Form of Work
Książki
(170)
Status
only on-site
(131)
available
(88)
unavailable
(26)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(114)
Czytelnia
(133)
Author
Pocztowski Aleksy
(9)
Listwan Tadeusz
(7)
Bańka Waldemar
(6)
Armstrong Michael
(5)
Król Henryk
(5)
Blanchard Ken
(4)
German Janusz
(4)
Juchnowicz Marta
(4)
Lipka Anna
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Ehrlich Andrzej
(3)
Kostera Monika
(3)
Rusiński Michał
(3)
Sajkiewicz Alicja
(3)
Antczak Zbigniew
(2)
Borkowska Stanisława
(2)
Borowska Joanna
(2)
Bugdol Marek
(2)
Daniecki Wojciech
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Griffin Ricky W
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Jędrych Elżbieta
(2)
Karbowski Marcin
(2)
Kożusznik Barbara
(2)
Loska Magdalena
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Mikołajczyk Zofia
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Penc Józef
(2)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(2)
Smolarek Małgorzata
(2)
Strużycki Marian
(2)
Ulrich Dave
(2)
Urbaniak Bogusława
(2)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(2)
Andrews Tim G
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Becker Brian E
(1)
Beech Nic
(1)
Belbin Meredith
(1)
Berg-Peer Janine
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielawski Paweł
(1)
Bieryło Marta
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borkowska Stanisława (1939 - )
(1)
Brockbank Wayne
(1)
Buchelt-Nawara Beata
(1)
Buchen Irving H
(1)
Burrows Hal
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Carew Donald
(1)
Chmiel Nik
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Cook Mary F
(1)
Cowling Alan
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
DeMarco Tom
(1)
Dobrodziej Barbara
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Dudek Marek
(1)
Eaton David
(1)
Egeman Marian
(1)
Espinoza Chip
(1)
Filipczyk Barbara
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Freeman Edward R
(1)
Gadomska-Lila Katarzyna
(1)
Gilbert Daniel R. JR
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Harari Oren
(1)
Huselid Mark A
(1)
Ingram Tomasz
(1)
Jarco Jerzy
(1)
Jaremczuk Kazimierz
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jończyk Joanna
(1)
Justyna Marlena
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kamińska Joanna
(1)
Kania Krzysztof (ekonomista)
(1)
Kardas Jarosław S
(1)
Karwiński Marcin
(1)
Kawśniewska Anna
(1)
Year
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(93)
1990 - 1999
(10)
Country
Poland
(170)
Language
Polish
(170)
Subject
Kadry
(165)
Zarządzanie
(62)
Przedsiębiorstwo
(37)
Motywacja pracy
(31)
Organizacja
(23)
Praca
(20)
Zatrudnienie
(17)
Oceny pracowników
(16)
Płaca
(16)
Zarządzanie strategiczne
(14)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(13)
Menedżerowie
(13)
Zarządzanie wiedzą
(13)
Kultura organizacyjna
(11)
Przywództwo
(8)
Siła robocza
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(7)
Rynek pracy
(6)
Innowacje
(5)
Konflikt
(5)
Motywacja
(5)
Praca zespołowa
(5)
Zarządzanie jakością
(5)
Zawód
(5)
Decyzje
(4)
Kariera
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Organizacja ucząca się
(4)
Prześladowanie w miejscu pracy
(4)
Administracja
(3)
Kontrola
(3)
Mentoring
(3)
Organizacje
(3)
Planowanie
(3)
Polska
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Służba zdrowia
(3)
Zarządzanie kryzysowe
(3)
Zdolności
(3)
Bezpieczeństwo informacyjne
(2)
Etyka biznesu
(2)
Gospodarka
(2)
Kadry - polityka
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Negocjacje
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Poradnictwo zawodowe
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przedsiębiorstwo wirtualne
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rozmowa kwalifikacyjna
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Zaufanie
(2)
Administracja publiczna
(1)
Alokacja
(1)
Autorytet
(1)
BPM (informat.)
(1)
Baza danych
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Blogi
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Budownictwo
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Chorzy
(1)
Czas pracy
(1)
Data mining
(1)
Dialog społeczny
(1)
Doradcy personalni
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Finanse
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Gry komputerowe
(1)
Górnictwo
(1)
Informacja
(1)
Informacja publiczna
(1)
Informcja turystyczna
(1)
Integracja europejska
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Inteligencja sztuczna
(1)
Jakość
(1)
Jakość produktu
(1)
Kadry -- polityka
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Kobieta
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Subject: time
2001-0
(7)
1989-
(2)
2001-
(1)
Subject: place
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Genre/Form
Artykuł z czasopisma
(2)
179 results Filter
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Menedżera)
ISBN: 83-85441-86-7
Cz.1 Idea zarządzania zasobami ludzkimi: Podstawowe terminy i pojęcia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi; Filozofia zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie personelem Cz.2 Zarządzanie zasobami ludzkimi a firma jako całość: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie organizacją; Zarządzanie zasobami ludzkimi a kreowanie kultury firmy. Cz.3 Procesy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przeprowadzanie zmian; Zaangażowanie; Elastyczność; Praca zespołowa; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością totalną. Cz.4 Zarządzanie zasobami ludzkimi w praktyce; Wzbogacanie zasobów ludzkich - rekrutacja; Rozwijanie i doskonalenie zasobów ludzkich; Nadzór nad efektywnością pracy; Zarządzanie zasobami ludzkimi a kształtowanie wynagrodzeń; Zarządzanie zasobami ludzkimi a stosunki pracownicze; Wprowadzanie w życie zasad zarządzania zasobami ludzkimi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Menedżera)
ISBN: 83-85441-86-7
Cz.1 Idea zarządzania zasobami ludzkimi: Podstawowe terminy i pojęcia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi; Filozofia zarządzania zasobami ludzkimi; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie personelem Cz.2 Zarządzanie zasobami ludzkimi a firma jako całość: Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie organizacją; Zarządzanie zasobami ludzkimi a kreowanie kultury firmy. Cz.3 Procesy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przeprowadzanie zmian; Zaangażowanie; Elastyczność; Praca zespołowa; Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością totalną. Cz.4 Zarządzanie zasobami ludzkimi w praktyce; Wzbogacanie zasobów ludzkich - rekrutacja; Rozwijanie i doskonalenie zasobów ludzkich; Nadzór nad efektywnością pracy; Zarządzanie zasobami ludzkimi a kształtowanie wynagrodzeń; Zarządzanie zasobami ludzkimi a stosunki pracownicze; Wprowadzanie w życie zasad zarządzania zasobami ludzkimi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (3 egz.)
Book
In basket
(Nauka, Dydyaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 97)
ISBN: 978-83-61464-41-9
1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteka: Kapitał intelektualny biblioteki; Potencjał społeczny a kapitał biblioteki; 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki: Przeciwdziałanie skutkom negatywnego doboru do zawodu; Rozwój zawodowy pracowników elementem zarządzania zasobami ludzkimi w bibliotekach; Badanie opinii pracowników jako instrument wspomagający zarządzanie relacjami wewnętrznymi w bibliotece; Badanie satysfakcji użytkowników jako metoda określania potrzeb szkoleniowych bibliotekarzy; Rola Kadry zarządzającej w kształtowaniu kultury organizacyjnej biblioteki; 3. Wybrane metody zarządzania kadrami w bibliotece: Okresowe ocenianie pracowników biblioteki; Ocenianie pracowników biblioteki. Zagadnienia metodyczne na przykładzie Biblioteki WSB w Poznaniu; Zadaniowe i heurystyczne metody rozwiązywania problemów; Etyczne aspekty zastosowania TQM w bibliotekach; Rola inteligencji emocjonalnej w działalności informacyjno-bibliotecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 002 (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie talentami w organizacji / pod red. Aleksy Pocztowski. - Wyd. 2 uaktual. - Kraków : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2016. - 244 s. : il.; tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-264-9978-4
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Rosnące znaczenie talentów w gospodarce: Gospodarka oparta na wiedzy; Deficyt utalentowanych pracowników; Zmiany demograficzne w krajach wysoko rozwiniętych; Mobilność pracowników; Wnioski dla zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział 2. Istota talentu i zarządzania talentami: Pojęcie i cechy talentu; Zarządzanie talentami - wyjaśnienie pojęcia w kontekście organizacji; Podmioty zarządzania talentami; Model zarządzania talentami w organizacji. Rozdział 3. Strategiczne aspekty zarządzania talentami: Istota i różne ujęcia strategii zarządzania talentami; Budowanie marki pracodawcy; Strategiczne elementy zarządzania talentami w świetle badań empirycznych; Strategia zarządzania talentami a strategia firmy; Proces strategicznego zarządzania talentami. Rozdział 4. Pozyskiwanie pracowników utalentowanych: Powody pozyskiwania talentów; Pozyskiwanie talentów na zewnątrz organizacji; Identyfikowanie talentów w organizacji; Selekcja talentów; Kierunki zmian w zakresie pozyskiwania talentów. Rozdział 5. Retencja pracowników utalentowanych: Przyczyny rezygnacji z pracy; Działania podejmowane w celu retencji pracowników utalentowanych; Retencja talentów w organizacji a inne elementy systemu zzl. Rozdział 6. Procesy rozwoju pracowników utalentowanych: Znaczenie i cechy procesów uczenia się we współczesnej organizacji; Elementy procesu rozwoju pracowników utalentowanych; Pracownicy o wysokim potencjale a pracownicy utalentowani; Specyfika procesów rozwojowych pracowników utalentowanych; Techniki rozwoju pracowników utalentowanych. Rozdział 7. Pomiar i ocena w zarządzaniu talentami: Pojęcie, zakres i funkcje pomiaru i oceny; Pomiar i ocena talentów; Pomiar efektów i ocena procesu zarządzania talentami; Rola podmiotów zarządzania talentami; Narzędzia pomiaru i oceny w zarządzaniu talentami. Rozdział 8. Programy zarządzania talentami. Studium przypadku 1. Wyjątkowe miejsce dla wyjątkowych ludzi - studium przypadku zarządzania talentami w firmie British American Tobacco Polska. Studium przypadku 2. Wykorzystanie testów psychometrycznych w programach rozwojowych dla pracowników z wysokim potencjałem w Centrum Technicznym firmy Delphi Poland SA. Studium przypadku 3. Każdy jest wyjątkowy. Program rozwoju pracowników w Leroy Merlin Polska. Literatura. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-7526-650-4
1. Rosnące znaczenie talentów w gospodarce; 2. Istota talentu i zarządzania talentami; 3. Strategiczne aspekty zarządzania talentami; 4. Pozyskiwanie utalentowanych pracowników; 5. Retencja pracowników utalentowanych; 6. Charakterystyka procesów rozwojowych pracowników utalentowanych; 7. Pomiar i ocena w zarządzaniu talentami; 8. Cele i zakres programów zarządzania talentami
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-264-4126-4
1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej; 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej; 3. Prowadzenie rozmów oceniających; 4. Pojecie i istota rozwoju zawodowego; 5. Indywidualne programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej; 6. Formy rozwoju możliwe do zastosowania w ramach IPRZ; 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Authority data
Book
In basket
ISBN: 83-89120-11-9
Cz. I Wstęp: Historia i kontekst psychologii pracy i organizacji; Rola i metody. Cz. II Ludzie w pracy: Analiza i projektowanie pracy; Selekcja pracowników; Szkolenia; Ocena pracy: ewaluacja i doskonalenie potencjału pracowników i ich pracy, Stres zawodowy a zdrowie pracowników. Cz. III Czynniki ludzkie w środowisku pracy: Obciążenie pracą i przydział (alokacja) zadań; Środowisko pracy a wykonanie pracy; Projektowanie i wykorzystanie technologii związanych z pracą; Bezpieczeństwo pracy. Cz. IV Organizacja pracy: Przywództwo i zarządzanie; Motywacja w miejscu pracy; Zespoły: wyzwania pracy w grupie; Zmiana w organizacji i rozwój organizacji. Cz. V Zagadnienia z zakresu psychologii pracy i organizacji: Przeciw wszelkiej nierówności: zarządzanie różnorodnością; Wykonanie pracy a starzenie się siły roboczej; Zmiany charakteru pracy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 83-88597-92-2
Cz.1 Outsourcing- podejmowanie decyzji, opracowanie planu. Cz.2 Przeprowadzenie outsourcingu, komunikacja z personelem. Cz.3 Outsourcing poszczególnych elementów funkcji personalnej. Cz.4 Zarządzanie outsourcingiem funkcji personalnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7526-718-1
1. Ramy pojęciowe strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi: Pojęcie zarządzania zasobami ludzkimi; Koncepcja strategii; Koncepcja strategii zarządzania zasobami ludzkimi. 2. Praktyka strategii zarządzania zasobami ludzkimi: Strategie HR; Strategiczna rola HR; Oddziaływanie strategii zarządzania zasobami ludzkimi; Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w działaniu. 3. Strategie HR: Strategia zarządzania kapitałem ludzkim; Strategia wysokiej efektywności; Strategia społecznej odpowiedzialności biznesu; Strategia rozwoju organizacji; Strategia zaangażowania pracowników; Strategia zarządzania wiedzą; Strategia pozyskiwania pracowników; Strategia zarządzania talentami; Strategia uczenia się w rozwoju; Strategia wynagradzania; Strategia relacji pracowniczych. 4. Zestaw narzędzi strategii HR: Pakiet narzędziowy strategii zarządzania zasobami ludzkimi
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18195-6
Rozdział I. Nowa sytuacja na rynku pracy: 1. Nowa strategia rozwojowa Polski; 2. Perspektywa dla najzdolniejszych; 3. Przedsiębiorstwo inteligentne; 4. Praca oparta na wspólnocie; 5. Wzrost podmiotowości człowieka w pracy; 6. Radykalne zmiany w firmach; 7. Poszukiwania specjalistów; 8. Konieczność redukcji bezrobocia. Rozdział II. Przygotowanie rekrutacji: 1. Zapotrzebowanie na talenty; 2. Kolejność działań rekrutacyjnych i adaptacyjnych utalentowanych pracowników; 3. Źródła potrzeb kadrowych; 4. Czynniki wpływające na proces planowania w zakresie zasobów pracowniczych; 5. Kolejność czynności wstępnych do przygotowania planu rekrutacji; 6. Czynności rekrutacyjne do wykonania przez komórkę personalną; 7. Opis stanowiska do obsadzenia i właściwości utalentowanego kandydata; 8. Procesy zatrudniania pracowników w krajach Unii Europejskiej; 9. Rekrutacja przez małe firmy; 10. Dwa główne podejścia w doborze pracowników; 11. Osobowe kwalifikacje kandydata. Rozdział III. Motywowanie najlepszych kandydatów: 1. Podstawowe definicje i modele teoretyczne; 2. Motywy kandydata; 3. Jak zmotywować utalentowanego kandydata, aby przyszedł do firmy; 4. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy; 5. Adaptacja wstępna nowego pracownika. Rozdział IV. Prowadzenie rekrutacji: 1. Nowa sytuacja przedsiębiorstwa na rynku pracy; 2. Marketing personalny firmy; 3. Rekrutacja zewnętrzna; 4. Szczególna wartość kandydatów utalentowanych; 5. Dobór na stanowisko kierownicze; 6. Zatrudnianie na stanowiska szeregowe; 7. Zakres chronologiczny procedury naboru; 8. Wywiad zawodowy; 9. Podstawowe zasady prowadzenia wywiadu rekrutacyjnego; 10. Ogólne zasady dobrego słuchania w trakcie wywiadu; 11. Rozmowa z przyszłym szefem; 12. Stosowanie sytuacyjnych metod selekcji; 13. Stosowanie metod psychologicznych; 14. Wizyta na przyszłym stanowisku pracy; 15. Prezentacja kandydata; 16. Badania testami psychologicznymi; 17. Inwentarz biograficzny; 18. Sesje zadaniowo-obserwacyjne (assessment centers); 19. Próbny okres pracy; 20. Refleksje na temat rekrutacji. Rozdział V. Motywacja utalentowanego człowieka w nowej pracy: 1. Motywacja zdolnego kandydata do pracy; 2. Zmiany wybieranych kierunków angażowania się; 3. Motywacja człowieka w pierwszym okresie pracy; 4. Motywowanie w rozmowach wstępnych; 5. Motywowanie w czasie wstępnej adaptacji; 6. Kształtowanie umiejętności we wstępnym instruktażu; 7. Wprowadzenie na stanowisko pracy i do zespołu; 8. Adaptacja długofalowa; 9. Modyfikacje systemu motywacyjnego jako sposoby zwiększania efektywności firmy; 10. Oddziaływanie na motywację wewnętrzną wybitnych pracowników; 11. Motywacyjna funkcja poczucia podmiotowości; 12. Wypalenie zawodowe skutkiem zbyt silnej motywacji. Rozdział VI. Metody motywowania najlepszych pracowników: 1. Uzyskiwanie zaangażowania pracowników; 2. Skuteczne systemy płacowe; 3. System motywacyjny sieciowego zespołu projektowego; 4. Sieciowość w zarządzaniu; 5. Zmiany w światowej rzeczywistości biznesowej; 6. Teoretyczne podstawy skutecznych systemów motywowania twórczości; 7. Zarządzanie przez cele (SMART); 8. Poziom i ważność oczekiwań; 9. Inne czynniki mające wpływ na motywację; 10. Motywacyjne upodmiotowienie pracownika; 11. Ogólne właściwości dobrego systemu motywacyjnego; 12. Budowanie struktury płac podstawowych - wartościowanie prac i siatka płac; 13. Motywacja kreatywności; 14. Uczestnictwo w podejmowaniu decyzji a produktywność pracy zespołowej; 15. Efektywne współzarządzanie; 16. Upodmiotowianie systemów motywacyjnych; 17. Aktywizowanie motywacji wewnętrznej (autotelicznej); 18. Motywacyjna funkcja ocen pracy; 19. Warunki, jakie powinien spełniać system ocen; 20. Przyczyny nietrafnych ocen; 21. Planowanie rozwoju pracownika po jego ocenie; 22. Zyskowność inwestowania w rozwój pracowników; 23. Rekrutacja wewnętrzna; 24. Ważne czynniki motywujące pracowników do efektywnej pracy. Rozdział VII. Zarządzanie talentami: 1. Strategiczne znaczenie skutecznego zarządzania talentami; 2. Organizacja ucząca się/inteligentna; 3. Stymulowanie kreatywności; 4. Zarządzanie wiedzą; 5. Rozwijanie talentów; 6. Mechanizmy wspomagające kreatywność w firmie; 7. Nowe podejście do problematyki innowacyjności; 8. Rozwijanie umiejętności osób utalentowanych; 9. Osobowość człowieka kreatywnego; 10. Rozwój najzdolniejszych pracowników; 11. Twórczość w zespole; 12. Rozwiązania organizacyjne wspierające twórczość. Rozdział VIII. Wpływ zmian na motywację twórczą; 1. Dynamika zmian organizacyjnych w gospodarce; 2. Podmiotowość procesów zmian; 3. Rola lidera zmian; 4. Zagrożenia dla pracowników wynikające ze zmian; 5. Jak radzić sobie z oporami przeciw zmianom; 6. Przywództwo zmian; 7. Sposoby upodmiotowiania uczestników zmiany; 8. Motywowanie członków zespołu wdrożeniowego. Rozdział IX. Motywacyjne kwalifikacje kierownika zespołu: 1. Współczesne wymagania wobec lidera zespołu; 2. Właściwości prawdziwego lidera; 3. Szczególne znaczenie funkcji motywowania i rozwijania talentów; 4. Liderzy - demokraci; 5. Korzystanie z informacji zwrotnej i przekazywanie uwag krytycznych; 6. Motywowanie członków zespołu w trakcie zmian; 7. Charyzma lidera; 8. Koncepcje człowieka i style kierowania; 9. Osobowość lidera a władza; 10. Rozwiązywanie konfliktów; 11. Zarządzanie swoim czasem. Rozdział X. Dlaczego dobrzy pracownicy odchodzą z firmy: 1. Kosztowna utrata pracowników; 2. Przyczyny odchodzenia utalentowanych pracowników; 3. Nadmierny stres przyczyną rezygnacji z pracy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-86890-37-1
Wprowadzenie- od bilansu kompetencjami do kierowania kompetencjami; Rozdz. I: Co to są kompetencje?, Rozdz. II: Identyfikacja i ocena kompetencji; Rozdz. III: Obraz samego siebie ocena własna. Podejście poznawcze Rozdz. IV: Rozwój kompetencji; Zakończenie- od kompetencji indywidualnych do kompetencji organizacyjnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-20017-6
Zawiera: Wprowadzenie. Bliskie spotkania z innym sortem Część I. Zjawisko milenialsów. 1. Milenialsi i ty: Pokolenia w pracy; Co się tu właściwie dzieje?; Nadchodząca luka na rynku pracy; Jesteś taki wyjątkowy; Wypełnienie luki. 2. Czyż nie jesteśmy wszyscy tacy sami?: I co z tego? Czyż wszystkie pokolenia nie są takie same?; Kto ma znaleźć sens i określić zasady? 3. Menedżerowie skuteczni versus nieskuteczni: Nastawienie; Kontynuacja współpracy z działem personalnym. 4. Punkty zapalne między menedżerami a milenialsami: Pozycje percepcyjne; Konsekwencje braku doświadczenia. Część II. Odkryj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami. 5. Bądź elastyczny – kiedy zgoda, by robili po swojemu, ma sens. Bycie elastycznym wobec autonomicznych: Wartości milenialsów: Połączenie pracy i życia; Zniekształcenia wynikające z doświadczenia; Kontrakt psychologiczny; Uczenie się na sukcesach; Uczenie się na porażkach; Najlepsze praktyki; Podsumowanie. 6. Twórz właściwe nagrody – nagradzanie odpowiednich rzeczy we właściwy sposób. Nagradzanie roszczeniowych: Wartość milenialsów: Nagroda; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Właściwe nagradzanie; Nagradzanie odpowiednich rzeczy; Niech mają bieżące informacje; Uczenie się na sukcesach; Podsumowanie. 7. Zaprzęgnij ich wyobraźnię do pracy – są na czele klasy kreatywnej. Rozwijanie pomysłowych: Wartość milenialsów: Wyrażanie siebie; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Kreatywność i przewaga konkurencyjna; Najlepsze praktyki; Niech wiedzą, co się dzieje z ich pomysłami; Pozwól im się bawić; Podsumowanie. 8. Buduj relację – najpierw oni, potem ty. Angażowanie zajętych sobą: Wartość milenialsów: Uwaga; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Najlepsze praktyki; Co jest barierą w budowaniu zaangażowania?; Materiał do przemyśleń; Nie ma transferu wiedzy niejawnej bez zbudowania relacji; Podsumowanie. 9. Bądź pozytywny podczas korygowania – ostrożnie, kruche! Rozbrajanie obronnych: Wartość milenialsów: Osiągnięcia; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Najlepsze praktyki; Uczenie się na sukcesach; Uczenie się na porażkach; Podsumowanie. 10. Nie bierz tego do siebie – nie zawsze jesteś w centrum. Samoróżnicowanie od Irytujących: Wartość milenialsów: Nieformalność; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Samoróżnicowanie dotyczy ciebie; Wiedz, gdzie oni się kończą, a zaczynasz ty; Odrębność i wspólnota; Znaj różnice między twoją rolą a twoją osobą; Wystrzegaj się wciągania osób postronnych; Pomyśl o swojej obecności; Wyznania; Podsumowanie. 11. Pokaż im pełny obraz – szersza perspektywa nie istnieje, dopóki nie pomożesz im jej dostrzec. Poszerzanie perspektywy krótkowzrocznych: Wartość milenialsów: Prostota; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Uczenie się na sukcesach; Uczenie się na porażkach; Zacznij od czegoś prostego; Model myślenia o konsekwencjach; Pięć „dlaczego”; Proszę, podziel się; Podsumowanie. 12. Włączaj szczegóły – wieloznaczność jest ich kryptonitem. Ukierunkowanie nieskupionych: Wartość milenialsów: Wielozadaniowość; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Ukierunkowywanie? Myślałem, że chcą autonomii; Ukierunkowywanie; Uczenie się na sukcesach; Uczenie się na porażkach; Podsumowanie. 13. Spraw, żeby to miało dla nich znaczenie – chcą wiedzieć „po co”, zanim dowiedzą się „co”. Motywowanie obojętnych: Wartość milenialsów: Znaczenie; Zniekształcenie wynikające z doświadczenia; Hierarchia możliwości; Uczenie się na sukcesach; Uczenie się na porażkach; Podsumowanie. Część III. Twoja przewaga konkurencyjna. 14. Budowanie kultury przyjaznej pokoleniu Y: Dostrzeż swoje gwiazdy i stwórz dla nich przestrzeń do wymiany doświadczeń; Włącz swoich menedżerów do rozmowy; Pytaj milenialsów; Ogranicz zniekształcenia panujące w organizacji; Promuj podstawowe kompetencje w zarządzaniu dzisiejszymi pracownikami; Inwentarz porozumienia międzypokoleniowego. 15. Mentoring dla milenialsów: Wyzwania, przed którymi stają milenialsi w pracy; Strategie pokonywania blokad w pracy; 7 umiejętności pokonywania blokad; Na koniec.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-208-2035-5
1. Pracownik a realizacja celów organizacji; 2. Przesłanki genezy zmian w procesie rozwoju organizacji; 3. Współdziałanie- jedność podmiotowo-przedmiotowa pracy zespołowej; 4. Znane i nieznane w procesie funkcjonowania i rozwoju organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 65.01 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7969-206-4
1. Wstęp; 2. Opisy przypadków badanych firm; 3. Analiza społeczno-kulturowych uwarunkowań ZZL; 4. Wybrane elementy polityki personalnej. Analiza danych ilościowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-19999-9
Zawiera: Wstęp. 1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo: 1.1. Źródło reorientacji procesowej organizacji; 1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji; 1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych – funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej; 1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu. 2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo: 2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi; 2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami ludzkimi; 2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej; 2.5. Ocena dojrzałości procesów; 2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych. 3. Metodyczne aspekty badań: 3.1. Problemy, cele oraz założenia badawcze; 3.2. Zakres prowadzonych badań; 3.3. Zastosowanie metody badań; 3.4. Dobór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków. 4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi – studia przypadków: 4.1. Model organizacji procesowej; 4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego; 4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej. Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z o.o.; 4.2. Model kompetencji; 4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji; 4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo; 4.2.3. Proces oceny kompetencji. Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC International; 4.3. Model wynagradzania; 4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy. Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w Grupie Azoty S.A.; 4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu. Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska; 4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego; 4.4. Model procesów personalnych; 4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych. Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników w Banku BGŻ BNP Paribas S.A., Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ „Baltona” S.A.; 4.4.2. Hierarchia i architektura procesów. Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A.. Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A.; 4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów. Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A. 5.Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi: 5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej; 5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Authority data
Authority data
No cover
Book
In basket
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
ISBN: 978-83-7526-173-8
Cz. I Idee. Szkoły. Ludzie. Drogi do zarządzania zasobami ludzkimi: 1.Rozwój ekonomiki i ekonomi pracy, 2. Rodowód zzl w Polsce, 3. Zzl w środowisku gdańskim - rys historyczny, 4. Zarys historii zzl w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 5. Od ekonomiki pracy do zzl w środowisku krakowskim, 6. Zzl w ośrodkach akademickich lublina, 7. Rodowód i współczesność zzl w akademickiej Łodzi, 8. Zzl w Wielkopolsce -przeszłość i teraźniejszość, 9. Przeszłość i teraźniejszość zzl w grodzie Kopernika, 10. Tradycje kreowania zzl w warszawskim środowisku naukowym, 11. Przebieg procesu poszerzania obszaru badawczego zzl, 12. O roli komitetów Polskiej Akademii Nauk w rozwoju zzl, 13. Zzl w działalności Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN, 14. Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN w rozwoju wiedzy z zakresu zzl. Cz. II Praktyka zarządzania zasobami ludzkimi dziś: 15. Praktyka zzl w polskich przedsiębiorstwach, 16. Diagnoza zzl - badania 2006, 17. Zzl a konkurencyjność małych i średnich firm, 18. Poziom kompetencji polskich menedżerów personalnych - analiza na podstawie badań empirycznych. Cz. III Tożsamość zarządzania zasobami ludzkimi: 19. W sprawie tożsamości zzl, 20. Kontrowersje wokół naukowej tożsamości zzl, Cz. IV Spojrzenie w przyszłość: 21. Tendencje rozwoju funkcji personalnej w organizacjach w Polsce, 22. Wokół strategicznych problemów i kierunków rozwoju zzl, 23. Tendencje w niszy zzl
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-487-4
1. Zarządzanie przez jakość i jego związki z innymi koncepcjami zarządzania; 2. Koncepcja klienta wewnętrznego w TQM; 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie jakością; 4. Znaczenie i rola wartości w zarządzaniu jakością; 5. Specyficzne problemy społeczne w zarządzaniu przez jakość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again