.2.10. System planowania potrzeb materiałowych MRP 4.2.11. System planowania zasobów produkcyjnych MRP II 4.2.12. System zarządzania zasobami przedsiębiorstwa ERP 4.2.13. Systemy informatyczne wykonujące operacje planistyczne i symulacyjne APS 4.2.14. System zarządzania relacjami z dostawcami SRM 4.3. Elektroniczna platforma logistyczna Rozdział 5. Elektroniczna wymiana danych dla potrzeb logistyki 5.1. Automatyczna identyfikacja w łańcuchach dostaw 5.2. Stosowane techniki automatycznej identyfikacji 5.2.1. Kody kreskowe 5.2.2. Elektroniczne oznakowanie produktu 5.2.3. Rozpoznawanie znaków metodą optyczną 5.2.4. Komunikacja głosowa 5.2.5. Metody biometryczne 5.3. Elektroniczna wymiana danych – EDI 5.4. Traceability w logistyce Rozdział 6. Technologie informatyczne w nowoczesnych systemach transportowych 6.1. Uwarunkowania usprawnień przepływu informacji w systemach transportowych 6.2. Telematyka w systemach transportowych 6.3. Systemy informatyczne w przedsiębiorstwach transportowych w praktyce 6.4. Karty elektroniczne w transporcie publicznym Rozdział 7. Bezpieczeństwo strumienia informacji 7.1. Podstawowe pojęcia z ochrony informacji 7.2. Zagrożenia 7.3. System zarządzania bezpieczeństwem informacji Rozdział 8. Wdrażanie systemów informatycznych dla potrzeb logistyki 8.1. Czynniki utrudniające zaimplementowanie systemów informatycznych w praktyce 8.2. Zarządzanie ryzykiem w projektach informatycznych dla potrzeb logistyki 8.3. Koszty a systemy informatyczne w logistyce; Załączniki; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej