Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(67)
IBUK Libra
(5)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(64)
E-booki
(9)
Publikacje naukowe
(8)
Czasopisma
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(60)
dostępne
(40)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(41)
Czytelnia
(60)
Autor
Chodyński Andrzej
(4)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Jeziorski Leopold
(2)
Marszałek Stanisław
(2)
Rosak Joanna
(2)
Selejdak Jacek
(2)
Stabryła Adam (1942- )
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Wnuk Jan
(2)
Żabiński Arkadiusz
(2)
Adamiec Sabina
(1)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Baran Grzegorz
(1)
Becla Agnieszka
(1)
Bieliński Jerzy
(1)
Biernat Andrzej
(1)
Bobińska Krystyna
(1)
Bochniarz Paweł
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Borowska Alina
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Budner Waldemar
(1)
Buzek Jerzy
(1)
Bąkowski Aleksander
(1)
Chodyńska-Kukułka Agata
(1)
Chovancová Miloslava
(1)
Chovaniec Pavel
(1)
Chwastowski Maciej
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Ciuk Wojciech
(1)
Czajkowska Agnieszka
(1)
Czakwari Remigiusz
(1)
Domański Ryszard
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dąbrowski Jan
(1)
Evans Christina
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Fołomjew A.N
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Fryca Joanna
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Godala Magdalena
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Gregor Bogdan
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Gugała Krzysztof
(1)
Harasimowicz Magdalena
(1)
Hejduk Irena K
(1)
Howaniec Honorata
(1)
Huczek Antoni
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Adam Stefan
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jabłoński Marek Marian
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jasiński Leszek J
(1)
Jung Bohdan
(1)
Juraszek Joanna
(1)
Kalińska-Kula Magdalena
(1)
Kamińska Teresa
(1)
Kamiński Robert
(1)
Kasprzak Marek
(1)
Kawalec Anna
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kopciuszewska Elżbieta
(1)
Korol Janusz
(1)
Kot-Radojewska Magdalena
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowalska-Napora Ewa
(1)
Kozak Alicja
(1)
Kościelniak Helena
(1)
Kraczala Madalena
(1)
Krawiec Franciszek (Frank)
(1)
Kubielas Stanisław
(1)
Kubin Jerzy
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kupich Andrzej
(1)
Kuszlin W.I
(1)
Kuzel Marcin
(1)
Kwarcińska Beata
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Kędra Agnieszka
(1)
Kłak Marcin
(1)
Lipka Anna
(1)
Lis Marcin
(1)
Ljudvigová Ivana
(1)
Majecka Beata
(1)
Majewski Miłosz
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(51)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(76)
Język
polski
(76)
Temat
Gospodarka oparta na wiedzy
(64)
Przedsiębiorstwo
(20)
Innowacje
(19)
Zarządzanie wiedzą
(18)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(11)
Organizacja ucząca się
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Zarządzanie
(7)
Globalizacja
(6)
Gospodarka
(6)
Unia Europejska
(6)
Organizacja
(5)
Polska
(5)
Siła robocza
(5)
Kadry
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Systemy informatyczne zarządzania
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Menedżerowie
(3)
Parki technologiczne
(3)
Systemy informatyczne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Administracja publiczna
(2)
Ekonometria
(2)
Geografia gospodarcza
(2)
Gospodarka terenowa
(2)
Handel elektroniczny
(2)
Informacja
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Informatyka
(2)
Integracja gospodarcza
(2)
Internet
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Postęp techniczny
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przemysły wysokiej techniki
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Rynek pracy
(2)
Szkolnictwo
(2)
Transfer technologii
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Big data
(1)
Biura informacji gospodarczej
(1)
Coaching
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Demokracja
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Emerytura
(1)
Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych
(1)
Finanse publiczne
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Informatyzacja
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Integracja europejska
(1)
Interesariusze
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość usług
(1)
Jednolity plik kontrolny
(1)
Kapitalizm
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konflikt
(1)
Koniunktura
(1)
Konkurencja
(1)
Konkurencyjność
