Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(17)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(16)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(12)
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Czytelnia
(12)
Autor
Turkowski Marek
(3)
Borkowski Stanisław
(2)
Gospodarek Jerzy
(2)
Nesterowicz Mirosław
(2)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(2)
Batabyal Debasish
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cichy Janusz
(1)
Das Dillip Kumar
(1)
Dileep M.R
(1)
Fila Joanna
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Jabłoński Adam Stefan
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Juraszek Marian
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Majewski Miłosz
(1)
Martin William B
(1)
Napierała Tomasz
(1)
Puciato Daniel
(1)
Rychter Arkadiusz
(1)
Siekański Krzysztof
(1)
Ulewicz Robert
(1)
Walczak Ryszard
(1)
Witczak Radosław
(1)
Wszendybył Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Temat
Hotelarstwo
(17)
Turystyka
(9)
Usługi turystyczne
(6)
Usługi
(5)
Gastronomia
(4)
Jakość produktu
(4)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(3)
Biura podróży
(2)
Jakość usług
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Prawo turystyczne
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Czas pracy
(1)
Infrastruktura turystyczna
(1)
Marketing
(1)
Normy ISO 9001
(1)
Obiekty i urządzenia turystyczne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odlewnictwo
(1)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(1)
Podatek od towarow i usług
(1)
Prawo cywilne
(1)
Prawo handlowe
(1)
Prawo rzeczowe
(1)
Produkt turystyczny
(1)
Public relations
(1)
Sekurytyzacja
(1)
Spadek
(1)
Spółki
(1)
Umowa
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Podróże i turystyka
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
19 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Advances in Hospitality, Tourism, and the Services Industry (ATHTSI))
Zawiera: Foreword. Preface. Acknowledgement. Chapter 1: Impacts of Antropogenic and Tourism Activities on River Water Quality: A Case Study of Betwa River Stretch, Madhya Pradesh, India. Chapter 2: Revaluing Saltscapes in Portugal: Ecotourism, Ecomuseums, and Environmental Education. Chapter 3: Guest Retention Through Automation: An Analysis of Emerging Trends in Hotels in Indian Sub-Continent. Chapter 4: Restaurant Management System (RMS) and Digital Conversion: A Descriptive Study for the New Era. Chapter 5: Urban and Rural Ecotourism in and Around Bolpur: A Study of Destination Marketing and Challenges – Ecotourism Practices in West Bengal, India. Chapter 6: Sustainable Development and Ecotourism Consciousness: An Empirical Analysis for Kallakurichi, Tamal Nadu, India. Chapter 7: Understanding the Importance of the Banking System in the Romanian Tourism and Hospitality Industry. Chapter 8: Indian Tourism Industry: Current Trends and Future Outlook. Chapter 9: Pricing for Hill Tourism Destination: An Empirical Analysis of Sikkim Himalaya, India – Linear Price Model for Himalayan Hill Station. Chapter 10: FIBRAs as a Tool for Investment Diversification in the Mexican Hotel Sector: The Case of FIBRA Inn. Chapter 11: Christianity and Tourism Development in Nigeria: A Socio-Economic Discourse. Chapter 12: Assessment of the Internal Control System in the Accommodation Firm and Its Relation to Performance. Chapter 13: Academic Tourism: A Segment on the Rise. Compilation of References. Related References. About the Contributors. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gospodarka turystyczna / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 281, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Teoretyczne podstawy gospodarki turystycznej: Gospodarka turystyczna i przemysł turystyczny; Struktura podmiotowa gospodarki turystycznej; Produkt turystyczny. 2. Podstawy jakości w gospodarce turystycznej: Istota jakości; Jakość usług; Jakość w gospodarce turystycznej; Metody badań jakości obsługi w gospodarce turystycznej; Gospodarka turystyczna w warunkach zrównoważonego rozwoju. 3. Przewozy turystyczne: Wzajemne relacje turystyki i transportu; Pojęcie cech i jakości usług transportowych; Przewozy w poszczególnych gałęziach i rodzajach transportu. 4. Hotelarstwo i gastronomia: Wzajemne relacje turystyki, hotelarstwa i gastronomii; Pojęcie i cechy jakości usług hotelarskich i gastronomicznych; Czynniki kształtujące jakość usług gastronomicznych; Kategoryzacja jako instrument pomiaru jakości usług hotelarskich; Rekomendacja przedsiębiorstw hotelarskich i gastronomicznych; Przykłady kategoryzacji obiektów hotelarskich w wybranych krajach europejskich. 5. Biura podróży: Istota działalności biur podróży; Determinanty rozwoju usług pośrednictwa i organizacji w turystyce; Znaczenie i funkcje podmiotów pośrednictwa i organizacji w turystyce; Cechy współczesnego rynku pośrednictwa i organizacji w turystyce; Standardy jakości w podmiotach pośrednictwa i organizacji w turystyce, Kształtowanie jakości usług pośrednictwa i organizacji w turystyce; Analiza kształtowania jakości usług w oddziale regionalnym biura podróży. 6. Pozostałe formy obsługi ruchu turystycznego: Ruch turystyczny; Formy obsługi ruchu turystycznego; Metody określania jakości wybranych usług związanych z obsługą ruchu turystycznego; System obsługi w punktach i centrach informacji turystycznej. 7. Lokalna i regionalna gospodarka turystyczna: Podstawy formalne funkcjonowania lokalnej i regionalnej gospodarki turystycznej; Aktywność podmiotów samorządu terytorialnego w zakresie oferty turystycznej; Możliwość oceny jakości obszarowego produktu turystycznego; Badanie jakości produktu turystycznego w opinii turystów odwiedzających region turystyczny. 8. Produkt turystyczny wybranych form turystyki: Turystyka wiejska; Kategoryzacja gospodarstw agroturystycznych przez Polską Federację Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne"; Turystyka uzdrowiskowa; Ocena jakości produktu turystycznego uzdrowisk na przykładzie województwa zachodniopomorskiego; Turystyka biznesowa; Kodeks etyki zawodowej; Turystyka wypoczynkowa; Działania podnoszące jakość wypoczynku w gminie Rewal; turystyka morska; Jakość obsługi klientów korporacyjnych w Unity Line
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Turystyka / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Zarządzanie przedsiębiorstwem hotelowym w aspekcie uzyskania wysokiej jakości działania, 2. Jakośc usług w hotelarstwie, 3. Analiza i ocena poziomu jakości usług oferowanych przez hotele w Polsce, 4. Sposoby pomiaru efektywności funkcjonowania przedsiębiorstw hotelarskich, 5. Koncepcja modelowej zależności między jakością usług hotelarskich a efektywnością funkcjonowania hoteli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński ; T. 635)
1. Podstawowe zagadnienia dotyczące jakości usług turystycznych, 2. Mierniki jakości przewozów turystycznych, 3. Mierniki jakości usług hotelarskich i gastronomicznych, 4. Mierniki jakości usług biur podróży, 5. Mierniki jakości obsługi ruchu turystycznego, 6. Emipryczna ocena mierników jakości wybranych usług turystycznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług hotelarskich / Marek Turkowski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2003. - 313 s. : rys. ; 21 cm.
Wprowadzenie w problematykę hotelarstwa; Usługa hotelarska jako produkt; Jakość usługi hotelarskiej; C eny w hotelarstwie; Promocja usług hotelarskich; Sprze daż usług hotelarskich; Działania marketingowe w za- kładzie hotelarskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie w problematykę hotelarstwa; Usługa hotelarska jako produkt; Jakość usługi hotelarskiej; C eny w hotelarstwie; Promocja usług hotelarskich; Sprze daż usług hotelarskich; Działania marketingowe w za- kładzie hotelarskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing usług hotelarskich / Marek Turkowski. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1997. - 257, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
Wprowadzenie w problematykę hotelarstwa; Usługa hotelarska jako produkt; Jakość usługi hotelarskiej; Ceny w hotelarstwie; Promocja usług hotelarskich; Sprzedaż usług hotelarskich; Działania marketingowe w zakładzie hotelarskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo turystyczne / Mirosław Nesterowicz. - Kraków : ZAKAMYCZE, 2003. - 251,[1] s. ; 24 cm.
(Podręcznik)
R.I Biura podróży : 1. Historia biur podróży, 2. Międzynarodowe organizacje biur podróży, 3. Dyrektywa Rady Wspólnot Europejskich, 4. Podstawy prawne działalności biur podróży, 5. Piloci wycieczek i przewodnicy turystyczni, 6. Umowy zawierane przez biura podróży z klientami 8. Odpowiedzialność biura podróży z tytułu umowy o pojedyncze świadczenie, 9. Odpowiedzialność biura podróży działającego jako agent, 10. Odpowiedzialność biura podróży z tytułu umowy o podróż, 11. Wynagrodzenie szkody. R.II Zakłady hotelarskie : 1. Uwagi wstępne, 2. Podstawa odpowiedzialności hotelu lub podobnego zakładu, 3. Po jęcie hotelu lub podobnego zakładu, 4. Gość hotelowy, 5. Odpowiedzialność hotelu lub podobnego zakładu, 6. Ograniczenie odpowiedzialności hotelu, 7. Odszkodowanie, 8. Wyłączenie odpowiedzialności hotelu, 9. Odpowiedzialność hotelu lub podobnego zakładu, 10. Ustawowe prawo zastawu hotelu lub podobnego zakładu, 11. Przedawnienie roszczeń przedsiębiorstw hotelowych, 12. Odpowiedzialność i ustawowe prawo zastawu zakładów kąpielowych, 13. Konwencja Europejska o odpowiedzialności hotelarzy za rzeczy gości hotelowych, 14. Odpowiedzialność hoteli w niektórych państwach Europy Zachodniej, 15. Odpowiedzialność hoteli w USA, 16. Odpowiedzialność hotelu za szkody na osobie gościa hotelowego. R.III Timesharing- prawo do czasowego korzystania z obiektu turystycznego. R.IV Kemping i pola biwakowe. R.V Przechowanie. R.VI Parkingi samochodowe. R.VII Przewóz osób i bagażu : 1. Źródła prawa przewozowego, 2. Umowa o przewóz osób i ich bagażu, 3. Odpowiedzialność przewoźnika za niewykonanie lub nienależyte wy konanie przewozu osób, 4. Odpowiedzialność przewoźnika za szkody, 5. Odpowiedzialność przewoźnika morskiego, 6. Koleje linowe, wyciągi liniowo-terenowe, wyciągi narciarskie. R.VIII Ubezpieczenia turystyczne : 1. Uwagi ogólne, 2. Ubezpieczenia samochodowe, 3. Ubezpieczenia samochodowe w ruchu zagranicznym, 4. Ubezpieczania kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków w czasie podróży zagranicznej, 5. Ubezpieczenia bagażu podróżnego, 6. Ubezpieczenia kosztów rezygnacji lub przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej, 7. Ubezpieczenie "Assistan ce Tourist", 8. Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej, 9. Ubezpieczenie ryzyk związanych z amatorskim uprawianiem narciarstwa, narciarstwa wodnego i windsurfingu. R.IX Paszporty i wizy. R. X Przejścia graniczne i kontrola graniczna. R.XI Usługi restauracyjne R.XII Uprawianie turystyki : 1. Turystyka w lasach i na obszarach poddanych ochronie przyrody, 2. Turystyka morska i na wodach śródlądowych, 3. Turystyka górska, 4. Obowiązki gminy jako gospodarza terenu w zakresie tury styki. R.XIII Informacja i reklama w turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo turystyczne / Mirosław Nesterowicz. - Wyd. 3 Stan prawny na 1.03.2009 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2009. - 241, [1] s. ; 24 cm.
1. Biura podróży. 2. Zakłady hotelarskie. 3. Timesharing - prawo do czasowego korzystania z obiektu turystycznego. 4. Kempingi i pola biwakowe. 5. Przechowywanie rzeczy. 6. Parkingi samochodowe. 7. Przewóz osób i bagażu. 8. Ubezpieczenia turystyczne. 9. Paszporty i wizy, przejścia graniczne i kontrola graniczna, opieka konsularna za granicą. 10. Usługi restauracyjne i imprezy rozrywkowe. 11. Uprawianie turystyki. 12. Informacja i reklama w turystyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Uwagi ogólne o prawie II. Wybrane zagadnienia prawa cywilnego i postępowania cywilnego A. Część ogólna B. Własność i inne prawa rzeczowe C. Zobowiązania D. Prawo spadkowe E. Sądowe postępowanie cywilne III. Wybrane zagadnienia prawa handlowego A. Uwagi ogólne B. Spółki C. Inne podmioty gospodarcze D. Likwidacja i upadłość przedsiębiorców IV. Usługi turystyczne - zagadnienia ogólne V. Usługi turystyczne i pośrednicy turystyczni VI. Ochrona klienta VII. Przewodnicy turystyczni i piloci wycieczek VIII. Usługi hotelarskie IX. Umowy zawierane z gośćmi hotelowymi przez zakłady hotelarskie X. Odpowiedzialność hotelu, podobnego zakładu i gościa hotelowego XI. Wybrane zagadnienia prawne turystyki; Aneks - regulacje prawne w turystyce - prawo polskie, prawo międzynarodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo w turystyce / Jerzy Gospodarek. - Warszawa : Difin, 2006. - 535 s. ; 24 cm.
1. Terminologia w turystyce, 2. Źródła prawa w turystyce, 3. Organy administracji publicznej w dziedzinie turystyki i dziedzinach z nią związanych, 4. Działalność gospodarcza organizatorów turystyki i pośredników turystycznych jako działalność regulowana, 5. Wymagania administracyjnoprawne w działalności hotelarskiej, 6. Administracyjnoprawne ograniczenia turystyki, 7. Umowy w turystyce, 8. Odpowiedzialność cywilna w turystyce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo w turystyce i rekreacji / Jerzy Gospodarek. - Warszawa : Difin, 2007. - 376 s. ; 23 cm.
1. Ogólne wiadomości o prawie, 2. Wprowadzenie do prawa działalności gospodarczej w turystyce i rekreacji, 3. Podstawy prawne świadczenia usług turystycznych, 4. Podstawy prawne świadczenia usług rekreacyjnych, 5. Podstawy prawne świadczenia usług hotelarskich, 6. Podstawy prawne bezpieczeństwa turystów i uczestników rekreacji, 7. Obowiązki i ograniczenia administracyjne i finansowe związane z turystyką i rekreacja, 8. Podstawy prawa cywilnego, 9. Umowy w turystyce i rekreacji, 10. Odpowiedzialność cywilna w turystyce i rekreacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I. Przedsiębiorstwo hotelowe jako podmiot rynku turystycznego: Pojęcie przedsiębiorstwa hotelowego; Cechy, funkcje, cele i zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego; Przedmiot działalności przedsiębiorstwa hotelowego; Zróżnicowanie funkcjonalne przedsiębiorstw hotelowych; Formy prawno-organizacyjne hoteli; Tendencje w zakresie struktury instytucjonalnej rynku; Powiązania hotelu z innymi podmiotami rynku turystycznego. Rozdział II. Ekonomiczne i finansowe aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego: Ekonomika hotelu; Rachunkowość zarządcza; Nowoczesna polityka cenowa; Finanse przedsiębiorstwa hotelowego; Zarządzanie ryzykiem. Rozdział III. Organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelowego: Rodzaje struktur działalności gospodarczej w przedsiębiorstwach hotelowych; Podstawowe komórki organizacyjne w hotelu; Kultura organizacyjna w hotelu; Zarządzanie zasobami ludzkimi w hotelu; Współczesne metody zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym; Nowoczesny marketing w hotelu; Jakość obsługi gościa hotelowego; Strategie i modele biznesu hotelowego; Społeczna odpowiedzialność biznesu hotelowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 375.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Decyzje cenowe hoteli, podejmowane są w konkretnych warunkach pod wpływem różnych czynników. Błędne byłoby pominięcie przestrzeni geograficznej jako tej, w której zapadają decyzje gospodarcze, jak również tej, w której zmienia się natężenie czynników je determinujących. Potwierdzeniem powyższego jest obserwowany obecnie renesans badań nad lokalizacją działalności gospodarczej oraz rozwój nowych dyscyplin rozpatrujących procesy ekonomiczne w kontekście przestrzennym (ekonometria przestrzenna, geomarketing). Praca jest spojrzeniem na problem przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych jako następstwa zmiennego w przestrzeni kształtowania się determinujących wskazane ceny czynników: popytu na usługi hotelowe, kosztów prowadzenia działalności hotelowej, poziomu konkurencji na rynku usług hotelowych, uwarunkowań prawnych podejmowania decyzji cenowych w hotelach oraz samego charakteru przestrzeni geograficznej. Praca ma charakter interdyscyplinarny, z pogranicza nauk: geografii społeczno-gospodarczej, ekonomii i nauk o zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Tourism: An Introduction: 1.1. Introduction; 1.2. Basic Concept of Tourism; 1.3. The Tourist; 1.4. Multidisciplinary Aspects of Tourism; 1.5. Tourism System; 1.6. Evolution and History of Tourism; 1.7. Evolution of Indian Tourism; 1.8. Reasons for the Growth of Tourism; 1.9. Why is Tourism Promoted?; 1.10. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 2. Classification of Tourism: 2.1. Introduction; 2.2. International Tourism; 2.3. Domestic Tourism; 2.4. Inbound and Outbound Tourism; 2.5. Intraregional and Interegional Tourism; 2.6. Leisure and Business Tourism; 2.7. Mass Tourism and ‘Niche’ Tourism; 2.8. Culture Related Tourism Types; 2.9. Cultural Tourism; 2.10. Historical Tourism; 2.11. indigenous Tourism; 2.12. Film-induced Tourism; 2.13. Literary Tourism; 2.14. Music Tourism; 2.15. Ethnic Tourism; 2.16. Pilgrimage Tourism; 2.17. Red Tourism; 2.18. Yoga Tourism; 2.19. Industrial Tourism; 2.20. Alternative Tourism; 2.21. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 3. Tourism Motivation and Demand; 3.1. Introduction; 3.2. Travel Motivation Theories; 3.3. demand for Tourism; 3.4. Indicators of Tourism Demand of a Population; 3.5. Determinants of Tourism Demand; 3.6. Measuring Demand for Tourism; 3.7. Problems of Measuring Tourism Demand; 3.8. Tourist Statistics; 3.9. Volume Statistics; 3.10. Value Statistics; 3.11. Visitor Profile Statistics; 3.12. Methods of Measurement; 3.13. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 4. Tourism Industry: 4.1. Introduction; 4.2. Tourism Industry: The Concept; 4.3. Business Environments; 4.4. Components of Tourism Industry; 4.5. Destinations and Attractions; 4.6. Government Organizations; 4.7. National Tourism Organization (NTO); 4.8. Intermediaries; 4.9. Travel Agent; 4.10. Tour Operator; 4.11. Types of Tour Operators; 4.12. Transportation; 4.13. Modes of Transport; 4.14. Accomodation and Hospitality; 4.15. Food and Beverage; 4.16. Entertainment and Recreation; 4.17. Shopping; 4.18. Infrastructure; 4.19. Conclusion; Key Terms; ReviewQuestions. 5. Transport and Tourism: 5.1. Introduction; 5.2. Tourism and Transport: The Interrelationship; 5.3. Air Transport; 5.4. Evolution of Air transport; 5.5.Air Transport Industry; 5.6. Airports; 5.7. Structure of an Airport; 5.8. Navigation and Air Traffic Control; 5.9. Airlines; 5.10. Aircraft and Equipment Manufacturers; 5.11. Air transport Regulations; 5.12. Surface transport; 5.13. Road Transportation; 5.14. Rail Transportation; 5.15. Water Transportation; 5.16. Cruise Tourism; 5.17. Conclusion; Key terms; Review Questions. 6. Tourist Destination: 6.1. Introduction; 6.2. Destination: Concept and Definitions; 6.3. Common Characteristics of Destinations; 6.4. Fundamental Elements of Tourism in a Destination; 6.5. Attractions; 6.6. Accessibility; 6.7. Accomodation; 6.8. Amenities; 6.9. Ancillary Services; 6.10. Activities; 6.11. Awareness; 6.12. Evolution and Growth of Tourism in a Destination; 6.13. Destination Elements and Tourist Flows; 6.14. Destination Image; 6.15. Destination Marketing Organisation (DMO); 6.16. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 7. Tourism Organisations: 7.1. Introduction; 7.2. international Organisations; 7.3. United Nations World Tourism Organisation (UNWTO); 7.4. international Air Transport Association (IATA); 7.5. International Civil Aviation Organisation (ICAO); 7.6. World Travel and Tourism Council (WTTC); 7.7. United Federation of Travel Agents Association (UFTAA); 7.8. Pacific Asia Travel Association (PATA); 7.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 8. National Tourism Organisations in India: 8.1. Introduction; 8.2. India Tourism Development Corporation (ITDC); 8.3. Directorate General of Civil Aviation (DGCA); 8.4. Airports Authority of India (AAI); 8.5. Archeological Survey of India (ASI); 8.6. Indian Railway Catering and Tourism Corporation (IRCTC); 8.7. Tourism Finance Corporation of India (TFCI); 8.8. Travel Agents Association of India (TAAI); 8.9. India Association of Tour Operators (IATO); 8.10. Travel Agents Federation of India (TAFI); 8.11. Association of Domestic Tour Operators of India (ADTOI); 8.12. Association of Tourism Trade Organisations India (ATTOI); 8.13. Adventure Tour Operators’ Association of India (ATOAI); 8.14. Indian Medical Travel Association (IMTA); 8.15.Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI); 8.16. Confederation of Indian Industry (CII); 8.17. India Convention Promotion Bureau (ICPB); 8.18. Rajasthan Tourism Development Corporation (RTDC); 8.19. Delhi Tourism and Transportation Development Corporation (DTTDC); 8.20. Goa Tourism Development Corporation (GTDC); 8.21. Uttarakhand Tourism Development Board (UTDB); 8.22. Kerala Tourism Development Corporation (KTDC); 8.23. Himachal Pradesh Tourism Development Corporation (HPTDC); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 9. Tourism Planning: 9.1. Introduction; 9.2. Planning in Tourism; 9.3. Significance of Planning in Tourism; 9.4. Planning Levels in Tourism; 9.5. Approaches to Tourism Planning; 9.6. Tourism Planning Process; 9.7. Tourism Policy; 9.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 10. Benefits of Tourism: 10.1. Introduction; 10.2. Economic Benefits of Tourism; 10.3. Economic Growth and Diversification; 10.4. Local Entrepreneurship Development; 10.5. Redistribution of Wealth; 10.6. Direct, Indirect and Induced Benefits; 10.7. Multiplier Effect; 10.8. Measuring Economic Impacts; 10.9. Social Significance of Tourism; 10.10. Positive Cultural Impacts of Tourism; 10.11. Environmental Benefits of Tourism; 10.12. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 11. Impacts of Tourism: 11.1 Introduction; 11.2. Economic Impacts; 11.3. Social Consequences; 11.4. Cultural Impacts; 11.5. Environmental Impacts of Tourism; 11.6. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 12.Sustainable Tourism: 12.1. Introduction; 12.2. Sustainable Development; 12.3. Sustainable Tourism Development; 12.4. Components of Sustainable Tourism; 12.5. Carrying Capacity; 12.6. Environmental Impact Assessment (EIA); 12.7. Visitor Management; 12.8. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 13. Ecotourism and Responsible Tourism: 13.1. Introduction; 13.2. Definition ad Concept of Ecotourism; 13.3. Ecotourism Resources of India; 13.4. Responisble Tourism; 13.5. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 14. Tourism Marketing: 14.1. Introduction; 14.2. Tourism Marketing; 14.3. Tourism: the Product and Its Characteristics; 14.4. Characteristics of Tourism Products; 14.5. Tourist as the Customer and the Purchase Decision Making; 14.6. Market Segmentation and target Marketing; 14.7. Marketing Mix for Tourism; 14.8. Product; 14.9. Price; 14.10. Promotion; 14.11. Place; 14.12. People; 14.13. Physical Evidence; 14.14. Process; 14.15. Customer Relationship Management (CRM); Conclusion; Key Terms; Review Questions. 15. Tourism Information technology: 15.1. Introduction; 15.2. Significance of Information Technology in Tourism; 15.3. IT Application in Tourism; 15.4. e-Tourism; 15.5. e-Business in Tourism; 15.6. Cyber Tourism; 15.7. IT Application in Transport Sector; 15.8. Information Systems in Travel Intermediaries; 15.9. Influence of Technology in the Distribution of Travel Products; 15.10. Global Distribution System; 15.11. m-Commerce Distribution; 15.12. Disintermediation and Reintermediation; 15.13. IT Application in Hospitality Industry; 15.14. Destination’s Use of ICT for Competitive Advantage; 15.15. mobile Applications; 15.16. e-Marketing in Tourism; 15.17. Conclusion; Key Terms; Review Questions. 16. The Future of Tourism: 16.1. Introduction; 16.2. Unethical Tourism Practises; 16.3. Sex Tourism and Child Sex Tourism; 16.4. Terrorism and Political Crisis; 16.5. Climate Change and Tourism; 16.6. Globalization and Tourism; 16.7. Growth of Tourism and the Challenges; 16.8. The Future; 16.9. Conclusion; Key Terms; Review Questions. References and Bibliography. Index.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podatek od towarów i usług w dzialalności gastronomicznej i hotelarskiej 2. Karta podatkowa jako forma opodatkowania dzialalności gastronomicznej i hotelarskiej podatkiem dochodowym 3.Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych jako forma opodatkowania działalności gastronomicznaj i hotelarskiej podatkiem dochodowym 4. Zasady ogólne w podatku dichodowym od osób fizycznych a dzialalność gastronomiczna i hotelarska 5. Ewidencja prowadzona przez podatników podatku dochodowego w przypadku uproszczonych form sprawozdawczości w przykładach 6. Specyfika działalności gastronomicznaj i hotelarskiej w teorii i przykładach 7. Załącznik: Wyciąg z Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe WSZiM w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 6-2/2004)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
1. Sekurytyzacja - przyszłościowa metoda finansowania przedsiębiorstwa, 2. Badania skuteczności public relations, 3. Wykorzystanie baz wiedzy w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 4. Wykorzystanie strategicznej karty wyników dla poprawy jakości usług hotelarskich, 5. Modelowanie procesów dla ograniczenia poziomu niezgodności na przykładzie odlewni, 6. System zarządzania środowiskowego elementem poprawy konkurencyjności firmy, 7. Ocena systemu zarządzania jakością w przemyśle materiałów budowlanych, 8. Analiza poziomu jakości wyrobów odlewanych, 9. Zarządzanie czasem pracy maszyn w ramach TPM,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (5 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co to jest jakość usług i jak możesz ją kształtować, 2. Oczekiwania gości: strona techniczna, 3. Oczekiwania gości: strona funkcjonalna, 4. Kształtowanie kultury jakości usług, 5. Twoja definicja jakości usług, 6. Wyłączenie doskonałej jakości usługi w działania twojego przedsiębiorstwa, 7. Ocena postępów i nagradzanie pracowników, 8. Utrzymanie orientacji na klientów przez ciągłe doskonalenie jakości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zamieszczone w zeszycie artykuły, które są efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych w różnych ośrodkach akademickich, zawierają wiele ciekawych poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. W zgromadzonych tu publikacjach Czytelnik może znaleźć sporo oryginalnych ujęć teoretycznych dotyczących prawnych aspektów promocji zatrudnienia osób bezrobotnych, metod poradnictwa zawodowego i pośrednictwa pracy, zasad i przepisów prawnych ochrony własności intelektualnej oraz kierunków rozwoju edukacji w zakresie ergonomii i ochrony środowiska w sektorze turystycznym i energetycznym. Głównym celem tej publikacji jest zebranie wybranych, ważniejszych elementów, które decydują o efektywnym i kreatywnym zarządzaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi w przedsiębiorstwie. Zeszyt ten może posłużyć jako skrótowy, lecz pełen wnikliwych spostrzeżeń podręcznik i przewodnik po zagadnieniach produktywności, ergonomii oraz ochrony pracy. Problematyka zawarta w artykułach ergonomicznych została zaprezentowana na II Międzynarodowym Kongresie Ergonomii w Poznaniu w 2015 roku, zorganizowanym przez Polskie Towarzystwo Ergonomiczne i Politechnikę Poznańską. Teksty te są rezultatem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, jak również stanowią pokłosie ożywionej dyskusji odbywającej się w trakcie obrad Kongresu, prezentując wiele interesujących informacji. (...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej