Source
Książki
(38)
Form of Work
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(28)
available
(25)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(26)
Czytelnia
(28)
Author
Sikorski Czesław (1943- )
(5)
Armstrong Michael (1928- )
(4)
Unterschutz Alicja
(3)
Cywoniuk Mirosława
(2)
Kostera Monika
(2)
Kożuch Barbara (1950- )
(2)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(2)
Penc Józef (1939-2017)
(2)
Romanowska Maria (1947- )
(2)
Andrews Tim G
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Beech Nic
(1)
Bitkowska Agnieszka Anna
(1)
Blinov Andrej Olegovič
(1)
Budnik Monika
(1)
Cameron Kim S
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Hędrzak Anna
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Korombel Anna
(1)
Kozłowski Marek (1951- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krystyna Olszewska
(1)
McKenna Eugene F
(1)
Mead Richard
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Nawrot Bogumiła
(1)
Olesiński Zbigniew (1947- )
(1)
Patkaniowski Michał (1975- )
(1)
Pers Jolanta
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Piotrowski Włodzimierz
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Quinn Robert E
(1)
Rożnowski Bohdan
(1)
Siemiński Marek
(1)
Stańczyk Sylwia
(1)
Szczupaczyński Jerzy
(1)
Ugrûmova Natal’â Viktorovna
(1)
Unterschuetz Alicja
(1)
Wołk Zdzisław
(1)
Wójcik Leszek
(1)
Śliwa Martyna
(1)
Year
2020 - 2023
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(4)
Time Period of Creation
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(36)
Russia (Federation)
(2)
Language
Polish
(36)
Russian
(2)
Subject
Kultura organizacyjna
(38)
Zarządzanie
(16)
Organizacja
(15)
Kadry
(12)
Zachowanie organizacyjne
(11)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(9)
Przywództwo
(5)
Praca
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Decyzje
(3)
Kultura pracy
(3)
Motywacja pracy
(3)
Polityka zatrudnienia
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konflikt
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Menedżerowie
(2)
Motywacja
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Jakość
(1)
Kariera
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Kreowanie wizerunku
(1)
Marketing partnerski
(1)
Ocena pracowników
(1)
Organizacje
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Polityka płacowa
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Przemysł
(1)
Psychologia biznesu
(1)
Psychologia pracy
(1)
Public relations
(1)
Płaca
(1)
Rynek pracy
(1)
Siła robocza
(1)
Socjologia kultury
(1)
Socjologia pracy
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Styl kierowania
(1)
Teoria organizacji
(1)
Współpraca gospodarcza
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie międzykulturowe
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zawód
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(29)
Domain
Zarządzanie i marketing
(27)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
38 results Filter
No cover
Book
In basket
Anatomia zarządzania organizacją / Jerzy Szczupaczyński. - Wyd. 2. - Warszawa : Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, 2002. - 269 s. : tab., wykr. ; 24 cm.
(Biblioteka Menedżera)
ISBN: 83-86891-25-4
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-922-0
1. Koncepcja dopasowania organizacyjnego w literaturze przedmiotu; 2. Integracja strategii, kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi w procesie dopasowania organizacyjnego; 3. Metodyka badania dopasowania organizacyjnego; 4. Wpływ dopasowania organizacyjnego na sprawność działania przedsiębiorstw- weryfikacja empiryczna.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-264-1535-7
1. Wprowadzenie do idei employer brandingu; 2. Ujęcie employer brandingu w strategii organizacji; 3. Najważniejsze obszary employer brandingu wewnątrz przedsiębiorstwa; 4. Employer branding zewnętrzny; 5. CSR- wymiar pracowniczy społecznej odpowiedzialności biznesu; 6. Wsparcie głównego biznesu firmy jako kluczowy element działań employer brandingowych; 7. Studia przypadków. Opisy dobrych praktyk prowadzonych przez firmy na polskim rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 659 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7285-388-2
1. Kultura organizacyjna w przedsiębiorstwie, 2. Uwarunkowania kultury organizacyjnej, 3. Proces kształtowania i zmiany kultury organizacyjnej, 4. Ludzie w procesie zmian, 5. Kultura organizacyjna przedsiębiorstw produkcyjnych Warmii i Mazur
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Kultura organizacyjna / Czesław Sikorski. - Warszawa : C.H.Beck, 2002. - 161, [5] s. ; 23 cm.
(Vademecum Menedżera)
ISBN: 83-7247-676-4
R.1 Rola kultury organizacyjnej w środowisku pracowniczym: Pojęcie kultury organizacyjnej; Składniki kultury organizacyjnej; Siła i funkcje kultury organizacyjnej; Typologie kultur organizacyjnej R.2 Dysonans kulturowy a zarządzanie kulturą organizacyjną: Zjawisko dysonansu kulturowego; Rola kierownika w kształtowaniu kultury organizacyjnej; Strategie integrowania subkultur; Studia przypadków. R.3 Kultura dominacji: Cechy kultury dominacji; Strategie zarządzania kulturą dominacji; Konsekwencje kultury dominacji; Studia przypadków. R.4 Kultura rywalizacji: Cechy kultury rywalizacji: Strategie zarządzania kulturą rywalizacji; Konsekwencje kultury rywalizacji; Studia przypadków. R.5 Kultura współdziałania: Cechy kultury współdziałania; Strategie zarządzania kulturą współdziałania; Konsekwencje kultury współdziałania; Studia przypadków R.6 Kultura adaptacji: Cechy kultury adaptacji; Strategie zarządzania kulturą adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Studia przypadków. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
Kultura organizacyjna / Czesław Sikorski. - Wyd. 2 popr. - Warszawa : C.H.Beck, 2006. - 174 s. ; 23 cm.
(Vademecum Menedżera)
ISBN: 83-7247-676-4
R.1 Rola kultury organizacyjnej w środowisku pracowniczym: Pojęcie kultury organizacyjnej; Składniki kultury organizacyjnej; Siła i funkcje kultury organizacyjnej; Typologie kultur organizacyjnej R.2 Dysonans kulturowy a zarządzanie kulturą organizacyjną: Zjawisko dysonansu kulturowego; Rola kierownika w kształtowaniu kultury organizacyjnej; Strategie integrowania subkultur; Studia przypadków. R.3 Kultura dominacji: Cechy kultury dominacji; Strategie zarządzania kulturą dominacji; Konsekwencje kultury dominacji; Studia przypadków. R.4 Kultura rywalizacji: Cechy kultury rywalizacji: Strategie zarządzania kulturą rywalizacji; Konsekwencje kultury rywalizacji; Studia przypadków. R.5 Kultura współdziałania: Cechy kultury współdziałania; Strategie zarządzania kulturą współdziałania; Konsekwencje kultury współdziałania; Studia przypadków R.6 Kultura adaptacji: Cechy kultury adaptacji; Strategie zarządzania kulturą adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Konsekwencje kultury adaptacji; Studia przypadków. Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-8079-9
1. Zmiana kultury organizacyjnej - wprowadzenie; 2. Kwestionariusz do oceny kultury organizacji; 3. Model wartości konkurujących; 4. Sporządzanie profilu kultury organizacji; 5. Model wartości konkurujących jako narzędzie diagnostyczne i wspomagające proces zmian kultury organizacji; 6. Zmiana osobista jako warunek pomyślnego przeprowadzenia zmiany kultury organizacji; 7. Zmiana kultury organizacji - podsumowanie przebiegu procesu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 203)
ISBN: 978-83-7204-759-5
1. Praca w życiu człowieka. 2. Zakład pracy w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. 3. Etyczne aspekty pracy zawodowej. 4. Funkcjonowanie zawodowe pracowników. 5. Czynniki inspirujące aktywność zawodową. 6. Pozyskiwanie pracy i wspieranie poszukujących zatrudnienia. 7. Interakcje społeczne w pracy zawodowej. 8. Kultura osobista w środowisku pracy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Nauka o zarządzaniu / Czesław Sikorski. - Łódź : Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi, 2009. - 339, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
ISBN: 978-83-7405-471-3
1. Podstawy zarządzania: Zarządzanie organizacją- pojęcia podstawowe; Główne kierunki ewolucji koncepcji zarządzania; Strategia organizacji; Struktura organizacyjna; Zmiany organizacyjne; 2. Zachowania organizacyjne: Kultura organizacyjna; Władza organizacyjna; Motywacja członków organizacji; Kooperacja społeczna w organizacji; Komunikacja społeczna w organizacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7011-934-8
1. Kultura organizacyjna w zarządzaniu: Pojęcie kultury organizacyjnej, koncepcje, geneza zjawiska; Uwarunkowania kultury organizacyjnej; Funkcje kultury organizacyjnej; Przejawy i składniki kultury organizacyjnej; Typologie kultur organizacyjnych; Zalecenia praktyczne: poznaj istotę kultury organizacji. 2. Zarządzanie przez kulturę organizacyjną: Istota kształtowania kultury organizacyjnej; Rola menedżera w formowaniu i utrzymywaniu kultury organizacyjnej; Zmienianie kultury organizacyjnej; Narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej; Nowa rola menedżera w świetle świadomego kształtowania kultury organizacji; Zalecenia praktyczne: zarządzaj przez kulturę organizacyjną. 3. Zarządzanie na styku kultur: Metodologia badań międzykulturowych; Homogenizacja a heterogenizacja kultur organizacyjnych; Kulturowe uwarunkowania wyborów strategicznych organizacji wielokulturowych; kultura organizacji przyszłości; Zalecenia praktyczne: odnaleźć się w organizacji międzykulturowej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Bakalavr. Akademičeskij kurs)
ISBN: 978-5-534-00926-2
Zawiera: Раздел I. МИКРОПОДХОД К ОРГАНИЗАЦИОННОМУ ПОВЕДЕНИЮ. ЛИЧНОСТЬ И КОЛЛЕКТИВ: Глава 1. Человеческие отношения на работе как основа организационного поведения; Глава 2. Индивидуальное поведение в организации; Глава 3. Коммуникативное поведение в организации; Глава 4. Групповое поведение в организации; Глава 5. Лидерство в организации; Глава 6. Мотивация персонала. Раздел II. СТРУКТУРНЫЕ КОМПОНЕНТЫ ОРГАНИЗАЦИОННОГО ПОВЕДЕНИЯ: Глава 7. Организационный дизайн и проектирование организаций; Глава 8. Организационная культура и корпоративный патриотизм; Глава 9. Власть и властные отношения; Глава 10. Конфликты и их влияние на поведение человека в организации; Глава 11. Управление изменениями и нововведениями в организации. Раздел III. МАКРОПОДХОД К ОРГАНИЗАЦИОННОМУ ПОВЕДЕНИЮ. ОРГАНИЗАЦИЯ И ВНЕШНЕЕ ОКРУЖЕНИЕ: Глава 12. Поведение организации как целостной системы; Глава 13. Современные аспекты организационного поведения; Глава 14. Особенности организационного поведения в России; Глава 15. Организационное поведение в международном бизнесе
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
(Vademecum Menedżera)
ISBN: 83-7483-251-7
1. Stosunki władzy w organizacji, 2. O potrzebie koordynacji demokratycznej, 3. Kultury niskiej i wysokiej tolerancji niepewności, 4. Kultury identyfikacji kolektywnej i dystrybutywnej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy organizacji i zarządzania / red. Maria Romanowska. - Warszawa : Difin, 2001. - 302, [1] s. : tab., wykr. ; 23 cm.
ISBN: 83-7251-121-7
Teoria i praktyka zarządzania; Kierowanie ludźmi; Konflikty w organizacji; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Kultura organizacji; Podejmowanie decyzji w organizacji; Struktury działalności gospodarczej; Zarządzanie projektami; Techniki organizatorskie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (7 egz.)
Book
In basket
Podstawy organizacji i zarządzania / red. Maria Romanowska. - Warszawa : Difin, 2002. - 302, [1] s. : il. ; 23 cm.
ISBN: 83-7251-121-7
Teoria i praktyka zarządzania; Kierowanie ludźmi; Konflikty w organizacji; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Kultura organizacji; Podejmowanie decyzji w organizacji; Struktury działalności gospodarczej; Zarządzanie projektami; Techniki organizatorskie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-87981-45-1
1. Zarządzanie. Zagadnienia wstępne; 2. Organizacje i ich typologie; 3. Struktura organizacyjna; 4. Kultura organizacyjna; 5. Podejmowanie decyzji i planowanie w organizacjach; 6. Zarządzanie strategiczne; 7. Motywowanie; 8. Przywództwo; 9. Zarządzanie komunikowaniem się w organizacji; 10. Zarządzanie przez jakość; 11. Kotrolowanie w organizacjach; 12. Zarządzanie zmianami organizacyjnymi.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / red. nauk. Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - XXI, [1], 590 s. : fotografie, ilustracje, wykres ; 29 cm.
ISBN: 978-83-01-21177-6
Wstęp Część I. Historia psychologii biznesu 1. Między dociekaniem i manipulacją. zarys historii związków psychologii i biznesu 1.1. Geneza relacji psychologia – biznes 1.2. Wpływ dziedzictwa funkcjonalistów na rozwój psychologii biznesu 1.3. Początki relacji psychologia – biznes w Europie i Polsce Część II. Kwestie etyczne 2. Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR 2.1. Podstawowe wartości etyczne 2.2. Kto jest klientem? – problem odbiorcy i podmiotu oddziaływania 2.3. Kto decyduje o metodach diagnozy? 2.4. Kto może mieć dostęp do informacji uzyskanych w trakcie badań? 2.5. Jak zapewnić anonimowość w badaniach wewnątrz organizacji? 2.6. Jak wprowadzać zmiany organizacyjne? 2.7. Podsumowanie Część III. Kwestie metodologiczne 3. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji 3.1. Wstęp 3.2. Czym jest diagnozowanie? 3.3. Metody badawcze w psychologii biznesu 3.4. Metody gromadzenia danych na potrzeby organizacji 3.5. W jaki sposób przeprowadzać diagnozę w organizacjach? 4. Badanie jakościowe zachowań w organizacji 4.1. Zamiast wstępu – ostrzeżenie 4.2. Jakościowe badania organizacji jako przedsięwzięcie humanistyczne 4.3. Krytycyzm i zaangażowanie – sedno metodologii jakościowej 4.4. Badanie etnograficzne na gruncie organizacji – praktyczna (i krótka) instrukcja obsługi 4.5. Zakończenie: naukowość i poezja 5. Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników 5.1. Opis funkcjonowania człowieka przez konfigurację cech 5.2. Rozumienie cech intelektu; inteligencja ogólna, zdolności specjalne 5.2.1. Badania nad związkiem cech intelektu z funkcjonowaniem w pracy 5.3. Rozumienie cech osobowości; modele cech podstawowych i tzw. wąskie cechy osobowości 5.4. Zainteresowania zawodowe: między intelektem a osobowością 5.5. Podsumowanie Część IV. Kariera zawodowa 6. Wzory karier i ich rozwój 6.1. Wstęp 6.2. Klasyczne teorie kariery 6.3. Współczesne teorie kariery 6.4. Wzory kariery 7. Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy 7.1. Rozwój osobisty i uczenie się osób dorosłych w świetle teorii 7.2. Specyfika uczenia się w organizacji 7.3. Efektywny proces formalnego uczenia się w miejscu pracy 7.4. Ułatwianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy 8. zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika 8.1. Wstęp 8.2. Istota i aspekty utraty pracy 8.3. Funkcjonowanie człowieka w sytuacji bezrobocia 8.4. Powrót do pracy 8.5. Podsumowanie 9. Psychologia przedsiębiorczości 9.1. Wstęp 9.2. Czym jest przedsiębiorczość? 9.3. Analizy teoretyczne przedsiębiorczości i badania jej psychologicznych uwarunkowań Część V. Psychologia pracy 10. Praca ludzka i jej analiza 10.1. Praca ludzka w ujęciu psychologii pracy i psychologii organizacji 10.2. Pojęcie pracy 10.3. Znaczenie pracy 10.4. Rodzaje pracy 10.5. Analiza pracy 10.6. Zastosowanie analizy pracy 11. Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania 11.1. Błędy w pracy jako problem społeczny 11.2. Błędy i ich rodzaje w procesie pracy 11.3. Charakterystyka błędów w ujęciu Jamesa Reasona 11.4. Afektywne konsekwencje wystąpienia błędów w pracy 11.5. Odziaływanie z perspektywy indywidualnej. Edukacyjna funkcja błędów 11.6. Odziaływanie z perspektywy systemowej 12. Proces doboru personelu: procedury i metody 12.1. Procedura doboru pracowników: podstawowy schemat i uwarunkowania 12.2. Pojęcie predyktora i kryterium – problem trafności decyzji selekcyjnych 12.3. Poszukiwanie kandydatów 12.4. Metody używane do badania kandydatów 12.5. Planowanie procedury: kolejność metod, łączenie wyników i wyciąganie wniosków 12.6. Podsumowanie 13. Ocena pracy – ewaluacja efektywności i potencjału pracowników 13.1. Wstęp 13.2. Efektywność zawodowa 13.3. Funkcje i cele ocen pracowniczych 13.4. Problem trafności ocen pracowniczych 13.5. Wprowadzanie systemów ocen w organizacji 13.6. Techniki pomiaru efektywności pracy i ewaluacji potencjału pracowników 13.7. Rola informacji zwrotnych 13.8. Nowe trendy w ocenianiu pracy Część VI. Organizacja 14. Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników 14.1. Wstęp 14.2. Czym jest organizacja i kim są jej członkowie? 14.3. Metafory organizacji 14.4. Tożsamość organizacyjna jako rodzaj tożsamości społecznej i rozumienie fenomenu tożsamości społecznej 14.5. Tożsamość organizacyjna a funkcjonowanie 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy – perspektywa psychologiczna 15.1. Wstęp 15.2. Europejski kontekst zarządzania wielokulturowego – mobilność i migracja 15.3. Czym jest „kultura”? 15.4. Problemy integracji pracowników odmiennych kulturowo – szok kulturowy 15.5. Praktyczne zastosowanie umiejętności międzykulturowych w miejscu pracy – edukacja międzykulturowa 16. Kultura organizacji i klimat organizacyjny 16.1. Wstęp 16.2. Przegląd wybranych teorii oraz modeli kultury i klimatu organizacyjnego 16.3. Badanie kultury i klimatu organizacyjnego 16.4. Kultura i klimat organizacyjny – implikacje dla praktyki 17. Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania 17.1. Co rozumiemy przez pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej? 17.2. Jak formułowane są sądy o sprawiedliwości? 17.3. Czynniki organizacyjne i osobowe a sądy o sprawiedliwości 17.4. Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacji 17.5. Budowanie sprawiedliwego miejsca pracy – aplikacja teorii 18. Społeczna odpowiedzialność biznesu 18.1. Wstęp 18.2. Geneza i ewolucja pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu 18.3. Współczesne uwarunkowania rozwoju CSR – CSR w Polsce 18.4. Sposoby ujęcia i obszary CSR 18.5. Teoretyczne modele CSR i ich klasyfikacja 18.6. Aplikacje teorii. Instrumenty i metody pomiaru CSR 18.7. Psychologiczne aspekty CSR. Badania i perspektywy badawcze 19. Przywództwo w organizacji 19.1. Wstęp 19.2. Przywództwo a kierowanie 19.3. Teorie cech 19.4. Teorie zachowań 19.5. Zależnościowe modele kierowania 19.6. Model Full Range of Leadership Avolio i Bassa 19.7. Przywództwo charyzmatyczne 19.8. Teoria wymiany między przywódcą a członkiem zespołu i model tworzenia przywództwa 19.9. Przywództwo autentyczne 19.10. Przywództwo współdzielone 19.11. Przywództwo służebne 19.12. Przywództwo piątego stopnia 19.13. Koncepcje przywództwa dla biznesu 19.14. Wyzwania wobec przywództwa. Ciemna strona triada przywództwa 19.15. Związki przywództwa z dobrostanem pracowników 19.16. Czasopisma dotyczące przywództwa 19.17. Centra badań nad przywództwem 20. Komunikacja w organizacji 20.1. Wstęp 20.2. Tradycje w teoriach komunikacji 20.3. Komunikacja w zespołach 20.4. Przyszłe kierunki badań 21. Zespół pracowniczy 21.1. Wstęp 21.2. Pojęcie zespołu 21.3. Czynniki funkcjonowania zespołu 21.4. Klasyczne modele efektywności zespołu 21.5. Wielopoziomowe uwarunkowania efektywności zespołu 21.6. Tradycyjne formy współpracy zespołowej 21.7. Multizespołowość 21.8. Nowe struktury zespołowe 22. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji 22.1. Wstęp – innowacja w kontekście procesu twórczego 22.2. Psychologiczna specyfika innowacji – dwa modele 22.3. Innowacyjność jako właściwość pracownika 22.4. Innowacyjność jako właściwość grup i zespołów 22.5. Innowacyjność a kontekst organizacyjny 22.6. Konieczność różnicowania i wzbogacania modeli innowacji 23. Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej 23.1. Wstęp 23.2. Globalne trendy w zmianie charakteru pracy 23.3. Rozumienie zmiany organizacyjnej i oporu wobec zmian 23.4. Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania reakcji pracowniczych na zmianę Część VII. Człowiek w organizacji 24. Kontrakt psychologiczny w organizacji 24.1. Wstęp 24.2. Koncepcja kontraktu psychologicznego 24.3. Właściwości kontraktu psychologicznego 24.4. Treść kontraktu psychologicznego 24.5. Wyznaczniki treści kontraktu psychologicznego 24.6. Naruszenie i złamanie kontraktu psychologicznego 24.7. Konsekwencje naruszenia kontraktu psychologicznego 24.8. Kontrakt psychologiczny w przyszłości: nierozstrzygnięte pytania 25. zachowania organizacyjne „poza rolą” 25.1. Wstęp 25.2. Definicja zachowań „poza rolą” i ich cechy osiowe 25.3. Typologia organizacyjnych zachowań „poza rolą” 25.4. Typologie zachowań kontrproduktywnych 25.5. Modele teoretyczne wyjaśniające źródła zachowań „poza rolą” 25.6. Teorie odwetowe 25.7. Model stresory – emocje 25.8. Problemy metodologiczne 26. Motywacja do pracy 26.1. Wstęp 26.2. Motywacja do pracy – wczesne podejścia badawcze 26.3. Osobowościowe uwarunkowania motywacji – w kierunku autodeterminacji 27. Dobrostan zawodowy 27.1. Wstęp 27.2. Hedonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – zadowolenie, satysfakcja i emocje w pracy 27.3. Eudaimonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – poczucie sensu i ważności pracy 27.4. Podsumowanie Część VIII. Psychologia konsumpcji 28. Psychologia zachowań konsumenckich 28.1. Wstęp 28.2. Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii 28.3. Psychologiczne aspekty posiadania 28.4. Psychologiczne aspekty oddziaływania marki 28.5. Relacja konsument – marka 28.6. Konsumpcja na pokaz 29. Psychologia w marketingu 29.1. Wstęp 29.2. Modele zachowań konsumentów 29.3. Zastosowanie psychologii w polityce produktowej 29.4. Zastosowanie psychologii w polityce cenowej 29.5. Zastosowanie psychologii w dystrybucji 29.6. Zastosowanie psychologii w akcjach promocyjnych i reklamie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-544-1
Zawiera: 1. Relacje jako kluczowy element kapitału niematerialnego organizacji: 1.1. Kapitał niematerialny organizacji; 1.2. Relacje w ujęciu psychospołecznym, organizacyjnym i ekonomicznym; 1.3. Koncepcja kapitału relacyjnego; 1.4. Wartość kapitału relacyjnego – próby pomiaru. 2. Zarządzanie relacjami z klientami: 2.1. Istota zarządzania relacjami z klientami; 2.2. Narzędzia zarządzania relacjami z klientami; 2.3. Pomiar kapitału relacyjnego klienta; 2.4. Obsługa klienta podstawą zarządzania relacjami z klientami; 3. Wewnętrzny kapitał relacyjny organizacji – zarządzanie relacjami z pracownikami: 3.1. Koncepcja zarządzania relacjami z pracownikami; 3.2. Zarządzanie zaangażowaniem jako element zarządzania relacjami z pracownikami; 3.3. Kulturowe uwarunkowania budowania wewnętrznego kapitału relacyjnego; 3.4. Zarządzanie relacjami z pracownikami w organizacji będącej w kryzysie; 3.5. Relacje wymagają zaufania i autentyczności. Etyczny kontekst relacji z pracownikami; 3.6. Praktyka zarządzania relacjami z pracownikami – przyczynek empiryczny: 3.6.1. Źródła trudności w zarządzaniu relacjami z pracownikami w ocenie menadżerów z sektora przedsiębiorstw; 3.6.2. Urzędnicza kadra kierownicza o zarządzaniu relacjami z pracownikami – analiza wyników badania jakościowego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
Socjologia pracy w zarysie / Monika Budnik. - Warszawa : Difin SA, 2019. - 282 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Engram)
ISBN: 978-83-8085-614-1
Wprowadzenie; Rozdział 1. Socjologia pracy jako socjologia szczegółowa 1.1. Socjologia pracy w Polsce 1.2. Definicja i funkcje pracy 1.3. Metody i techniki badań społecznych w socjologii pracy Rozdział 2. Wiodące problemy badawcze współczesnej socjologii pracy 2.1. Problem przemian podmiotowości człowieka pracującego w ponowoczesności 2.2. Problem dematerializacji i dekoncentracji pracy 2.3. Problem destandaryzacji form pracy 2.4. Problem biednych pracujących i pojęcie prekariatu 2.5. Problem niepewności wobec niestabilnych form pracy zarobkowej Rozdział 3. Zawód i kariera - pojęcia i klasyfikacje 3.1. Zagadnienia karier zawodowych 3.2. Problem płynności pojęcia kariery i zawodu 3.3. Predyspozycje do zawodu 3.4. Teorie dotyczące życia zawodowego człowieka 3.5. Klasyfikacje zawodowe 3.6. Stratyfikacja zawodowa i struktura zawodowa w Polsce Rozdział 4. Rynek pracy i segmentacja rynku pracy 4.1. Teorie rynku pracy 4.2. Instytucje rynku pracy 4.3. Sektor ekonomii społecznej w zatrudnieniu wspomaganym 4.4. Mobilność zawodowa i pojęcie ruchliwości społecznej 4.5. Bezrobocie typy i modele Rozdział 5. Na peryferiach zatrudnienia 5.1. Usługi i formy wsparcia kierowane do osób poszukujących pracy 5.2. Pojęcie grup zagrożonych wykluczeniem na rynku pracy 5.3. Formy jawnej i ukrytej dyskryminacji na rynkach pracy 5.4. Pojęcie dialogu społecznego, zagadnienie konfliktów i negocjacji Rozdział 6. Organizacja procesów pracy - perspektywa pracy ludzkiej 6.1. Adaptacja w życiu zawodowym 6.2. Zespoły w miejscu pracy i praca indywidualna 6.3. Praca z ludźmi: dobór pracowników 6.4. Budowanie profili stanowisk pracy 6.5. Motywacja i jej znaczenie w pracy 6.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy 6.7. Bezpieczeństwo socjalne Rozdział 7. Zagrożenia psychospołeczne związane z wykonywaniem pracy 7.1. Wypalenie zawodowe, prezentyzm, stres 7.2. Pracoholizm - i inne zachowania ryzykowne 7.3. Zagrożenia relacyjne - mobbing 7.4. Narzędzia diagnozowania zagrożeń psychospołecznych Rozdział 8. Kultura organizacyjna 8.1. Kulturowe modele organizacji pracy 8.2. Pojęcie zmiany wobec pracy 8.3. Czas w pracy w perspektywie kulturowej 8.4. Filozofia równowagi Life Work Balance; Podsumowanie; Bibliografia; Spis tabel, rysunków i wykresów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 331 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 331 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-906710-5-0
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
No cover
Book
In basket
(Učebnik dlâ vuzov)
ISBN: 978-5-496-01585-1
Zawiera: Глава 1. Место теории менеджмента в системе современных научных знаний: Менеджмент как система научных знаний и как искусство управления; Системный подход к изучению менеджмента; Основные этапы развития теории менеджмента как науки. Глава 2. Основополагающие законы и принципы организации: Общие понятия о зависимостях, закономерностях, законах и принципах организации; Законы организации; Основные принципы организации. Глава 3. Принципы целеполагания, виды и методы организационного планирования: Понятие «корпоративная миссия». Процедура утверждения миссии организации; Понятия «стратегическое управление» и «программно-целевое управление»; Цель как важнейшая характеристика в менеджменте. Понятие «дерево целей». Основные требования, предъявляемые к целям, и их классификация; Стратегическое планирование, реализация стратегического плана. Влияние выбранной стратегии на формирование бизнес-процессов в организации. Глава 4. Функциональные основы менеджмента: Понятие «функция», ее значение и содержание в менеджменте; Контроль как важнейшая функция в системе менеджмента; Понятие «функция мотивации», ее значение. Основные теории мотивации. Глава 5. Управленческие решения в организации: Понятие «управленческое решение», его значение и определение; Виды управленческих решений иих характеристика; Методы принятия решений; Процедура подготовки и принятия управленческих решений; Организация как система принятиярешений. Глава 6. Организационная структура управления: Понятие «организационная структура управления», ее значение в повышении эффективности функционирования организаций; Типы организационных структур и их характеристика; Методы проектирования организационных структур управления. Глава 7. Основные теории и концепции взаимодействия людей в организации: Понятие «группа». Динамика формирования групп; Командообразование как создание специальной разновидности формальной группы; Управление лидерством в системе эффективного менеджмента; Деловая конфликтология. Глава 8. Типы организационной культуры и методы ее формирования: Понятие «организационная культура», типы и методы ее формирования; Личность и социальные роли; Личностный потенциал персонала в современных условиях.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again