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Levinson, Paul (1947- )
(1)
Logistyka
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Marketing-mix
(1)
Metodologia
(1)
Miasta
(1)
Model biznesowy
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja pracy
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Czechy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Śląskie, województwo ( od 1999 r.)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(9)
Opracowanie
(6)
Czasopismo naukowe
(3)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(17)
Zarządzanie i marketing
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
76 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Siły napędowe rewolucji przemysłowych, 2. Zmiana charakteru konsumpcji, 3. Kryzys kapitału korporacyjnego, 4. Narodziny i doskonalenie nowych technologii dla nowej konsumpcji, 5. Transformacja przedsiębiorstwa kapitalizmu menedżerskiego, 6. Nowa gospodarka i wyróżniające ją właściwości, 7. Strategia firmy w nowej koncepcji gospodarki, 8. Tworzenie wartości w nowej koncepcji przedsiębiorstwa, 9. Nowe podejścia do innowacji produktu, 10. Proces transformacji firmy w nowej koncepcji gospodarki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Era informacyjna, 1. Era informacyjna-problemy z jej identyfikacją i świadomością, 2. Cywilizacja informacyjna-przeznaczeniem ludzkości?, 3. Człowiek-informacja: niebezpieczna związki, II. Wyłanianie się społeczeństwa informacyjnego i jego wstępną charakterystyka, 4. Transformacje społeczeństw ludzkich pod wpływem techniki, czyli uinformacyjnienie, usieciowienie i globalizacja, 5. Wstępna charakterystyka społeczeństwa informacyjnego (nowe konponenty, struktury, mechanizmy, cechy), III. Uinformacyjnienie, usieciowienie i globalizacja, 6. Informacja i informacyjność w świadomości społecznej, 7. Zmiany tożsamości w warunkach usieciowienia świata i globalizacji-refleksje i uwagi futurologiczne, 8. Informacyjno-komunikacyjne wymiary i aspekty globalizacji, 9. Społeczeństwo informacyjne na szczeblu likalnym-paradoksy i perspektywy, 10. jednostka w społeczeństwie informacyjnym, jednostka w sieci (refleksje futurologiczne), IV. Niektóre problemy SI-obecne i przyszłe, 11. Budowa społeczeństwa informacyjnego jako element integracji i strategii rozwoju UE-aspekty polityczno-ekonomiczne i społeczno-kulturowe, 12. Globalne problemy społeczeństwa informacyjnego, 13. Społeczeństwo informacyjne a demokracja-między globalnością a lokalnością, V. Gospodarka informacyjna, "Nowa gospodarka", gospodarka oparta na wiedzy, 14. "Nowa gospodarka" jako rezultat interakcji techniki, gospodarki i społeczeństwa, 15. Nowa gospodarka-nowe społeczeństwo? Rozważania wstępne, spekulacje, problemy badawcze, VI. Społeczeństwo wiedzy (SW)-perspektywa ewolucji czy strategii i działań, 16. Społeczeństwo wiedzy in statu nascendi-niektóre problemy i hipotezy, 17. Od społeczeństwa informacyjnego do społeczeństwa wiedzy-dylematy tranzycyjne: między informacją, wiedzą a wyobraźnią, 18. Społeczeństwo wiedzy i jego wrogowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rozwój i charakterystyka nowego modelu „gospodarki usług” na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej; 2. Usługi biznesowe oparte na wiedzy w wybranych krajach Unii Europejskiej; 3. Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na innowacyjność gospodarki - przegląd badań i analiza empiryczna na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej; 4. Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na wzrost produktywności i produkcji w gospodarce - stan badań i opis metody badawczej zastosowanej w pracy; 5. Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na wzrost produktywności i produkcji w gospodarce - analiza empiryczna na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej; 6. Intensywność wykorzystania w gospodarce krajowych usług biznesowych opartych na wiedzy a ich konkurencyjność międzynarodowa na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1. Czynniki rozwoju gospodarki opartej na wiedzy, Cz. 2. Organizacyjne uwarunkowania działalności przedsiębiorstw, Cz. 3. Prawno - finansowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, Cz. 4. Biznes elektroniczny w rozwoju przedsiębiorczości, Cz. 5. technologie informacyjne i aplikacje na rzecz rozwoju przedsiębiorczości, Cz. 6. Uwarunkowanie rozwoju rynku kapitałowego w Polsce, cz. 7. Suplement metodologiczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wiedza a wzrost gospodarczy / red. Leszek Zienkowski. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2003. - 216 s. : tab., wykresy, mapy ; 23 cm.
Wprowadzenie R.1 Gospodarka "oparta na wiedzy" - mit czy rzeczywistość?; R.2 "Knowledge economy" - jak daleko Polsce do Unii Europejskiej?; R.3 Korzenie polskie go zacofania; R.4 Nakłady na przyszły rozwój (NPR) w okresie transformacji; R.5 Innowacyjny potencjał polskich regionów; R.6 Kierunki i organizacja badań naukowych w Polsce w porównaniu z innymi krajami (nauka, technika, zarządzanie); R.7 Scenariusze rozwoju sektora wiedzy w Polsce do roku 2040.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Monografia stanowi próbę ukazania wybranych obszarów funkcjonowania miast XXI wieku (nowoczesnych ośrodków miejskich) w kontekście kształtowania się nowej gospodarki (gospodarki opartej na wiedzy). Nowe zasady gospodarki, wzmacniane w sposób wręcz lawinowy przez postępującą globalizację, zmieniają zarówno dotychczasowe reguły lokalizacji działalności gospodarczej w mieście, jak i sposób funkcjonowania społeczności miejskiej, prawidłowości zaspokajania potrzeb czy też formułowane oczekiwania. W efekcie współczesne miasta stają przed dylematem wyboru kierunku rozwoju i koniecznością podjęcia działań, które przygotują je na przyszłe zjawiska, które nie w pełni są rozpoznane. Miasta będą zmuszone do funkcjonowania w takiej rzeczywistości, w której proste stochastyczne zasady przewidywania przyszłości są niewystarczające.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe WSZiM w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 5 (1/2004))
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
Standardy pomiaru działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa w oparciu o dokumenty OECD, 2. System edukacji w Polsce wobec perspektywy tworzenia gospodarki opartej na wiedzy, 3. Dynamika organizacji opartej na wiedzy, 4. Rozwój public relations w Europie, 5. Coaching jako metoda budowania wiedzy w organizacji, 6. Kultura organizacji a strategia jakości, 7. Jakość jako główna strategia zdobycia przewagi rynkowej polskich banków, 8. Zastosowania diagramu macierzowego i wykresu Ishikawy w procesie doskonalenia poziomu jakości produktów, 9. Doskonalenie poziomu jakości usług medycznych w oparciu o metodę Space, 10. Jakość usług w sieciach firm hotelarskich, 11. Marketing i jakość usług bankowych, 12. Konkurencyjność wyrobu branży obuwniczej w aspekcie analizy prognoz oceny poziomu jakości, 13. Analiza zmian na rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce, 14. Wykorzystanie narzędzi jakości do wyeliminowania niezgodności w procesie zgrzewania rur, 15. Strumień wartości przy wytwarzaniu okien jako jedna ze składowych metody Lean Managment, 16. QRCM sposobem na zwiększenie lojalności klientów a kontekście jakości wyrobów, 17. Podejście procesowe w zarządzaniu jakością w gminie, Specyfika wizerunku biblioteki publicznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe WSZiM w Sosnowcu. Zarządzanie i Marketing , ISSN 1644-9134 ; Zeszyt 7-2/2005)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
Postindustrialność a innowacje i wiedza; Ocena szans rozwojowych firm na globalnym rynku, a zarządzanie wiedzą; Innowacje jako element budowania gospodarki opartej na wiedzy w aspekcie założeń strategii lizbońskiej; Konkurencyjność a efektywny rozwój i współdziałanie systemów gospodarczych; Kryteria ekologiczne w strategiach przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie; Wielowymiarowe traktowanie strategii jakości przedsiębiorstw a strategiczna karta wyników (balanced scoreboard); Zasoby i wiedza w organizacji a korupcja; Kultura organizacyjna niematerialnym zasobem organizacji; Ocena otoczenia placówki medycznej w oparciu o metodę PEST; Jakość usług determinantem relacji klient (pacjent) - pracownik stacjonarnej opieki medycznej w Polsce; Kategoryzacja i rekomendacja polskich hoteli jako źródło oceny jakości oferowanych usług; Znaczenie systemu HAACP w gastronomii hotelowej; Zastosowanie kart kontrolnych Shewharta w sterowaniu procesem produkcji mąki młynowej w cementowni; Analiza przyczyn reklamacji kładki komunikacyjnej; Nowe metody pomiarowe w systemie zarządzania jakością odlewni żeliwa; Ocena efektywności eksploatacji linii formowania pod wysokimi naciskami; Zastosowanie metody PAMCO do oceny wykorzystania nagrzewnicy potokowej; Ocena efektywności procesów logistycznych w firmie spedycyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie talentami w organizacji / pod red. Aleksy Pocztowski. - Wyd. 2 uaktual. - Kraków : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2016. - 244 s. : il., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Rosnące znaczenie talentów w gospodarce: Gospodarka oparta na wiedzy; Deficyt utalentowanych pracowników; Zmiany demograficzne w krajach wysoko rozwiniętych; Mobilność pracowników; Wnioski dla zarządzania zasobami ludzkimi. Rozdział 2. Istota talentu i zarządzania talentami: Pojęcie i cechy talentu; Zarządzanie talentami - wyjaśnienie pojęcia w kontekście organizacji; Podmioty zarządzania talentami; Model zarządzania talentami w organizacji. Rozdział 3. Strategiczne aspekty zarządzania talentami: Istota i różne ujęcia strategii zarządzania talentami; Budowanie marki pracodawcy; Strategiczne elementy zarządzania talentami w świetle badań empirycznych; Strategia zarządzania talentami a strategia firmy; Proces strategicznego zarządzania talentami. Rozdział 4. Pozyskiwanie pracowników utalentowanych: Powody pozyskiwania talentów; Pozyskiwanie talentów na zewnątrz organizacji; Identyfikowanie talentów w organizacji; Selekcja talentów; Kierunki zmian w zakresie pozyskiwania talentów. Rozdział 5. Retencja pracowników utalentowanych: Przyczyny rezygnacji z pracy; Działania podejmowane w celu retencji pracowników utalentowanych; Retencja talentów w organizacji a inne elementy systemu zzl. Rozdział 6. Procesy rozwoju pracowników utalentowanych: Znaczenie i cechy procesów uczenia się we współczesnej organizacji; Elementy procesu rozwoju pracowników utalentowanych; Pracownicy o wysokim potencjale a pracownicy utalentowani; Specyfika procesów rozwojowych pracowników utalentowanych; Techniki rozwoju pracowników utalentowanych. Rozdział 7. Pomiar i ocena w zarządzaniu talentami: Pojęcie, zakres i funkcje pomiaru i oceny; Pomiar i ocena talentów; Pomiar efektów i ocena procesu zarządzania talentami; Rola podmiotów zarządzania talentami; Narzędzia pomiaru i oceny w zarządzaniu talentami. Rozdział 8. Programy zarządzania talentami. Studium przypadku 1. Wyjątkowe miejsce dla wyjątkowych ludzi - studium przypadku zarządzania talentami w firmie British American Tobacco Polska. Studium przypadku 2. Wykorzystanie testów psychometrycznych w programach rozwojowych dla pracowników z wysokim potencjałem w Centrum Technicznym firmy Delphi Poland SA. Studium przypadku 3. Każdy jest wyjątkowy. Program rozwoju pracowników w Leroy Merlin Polska. Literatura. Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach kształtującej się gospodarki postindustrialnej; 2. Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania stosowane w przedsiębiorstwach postindustrialnych; 3. Zarządzanie kapitałem ludzkim a realizacja funkcji personalnej firmy - koncepcje i kierunki zmian; 4. Zarządzanie projakościowe w warunkach gospodarki postindustrialnej; 5. Outsourcing jako nowoczesna koncepcja w strategii zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Ocena efektywności rozwoju kapitału ludzkiego jako narzędzie nowoczesnego zarządzania; 7. E-learning - nowoczesne podejście do zarządzania wiedzą w gospodarce postindustrialnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Zarządzanie wiedzą jako strategiczne wyzwanie dla działu zasobów ludzkich 1. Zmiany w świecie biznesu wymuszające zarządzanie wiedzą, 2. Awans działu kadr za szczebla operacyjnego na strategiczny, 3. Jak wykształcić kulturą podporządkowaną wiedzy. Cz. II Budowanie kultury podporządkowanej wiedzy: 4. Struktura, funkcje i zakres obowiązków w kulturze podporządkowanej wiedzy, 5. Rola działu zasobów ludzkich w budowaniu kultury podporządkowanej wiedzy, 6. Nauka od nowa, 7. Co motywuje pracowników umysłowych do nauki?, 8. Nauka i praca we wspólnotach praktyków. Cz. III Zwiększenie umiejętności i wiarygodności działu zasobów ludzkich w zakresie zarządzania wiedzą: 9. Dostosowanie zarządzania zasobami ludzkimi do zarządzania wiedzą, 10. Dowiedz się, co wiesz: język i narzędzia do tworzenia mapy wiedzy, 11. Kompletowanie własnego zestawu narzędzi zarządzania wiedzą, 12. Jak mądrze wykorzystać technologię
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wpływ gospodarki opartej na wiedzy na rozwój przedsiębiorstw: Organizacja wirtualna jako nowoczesna forma modelu biznesowego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy i globalizacji; Zarządzanie wiedzą w małych i średnich przedsiębiorstwach; Czy wiedza jest elementem kapitału przedsiębiorstwa i wyznacznikiem jego wartości?; Wiedza jako zasób strategiczny w zarządzaniu przedsiębiorstwem; The diffusion of knowledge management practises in turkish private sector (tps): a literature review; Knowledge and management wn Enterprise; Reengineering źródłem innowacji w przedsiębiorstwie; 2.Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Problematyka oceny zasobów niematerialnych małych i średnich przedsiębiorstw - badania własne; Wykorzystanie elementów zarządzanie wiedzą w hotelarstwie; Zarządzanie wiedzą w firmach branży motoryzacyjnej - badania własne; Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem przemysłowym na przykładzie odlewni żeliwa; Zarządzanie wiedzą a jakość procesów w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw branży odlewniczej; Zarządzanie wiedzą a doskonalenie jakości; Competitive inteligence - part of knowledge management or new marketing; cooperative management of Small and Medium Enterprises; Zarządzanie wiedzą - kluczowe zagadnienia dla rozwoju organizacji; 3. Edukacja, wiedza, zmiany postaw ludzi w organizacjach; Wiedza - strategiczny zasób organizacji a rozwój kadr menedżerskich; W trosce o edukację. Polityka lokalnego rynku pracy wobec zagrożenia wykluczeniem społecznym na przykładzie Bielska-Białej; Przemiany systemu szkolnictwa wyższego w dobie zarządzanie wiedzą; System edukacji i szkoleń wobec zarządzania wiedzą w organizacji; Znaczenie internal relations w zarządzaniu przedsiębiorstwem opartym na wiedzy (zarys problematyki); Integracja emocjonalna warunkiem funkcjonowania biblioteki jako organizacji opartej na wiedzy; Zasoby i wiedza w organizacji w perspektywie zagrożeń korupcyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Budowa systemu gospodarki opartej na wiedzy (GOW) w Polsce - wybrane problemy: 1. Struktura gospodarki opartej na wiedzy, 2. Polska na tle gospodarek opartych na wiedzy - porównanie wskaźników standardowych w wybranych krajach, 3. Analiza polskiej koncepcji GOW. Cz. II System zarządzania wiedzą: 1. Kierunki rozwoju wiedzy w dobie globalizacji, 2. Zarządzanie wiedzą podstawą przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, 3. Organizacja inteligentna, wirtualna i zwinna współczesnym narzędziem zarządzania wiedzą. Cz. III Charakterystyka zarządzania elektronicznego - Internet: 1. Geneza Internetu, 2. Modele biznesowe. Cz. IV Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Analiza przypadków
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie wiedzą)
Cz. I Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się: Drogi rozwojowe gospodarki opartej na wiedzy - doświadczenia i perspektywy; Strategie budowania w Polsce gospodarki opartej na wiedzy; Edukacja jako kluczowy element w budowaniu GOW; Przedsiębiorstwo inteligentne -gł. aktor w budowaniu GOW; Konstrukcja strategii dla przedsiębiorstwa opartego na wiedzy; Kultura organizacyjna w organizacji uczącej się; Dzielenie się wiedzą jako innowacja społeczna. Cz. II Praktyka zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie: Zarządzanie wiedzą w korporacjach zachodnich - przegląd badań; Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach działających w Polsce - wyniki badań; Strategia zarządzania wiedzą w KPMG; Zarządzanie kapitałem intelektualnym na przykładzie Grupy Skandia; Zarządzanie wiedzą w firmie Komputer Land SA; Zarządzanie wiedzą w Hutmen SA we Wrocławiu; Kreowanie kultury organizacji uczącej się na przykładzie grupy Schenker; Tworzenie kultury organizacji uczącej się - sposób na efektywne wdrożenie. Cz. III Systemy i metody wspomagające zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie: Metodyka szacowania wiedzy; Enterprise Content Management - założenia i zastosowania systemu; Wirtualizacja nauczania; Systemy zarządzania kompetencjami; Zarządzanie kompetencjami z wykorzystaniem Learning Management System w Hewlett-Packard; CRM- metoda zarządzania wiedzą organizacji; Zarządzanie relacjami z klientami - analityczny CRM; Rola doradztwa w budowaniu systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie wiedza we współczesnych organizacjach gospodarczych; 2. Systemy zarządzania informacją i wiedza w przedsiębiorstwie; 3. Funkcjonowanie przedsiębiorstw opartych na wiedzy; 4. Wiedza jako podstawa zarządzania kapitałem intelektualnym i kulturą organizacyjną przedsiębiorstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 2/2014)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: NIeregularnie, 2000-2002
Uwarunkowania zewnętrzne innowacyjności przedsiębiorstw w Polsce, Organizational culture and culture crisis, Six Sigma jako metoda doskonalenia jakości przedsiębiorstw w okresie rosnącej globalizacji, Kwoty dotyczące płci w zarządach spółek - przegląd rozwiązań unijnych i krajowych, Czech consumers' behavior toward domestic brand, Motivation systems in shaping the development of SME employees in an increasingly globalizing world, Barriers to the development and operation of small and medium enterprises, Wybrane aspekty koncepcji CSR na przykładzie małych i średnich przedsiębiorstw agrobiznesu, Gospodarka innowacyjna oparta na wiedzy ze szczególnym uwzględnieniem programów rozwojowych Unii Europejskiej, Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami, Czynniki motywacji podnoszące morale pracowników,Flexible forms of employment as a factor of increase in enterprises competitiveness, Finansowa odpowiedzialność top-menedżerów, Motivation system to work in disposable group. Case study, Proces gromadzenia danych i pozyskiwania informacji w Śląskim Rejestrze Nowotworów, Importance and role of social maturity in the concept of holistic managerial competence, Wykorzystanie franchisingu w finansowaniu działalności koncernów paliwowych, Koncepcja Human Sigma - przesłanki, uwarunkowania i korzyści aplikacji w organizacjach, Product placement w filmie, Przychody i koszty elementem zarządzania i wpływu na wynik finansowy - studium przypadku, Czynniki jakości związane z barierami architektonicznymi obsługi klienta niepełnosprawnego w urzędzie miejskim w Siemianowicach Śląskich, Odpowiedzialność w zaciąganiu zobowiązań finansowych wyzwaniem dla współczesnych konsumentów i przedsiębiorców, Karta różnorodności narzędziem doskonalenia wizerunku współczesnej organizacji, Zarządzanie organizacją - efekty rynkowe i marketingowe współpracy organizacji, Rozkład empiryczny stóp zwrotu kursu polskiego złotego względem wybranych walut na tle rozkładu Gaussa, Changes in the functioning of the housing market - Government Financial Program to Support Residential Real Estate in Poland, Bureaucracy and public management as concepts of management in public administration, Zrównoważone otoczenie społeczno-kulturowe i naturalne przedsiębiorstwa, Evolution of external balance of Central European States, Funkcjonał w zarządzaniuRecenzja książki: Jan Klimek, Społeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce, Globalne myślenie o mikrogospodarce, Recenzja książki: Stefan Kassay, Przedsiębiorstwo i przedsiębiorczość, t. II: Gospodarka i Finanse. Wzajemna zależność procesów makro- i mikroekonomicznych w rozwoju społecznym i gospodarczym społeczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 1/2002)
1. Źle się dzieje, ale nie w Państwie Duńskim. Kilka uwag o sytuacji w naszej gospodarce; 2. Konkurencyjny i zrównoważony rozwój gospodarki Polski w dobie integracji i globalizacji; 3. Unia Europejska przed zamierzonym rozszerzeniem; 4. Polskie przedsiębiorstwa usługowe w otoczeniu międzynarodowym; 5. Bezrobocie rejestrowane na obszarach gmin górniczych województwa śląskiego; 6. Wpływ Japonii na przemiany regionalne w Azji; 7. Czynniki wytwórcze w dobie globalizacji; 8. Gospodarka wiedzy jako segment Nowej Gospodarki; 9. Wpływ transportu na koszty przedsiębiorstwa produkcyjnego i handlowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach ; nr 13/2006)
1. Umowy zawierane z wykorzystaniem oferty elektronicznej; 2. Światowe dziedzictwo kulturowe i naturalne w świetle działalności UNESCO; 3. Gospodarka oparta na wiedzy szansą Polski w XXI wieku; 4. Porównanie rozwoju koniunktury gospodarczej przed i po roku dziewięćdziesiątym; 5. Sieci logistyczne i transportowe w systemach logistycznych; 6. Dyskusyjne problemy prawnych regulacji działalności lokacyjnej zakładów ubezpieczeń; 7. Fizyczne aspekty bezpieczeństwa systemów informatycznych; 8. Prognozowanie popytu na pracę na szczeblu powiatu- wyniki badań empirycznych; 9. Terror psychiczny w relacjach interpersonalnych w miejscu pracy- charakterystyka i zakres zjawiska; 10. Die erweiterte Union; 11. Początki polityki proinnowacyjnej Wielkiej Brytanii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zintegrowane organizacje oparte na wiedzy / Marek Brzeziński. - Warszawa : Difin SA , 2018. - 120, [1] s. : il. ; 23 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Organizacja - wczoraj i dziś organizacji: 1.1. Organizacja i jej otoczenie; 1.2. Typologia organizacji. Rozdział 2. Organizacje przyszłości - jutro i pojutrze organizacji: 2.1. Ku przyszłości; 2.2. Organizacje oparte na wiedzy (OOW) jako fundament rozwoju organizacji przyszłości. Rozdział 3. Model zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy (ZOOW): 3.1. Systemowe i metaforyczne założenia kształtowania modelu ZOOW; 3.2. Koncepcja modelu ZOOW. Rozdział 4. Architektura zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy (ZOOW): 4.1. Struktura organizacyjna ZOOW; 4.2. Metodyka projektowania struktury organizacyjnej ZOOW; 4.3. Mapowanie procesów organizacyjnych; 4.4. Budowanie zespołów platform; 4.5. Modelowanie struktury organizacyjnej. Rozdział 5. Dynamika zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy (ZOOW): 5.1. Model dynamiki ZOOW; 5.1.1. Dynamiczna natura ZOOW; 5.1.2. Wyróżniki dynamiki ZOOW; 5.2. Dynamiczna równowaga kapitału intelektualnego (KI) w ZOOW; 5.2.1. Model triady KI jako procesu dynamicznej równowagi; 5.2.2. Dynamiczna równowaga KI a mapa procesów transferu wiedzy i uczenia się; 5.3. Psychodynamika zespołów jako ważny komponent dynamiki ZOOW. Rozdział 6. Zarządzanie zintegrowanymi organizacjami opartymi na wiedzy (ZOOW): 6.1. Zagadnienia zarządzania ZOOW; 6.1.1. Powiązania metod zarządzania wykorzystywanych w ZOOW; 6.1.2. Zarządzanie procesem wiedzy i innowacji oraz ZOOW; 6.1.3. Niewiedza jako problem zarządzania wiedzą w organizacjach; 6.2. Dylematy kreowania i aplikacji nowych metod zarządzania ZOOW; 6.2.1. Między nauką a praktyką zarządzania - przekraczanie podziałów; 6.2.2. Projektowanie a wdrażanie nowych metod zarządzania - dualizm metodologiczny. Zakończenie. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Od lat w środowiskach naukowych i wśród praktyków toczą się dyskusje nad koncepcją zrównoważonego rozwoju. Liczne kontrowersje występujące w tych dyskusjach związane są przede wszystkim z: • po pierwsze: występującym nadal w teorii i w praktyce zbyt wąskim traktowaniem tej koncepcji niemal wyłącznie w kategoriach ochrony środowiska oraz z coraz śmielszymi próbami ujmowania zrównoważonego rozwoju jako pełnowartościowego paradygmatu rozwoju, który oparty jest na równoważeniu jego aspektów ekonomicznych, społecznych i środowiskowych przy wyraźnym artykułowaniu fundamentów aksjologicznych; • po drugie: relatywnie słabym rozpoznaniem koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie mikroekonomicznym, na poziomie organizacji. Zrównoważony rozwój organizacji coraz częściej wiązany jest z problematyką jej odpowiedzialności przejawiającej się w różnych obszarach działalności: ekonomiczno-finansowym, prawnym, środowiskowym i społecznym, dla których wspólną płaszczyzną powinna być etyka i moralność. Obecnie odpowiedzialne zarządzanie jest fundamentalną kategorią wspomagającą podstawowe funkcje i cele organizacji. Jest także przejawem dojrzałości organizacji w sensie aksjologicznym. Odpowiedzialność organizacji nie może przejawiać się tylko w wizerunku organizacji, często PR-owskim i sztucznym, ale powinna wyrażać się w trwałym i konsekwentnym działaniu zarówno zarządzających, jak i poszczególnych pracowników na rzecz budowania prawidłowych relacji ze wszystkimi kluczowymi interesariuszami. Podejście to nabiera szczególnego znaczenia w kontekście: • pojawienia się konsumentów coraz częściej zwracających uwagę w swoich decyzjach zakupowych na kwestie etyczne w zakresie środowiska przyrodniczego, praw człowieka, czy praw pracowniczych, • konieczności budowania pozytywnych, etycznych i autentycznych relacji z interesariuszami organizacji, • wzrostu świadomości konsumentów co do ich praw, a także sposobów korzystania przez nich z nabytych uprawnień, • powstawania nowych regulacji prawnych w zakresie ochrony praw pracowników i konsumentów, • coraz sprawniejszego przepływu informacji o nieetycznych zachowaniach organizacji wobec pracowników, klientów i pozostałych interesariuszy. Proces budowania odpowiedzialnego zarządzania wymaga od zarządzających organizacją przyjęcia określonej, aktywnej postawy, przyczyniającej się do dobra społecznego, przyrodniczego, ekonomicznego i instytucjonalnego. Jest to więc obywatelska postawa prowadząca do autentycznego harmonizowania celów organizacji z aksjologicznymi i etycznymi aspektami. Autorzy tej publikacji podjęli trud zaprezentowania wybranych aspektów związanych z odpowiedzialnym zarządzaniem organizacji w kontekście szerszej idei rozwoju zrównoważonego. Opracowanie składa się z trzech względnie jednorodnych modułów tematycznych, w których zamieszczono artykuły powiązane z główną problematyką tej książki. Dotyczą one kolejno: • różnych aspektów zrównoważonego rozwoju organizacji, w tym zintegrowanej odpowiedzialności, tworzenia doskonałości organizacyjnej, zrównoważonego marketingu czy roli kategorii ryzyka w równoważeniu rozwoju, • roli odpowiedzialności w procesach budowania relacji z interesariuszami, w tym problemów doboru partnerów, badania satysfakcji klientów czy orientacji na zaufanie i lojalność klienta, • doskonalenia zarządzania jakością jako przejawu odpowiedzialności organizacji, w tym dojrzałości procesowej, samooceny czy relacji między zarządzaniem jakością a teorią interesariuszy. Różnorodność prezentowanych treści i koncepcji pozwala redaktorom tej publikacji mieć nadzieję, że czytelnicy znajdą w niej myśli inspirujące do wdrażania w życie zasad odpowiedzialnego zarządzania, a przez to do implementacji koncepcji zrównoważonego rozwoju na poziomie organizacji. Projekty artykułów zamieszczone w tej publikacji były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się w dniach 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy tego zeszytu wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów tworzących ten zbiór.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej