Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(17)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(17)
Audiobooki
(1)
E-booki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(15)
dostępne
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(16)
Autor
Król Małgorzata Beata
(2)
Lipka Anna
(2)
Waszczak Stanisław
(2)
Winnicka-Wejs Alicja
(2)
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Boruta Mirosław
(1)
Błaszczyk Beata
(1)
Czajkowski Michał
(1)
Dziedzic Beata
(1)
Dębski Robert
(1)
Grzenia Jan
(1)
Gumkowska Anna
(1)
Hoc Stanisław (1948- )
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Karolak Stefan J
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Loewe Iwona
(1)
Masewicz Walery
(1)
Morreale Sherwyn P
(1)
Pietruch-Reizes Diana
(1)
Prusak Feliks (1939- )
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Spitzberg Brian H
(1)
Tanaś Maciej
(1)
Trysińska Magdalena
(1)
Ulicka Danuta
(1)
Wasilkowski Andrzej
(1)
Wielomski Adam
(1)
Wojtczak-Szyszkowski Jerzy Andrzej
(1)
Wolski Waldemar
(1)
Żmigrodzki Zbigniew (1931- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(18)
Temat
Internet
(17)
Komunikacja społeczna
(6)
Cyberprzemoc
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Edukacja medialna
(2)
Hipertekst i hipermedia
(2)
Mowa nienawiści
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przemoc
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Tekst
(2)
Zarządzanie
(2)
Baza danych
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Grupy społeczne
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja naukowa
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet -- stosowanie -- gospodarka
(1)
Język łaciński
(1)
Języki informacyjne
(1)
Języki programowania
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konstytucja
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Międzynarodowy Trybunał Karny
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nazwiska
(1)
Polityka
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawo bankowe
(1)
Prawo rzymskie
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Product placement
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przywództwo
(1)
Radiofonia
(1)
Reklama
(1)
Retoryka
(1)
Rozmowa
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Tajemnica służbowa
(1)
Telewizja
(1)
Terminologia
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Wywiady
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Związki zawodowe
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
Literatura
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręcznik
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
18 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1.Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2.Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.3.(Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy. 2.Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1.Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2.Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.3.Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4.Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5.Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6.Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji. 3.Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1.Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.2.Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.5.Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna. 4.Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4.Cyberdyskredytacja – prewencja i inerwencja. 5.(Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1.Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2.(Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alernatywnych; 5.3.(Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne. 6.Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1.Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2.Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3.Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji. 7.Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1.Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2.Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3.Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4.Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Istota (cyber)dyskredytacji: 1.1. Dyskredytacja a krytyka i krytykanctwo; 1.2. Psychologiczne uwarunkowania dyskredytacji pracowników; 1.2.1. Emocje i agresja w relacjach międzyludzkich; 1.2.2. Agresja językowa - mowa nienawiści i hejtu; 1.3. (Cyber)dyskredytacja pracowników przez klientów na tle wybranych dysfunkcji w środowisku pracy; 1.4. Podsumowanie. Rozdział 2. Pozapsychologiczne uwarunkowania (cyber)dyskredytacji pracowników: 2.1. Wykorzystywanie dyskredytacji w warunkach konkurowania; 2.2. Dyskredytacja w przepisach prawnych; 2.2.1. Zniesławienie i znieważenie jako środki wiodące ku dyskredytacji; 2.2.2. Zniesławienie jako przestępstwo naruszające dobre imię; 2.2.3. Znieważenie jako przestępstwo naruszające godność osobistą; 2.2.4. Zniesławienie a znieważenie - różnice i podobieństwa w zakresie zastosowania, przesłanek oraz sankcji; 2.2.5. Naruszenie godności pracowników w stosunkach pracy; 2.3. Kulturowe uwarunkowania dyskredytacji; 2.4. Organizacyjne i techniczno-technologiczne uwarunkowania dyskredytacji; 2.5. Środowisko zawodowe/branżowe a dyskredytacja; 2.6. Powiązania pomiędzy uwarunkowaniami dyskredytacji; 2.7. Podsumowanie. Rozdział 3. Formy cyberdyskredytacji pracowników (na przykładzie nauczycieli akademickich): 3.1. Dezawuowanie tożsamości i autentyczności; 3.1.1. Cyberdyskredytacja identyfikacyjna; 3.1.2. Cyberdyskredytacja biograficzna; 3.2. Podważanie osobistej pozycji i dorobku; 3.2.1. Cyberdyskredytacja statusowa; 3.2.2. Cyberdyskredytacja tezauryczna; 3.3. Podważanie kwalifikacji i predyspozycji; 3.3.1. Cyberdyskredytacja poznawcza; 3.3.2. Cyberdyskredytacja dziedzinowa; 3.3.3. Cyberdyskredytacja zawodowa; 3.4. Dyskontowanie lub sugerowanie niekorzystnego wrażenia; 3.4.1. Cyberdyskredytacja impresyjno-emocjonalna; 3.4.2. Dyskredytacja estetyczna; 3.4.3. Cyberdyskredytacja komunikacyjna; 3.4.4. Cyberdyskredytacja charakterologiczna; 3.4.5. Dyskredytacja psychiatryczna; 3.5. Zachęta do izolacji i ostracyzmu; 3.5.1. Cyberdyskredytacja alienacyjna; 3.5.2. Cyberdyskredytacja socjometryczna; 3.5.3. Cyberdyskredytacja „towarzyska"; 3.5.4. Cyberdyskredytacja obyczajowa; 3.6. Przypisywanie niechlubnych postaw; 3.6.1. Cyberdyskredytacja wulgarnoekonomiczna; 3.6.2. Cyberdyskredytacja ideowa; 3.6.3. Cyberdyskredytacja moralna; 3.7. Cyberdyskredytacja represywna; 3.7.1. Cyberdyskredytacja pruderyjna; 3.7.2. Cyberdyskredytacja prawna lub pseudoprawna; 3.7.3. Dyskredytacja integrystyczna; 3.8. Podsumowanie. Rozdział 4. Psychospołeczne skutki (cyber)dyskredytacji oraz możliwości ich ograniczania: 4.1. Postawy wobec dyskredytacji; 4.2. Wpływ dyskredytacji na poziom etyczny organizacji; 4.3. Rodzaje skutków psychologicznych dla dyskredytującego i dyskredytowanego; 4.4. Cyberdyskredytacja - prewencja i interwencja; 4.5. Podsumowanie. Rozdział 5. (Cyber)dyskredytacja pracowników a wartość kapitału ludzkiego organizacji: 5.1. Formy (cyber)dyskredytacji a deprecjacja poszczególnych składowych kapitału ludzkiego; 5.2. (Cyber)dyskredytacja a wycena indywidualnego kapitału ludzkiego za pomocą metod kosztowych, dochodowych i alternatywnych; 5.3. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko personalne; 5.3.1. Rodzaje ryzyka personalnego na tle (cyber)dyskredytacji. Pomiar oraz minimalizowanie ryzyka specyficznego i niespecyficznego; 5.3.2. (Cyber)dyskredytacja a ryzyko wizerunkowe i ryzyko innowacyjnego zarządzania kapitałem ludzkim; 5.3.3. Strategiczny wymiar oddziaływania na ryzyko (cyber)dyskredytacji; 5.3.4. Prewencja wystąpienia oraz zmniejszanie skutków (cyber)dyskredytacji poprzez koszty jakości; 5.5. Podsumowanie. Rozdział 6. Cyberdyskredytacja wykładowców w uczelniach o różnej pozycji w rankingu szkół wyższych: 6.1. Dobór materiału badawczego i metodyka badawcza; 6.2. Różnice w formach dyskredytacji w organizacjach o różnej pozycji rankingowej; 6.3. Różnice w nasileniu dyskredytacji a pozycja rankingowa organizacji; 6.4. Podsumowanie. Rozdział 7. Znajomość form cyberdyskredytacji oraz percepcja narzędzi jej niwelowania: 7.1. Opis narzędzia i próby badawczej; 7.2. Identyfikacja zachowań posiadających znamiona działań dyskredytujących według respondentów; 7.3. Przykładowe narzędzia zapobiegania dyskredytacji i ocena ich skuteczności przez respondentów; 7.4. Aktywność respondentów w zakresie wyrażania opinii o pracownikach w Internecie; 7.5. Podsumowanie. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów i rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Poszerz zasób słownictwa z branży IT i naucz się poprawnie je wykorzystywać!

Obecnie język angielski jest nieodłącznym elementem świata IT. Większość producentów oprogramowania oraz twórców metodyk i standardów w branży IT udostępnia materiały wyłącznie w tym języku. Ponadto wiele projektów informatycznych jest realizowanych we współpracy z ekspertami pochodzącymi z różnych krajów. Komunikacja odbywa się wówczas przeważnie także w języku angielskim. Jeśli więc jesteś specjalistą z branży IT, funkcjonującym na co dzień w środowisku anglojęzycznym, możesz z kolei nie czuć się w pełni swobodnie wypowiadając się w tym języku w każdym obszarze tak szerokiej dziedziny wiedzy.

Jeśli chcesz zatem:

  • poznać lub poszerzyć specjalistyczne słownictwo stosowane na co dzień w branży IT,
  • nauczyć się poprawnie je wykorzystywać i profesjonalnie wypowiadać się podczas spotkań, konferencji branżowych i codziennej pracy z klientem,
  • zrozumieć zaawansowane reguły gramatyczne lub odświeżyć wiedzę na ten temat, by zabłysnąć podczas formalnych spotkań lub jako autor profesjonalnej dokumentacji w języku angielskim,
  • zacząć posługiwać się prawidłowymi polskimi terminami zamiast kalkami językowymi,

Koniecznie sięgnij po tę książkę!

Znajdziesz tu profesjonalne angielskie teksty dotyczące różnych obszarów IT: baz danych, big data, sieci komputerowych, metod wytwarzania oprogramowania i wielu innych. Każdy z nich został opatrzony słowniczkiem zawierającym tłumaczenia na język polski zarówno terminów specjalistycznych, jak i tych z języka ogólnego. Ponadto w każdym rozdziale omówione zostały różne zagadnienia gramatyczne wraz z przykładami ich zastosowania w języku informatyki. Na końcu każdego rozdziału znajdziesz ćwiczenia, które pomogą Ci utrwalić poznane słownictwo i reguły gramatyczne. Dzięki temu opanujesz najważniejsze pojęcia, odkryjesz, w jakich kontekstach występują, i zaczniesz stosować je w praktyce.

  • What is Information Technology?
  • Databases
  • How well do you know your computer?
  • Computer networks
  • What's so big about big data?
  • Business Intelligence
  • Data mining
  • Software licensing
  • Software development methodologies
  • The Internet and the World Wide Web
  • Data governance
  • Software testing

Revise and expand Your knowledge!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2513)
1. Zdefiniowanie obiektu badań i konteksty metodologiczne, 2. Pojęcie gatunku w przyjętych kontekstach metodologicznych - rekonesans, 3. Paratekst a metatekst, 4. Paratekst a reklama, 5. Parateksty na okładkach, 6. Parateksty w prasie, 7. Parateksty w radiu, 8. Parateksty w telewizji, 9. Parateksty w Internecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydyaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 79)
1. Geneza dokumentacji i informacji naukowej 1.1 Biblioteki jako skarbnice wiedzy i ośrodki jej upowszechniania 1.2 Kryzysy bibliograficzne i ich rola w genezie informacji naukowej 1.3 Wczesne początki działalności informacyjnej 2. Bibliografia - pierwsza forma informacji naukowej 2.1 Bibliografia w starożytności i średniowieczu 2.2 Bibliografia od XV do XX w. 3. Dokumentacja naukowa - powstanie i rozwój do 1914 r. 3.1 Początki współpracy Paula Otleta i Henry La Fontaine'a 3.2 Przedsięwzięcia realizowane przez Międzynarodowy Instytut Bibliograficzny 4. Rozwój dokumentacji naukowej w okresie międzywojennym 4.1 Międzynarodowy ruch dokumentacyjny 4.2 Dokumentacja i informacja bibliograficzna w Polsce do wybuchu II wojny światowej 4.3 Dwa kierunki informacji naukowej: dokumentacyjny i biblioteczny. Rodzaje informacji 5. Informacja naukowa po II wojnie światowej 5.1 Organizacje międzynarodowe z zakresu informacji naukowej i dokumentacji i ich działalność informacyjna 5.2 Informacja naukowa w bibliotekach polskich 5.3 Powstanie i działalność sieci ośrodków dokumentacji naukowo-technicznej w Polsce 6. Terminologia dokumentacji i informacji naukowej 6.1 System terminologiczny informacji naukowej 6.2 Normalizacja terminologii informacji naukowej 6.3 Leksykografia terminologiczna w dziedzinie informacji naukowej 7. Metody dokumentacji i informacji naukowej 7.1 Tradycyjne metody dokumentacji i informacji naukowej 7.2 Mała i średnia mechanizacja oraz zastosowanie techniki informatycznej w informacji naukowej 7.3 Reprografia jako narzędzie informacji 8. Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji 8.1 Selektywna dystrybucja informacji 8.2 Retrospektywne wyszukiwanie informacji (RWI) 8.3 Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji - nowe formy 8.4 Infobroker - wyszukiwanie informacji na zamówienie 9. Organizacja informacji naukowej: wspópraca, sieci, systemy 9.1 Podstawy prawne organizcji działalności informacyjnej 9.2 Organizacja informacji naukowej w Polsce do 1990 r. 9.3 Informacja naukowa w Polsce po 1990 r. 9.4 Współpraca placówek informacyjnych - wybrane projekty i systemy informacji 9.5 Działalność informacyjna organizacji krajowych 10. Języki informacyjno-wyszukiwawcze - charakterystyka funkcjonalno-strukturalna i metodologiczna10.1 Lingwistyczne podstawy języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.2 Język informacyjno-wyszukiwawczy - jego charakterystyka funkcjonalno-strukturalna 10.3 Charakterystyka metodologiczna języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.4 Współczesne tendencje rozwoju i zastosowań języów informacyjno-wyszukiwawczych 10.5 Porównywanie i ocena języków informacyjno-wyszukiwawczych 11. Internet - źródło informacji i wiedzy oraz narzędzie komunikacji naukowej 11.1 System World Wide Web 11.2 Poczta elektroniczna 11.3 FTP 11.4 Gopher i Wais 11.5 IRC 11.6 Media strumieniowe 12. Komputerowe bazy danych - tworzenie, rozpowszechnianie i udostępnianie 12.1 Architektura współczesnych baz danych 12.2 Rozpowszechnianie i udostępnianie baz danych 13. Społeczny proces informacji naukowej i jego uczestnicy 14. Wybrane piśmiennictwo z zakresu informacji naukowej A. Opracowania ogólne, słowniki i encyklopedie. Informatory B. Opracowania szczegółowe C. Normy 15. Streszczenie w j. polskim i angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wstępne , 2. Sytuacja komunikacyjna w telewizji i internecie a język polityków , 3. Nawiązywanie i rozwiązywanie kontaktu - czyli o powitaniach i pożegnaniach w języku polityków , 4. Zwroty do adresata w języku polityków , 5. Wartościowanie w języku polityków , 6. Język potoczny a oficjalna sytuacja komunikacyjna , 7. Język potoczny a oficjalna sytuacja komunikacyjna , 7. Sztuka przekonywania a język polityków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 808.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 808.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja językowa w Internecie / Jan Grzenia. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2006. - 214 s. : fot., tab. ; 21 cm.
1. Komunikacja językowa w aspekcie technologicznym. 2. Komunikacja elektroniczna. 3. Język w Internecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Cz. I podstawy komunikacji: 1. Wprowadzenie do komunikacji, 2. Model kompetencji komunikacyjnej, 3. Spostrzeganie, 4. Język, 5. Komunikacja niewerbalna, 6. Słuchanie, 7. Kompetencja w komunikacji internetowej, Cz.II Komunikacja interpersonalna: 8. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 9. Związki międzyludzkie a wiedza, 10. Związki międzyludzkie a umiejętności. Cz. III Komunikacja w małej grupie, 11. Komunikacja w małej grupie a motywacja, 12. Podejmowanie decyzji, 13. Przywództwo, czyli zarządzanie relacjami w grupie. Cz. IV przemawianie publiczne, 14. Wprowadzenie do przemawiania publicznego, 15. Przygotowanie wystąpienia publicznego, 16. Prezentacja wystąpienia, 17. Wystąpienia informacyjne, 18. Wystąpienia perswazyjne. Dodatek: Kompetentne prowadzenie wywiadów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Mediów / red. nacz. Marek Furmanek)
1. Komunikacja społeczna. Próba zawarcia znajomości. 2. Czy edukacja to komunikacja 3. Między pytaniem a odpowiedzią. O założeniach metodologicznych 4. Między widzianym a niewidzianym. O interakcji społecznej w przestrzeni wirtualnej. 5. Między pisanym a mówionym. O języku zapośredniczonego współprzeżywania. 6. Między anarchią a demokracją. O dyskursywnej praktyce sieciowej 7. Refleksja końcowa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura i język mediów / pod red. Maciej Tanaś. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2007. - 349 s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
O potrzebie pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów; Język mediów jako system komunikacji i jego kulturowe uwarunkowania; Koncepcje kognitywistyczne wykorzystania mediów w edukacji; Elektroniczne media jako środek stymulowania rozwoju intelektualnego; Uzależnienia od mediów - na przykładzie Internetu i TV; Internet jako środowisko komunikacyjne; Semiotyka kursów online. Wprowadzenie w problematykę; Praca w sieci; Wpływ multimediów na przemiany w kulturze; Komunikacja perswazyjna, czyli kilka uwag o retoryczności, zaufaniu i prawdomówności; Pismo naukowe w wersji elektronicznej; Specyfika edukacji internetowej. Model dydaktyczny: COME; Kształtowanie kultury mediów; Poznanie i prawda @ media; Kultura mediów - kilka słów o wartościach. Zagadnienia deontologiczne; Człowiek w mediach; Media bliższej i dalszej przyszłości - wnioski dla edukacji; Usługi internetowe w kontekście medialnym; Powszechna mobilizacja, czyli telefon mobilny a system edukacji; Komunikowanie się w procesie e-nauczania. Student i wykładowca w Internecie; Kultura mediów a edukacja językowa; Rola kultury w kształtowaniu języka mediów; Nowoczesne media elektroniczne a edukacja historyczna; Kształcenie na odległość dla nauczycieli - zakres, narzędzia, praca grupowa, projekty; O języku pośrednim, który wymyka się klasyfikacjom... Rozmowa z prof. Jerzym Bralczykiem; Opowieści z Krzemowej Doliny. Rozmowa z prof. Markiem Hołyńskim; Przemiany mass mediów - od mówcy do Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leksykon Internetu / Michał Czajkowski. - Warszawa : MIKOM, 1999. - 471 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Słowniki Mikomu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kulturowy I etyczny wymiar mediów: Relewancja etyki mediów dla wychowania w dobie pluralizacji i globalizacji mediów; Podstawy etyki w mediach masowych a postawy dziennikarzy w okresie PRL i transformacji ustrojowej; Zarys problematyki norm etycznych we współczesnej reklamie; Znaczenie i rola mediów we współczesnej edukacji społeczeństwa informacyjnego; 2. Mechanizmy manipulacyjne w mediach: Elementy propagandy i manipulacji audiowizualnej na przykładzie polskich seriali telewizyjnych w PRL i III RP; Funkcjonowania product placement i jego wpływ na decyzje zakupowe Polaków; 3. Dzieci i młodzież w przestrzeni medialnej: Polskie telewizyjne programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży- zarys historyczny; Globalna przestrzeń komunikacji społecznej źródłem zagrożeń dla współczesnej rodziny; Zapobieganie zachowaniom problemowym dzieci w internecie jako zadanie dla edukacji medialnej; Agresja elektroniczna i cyberbullying wśród dzieci i młodzieży a działania szkoły; Kreatywne wykorzystanie telefonów komórkowych. Twórcza inwencja młodzieży w obszarze profilaktyki społecznej- kreacja rzeczywistości z wykorzystaniem mediów; Rola Internetu w nauczaniu języków obcych- perspektywa nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 577)
1. Analiza kierunków rozwoju systemów informacyjnych wspomagających zarządzanie, 2. Metoda technologii obiektowej w tworzeniu przedsięwzięć biznesowych, 3. Metody obiektowo rozproszone w e-biznesie, 4. Technologie internetowe w tworzeniu systemu informacyjnego przedsiębiorstwa, 5. Badanie stanu zaawansowania przedsiębiorstw w realizacji przedsięwzięć internetowych (e-biznesu), 6. Modele strategii realizacji e-biznesu w przedsiębiorstwie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 494)
1. Czym jest nazwisko?; 2. Nazwisko w historii i języku polskim; 3. Nazwisko w prawie polskim; 4. Zmiana nazwiska; 5. Nazwisko jako wartość w badaniach językowych; 6. Nazwisko w badaniach socjologicznych; 7. Nazwisko a genealogia; 8. Nazwisko i Internet; 9. Strona internetowa zbudowana na podstawie nazwiska; 10. Nazwisko a tożsamość; 11. Rodzinność i genetyka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 5)
Znaczenie elektronicznych komunikatorów dla języków mniejszościowych; Witryny internetowe; Witryny internetowe Polaków mieszkających za granicą; Użycie Internetu w języku polskim przez Polaków mieszkających w Melbourne; Użycie elektronicznych komunikatorów w języku arabskim przez mniejszości etniczne w Melbourne; Język irlandzki w komunikacji elektronicznej: badania dzieci w trzech sytuacjach językowych; Wpływ procesora tekstów w produkcję znaków kanji przez bilingwistów japońsko-angielskich; Od mediów przekazu do mediów uczestniczenia: kierunki i narzędzia badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie. Prawo ; Zeszyt 3)
Artykuły: - Prawo drogowskazem życia człowieka; - O sympatii, czyli o poszukiwaniu natury prawa rzymskiego; - Prawo międzynarodowe i stosunki z zagranicą w nowej Konstytucji Polskiej z 2 kwietnia 1997 r.; - Przemiany ubezpieczenia społecznego; - Położenie prawne związków zawodowych w świetle nowych regulacji prawnych; - Koncepcje neofeudalne w osiemnastowiecznej Francji; - Karnoprawna ochrona tajemnicy przedsiębiorstwa. Recenzje; Sprawozdania naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Tekst: Lingwistyczne koncepcje tekstu wobec wyzwań komunikacji wirtualnej; Transmisja wiedzy jako przeszukiwanie pamięci. Kilka antycznych antendencji; Dzieło literackie w sieci. Kilka oczywistości z perspektywy sceptyka; Artyzm i chaos. Z pogranicza poetyki i estetyki; Retoryka - hiperteksty- cyberprzestrzeń. Wyjaśnienie pewnych nieporozumień; Wprowadzenie do poetyki tekstu sieciowego; Bachtinowska koncepcja tekstu-sieci i tekstu Bachtina w sieci. II. Język: Zabawy językowe w dyskusjach internetowych; Postać graficzna i ortograficzna polskich tekstów w sieciach; Lingwistyczne refleksje nad komunikacją internetową - perspektywa historyczna; Kompetencje komunikacyjne w komunikacji mediowanej komputerowo; Wpływ komunikacji sieciowej na współczesną polszczyznę; Słowniki języka polskiego w internecie; Przestrzeń telematyczna jako biblioteka, archiwum i kartoteka podręczna frazeografa; W poszukiwaniu autora. Językowa charakterystyka "portalowych" tekstów odredakcyjnych; Język sieciowych dyskusji w opiniach samych dyskutantów. III. Gatunki: Przemediowanie tekstu - o tym jak opowieść przekracza medialne granice; Repertuar podgatunków mowy forum internetowego w perspektywie genologii lingwistycznej; Kwantytatywne oblicze bloga; Interaktywne, choć osobiste blogi i blogowanie a komunikacja z otoczeniem; Blogi wobec tradycji diarystycznej. Nowe gatunki w nowych mediach; E-mail - między listem a mową; Negocjacja hierarchii ról społecznych w korespondencji elektronicznej studentów z nauczycielami akademickimi; Impresjonistyczny model hipertekstowy; Pisanie tekstu audiowizualnego jako zadanie glottodydaktyczne; Blog toů blog. Blogi oczyma Glogerów. Raport z badania zrealizowanego przez Instytut Badań Literackich PAN i Gazeta.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Literatura: Grafomania w sieci; Wiersz w sieci; Myślenie metaleptyczne; W sieci "sieci". Kilka uwag o wpływie komunikacji internetowej na polską prozę przełomu XX i XXI wieku; Socrealizm w sieci; Fan fiction. O życiu literackim w Internecie; Tekst w sieci postmodernistycznej powieści; Reprint i hipermedialność- dwa kierunki rozwoju literatury ucyfrowionej; Poetyka ruchomej kry. Wprowadzenie do tekstu sieciowego; Tekst jako maszyna. Wprowadzenie do mechaniki hipertekstu; Fraktal jako model spójności w narracjach hipertekstualnych na przykładzie "Słownika chazarskiego" Milorda Pavicia; Obrazy, które mówią. O możliwościach ikonologicznej analizy literatury hipertekstowej; Gra paragrafowa- hipertekst zamkniety w książce; Efekty interfejsu hipertekstów literackich. Perspektywy badawcze; Dlaczego klikamy? Lektura a pragnienie; Podmiot miłosny w sieci; Liberackie marginesy poetyki tekstu sieciowego; Interpretacja bez granic? W hipertekstowym labiryncie "Końca świata według Emeryka" Radosława Nowakowskiego; 2. Społeczeństwo: Internetowi twórcy. Co o nich wiemy ze złożonego projektu badawczego SWPS i Gazeta.pl?; I kto tu rządzi? Nowa rola odbiorców tekstów dziennikarskich; Internet jako archiwum- obrazy historii w cyfrowym świecie; Internet jako kanał komunikacji marketingu politycznego; Konstruowanie kobiecości w sieci (wspomnień); Tropiąc czarną wołgę w sieci. O poszukiwaniu legend miejskich w Internecie; Nowe media a odbiór utworów muzycznych; 3. Komunikacja: Holocaust w sieci- obecne i nieobecne; Internetowe relacje z podróży. Rekonesans; Hipermedialne? Skonwertowane? Role uczestników komunikacji zapośredniczonej sieciowej; Wirtualne kłamstwa. O informacji, której nie ma w sieci; Język w wyszukiwarkach. Dlaczego użytkownicy szukają słów?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej