Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(32)
ebookpoint BIBLIO
(9)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(29)
E-booki
(15)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(21)
tylko na miejscu
(19)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(19)
Autor
Borski Maciej (1975- )
(3)
Boroch Robert
(2)
Dudycz Helena
(2)
Grażyński Andrzej
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Hernes Marcin
(2)
Janusz Jacek
(2)
Maggi-Germain Nicole
(2)
Norvig Peter
(2)
Rot Artur
(2)
Russell Stuart
(2)
Rutkowski Leszek
(2)
Wężowicz-Ziółkowska Dobrosława
(2)
Żulicki Remigiusz
(2)
Adamus Rafał
(1)
Antonów Kamil
(1)
Baborski Andrzej (1936-2001)
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Bartkiewicz Witold
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brookshear J. Glenn
(1)
Buchwald Paweł
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichosz Paweł
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Dobosz Paula
(1)
Duducz Helena
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dykas Kamil
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dörre-Kolasa Dominika
(1)
Engel Marcin
(1)
Filipczyk Barbara
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Florek Ludwik (1946- )
(1)
Gasper Dorota
(1)
Germain Juliette
(1)
Gredka-Ligarska Iwona
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grochowina Kamila
(1)
Grześków Małgorzata
(1)
Grzywak Andrzej
(1)
Gugger Sylvain
(1)
Góral Zbigniew
(1)
Hajn Zbigniew
(1)
Howard Jeremy
(1)
Hurbans Rishal
(1)
Jabłoński Włodzimierz Jerzy
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jagielski Jan
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Jaskulska Jagoda
(1)
Jaworska Katarzyna
(1)
Józefowska Joanna
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kania Krzysztof (ekonomista)
(1)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(1)
Kałużny Tomasz
(1)
Kempa Anna (organizacja i zarządzanie)
(1)
Kierzkowski Zbigniew
(1)
Kiełtyka Leszek
(1)
Knosala Ryszard (1949- )
(1)
Koczur Wiesław
(1)
Konieczny Marcin
(1)
Kostrzewski Mariusz
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalczyk Aneta
(1)
Kozar Łukasz Jarosław
(1)
Książek Daniel
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kucharski Olgierd
(1)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(1)
Kumor-Jezierska Ewelina
(1)
Kurp Feliks
(1)
Lach Daniel Eryk
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Latos-Miłkowska Monika
(1)
Lekston Mariusz (1975- )
(1)
Lis Artur
(1)
Lisiński Marek
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Ludera-Ruszel Agata
(1)
Maciejko Wojciech
(1)
Majchrowska Elżbieta
(1)
Majewska Patrycja
(1)
Majewski Kamil
(1)
Matusiak Małgorzata
(1)
Mazurek Grzegorz
(1)
Małecka Elżbieta (1965- )
(1)
Małysa Krzysztof
(1)
Michalik Krzysztof (1956- )
(1)
Mickus Francis
(1)
Mitrus Leszek
(1)
Moras-Olaś Kinga
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(47)
Temat
Inteligencja sztuczna
(16)
Sztuczna inteligencja
(16)
Algorytmy
(5)
Systemy ekspertowe
(5)
Systemy informatyczne
(5)
Zarządzanie wiedzą
(5)
Baza danych
(4)
Informatyka
(4)
Internet
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Sieci neuronowe
(4)
Komputery
(3)
Prawo pracy
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Uczenie się maszyn
(3)
Zarządzanie
(3)
COVID-19
(2)
Godność ludzka
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Logistyka
(2)
Modele matematyczne
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Prakseologia
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Programy komputerowe
(2)
Rynek pracy
(2)
Systemy informacyjne
(2)
Telemedycyna
(2)
Wspólnota
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Azure (platforma chmurowa)
(1)
Banki
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biocybernetyka
(1)
Bioinformatyka
(1)
Biologia
(1)
Blockchain
(1)
Budżetowanie
(1)
Chatbot
(1)
Corte costituzionale della Repubblica Italiana
(1)
Coworking
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Data mining
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Decyzje
(1)
Deep learning
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość procesowa organizacji
(1)
Dowód księgowy
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyskryminacja
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Dzierżawa
(1)
Elastyczne powierzchnie biurowe
(1)
Etyka biznesu
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejski Trybunał Praw Człowieka
(1)
Faktura VAT
(1)
Freelancer
(1)
Gospodarka
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Habilitacja
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Honor
(1)
Informacja
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Innowacje
(1)
Integracja pracowników
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
Inżynieria biomedyczna
(1)
Jeńcy wojenni
(1)
Języki programowania
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klauzula zasad współżycia społecznego
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Konstytucyjność prawa
(1)
Kryminalistyka
(1)
Kryzys migracyjny na granicy Białorusi z Unią Europejską (2021- )
(1)
Kultura
(1)
Kultura języka
(1)
Macierzyństwo zastępcze
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Maski
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Medycyna
(1)
Mercosur
(1)
Międzynarodowa Organizacja Pracy (MOP)
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(4)
1918-1939
(2)
1945-1989
(2)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Francja
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo prawnicze
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Przegląd literatury
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Zarządzanie i marketing
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka systemu informacyjnego przedsiębiorstwa. 2. Systemy transakcyjne. 3. Systemy informacyjne zarządzania (MIS). 4. Systemy wspomagania decyzji (DSS). 5. Systemy sztucznej inteligencji. 6. Zintegrowane systemy informatyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Intuicyjne omówienie sztucznej inteligencji Czym jest sztuczna inteligencja? Krótka historia sztucznej inteligencji. Rodzaje problemów i modele ich rozwiązywania. Intuicyjne omówienie zagadnień z obszaru sztucznej inteligencji. Zastosowania algorytmów sztucznej inteligencji. 2. Podstawy przeszukiwania. Czym jest planowanie i przeszukiwanie? Koszt obliczeń - powód stosowania inteligentnych algorytmów. Jakie problemy można rozwiązywać za pomocą algorytmów przeszukiwania? Reprezentowanie stanu - tworzenie platformy do reprezentowania przestrzeni problemowej i rozwiązań. Przeszukiwanie siłowe - szukanie rozwiązań po omacku. Przeszukiwanie wszerz - najpierw wszerz, potem w głąb. Przeszukiwanie w głąb - najpierw w głąb, potem wszerz. Zastosowania siłowych algorytmów przeszukiwania. Opcjonalne informacje - rodzaje grafów. Opcjonalne informacje - inne sposoby reprezentowania grafów. 3. Inteligentne przeszukiwanie. Definiowanie heurystyk - projektowanie hipotez opartych na wiedzy. Przeszukiwanie sterowane - szukanie rozwiązań z wykorzystaniem wskazówek. Przeszukiwanie antagonistyczne - szukanie rozwiązań w zmiennym środowisku. 4. Algorytmy ewolucyjne. Czym jest ewolucja? Problemy, jakie można rozwiązywać za pomocą algorytmów ewolucyjnych. Algorytm genetyczny - cykl życia. Kodowanie przestrzeni rozwiązań. Tworzenie populacji rozwiązań. Pomiar przystosowania osobników w populacji. Wybór rodziców na podstawie przystosowania. Generowanie osobników na podstawie rodziców. Tworzenie populacji następnego pokolenia. Konfigurowanie parametrów algorytmu genetycznego. Zastosowania algorytmów ewolucyjnych. 5. Zaawansowane techniki ewolucyjne. Cykl życia algorytmu ewolucyjnego. Różne strategie selekcji. Kodowanie z użyciem liczb rzeczywistych. Kodowanie porządkowe - korzystanie z sekwencji. Kodowanie za pomocą drzewa - praca z hierarchiami. Często spotykane rodzaje algorytmów ewolucyjnych. Słowniczek pojęć związanych z algorytmami ewolucyjnymi. Inne zastosowania algorytmów ewolucyjnych. 6. Inteligencja rozproszona: mrówki. Czym jest inteligencja rozproszona? Problemy dostosowane do algorytmu mrówkowego. Reprezentowanie stanu - jak zapisać ścieżki i mrówki? Cykl życia algorytmu mrówkowego. Zastosowania algorytmu mrówkowego. 7. Inteligencja rozproszona: cząstki. Na czym polega optymalizacja rojem cząstek? Problemy optymalizacyjne - bardziej techniczne spojrzenie. Problemy, jakie można rozwiązać za pomocą optymalizacji rojem cząstek. Reprezentowanie problemu - jak wyglądają cząstki? Przebieg działania algorytmu optymalizacji rojem cząstek. Zastosowania algorytmów optymalizacji rojem cząstek. 8. Uczenie maszynowe. Czym jest uczenie maszynowe? Problemy, jakie można rozwiązywać za pomocą uczenia maszynowego. Przebieg uczenia maszynowego. Klasyfikowanie z użyciem drzew decyzyjnych. Inne popularne algorytmy uczenia maszynowego. Zastosowania algorytmów uczenia maszynowego. 9. Sztuczne sieci neuronowe. Czym są sztuczne sieci neuronowe? Perceptron: reprezentacja neuronu. Definiowanie sieci ANN. Propagacja w przód - używanie wyuczonej sieci ANN. Propagacja wsteczna - uczenie sieci ANN. Możliwe funkcje aktywacji. Projektowanie sztucznych sieci neuronowych. Typy i zastosowania sieci ANN. 10. Uczenie przez wzmacnianie z użyciem algorytmu Q-learning. Czym jest uczenie przez wzmacnianie? Problemy rozwiązywane za pomocą uczenia przez wzmacnianie. Przebieg uczenia przez wzmacnianie. Deep learning w uczeniu przez wzmacnianie. Zastosowania uczenia przez wzmacnianie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Problemy efektywnego zarządzania; Istota zarządzania i procesy zarządzania; Zarządzanie jako przetwarzanie informacji; Zarządzanie a wiedza; Systemy sztucznej inteligencji; Wybrane problemy budowy i funkcjonowania systemów ekspertowych; Pojęcie systemu ekspertowego; Wiedza i jej reprezentacja; Pozyskiwanie wiedzy w systemach zarządzania; Wykorzystywanie szeregów czasowych jako źródła wiedzy systemów ekspertowych; Systemy ekspertowe wspomagające zarządzanie; Kierunki zastosowań systemów ekspertowych w zarządzaniu; Konfigurowanie systemu komputerowego na przykładzie systemu XCON; Harmonogramowanie zadań produkcyjnych na przykładzie systemu ISIS; Tendencje rozwojowe sztucznej inteligencji; Odkrywanie wiedzy w systemach informatycznych zarządzania; Systemy wnioskujące na podstawie przypadków; Istota systemu tablicowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biznes)
(Etyka)
Dedykacja; Wprowadzenie; Rozdział 1. Aktualne wyzwania rynkowe i społeczne dla etyki biznesu: Megatrendy społeczno-gospodarcze i ich wpływ na sposób wyznaczania standardów etyki biznesu; Sztuczna inteligencja i przemysł 4.0; Znikające i pojawiające się zawody oraz związane z tym zjawiskiem dylematy moralne; Problemy z nowymi modelami biznesowymi; Gospodarka w obiegu zamkniętym i zmiany klimatyczne; Nierozwiązane problemy z outsourcingiem; Odpowiedzialne inwestowanie; Elektromobilność i smog; Wpływ zmian w postrzeganiu koncepcji państwa narodowego na etykę biznesu; Podsumowanie. Rozdział 2. Branże i orga­nizacje branżowe: Organizacje branżowe oraz samoregulacja biznesowa w literaturze międzynarodowej; Metoda prowadzenia badań; Poziomy gospodarki; Teoria struktury i definicja branży; Podstawy prawne i charakterystyka orga­nizacji branżowych; Etyka biznesu w dokumentach formalnych organizacji pracodawców; Zagadnienia etyczne w pozostałych zrzeszeniach biznesowych; Podsumowanie. Rozdział 3. Zasada pomocniczości jako fundament definiujący powinności i możliwości organizacji branżowych: Zasada pomocniczości i orga­nizacje branżowe – uwagi wstępne; Historia zasady subsydiarności; Powrót do idei subsydiarności; Rozumienie pomocniczości; Społeczna rola zasady subsydiarności; Znaczenie zasady pomocniczości w Unii Europejskiej i w Polsce; Personalistyczne ramy dla stosowania zasady pomocniczości na rynku; Problem precyzji zasady pomocniczości; Zasada pomocniczości a rola orga­nizacji branżowych. Rozdział 4. Organizacje branżowe jako krytyk społeczny i zbiorowy przywódca: Krytyka społeczna; Znaczenie wspólnoty dla krytyki społecznej; Problem różnicy, pluralizmu i relatywizmu w krytyce społecznej; Model krytyka społecznego Michaela Walzera; Metoda interpretacji; Uwagi na temat filozofii hermeneutycznej; Aspekty metody interpretacji Michaela Walzera; Ograniczenia orga­nizacji branżowych jako krytyka społecznego; Główne argumenty za organizacjami branżowymi jako krytykiem społecznym. Rozdział 5. Samoregulacja branżowa narzędziem do wyznaczania standardów etyki biznesu: Samoregulacja – uwagi wstępne; Psychologiczne aspekty samoregulacji; Samoregulacja zawodowa inspiracją samoregulacji branżowej; Definicje i klasyfikacje samoregulacji; Samoregulacja w polityce Unii Europejskiej; Cechy skutecznej samoregulacji; Motywy i korzyści wdrażania samoregulacji; Samoregulacja jako przejaw realizacji soft law w gospodarce? Rozdział 6. Model samoregulacji branżowej: Etap 1 – Identyfikacja wyzwania moralnego będącego przedmiotem samoregulacji; Etap 2 – Ocena możliwości realizacji skutecznej samoregulacji; Etap 3 – Zaangażowanie interesariuszy; Etap 4 – Kodeks etyki; Etap 5 – Infrastruktura samoregulacji etycznej; Etap 6 – Rewizja samoregulacji; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Społeczeństwo informacyjne - nowa jakość życia społecznego, 2. Administracja elektroniczna, 3. E-biznes w zastosowaniach, 4. E-zdrowie, 5. Rola prawa w rozwoju społeczeństwa informacyjnego, 6. Zarządzanie wiedzą, 7. wykorzystanie metod sztucznej inteligencji w zastosowaniach internetowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Architektura komputerów: Przechowywanie danych; Operowanie danymi. Cz. II Oprogramowanie: Systemy operacyjne i sieci; Algorytmy; Języki programowania; Inżynieria oprogramowania Cz. III Organizacja danych: Struktura danych; Struktury plikowe; Bazy danych. Cz. IV Możliwości maszyn algorytmicznych: Sztuczna inteligencja; Teoria obliczeń. Dodatki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Rozdział 1. Antropologiczne i psychologiczne aspekty maski 1. Fenomen maski w mitach i tradycjach kultury 2. Rola i funkcje maski w tradycjach teatralnych 3. Fenomen maski w literaturze pięknej 4. Maski przywództwa w dziełach filmowych 5. Kluczowe pytania o rolę i funkcję maski 6. Persona jako maska osobowości człowieka 7. Demaskowanie iluzji jako klucz do poznania siebie 8. Diagnoza Gombrowicza: pustka ukryta za maską Rozdział 2. Maski przywódców dyktatorów 1. Adolf Hitler i jego maska przerażającej nicości 2. Błazeńska maska Benito Mussoliniego 3. Bestialska maska Józefa Stalina Rozdział 3. Maska przywódcy i psychologia zła 1. Efekt Lucyfera jako klucz do psychologii zła 2. Anonimowość, deindywiduacja i dehumanizacja 3. Maski zbrodniarzy i banalizacja zła Rozdział 4. Film propagandowy jako maska przywódcy 1. Zbiorowy triumf nazistowskiej woli 2. Zdemaskowanie nazistowskiego oszustwa propagandowego Rozdział 5. Maski przywódców świata biznesu 1. Groteskowa maska Elizabeth Holmes 2. Steve Bellmer w masce showmana 3. Liderzy wobec paradoksów autentyczności 4. Maska pośmiertna Steve’a Jobsa 5. Epitafium dla Alana Turinga Rozdział 6. Sztuczna inteligencja jako maska współczesnego człowieka 1. Maskowaty android jako partner i lider w świecie ludzi 2. Inteligentne roboty jako liderzy przyszłości? 3. Internet międzygalaktyczny i kolonizacja Marsa 4. Czy internet śni sam o sobie? 5. Możliwości inteligentnych robotów 6. Inteligentna broń jako lider na polu walki 7. Sztuczna inteligencja zagrożeniem dla ludzkości? 8. Roboty czy ludzie pokierują misją marsjańska? Rozdział 7. Fikcyjny szef jako maska współczesnego lidera 1. Szef wszystkich szefów jako maska 2. Maska szefa jako narzędzie przemocy w firmie 3. Demaskowanie fikcyjnego szefa firmy 4. Maska bohaterem tragifarsy firmowej 5. Szef szefa wszystkich szefów jako parodia lidera Rozdział 8. Maska lidera w badaniach własnych 1. Metoda i założenia badawcze 2. Istota i natura maski lidera 3. Funkcje maski lidera 4. Maska lidera w kulturze organizacji 5. Konsekwencje używania maski przez lidera 6. Maska a rozwój i edukacja liderów nowej generacji Rozdział 9. Maski przywództwa w czasie kryzysu pandemii COVID-19 1. Pandemia niekompetencji przywódców 2. Pandemiczna maska Donalda Trumpa 3. Przywódcy w pułapce pandemicznej maski 4. Groteskowe maski prezydentów w kryzysie pandemii 5. Przywódcy liberalnych demokracji wobec pandemii 6. Kryzys przywództwa i korekta demokracji 7. Dyskryminacja i stygmatyzacja osób z COVID-19 8. Skuteczni przywódcy, którzy pokonali pandemię Rozdział 10. Koncepcja przywództwa w działaniu jako alternatywa dla przywództwa w maskach 1. Kluczowe założenia koncepcji przywództwa w działaniu 2. Przywództwo przyszłości bez masek 3. Manifest liderów przyszłości; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp 1. Systemy informatyczne jako fundament przedsiębiorstwa 4.0; 1.1. Rozwój systemów informatycznych 1.2. Generowanie i przetwarzanie danych 1.3. Internet Rzeczy 1.4. Big Data 1.5. Chmura obliczeniowa 1.6. Sztuczna inteligencja 1.7. Struktury systemów – ekosystem technologii cyfrowych 1.8. Informatyczne wspomaganie procesów biznesowych 1.9. Bezpieczeństwo danych 1.10. Implementacja; Praktycznie rzecz ujmując. II. Zarządzanie w warunkach rewolucji cyfrowej 2.1. Klasyczne podejście do zasad konkurowania na rynku 2.2. Współczesne trendy wyznaczające nowe reguły konkurowania 2.3. Nowe wzorce konkurowania w cyfrowym świecie 2.4. Nowa logika wykorzystywania zasobów ludzkich; III. Przedsiębiorstwo 4.0 – konsekwencje dla rynku pracy I Implikacje w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi 3.1. Automatyzacja procesów a zagrożenie utratą miejsc pracy 3.2. Przemysł 4.0 a wymagania kompetencyjne i zagrożenie wykluczeniem cyfrowym na rynku pracy 3.3. Podstawowe tendencje w sferze zarządzania zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0 3.4. Szanse i zagrożenia związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi Przedsiębiorstw 4.0; IV. Marketing wobec wyzwań technologii cyfrowych 4.1. Marketing oparty na danych 4.2. Homo cyber – konsument stechnologizowany 4.3. W kierunku AI Marketingu 4.4. Marketing wobec wyzwań technologii cyfrowych; V. Inteligentna logistyka i inteligentny łańcuch dostaw 5.1. Rewolucje przemysłowe – ku inteligentnym procesom i strukturom 5.2. Przemysł 4.0 i jego implikacje dla logistyki 5.3. Rozwój inteligentnych łańcuchów dostaw 5.4. Najważniejsze składniki inteligentnych łańcuchów dostaw VI. Wpływ technologii cyfrowych na system informacyjny rachunkowości przedsiębiorstw 4.0 6.1. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 1.0, 2.0, 3.0 6.2. Nowe technologie i ich wpływ na system rachunkowości 6.3. System informacyjny rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0 6.4. Rola i zadania specjalistów w zakresie rachunkowości w Przedsiębiorstwie 4.0 VII. Business Intelligence z perspektywy rozwoju inteligentnych przedsiębiorstw 7.1. Uwarunkowania współczesnego środowiska biznesu 7.2. Wiedza jako kluczowy zasób w warunkach rewolucji cyfrowej 7.3 Business Intelligence w procesach decyzyjnych przedsiębiorstwa opartych na danych 7.4 Rola Business Intelligence we współczesnej organizacji w świetle wyników badań VIII. Źródła sukcesu przedsiębiorstwa w erze technologii cyfrowych w aspekcie wybranych teorii ekonomicznych 8.1. Paradoksy współczesnego rynku, gospodarki, ekonomii 8.2. Cztery N współczesnej ekonomii i zarządzania 8.3. Ekosystem rozwojowy – konkurowanie w nowych czasach; Zakończenie; Bibliografia; Netografia; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Multimedia w zarządzaniu przedsiębiorstwem. 1. Muzyczne technologie foniczne w komunikacjach multimedialnych. 2. Dwa podejścia do procesu wirtualizacji organizacji. 3. Sustainable Development and Environmental Information Systems. 4. Wykorzystanie outsourcingu wywiadu gospodarczego w przedsiębiorstwie - wybrane zagadnienia. 5. Zastosowanie sieci neuronowych w doborze technologii telekomunikacyjnych w organizacjach wirtualnych. 6. Klasyfikacja i modelowanie systemów mobilnych baz danych. 7. Modern possibilities of image viewing processes - industrial's and university's applications. Część II: Gospodarka elektroniczna. 8. Ewolucja sposobów komunikacji w kanałach dystrybucyjnych w latach 1998-2005. 9. Architektura skutecznego systemu e-commerce. 10. E-podatki w Polsce i w innych krajach. 11. Analiza budowy systemu informatycznego kontrolingu. 12. Rola platformy informatycznej w firmie ubezpieczeniowej. 13. Procesy negocjacji integratywnych w wirtualnym środowisku zarządzania przedsiębiorstwem. Część III: Prognozowanie i symulacje. 14. Rola metody delfickiej w procesie foresight w świetle doświadczeń międzynarodowych. 15. Inicjatywy foresight w Polsce i na świecie. 16. Analiza współczynników korelacji w procesie restrukturyzacji górnictwa węgla kamiennego w Polsce na podstawie danych z lat 1988-2004. 17. Metoda klasyfikacji klientów operatora telefonii komórkowej w analizie zjawiska rezygnacji. 18. Prognozowanie przez analogie przestrzenno-czasowe jako alternatywa w przypadku zbyt krótkich szeregów danych. Część IV: Zarządzanie wiedzą. 19. Symboliczna reprezentacja zdań języka naturalnego w zarządzaniu wiedzą systemu ekspertowego. 20. Wyzwania dla współczesnych menedżerów przedsiębiorstw. 21. Pozyskiwanie i wymiana wiedzy w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem map myśli. 22. Modeling of military training activities by ontology-based knowledge system. 23. Hybrydowe systemy ekspertowe w procesach przetwarzania wiedzy. 24. System ekspertowy jako instrument wyboru źródeł wiedzy oraz pozyskania informacji o rynku i jego uczestnikach. Część V: Multimedia w edukacji. 25. Multimedia technologies for distant learning. 26. Multimedia in International study programs. 27. E-learning jako forma szkolenia pracowników - zarys problemu, wyniki badań. 28. Multimedia techniques in teaching Englis for Specific Purposes in fields of marketing and management. 29. ROI z e-learningu. Część VI: Multimedialne technologie informacyjne. 30. Testowanie czytelności tekstu ekranowego. 21. Pilotażowa instalacja sieci bezprzewodowej standardu WiMAX na Politechnice Gdańskiej. 32. Wybrane technologie wspierające wymianę informacji w dużych przedsiębiorstwach w Polsce. 33. Ocena poziomu jakości informacyjnego środowiska pracy w przedsiębiorstwach produkcyjnych. 34. Decyzje marketingowe w małych i średnich przedsiębiorstwach. 35. Internet - szansa rozwoju małych społeczności lokalnych. 36. Inteligentny system wspomagania decyzji lekarza w diagnozowaniu chorób pacjentów. 37. Pomiar efektywności procesów logistycznych z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych. 38. Wybrane obszary wykorzystania sztucznej inteligencji w sterowaniu ruchem źródeł energii małej mocy. 39. Influence of pulse coulped neural network initialisation on classification tasks. 40. Modelowanie zjawisk za pomocą sieci neuronowych. 41. Security analysis of a neural network-based encryption system. 42. Analiza predyspozycji zawodowych z wykorzystaniem modelu na bazie logiki rozmytej. 43. Wykorzystanie systemów rozmytych w procesie wspomagania e-rekrutacji. 44. Praktyka informacjami a innowacyjność technologiczna małych i średnich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cyfryzacja Zarządzania)
Wstęp; 1. Systemy oparte na chmurze obliczeniowej; 2. Sztuczna inteligencja (AI); 3. Łańcuch bloków (blockchain); 4. Mobilność i mobilny Internet; 5. Rozszerzona rzeczywistość (AR); 6. Wirtualna rzeczywistość (VR); 7. Rozpoznawanie mowy ludzkiej; Kierunki rozwoju innowacyjnych technologii informatycznych; Bibliografia; Słownik ważniejszych pojęć; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wirtualna organizacja działań w rozwoju technologii społeczeństwa informacyjnego, 2.Wybrnae problemy wyzwań, szans i ograniczeń, 3. Podstawy informacyjne i obliczeniowe inteligentnych metod komputerowych, 4. Środowisko informacyjne organizacji wirtualnej, 5. Centra danych i zarządzanie informacją, 6. Wybrane badania przedmiotowe i rozwiązania eksperymentalne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. WZROST ZNACZENIA TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM W ORGANIZACJI; 2. ONTOLOGIE JAKO METODA ORGANIZACJI I REPREZENTACJI WIEDZY; 3. BIG DATA I ANALITYKA KADROWA W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM; 4. ZASTOSOWANIE METOD ODKRYWANIA WIEDZY; (DATA MINING) W ZARZĄDZANIU KAPITAŁEM LUDZKIM 5. WYBRANE TECHNOLOGIE SZTUCZNEJ INTELIGENCJI WE WSPOMAGANIU ZARZĄDZANIA KAPITAŁEM LUDZKIM;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
„Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny” to jedyne w kraju czasopismo naukowe, poświęcone badaniu zjawisk społecznych i kulturowych w perspektywie memetycznej. Od 2005 roku publikuje artykuły naukowe, monograficzne i przeglądowe badaczy reprezentujących różne dyscypliny nauk społecznych, przyrodniczych i humanistycznych, którzy aplikują memetykę do swych warsztatów badawczych. Jest to czasopismo interdyscyplinarne, obrazujące ewolucję teorii memu oraz możliwości jej stosowania w analizie i interpretacji zachowań społecznych (mody, kulty, epidemie, ideologie), w badaniu języka mediów ( memy internetowe, netlore, netykieta), komunikacji społecznej (np. reklama), replikacji pamięci kulturowej (tradycje, kultura masowa i popularna, cyberkultura) oraz koewolucji genetyczno-kulturowej i ewolucji maszyn. Publikuje również dyskusje, polemiki i recenzje prac interesujących dla memetyki i jej krytyków. Posiada wersję online w otwartym dostępie www.memetyka.us.edu.pl Na liście ministerialnej B – 5 punktów. Siedziba Redakcji: Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski, Plac Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice. Redaktor naczelna: dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, e-mail: dobroslawa.wezowicz-ziolkowska@us.edu.pl. Aktualny numer jest poświęcony dyskusjom z Susan Blackmore i jej teoriami człowieka jako maszyny memowej. Temat został sprowokowany spotkaniem z Autorką „ The Meme Machine”, jakie odbyło się w Warszawie na Wydziale Lingwistyki Stosowanej na specjalne zaproszenie dra Roberta Borocha - redaktora tematycznego tego numeru.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Sztuczna inteligencja od podstaw / Feliks Kurp. - [miejsce nieznane] : Helion : ebookpoint BIBLIO, 2023. - 192 s. ; 21 cm.
Autor
Forma i typ

Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja (AI) zrewolucjonizuje w najbliższych dekadach nasze życie. Wśród największych autorytetów świata nauki panuje przekonanie, że stoimy w obliczu przełomu porównywalnego z wynalezieniem i zastosowaniami elektryczności.
Sztuczna inteligencja od podstaw to pozycja, która począwszy od opisu klasycznych metod SI, takich jak algorytm genetyczny, algorytm mrówkowy, systemy ekspertowe czy sztuczne życie, zapoznaje Czytelnika z najbardziej zaawansowanymi modelami opartymi na sztucznych sieciach neuronowych.

Autor skrupulatnie objaśnia złożone zagadnienia dotyczące zarówno podstaw teoretycznych, jak i budowy i zastosowań takich systemów, nie unika przy tym odwołania do historii ich rozwoju. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat tej niesłychanie szybko rozwijającej się i dynamicznie wkraczającej w nasze życie dziedziny. Została napisana tak, aby była przystępna dla osób posiadających podstawowe umiejętności matematyczne. Może stanowić podręcznik dla studentów takich kierunków jak informatyka, mechatronika, a także automatyka i robotyka.

Dzięki książce:

  • poznasz historię rozwoju sztucznej inteligencji
  • zdobędziesz wiedzę na temat aktualnych metod AI, takich jak uczenie maszynowe (ML), głębokie uczenie maszynowe (DL) czy przetwarzanie języka naturalnego (NLP)
  • na podstawie udostępnionych kodów źródłowych kilku autorskich aplikacji nabędziesz umiejętności w zakresie tworzenia i optymalizacji systemów sztucznej inteligencji
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czy sztuczna inteligencja pozbawia nas pracy? Algorytmy przejmują władzę nad światem? Czy big data sprawia, że jesteśmy bezustannie inwigilowani, a ogromna ilość danych zastępuje ekspertów i naukowców? Cokolwiek sądzimy na te tematy, jedno jest pewne – istnieje heterogeniczne środowisko ludzi zajmujących się tzw. „sztuczną inteligencją” czy tzw. „big data” od strony technicznej oraz metodologicznej. Pole ich działania nazywane jest data science, a oni – data scientists. Publikacja to pierwsza monografia socjologiczna dotycząca data science i pierwsza praca w naukach społecznych, w której data science zostało zbadane jako społeczny świat w rozumieniu Adele E. Clarke. Podejście to pozwala spojrzeć na data science, nazwane dekadę wstecz w „Harvard Business Review” „najseksowniejszym zawodem XXI wieku”, zarówno z perspektywy jego uczestników, jak i z lotu ptaka, w relacji do akademii, biznesu, prawa, mediów czy polityki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Czy sztuczna inteligencja pozbawia nas pracy? Algorytmy przejmują władzę nad światem? Czy big data sprawia, że jesteśmy bezustannie inwigilowani, a ogromna ilość danych zastępuje ekspertów i naukowców? Cokolwiek sądzimy na te tematy, jedno jest pewne - istnieje heterogeniczne środowisko ludzi zajmujących się tzw. "sztuczną inteligencją" czy tzw. "big data" od strony technicznej oraz metodologicznej. Pole ich działania nazywane jest data science, a oni - data scientists.

Publikacja to pierwsza monografia socjologiczna dotycząca data science i pierwsza praca w naukach społecznych, w której data science zostało zbadane jako społeczny świat w rozumieniu Adele E. Clarke. Podejście to pozwala spojrzeć na data science, nazwane dekadę wstecz w "Harvard Business Review" "najseksowniejszym zawodem XXI wieku", zarówno z perspektywy jego uczestników, jak i z lotu ptaka, w relacji do akademii, biznesu, prawa, mediów czy polityki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
W monografii omówiono rezultaty wybranych prac badawczych zaprezentowanych podczas konferencji „Informatyka w zarządzaniu (IwZ’2022)”, która odbyła się w dniach 1-2.12.20222 r. w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Książka zawiera czternaście artykułów, w których szczegółowo przedstawiono takie zadnienia, jak: metody neuronauki poznawczej w badaniu doświadczenia użytkowników; rola i ocena wykorzystania usług chmurowych w wirtualizacji procesów kształcenia uczelni wyższych; The Method of Finding High-Runner Products in the Assortment; behawioralne aspekty zarządzania niepewnością projektów e-Zdrowie; transformacja cyfrowa i implikacje dla strategii oraz zmiany organizacyjnej – przegląd literatury; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; strategia innowacyjna tworzenia Przedsiębiorstwa 4.0 jako elementu transformacji cyfrowej – studium przypadku Orange; metoda wielokryterialnego wspomagania decyzji SAW w wyborze dostawcy systemów informatycznych; model systemu Business Intelligence do analizy danych i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; komunikacja oparta na platformie Microsoft Teams w procesie dydaktycznym szkoły wyższej w rzeczywistości postpandemicznej w ocenie studentów; społeczeństwo informacyjne czy cyfrowe?; postrzeganie przez studentów możliwości wykorzystania zarządzania procesowego w usprawnianiu organizacji; identyfikacja potrzeb konsumentów w zakresie zakupu i użytkowania technologii rzeczywistości rozszerzonej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja opisuje zmiany związane z transformacją cyfrową zachodzące w obszarze funkcjonowania rynku, produkcji, konsumpcji, pracy i państwa nowej generacji z perspektywy ekonomii i socjologii. Wychodząc od określenia „przemysł 4.0”, obejmującego sztuczną inteligencję, Big Data, Internet Rzeczy, algorytmizację, automatyzację, komunikowanie się maszyn i in. autorki przybliżają główne obszary gospodarki cyfrowej: rynek 4.0, produkcję 4.0, konsumpcję 4.0, globalizację 4.0, a także państwo 4.0. Omawiają specyfikę nowego, sieciowego (nielinearnego) modelu biznesowego. Zwracają uwagę na wpływ procesów platformizacji i automatyzacji na konsumpcję i rynek pracy oraz na zmiany zachodzące w sposobie funkcjonowania państwa w wyniku wdrażania nowych technologii. Podkreślają również znaczenie nowych technologii, a zwłaszcza nowych modeli biznesowych, dla procesów globalizacji, głównie w jej wymiarze gospodarczym. Każdy z rozdziałów kończy się krótkim podsumowaniem omawiającym ewolucję opisywanego obszaru od poziomu 1.0, odpowiadającego pierwszej rewolucji technologicznej i przemysłowej, do poziomu 4.0, wyłaniającego się w rezultacie dokonującej się właśnie czwartej rewolucji. Znakomite źródło wiedzy na temat transformacji cyfrowej, związanych z nią korzyści i zagrożeń. Książka adresowana do badaczy, decydentów, przedsiębiorców, pracowników, edukatorów i konsumentów. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). The publication describes the changes related to digital transformation in the functioning of the markets, production, consumption, work and the new generation state from the perspective of economics and sociology. Starting with the definition of “industry 4.0”, which encompasses artificial intelligence, Big Data, the Internet of Things, advanced algorithms, automatization and machine to machine communication, the authors outline the main fields of digital industry. They discuss the specificity of the new network business model and emphasise the influence of platformization and automatization on consumption and the job market and on changes in the functioning of states, resulting from the implementation of new technologies. They also underline the importance of new technologies in globalisation processes.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

„Teksty z Ulicy. Zeszyt memetyczny” to jedyne w kraju czasopismo naukowe, poświęcone badaniu zjawisk społecznych i kulturowych w perspektywie memetycznej. Od 2005 roku publikuje artykuły naukowe, monograficzne i przeglądowe badaczy reprezentujących różne dyscypliny nauk społecznych, przyrodniczych i humanistycznych, którzy aplikują memetykę do swych warsztatów badawczych. Jest to czasopismo interdyscyplinarne, obrazujące ewolucję teorii memu oraz możliwości jej stosowania w analizie i interpretacji zachowań społecznych (mody, kulty, epidemie, ideologie), w badaniu języka mediów ( memy internetowe, netlore, netykieta), komunikacji społecznej (np. reklama), replikacji pamięci kulturowej (tradycje, kultura masowa i popularna, cyberkultura) oraz koewolucji genetyczno-kulturowej i ewolucji maszyn. Publikuje również dyskusje, polemiki i recenzje prac interesujących dla memetyki i jej krytyków. Posiada wersję online w otwartym dostępie www.memetyka.us.edu.pl Na liście ministerialnej B – 5 punktów. Siedziba Redakcji: Instytut Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Śląski, Plac Sejmu Śląskiego 1, 40-032 Katowice. Redaktor naczelna: dr hab. Dobrosława Wężowicz-Ziółkowska, e-mail: dobroslawa.wezowicz-ziolkowska@us.edu.pl.

Aktualny numer jest poświęcony dyskusjom z Susan Blackmore i jej teoriami człowieka jako maszyny memowej. Temat został sprowokowany spotkaniem z Autorką „ The Meme Machine”, jakie odbyło się w Warszawie na Wydziale Lingwistyki Stosowanej na specjalne zaproszenie dra Roberta Borocha - redaktora tematycznego tego numeru.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Tematyka ośmiu artykułów zawartych w prezentowanym zeszycie odzwierciedla główne obszary będące w kręgu zainteresowań badawczych ich autorów. Na uwagę zasługuje aktualność podejmowanych zagadnień. W zeszycie omówiono takie kwestie, jak: możliwości i zagrożenia wynikające z użycia ChatGPT w zarządzaniu wiedzą, porównanie działania sieci neuronowych w Pythonie oraz C#, obszary zastosowania technologii i technik do rekonstrukcji obrazów, wdrożenie systemu ERP jako decyzja o znaczeniu strategicznym w przedsiębiorstwie z sektora MŚP w Polsce, prognoza cen nieruchomości mieszkalnych z wykorzystaniem uczenia maszynowego, cyfrowy model biznesu instytucji kulturalnych i rozrywkowych w czasie pandemii COVID-19, ocena platformy ePortal z uwzględnieniem modelu Normana, metody resamplingu danych w rozwiązaniu problemu nierównowagi danych przy wykrywaniu oszustw związanych z kartami kredytowymi

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej