Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(90)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(84)
Publikacje naukowe
(11)
Czasopisma
(6)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(77)
dostępne
(65)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(70)
Czytelnia
(77)
Autor
Chodyński Andrzej
(6)
Huczek Marian (1939-2023)
(5)
Grabiec Olimpia (1975- )
(4)
Borowiecki Ryszard
(3)
Chodyńska-Kukułka Agata
(3)
Juchnowicz Marta (1948- )
(3)
Kwieciński Mirosław
(3)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(3)
Antczak Zbigniew
(2)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Borkowski Stanisław
(2)
Dudycz Tadeusz
(2)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Jeziorski Leopold
(2)
Juraszek Marian
(2)
Kamińska Joanna
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Kotlorz Dorota
(2)
Lipka Anna
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Morawski Mieczysław
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Podgórska-Rykała Joanna (1987- )
(2)
Regulski Lech
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Skórska Anna
(2)
Sopińska Agnieszka
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Urbanek Grzegorz
(2)
Wachowiak Piotr
(2)
Adam Jabłoński
(1)
Adamczyk Jadwiga
(1)
Aleksnadrowicz Tomasz R
(1)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Baruk Jerzy
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Berliński Andrzej
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Bieda Jolanta
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Biliński Witold
(1)
Binsztok Aleksander
(1)
Bochniarz Paweł
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Bzdek Krzysztof
(1)
Bęben Robert
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chorób Roman
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichy Diana
(1)
Czechowska-Świtaj Teresa
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Detyna Beata
(1)
Dobija Dorota (1968- )
(1)
Dobija Mieczysław (1943- )
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Duda Magdalena
(1)
Dudziak Arkadiusz Stanisław
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dziura Marek
(1)
Evans Christina
(1)
Fijałkowska Justyna
(1)
Filipczyk Barbara
(1)
Francik Kamila
(1)
Fronczak Iwona
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
Gajda Waldemar
(1)
Gerszberg Tomasz
(1)
Goryńska Anna
(1)
Gosik Blanka
(1)
Gołębiowska Ewa
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Gugała Krzysztof
(1)
Górka-Chowanie Agnieszka
(1)
Górska Joanna
(1)
Gębczyńska Alicja
(1)
Głukowski Ryszard
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Haber Lesław H
(1)
Hejduk Irena
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Howaniec Honorata
(1)
Hyjek Katarzyna
(1)
Illiashenko Nataliia
(1)
Illiashenko Sergii
(1)
Ingram Tomasz
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Adam Stefan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(70)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(91)
Język
polski
(90)
angielski
(1)
Temat
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(84)
Przedsiębiorstwo
(45)
Zarządzanie wiedzą
(36)
Kadry
(16)
Organizacja ucząca się
(13)
Gospodarka oparta na wiedzy
(10)
Innowacje
(8)
Menedżerowie
(8)
Organizacja
(8)
Konkurencyjność
(7)
Siła robocza
(7)
Wartość ekonomiczna
(7)
Zarządzanie strategiczne
(7)
Kultura organizacyjna
(6)
Motywacja pracy
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Zarządzanie
(6)
Globalizacja
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Informacja gospodarcza
(4)
Kapitał ludzki
(4)
Rynek pracy
(4)
Systemy informatyczne zarządzania
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Bibliotekarstwo
(3)
Informacja dla zarządzania
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Ocena pracowników
(3)
Praca
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Wiedza
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Zawód
(3)
Zdolności
(3)
Banki
(2)
Bezrobocie
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Informacja
(2)
Informatyka
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Kapitał
(2)
Kapitał intelektualny przedsiebiorstwa
(2)
Konkurencja
(2)
Koszty
(2)
Marketing
(2)
Marketing personalny
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Polityka zatrudnienia
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Płynność kadr
(2)
Rachunkowość
(2)
Reklama
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Satysfakcja zawodowa
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Współdziałanie
(2)
Wywiad gospodarczy
(2)
Własność przemysłowa
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Akcjonariusze
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Analiza wartości
(1)
Audyt zewnętrzny
(1)
BPMS (informatyka)
(1)
Banki internetowe
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Baza danych
(1)
Bezpieczeństwo informacji
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Biopaliwa
(1)
Biura informacji gospodarczej
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Controlling
(1)
Dane osobowe
(1)
Data mining
(1)
Decyzje
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia eksperymentalna
(1)
Etyka społeczna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych
(1)
Finanse
(1)
Finanse przedsiębiorstwa
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Foresight
(1)
Fundusze poręczeń kredytowych
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(8)
Czasopismo naukowe
(6)
Podręcznik
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(25)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
91 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
R.1 Budowanie potencjału konkurencyjności; R.2 Zarządzanie kapitałem ludzkim a kluczowe kompetencje; R.3 Ocena efektywności rozwoju ludzkiego kapitału; R.4 Kształtowanie elastycznej struktury kapitału ludzkiego; R.5 Kierowanie karierą pracowników instrumentem stabilizacji kadr; R.6 Prokuonkurencyjne instrumenty motywowania; R.7 Kreacja kapitału ludzkiego przez kulturę; R.8 Narzędzia inter-, intra- i ekstranetowe w realizacji ZZL.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2354)
Część I: Kultura organizacji i myślenie strategiczne. Nowe modele kultury organizacyjnej w kontekście wyzwań XXI wieku; Zarządzanie w świecie narastających zagrożeń; Myślenie menedżerów w epoce globalizacji i sieci informacyjnych; Okiełznać niepewność? Temporalne uwarunkowania przystosowania do pracy we współczesnych organizacjach. Część II: Wiedza, kompetencje i przydatność zawodowa. Znaczenie wiedzy i kapitału intelektualnego we współczesnej gospodarce i organizacji; E-kompetencje - potencjał społeczeństwa informacyjnego; Od osobowości do plastyczności - nowe spojrzenie na kompetencje ludzkie; Assessment center - kolejne rozczarowanie?; Diagnostyka przydatności zawodowej metodą symulacji komputerowej. Część III: Komunikacja. Skuteczna komunikacja we współczesnym świecie biznesu - rola informacji i języka; Rozwój komunikacji i zmierzch kultury monochromicznej; Promowanie zarządzania kapitałem ludzkim. Część IV: Zarządzanie pracownikami. Proces postrzegania strategii personalnej przez kadrę kierowniczą i pracowników; Theory and Practice of Human Resource Development in Slovakia; Change of Motivation Factors after Joining the EU. Część V: Kariera i funkcjonowanie zawodowe. Globalizacja i restrukturyzacja a nowy model kariery i sukcesu; Kobieta transgresyjna na rynku europejskim; Sprawca mobbingu czy ofiara? Psychologiczna charakterystyka nieetycznych zachowań interpersonalnych w organizacji; The Role of Work and Organizational Psychologists in the Globalization and Integration Era.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Demograficzne tło zarządzania kapitałem ludzkim w Polsce; 2. Kompetencje pracowników oraz zapotrzebowanie na nie w przyszłości (foresight); 3. Inteligencja emocjonalna zespołu oraz menedżera w strukturach wirtualno-sieciowych; 4. Kapitał ludzki na poziomie operacyjnym przedsiębiorstw; 5. Korporacyjni nomadzi w przestrzeni międzyorganizacyjnej (wirtualno-sieciowej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość intelektualna dla trwałego rozwoju - witamy w kawiarni wiedzy; Rozpoznawanie instytucjonalych i informacyjnych barier przedsiębiorczości intelektualnej; Przedsiębiorczość intelektualna dla przeskakiwania etapów rozwoju w krajach rozwijających się. Znaczenie wiedzy technicznej; Anioły biznesu - tworzenie przedsiębiorczego kapitału intelektualnego; znaczenie czynnika "pomiędzy" w przedsiębiorczości intelektualnej; Twórczość i innowacje; O modelu kształtowania Przedsiębiorców intelektualnych; Innowacja technologiczna i przedsiębiorczość intelektualna - wyzwania dla instytucji szkolnictwa wyższego w krajach rozwijających się; Kształcenie przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych; Przedsiębiorczość intelektualna w edukacji menedżerskie - przekształcanie przekazujących wiedzę w instytucjonalnych przedsiębiorców; Podejmowanie decyzji zarządczych w epoce Przedsiębiorczości intelektualnej; Przedsiębiorczość intelektualna i kamień filozoficzny; Nowe produkty intelektualne - przyszłość ukraińskiej gospodarki; Przedsiębiorczość intelektualna na Łotwie; Sposoby kształtowania kapitału intelektualnego - geneza i rozwój wiedzy tworzącej bogactwo w przedsiębiorczych umysłach; Absolwenci francuskich Grnades Ecoles d`Ingenieurs - świetlana przyszłość dla przedsiębiorców intelektualnych?; Nowa wizja nauczania i uczenia się - Niebo na Ziemi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie zasobów niematerialnych i kompetencji w gospodarce opartej na wiedzy; 2. Charakterystyka zasobów niematerialnych i kompetencji przedsiębiorstwa; 3. Pomiar zasobów niematerialnych przedsiębiorstwa; 4. Analiza i wycena kompetencji przedsiębiorstwa; 5. Strategia budowania wartości jako proces tworzenia i wykorzystania kompetencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja roli czynnika ludzkiego organizacji; 2. Klasyczne ujęcia kompetencji pracowniczych; 3. Podstawy metodyczne badania kompetencji; 4. Samoorganizacja; 5. Współczesne ujęcia kompetencji pracowniczych; 6. Kompetencje pracownicze a kapitał intelektualny; 7. Kierowanie pracownikami we współczesnej organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw / Michał Adam Leśniewski. - Warszawa : Difin , 2015. - 252, [5] s. : tab., rys. ; 23 cm.
1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa; 4. Menedżer kadra zarządzającą przedsiębiorstwem; Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem; 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa; 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa; 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Konkurencyjność – aspekty teoretyczne – ocena: Конкурентоспособностъ предприятия: теоретический аспект. Введение; Применение стратегической защищенности дла конкурентоспособного развития малого и среднего бизнеса в Украине; Ocena konkurencyjności samorządu w kontekście infrastruktury na przykładzie wybranych gmin województwa świętokrzyskiego; Od innowacji do konkurencji podmiotów gospodarczych w Polsce – zarys problemu; Koncepcje rozwoju Gospodarek Wschodzących na przykładzie forum Dialogu IBSA; Проблемы повышения конкурентоспообности промышленных предприятий украины; Використання систем раннъого попередження дла підвищення конкурентноспоможності підприємства; Przywrócenie konkurencyjności przedsiębiorcy jako jeden z celów postępowania naprawczego; Konkurencyjność rynku usług bankowych w krajach unijnych w świetle badań konsumentów. R. 2 Konkurencyjność – determinanty przewagi konkurencyjnej: Деретминанты конкурентного развития промышленных предприятий; Czynniki wpływające na konkurencyjną efektywność ekonomiczną podmiotów gospodarczych; Kapitały własne a bezpieczeństwo i konkurencyjność banku; Правилъное размещение хозйственной деятелъности как основание устойчивого конкурентного преимущества; Kapitał intelektualny jako potencjalny czynnik podnoszący konkurencyjność podmiotów gospodarczych; Wynagrodzenie kapitału ludzkiego jako determinanta konkurencyjności – teoria i praktyka; Etyka jako czynnik przewagi konkurencyjnej w instytucjach zaufania publicznego; Wpływ czynników zewnętrznych na zmiany w organizacji; Społeczna odpowiedzialność biznesu w zarządzaniu zasobami ludzkimi jako źródło przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych; Використання поведінкових чинників дла окреслення функціонування підприємства; Determinanty konkurencyjności producentów audiowizualnych. R. 3 Konkurencyjność – innowacje: Zmiana w organizacji, aj jej konkurencyjność w perspektywie wybranych aspektów ogólnej teorii systemów; Nowoczesne technologie oraz innowacyjność w procesach zarządzania; Zarządzanie w podmiotach gospodarczych z uwzględnieniem controlingu controllera i lobbingu w szkoleniu, projektach i rozwoju pracownika; Budżet zadaniowy nowoczesnym sposobem zarządzania finansami publicznymi na potrzeby bezpieczeństwa; efektywność jako istotny czynnik zarządzania logistyczno-marketingowego w przedsiębiorstwie; Nowoczesne rozwiązania dotyczące serwisów internetowych w spierające rozwój konkurencyjności podmiotów gospodarczych; Informatyczne wsparcie zarządzania procesami; Konkurencyjność podmiotów gospodarczych wykorzystujących zarządzanie jakością usług informatycznych za pomocą systemu agendowego; Rozwój odnawialnej energetyk jako determinanta podwyższenia konkurencyjności podmiotów gospodarczych i bezpieczeństwa energetycznego w regionie. R. 4 Konkurencyjność – zarządzanie bezpieczeństwem: Konkurencyjność podmiotów gospodarczych a zarządzanie bezpieczeństwem; Improving the economic security through tax-tariff policy measures: evidence from Ukraine; Zarządzaniekryzysowe w organizacji; E-organizacje w zintegrowanym systemie bezpieczeństwa narodowego; Ekstremizm na Słowacji. Zarys problematyki; Narastanie extrémizmu v stredoeurópskom geopolitickom regióne; Organizacja, funkcjonowanie i perspektywy rozwoju zintegrowanego systemu ratownictwa na terenie Republiki Słowackiej; Geografické informační systemy (GIS) pro policejní činnosti. Výzkumná zpráva; Taktika a technické možnosti hydraulickej vyslobodzovacej techniky pri dopravných nehodách.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Mechanizmy wzrostu wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw:1. Uwarunkowania i czynniki konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku globalnym; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstw w świetle Strategii Lizbońskiej; 3. Wartość dla akcjonariuszy a wartość dla interesariuszy. Ewolucja orientacji spółek publicznych w świetle badań empirycznych; 4. Kapitał menedżerski oferowany przez fundusze venture capital/private equity jako źródło wzrostu wartości spółek portfelowych; 5. Wykorzystanie Valute at Risk w zarządzaniu wartością przedsiębiorstwa; 6. Rola kapitału intelektualnego w kształtowaniu kompetencji przedsiębiorstwa; 7. Tworzenie wartości w sieciach przedsiębiorstw; 8. Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw poprzez fuzje i przejęcia. Cz. II Instrumenty finansowe i prawne zwiększania wartości i konkurencyjności przedsiębiorstw: 9. Fundusze poręczeń kredytowych a bankowe finansowanie przedsiębiorstw; 10. Opodatkowanie należności licencyjnych za korzystanie z własności przemysłowej podatkami dochodowymi; 11. Opodatkowanie dochodów osób fizycznych z depozytów bankowych jako jeden z elementów tworzenia jednolitego rynku usług finansowych w ramach Strategii Lizbońskiej; 12. Międzynarodowe Standardy Rachunkowości - nowa koncepcja postrzegania wartości przedsiębiorstwa w gospodarce opartej na wiedzy; 13. Zarządzanie kosztami w prowadzeniu działalności gospodarczej warunkiem wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; 14. Ekonomiczna wartość dodana - szansa na wzrost konkurencyjności europejskich przedsiębiorstw? Cz. III Rozwój przedsiębiorczości w małych i średnich przedsiębiorstwach: 15. Ewolucja przedsiębiorczości a małe i średnie przedsiębiorstwa; 16. Determinanty przedsiębiorczości gospodarstw domowych w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Myślenie strategiczne, Determinanty strategii rozwoju zasobów ludzkich, Strategie profesjonalnego zarządzania rozwojem zasobów ludzkich, Tworzenie podstaw polityki organizacji w dziedzinie rozwoju zasobów ludzkich, Hierarchizacja potrzeb i pozyskiwanie zasobów, Marketing i polityka, Dokumenty Rady Hrabstwa Hertfordshire.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Instrumenty przeobrażeń organizacyjnych. Zarządzanie przez innowacje nowoczesną metodą zarządzania przedsiębiorstwem. Ograniczenia metod doskonalenia procesów wykorzystywanych w polskich przedsiębiorstwach. Understanding Six Sigma. Koopetycja jako niestabilność więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa. Wybrane modele premiowania we współczesnej organizacji gospodarczej. Strategie przedsiębiorstw międzynarodowych w dobie globalizacji. Przyczyny zmian w metodach zarządzania. Motywy proinnowacyjnej aktywności inwestycyjnej przedsiębiorstw regionu kujawsko-pomorskiego. Offshoring w sektorze usługowym - internacjonalizacja produkcji usług. Rola outsourcingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Wykorzystanie podejścia zasobowego w formułowaniu Strategii Błękitnego Oceanu. Strategiczne aspekty współczesnego zarządzania projektami. Strategie negocjacji wielostronnych. Koncepcja mapy kapitału przedsiębiorczości. Zarządzanie projektami we współczesnych organizacjach. Kierunki i uwarunkowania rozwoju zewnętrznego dużych firm produkcyjnych. Zespoły zadaniowe w strukturach organizacyjnych przedsiębiorstw - wyniki badań empirycznych. Analiza konfiguracji sieci dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Analiza sprawności operacyjnej pośredniego ogniwa w kanale dystrybucji na przykładzie hurtowni opakowań. Próba definiowania logistyki jako dyscypliny naukowej. Metoda twórczego rozwiązywania problemów G&D. Nowe koncepcje zarządzania systemami wytwórczymi. Organizacja w ruchu - wykorzystanie okazji przez przedsiębiorstwa turystyczne (wyniki badań). Funkcjonowanie polskich rad nadzorczych a praktyka Corporate Governance. Komunikacja jako instrument kształtowania zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie. Umiędzynarodowienie działalności badawczo-rozwojowej w korporacjach transnarodowych. Zachowania rynkowe przedsiębiorstw internacjonalizujących się. Sposób wdrażania oraz kształt strategicznej karty wyników jako czynniki decydujące o skuteczności wykorzystania narzędzia do implementacji strategii przedsiębiorstw. Wykorzystanie "Formuły+4+2" w zarządzaniu organizacją. Risk and issue management for high-sized projects.Metodyka projektowania strategii zarządzania. Znaczenie innowacyjności w procesie zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w Polsce w kontekście zjawisk globalizacji europejskiej. Metody aktywizacji działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwach. Rachunkowość kreatywna jako narzędzie zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach globalizacji. Cechy strategii wzrostu polskich dużych przedsiębiorstw produkcyjnych. Wybrane aspekty tworzenia strategii w polskich przedsiębiorstwach. Zarządzanie projektem w kontekście zespołu projektowego oraz narzędzi jego wsparcia. 2. Rola zasobów niematerialnych w przeobrażeniach organizacyjnych. Więzi partnerskie a proces kształtowania nowej architektury biznesu. Uwarunkowania tworzenia sieci kooperacyjnych przedsiębiorstw. Jak można zmniejszyć lukę wizerunkową odzwierciedlającą postrzeganie firmy jako pracodawcy? Pomiar kapitału intelektualnego kreującego innowacje i wartość organizacji. Technologia a kompetencje rdzeniowe w procesie zarządzania innowacjami. Znaczenie kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie - wyniki badań empirycznych. Współczesne tendencje w procesie wewnętrznej integracji przedsiębiorstwa. Projektowanie strategii marki jako proces przeobrażeń w przedsiębiorstwie. Cele aliansów a strategia rynkowego rozwoju przedsiębiorstwa. The middle east business culture - making business with arab partners. Elastyczność kształtowania relacji z klientami determinantą efektywnego funkcjonowania organizacji w dobie XXI wieku. Wpływ kultury organizacyjnej na efektywność indywidualnego i zespołowego podejmowania decyzji. Kultura organizacyjna a luka kompetencyjna organizacji. Propozycja procedur i metod zarządzania kapitałem intelektualnym w małym przedsiębiorstwie. Metoda "Zarządzania przez Kulturę Organizacyjną" - aspekt teoretyczno-praktyczny. 3. Wpływ jakości na funkcjonowanie organizacji. Uwarunkowania wdrażania systemu zarządzania jakością. System zarządzania jakością ISO 9001 a ocena wprowadzania wyrobów na rynki Unii Europejskiej w firmie Tarnawa Sp. J. Kontrola wewnętrzna, audyt wewnętrzny i audit wewnętrzny - koncepcja współdziałania w dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Wielokryteriowa ocena jakości typu dla potrzeb zarządzania przedsiębiorstwem. Efekty zastosowania systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie produkcyjnym - case study. Zarządzanie jakością projektu unijnego. Problemy pomiaru satysfakcji klienta zewnętrznego w sferze usług.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Jutro: R.I Zmiany w otoczeniu firmy: 1. Globalizacja, 2. Informatyzacja, 3. Profil konsumenta. R.II Nowy model firmy 1. Firma globalna, 2. Organizacja oparta na wiedzy. R.III Koncepcje zarządzania. Cz. II Menedżer: R.IV Treść pracy menedżera, R.V Sylwetka menedżera, R.VI Styl pracy menedżera
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu ; Nr 1104)
1. Koncepcje i metody zarządzania - ujęcia ogólne, przekrojowe. 2. Przedsiębiorstwo bazujące na wiedzy. Organizacja ucząca się - zarządzanie wiedzą - zarządzanie kapitałem intelektualnym. 3. Problemy rozwoju i zastosowań wybranych koncepcji i metod zarządzania. 3.1. Ujęcia teoretyczne. 3.2. Wyniki badań empirycznych, 3.3. Doświadczenia praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kapitał intelektualny organizacji. 2. Zarządzanie wiedzą. 3. Istota i zakres ochrony wiedzy. 4. Pozyskiwanie wiedzy chronionej. 5. Zasady korzystania z ochrony wiedzy. 6. Korzystanie z informacji o ochronie wiedzy. 7. Streategie ochrony wiedzy. 8. Ocena wiedzy chronionej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Kapitał ludzki w procesie tworzenia wartości: 1.1. Kapitał ludzki i wartość przedsiębiorstwa - analiza relacji; 1.1.1. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a wartość kapitału ludzkiego; 1.1.2. Wymiary koncepcji kapitału ludzkiego; 1.1.3. Pojęcie wartości kapitału ludzkiego; 1.1.4. Wartość dodana tworzona przez kapitał ludzki; 1.1.5. Potencjał generowania wartości dodanej; 1.2. Zarządzanie kapitałem ludzkim zorientowane na generowanie wartości; 1.2.1. Zarządzanie kapitałem ludzkim - charakterystyka koncepcji; 1.2.2. Perspektywa ekonomiczna w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 1.2.3. Perspektywa strategiczna w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 1.2.4. Perspektywa pomiarowa w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 1.3. Optymalizacja kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa - przegląd badań i definicja pojęcia; 1.3.1. Przegląd badań nad optymalizacją w odniesieniu do kapitału ludzkiego; 1.3.2. Definicja pojęcia optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego. Rozdział 2. Model optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa: 2.1. Równowaga kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie; 2.1.1. Zasada racjonalnego gospodarowania (zarządzania) a optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego; 2.1.2. W poszukiwaniu punktów równowagi użyteczności kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie; 2.1.3. Przestrzeń rozwiązań Pareto-optymalnych; 2.2. Czas w optymalizacji kapitału ludzkiego; 2.2.1. Zmienność użyteczności kapitału ludzkiego w czasie; 2.2.2. Deprecjacja kapitału ludzkiego; 2.2.3. Uwzględnienie czynnika czasu w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego; 2.3. Ogólne założenia modelu optymalizacji; 2.4. Przestrzeń kryterialna; 2.4.1. Funkcje celów I poziomu; 2.4.2. Funkcje celów II poziomu; 2.5. Ryzyko personalne w optymalizacji kapitału ludzkiego; 2.6. Zbiór ograniczeń - warunków brzegowych optymalizacji. Rozdział 3. Zmienne decyzyjne w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego: 3.1 Przestrzeń zmiennych decyzyjnych; 3.2. Jakość kapitału ludzkiego; 3.2.1. Podstawowe założenia analizy jakości kapitału ludzkiego; 3.2.2. Operacjonalizacja jakości kapitału ludzkiego; 3.3. Dostępność kapitału ludzkiego; 3.3.1. Podstawowe założenia analizy dostępności kapitału ludzkiego; 3.3.2. Operacjonalizacja dostępności kapitału ludzkiego; 3.4. Efektywność kapitału ludzkiego; 3.4.1. Podstawowe założenia analizy efektywności kapitału ludzkiego; 3.4.2. Operacjonalizacja efektywności kapitału ludzkiego. Rozdział 4. Pomiar i analityka kapitału ludzkiego w procesie optymalizacji jego użyteczności: 4.1. System pomiaru kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa wpierający optymalizację jego użyteczności; 4.2. Zdolność do kompleksowego pomiaru kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach w Polsce - wyniki badań; 4.2.1. Kluczowe założenia badań; 4.2.2. Analiza wyników badań; 4.2.3. Weryfikacja hipotez badawczych; 4.3. Analiza przydatności metod pomiaru kapitału ludzkiego w jego optymalizacji; 4.4. Od pomiaru do analityki kapitału ludzkiego. Rozdział 5. Podejmowanie decyzji optymalizacyjnych: 5.1. Uwarunkowania procesu podejmowania decyzji w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego; 5.2. Rodzaje decyzji optymalizujących kapitał ludzki wspieranych przez analitykę; 5.3. Obszar racjonalności decyzyjnej w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego; 5.4. Style podejmowania decyzji a optymalizacja użyteczności kapitału ludzkiego; 5.5. Analiza determinant podejmowania decyzji na podstawie faktów - wyniki badań; 5.5.1. Kluczowe założenia badań; 5.5.2. Analiza wyników badań; 5.5.3. Weryfikacja hipotez badawczych. Rozdział 6. Podejmowanie działań optymalizacyjnych: 6.1. Perspektywy strategiczne działań optymalizacyjnych; 6.2. Działania optymalizacyjne według rodzaju inwestycji w kapitał ludzki; 6.3. Działania optymalizacyjne z perspektywy celu; 6.4. Planowanie scenariuszowe jako element działań proaktywnych w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego; 6.4.1. Założenia planowania scenariuszowego w optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego; 6.4.1. Opcje realne w planowaniu scenariuszowym; 6.5. Badanie determinantów optymalizacji użyteczności kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa; 6.5.1. Kluczowe założenia badań; 6.5.2. Analiza wyników badań; 6.4.3. Weryfikacja hipotez badawczych. Podsumowanie. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel. Aneks. Kwestionariusze ankiet.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Seria Specjalna Monografie ; Nr 173)
Część I: Organizacje w warunkach gospodarki opartej na wiedzy. 1. Wprowadzenie do gospodarki opartej na wiedzy. 2. Organizacja ucząca się jako system oparty na wiedzy. 3. Inne wybrane modele organizacji opartej na wiedzy. Część II: Zarządzanie wiedzą w organizacji. 4. Podstawy zarządzania wiedzą. 5. Strategiczne zarządzanie wiedzą. 6. Generowanie wiedzy przez organizację. Część III: Kapitał intelektualny i ludzie organizacji opartych na wiedzy. 7. Istota, rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji. 8. Ludzie pracujący dla organizacji opartych na wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
R.1 Ośrodki rozwoju i oceny - wprowadzenie; R.2 Zalety ośrodków rozwoju i oceny; R.3 Strategiczne podstawy funkcjonowania ośrodków rozwoju i oceny; R.4 Ośrodki selekcji; R.5 Ośrodki rozwoju; R.6 Podjęcie decyzji o zorganizowaniu ośrodka; R.7 Zarządzanie ośrodkiem jako projektem; R.8 Analiza kompetencji; R.9 Ćwiczenia wykorzystywane podczas zajęć ośrodka; R.10 Działania dodatkowe realizowane podczas zajęć ośrodka; R.11 Przy gotowania do przeprowadzenia zajęć ośrodka; R.12 Ludzie potrzebni do przeprowadzenia zajęć ośrodka i nie zbędne zasoby; R.13 Przeprowadzanie zajęć ośrodka; R.14 Szkolenie oceniających i obserwatorów; R.15 Działania podejmowane po zakończeniu zajęć ośrodka; R.16 Ocena trafności ośrodka; R.17 Problemy związane z ośrodkami oceny i rozwoju. Załączniki: Wytyczne i kwestie etyczne dot. ośrodków oceny; Adresy internetowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie wiedzą)
R.I Kapitał intelektualny jako podstawa nowego paradygmatu gospodarowania, R.2 Teoria rachunkowości a zagadnienia pomiaru i sprawozdawczości wartości intelektualnych, R.3 Modele pomiaru indywidualnego kapitału ludzkiego, R.4 W kierunku standardów rachunkowości zasobów ludzkich i kapitału intelektualnego.
teorii ekonomii, 2. Podejście badawcze do kapitału intelektualnego, 3. Możliwości pomiaru kapitału intelektualnego w tradycyjnych systemach rachunkowości, 4. Wpływ kapitału intelektualnego na wzrost firmy - rezultaty badań empirycznych. R.II Teoria rachunkowości a zagadnienia pomiaru i sprawozdawczości wartości intelektualnych. R.III Modele pomiaru idywidualnego kapitału ludzkiego. R.IV W kierunku standartów rachunkowości zsobów ludzkich i kapitału intelektualnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Przewaga konkurencyjna; R.2 Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej; R.3 Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa; R.4 Problematyka pomiaru kapitału intelektualnego w literaturze przedmiotu; R.5 Podstawowy model pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa; R.6 Dodatkowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw w wybranych sektorach; R.7 Znaczenie kapitału intelektualnego dla uczelni wyższych. Analiza rankingów szkół wyższych; R.8 Kryteria pomiaru kapitału intelektualnego wyższych uczelni o profilu ekonomicznym w Polsce wynikające z uwarunkowań sektorowych; R.9 Pomiar kapitału intelektualnego Szkoły Głównej Handlowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Wpływ postaw na podejmowanie decyzji w organizacji; 2. Etos pracy Polaków; 3. Elastyczność zawodowa Polaków jako determinanta decyzji zatrudnieniowych; 4. Organizacyjne uwarunkowania zaangażowania; 5. Paradygmat człowieka usatysfakcjonowanego w polskich realiach; 6. Skłonność polaków do współrządzenia zakładem pracy; 7. Postawy Polaków wobec autorytetu w relacjach zawodowych; 8. Oczekiwania bezrobotnej młodzieży wobec przyszłej pacy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej