Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(11)
Forma i typ
Książki
(10)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Czytelnia
(9)
Autor
Kałuża Dorota
(2)
Palak Zofia
(2)
Szukalski Piotr
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Bujnowska Anna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Frysztacki Krzysztof
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guzik Paweł
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojder Andrzej
(1)
Korzeniowski Marek
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Plieth-Kalinowska Izabela
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Tyszkiewicz Rafał
(1)
Urbańska Magda
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wrońska Marta
(1)
Świerk Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
Niepełnosprawni
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Jakość życia
(4)
Ludzie starzy
(4)
Kształcenie integracyjne
(2)
Młodzież głucha
(2)
Starość
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Dyskryminacja ze względu na wiek
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Głusi
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kościół a państwo
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Naród
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Nieprzystosowanie społeczne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagodzy specjlani
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Polska
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Rodzice
(1)
Spożycie
(1)
Starzenie się społeczeństwa
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Ubóstwo
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Wartość
(1)
Wojsko
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Zawody medyczne
(1)
Śliwińska, Teresa (1935-2015)
(1)
Śląsk
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1901-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Styl życia polskich seniorów: Wcielenia współczesnego emeryta. Symbolika pełnionych ról; Aktywność seniorów sposobem przeciwdziałania negatywnym skutkom procesu starzenia się; Seniorzy na toruńskim rynku dóbr i usług. Studium socjologiczne; Aktywny wypoczynek osób starszych stymulatorem utrzymania dynamicznej stabilności ciała; Zadowolenie z życia a aktywność fizyczna seniorów; Profil aktywności turystycznej seniorów; Przyszłość turystyki uzdrowiskowej w świetle starzenia się populacji Polski; 2. Rynek prac- wpływ na jakość życia seniorów: Jakość życia, jakość pracy. Przyszły rynek dla seniorów; Znaczenie aktywności zawodowej dla jakości życia osób starszych; Działania pracodawców na rzecz aktywizacji potencjału osób starszych; Łączenie pracy i opieki nad osoba starszą- wpływ na jakość życia opiekuna; 3. Edukacja jako obszar aktywności seniorów: Starość a wykształcenie- ujęcie przestrzenne problemu na wsi (przykład zachodniopomorskiego); Podmiotowe i społeczne uwarunkowania edukacji seniorów; Rola Uniwersytetu Trzeciego Wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów; Uniwersytet Trzeciego Wieku jako forma aktywizacji osób starszych; Czynniki determinujące samoocenę stanu zdrowia uczestników zajęć Stowarzyszenia Uniwersytetu III Wieku w Płocku- wstępne wyniki badań; 4. Stan zdrowia starszych Polaków: Medykalizacja starości: dylematy i zagrożenia; Wybrane elementy jakości życia osób starszych ze schorzeniami sercowo naczyniowymi; Otyłość jako czynnik obniżający jakość życia seniorów; Próba oceny czynników determinujących jakość życia ludzi starszych mieszkających w środowisku wiejskim; Geriatryczna skala oceny depresji, a sytuacja materialna i rodzinna osób starszych. Wstępne wyniki projektu PolSenior; Opieka nad niepełnosprawnym seniorem w rodzinie. Jakość życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 5)
1. Pomiędzy teoria a praktyką pedagogiczną - wielkość problemów: Otwartość pedagogiki specjalnej; Relacje teoria - praktyka w pedagogice specjalnej; Pomiędzy pedagogiką a pedagogiką - źródła i implikacje dystansu; Podmiotowość osób z niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce; Podmiotowość roli uczenia z lekką niepełnosprawnością intelektualną w teorii i praktyce edukacyjnej; nauczanie pisma Braille’a w Polsce i za granicą; Perspektywy rozwoju surdotyflopedagogiki w Polsce; Rekonstrukcja stanowisk wobec badania jakości życia jako przyczynek do wypracowania podejścia badawczego jakości życia osób niepełnosprawnych w pedagogice; teoretyczne dylematy dotyczące uwzględniania subiektywnych aspektów jakości życia osób z niepełnosprawnością intelektualna; Radość życia jako kategoria pedagogiczna (nie)obecna w teorii i praktyce pedagogiki specjalnej; Specyfika pedagogiki starości - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Muzykoterapia - dysonans teoretyczno-praktyczny; Między teoria a praktyką wczesnej rehabilitacji dzieci z uszkodzonym narządem wzroku; Autorytety we wdrażaniu teorii do praktyki pedagogicznej; Jak rozmawiać z umierającym dzieckiem?; 2. Pedagog specjalny w nowych warunkach edukacyjnych: Rola nauczyciela w procesie rewalidacji dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych; Kompetencje komunikacyjne nauczycieli szkół specjalnych; Jacy pedagodzy specjalni? Kompetencje pedagogów specjalnych; Teoria i praktyka edukacji - refleksje nad dialogiem; System preferencji komunikacyjnej NLP w kształceniu pedagogów specjalnych i logopedów; Kształcenie pedagogów specjalnych w kontekście reform bolońskich; Studenci o aksjologicznym aspekcie pracy nauczyciela; Przygotowanie pedagogów specjalnych do realizacji promocji zdrowia w szkole; Kompetencje surdopedagoga do pracy z dziećmi z wadą słuchu współwystępującą z innymi uszkodzeniami; Samokształcenie i doskonalenie zawodowe pedagogów specjalnych; 3. Osoby z niepełnosprawnością w kształceniu na poziomie wyższym: Sytuacja studentów niepełnosprawnych w polskich szkołach wyższych; Ludzie z niepełnosprawnością a uniwersytet - niektóre dylematy; Osoba niepełnosprawna w szkole wyższej - o postawach i problemach pracowników naukowo-dydaktycznych; Niepełnosprawni w kształceniu na poziomie wyższym - doświadczenia Uniwersytetu Zielonogórskiego; kompetencje językowe studentów niesłyszących a ich szanse edukacyjne; Moje doświadczenia jako osoby niepełnosprawnej na uczelni wyższej; 4. Osoby z niepełnosprawnością w społeczeństwie posttransformacyjnym: Edukacja niepełnosprawnych warunkiem wyrównania ich szans w zjednoczonej Europie; Wirtualny świat Internetu - nowa jakość życia niepełnosprawnych; Osoby niepełnosprawne w społeczeństwie posttransformacyjnym - szanse i zagrożenia; Wersje kobiecości - kontekst patriarchalny; Wizerunek niepełnosprawnej kobiety w świecie kultury ponowoczesnej; Pomiędzy rzeczywistością a możliwością - doświadczenia życiowe osoby z niepełnosprawnością intelektualną; Subkulturowe środowisko młodzieżowe - społeczne implikacje zjawiska; Społeczność osób stygmatyzowanych więzieniem w społeczeństwie posttransformacyjnym; Szanse i zagrożenia dla młodzieży niepełnosprawnej w społeczeństwie posttransformacyjnym; 5. Edukacja i rewalidacja osób z róznymi typami niepełnosprawności - problemy wspólne i swoiste: Pytanie o koncepcje kształcenia uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Z badań nad efektami kształcenia uczniów niepełnosprawnych intelektualnie; Funkcjonowanie szkolne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w wybranych formach kształcenia na pierwszym etapie edukacji; Rodzina i szkoła w edukacji ucznia niepełnosprawnego w systemie integracyjnym; Wspieranie rodzeństwa osób z niepełnosprawnością - nowe tendencje w pedagogice specjalnej; Obraz osób z niepełnosprawnością umysłowa w percepcji jej pełnosprawnego rodzeństwa; Przemoc ze strony starszego rodzeństwa a poziom lęku i poczucia bezpieczeństwa u młodzieży z lekką niepełnosprawnością umysłowa; Nagrody i kary w procesie wspierania rozwoju uczniów z głębszym upośledzeniem umysłowym; Motywy wyboru wartości uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Rodzinne uwarunkowania zachowań agresywnych uczniów z lekka niepełnosprawnością intelektualną - implikacje dla teorii i praktyki pedagogicznej; Teoretyczne inspiracje pedagogicznej diagnozy dzieci z niepełnosprawnością umysłową; Wczesna diagnoza i stymulacja rozwoju wcześniaków - doświadczenia matek; Hipoterapia jako jedna z form wczesnej rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Wybrane uwarunkowania relacji rówieśników w klasach integracyjnych; Stosunki rówieśnicze młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w perspektywie edukacyjnej; Czy integracja społeczna dzieci autystycznych jest możliwa? O jednej z dróg; Być sobą z autyzmem - nowe wyzwania dla andragogiki specjalnej; Aktywność zabawowa dzieci z autyzmem; Trajektoria cierpienia matki dziecka z autyzmem; czy niesłyszący są językowo kreatywni?; Wpływ antropologiczny koncepcji osoby niesłyszącej na postawy rodziców dzieci z wada słuchu; Kompetentna diagnoza edukacyjna jako wyznacznik oceny osiągnięć szkolnych ucznia z wada słuchu; Kryteria wartościowania stosowane przez młodzież z niepełnosprawnością ruchową i jej pełnosprawnych rówieśników; resocjalizacja osób z deficytami rozwojowymi w świetle literatury i obserwacji własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej / Aleksandra Zawiślak. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 148 s. : schem.; tab. ; 24 cm.
1. Tożsamość pedagogiki specjalnej jako nauki , 2. Systematyka w pedagogice specjalnej, 3. Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej, 4. Kształcenie specjalne, 5. Człowiek z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Historyczne i cywilizacyjne uwarunkowania egzystencji Polaków: o wieczności pytań typu "Jedna Polska?"; Polska w orbicie cywilizacji europejskiej: tysiąc lat kulturowej asymetrii; dziedzictwo polskich regionów; Reforma instytucji w Polsce a wykorzystanie szans europejskich. Cz. II Nowe wartości i style życia: Orientacje aksjologicznie Polaków na tle europejskim; Moralność prywatna a moralność publiczna; Trwałość i zmiana stylów życia ; nowe wymiary zróżnicowania religijności w Polsce. Cz. III Alternacje codzienności: Polska młodzież; między apatią, partycypacją a buntem; Alternatywne formy życia małżeńsko - rodzinnego; Obszary aktywności i apatii obywatelskiej; Kontrakt płci. Miedzy sferą prywatna i publiczną. Cz. IV Nowe podziały stratyfikacyjne: Nowy układ przywilejów; Agrarne, ekonomiczne i społeczne zróżnicowanie wsi; Rozwarstwienie a jedność polskiej inteligencji; Dwa oblicza na rynku pracy; Wykluczenie i szanse społecznej partycypacji. Cz. V Zróżnicowanie regionalne, narodowościowe i etniczne. Odmienność kulturowa jako wartość? Wymiar etniczny społeczeństwa polskiego; Rola tradycji regionalnych i lokalnych w kształtowaniu nowych zróżnicowań; Narodowościowe i etniczne zróżnicowanie III RP; Polska zróżnicowana, podzielona, różnorodna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1.zachowania konsumpcyjne a racjonalność - ujęcie teoretyczne, 2.Ocena racjonalności konsumpcji w polskich gospodarstwach domowych (ujęcie koncepcyjno-metodyczne), 3.Polscy konsumenci wobec nowych trendów w konsumpcji, 4.Oszczędności polskich gospodarstw domowych w latach 1991-2001, 5.Znaczenie proekologicznych cech produktu przy zakupie sprzętu AGD-racjonlne przesłanki ekokonsumpcji, 6.Przejawy naśladownictwa w zachowaniach młodych konsumentów (na przykładzie młodzieży licealnej), 7.Rola edukacji konsumenckiej w kształtowaniu zachowań konsumpcyjnych młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poziom i jakość życia seniorów we współczesnej Polsce: Wybrane aspekty warunków życia osób starszych w świetle badań GUS; Zmiany sytuacji materialnej ludzi starszych w Polsce- diagnoza 20 lat po przełomie; Jakość życia starszych mieszkańców Polski w latach 2000-2009 w świetle subiektywnych opinii; Jakość życia osób starszych w badaniach działalności i klientów Lubelskiego Centrum Aktywizacji Seniorów; 2. Polityka społeczna- działania na rzecz podniesienia jakości życia seniorów: Solidarność międzypokoleniowa klika refleksjo nad znaczeniem terminu; Bariery i perspektywy integracji międzypokoleniowej we współczesnej Polsce; Polityka starzenia siew Polsce i na świecie- wyzwania, bariery, rekomendacje; Poziom i jakość życia osób starszych z perspektywy wybranych działań polityki społecznej; Ekskluzja społeczna seniorów wyzwaniem dla lokalne polityki społecznej i pracy socjalnej; Lokalna polityka wobec problemów osób starszych; 3. Przejawy dyskryminacji seniorów: Dyskryminacja ze względu na wiek w ochronie zdrowia w opinii seniorów; "Warunki pan spełnia, tylko PESEL nie ten", czyli o zjawisku ateizmu we współczesnej Polsce; Sprawcy przemocy wobec osób starych w opinii ofiar; 4. Jakość życia mieszkańców domów pomocy społecznej: Placówka stacjonarnej pomocy społecznej dla osób w podeszłym wieku- dom czy instytucja totalna. Raport z badań terenowych; Jakość życia podopiecznych domów pomocy społecznej; Determinanty jakości życia mieszkańców domu pomocy społecznej dla seniorów; Mikrodeterminanty korzystania z pomocy instytucjonalnej przez seniorów; 5. Społeczno-cywilizacyjne korelaty jakości życia seniorów: Formalne i treściowe aspekty przyszłościowej perspektywy czasowej ludzi starszych; Ograniczenie i rozszerzenie przestrzeni społecznej i kapitału społecznego w życiu ludzi starych; Starzenie się osób samotnych jako narastający problem społeczny; Ludzie starzy w migracjach; Ludzie starzy w polskim społeczeństwie informacyjnym; Nowożeńcy w "późnym wieku" w Polsce; Środowisko seniorów na Ukrainie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z perspektywy ogólnej (Wyłączenie jako źródło problemów społecznych), 2. Uwzględniając komponenty demograficzne i ekonomiczne, 3. W kręgu zjawisk etniczno-narodowych, 4. Religijne korelaty życia społecznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej