Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(22)
dostępne
(19)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(22)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(8)
Buchnat Marzena
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawron Agata
(1)
Góral Justyna
(1)
Głażewski Michał
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kantor Halina
(1)
Kielak Józefa
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Klinik Anna
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Kędzierska Anna
(1)
Litawa Aleksandra
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Moroz Henryk
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Musiał Agnieszka
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Olszewska Agata
(1)
Orzeł-Żukowska Agata
(1)
Osik Danuta
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Palak Zofia
(1)
Pawlak Bożena
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Prysak Dorota
(1)
Rosocha Gabriela
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Skibska Joanna
(1)
Smolec Bożena
(1)
Suchecka Anna
(1)
Szostak Jagoda
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tardoch Marta
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Wojciechowska Wioleta
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zamkowska Anna
(1)
Zbyrad Teresa
(1)
Zezulková Eva
(1)
Łysakowska Jolanta
(1)
Światowska Aleksandra
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(16)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Kształcenie integracyjne
(26)
Pedagogika specjalna
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Integracja społeczna
(6)
Niepełnosprawni
(6)
Edukacja włączająca
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Nauczanie
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Socjalizacja
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Postawy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Bibliotekoznawstwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Edukacja globalna
(1)
Historia wychowania
(1)
Irlandia
(1)
Jakość życia
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia rehabilitacji
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Rodzina
(1)
Socjologia
(1)
Socjologia niepełnosprawności
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo koedukacyjne
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wychowanie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1989-2000
(2)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 126)
R.I. Kształcenia integracyjne dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - kontekst teoretyczny i dotychczasowe dokonania badawcze: 1. Podejście systemowe w badaniu kształcenia integracyjnego, 2. Zjawisko kształcenia integracyjnego, 3. Badania nad kształćeniem integracyjnym w literaturze przedmiotu, 4. Systemowe badania powodzenia w kształceniu integracyjnym w ujęciu własnym. R.II Uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - wybrane pojdejścia badawcze: 1. Wybrane koncepcje uwarunkowań powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska rodzinnego dziecka, 3. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska szkolnego dziecka, 4. Uwarunkowania pochodzące od osoby dziecka. R.III Metodologia badań własnych: 1. Model i problematyka badań, 2. Opis badanych grup, 3. Narzędzia pomiaru zmiennych i sposób przeprowadzania badań, 4. Metody statystycznej analizy wyników badań. R.IV Opis oraz podstawowe analizy wyników badan własnych: 1. Konstrukcja czynnikowych wskaźników powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Powodzenie w kształceniu integracyjnym w badanej grupie, 3. Zmienne psychospołeczne w badanej grupie. R.V Psychospołeczne uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - próba syntezy i wyjaśnienia oraz wnioski praktyczne: 1. Związki relacji równieśniczej ze zmiennymi psychospołecznymi, 2. Związki zadowolenia nauczyciela wspomagajacego oraz nauczyciela proawdzącego ze zmiennymi psychospołecznymi w badanej grupie, 3. związki powodzenia w kształceniu integracyjnym ze zmiennymi psychospołecznymi - próba syntezy, 4. Weryfikacja hipotez, dyskusja wyników oraz wnioski płynące z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z pedagogiki)
1. Komparatystyczne badania niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych - stan i perspektywy, 2. Dyskursy niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych, 3. Kiedy kształcenie niepełnosprawnych nie jest segregacyjne? 4. Modele integracyjnego kształcenia niepełnosprawnych, 5. Kształcenie niepełnosprawnych w wybranych krajach - egzemplifikacje modeli, 6. Sens i granice zmian systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres i wyniki badań nad podstawami wobec osób niepełenosprawnych i ich integracji, 2. Uwarunkowania postaw wobec osób niepelnosprawnych ze szczególnym uwzględnieniem postaw nauczycieli wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji, 3. Nasilenie i korelaty postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych w świelte wyników badań własnych. 4. Stosunek nauczycieli dla założeń edukacji integracyjnej i ich realizacji w procesie dydaktyczno-wychowawczym w świelte wyników badań, 5. Korzyści i zagrożenia edukacji integracyjnej w opiniach badanych nauczycieli - wyniki badań własnych, 6. Postawy nauczycieli w kontekscie wielozakresowości edukacji integracyjnej - wyniki badań własnych, 7. Idealizm w orienatacji zawodowej nauczycieli a ich stosunek do edukacji integracyjenj, 8. Problemy diagnozowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolenj - charakter trudności i propozycje ich rozwiązania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
1. Kapitał ludzki a edukacja jutra: Kształcenie poszkolne w rozwiązaniach systemowych; 2. Edukacyjne przygotowanie człowieka do funkcjonowania w wymiarze społecznym; 3. Edukacja dla bezpieczeństwa wybranych grup społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Konteksty funkcjonowania kobiet na rynku pracy; 2. Aktualne i perspektywiczne problemy edukacji pro zawodowej i zawodowej: Wartość pracy i otwartość na karierę międzynarodową młodych pedagogów; Przygotowanie uczniów do aktywności zawodowej w dobie globalizacji; Kształcenie zawodowe inżynierów budownictwa na przykładzie Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Krośnie; Metodologiczne i organizacyjne aspekty badania losów zawodowych absolwentów szkół wyższych; 3. Edukacja a nowe technologie: Edukacja szkolna w obliczu nowych mediów; Możliwości użycia form i metod dydaktycznych społeczeństwa informacyjnego w szkoleniu SZ RP; Kognitywna rola przekazu wizualnego we współczesnej edukacji; 4. Edukacja rodzinna i aktywność pozalekcyjna: Indywidualne i społeczne konsekwencje rozwodów w świetle analiz teoretycznych i w perspektywie empirycznej; Kultura fizyczna jako płaszczyzna integracji rodziny; Wycieczki przyrodnicze jako zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne w edukacji jutra; 5. Edukacja otwarta: Rola fizjoterapeuty w edukacji seksualnej pacjentów kardiologicznych; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo- dylematy diagnostyczne dla szkoły jutra; Behawioralne uwarunkowania zdrowia młodzieży a kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Zawiera: Wstęp. Część I. Wokół znanych kategorii i rozważań w pedagogice specjalnej: ROZDZIAŁ 1. Interdyscyplinarny charakter pedagogiki specjalnej: 1.1. Pedagogika specjalna a medycyna – wybrane problemy; 1.2. Pedagogika specjalna a psychologia – wybrane problemy; 1.3. Pedagogika specjalna prawo – wybrane problemy; 1.4. Pedagogika specjalna a socjologia – wybrane problemy; 1.5. Terminologiczne ustalenia, terminologiczne kontrowersje – wokół pojęcia „niepełnosprawność". ROZDZIAŁ 2. O podmiocie pedagogiki specjalnej – klasyczne ujęcia głównych rodzajów niepełnosprawności: 2.1. Niepełnosprawność wzroku; 2.2. Uszkodzenia słuchu; 2.3. Niepełnosprawność intelektualna; 2.4. Choroby przewlekłe i niepełnosprawność narządu ruchu; 2.5. Niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży. Część II. Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej: ROZDZIAŁ 3. Paradygmatyczne zmiany we współczesnej pedagogice specjalnej. ROZDZIAŁ 4. Specjalne potrzeby edukacyjne – między pedagogiką a pedagogiką specjalną: 4.1. Wczesne wspomaganie rozwoju a niepełnosprawność; 4.2. ASD – autystyczne spektrum zaburzeń jako egzemplifikacja całościowych zaburzeń rozwojowych; 4.3. Uczeń zdolny – uczeń ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi; 4.4. Osoba z niepełnosprawnością w różnych formach edukacji – między segregacją a włączaniem. ROZDZIAŁ 5. Dorosłość i starość z niepełnosprawnością – zagadnienia andragogiki i gerontologii specjalnej: 5.1. Edukacja ponadgimnazjalna osób z niepełnosprawnością jako wyznacznik jakości życia w dorosłości; 5.2. Osoba z niepełnosprawnością na rynku pracy – uwarunkowania, rzeczywistość, szanse; 5.3. Subiektywne poczucie jakości życia; 5.4. Starość dla osób z niepełnosprawnością – wyzwanie dla pedagogiki specjalnej. ROZDZIAŁ 6. Osoba z niepełnosprawnością w erze cyfrowej: 6.1. Nowe technologie a aktywność społeczna osób z niepełnosprawnością; 6.2. Komunikacja zapośredniczona – możliwości i zagrożenia; 6.3. Zagrożenia związane z korzystaniem z nowych technologii komunikacyjnych a niepełnosprawność – agresja elektroniczna. Bibliografia. Źródła internetowe. Indeks rzeczowy. Indeks osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uszkodzenia słuchu - rozróżnienie definicyjne, 2. Deprywacyjna rola uszkodzenia słuchu w rozowju językowym dziecka, 3. Rozwój językowy a rozwój psychospołeczny dziecka niesłyszącego, 4. Rola języka w edukacji, 5. Integracja - nowa koncepcja ksztaćłenia, 6. Model integracyjnego systemu kształcenia dzieci niesłyszących, 7. Wspomaganie rozwoju dziecka z uszkodzeniem słuchu w domu, przedszkolu i szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Radomska ; Nr 80)
1. Integracyjny nurt polityki oświatowej, 2. Kształcenie integracyjne w świetle międzynarodowych raportów, 3. Włączający system edukacji na przykładzie Anglii, 4. Integracja edukacyjna na przykładzie Republiki Irlandii, 5. Nauczanie we wspólnym nurcie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sytuacje trudne w rzeczywistości edukacyjnej; 2. Kwalifikacje nauczycieli klas integracyjnych oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego a sytuacja deprywacji; 3. Uczniowie klasy integracyjnej a sytuacja przeciążenia; 4. Złożona sytuacja metodyczna w klasie integracyjnej a sytuacja konfliktu; 5. Bariery i braki w kształceniu integracyjnym a sytuacja utrudnienia; 6. Konflikt i brak współpracy a sytuacja zagrożenia; 7. W kierunku sukcesów kształcenia integracyjnego, czyli o zmianach sugerowanych przez nauczycieli; 8. O korzyściach i sytuacjach pozytywnych w perspektywie innej koncepcji badawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Część I. Szanse i zagrożenia wychowawcze jako wyzwanie dla szkoły jutra Dialog przestrzenią dla wychowania ; Dążenie do kultury zaufania w klasie szkolnej z udziałem nauczyciela-wychowawcy klasy ;Uwarunkowania konfliktów w środowisku szkolnym ;Gry komputerowe w życiu uczniów szkoły podstawowej ;Część II. Wychowanie przedszkolne w perspektywie jutra; Zabawa jako podstawowy czynnik kształtowania zainteresowań dziecka w wieku przedszkolnym Obserwacja procesu twórczego dzieci Poziom gotowości szkolnej dzieci kończących wychowanie przedszkolne a postawy rodziców wobec ich edukacji - doniesienia z badań Diagnozowanie dzieci na progu szkolnym Terapia logopedyczna a poziom słownictwa u dzieci w wieku przedszkolnym Część III. Nauczanie wczesnoszkolne jako podstawa procesu edukacji Ewolucja ról i zadań nauczycieli Wychowanie obywatelskie w przedszkolu drogą formowania postaw prospołecznych - planowanie, realizacja zadań oraz efekty edukacyjne "Biel i czerwień", czyli o kształtowaniu postaw patriotycznych u uczniów edukacji wczesnoszkolnej na przykładzie analizy wybranych pakietów edukacyjnych Znajomość pojęć z przyrody nieożywionej przez uczniów klasy trzeciej Kształtowanie zdrowego, aktywnego i ekologicznego stylu życia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Część IV. Edukacja otwarta Edukacja ogólnodostępna szansą zaspokajania specjalnych potrzeb dzieci niepełnosprawnych Strategia oceniania włączającego wobec uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Piecza zastępcza w Polsce - przegląd stanowisk Część V. Kształcenie w szkołach wyższych Ewaluacja i autoewaluacja w urzeczywistnieniu poprawy jakości kształcenia Szkic metodologii dydaktyki obronnej Wybrane czynniki warunkujące sukcesy w studiowaniu studentów Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu Szkolnictwo wyższe wobec problematyki edukacji kobiet Część VI. Różnorodność w edukacji W poszukiwaniu modelowych rozwiązań w badaniach nad edukacją. O modelowym ujęciu relacji szkoły i rodziny Pedagogiczne implikacje różnic indywidualnych uczniów w toku oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych gimnazjum Podmiotowość dziecka w procesie edukacji - idea pedagogiki Janusza Korczaka we współczesnej praktyce pedagogicznej Edukacyjna rola kampanii społecznych w opinii młodych mieszkańców województwa śląskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Diagnoza psychopedagogiczna dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dziecka; 3. Dziecko z niepełnosprawności intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 4. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie specjalnym; 5. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkolnictwie integracyjnym i ogólnodostępnym; 6. Uczeń z umiarkowanym i znacznym stopniem niepełnosprawności intelektualnej w szkole specjalnej; 7. Dzieci młodzież z głęboka niepełnosprawnością intelektualna w systemie edukacji; 8. Młodzież z lekka niepełnosprawnością w szkole ponadgimnazjalnej; 9. Młodzież z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością w szkolnictwie ponadgimnazjalnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 784)
Zawiera: Cz. I Koedukacja, akomodacja, aproksymacja: Razem czy osobno? Koedukacja w perspektywie historycznej i współczesnej; System mannheimski jako forma doboru pedagogicznego - geneza, założenia, aplikacje edukacyjne, współczesność; Edukacja mniejszości w Polsce. Sytuacja obecna, cele i wyzwania. Cz. II Integracja, inkluzja: Możliwości i ograniczenia edukacji uczniów zdolnych w warunkach szkoły masowej; Profil nauczyciela wczesnej edukacji włączającej; Strategie pracy nauczyciela w organizowaniu warunków rozwoju uczniów o zróżnicowanym poziomie twórczości; Przygotowanie studentów kierunków pedagogicznych do pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Włączanie jednostki w świat kultury przez wybrane środowiska społeczno-wychowawcze (na przykładzie śpiewaków amatorskich zespołów chóralnych); Razem czy osobno, czyli co łączyć, a co rozdzielać w edukacji matematycznej dzieci; Diagnoza zaburzeń mowy u dziecka z afazją ruchową w grupie integracyjnej. Studium przypadku. Cz. III Kohabitacja: System nauczania w klasach łączonych e edukacji wczesnoszkolnej; Kształcenie zintegrowane w klasach łączonych – możliwości, ograniczenia, wyzwania; Klasy łączone: koncepcje pedagogiczne i współczesne rozwiązania organizacyjne w wybranych systemach edukacyjnych; Idea grup mieszanych wiekowo w założeniach pedagogicznych Marii Montessori na podstawie doświadczeń szkolnych; Statystyczny opis małopolskich szkół podstawowych, w których występują klasy łączone. Cz. IV Kohezja: Zabawa jako aktywność ambiwalentna. Osobno, chociaż razem; „Infans solus” – osobno, choć razem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania edukacji włączającej: Teoretyczne implikacje koncepcji edukacji włączającej; Bariery i uwarunkowania edukacji włączającej; Edukacja inkluzyjna- pomiędzy szansą a zagrożeniem; Wspomaganie rozwoju dzieci niepełnosprawnych a pomoc nauczyciela wspomagającego w szkole ogólnodostępnej; Opinie nauczycieli szkół ogólnodostępnych na temat edukacji włączającej uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w kontekście toczącej się reformy kształcenia specjalnego; Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej- problem czy wyzwanie?; 2. Oblicza edukacji integracyjnej: Funkcjonowanie uczniów z niepełnosprawnością różnego typu klasach integracyjnych; Przedszkole integracyjne wstępem do kształcenia integracyjnego; Integracja osób pełno i niepełnosprawnych jedną z dróg rozwoju kształcenia specjalnego; Kształcenie integracyjne- moda czy krok milowy edukacji w Polsce; Postrzeganie kształcenia integracyjnego przez rodziców uczniów pełnosprawnych; Dziecko w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Autonomia i tożsamość osoby niepełnosprawnej: Autonomia niepełnosprawnych warunkiem ich pełnej rehabilitacji; Pytania dotyczące autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; Niepełnosprawność jako aksjologiczny problem tożsamości osobowej; Kształtowanie poczucia tożsamości u osób niepełnosprawnych intelektualnie; Sens życia a trud samostanowienia. Rozważania nad problemem wychowania młodzieży z deficytem intelektualnym do doświadczania sensu życia; Niepełnosprawność- konstytutywne doświadczanie osoby ludzkiej; Wizja osoby w ujęciu Karola Wojtyły a człowiek niepełnosprawny; Kategorie personalistyczne w myśleniu o osobach niepełnosprawnych intelektualnie; 2. Socjalizacja osób niepełnosprawnych: Człowiek stary w domu pomocy społecznej; Przystosowanie społeczne dzieci z astmą oskrzelową- zagadnieniem otwartym; Poczucie samotności dziecka przewlekle chorego jako problem pedagogiczny; Rola komunikacji w diagnozie, rozwoju i kontaktach społecznych dziecka niepełnosprawnego; Psychospołeczna etiologia ADHD; Poczucie osamotnienia a depresja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Koszty niepełnosprawności- indywidualny kontekst ekonomiczny; Rola mediów w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży; 3. Wokół edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: Możliwości a zaburzenia językowe i komunikacyjne dzieci z uszkodzonym słuchem; Norweskie media a edukacja niesłyszących; Komputer w edukacji dzieci o obniżonej sprawności intelektualnej; Podręcznik dla dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym- ucznia szkoły ogólnodostępnej; Jacy są uczniowie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?; Aspekt społeczno-wychowawczy w integracji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim z przejawami niedostosowania społecznego na przykładzie działań w Zespole Szkół Specjalnych nr 8 w Katowicach; Wybrane uwarunkowania i życiowe konsekwencje drugoroczności uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Studia i badania: Twórczość plastyczna dziecka- próba syntezy; Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty; Program nauczania na miarę dziecka czy dzieci na miarę programu? Rozważania o miejscu programu w kształceniu zintegrowanym; Niekorzystny wpływ nieakceptacji ze strony grupy na rozwój uczuciowy i społeczny dziecka w młodszym wieku szkolnym; Komunikacja z uczniem trudnym; Jakie znaczenie mają Indywidualne Wzorce Myślenia w edukacji dziecka oraz w komunikacji nauczyciel-uczeń?; Stymulacja przedmiotu muzyka w szkolnictwie powszechnym a możliwości stymulacji zdolności muzycznych dzieci; Wychowanie fizyczne w kształceniu zintegrowanym. Sukces czy porażka?; Dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej- możliwości ograniczania wielostronnego rozwoju; Program "The Geteway Award" jako propozycja do planowania procesu dydaktyczno-wychowawczego dla młodszych dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym; Uczeń zdolny- kim jest, kim może być?; 2. Doświadczenia i propozycje: Zabawy fundamentalne jako propozycja pracy z dzieckiem u progu szkoły; Dziecko w szkole waldorfskiej; Usprawnianie funkcjonowania dzieci nieśmiałych w sytuacji szkolnej; "Szkoła diagnozująca"- wczesne wykrywanie symptomów zaburzeń w szkole- tworzenie systemów pomocy; Praca zespołów terapeutycznych w szkole z dzieckiem niepełnosprawnym o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Dziecko z ADHD i zespołem Aspergera w szkole. Co pomaga we wspieraniu dziecka, a co stanowi przeszkodę (na podstawie doświadczeń własnych oraz rodziców uczestniczących w www.forum.adhd.org.pl; Dwa światy- wspólne metody pracy. O objawach i terapii dzieci z ADHD i Zespołem Aspergera; Pomóżmy sobie wzajemnie. O tym, jak trudno być rodzicem i nauczycielem dziecka z ADHD i Zespołem Aspergera. Sposoby wsparcia i możliwości współpracy; Tutaj jestem sobą. Metody pracy z dzieckiem z ADHD i Zespołem Aspergera umożliwiające integrację i wsparcie w świetlicy terapeutycznej; Uczeń z zespołem superkinetycznym z deficytem uwagi- opis i analiza przypadku. Budowanie systemu wsparcia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dorośli z niepełnosprawnością - przegląd badań, 2. Założenia metodologiczne, 3. Dorastanie z niepełnosprawnością, 4. Trudne problemy teraźniejszości dorosłych osób z niepełnosprawnością, 5. Wybrane sposoby radzenia sobie z niepełnosprawnością
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 4/2009)
Rocznik
1. Dyskusje i polemiki: Dyskusyjna terminologia w metodologii badań naukowych; Błędy i pomyłki w badaniach naukowych; Biblioteka równych szans; 2. Zagrożenia współczesnego świata: Współczesne przejawy dekonstrukcji rodziny; 3. Doniesienia z badań: Płeć a preferencje i zainteresowania zawodowe; Codzienne wsparcie ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej; Psychologiczne uwarunkowania zaburzeń zachowania w świetle wybranych badań; Program wspomagania rozwoju dzieci trzyletnich w zakresie funkcji percepcyjno-motorycznych; Diagnozowanie relacji interpersonalnych wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym; Budowanie więzi partnerskich w grupie rówieśniczej za pomocą zabawy; Podmiotowe i przedmiotowe uwarunkowania niepowodzeń w studiach studentów Wyższej Szkoły Humanitas; 4. Coś z historii polskiej oświaty: Zmiany i propozycje zmian w polskiej oświacie w latach 1945-1979
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 447)
I. Niepełnosprawność człowieka a uwarunkowania postaw społecznych II. System kształcenia specjalnego na przykładzie kształcenia dzieci i młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym III. Podstawy integracji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami w rozwoju IV. Dziecko z lekkim upośledzeniem umysłowym w roli ucznia V. Diagnoza i terapia dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych VI. O wychowaniu i kształceniu dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole ogólnodostępnej VII. O aktywności ucznia niepełnosprawnego umysłowo w procesie kształcenia ogólnodostępnego VIII. Samoocena uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim IX. Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych X. Podręcznik w pracy nauczyciela z dzieckiem lekko upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej