„Magazyn Literacki KSIĄŻKI" to profesjonalny miesięcznik poświęcony rynkowi wydawniczemu i księgarskiemu, skierowany do wszystkich miłośników książek, księgarzy, bibliotekarzy, wydawców i dystrybutorów książek. Na łamach pisma ukazują się artykuły o charakterze przeglądowym (analizy różnych sektorów rynku wydawniczego), problemowym (teksty traktujące o przemianach gospodarczych mających wpływ na rynek książki), informacyjnym (skrótowe relacje z imprez branżowych, spotkań promocyjnych, informacje o najciekawszych inicjatywach edytorskich, akcjach promocyjnych, konkursach, festiwalach książki, nagrodach literackich, zmianach organizacyjnych w firmach wydawniczo-księgarskich). „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” jest również cennym przewodnikiem po nowościach wydawniczych, w każdym numerze recenzujemy kilkadziesiąt nowości z różnych dziedzin. Współpracują z nami najlepsi autorzy specjalizujący się w problematyce rynku książki: Krzysztof Masłoń (krytyka literacka), Łukasz Gołębiewski (analizy rynku), Joanna Hetman-Krajewska (prawo autorskie), Grzegorz Sowula, Janusz Drzewucki, Piotr Dobrołęcki, Kuba Frołow, Tomasz Zapert. W NUMERZE: Dostępna obecnie oferta tytułowa zdaje się podtrzymywać wyrażany przez wydawców pogląd, iż w Polsce „sprzedają się” głównie książki dotyczące uznanych marek muzycznych. Wśród nich są: Pink Floyd, Led Zeppelin, Depeche Mode, U2, Metallica, Nirvana i nieco dalej już: Deep Purple, The Doors, Iron Maiden. Do tego dochodzą książki chwili. Wydawcy próbują „podpinać” się pod wielkie wydarzenia — trasy, koncerty, nowe płyty czy wreszcie najgłośniejszą medialnie — śmierć artysty – rynek książek muzycznych wziął pod lupę Tomasz Nowak Jestem Włochem, pochodzę z środkowych Włoch, z małej miejscowości leżącej nad Adriatykiem. Piętnaście lat temu przyjechałem do Polski, na zaproszenie – i służbę – katolickiego ruchu Focolari. Skończyłem akurat studia na wydziale fizyki i rozpocząłem pracę nad doktoratem, który obroniłem parę lat później. Już wtedy przeżywałem pierwsze objawy niepokoju, że to nie jest to. Ciągnęło mnie do literatury. Skończyło się tym, że zwolniłem się z pracy i już w Polsce podjąłem studia literackie. Moje przejście nie było takie dziwne i trudne, bo obie dziedziny wymagają podobnego wysiłku, wymagają „powołania” – ze Stefano Redaellim, autorem powieści „Trzydziesty kilometr”, rozmawia Piotr Dobrołęcki W sierpniowym numerze „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI” pojawia się również temat olimpiady w literaturze. Nie tylko sportowcy zdobywali olimpijskie laury – przypomina Tomasz Zbigniew Zaper. W latach 1912-1948 (od Sztokholmu do Londynu) igrzyskom towarzyszyły konkursy artystyczne. Był to pomysł wskrzesiciela olimpizmu Pierre’a de Coubertina. Chciał w ten sposób odrodzić helleńską tradycję, łączącą sport ze sztuką. Jury złożone z działaczy Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego honorowało dzieła plastyczne, muzyczne i literackie o szeroko rozumianej tematyce sportowej. „Dyskowi olimpijskiemu” Jana Parandowskiego, miłośnika antyku (studiował archeologię, filologię klasyczną oraz historię sztuki) oraz sportu (kibica Czarnych Lwów), przyznano medal brązowy. Stało się to w 1936 roku w Berlinie, gdzie na trybunie honorowej gościł Adolf Hitler, reprezentujący „wartości” absolutnie i zbrodniczo przeciwstawne ideałom głoszonym przez prozaika. Tym większą wartość miał ten krążek dla niego i wszystkich, którzy te same wartości wyznawali. Książki miesiąca: „Katarzyna Wielka” Ewy Stachniak i „55 skarbów Polski” Marii Poprzckiej, „Pakt Ribbentrop-Beck” Piotra Zychowicza i „Amy. Moja córka” Mitcha Winehouse’a Proponujemy także Wydarzenia Bestsellery Koszyk z książkami Co czytają inni Galernicy niewrażliwości – felieton Tadeusza Lewandowskiego Między wierszami Felieton Marka Ławrynowicza oraz blisko 100 recenzji
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.