Form of Work
Książki
(151)
E-booki
(16)
IBUK Libra
(16)
Status
only on-site
(135)
available
(46)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(46)
Czytelnia
(137)
Author
Watcyn-Jones Peter
(9)
Case Doug
(5)
Howard-Williams Deirdre
(5)
Pawlak Mirosław
(5)
Alexander L. G
(4)
Aufderstrabe Hartmut
(4)
Bock Heiko
(4)
Wingate Ursula
(4)
Blanc Jacquws
(3)
Cartier Jean-Michel
(3)
Comfort Jeremy
(3)
Granger Colin
(3)
Kacprzak Elżbieta
(3)
Lederlin Pierre
(3)
Muller Jutta
(3)
Robbins Sue
(3)
Sweeney Simon
(3)
Tomalin Mary
(3)
Wilson Ken
(3)
Woods Edward
(3)
Bogdańska Katarzyna
(2)
Brieger Nick
(2)
Brown H. Douglas
(2)
Bruchnalski Marcin
(2)
Crowther-Alwyn John
(2)
Daniels Albert
(2)
Delatour Y
(2)
Ffolkes Michael
(2)
Flinders Steve
(2)
Gabryś-Barker Danuta
(2)
Graboś Anita
(2)
Graham and Gus
(2)
Hantschel Hans-Jürgen
(2)
Harmer Jeremy
(2)
Jennepin D
(2)
Jodłowiec Maria
(2)
Klotz Verena
(2)
Komorowska Hanna
(2)
Krieger Paul
(2)
Latham-Koenig Christina
(2)
Leon-Dufour M
(2)
Majchrzak Olga
(2)
Manton Kevin
(2)
Mattle-Yeganeh A
(2)
Myczko Kazimiera
(2)
Oxenden Clive
(2)
Paleit Dagmar
(2)
Power Susan
(2)
Samojlik Tomasz
(2)
Scheibner Kurt
(2)
Sherrington Ingrid
(2)
Teyssier B
(2)
Tullis Graham
(2)
Ur Penny
(2)
Wallwork Adrian
(2)
Waniek-Klimczak Ewa
(2)
Watcyn - Jones Peter
(2)
Wojtaszek Adam
(2)
[ i in.]
(2)
Achtelik Aleksandra
(1)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Bailey Tom
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barsoum Grant
(1)
Biedroń Adriana
(1)
Brennan Brian
(1)
Buczek Katarzyna
(1)
Bury Magdalena
(1)
Będkowska-Obłąk Marzena
(1)
Błasiak-Tytuła Marzena
(1)
Charlton Helen E
(1)
Cook Vivian
(1)
Cordell Jane
(1)
Cudak Romuald
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dewitzowa Wanda
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dollez Catherine
(1)
Dudley-Evans Tony
(1)
Dudoń Joanna
(1)
Dziedzic Beata
(1)
Dębski Robert
(1)
Ellis Rod
(1)
Erlich Sophie
(1)
Flienders Steve
(1)
Gehrke Elvira
(1)
Goddard Robert. J
(1)
Graboń Karolina
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grozdew Elżbieta
(1)
Hamilton Cheryl
(1)
Hamp-Lyons Liz
(1)
Hancock Paul
(1)
Heasley Ben
(1)
Herd Cynthia
(1)
Hutchinson Tom
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Johnson Helen
(1)
Year
2010 - 2019
(45)
2000 - 2009
(78)
1990 - 1999
(42)
1980 - 1989
(2)
Country
Poland
(109)
Kiribati
(28)
unknown (d)
(16)
unknown (f)
(7)
unknown (us)
(7)
Language
Polish
(160)
English
(6)
German
(1)
Subject
Język angielski
(78)
Język niemiecki
(24)
Języki
(21)
Język polski
(15)
Język francuski
(8)
Nauczanie
(8)
Pisanie
(8)
Dziecko
(6)
Język
(6)
Językoznawstwo
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Internet
(4)
Czytanie
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Edukacja medialna
(2)
Filologia angielska
(2)
Kształcenie
(2)
Mowa
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczyciele języka angielskiego
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata
(2)
Szkolnictwo
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Cyberprzemoc
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Elementarz polski
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchociemni
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język a kultura
(1)
Język migowy
(1)
Język środowiskowy
(1)
Języka angielski
(1)
Języki obce
(1)
Języki programowania
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Leczenie
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metoda projektów
(1)
Metodologia
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie -- język
(1)
Nauczanie -- teoria -- podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Neurologopedia
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika porównawcza -- podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pismo dla niewidomych
(1)
Polska
(1)
Product placement
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Przekłady
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Scottie Go
(1)
Scratch
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Technika
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Unia Europejska
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Subject: time
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Genre/Form
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Poradnik
(2)
Dramat amerykański
(1)
Literatura angielska
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
209 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
E-book
In basket
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 3, Issue 1 to czwarty numer nowopowstałego czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską. Tegoroczny pierwszy numer koncentruje się na zjawisku zanikania uprzednio przyswojonego języka obcego u nauczycieli, porównaniu procesu nauczania języka chińskiego w Polsce i w Chinach, czynniku wieku w kontekście przyswajania trzeciego (lub kolejnego) języka obcego, postawach studentów libijskich wobec autentycznych materiałów do nauki język angielskiego, wykorzystaniu multimodalnych materiałów edukacyjnych w polskich szkołach na wczesnym etapie nauczania oraz wykorzystaniu nowych technologii komunikacyjnych przez nauczycieli języka angielskiego. Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.111 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.111 (1 egz.)
Book
In basket
(Profesor Jagoda Cieszyńska Poleca.)
ISBN: 978-83-61009-03-0
Białe mięso; Biała kawa; Ciało niebieskie; Myśleć o niebieskich migdałach; Obiecywać komuś złote góry; Nie mieć zielonego pojęcia; czarna rozpacz; Czerwony jak burak; Złote ręce; Czarny charakter; Czarny jak smoła; Zielona szkoła; Czarno na białym; Być na szarym końcu; Czarna godzina.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-227-2725-6
1. Istota twórczości i płaszczyzny jej rozpatrywania, 2. Język obszarem twórczości dziecięcej, 3. Metodologiczne podstawy badań włąsnych, 4. Wyzwalenie twórczości językowej uczniów w toku zajęć eksperymentalnych, 5. Rozwój zdolności myślenia dywergencyjnego uczniów pod wpływem programu oddziaływań edukacyjnych w świetle badań własnych, 6. Skuteczność programu oddziaływań edukacyjnych a płeć i wiek badanych uczniów
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7271-448-0
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Understanding Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford, New York : Oxford University Press, 2008. - 327, [1] s. ; 24 cm.
(Oxford Applied Linguistic)
ISBN: 978-0-19-437081-3
1 Key issues in Second Language Acquisition, 2. The role of the first language, 3. Interlanguage and the 'natural' route of development, 4. Variability in interlanguage, 5. Individual learner differences and Second Language Acquisition, 6. Input, interaction, and Second Language Acquisition, 7. Learner strategies, 8. The Universal Hypothesis and Second Language Acquisition, 9. The role of formal instruction in Second Language Acquisition, 10. Theories of second Language Acquisition
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811.111 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.111 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Język a komunikacja ; 22)
ISBN: 978-83-925728-6-2
I. Wielojęzyczność a pojęcie języka: L1, L2, L3, ... Ln - o problemach definiowania języków. II. Kontrola i ocena różnych aspektów kompetencji ucznia i efektywności procesu nauczania: Kontrola i ocena rozumienia ze słuchu w dydaktyce języka niemieckiego dla dorosłych; Ankieta jako narzędzie w ewaluacji zajęć z języka obcego; Samoocena jako istotny element kształtowania autonomii w nauczeniu specjalistycznego języka obcego; Specyfika nauki języka w grupach dorosłych - znaczenie ewaluacji i atuoewaluacji; Ewaluacja efektów kształcenia w platformach nauczania na odległość; Ocena kompetencji komunikacyjnej w konsultacjach i wywiadach w języku angielskim jako lingua franca; Kompetencja interkulturowa w sytuacji interpretacji autentycznego dokumentu ikonograficznego w języku/kulturze obcej na poziomie B2; Kryteria oceny wypowiedzi ustnych w testach plasujących oraz biegłości w języku polskim jako obcym - w poszukiwaniu nowych rozwiązań; Jak uczymy? Jakość nauczania języków obcych w szkołach językowych. III. Pomoce i materiały dydaktyczne w nauczaniu języków: wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka obcego; Problemy z redagowaniem korespondencji stereotypowej a modele tekstu; Oceny porównawcze podręczników do nauki języka francuskiego i języka włoskiego w szkole średniej; Słowniki języka angielskiego a kolokacje; Podręcznik do nauki języka niemieckiego jako źródło międzykulturowej refleksji: czy istnieje model idealny? Analiza trzech przypadków; Literatura w przestrzeni 600 słów? "Easy readers" - uproszczone teksty literackie na lekcjach języka niemieckiego; Cyfrowa ewolucja mediów a możliwości kształtowania kompetencji językowej i krajoznawczej. IV. Kształcenie mikro- i makro-sprawności językowych: "Prawdziwa" komunikacji w klasie - czy jest możliwa?; O podejściu zadaniowym do nauczania języków obcych; Rola strategii metakognitywnych w przełamywaniu barier mówienia w języku angielskim; Próba określenia kompetencji ucznia uczącego się dwujęzycznie historii; Integracja kształcenia językowego i zawodowego w wyższych szkołach technicznych we Francji - na przykładzie wyższej szkoły technik przemysłowych w Nantes (Ecole des Mines de Nantes); Kształtowanie kompetencji językowej, komunikacyjnej i interkulturowej dzieci i młodzieży - wnioski z badań; Szkolne centrum pisania i czytania - możliwości rozwoju sprawności językowych poza curicculum. 5. Kształcenia neofilologiczne: Początkujący nauczyciele języków obcych - zwiększanie szans na rynku pracy poprzez projekty Leonardo da Vinci; Kształcenie tłumaczy na studiach filologicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811.112.2 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-264-1
1. Dysleksja jako specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania: Co warto wiedzieć o dysleksji; Specjalne trudności w czytaniu i pisaniu jako przyczyna niepowodzeń szkolnych; Wpływ dysleksji na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów; 2. Niekonwencjonalne sposoby działań terapeutycznych: Terapia pedagogiczna dziecka dyslektycznego; Zastosowanie map myśli w terapii dysleksji; Humor w procesie nauczania dzieci dyslektycznych; Bajkoterapia- motywacja do nauki czytania i pisania; 3. Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania: Zastosowanie komputera w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.111 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 811.112.2 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (4 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-01-12035-5
Zawiera: Fonetyka: Najważniejsze wiadomości z fonetyki; Wymowa niektórych głosek niemieckich. Ortografia – pisownia: Najważniejsze wiadomości z ortografii; Nauka o wyrazie: Rodzajnik; Rzeczownik; Przymiotnik; Zaimek; Liczebnik; Czasownik; Przyimek; Przysłówek; Spójnik. Składnia: O zdaniach; Równoważniki zdań pobocznych. O szyku wyrazów: Szyk wyrazów w zdaniu pojedynczym rozwiniętym; Szyk wyrazów w zdaniu złożonym; Przeczenie; Wykaz czasowników mocnych i nieregularnych; Terminologia gramatyczna; Źródła. Najważniejsze różnice między językiem niemieckim a polskim: Nauka o wyrazie: Rzeczownik; Przymiotnik; Zaimek; Liczebnik; Czasownik; Przyimek. Nauka o zdaniu: Podmiot i orzeczenie; Różnice w szyku wyrazów zdań głównych i pobocznych; Bezspójnikowe zdania poboczne; Równoważniki zdań pobocznych; Przeczenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 811 (2 egz.)
E-book
In basket
ISBN: 978-83-7996-152-8
Wszelka działalność ma swój początek, a ten ma kluczowe znaczenie dla całego jej przebiegu. Również w procesie glottodydaktycznym to właśnie etap początkowy w znacznej mierze stanowić będzie o sukcesie w opanowaniu języka. Zatem to, jak będzie przebiegał proces akwizycji języka obcego, oraz to, od czego tę pracę się rozpocznie, wydaje się być niezwykle istotne, zwłaszcza w sytuacji, gdy osoby rozpoczynające naukę języka to dorośli ze sporym bagażem doświadczeń, również tych związanych z uczeniem się języków obcych. Tematyka niniejszej publikacji ściśle związana jest z kształceniem filologów rusycystów, którzy rozpoczynają naukę języka rosyjskiego od podstaw; jest kontynuacją rozważań poświęconych nauczaniu języka rosyjskiego od podstaw na filologii rosyjskiej, zawartych w monografii autorki Etap początkowy w nauczaniu języka rosyjskiego studentów rozpoczynających akwizycję języka od podstaw , w której znalazły się rozważania teoretyczne, opis roli i miejsca polskiej rusycystyki na przestrzeni ostatnich dwóch dekad. Niniejsza praca jest próbą podsumowania tych doświadczeń, uporządkowania ich w postaci wniosków metodycznych, a także opracowania i zaproponowania jednolitego modelu nauczania dla grup zerowych na studiach rusycystycznych. W monografii poddano analizie poszczególne zagadnienia pośrednio i bezpośrednio związane z tematyką publikacji jak, między innymi: wiek uczących się, doświadczenie glottodydaktyczne studentów, ich motywację, miejsce języka rosyjskiego w układzie multilingwalnym. Sporo uwagi poświęcono opisowi różnych form organizacji pracy na zajęciach z praktycznej nauki języka rosyjskiego na pierwszym roku w grupach od podstaw. Zwrócono uwagę na liczbę prowadzących zajęcia, liczebność grup, podział zajęć ze względu na sprawności lub elementy języka, wreszcie, na rolę rodzimego użytkownika języka rosyjskiego, jako prowadzącego zajęcia w tychże grupach.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
This item is available online. Expand information to see details.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again