Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(24)
Autor
Karpińska Anna
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Palak Zofia
(2)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Buchelt Beata
(1)
Budniak Alina
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Hasińska Zofia
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jonkisz Julian
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Laskowska Małgorzata
(1)
Leppert Roman
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Miś Alicja
(1)
Mnich Małgorzata
(1)
Moroz Henryk
(1)
Osik-Chudowska Danuta
(1)
Palka Stanisław
(1)
Paprotna Gabriela
(1)
Pauli Urban
(1)
Pawelski Leszek
(1)
Rączaszek Andrzej
(1)
Sapeta Tomasz
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szomburg Jan
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Wróblewska Walentyna
(1)
Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
(1)
Zbieranek Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(20)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Temat
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo
(8)
Nauczyciele
(6)
Oświata
(5)
Kształcenie ustawiczne
(4)
Nauczanie
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Pedagogika
(3)
Wychowanie
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Kształcenie podyplomowe
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Rodzina
(2)
Rynek pracy
(2)
Uczniowie
(2)
Wybór kierunku kształcenia
(2)
Świadczenia społeczne
(2)
Aspiracje
(1)
Bezrobocie
(1)
Czas pracy
(1)
Demografia
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kadry
(1)
Kultura masowa
(1)
Media społecznościowe
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Państwo dobrobytu
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Polityka społeczna
(1)
Polska
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Płaca
(1)
Rehabilitacja (med.)
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Siła robocza
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Telepraca
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Unia Europejska
(1)
Wartość
(1)
Wybór zawodu
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zarządzanie
(1)
Zatrudnienie za granicą
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-
(8)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
26 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wartości w edukacji szkolnej; 2. Projektowanie celów edukacji systematycznej w szkole podstawowej; 3. Treści kształcenia ogólnego na przełomie drugiego i trzeciego tysiąclecia; 4. Dylematy edukacji w Polsce i próby ich przezwyciężania; 5. Wybrane problemy przemian edukacyjnych; 6. Edukacja a rynek pracy. Między stagnacją a zaangażowaniem; 7. Rola języka w edukacji szkolnej; 8. Ojczyzna- podstawowa wartość edukacji, kultury, krajoznawstwa i regionalizmu; 9. Wycieczki w procesie dydaktyczno-wychowawczym; 10. Powodzenia i niepowodzenia szkolne w kontekście badan; 11. Edukacja nauczycieli wobec wyzwań XXI wieku: Edukacja nauczycieli; Pedagogiczne praktyki nauczycieli; Doskonalenie zawodowe nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wolność i Solidarność ; nr 22.)
1. Teraźniejszość- diagnoza sytuacja i jej uwarunkowania: Polityka edukacyjna unii Europejskiej wobec wyzwań współczesności; Reformatorskie sukcesy i porażki w dziedzinie edukacji szkolnej; Edukacja polska wobec przełomów i wyzwań. Reformy w świecie pozorów; Uwarunkowania rozwoju edukacji w Polsce; O potrzebie uspołecznienia polskiej szkoły, czyli o niedokończonej zmianie oświatowej; Czy polska szkoła jest przystosowania do działania w stanie niekończących się reform?; Dlaczego szkoła działa tak jak działa?; Triada niedopasowania. O misji polskiej szkoły; Krok w kierunku nauczycielskiej i uczniowskiej autonomii; Czy współczesna szkoła uczy przyswajania i przezywania wartości?; Podmiotowość w edukacji. Edukacja do podmiotowości; 2. Zmiana- projekty i mechanizmy: Podmiotowy wymiar rozwoju człowieka, społeczeństwa i gospodarki; Szkoła bierności? Czy szkoła może pomóc budować postawy przedsiębiorcze i innowacyjne; Wartość edukacji w świetle raportów minionego i obecnego stulecia; Program- podręcznik-nauczyciel. Jędrzejewicz potrzebny od zaraz@; Stabilny stołek oświatowy; Pieniądze to nie wszystko; Odpowiedzialność i otwartość w edukacji dla rozwoju; Koniec szkoły?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pierwszy etap reformowania systemu edukacji w Polsce, 2. Wyzwania edukacji zintegrowanej w reformowanej szkole, 3. Reforma edukacji wczesnoszkolnej w kontekście integracji, 4. O niektórych pułapkach zintegrowanego kształcenia, czyli o niebezpieczeństwach ignorowania ważniejszych prawidłowości regulujących proces wychowania i nauczania dzieci, 5. Czytanie jako zaniedbany obszar edukacji wczesnoszkolnej w kontekście kształcenia zintegrowanego, 6. Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej, 7. Dylematy integralnego kształcenia w klasach początkowych, 7. Refleksje dotyczące istoty zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, 8. Modernizacja procesu kształcenia nauczycieli reformowanej szkoły podstawowej, 9. Istota społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych (szkic teoretyczny), 10. Integracja treściowa i kompetencyjna w edukacji wczesnoszkolnej, 11. Trudności nauczycieli z poznaniem kształcenia zintegrowanego, 12. Integracja w edukacji wczesnoszkolnej - typy możliwe?, 13. Kształcenie zintegrowane w dokumentach reformy edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Strategie edukacyjne integrującej się Europy, 2. Edukacja wobec złożoności cywilizacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 9)
Źródło kapitału ludzkiego i jego rozwoju; Dylematy współczesnego dyrektora szkoły; Zarządzanie nauką i edukacją dla kapitału ludzkiego; O medialnym uczniu i nowej szkole- refleksje pedagogiczne; O poprawę jakości edukacji dzieci wokół małych ojczyzn; Przywództwo i jego wpływ na stan kapitału ludzkiego w organizacji; Polityka w szkole- zło konieczne; Rola i zadania wychowawcy w budowaniu zespołu klasowego; Komunikowanie i ocena jako skuteczne narzędzie zarządzania szkołą; Dyrektor placówki oświatowej- uwikłania i wyzwania; Kierowanie aktywizujące- podstawą kształcenia pracowników; Od menedżera-formalnego do menedżera przywódcy; zarządzanie strategiczne, a jakość oświaty; Szkoła promująca zdrowie we współdziałaniu na rzecz środowiska lokalnego; Budowanie wizerunku nauczyciela w relacjach z uczniem, rodzicem, przełożonym; Wspieranie w rozwoju dzieci i młodzieży S.O.S. Wioski Dziecięcej; Wypalenie zawodowe pracowników socjalnych- zagrożenia XXI wieku; Gminny system profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodzina; Pracownik na globalnym rynku pracy. Próba oceny jego sytuacji oraz wyznaczenia niezbędnego modelu kompetencji; Normatywny wymiar zaufania w relacjach wychowawca- wychowanek; Prawa obywatela jako kapitału ludzkiego w Unii Europejskiej; Rola nauczyciela w wychowaniu dzieci w przedszkolu; Edukacja regionalna- ważny element edukacji wczesnoszkolnej; Etyka zawodowa nauczyciela w rzeczywistości ogarniętej kryzysem; Młodzi dziennikarze i samorządowcy, czyli jak wspomagać działalność samorządu uczniowskiego i redakcji szkolnej gazetki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne rozważania nad kształceniem podyplomowym nauczycieli: Zadowolenie zawodowe nauczyciela; Atrybucje kompetencji komunikacyjnych; Wykształcenie określającą jakość pracy nauczyciela; Teoriopoznawcze i metodologiczne aspekty kształcenia nauczycieli; Pomiar jakości w edukacji- spojrzenie pedagoga; 2. Alternatywne koncepcje kształcenia podyplomowego, postulaty i organizacyjne wnioski: Alternatywne formy doskonalenia kompetencji pedagogicznych nauczycieli; Scenariusz zajęcia "opolan"; Rola doświadczenia zawodowego w kształceniu na studiach podyplomowych; Uczenie się eksperientalnie jako metoda doskonalenia kompetencji nauczycieli. Możliwość wykorzystania na nauczycielskich studiach podyplomowych; Uwarunkowania i formy podyplomowego kształcenia nauczycieli religii; Potrzeby edukacyjne czynnych zawodowo nauczycieli języka polskiego a kierunki reformy oświaty; Rozwojowa koncepcja kształcenia językowego w programie studiów podyplomowych; Koncepcje kształcenia podyplomowego nauczycieli dla potrzeb edukacji społecznej w okresie przemian transformacyjnych; Edukacja ustawiczna Wirtualnych nauczycieli- logopedów; kształcenie nauczycieli w dobie rozwijającego się społeczeństwa informacyjnego; Action research jako stały element studiów podyplomowych na nauczycieli matematyki i informatyki; Technologia informacyjna w kształceniu czynnych nauczycieli języków; Profil kształcenia studentów podyplomowych studiów- sztuka w szkole; Kształcenie nauczycieli muzyki; 3. Studia podyplomowe w opinii czynnych zawodowo nauczycieli: Przydatność studiów podyplomowych w założeniach organizatorów i opinii studiujących nauczycieli; Ewaluacja zewnętrzna studiów podyplomowych dla nauczycieli czynnych zawodowo; Kształcenie podyplomowe absolwentów pedagogiki wczesnoszkolnej; Kształcenie kompetencji logopedycznych wśród nauczycieli; Przydatność studiów podyplomowych z zakresu logopedii z terapią pedagogiczną w kontekście problemów edukacyjnych dzieci rozpoczynających naukę szkolna; Kształcenie podyplomowe dla potrzeb szkolnej edukacji zdrowotnej; Podyplomowe kształcenie nauczycieli w specjalności wychowanie fizyczne i zdrowotne; Motywy i oczekiwania zawodowe nauczycieli różnych specjalności przedmiotowych podejmujących kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie wychowania fizycznego; Nauczyciele wobec studiów podyplomowych; Studia podyplomowe- osobista potrzeba nauczyciela czy chęć doskonalenia zawodowego?; Opinie nauczycieli praktyków o doświadczeniach przyrodniczych małych dzieci; Problematyka prac dyplomowych jako wyraz potrzeb zawodowych nauczycieli przedszkoli; Wykorzystanie metody M.Montessori w edukacji przedszkolnej; Wykorzystanie koncepcji i założeń terapii Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo na zajęciach rewalidacyjnych; Refleksje nad wprowadzaniem dzieci w młodszym wieku szkolnym w świat języka angielskiego; Z warsztatu nauczyciela bibliotekarza w świetle ukończonych studiów podyplomowych; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania niepowodzeniom szkolnym; Przygotowanie nauczycieli klas początkowych do zapobiegania uzależnieniom dzieci; Wykorzystanie wiedzy o temperamentach w pracy pedagogicznej nauczyciela
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 119)
1.Przemiany współczesnego świata - globalne wywania ed ukacyjne, 2.Oświata dorosłych jako czynnik rozwoju re gionalnego i lokalnego, 3.Rola oświaty dorosłych w ksz tałtowaniu kompetencji do aktywnego obywatelstwa, 4.Po stawy studentów wobec aktywnego obywatelstwa - indywid ualne strategie działań w sytuacji zmiany społecznej, 5.Dorosły jako uczeń - zmian społęczna a szanse i bari ery uczestnictwa w oświacie dorosłych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania "Edukacja" ; Nr 8)
Wprowadzenie; Szkolenie bezrobotnych w systemie urzędów pracy; Zatrudnienie urzędnika służby cywilnej; Wy brane formy kształcenia i doskonalenia zawodowego w kontekście obecnej sytuacji na rynku pracy; Kształcenie ustawiczne jako element rynku pracy; Edukacja bez robotnych elementem kształtowania wizerunku administracji; Doskonalenie i rozwój pracowników w praktyce przedsiębiorstw; Kapitał ludzki w systemie kształcenia ustawicznego; Postawy wrocławskiej młodzieży (wyniki badań sondażowych); Nauczyciel jako wzorzec przedsiębiorczości dla młodzieży; Zamierzenia edukacyjne opolskich studentów w świetle badań ankietowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: WSTĘP. CZĘŚĆ PIERWSZA. ETYCZNE WYZWANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH I EDUKACJI DZIENNIKARSKIEJ Rozdział 1. Media społecznościowe w przestrzeni medialnej: 1.1. Zdefiniowanie mediów społecznościowych; 1.2. Media społecznościowe w pracy dziennikarza; 1.3. Informacyjna funkcja Facebooka i Twittera; 1.4. Komunikacyjna funkcja Facebooka i Twittera. Rozdział 2. Deontologia i edukacja dziennikarska: 2.1. Etyka dziennikarska jako etyka zawodowa; 2.2. Etyka dziennikarska jako przedmiot akademicki; 2.3. Etyka informacji i komunikacji. Rozdział 3. Dylematy etyczne dziennikarzy w mediach społecznościowych: 3.1. Problematyka etyczna mediów społecznościowych; 3.2. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Facebooku; 3.3. Zagrożenia dla dziennikarskich standardów etycznych na Twitterze. CZĘŚĆ DRUGA. OCENA ZAJĘĆ Z ETYKI DZIENNIKARSKIEJ I DYLEMATY ETYCZNE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W PRACY DZIENNIKARSKIEJ W OPINII STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA W POLSCE Rozdział 1. Wprowadzenie metodologiczne: 1.1. Podstawowe założenia badawcze; 1.2. Metody i techniki badawcze; 1.3. Organizacja i przebieg badań; 1.4. Charakterystyka badanej próby. Rozdział 2. Ocena etyki dziennikarskiej jako przedmiotu akademickiego przez studentów: 2.1. Podstawowa ocena zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.1.1. Ocena zajęć a status zawodowy; 2.1.2. Ocena zajęć a płeć; 2.1.3. Ocena zajęć a uczelnia; 2.2. Metody kształcenia na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.2.1. Metody kształcenia a status zawodowy; 2.2.2. Metody kształcenia a płeć; 2.2.3. Metody kształcenia a uczelnia; 2.2.4. Metody kształcenia a rok studiów; 2.3. Mocne strony zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.3.1. Mocne strony zajęć a status zawodowy; 2.3.2. Mocne strony zajęć a płeć; 2.3.3. Mocne strony zajęć a uczelnia; 2.3.4. Mocne strony zajęć a rok studiów; 2.4. Słabe strony zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.4.1. Słabe strony zajęć a status zawodowy; 2.4.2. Słabe strony zajęć a płeć; 2.4.3. Słabe strony zajęć a uczelnia; 2.4.4. Słabe strony zajęć a rok studiów; 2.5. Tematyka zajęć z etyki dziennikarskiej; 2.5.1. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.5.1.1. Uniwersytet Warszawski; 2.5.1.2. Uniwersytet Jagielloński; 2.5.1.3. Uniwersytet Wrocławski; 2.5.1.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 2.5.1.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 2.5.1.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 2.5.1.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 2.5.1.8. Uniwersytet Łódzki; 2.5.2. Aktywność dziennikarzy w mediach społecznościowych; w programie kształcenia w zakresie etyki dziennikarskiej; 2.5.3. Zagadnienia omawiane na zajęciach z etyki dziennikarskiej; 2.5.3.1. Zagadnienia omawiane a status zawodowy; 2.5.3.2. Zagadnienia omawiane a płeć; 2.5.3.3. Zagadnienia omawiane a uczelnia; 2.5.3.4. Zagadnienia omawiane a rok studiów; 2.5.4. Stopień omawiania zagadnień z etyki dziennikarskiej; 2.5.4.1. Stopień omawiania zagadnień a status zawodowy; 2.5.4.2. Stopień omawiania zagadnień a płeć; 2.5.4.3. Stopień omawiania zagadnień a uczelnia; 2.5.4.4. Stopień omawiania zagadnień a rok studiów; 2.5.5. Propozycje rozbudowy programu kształcenia a współczesne wyzwania pracy dziennikarskiej; 2.5.5.1. Uniwersytet Warszawski; 2.5.5.2. Uniwersytet Jagielloński; 2.5.5.3. Uniwersytet Wrocławski; 2.5.5.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 2.5.5.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 2.5.5.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 2.5.5.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 2.5.5.8. Uniwersytet Łódzki; 2.6. Ponowny udział w zajęciach z etyki dziennikarskiej. Rozdział 3. Dylematy etyczne w użytkowaniu mediów społecznościowych w pracy dziennikarza w opinii studentów: 3.1. Rozwój mediów społecznościowych a dylematy etyczne w pracy dziennikarza; 3.2. Rodzaje współczesnych dylematów etycznych; 3.2.1. Uniwersytet Warszawski; 3.2.2. Uniwersytet Jagielloński; 3.2.3. Uniwersytet Wrocławski; 3.2.4. Uniwersytet Śląski w Katowicach; 3.2.5. Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; 3.2.6. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie; 3.2.7. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie; 3.2.8. Uniwersytet Łódzki; 3.3. Zawód dziennikarza i dylematy etyczne - przeszłe i aktualne; 3.4. Sposoby przestrzegania etyki dziennikarskiej; 3.4.1. Sposoby przestrzegania a status zawodowy; 3.4.2. Sposoby przestrzegania a płeć; 3.4.3. Sposoby przestrzegania a uczelnia; 3.4.4. Sposoby przestrzegania a rok studiów. CZĘŚĆ TRZECIA. OCENA I DYLEMATY ETYKI DZIENNIKARSKIEJ W UJĘCIU STUDENTÓW DZIENNIKARSTWA - WNIOSKI Z BADAŃ Rozdział 1. Ocena zajęć z etyki dziennikarskiej przez studentów: 1.1. Postawa studentów wobec zajęć; 1.2. Stosunek studentów do omawianych zagadnień; 1.3. Zagadnienia, których zabrakło na zajęciach; 1.4. Propozycje rozbudowy programu kształcenia; 1.5. Wpływ zmiennych niezależnych na ocenę zajęć; 1.5.1. Ocena zajęć a płeć; 1.5.2. Ocena zajęć a status zawodowy; 1.5.3. Ocena zajęć a uczelnia; 1.5.4. Ocena zajęć a rok studiów. Rozdział 2. Świadomość dylematów etycznych mediów społecznościowych w pracy dziennikarza. ZAKOŃCZENIE. CONCLUSION. Bibliografia. Aneksy: Aneks 1. Jak media społecznościowe wpływają na etykę dziennikarską?; Aneks 2. Podręcznik etyki NPR - media społecznościowe; Aneks 3. Kwestionariusz ankiety; Aneks 4. Wyniki testów statystycznych oraz poziomy istotności dla kluczowych analiz związków statystycznych. Wykaz wykresów, tabel i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ku dobrej edukacji / Kazimierz Denek. - Toruń, Leszno : Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT", 2005. - 243, [1] s. : ryc.; tab. ; 24 cm.
(Studia i Monografie Wyższej Szkoły Humanitycznej w Lesznie / przewodniczący Aleksander Zandecki)
1. Reforma systemu edukacji; 2. Wspieranie i doskonalenie reformy systemu edukacji; 3. W stronę dobrej szkoły; 4. Podmiotowość uczestników procesu kształcenia; 5. Edukacja z perspektywy kapitału ludzkiego; 6. Czas wolny i związana z nim edukacja; 7. Wartości edukacji szkolnej; 8. Teologiczne aspekty edukacji szkolnej; 9. Metody dydaktyczne a aktywność i kreatywność uczniów; 10. Ewaluacja uczniowskich postępów w nauce; 11. Decydują nauczyciele
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Młodzież i paradoksy kultury współczesnej. Młodzież a przemiany kultury współczesnej; Kampanie społeczne w mediach - doświadczenia polskie; Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach - realnym i wirtualnym; Dyplom akademicki i społeczne kariery kobiet. De(kon)strukcje przestrzeni emancypacji; Temporalne wzory organizacji życia młodzieży w szkole, czyli o poczuciu niedogodności w czasie; (Re)socjalizacja a edukacja w rodzinie o równoległych karierach rodziców (dual-career family); Młodzież, kapitał kulturowy i sukces życiowy, czyli o kilku paradoksach nierówności społecznej. II: (Re)konstrukcje tożsamości młodzieży współczesnej. Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym; O niezaspokojonym głodzie miejsca; Dylematy tożsamościowe młodzieży w sytuacji zmiany kulturowej; Zachowania ekshibicjonistyczno-narcystyczne młodzieży jako forma poszukiwania własnej podmiotowości; Blogowanie jako próba oswojenia niegościnnej przyszłości; Tożsamość jako obietnica. Zmaganie (coping) młodzieży z krytycznymi wydarzeniami życiowymi; Refleksywny akcjonizm - ku postradycyjnej konstrukcji tożsamości; Wschodnioniemiecka młodzież w czasach transformacji systemowej - doświadczenie "podwójnego rozczarowania". III: Edukacyjne wybory i perspektywy życiowe młodzieży. Edukacyjno-zawodowe wybory nastolatków w "społeczeństwie ryzyka"; Młodzież wobec edukacyjno-zawodowej przyszłości - kontekst transformacji kulturowych; Planowanie kariery przez młodych dorosłych w niejednoznacznej rzeczywistości; Edukacyjne kredencjały i sukces życiowy młodzieży współczesnej; Drugoroczność w europejskich systemach szkolnych - szansa czy zagrożenie?; Różnicowanie perspektyw edukacyjnych, czyli "cztery stopnie budowania przewagi". Zakres praktyk dyskryminacyjnych stosowanych względem studentów zaocznych gdańskiej politologii; Młody pracownik na nowym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kierunki zmian w systemie edukacji w Polsce; 2. Problematyka aspiracji w ujęciu interdyscyplinarnym; 3. Założenia metodologiczne badań i ich realizacja; 4. Dążenia edukacyjne i zawodowe badanych uczniów liceów ogólnokształcących; 5. Pedagogiczne uwarunkowania wyborów edukacyjno-zawodowych młodzieży; 6. Rodzinne i środowiskowe uwarunkowania aspiracji edukacyjnych i zawodowych młodzieży; 7. Koncepcja pracy z młodzieżą w zakresie ukierunkowania i rozwijania aspiracji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Nauczyciel: 1. Nauczyciel w czasach II Rzeczypospolitej: Edukacja nauczycieli szkół powszechnych, Edukacja nauczycieli szkół średnich, Pozycja społeczno-zawodowa nauczycieli, 2. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej w Polsce (1945-2000), 3. Doskonalenie nauczycieli w Polsce (1945-2000). Cz. II Opiekun-Wychowawca; 1. O tradycyjnym i nowym pojmowaniu roli opiekuna - wychowawcy w Polsce (od przełomu XII/XIII do końca XX wieku), 2. Oczekiwania wobec opiekunów - wychowawców dzieci osieroconych a ich kształcenie, dokształcanie i doskonalenie w Polsce (1945-2000). Cz. III Pracownik socjalny; 1. Pracownicy socjalni w służbie pomocy społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. System edukacji w Polsce w XXI wieku, 2. Nauczyciel wobec przemian edukacyjnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polityka oświatowa - kryzys niedemokratycznego "władania", blaski i cienie dotychczasowego okresu transformacji, potrzeba nowej polityki edukacyjnej; Polityka oświatowa państwa a mikropolityka szkoły - dylematy reform oświatowych; Polska polityka oświatowa w latach 1971-1991; Przemiany polityki oświatowej w wybranych krajach Europy Wschodniej; Obraz problematyki oświatowej opisywanej na łamach tygodnika "Polityka" w 2002 r.; Acquis communautaire jako obszar badawczy pedagogiki porównawczej; O użyteczności badań porównawczych - na marginesie pewnej zmarginalizowanej koncepcji; Aktualne trendy rozwoju edukacji komparatystycznej (w świetle XI kongresu WCCES w Korei Południowej i XX konferencji CESE w Londynie); Nowa teoria zmiany edukacyjnej; Współczesne strategie reform oświatowych - studium porównawcze; Świat pojęć ortopedagogicznych w ujęciu porównawczym; Zainteresowanie prasy Polskiej transformacją w wybranych systemach edukacyjnych Europy Środkowej i Wschodniej; Przemiany kształcenia zawodowego w Polsce na tle porównawczym; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów wywodzących się ze środowisk etnicznych w wybranych krajach europejskich; Szkolnictwo w Polsce po drugiej wojnie światowej na tle porównawczym; Współfinansowanie prywatnego szkolnictwa wyższego przez państwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. Twórcze i praktyczne aspekty teoretycznej wiedzy pedagogicznej: Metodologia pedagogiki; Badania pedagogiczne; Metodologia badań pedagogicznych; Poziomy i uwarunkowania rozwoju teoretycznej wiedzy pedagogicznej; Teoretyczna wiedza pedagogiczna a nauki filozoficzne; Podejście jakościowe w teorii i praktyce pedagogicznej; Odrębności i związki teoretycznej wiedzy pedagogicznej i praktyki edukacyjnej; Nauki pedagogiczne a sytuacja szkoły w dobie globalizacji; Teoretyczna wiedza pedagogiczna w nurcie zmian edukacyjnych; Poznawcze impulsy rozwoju pedagogiki ogólnej; Metodologiczne uwarunkowania rozwoju pedagogiki szkoły wyższej; Pedeutologia w perspektywie badawczej pedagogiki; Naukowa wiedza pedagogiczna w poglądach i ocenie nauczycieli/ Analiza porównawcza; Samokształtowanie człowieka - słabo zaznaczony element dziedziny poznania pedagogicznego. Cz. 2. Dydaktyka ogólna w toku rozwoju naukowego i w wymiarze praktycznej użyteczności. Dydaktyka ogólna w aspekcie kształcenia i wychowania; Problemy badawcze we współczesnej dydaktyce ogólnej; Impulsy i kierunki rozwoju dydaktyki ogólnej; Integracja i zróżnicowanie w dydaktyce ogólnej; Edukacyjne wyzwania a teoria kształcenia; Tendencje w teorii i praktyce kształcenia szkolnego; Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia; Wartości dialogu w edukacji; Dydaktyczne kreowanie "edukacji jutra"; Metoda badawcza w procesie kształcenia; Samodzielność poznawcza nauczycieli i uczniów w procesie kształcenia; Obszary wiedzy nauczycieli klas początkowych; Nauczyciel jako badacz pedagogiczny; Uwarunkowania postaw badawczych nauczycieli w procesie dydaktycznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Edukacja w dialogu i perspektywie. Prezentacje- polemiki- propozycje w dotychczasowym oglądzie; Zmiany w zakresie pól poznawczych dydaktyki; Cz. I. Zmiany w myśleniu o edukacji i szkole: Edukacja rozszerzającego się horyzontu; Edukacja dla sukcesu czy porażki i pokory; Badawcze inspirowanie teorii i praktyki dydaktycznej; O polach badawczych z pogranicza niepowodzeń szkolnych; Szkoła zintegrowana; Kultura wysokiej tolerancji niepewności w otoczeniu zewnętrznym i wewnętrznym systemu oświaty; Szkoła jako organizacja ucząca się w realiach szkół podlaskich; Psychologiczne prawidłowości kształtowania się umiejętności poznawczych uczniów; Kompetencje poznawcze ucznia w szkole zarządzającej wiedzą; Ewolucja celów, zadań i metod pedagogiki specjalnej w ostatnim półwieczu; Pedagogika porównawcza w perspektywie globalizmu i regionalizmu; Cz. II. Przemiany w treściach kształcenia: Potrzeba nauk środowiskowych w polskiej edukacji XXI wieku; Historyczne i kulturowe aspekty kształtowania się edukacji ekologicznej; Założenia i perspektywy szkolenia w obronie cywilnej; Powieść "Jedenaście minut" P. Coelho jako przypowieść edukacyjna o miłości; Refleksje o edukacji medialnej; Gry komputerowe w świecie młodzieży uczącej się; Założenia kształcenia zintegrowanego a praktyka szkolna; Matematyka w kształceniu zintegrowanym; Matematyczne zadania z treścią i przyczyny trudności z nim związane w klasie III szkoły podstawowej; Cz. III. Diagnoza i ewolucja procesu kształcenia; Diagnozowanie możliwości poznawczych 6-7 latków poprzez ocenę umiejętności w zakresie pisania i czytania; Roczna klasyfikacyjna ocena opisowa w kształceniu zintegrowanym; Uwarunkowania wpływające na osiągnięcia szkolne gimnazjalistów klas trzecich; Dydaktyczne przejawy niepowodzeń szkolnych- przyczyny i przeciwdziałanie; Problemy w diagnozowaniu niepowodzeń szkolnych uczniów zdolnych; Obszary niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy poszkolnych losów dorosłych dyslektyków
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej