Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(15)
Forma i typ
E-booki
(43)
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(28)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(35)
Autor
Juchnowicz Marta (1948- )
(8)
Gorzelak Grzegorz
(3)
Oleksiak Piotr
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Przygodzki Zbigniew
(3)
Skierska-Pięta Katarzyna
(3)
Warwas Izabela
(3)
Wiktorowicz Justyna
(3)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Czekaj Katarzyna
(2)
Domaradzka Aurelia
(2)
Dziuba Radosław
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Grzesiak Lena
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Jawor-Joniewicz Anna
(2)
Kozar Łukasz Jarosław
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Lewicka Dagmara
(2)
Lipka Anna
(2)
Nowicka-Mieszała Julia
(2)
Okraszewska Ewelina
(2)
Paradowski Mariusz
(2)
Rostkowski Tomasz
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Stor Marzena
(2)
Szewczyk Monika
(2)
Urbaniak Bogusława
(2)
Zaremba-Warnke Sabina
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Bajko Zbigniew
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Biedrońska Paulina
(1)
Bieryło Marta
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chaba Dawid
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Danilewicz Dariusz
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dygoń Marcin
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Evans Christina
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Grzelewska Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górska Joanna
(1)
Huczek Antoni
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jajuga Krzysztof
(1)
Jamka Beata
(1)
Janczewska Danuta
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Janusz Anna
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jarosz Marek
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Johnson-Murray Rachael
(1)
Jóźwiak Bartosz
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kamińska Agnieszka Gloria
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Klimkiewicz Katarzyna
(1)
Knapik Alina
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Kosicki Tomasz
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kozicka Beata
(1)
Krzepicka Alicja
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Król Henryk (1932-2014)
(1)
Kuczkowska Ewelina
(1)
Kuczkowski Przemysław
(1)
Kuleczka Monika
(1)
Kuźmińska-Haberla Aleksandra
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Leśniewski Michała Adam
(1)
Liksza Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(86)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(84)
angielski
(3)
Temat
Kapitał ludzki
(30)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(15)
Kadry
(10)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Rynek pracy
(7)
Siła robocza
(6)
Szkolnictwo
(5)
Europejski Fundusz Społeczny
(4)
Motywacja pracy
(4)
Polityka zatrudnienia
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zatrudnienie
(4)
COVID-19
(3)
Organizacja
(3)
Polityka społeczna
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Czas pracy
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Decyzje
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Innowacje
(2)
Jakość życia
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Konkurencyjność
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele
(2)
Organizacja pracy
(2)
Oświata
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Prawo pracy
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Płaca
(2)
Regionalny rynek pracy
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Akta stanu cywilnego
(1)
Analiza danych
(1)
Bezrobocie długotrwałe
(1)
Blockchain
(1)
Branża TSL
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Controlling personalny
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dowody (prawo)
(1)
Ekonomia eksperymentalna
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Emerytura
(1)
Empowerment
(1)
Energetyka
(1)
Epidemie
(1)
Finanse publiczne
(1)
Foresight
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Grywalizacja
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informatyka
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Izolacja prewencyjna (prawo)
(1)
Kabaj, Mieczysław (1933- )
(1)
Kadencja (prawo)
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Konwencja z Aarhus (1998)
(1)
Kultura pracy
(1)
Lojalność pracowników
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Małżeństwo
(1)
Małżeństwo jednopłciowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA)
(1)
Nasciturus
(1)
Nieheteronormatywność
(1)
Niepewność
(1)
Niepoczytalność
(1)
Obrona rozprawy doktorskiej
(1)
Ocena pracowników
(1)
Ochrona danych medycznych
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
2001-0
(4)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(6)
Monografia
(5)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(30)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(17)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
87 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia poświęcona wybranym zagadnieniom należącym do dwóch kluczowych subdyscyplin w zakresie ekonomicznych aspektów nauk o zarządzaniu – zarządzaniu finansami przedsiębiorstw oraz rachunkowości. Opracowania tworzące monografię omawiają badania naukowe i analizy dotyczące m.in. organizacyjno-prawnego funkcjonowania funduszy gwarancyjnych w biurach turystycznych, pomiaru i wartościowania kapitału ludzkiego w organizacjach gospodarczych, finansowania działań proeksportowych przedsiębiorstw przy wykorzystaniu środków zewnętrznych czy wreszcie roli narracji w rachunkowości w kontekście sprawozdawczości finansowej spółek rynku kapitałowego. Wyniki badań naukowych będących konkluzją poszczególnych tekstów w ramach monografii mogą być podstawą do dalszych dyskusji i badań związanych z mikrofinansami przedsiębiorstw i z rachunkowością. Waga i aktualność poruszanych problemów sprawia, że monografia jest kierowana do szerokiego grona odbiorców: pracowników naukowych, doktorantów i studentów na kierunkach związanych z finansami i rachunkowością, a także podążających za zmianami menedżerów, księgowych, rzeczoznawców i urzędników. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Wyzwania stojące przed rachunkowością i finansami przedsiębiorstw są ciągle pod wpływem szybkich zmian cywilizacyjnych i globalnych powiązań gospodarczych. Tematyka ta jest tak szeroka, że nie sposób ją ogarnąć w jednym opracowaniu. Dotychczasowe skupiają cię zwykle na wybranych jej aspektach, np. ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności biznesu, cyfryzacji, kapitału intelektualnego, zrównoważonego rozwoju. Recenzowana praca także nie rości sobie pretensji do opracowania kompleksowego, jest zbiorem czterech tekstów na temat wybranych problemów aktualnie stojących przed jednostkami gospodarczymi, a mianowicie: ryzyka działalności turystycznej w sytuacji dramatycznego spadku popytu na usługi spowodowanego przez Covid-19, pomiaru kapitału intelektualnego, równomiernego rozwoju przedsiębiorstw współfinansowanego funduszami unijnymi, jakości sprawozdań zarządu spółek giełdowych. (Z recenzji prof. dr. hab. Sławomira Sojaka, Katedra Rachunkowości Finansowej, Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) Przedstawiona w recenzji monografia, pomimo niewielkiej objętości, obejmuje bardzo szeroki zakres tematyczny, uwzględniający zarówno zagadnienia z zakresu finansów, jak i rachunkowości. W konsekwencji trudno jest uniknąć zarzutu, że dzieło ma charakter przyczynkarski. Jednak waga i aktualność poruszanych problemów sprawiają, że trudno odmówić recenzowanej publikacji waloru naukowego. Poruszane problemy są aktualne i jednocześnie stosunkowo rzadko analizowane, a wręcz niszowe. Poszczególne rozdziały pracy są dość luźno ze sobą związane. Różna jest też jakość kolejnych części opracowania, w tym kompletność ujęcia podjętych zagadnień. W związku z tym każdy z rozdziałów opracowania zostanie oceniony z osobna. (Z recenzji Dr. hab., prof. US Adama Adamczyka, Wydział Ekonomii Finansów i Zarządzania, Uniwersytet Szczeciński) ********* Challenges of Contemporary Accounting and Finance in the Enterprise A monograph devoted to selected issues belonging to two key sub-disciplines within the economic aspects of management science: corporate financial management and accounting. The studies composing the monograph discuss scientific research and analyses concerning, among others, organisational and legal functioning of guarantee funds in the case of tour operators, measurement and valuation of human capital in economic organisations, financing pro-export activities of enterprises using external funds and, finally, the role of narrative in accounting in the context of financial reporting of capital market companies. The results of scientific research being the conclusion of individual texts within the monograph may be the basis for further discussions and research related to microfinance of enterprises and accounting. Given the importance and topicality of the problems raised, the monograph addresses a wide audience: academics, PhD students and students of finance and accounting faculties, as well as managers, accountants, appraisers and officials following the changes. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Prof. dr hab. Jan Turyna (ORCID 0000-0003-3768-5237) – kierownik Katedry Finansów i Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, absolwent SGPiS (obecnie SGH) oraz Harward University, Graduate School of Business Administration (USA). Specjalizuje się w problematyce rachunkowości finansowej, rachunkowości zarządczej, wykorzystywaniu technik informatycznych w rachunkowości. Autor licznych publikacji naukowych, w tym podręczników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Pracownicy jako kapitał; 2. Charakterystyka zarządzania kapitałem ludzkim; 3. Proces zarządzania kapitałem ludzkim; 4. Efektywność zarządzania kapitałem ludzkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku

W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W swoich założeniach Przemysł 4.0 integruje ludzi oraz sterowane cyfrowo maszyny z Internetem i technologiami informacyjnymi. Z perspektywy zarządzania kapitałem ludzkim celem podejmowanych działań nie ma być zastępowanie ludzi przez roboty, ale tworzenie lepszych miejsc pracy, w których pracownikom dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym oferowane są bardziej elastyczne warunki pracy, większe wsparcie organizacyjne i lepsze możliwości rozwojowe. Głównym celem monografii jest zidentyfikowanie – z perspektywy menedżerskiej – zasadniczych wyzwań, jakie pojawiają się w zarządzaniu kapitałem ludzkim 4.0 w zakresie jego poszczególnych subfunkcji oraz szeroko rozumianych kompetencji pracowników. Dodatkowym zamierzeniem autorów jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych oraz podzielenie się zgromadzonymi doświadczeniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Zarządzanie kapitałem ludzkim – ewolucja ku współczesnym trendom: 1.1. Powstanie i rozwój zarządzania kapitałem ludzkim; 1.2. Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim; 1.3. Główne zagadnienia strategicznego ZZL; 1.4. Zintegrowanie systemy zarządzania kapitałem ludzkim; 1.5. Zarządzanie kapitałem ludzkim a zaangażowanie pracowników. Podsumowanie. Rozdział 2. Wielowymiarowość pojęcia zaangażowania pracowników: 2.1. Zaangażowanie w pracę; 2.2 Przywiązanie organizacyjne; 2.3. Zaangażowanie profesjonalne; 2.4. Konstrukty powiązane znaczeniowo; 2.5. Badania dotyczące związków pomiędzy systemem ZKL a zaangażowaniem. Podsumowanie. Rozdział 3. Zaufanie jako proces wewnątrzorganizacyjny: 3.1. Teoretyczne aspekty zaufania w naukach o zarządzaniu; 3.2. Zaufanie między uczestnikami organizacji (wertykalne i horyzontalne); 3.3. Zaufanie a zaangażowanie pracowników; 3.4. Ciemna strona zaufania; 3.5. Budowanie zaufania w oparciu o system ZKL; Podsumowanie. Rozdział 4. Metodyka badania: 4.1. Cel, zakres i metoda przeprowadzonego badania; 4.2. Hipotezy i model badawczy; 4.3. Zmienne i ich pomiar; 4.4. Dobór próby; 4.5. Metody i narzędzia statystyczne; Podsumowanie. Rozdział 5. Wyniki badań własnych: 5.1. Wyniki uzyskane w badaniu ogólnopolskim; 5.2. Wyniki uzyskane w próbie obejmującej grupę informatyków; 5.3. Wyniki uzyskane w próbie firmie Kärcher Sp. z o.o.; 5.4. Analiza skupień; 5.5. Wpływ pojedynczych elementów systemu ZKL na poszczególne rodzaje zaangażowania w badanych populacjach; 5.6. Udział poszczególnych rodzajów zaangażowania w zaangażowaniu całkowitym; 5.7. Wynik testowania empirycznego hipotez badawczych. Rozdział 6. Zakończenie: 6.1. Dyskusja dotycząca uzyskanych wyników; 6.2. Dyskusja dotycząca wyników uzyskanych w analizie skupień; 6.3. Wpływ pojedynczych praktyk na poszczególne rodzaje zaangażowania; 6.4. Implikacje dla menedżerów; 6.5. Ograniczenia przyjętego podejścia badawczego i kierunki dalszych badań; 6.6. Wkład do teorii i praktyki nauk o zarządzaniu. Aneks. Spis tabel. Spis rysunków. Bibliografia. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozważania zawarte w monografii potwierdzają, jak trudne i wymagające, ale zarazem pełne możliwości i inspirujące jest zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacjach zróżnicowanych kulturowo. Choć termin ten nie pojawia się expressis verbis w tytułach, to odwołania do niego stanowią istotę każdego omawianego aspektu we wszystkich rozdziałach. Czym jest bowiem na przełomie drugiej i trzeciej dekady XXI wieku zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi, zarządzanie wiedzą w organizacjach międzynarodowych, postawy menedżerów w zespołach zróżnicowanych kulturowo i ich świadomość różnorodności, społeczna odpowiedzialność biznesu i psychologiczna mobilność pracowników, jak nie inwestycją w ludzi – pracowników różnych obszarów organizacji i menedżerów różnych szczebli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(HR / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Zmiany w zakresie funkcji personalnej w przedsiębiorstwie; 2. Mierniki funkcjo personalnej; 3. Satysfakcja pracowników i jej wpływ na motywację do pracy; 4. Istota i znaczenie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 5. Rekrutacja, selekcja i procesy redukcji w polskich przedsiębiorstwach; 6. Zmiany w zakresie funkcji oceniania; 7. Szkolenia i rozwój pracowników w polskich przedsiębiorstwach w dobie gospodarki wiedzy; 8. Motywowanie pracowników; 9. Zarządzanie wiedzą; 10. Konflikt w organizacji; 11. Zarządzanie różnorodnością; 12. Kreowanie innowacyjnego środowiska pracy; 13. Zmiany na rynku pracy a konieczność budowania marki pracodawcy; 14. Założenia badawcze i metodologia badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota i struktura otoczenia współczesnych małych i średnich przedsiębiorstw; 2. Zrównoważony rozwój a małe i średnie przedsiębiorstwa; 3. Specyfika funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju; 4. Zasoby i procesy jako przedmiot zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami; 5. Zarządzanie strategiczne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 6. Zarządzanie operacyjne w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7. Zarządzanie finansami małych i średnich przedsiębiorstw; 8. Zarządzanie zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach w warunkach zrównoważonego rozwoju; 9. Zarządzanie marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach; 10. Zarządzanie technologiami informacyjno-komunikacyjnymi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 11. Zarządzanie małymi i średnimi przedsiębiorstwami w skali ponadnarodowej; 12. Konkurencyjność i innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach zrównoważonego rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Wstęp; Rozdział 1. Kapitał ludzki w gospodarce przyszłości w Polsce: Zarządzanie ludźmi i jego cele; Zarządzanie tradycyjne; Zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie kapitałem ludzkim i jego źródła; Rynek pracy, jaki powstaje w konsekwencji outsourcingu – „koniczynka Handy’ego” Segmentacja rynku pracy i jej dynamika; Zarządzanie kapitałem ludzkim – od zarządzania wiedzą do zwinnego zarządzania kapitałem ludzkim; e-HRM jako postulowane wykorzystywanie ICT w HR; Rozdział 2. Systemy ICT w zarządzaniu i zarządzaniu ludźmi: Reprezentacja informacji – nośniki danych i bazy danych; Systemy informatyczne w zarządzaniu organizacjami; Model klasyczny; Systemy transakcyjne (OLTP); Systemy decyzyjne i analityczne (OLAP) – hurtownie danych, data mining; Paradoks informatyzacji, czyli czy i kiedy informatyzacja jest szkodliwa dla efektywności działania; Wspomaganie zarządzania ludźmi w organizacji przez systemy ICT; Rozdział 3. Rekrutacja pracowników i działania wizerunkowe: Rekrutacja i jej definiowanie w ramach procesu doboru pracowników; Cele w rekrutacji kandydatów aktywnych i biernych; Budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy i inne przejawy kultu cargo; Formy komunikacji w rekrutacji; Narzędzia do samodzielnej preselekcji kandydatów; Budowanie wizerunku firmy jako pracodawcy poprzez cechy symboliczne i funkcjonalne – kontrowersje; Systemy wspierania rekrutowania (ATS); Gry rozrywkowe jako narzędzie marketingu marki firmy jako pracodawcy; Rekrutacja mobilna; Rozdział 4. Selekcja pracowników: Selekcja – definicja, cele oraz specyficzne trudności, jakie wywołane są przez zastosowanie narzędzi bazujących na komunikacji zapośredniczonej technologicznie (ICT); Kwestionariusze jako tradycyjne i współczesne narzędzie preselekcyjne; Testy sytuacyjne i zdolności poznawczych; Kwestionariusze biograficzne (biodane) i ich właściwości jako narzędzi selekcyjnych; Testy osobowości i dyskusje wokół ich użycia w selekcji pracowników; Gra komputerowa jako technika adaptacyjna, preselekcyjna oraz narzędzie wykorzystywane w pomiarze cech osobowości’ Wywiad selekcyjny – jego podstawowe rodzaje i możliwości przeniesienia ich do Internetu; Sprawdzanie referencji i jego odpowiedniki w Internecie; Dostosowanie tradycyjnych i internetowych narzędzi selekcyjnych do kanału mobilnego; Akceptacja stosowania przez organizacje narzędzi selekcyjnych – wyniki badań; Rozdział 5. Zapewnienie działania i utrzymanie zaangażowania pracowników: Retencja jako problem zarządzania; Wynagrodzenie całkowite i jego składniki; Dlaczego ludzie odchodzą – tradycyjne i współczesne teorie fluktuacji; Z czego wynika zadowolenie i niezadowolenie z wynagrodzenia; Budowanie zaangażowania, gdy udało się nie wywołać niezadowolenia; Rozdział 6. Zarządzanie talentami: Zarządzanie talentami – problemy definicyjne; Identyfikowanie osób o dużym potencjale; Czy ujawnianie, kto jest talentem, jest szkodliwe?; Krytyka elitarnych programów zarządzania talentami; Różnice pomiędzy działaniami związanymi z planowaniem sukcesji a zarządzaniem talentami; Jak można typologizować programy zarządzania talentami; Rozdział 7. Rozwój kompetencji w organizacji: Definiowanie działań rozwojowych w ramach programów zarządzania talentami; Rozwiązania stosowane w rozwoju kompetencji talentów w firmach międzynarodowych; Model 70-20-10 jako podstawa dla planowania działań rozwojowych; Wyzwania rozwojowe jako narzędzie uczenia się; E-coaching, coaching hybrydowy i inne formy coachingu korzystające z ICT; Mentoring i jego warianty; Zakończenie; Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Kim właściwie są pracownicy wiedzy. 2. Czym różnią się od siebie pracownicy wiedzy. 3. Interwencje, pomiary i eksperymenty dotyczące pracy opartej na wiedzy. 4. Praca oparta na wiedzy jako proces. 5. Technologie zwiększające wydajność pracy na poziomie organizacji. 6. Technologie zwiększające wydajność pracy na poziomie indywidualnym. 7. Nauka i sieci kontaktów. 8. Fizyczne środowisko pracy a wydajność pracowników wiedzy. 9. Zarządzanie pracownikami wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Cz. I Podstawy zarządzania talentami: 1. Zarządzanie talentami - wyzwanie współczesnych organizacji, 2. Samorealizacja talentów - możliwości i ograniczenia interpersonalne, 3. Globalizacja- Różnorodność - zarządzanie talentami. Cz. II Pozyskiwanie, identyfikacja, pomiar i rozwój talentów: 1. Identyfikacja i pomiar talentu organizacji, 2. Metody i techniki wyłaniania kadry o wysokim potencjale (wnioski z praktyki), 3. Zarządzanie talentami - rozważania praktyka, 4. Światem rządzi ruch - firma zarządza talentem czy talent zarządzania firmą?, 5. Jak utrzymać talenty, jak budować ich zaangażowanie i lojalność w długookresowej perspektywie?. Cz. III Motywowanie: 1. Motywowanie do rozwoju, 2. Motywowanie i rozwój pracowników o wysokim potencjale, 3. Motywy działania i typy zachowań menedżerów sprzedaży na drodze do sukcesu zawodowego. Cz. IV Zarządzanie talentami - podejścia specyficzne: 1. Tworzenie programów dla pracowników o wysokim potencjale, 2. Zarządzanie talentem na najwyższych szczeblach organizacji, 3. Zarządzanie talentami i pracownikami wiedzy w praktyce firm medialnych, 4. Co decyduje o sukcesie? Doświadczenia menedżerów - założycieli przedsiębiorstw - liderów, 5. Zarządzanie talentami w międzynarodowych korporacjach, 6. ING inwestuje w talenty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Zarządzanie wiedzą jako strategiczne wyzwanie dla działu zasobów ludzkich 1. Zmiany w świecie biznesu wymuszające zarządzanie wiedzą, 2. Awans działu kadr za szczebla operacyjnego na strategiczny, 3. Jak wykształcić kulturą podporządkowaną wiedzy. Cz. II Budowanie kultury podporządkowanej wiedzy: 4. Struktura, funkcje i zakres obowiązków w kulturze podporządkowanej wiedzy, 5. Rola działu zasobów ludzkich w budowaniu kultury podporządkowanej wiedzy, 6. Nauka od nowa, 7. Co motywuje pracowników umysłowych do nauki?, 8. Nauka i praca we wspólnotach praktyków. Cz. III Zwiększenie umiejętności i wiarygodności działu zasobów ludzkich w zakresie zarządzania wiedzą: 9. Dostosowanie zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania wiedzą, 10. Dowiedz się, co wiesz: język i narzędzia do tworzenia mapy wiedzy, 11. Kompletowanie własnego zestawu narzędzi zarządzania wiedzą, 12. Jak mądrze wykorzystać technologię
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO: 1.1. Badanie postaw studentów wobec pracy; 1.2. Ewolucja funkcji personalnej w Xerox Polska Sp. z o.o.; 1.3. Identyfikacja modeli zarządzania ludźmi w organizacji; 1.4. Misja i wizja firmy jako elementy strategicznego zarządzania; 1.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie ,,Astra’’; 1.6. Kultura organizacyjna firmy InterSearch SA; 1.7. Diagnoza kultury organizacyjnej uczelni; 1.8. Nękanie psychiczne w miejscu pracy – mobbing; 1.9. Mobbing w redakcji czasopisma; 1.10. Mobbing w firmie X; 1.11. Telepraca. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH: 2.1. Podział pracy i opisy stanowisk w małej firmie handlowo-usługowej; 2.2. Wykorzystanie opisu stanowiska w procesie rekrutacji i selekcji; 2.3. Analiza pracy i opis stanowiska przedstawiciela handlowego w firmie FMCG; 2.4. Wakat na stanowisku dyrektora personalnego; 2.5. Redagowanie ogłoszenia prasowego; 2.6. Przygotowanie CV i listu motywacyjnego; 2.7. Rozmowa kwalifikacyjna; 2.8. Projekt oceny zintegrowanej; 2.9. Inżynier Edward; 2.10. Zatrudnienie nieformalne; 2.11. Aspekty prawne zatrudniania i zwalniania pracowników; 2.12. Program outplacementu w firmie Polski Krem SA. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW: 3.1. Wartościowanie pracy i wynagrodzenia w hipermarkecie ,,Global’’; 3.2. Henryk kontra szef; 3.3. Anna Walewska; 3.4. Oceny pracownicze w przychodni; 3.5. Ranking studentów. CZĘŚĆ IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW: 4.1. Jak nauczyłem się stymulować pracowników; 4.2. Problemy w Drewplaście SA; 4.3. Czynniki różnicujące produktywność grupy pracowników; 4.4. Mierzenie motywacji osiągnięć; 4.5. Pokój mieszkalny; 4.6. Janina górą!; 4.7. Style kierowania; 4.8. Badanie efektywności stylu kierowania – test Reddina; 4.9. Konflikt ,,swoi i obcy’’; 4.10. Kafeteria; 4.11. ,,Źródełko’’ – projekt systemu wynagrodzeń. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI: 5.1. System szkoleń w Xerox Polska Sp. z o.o.; 5.2. Czy pracownicy uczelni powinni się szkolić?; 5.3. Diagnoza potrzeb szkoleniowych w firmie ,,KarDom’’; 5.4. Wybór firmy szkoleniowej; 5.5. Program doskonalenia kadry kierowniczej firmy Schenker; 5.6. Koszyk zadań; 5.7. Kadra rezerwowa; 5.8. Kariera Agnieszki Wardeckiej; 5.9. Od czego zależy moja kariera zawodowa?; 5.10. Planowanie własnego rozwoju; 5.11. Drzewo życia. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH: 6.1. Outsourcing w polskim oddziale firmy AIMS; 6.2. Bezpieczeństwo informacji w firmie – rola i zadania pracowników działu personalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; I. Zarządzanie zasobami ludzkimi w dobie przemian: Sztuczna inteligencja kreatorem nowego wymiaru zarządzania kapitałem ludzkim; Znaczenie zaufania w zarządzaniu zasobami ludzkimi - wybrane aspekty; Ewolucja podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi w Modelu EFQM; Przywództwo etyczne jako kryterium doboru osób przez zarządzających w organizacjach społecznie odpowiedzialnych. Badania pilotażowe; Wpływ kluczowych wartości przedsiębiorstwa na produktywność i efektywność kapitału ludzkiego; II. Rozwijanie kapitału ludzkiego - wymiana wiedzy i nauczanie na odległość: Kierunki zmian w inwestycjach w kapitał ludzki - studia wprowadzające; Zmiany na rynku szkoleń w Polsce - wybrane zagadnienia; Kompetencje menedżerów a transfer wiedzy w obszarze ZZL - wyniki badań z przedsiębiorstw międzynarodowych; Percepcja możliwość i uczenia się przez całe życie a zaangażowanie w pracę pracowników dziekanatów; Podnoszenie efektywności organizacji przy wykorzystaniu kapitału intelektualnego na przykładzie firmy telekomunikacyjnej; III. Pandemia COVID-19 - wyzwania dla ZZL: Społeczno-kulturowe konsekwencje pandemii w obszarze aktywności zawodowej w Polsce a strategie personalne; Praca zdalna w trakcie pandemii COVID-19 oraz wyzwania przyszłości; Polskie start-upy w dobie pandemii COVID-19 w aspekcie zarządzania zasobami ludzkimi; Praca zdalna w warunkach pandemii COVID-19. Wyniki badania satysfakcji pracowników na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa; Praca zdalna a wypalenie zawodowe; IV. Zarządzanie różnorodnością zasobów ludzkich: Antecedencje zarządzania pokoleniowego w sektorze ochrony zdrowia; Wewnątrzpokoleniowy transfer wiedzy między baby boomersami pracującymi zdalnie na przykładzie szkół zawodowych; Wykluczenie cyfrowe osób starszych jako determinanta wdrażania koncepcji e-ZZL; Sytuacja kobiet na polskim rynku pracy w świetle koncepcji zarządzania różnorodnością zasobów ludzkich; Propozycja wartości pracodawcy (EVP) z perspektywy przedstawicieli pokoleń współistniejących na polskim rynku pracy - refleksje z badań; Postrzeganie i ocena starszych pracowników w polskich organizacjach - wyniki badań; V. Kształcenie i dokształcanie w nowych uwarunkowaniach: Negatywne skutki zdalnego kształcenia studentów w dobie COVID-19; Postcovidowa wizja pracy nauczyciela akademickiego w przyszłości; Założenia koncepcji Young Human Resources; Przywództwo edukacyjne - nowe wyzwanie dla dyrektorów polskich szkół; VI. Zarządzanie zasobami ludzkimi - wymiar praktyczny: Partycypacja pracownicza w polskich młodzieżowych klubach sportowych a efektywność pracy trenera i instruktora sportu; Zarządzanie relacjami z interesariuszami w społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstwach rodzinnych; Sukcesja jako proces włączania kolejnej generacji rodziny do przedsiębiorstwa; Wizerunek organizacji w sieci jako element employer brandingu; Proces doboru kadr w polskich organizacjach w ocenie pracowników; Budowanie marki osobistej a zatrudnialność - wyniki systematycznego przeglądu literatury; Pozyskiwanie i adaptacja pracowników w przedsiębiorstwach na podstawie zrealizowanych badań; Zrównoważona praca z nowoczesnymi technologiami - cyfrowy dobrostan pracowników; Błąd w organizacji - sposoby postrzegania i radzenia sobie z nim; Promocja zdrowego stylu życia pracowników jako ważnego elementu zrównoważonego rozwoju; Zastosowanie metody analizy ruchu człowieka do badania dobrostanu fizycznego pracowników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 1/2012)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002
Zarządzanie strategiczne organizacjami pozarządowymi; Konkurenci jako istotny czynnik rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie klastrów; Rozwój małych i średnich przedsiębiorstw w ramach programów wsparcia środkami Unii Europejskiej; Realizacja procesów innowacyjnych w mikoroprzedsiębiorstwach w sektorze MŚP; Problematyka zarządzania mikro przedsiębiorstwem na rynku usług transportowych; Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim metodą budowy wartości przedsiębiorstwa; Czynniki determinujące strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa; Budowanie zaufania w handlu elektronicznym; Wpływ cen na kształtowanie preferencji klientów biura turystycznego; Efekty rynkowe i marketingowe działania grup kapitałowych w Polsce; Pozycja kadry urzędniczej na przykładzie rozwiązań ustrojowych; Partycypacja jako element rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji; Zdolność kontynuacji działalności jednostki gospodarczej; Ekonomiczne konsekwencje edukacji przyrodniczno-leśniej i ochrony przyrody w nadleśnictwie Janów Lubelski; Poprawa skuteczności zarządzania środkami finansującymi leczenie (cz.1- założenia teoretyczne).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 2/2009)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002
1. Strategiczne zarządzanie wynikami a modelowanie biznesu; 2. Model zrównoważonego biznesu a bezpieczeństwo biznesowe przedsiębiorstwa; 3. Kształtowanie kultury organizacyjnej w małym przedsiębiorstwie; 4. Wpływ ocen pracowniczych na budowę wartości kapitału ludzkiego organizacji; 5. Zarządzanie ryzykiem personalnym w aspekcie wprowadzania innowacji; 6. Charakterystyka i funkcjonowanie grup kapitałowych polskiego sektora energetycznego; 7. Błędy w procesie podejmowania decyzji pod wpływem stresu; 8. Systemy informatyczne CRM w kształtowaniu strategii biznesowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
The collection of the articles constituting the fourth issue of the quarterly includes some information interesting from the cognitive and application point of view. It concerns the problems of managing work relationships and conditions, with special attention paid to the proces and instrumental aspect of managing absenteeism in a firm; improving the occupational health and safety management system as a result of the development of internal communication in this respect, or the questions of designing and managing the content of websites of local government units, with special regard to their clarity, the network of relationships, human capital, social and environmental responsibility—the issues emphasized in intellectual capital theories and knowledge management theories. In this thematic groups there are papers devoted to teaching professional ethics in schools of higher education in Portugal, which is a response to frequently occurring events arising from improper conduct of various decision-makers. The Reader may also be interested in the findings of the research into financing and organizing a large-scale project of the European Union EU-Great!, concerning socio-economic development and innovations. The articles concerning tourism discuss the principles and methods of strategic and marketing management of the tourism destination of Karlovac municipality (Croatia) and tourism cluster management, illustrated with an example of the Bieszczady Cross-Border Tourism Cluster. This view of the strategic aspects of cluster and tourism destination management shows clearly that we deal with complex organizations the recognition of which requires to consider various points of view. In addition to the diagnosis of the studied organizations, the papers also contain fragments devoted to forecasts for the development of the local labour market and the scenarios of the sustainable development of agricultural farms and rural areas located at the mentioned areas of tourism development.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The issue consists of articles containing a great deal of cognitively and practically interesting information. For the most part, they regard: methods of estimation of human capital as well as productivity of work, survey on absenteeism from work and arduousness in work, research on digital capital of the websites of local governments, methods of advancement in international accounting systems, forming of principles of fair value as a measure of value of financial instruments. The content of subsequent papers allows perceiving strategic aspects of the management process, among which: management through creating values for the customer in a local tourist economy, strategic planning of rural tourism development, and strategies of the decision making process by representatives of trade unions as well as other social organizations.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej