Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(20)
dostępne
(17)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(20)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Ledzińska Maria
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Adamczyk Grażyna
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Bełza Magdalena
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bondyra Bożena
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Derda Ahata
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Fryszkiewicz Marzena
(1)
Gawron Agata
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gondzik Erwin
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Idem Magdalena
(1)
Illeris Knud
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jankowska Danuta
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karasowska Aleksandra
(1)
Kielak Józefa
(1)
Kincel Adam
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kotowicz Justyna
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Krajewska Anna
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kurantowicz Ewa
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwapisz Urszula
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Malewski Mieczysław
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Nizińska Adrianna
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowakoska-Kempna Iwona
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pietras Żaneta
(1)
Podgórecki Józef
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Prokopiak Anna
(1)
Prysak Dorota
(1)
Rongies Witold
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Skibska Joanna
(1)
Smolec Bożena
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Vajda Marta
(1)
Wojciechowska Wioleta
(1)
Wojdyło-Preisner Monika
(1)
Zakrzewska Agnieszka
(1)
Zarębski Tomasz
(1)
Zawadzki Kamil
(1)
Zbyrad Teresa
(1)
Zezulková Eva
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Temat
Kształcenie
(18)
Nauczyciele
(13)
Uczenie się
(8)
Uczniowie
(5)
Młodzież
(4)
Nauczanie
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wychowanie
(4)
Integracja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Osobowość
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Psychologia
(2)
Sens życia
(2)
Socjalizacja
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Zawód
(2)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Bruner, Jerome Seymour (1915-2016)
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorosłość
(1)
Dzieci
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
E-learning
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Egzaminy
(1)
Epidemie
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Hospicja
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Licea
(1)
Macierzyństwo
(1)
Medycyna
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nałóg
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby w wieku średnim
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Perspektywa czasowa (psychologia)
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podmiotowość
(1)
Polska
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Pracowitość
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy szkoleń
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Przywiązanie (psychologia)
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Austria
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp: Dlaczego koncepcja Wygotskiego?; Dlaczego koncepcja Brunera? Cz. I Co wnoszą teorie socjokulturowe Wygotskiego i Brunera do myślenia o zmianie i rozwoju w edukacji?: Założenia dotyczące uczenia się i tworzenia wiedzy; Strategie pracy nauczyciela z uczniem: w kierunku budowania rusztowania i wrażliwej kontroli nauczania, negocjowania wiedzy i konstruowania znaczeń; Dziecko-uczeń w teorii socjokulturowej; Nauczyciel i jego rola w perspektywie socjokulturowej; Motywacja uczenia się – kontekst socjokulturowy; Szkolne środowisko uczenia się, reguły kierowania klasą i proces „uczenia się”; Planowanie i organizacja pracy ucznia. Od działania ze wsparciem do działania samodzielnego; Ocenianie i monitorowanie pracy ucznia. Cz. II Rozwijanie zdolności uczenia się – metoda naukowego poznania i narzędzia uczenia: Narzędzia ogólne – strategie generujące uczenie się i umożliwiające opanowanie metody naukowego poznania; Rola i znaczenie strategii rozwiązywania problemów w rozwijaniu samodzielności myślenia i działania; pytania – ich znaczenie dla rozwijania zdolności uczenia i myślenia; Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się – mapy mentalne; Budowanie rusztowania dla interpretacji i rozumienia tekstu; Strategie pracy samokształceniowej. Zamiast zakończenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział i. Podstawy doradztwa zawodowego 1.1. Doradztwo i poradnictwo zawodowe 1.2. Tradycyjne a współczesne podejście do doradztwa zawodowego 1.3. Zadania i role doradcy zawodowego Rozdział II. Doradztwo zawodowe dla młodzieży 2.1. Specyfika doradztwa zawodowego dla młodzieży 2.2. Przejścia między edukacją a pracą zawodową 2.3. Cele i zadania doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych 2.4. Przeedukowanie i nadmierne kwalifikacje 2.5. Doradztwo zawodowe dla młodzieży kształcącej się zawodowo 2.5.1. Uwarunkowania prowadzenia doradztwa zawodowego w szkołach kształcenia zawodowego 2.5.2. Dobre praktyki w zakresie współpracy szkół kształcenia zawodowego i PSZ 2.6. Percepcja szkolnego doradztwa zawodowego 2.7. Perspektywy doradztwa zawodowego dla młodzieży w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 Rozdział III. Doradztwo zawodowe w paradygmacie pozytywnym 3.1. Cele pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2. Źródła koncepcji pozytywnego doradztwa zawodowego 3.2.1. Immanentna "pozytywność" doradztwa zawodowego 3.2.2. Zakotwiczenie PDZ w psychologii pozytywnej 3.3. Założenia pozytywnego doradztwa zawodowego 3.4. Pozytywna edukacja a pozytywne doradztwo zawodowe Rozdział IV. Obszary modelu pozytywnego doradztwa zawodowego SELF 4.1. Wprowadzenie 4.2. S -jak samodzielność i samoświadomość 4.3. E -jak elastyczność 4.4. L - jak lojalność wobec siebie 4.5. F - jak fokus na silnych stronach; Rekomendacje dla doradztwa zawodowego w szkołach ponadpodstawowych w zakresie wykorzystania modelu SELF; Literatura; Spis schematów i tabel; Załącznik; Zbiór caseow dotyczących współpracy szkół kształcenia zawodowego i publicznych służb zatrudnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces życiowy w społeczeństwie konsumpcyjnym / red. nauk. Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 307 s. : rys., tab., wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Wprowadzenie; Część I. Sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym: Sukces życiowy na kanwie sukcesu edukacyjnego w socjologicznej koncepcji Geerta Hofstede; Rzetelność w ujęciu Bertranda Russella a sukces w społeczeństwie konsumpcyjnym; Idea sukcesu życiowego w kontekście granic społeczeństwa konsumpcyjnego; Sukces życiowy młodzieży w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część II. Poczucie własnej wartości – wymiar aksjologiczny sukcesu dzieci w młodszym wieku szkolnym: Pedagogiczne uwarunkowania odniesienia życiowego sukcesu; Aksjologiczny wymiar sukcesu życiowego w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Inteligencji Wielorakich, jako szansa na osiągnięcie sukcesu edukacyjnego przez ucznia; Poczucie własnej wartości jednostki w kontekście osiągania sukcesu życiowego; Kształtowanie poczucia własnej skuteczności jako przyczynek do sukcesu edukacyjnego i życiowego dzieci w młodszym wieku szkolnym; Część III. Sukces zawodowy jednostki: Uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych 15–16-latków – determinanty sukcesu; Sukces to nie przypadek. Projekty z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego jako przykład wsparcia karierowego młodzieży i młodych dorosłych; Zawód jako kategoria poznawcza w perspektywie sukcesu zawodowego jednostki; Internet i jego zasoby w planowaniu sukcesu zawodowego – wyzwania edukacyjne w społeczeństwie konsumpcyjnym; Część IV. Znaczenie sukcesu wychowawczego w przestrzeni edukacyjnej: Sukces pedagogiki specjalnej na szczeblu szkoły średniej – z zapisków szkolnego subiekta; Znaczenie nauczycielskich kompetencji z zakresu wyrównywania szans edukacyjnych w procesie kreowania sukcesu szkolnego dziecka z rodziny ubogiej – raport z badań; Komercjalizacja efektów kształcenia jako droga do sukcesu zawodowego absolwentów uczelni wyższych (na przykładzie magisterskich prac wdrożeniowych w naukach społecznych i humanistycznych); Awans zawodowy jako element sukcesu w pracy nauczyciela; Przystosowanie do studiów sposobem dążenia do osiągnięcia sukcesu przez studentów PWSIiP w Łomży; Część V. Uwarunkowania sukcesu społecznego młodych polaków w różnych środowiskach: Sukces życiowy a świat wartości i marzeń w perspektywie oglądu pokolenia Zet; Wpływ oddziaływań reintegracyjnych i postpenitencjarnych na osiągnięcie sukcesu życiowego osób osadzonych w środowisku wolnościowym – odniesienie do wyników badań własnych; Program Rodzina 500+ a aspiracje życiowe Polaków; Resocjalizacja kobiet – poprawa kompetencji opiekuńczo-wychowawczych jako sukces społeczny; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 520)
1. Społeczna integracja osób z niepełnosprawnością; 2. Klasa szkolna jako grupa społeczna i rówieśnicza; 3. Akceptacja dziecka w środowisku rodzinnym i szkolnym oraz jej uwarunkowania; 4. Metodologia badań własnych; 5. Uwarunkowania indywidualne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 6. Uwarunkowania rodzinne i ich wpływ na akceptacje ucznia klasy integracyjnej; 7. Uwarunkowania szkolne i ich znaczenie dla akceptacji ucznia w klasie integracyjnej; 8. Synteza wyników badań; 9. Postulaty dla praktyki pedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wybrane aspekty studiowania osób z niepełnosprawnością; Jakość studiowania osób niepełnosprawnych na Uniwersytecie Śląskim; Środowisko inkluzyjne na Uniwersytecie Ostrawskim; Wpływ edukacji na świadomość studentek w zakresie profilaktyki i metod wczesnego wykrywania raka piersi; 2. Komunikacja w procesie edukacji i socjalizacji: Kompetencje komunikacyjne w edukacji niepełnosprawnych; Różne oblicza zaburzeń komunikacji u dzieci z wadami twarzoczaszki; Praca indywidualna z dzieckiem o obniżonej sprawności intelektualnej w aspekcie niwelowania wad wymowy; 3. Wychowanie i socjalizacja w przestrzeni przedszkola i szkoły: Adaptacja przedszkolna dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Wzmacnianie poczucia własnej wartości ucznia niepełnosprawnego w klasie integracyjnej w kontekście inteligencji wielorakich Gardnera; Wychowanie religijne dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie dziecka z autyzmem w szkole specjalnej; 4. Niektóre uwarunkowania efektywności kształcenia osób z niepełnosprawnością: Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole masowej; Kształcenie zawodowe młodzieży niesłyszącej we Francji w szkolnictwie specjalnym; Kształcenie integracyjne w szkole- wstępna analiza przypadku jednej placówki; Wybrane aspekty edukacji zdrowotnej niepełnosprawnych pacjentów geriatrycznych po leczeniu szpitalnym; 5. Koncepcje badań nad edukacją, wychowaniem i terapią osób z niepełnosprawnością: Dwie koncepcje badania systemu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; Przydatność badań komparatystycznych we wprowadzaniu ulepszeń i nowych rozwiązań w rodzimy system edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie; Edukacja humanitarna dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Obyczaj, zwyczaj i norma społeczna w życiu młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Przysposobienie do pracy zawodowej uczniów z umiarkowanym upośledzeniem umysłowym- koncepcja badań; Uwarunkowania efektów terapii osób z glęboką niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej, 2. Ogólna problematyka celów i doboru treści kształcenia, 3. Struktura procesu nauczania, 4. Zasady nauczania i ich rola w realizacji procesu nauczania, 5. Metody i formy nauczania, 6. Organizacja pracy szkolej, 7. Planowanie pracy dydaktycznej, 8. Niepowodzenia szkolne, 9. Struktura dydaktyki szkoły wyższej i jej zadania jako nauki, 10. Osobowość nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej