Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(72)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(68)
Publikacje naukowe
(27)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(4)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(57)
tylko na miejscu
(39)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(58)
Czytelnia
(41)
Autor
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(5)
Antonowicz Paweł
(3)
Grabiec Olimpia (1975- )
(3)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Malinowska Ewa
(3)
Siciński Jędrzej
(3)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Krawiec Frank
(2)
Kuzel Marcin (1976- )
(2)
Kędzierska-Szczepaniak Angelika
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Sobczak Iwona (1974- )
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szopik-Depczyńska Katarzyna
(2)
Szymonik Andrzej (1952- )
(2)
Wiśniewska Joanna
(2)
Zaremba Ulyana
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Albigowski Marek
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Baran Michał
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bera Milena
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bielecka Olimpia
(1)
Bodo Monika
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bolek Cezary
(1)
Bolek Monika
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bratkowski Stefan (1934-2021)
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Burceva Tetyana
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Cader Jakub
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Cyz Katarzyna Emilia
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dahms Thomas
(1)
Danik Lidia
(1)
Dolan Simon L
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Donets Oksana
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Durlik Ireneusz (1931-2023)
(1)
Dyczek-Formanek Elfryda
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Długosz Jan
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gawron Iwona
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Goldsmith Marshall
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Grmanová Eva
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Haffer Rafał
(1)
Haviernikova Katarína
(1)
Hesselbein Frances (1915- )
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Horodyńska Małgorzata
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Ivanová Eva
(1)
Jakubowska Agnieszka
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Janulek Piotr
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(74)
Język
polski
(74)
Temat
Innowacje
(63)
Przedsiębiorstwo
(26)
Zarządzanie
(9)
Innowacje organizacyjne
(8)
Gospodarka oparta na wiedzy
(7)
Polityka innowacyjna
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Zastosowanie i wykorzystanie
(6)
Konkurencja
(5)
Konkurencyjność
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Banki
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Globalizacja
(3)
Gospodarka
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Kadry
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Marketing
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Organizacja
(3)
Polityka regionalna
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Usługi
(3)
Współdziałanie
(3)
Zarządzanie innowacjami
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
COVID-19
(2)
Finanse
(2)
Franchising
(2)
Gospodarka regionalna
(2)
Inkubatory przedsiębiorczości
(2)
Innowacje społeczne
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Internet
(2)
Inwestycje
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Konkurencyjność międzynarodowa
(2)
Model biznesowy
(2)
Motywacja
(2)
Negocjacje
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek finansowy
(2)
Równouprawnienie płci
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Start-up
(2)
Szkolnictwo
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transfer technologii
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie zmianą
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Badania marketingowe
(1)
Bancassurance
(1)
Bank centralny
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Biblioteki
(1)
Big data
(1)
Blogi
(1)
Budżety gminne
(1)
Controlling
(1)
Decyzje
(1)
Dobre praktyki
(1)
E-logistyka
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekologistyka
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Facebook
(1)
FinTech
(1)
Finansowanie działalności gospodarczej w Polsce
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fundusze
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Główny Instytut Górnictwa
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje ekologiczne
(1)
Interesariusze
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Jednolity plik kontrolny
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-2000
(11)
1901-2000
(3)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Białoruś
(1)
Europa
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Region bałtycki
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(22)
Opracowanie
(16)
Podręcznik
(10)
Monografia
(6)
Artykuły
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Raport z badań
(2)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(59)
Zarządzanie i marketing
(38)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
74 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 527)
1. Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 2. Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą, 3. Systemy informacyjne a innowacyjność przedsiębiorstw, 4. Przedsiębiorstwo wirtualne, 5. Zarządzanie wiedzą i relacjami z klientem, 6. Najnowsze trendy biznesowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Wstęp; 1. Działalność innowacyjna a ekologia 1.1. Ochrona środowiska a działalność innowacyjna 1.2. Wpływ regulacji prawnych UE na działalność ekoinnowacyjną 1.3. Efektywność ekoinnowacji 2. Zrównoważony rozwój 2.1. Zasady zrównoważonego rozwoju 2.2. Wskaźniki i narzędzia zrównoważonego rozwoju 2.3. Rozwój środowiskowy jako podstawa ekoinnowacji 3. Definicja i typologia ekoinnowacji 3.1. Pojęcie ekoinnowacji 3.2. Rodzaje i przykłady ekoinnowacji 3.2.1. Ekoinnowacje produktowe 3.2.2. Ekoinnowacje procesów biznesowych 4. Zarządzanie ekoinnowacjami 4.1. Definicja i podstawowe cele zarządzania ekoinnowacjami 4.2. Modele stosowane w obszarze zarządzania ekoinnowacjami 4.3. Zarządzanie ekoinnowacjami na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym 4.4. Wytyczne i narzędzia do zarządzania ekoinnowacjami 5. Badanie ekoinnowacyjności 5.1. Badania ogólne i stosowane w nich wskaźniki 5.1.1. Metodyka MEI 5.1.2. Metodyka Eco-IS 5.2. Badania szczegółowe w obszarze przedsiębiorstw 5.2.1. Metodyka CIS 5.2.2. Metodyka oparta na LCA 5.3. Analiza ekoinnowacyjności państw i przedsiębiorstw w Unii Europejskiej 6. Ekologiczna ocena cyklu życia 6.1. Ekoinnowacje w odniesieniu do cyklu życia produktu 6.2. Definicja i podstawowe założenia LCA 6.3. Struktura LCA 6.3.1. Określenie celu i zakresu 6.3.2. Analiza zbioru wejść i wyjść 6.3.3. Ocena wpływu na środowisko 6.3.4. Interpretacja 6.4. Możliwości zastosowania i przykłady realizacji 6.5. Programy komputerowe stosowane w badaniach LCA 7. Metody wprowadzania ekoinnowacji w przedsiębiorstwach 7.1. Miejsce ekoinnowacji w przedsiębiorstwie 7.2. Organizacja zespołu ekoinnowacyjnego w przedsiębiorstwie 8. Ekoprojektowanie innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwie 8.1. Definicja i założenia ekoprojektowania 8.2. Metody i narzędzia wspomagające ekoprojektowanie 8.3. Narzędzia informatyczne stosowane w ekoprojektowaniu 8.4. Metoda projektowania wyrobów ekoinnowacyjnych 9. Przykłady z praktyki w obszarze wdrażania ekoinnowacji 9.1. Zastosowanie ekoinnowacji w projektowaniu wyrobów AGD 9.1.1. Ogólna charakterystyka projektu 9.1.2. Wybór metod inwentycznych 9.1.3. Przeprowadzenie badań z zastosowaniem metod inwentycznych 9.1.4. Projekt ekologicznej minilodówki 9.1.5. Analiza ekologiczna zaprojektowanego wyrobu 9.2. Ekoinnowacje w projektowaniu opakowań 9.2.1. Charakterystyka opakowań 9.2.2. Badania z zastosowaniem metody LCA 9.2.3. Ekologiczne rozwiązania w opakowaniach; Bibliografia; Słownik ważniejszych pojęć; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Innowacje a konkurencyjność: 1. Kapitał ludzki podstawą budowania przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, 2. Innowacje marketingowe jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach dynamicznych zmian, 3. Infrastruktura wsparcia przedsiębiorczości akademickiej i jej rola w podnoszeniu konkurencyjności regionu, 4. Innowacyjność w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa dystrybucji energii elektrycznej, 5. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw budowlanych, 6. Restrukturyzacja a globalna konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, 7. Procesy innowacyjne a zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw, 8. Działalność badawczo-rozwojowa i innowacyjna w aspekcie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, 9. Czy można dokonać przełomu w ocenie opłacalności projektów w obszarze IT?. Cz.II Finansowanie działalności innowacyjnej i innowacje w sektorze usług finansowych: 1. Struktura finansowania innowacji w Polsce - problem luki kapitałowej, 2. Finansowanie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw z zewnętrznych źródeł kapitałów własnych, 3. Zmiany w finansowaniu działalności B+R w przedsiębiorstwach, 4. Wybrane instrumenty wsparcia innowacyjności polskich przedsiębiorstw w latach 2007-2013, 5. Finansowanie innowacji ze srodków pomocowych Unii Europejskiej a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, 6. Private equity i venture capital jako źródło finansowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce, 7. Private equity/venture capital jako źródło finansowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce, 8. I-REEIT's - innowacja na rynku finansowania nieruchomości, 9. Rozwój rynku detelicznych instrumentów płatnicznych stosowanych w transakcjach internetowych, 10. Współpraca przedsiębiorstw z bankami w obszarze systemu płatniczego w Polsce w 2006 roku. - wyniki ogólnopolskiego badania ankietowego, 11. Wykorzystanie usług płatnicznych przez masowych wierzycieli w Polsce w 2006 roku, 12. Wykorzystanie innowacji bankowych przez przedsiębiorstwa sektora małych i średnich przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania innowacyjności; 2. Wyznaczenie kierunków rozwoju; 3. Znaczenie badań naukowych; 4. Zarządzanie realizacją projektów innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Zarządzanie strategiczne - podstawowe pojęcia i koncepcje; R.2 Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw; R.3 Ocena możliwości firmy na tle konkurentów oraz wybór strategii; R.4 Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej; R.5 Rozwiązywanie problemów strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota zarządzania - ewolucja poglądów, 2. Powstawanie i rozwój przedsiębiorstw w warunkach globalizacji, 3. Podejmowanie decyzji, planowanie i kontrola w firmie, 4. Organizacja przedsiębiorstw i zarządzanie operacyjne, 5. Sprawowanie władzy - motywacja i style zarządzania, 6. Zmiany - nowe wyzwanie dla menedżera, 7. Zarządzanie potencjałem ludzkim w warunkach uczącej się organizacji, 8. Nowe koncepcje w zarządzaniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Innowacja - co to takiego? 1.1. Pojęcie i klasyfikacja innowacji 1.2. Nowe rodzaje innowacji 1.3. Jak mierzyć innowacje i innowacyjność? 1.4. Skąd się biorą innowacje? Rozdział 2. Czy proces innowacyjny/w .te nadal istnieje? 2.1. Trzy klasyczne triady 2.2. Jak rozumieć współczesny proces innowacji? 2.3. Transformacja wyników prac B+R w innowacje 2.4. Jaki model innowacji dla malej firmy? 2.5. Wieloprocesowy model innowacji dla dużej firmy Rozdział 3. Co słychać w świecie innowacji? 3.1. Sześć megatrendów 3.2. Jeszcze o światowej scenie innowacji 3.3. Innowacje z koronawirusem w tle Rozdział 4. Kto gra na narodowej scenie innowacji? 4.1. Koncepcja sceny innowacji i jej aktorzy 4.2. Przedsiębiorca-innowator 4.3. Przedsiębiorczy uniwersytet 4.4. Przedsiębiorcze państwo 4.5. Społeczeństwo obywatelskie Rozdział 5. Czy innowacje są wrażliwe na stan gospodarki? 5.1. Wzrost gospodarczy a innowacje 5.2. Ogólna ocena poziomu innowacyjności polskiej gospodark 5.3. Czy w polskim przemyśle panuje stagnacja innowacji? 5.4. "Recepta na innowacje" 5.5. Innowacja potrzebuje finansowego wsparcia Rozdział 6. Co sprzyja, a co przeszkadza współpracy na linii biznes-nauka? 6.1. Podejmowanie współpracy firm z jednostkami naukowo-bada 6.2. Czynniki sprzyjające współpracy 6.3. Motywatory i bariery współpracy w polskich warunkach 6.4. Zderzenie dwóch punktów widzenia 6.5. Regionalna scena innowacji jako arena współpracy Rozdział 7. Marketing na rynku innowacji: Co to takiego? 7.1. Czy istnieje rynek innowacji? 7.2. Marketing a procesy innowacyjne 7.3. Marketing S2B Rozdział 8. Gdzie innowacja spotyka się z marketingiem? 8.1. Wprowadzenie 8.2. Punkty styczności 8.3. Łączniki między innowacjami i marketingiem Rozdział 9. Czy innowacja osiągnie sukces bez prawnika? 9.1. Rola ochrony własności intelektualnej 9.2. Rozwiązania prawne 9.3. Zasady zarządzania własnością intelektualną 9.4. Procedury ochronne Rozdział 10. Audyt innowacyjny czy technologiczny? 10.1. Pojęcie i rodzaje audytu 10.2. Audyt technologiczny jako narzędzie diagnostyczne 10.3. Procedura audytu technologicznego; Zamiast zakończenia; Wyzwania dla innowatorów, przedsiębiorców i menedżerów; Załączniki; Studia przypadków; 1. Poznański startup, który stworzył e-stetoskop; 2. Marketing GIG - wart naśladowania; 3. Audyt technologiczny spółki Strabag Polska; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Materiały Instytutu Zarządzania i Marketingu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego / red. Krzysztof Ciejpa-Znamirowski ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Wydział Nauk Społecznych ; Tom 5)
Cz. I Zmiany we współczesnych przedsiębiorstwach: 1. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa, 2. Systemy produkcyjne, 3. Systemy informacyjne. Cz. II Zmiany systemu podatków i rynku kapitałowego: 4. Zmiany systemu podatków, 5. Zmiany na rynku kapitałowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota uwarunkowania współpracy w budowaniu potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw; 2. Charakterystyka badanych przedsiębiorstw; 3. Czynniki wpływające na podejmowanie współpracy przez przedsiębiorstwa w Polsce; 4. Stan i potrzeba współpracy przedsiębiorstw w Polsce; 5. Ocena składników potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw w Polsce; 6. Czynniki wpływające na budowanie potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw w Polsce; 7. Współpraca przedsiębiorstw w Polsce a budowanie ich potencjału innowacyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Systemy zarządzania firmą innowacyjną; Zarządzanie projektem innowacji; Strategie innowacji w firmie; Finansowanie firmy innowacyjnej; Innowacyjność polskich przedsiębiorstw na tle firm europejskich (w związku z perspektywą wejścia Polski do Unii Europejskiej).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 564)
1. Znaczenie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej; 2. Istota i znaczenie przedsiębiorczości w zarządzaniu; 3. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do przedsiębiorczości w zarządzaniu; 4. Znaczenie innowacji w rozwoju przedsiębiorczości; 5. Znaczenie zarządzania innowacjami w rozwoju przedsiębiorczości; 6. Skłonność małych i średnich przedsiębiorstw do zarządzania innowacjami- uwarunkowania przedsiębiorczości jako sposobu zarządzania; 7. Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw- uwarunkowania przedsiębiorczości jako funkcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Struktura przemysłu spotkań; 2. Innowacje w organizacjach przemysłu spotkań; 3. Funkcje i znaczenie wysokospecjalistycznych usług biznesowych; 4. Metodyka badań; 5. Czynniki i skutki współpracy z dostawcami usług specjalistycznych; 6. Postrzeganie innowacji przez podmioty przemysłu spotkań; 7. Wykorzystanie innowacji w przemyśle spotkań na podstawie studiów przypadków; 8. Perspektywy rozwoju przemysłu spotkań w Krakowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp 1. Ścieżki internacjonalizacji przedsiębiorstw - czy istnieje polski model ekspansji?: 1.1. Bariery internacjonalizacji z punktu widzenia małych i średnich przedsiębiorstw; 1.2. Formy ekspansji międzynarodowej; 1.3. Przegląd teorii internacjonalizacji; 1.4. Przydatność teorii internacjonalizacji do wyjaśniania ekspansji MŚP; 1.5. Próby teoretycznego wyjaśnienia międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw z gospodarek rozwijających się; 1.6. Strategie internacjonalizacyjne polskich przedsiębiorstw - wyniki opublikowanych badań; 1.7. Sposoby internacjonalizacji - analiza studiów przypadków polskich firm; 1.7.1. Internacjonalizacja jako droga do innych celów strategicznych - Mechtex Sp. z o.o; 1.7.2. Uczestnictwo w sieci międzynarodowej — CCC S.A; 1.7.3. Dynamiczna ekspansja — born global (Booksy); Podsumowanie; Bibliografia. 2. W poszukiwaniu zagranicznego partnera — racjonalizm czy ograniczona racjonalność?: 2.1. Teoretyczne podstawy wyboru partnera zagranicznego; 2.2. Metodyka wyboru partnera zagranicznego; 2.2.1. Gelg Sp. z o.o. — studium przypadku; 2.2.2. Partners in Progress Sp. z o.o. i Bullet Solutions; Podsumowanie; Bibliografia. 3. Kluczowe czynniki międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw: 3.1. Teoretyczne koncepcje czynników międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw; 3.2. W poszukiwaniu źródeł międzynarodowej konkurencyjności — metodyka i próba badawcza; 3.3. Zestawienie kluczowych czynników konkurencyjności polskich przedsiębiorstw — wyniki badań; 3.4. Model polskich przedsiębiorstw szybko rosnących; 3.5. Dyskusja wokół modeli ponadprzeciętnego wzrostu przedsiębiorstw; Podsumowanie; Bibliografia. 4. Międzynarodowa współpraca konkurentów — polskie przejawy kooperencji: 4.1. Kooperencja — podstawowa charakterystyka; 4.2. Kooperencja w ujęciu teoretycznym; 4.2.1. Teoria gier; 4.2.2. Model PARTS; 4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych (TKT); 4.2.4. Teoria zasobowa; 4.2.5. Teoria kapitału społecznego; 4.3. Warunki trwałości i sukcesu kooperencji; 4.4. Kooperencja międzynarodowa — szansa, wyzwanie czy dodatkowe trudności?; 4.5. Obszary międzynarodowej współpracy konkurentów — analiza studiów przypadków spoza Polski; 4.5.1. Badania i rozwój — przesłanka łączenia zasobów; 4.5.2. Badania i rozwój — przesłanka tworzenia zasobów; 4.5.3. Budowa wspólnych sieci produkcji i dystrybucji; 4.5.4. Wspólne kampanie marketingowe; 4.6. Międzynarodowa kooperencja z polskiej perspektywy; 4.7. Międzynarodowa kooperencja polskich przedsiębiorstw — studia przypadków; 4.7.1. Zelmer S.A. i Philips NV; 4.7.2. Selvita S.A. i Berlin-Chemie AG (koncern Menarini); 4.7.3. BlueStream i Mintie Corporation of Scandinavia AS; Podsumowanie; Bibliografia. 5. Rodzinni giganci — ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych: 5.1. Wprowadzenie do tematyki; 5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne — istota i cechy charakterystyczne; 5.3. Przedsiębiorstwa rodzinne w świetle teorii zarządzania; 5.3.1. Teoria zasobowa; 5.3.2. Teoria agencji; 5.4. Typy przedsiębiorstw rodzinnych; 5.5. Proces sukcesji w przedsiębiorstwach rodzinnych; 5.6. Ekspansja zagraniczna przedsiębiorstw rodzinnych; 5.7. Podejście do internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw rodzinnych — analiza studiów przypadków; 5.7.1. Strategia internacjonalizacji firmy INGLOT; 5.7.2. Strategia internacjonalizacji firmy Drutex S.A.; 5.7.3. Strategia internacjonalizacji firmy Grupa Nowy Styl; 5.7.4. Strategia internacjonalizacji firmy VOX; Podsumowanie; Bibliografia. 6. Znaczenie przywództwa w zarządzaniu międzynarodowym — przykłady polskich przedsiębiorstw: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Kompetencje przywódcze; 6.3. Wyznaczenie kierunku jako kluczowa rola przywódcy; 6.4. Przyjmowanie szerokiej perspektywy; 6.5. Zarządzanie oparte na zadowoleniu klienta; 6.6. Przewodzenie zmianom; 6.7. Budowanie przedsiębiorstwa opartego na wartościach; 6.8. Zarządzanie różnorodnością; 6.9. Budowanie marki osobistej lidera; 6.10. Planowanie sukcesji;6.11. Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa; Podsumowanie; Bibliografia. 7. Zarządzanie zasobami ludzkimi w procesie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: 7.1. Rozwój badań w dziedzinie międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi; 7.2. Cechy charakterystyczne zarządzania zasobami ludzkimi w małych i średnich przedsiębiorstwach; 7.3. Wpływ internacjonalizacji na kształtowanie funkcji personalnej małych i średnich przedsiębiorstw; 7.4. Wpływ umiędzynarodowienia na zarządzanie personelem w małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce — analiza studiów przypadków; 7.4.1. Przedsiębiorstwo rodzinne „Moda”; 7.4.2. Przedsiębiorstwo rodzinne DARPOL Sp. z o.o. Sp.k.; Podsumowanie; Bibliografia. 8. Możliwości pozyskania kapitału udziałowego przez małe i średnie przedsiębiorstwa na europejskich rynkach giełdowych: 8.1. Pojęcie luki kapitałowej; 8.2. Alternatywny system obrotu jako kanał dostępu do kapitału udziałowego dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3. Wybrane europejskie rynki giełdowe dla małych i średnich przedsiębiorstw; 8.3.1. Alternatywny system obrotu w Polsce — rynek NewConnect; 8.3.2. Alternatywny system obrotu w Niemczech; 8.3.3. Alternatywny system obrotu w Wielkiej Brytanii — AIM (Alternative Investment Market); 8.3.4. Alternatywny system obrotu w Austrii — Dritter Markt; 8.3.5. Alternatywny system obrotu w Rumunii — BVB AeRO; 8.4. Emitenci alternatywnych rynków akcji — przykłady; Podsumowanie; Bibliografia. 9. Znaczenie nowych mediów i komunikacji marketingowej w zarządzaniu międzynarodowym: 9.1. Istota i znaczenie komunikacji marketingowej; 9.2. Komunikacja marketingowa na rynkach B2B i B2C; 9.3. Nowe media a zmiany w komunikacji marketingowej; 9.4. Cechy i znaczenie nowych mediów w komunikacji marketingowej; 9.5. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C; 9.6. Nowe media w działalności przedsiębiorstw na rynkach B2B i B2C — analiza studiów przypadków; 9.6.1. Lego (B2C, B2B); 9.6.2. Nike (B2C); 9.6.3. Toshiba (B2B); 9.6.4. Kukliki FeltDesign Studio (B2C); 9.6.5. Reserved (B2C); Podsumowanie; Bibliografia. 10. Nowe podejście do innowacji szansą na rozwój partnerstw strategicznych pomiędzy uniwersytetami i firmami w sektorze biofarmaceutycznym: 10.1. Współpraca pomiędzy firmami i uniwersytetami; 10.2. Zarządzanie aliansami pomiędzy firmami biofarmaceutycznymi i uniwersytetami; 10.3. Rozwój aliansu z uniwersytetem; 10.4. Możliwości rozwoju aliansów pomiędzy uniwersytetami i firmami biofarmaceutycznymi w Polsce; Podsumowanie; Bibliografia. Zakończenie. Spis rysunków. Spis tablic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wpływ wspólnych wartości na zjawisko izomorfizmu organizacyjnego; Proinnowacyjne kierunki zmian w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Koncepcja budowania marki firmy rodzinnej na przykładzie Ciche International Trade & Investment; Selected clustering problems; Hotel brand image and loyalty of customers; Komunikacja w organizacji jako element wzrostu konkurencyjności; Wybrane aspekty kultury organizacyjnej miarą odpowiedzialnego zarządzania; Rola kapitału ludzkiego w organizacjach pozarządowych na przykładzie Fundacji Mozaika; The importance of theories that have emerged on a practical business basis for science - questions and dilemmas; Budżet samorządowy jako prawno-finansowy instrument polityki na rzecz równości; Obrót nieruchomościami w wybranych miastach w Polsce - makroekonomiczne determinanty wielkości sprzedaży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Definicja projektu, Koncepcje zarządzania projektem innowacyjnym, Strategie innowacji produktu, Proces tworzenia portfela projektów nowego produktu, Strategiczne zarządzanie projektowaniem i rozwojem Strategie wprowadzania nowego produktu na rynek, Procesy zarządzania operacyjnego projektem innowacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Definicja projektu, Koncepcje zarządzania projektem innowacyjnym, Strategie innowacji produktu, Proces tworzenia portfela projektów nowego produktu, Strategiczne zarządzanie projektowaniem i rozwojem, Strategie wprowadzania nowego produktu na rynek, Procesy zarządzania operacyjnego projektem innowacyjnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Środowisko jako podmiot życia gospodarczego; 2. Przedsiębiorstwo jako element otoczenia; 3. Konflikt w systemie społecznym przedsiębiorstwa; 4. Etyka w biznesie - trudności i perspektywy; 5. Internet w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 6. Proces zarządzania strategicznego; 7. Planowanie i podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie; 8. Organizowanie i budowanie struktur organizacyjnych; 9. Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie; 10. Kontrolowanie procesów pracy; 11. Proces komunikacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 12. Zarządzanie procesem zmian; 13. Zarządzanie produkcją; 14. Zarzadzanie jakością; 15. Zarzadzanie innowacjami; 16. Zarządzanie projektami; 17. Zarzadzanie marketingowe; 18. Zarzadzanie logistyką; 19. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 20. Zarządzanie finansami; 21. Zarzadzanie informacją; 22. Zarzadzanie wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVII Zeszyt 4/2016)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Problem finansowania innowacyjnych projektów. Działalność przedsiębiorstw sektora transportowego w Polsce wschodnie; Wybrane aspekty doboru pracowników na wolne stanowiska pracy w instytucjach integracji i pomocy społecznej; Wpływ motywowania pracowników na efektywność pracy w przedsiębiorstwie; Wykorzystanie coachingu dla poprawy kwalifikacji młodych inżynierów i poprawy wizerunku firmy; Wpływ wytwarzania zapasów bezpieczeństwa na zasoby ludzkie w firmach produkcyjnych; Model flexicurity a społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR); Przedsiębiorcze zarządzanie samorządem terytorialnym; Badanie czynników wzrostu przedsiębiorczości z wykorzystaniem sieci Bayesa i globalnych danych; Internet a sukces finansowy przedsiębiorstwa wirtualnego; Stereotypy odnoszące się do warunków dla biznesu w Ameryce Łacińskiej - wyniki badań własnych wśród polskiego i czeskiego społeczeństwa; The issues risk management in the case of cluster cooperation; Kaizen written in Katakana. The creation of quality-focused Culture of contemporary Organizations; Potencjał rozwoju działalności gospodarczej przez podmiot ekonomii społecznej na przykładzie regionu częstochowskiego; Funkcjonowanie organizacji pozarządowych a motywacje ich uczestników; Aspekty formalnoprawne realizacji projektów finansowych ze środków UE; Innowacyjność we współczesnej gospodarce Polski a niewykorzystany potencjał współpracy nauki z biznesem; Otwarte innowacje a projektowanie modeli biznesu; Psychospołeczne uwarunkowania zaangażowania konsumentów w grywalizację; Product’s elements and the satisfaction of the customer’s needs in the hospitality sector; Budowanie trwałej lojalności klienta w branzy e-commerce - przegląd literatury; Wpływ visual merchandisingu na decyzje zakupowe klientów; Insurance market of the Visegrad Group countries in the context of regional economies; Development of insurance market in Slovak Republic and Czech Republic; Project management in class organizational and technological systems; The Assignment of Starting Points within Management of Change; Optimal use of resources, as a constituent of ecologically-economic enterprise development.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XVIII Zeszyt 4/2017)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Innowacje i działalność innowacyjna polskich przedsiębiorstw w świetle krajowych i zagranicznych badań; Źródła finansowania działalności innowacyjnej w Polsce; The investment processes in the state: national practices and international experience; Przykład nieefektywnej zmiany w przedsiębiorstwie w aspekcie retrospekcji działalności PKS; Zasady negocjowania w sytuacjach kryzysowych; Znaczenie narzędzi analitycznych w skutecznym zarządzaniu sklepem internetowym i stopień ich wykorzystania przez właścicieli e-sklepów; Komunikacja poprzez bloga osobistego i jej wartość dla interesariuszy. Wyniki badań; Rola podejścia analitycznego w planowaniu kosztów działalności operacyjnej przedsiębiorstwa; Zmiany w systemie zarządzania jednostkami ochrony zdrowia; Rola ubezpieczeń w zarządzaniu ryzykiem przedsiębiorstwa; Zarządzanie talentami w organizacjach non-profit na przykładzie Związku Harcerstwa Polskiego; Efektywność wybranych elementów systemu motywacyjnego w opinii zawodników sportów drużynowych; Wybrane problemy przechowalnictwa towarów w magazynach; Sieciowy system wytwarzania w warunkach koopetycji sektorowej; Resource-efficient and energy-efficient changes in waste oils management; Rozwój kariery zawodowej kobiet województwa śląskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W zbiorze artykułów składających się na ten kwartalnik zawarto wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Stanowią one rezultat badań podstawowych oraz wdrożeniowych prowadzonych w różnych ośrodkach akademickich takich przykładowo, jak: Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Uniwersytet Zielonogórski, Akademia Zamojska, Akademia Leona Koźmińskiego Warszawie oraz Małopolska Wyższ Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie. Kwartalnik jest ukierunkowany na współczesną tematykę i wciąż pojawiające się nowe problemy, ze zwróceniem szczególnej uwagi na: wpływ pandemii koronawirusa na sytuację makroekonomiczną Polski, na kondycję finansową jednostek samorządu terytorialnego, czy na rentowność firm i stopę wypłaty dywidendy dla akcjonariuszy; na zagadnienie jakości i kosztów jakości w strategii przedsiębiorstwa, koszty jakości w systemie zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście zróżnicowanego rozwoju, jak również na prezentację arkusza oceny zarządzania jakością w firmie, jako narzędzia koncepcyjnego badania jakości; na wyeksponowanie specyfiki zarządzania zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach rodzinnych i społecznych; na skutki ekonomiczne i finansowe wprowadzenia nowych produktów na rynku finansowym, takich przykładowo jak kryptowaluty i inne. Autorzy w swych dziełach nie udzielają rad i nie przekazują stanowczych opinii, odpowiedzi, lecz prezentują własne rezultaty badań, spostrzeżenia, wyniki badań poprzedników oraz skromnie zadają fundamentalne pytania: Czym jest zarządzanie różnymi zasobami w nowych warunkach? Co stanowi jego treść? Jakie jest jego instrumentarium badawcze? Nie zawsze znajdujemy odpowiedzi na te pytania, za to pojawiają się inspiracje do głębszych rozważań na temat problemów zglobalizowanego świata i roli, jaką odgrywa w nim człowiek oraz jego praca.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej