Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(94)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(92)
Publikacje naukowe
(20)
E-booki
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(56)
nieokreślona
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(57)
Czytelnia
(81)
Autor
Pierścionek Zdzisław (1941-2011)
(4)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(3)
Antonowicz Paweł
(2)
Florek Magdalena
(2)
Frejtag-Mika Eliza
(2)
Gorynia Marian
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Juchniewicz Małgorzata
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Kuzel Marcin (1976- )
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Misala Józef (1950-2011)
(2)
Mruk Henryk (1948- )
(2)
Noga Marian
(2)
Runiewicz Małgorzata
(2)
Siciński Jędrzej
(2)
Sobczak Iwona (1974- )
(2)
Stawicka Magdalena Kinga
(2)
Swadźba Stanisław
(2)
Szabłowski Józef
(2)
Adamkiewicz-Drwiłło Hanna G
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Baran Beata
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Borowski Jerzy
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Budzyńska Małgorzata
(1)
Byrt Agnieszka
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Cichy Diana
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Danik Lidia
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Duszczyk Maciej
(1)
Dworczyk Mieczysław
(1)
Dynus Magdalena
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Feldy Marzena
(1)
Fleszer Dorota (1971- )
(1)
Folfas Paweł
(1)
Fudaliński Janusz
(1)
Gancarz Marcin
(1)
Garlińska-Bielawska Joanna
(1)
Gawlikowska-Hueckel Krystyna
(1)
Gieroczyńska Edyta
(1)
Gmurzyńska Ewa
(1)
Godziszewski Bohdan (1945- )
(1)
Gołba Łukasz
(1)
Gołębiewski Jarosław
(1)
Grygutis Jakub
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Gąsowska Magdalena K
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław (1948- )
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Jankowski Stanisław
(1)
Jatczak Marcin
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Jurek-Stępień Stefania
(1)
Jurewicz Marcin
(1)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(1)
Kasiewicz Stanisław (1946- )
(1)
Kałużyńska Małgorzata
(1)
Kempa Ewa
(1)
Kisiołek Artur
(1)
Klasik Andrzej
(1)
Komorowski Jan
(1)
Kondak Anna
(1)
Kosiedowski Wojciech
(1)
Kotyński Juliusz
(1)
Kowalak Broinisława
(1)
Kozioł Leszek
(1)
Kołosowska Bożena
(1)
Kroik Janusz
(1)
Król Henryk (1932-2014)
(1)
Kubies Wacław
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kuźnar Andżelika
(1)
Kłosiński Kazimierz A
(1)
Lakhno Valeriy
(1)
Latoszek Ewa (1954- )
(1)
Latuszek Natalia
(1)
Leśniewski Michała Adam
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Lityński Adam (1940- )
(1)
Lozano Platonoff Alberto
(1)
Marciniak Stefan
(1)
Marszałek Stanisław
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(73)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(106)
Temat
Przedsiębiorstwo
(43)
Gospodarka
(28)
Konkurencyjność
(28)
Innowacje
(22)
Globalizacja
(19)
Polska
(15)
Unia Europejska
(14)
Konkurencja
(11)
Zarządzanie strategiczne
(10)
Gospodarka oparta na wiedzy
(9)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(8)
Zarządzanie wiedzą
(8)
Handel międzynarodowy
(7)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(7)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(7)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(6)
Inwestycje zagraniczne
(5)
Konkurencyjność międzynarodowa
(5)
Logistyka gospodarcza
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Regionalizacja gospodarcza
(5)
Gospodarka narodowa
(4)
Integracja europejska
(4)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(4)
Rynek pracy
(4)
Zarządzanie
(4)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(4)
Analiza strategiczna
(3)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Gospodarka terenowa
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Handel zagraniczny
(3)
Integracja gospodarcza
(3)
Kadry
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Produkcja
(3)
Regiony (adm.)
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Unia Europejska (UE)
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Banki
(2)
Benchmarking
(2)
Bezrobocie
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Gospodarka żywnościowa
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Klastry (ekon.)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Marka*
(2)
Marketing terytorialny
(2)
Motywacja pracy
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odpowiedzialność cywilna
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Organizacja
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rynek
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Swobodny przepływ kapitału
(2)
Swobodny przepływ towarów
(2)
Swobodny przepływ usług
(2)
Systemy informatyczne zarządzania
(2)
Unia Gospodarcza i Walutowa
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zatrudnienie
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Agencja Nieruchomości Rolnych
(1)
Alokacja
(1)
Antyterroryzm
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Big data
(1)
Blogi
(1)
Brexit
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety terenowe
(1)
Deficyt budżetowy
(1)
Demografia
(1)
Diagnostyka prenatalna
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Dzielnicowi
(1)
Dłużnicy
(1)
E-konsumenci
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Ekorozówj
(1)
Eksport
(1)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-2000
(3)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Chiny
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Europa Środkowo - Wschodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Japonia
(1)
Kanada
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Niemcy
(1)
Region bałtycki
(1)
Rosja
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
Śląskie, województwo ( od 1999 r.)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(21)
Podręcznik
(10)
Monografia
(6)
Czasopismo naukowe
(2)
Opracowanie
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(32)
Zarządzanie i marketing
(21)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Transport i logistyka
(1)
106 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Konkurencyjność podmiotów- ujęcie teoretyczne; 2. Technologie informacyjne i komunikacyjne jako czynnik kształtujący makroekonomiczną konkurencyjność gospodarki; 3. Społeczeństwo informacyjne i jego rola w podnoszeniu konkurencyjności makroekonomicznej gospodarki; 4. Cenowa konkurencyjność w ujęciu międzynarodowym; 5. Konkurencyjność polskiego eksportu artykułów przemysłowych na rynku unijnym w latach 1995-2003- analiza na poziomie mezo; 6. Konkurencyjność MSP w procesie internacjonalizacji; 7. Sieci małych przedsiębiorstw a utrzymanie konkurencyjności; 8. Symptomy spadku konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw / Michał Adam Leśniewski. - Warszawa : Difin , 2015. - 252, [5] s. : tab., rys. ; 23 cm.
1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa; 4. Menedżer kadra zarządzającą przedsiębiorstwem; Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem; 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa; 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa; 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(RUBINUM)
1. Konkurencyjność w rozwoju regionalnym; 2. Obszary metropolitarne jako współczesna faza rozwoju wielkich miast; 3. Obszary metropolitarne w polskiej sieci osadniczej; 4. Szanse i zagrożenia wzrostu konkurencyjności obszarów metropolitarnych na przykładzie wrocławskiego obszaru metropolitarnego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Rozwój konkurencyjności gospodarek, 2.Konkurencyjność gospodarki Republiki Federalnej Niemiec, 3.Rozwój gospodarczy a system bankowo-finansowy, 4.Tworzenie konkurencyjnej gospodarki w krajach Unii Europejskiej poprzez wspieranie rozwoju sektora małych i srednich przedsiębiorstw, 5.Harmonizacja prawa spółek w Unii Europejskiej - partycypacja pracowników w zarządzaniu i spółka europejska, 6.Oszczędności a rozwój gospodarczy, 7.Globalizacja na rynku usług finansowych, 8.Efekt Balassy-Samuelsona jako wyraz procesu konwergencji realnej. Dylematy gospodarek wchodzących do unii monetarnej, 9.Rola gospodarcza Ameryki Łacińskiej na arenie międzynarodowej po II wojnie światowej, 10.Dynamika gospodarki rynkowej, 11.Różne drogi do dobrobytu - refleksje nad indywidualizmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Polityka rozwojowa a deficyt budżetowy i zadłużanie się samorządów terytorialnych po akcesji Polski do Unii Europejskiej; Kontrakty w handlu elektronicznym - wybrane aspekty prawne; Dostępność źródeł finansowania MŚP ze szczególnym uwzględnieniem funduszy venture capital oraz aniołów biznesu; Występowanie deficytów budżetowych - jako problem państw o gospodarce rynkowej; Integracja walutowa a rozwój gospodarczy państw Unii Europejskiej; Tendencje rozwoju rachunkowości na przełomie XX i XXI wieku; Zastosowanie wybranych wskaźników makroekonomicznych do oceny rozwoju społeczno-gospodarczego; Księgi w aspekcie rachunkowym i podatkowym w Polsce; Postavenie obce v etape preskumavacieho konania v danovom konani; Koszty pracy elementem konkurencyjności polskich przedsiębiorstw; Zasady finansowania samorządów terytorialnych w zakresie kreowania rozwoju lokalnego; Reforma ubezpieczeń społecznych w Polsce; Pojęcie przedsiębiorcy w prawie polskim; Euro na Litwie (analiza prawna działań państwa w przygotowaniu zmiany jednostki pieniężnej); Kierunki zmian unijnych zasad pomocy publicznej a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw; Rola otwartych funduszy emerytalnych jako inwestorów instytucjonalnych w procesie rozwoju polskiego rynku kapitałowego; Wpływ integracji europejskiej na wyniki działalności rozpatrywanego przedsiębiorstwa; Wirtualne podatki - dostosowanie polskiej administracji podatkowej do rozwiązań unijnych; Idea podatku od nieruchomości oraz jej wdrożenie na Litwie; Mentoring szansą rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw - aspekty praktyczne na przykładzie międzynarodowego projektu Liber zrealizowanego w ramach inicjatywy wspólnotowej Equal; Konkurencyjność polskiej żywności na rynkach UE; Formy partycypacji pracowniczej w przedsiębiorstwie; Informacje podatkowe; Rachunek kosztów docelowych - japońska metoda zarządzania kosztami; Innowacyjność jako element konkurencyjności na przykładzie gospodarki polskiej; Konkurencja na rynku poligraficznym w Polsce w kontekście procesów integracyjnych z rynkiem Unii Europejskiej; Bezpośrednie inwestycje zagraniczne w polskim sektorze bankowym; Teoretyczne aspekty opodatkowania spadków i darowizn; Analiza otoczenia spółki "Druk-Intro" S.A. w Inowrocławiu w kontekście procesów integracyjnych z rynkiem Unii Europejskiej - studium przypadku; Determinanty płynności finansowej polskich przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej; Harmonizacja sprawozdań finansowych, a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw w ramach integracji europejskiej; Zasady ustalania i ewidencji rezerwy na ryzyko ogólne w bankach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kapitał intelektualny w rozwoju konkurencyjności przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność polskich mikroprzedsiębiorstw; 3. Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce. Stan aktualny i perspektywy rozwoju; 4. Wpływ marki na konkurencyjność przedsiębiorstw w sektorze rolniczym; 5. Czynniki sukcesu w kształtowaniu konkurencyjności małych przedsiębiorstw z perspektywy menedżerów; 6. Celowe spółki uczelniane jako sposób na wykorzystanie infrastruktury naukowo-badawczej - w kontekście konkurencyjności; 7. Analiza porównawcza instrumentów wsparcia finansowego wspólnej polityki rolnej z lat 2007-2013 w stosunku do lat 2014-2020; 8. Determinanty trwałej konkurencyjności łańcuchów rolno-żywnościowych. Ujęcie teoretyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Czynniki konkurencyjności regionów w dobie globalizacji i integracji regionalnej. Kluczowe znaczenie technologii informacyjnych. 2. Znaczenie e-administracji, e-zdrowia oraz e-edukacji dla konkurencyjności regionów. 3. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych w rozwoju przedsiębiorczości regionalnej oraz międzynarodowej. 4. Czynniki wzrostu oraz źródła przewag konkurencyjnych regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konkurencyjność regionów- krótka charakterystyka; 2. Rola otoczenia biznesu a wzrost konkurencyjności regionów w Polsce; 3. Konkurencyjność w świetle klastrów i parków technologicznych; 4. Szanse i bariery tworzenia parków technologicznych; 5. Analiza parków technologicznych w Polsce; 6. Wybrane zagadnienia zarządzania parkiem technologicznycm
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Żurawia Papers / Instytut Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego, Fundacja Studiów Międzynarodowych ; Zeszyt 4)
1.Istota wspólnego rynku UE (JRW), 2.Istota, metodologia i zakres pomiaru konkurencyjności strukturalnej, 3.Wskaźniki RCA w handlu Polski z UR w latach 2002, 1998 i 1992, 4.Wskaźniki IIT w handlu Polski z UE, 5.Branżowe i gałęziowe wskaźniki RCA, IIT w handlu z krajami UE w latach 2002 i 1992
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Ewolucja poglądów na temat konkurencyjności przedsiębiorstwa w naukach ekonomicznych 1.1. Pojęcie konkurencji i konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.2. Elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.3. Uwarunkowania budowania i umacniania konkurencyjności przedsiębiorstwa 1.4. Efektywność a konkurencyjność przedsiębiorstwa Rozdział 2. Implikacje logistyki dla budowania konkurencyjności przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych 2.1. Definicje logistyki, jej miejsce w naukach ekonomicznych i istota w zarządzaniu przedsiębiorstwem 2.2. Perspektywa zarządcza i badawcza systemów logistycznych przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych 2.3. Logistyczne elementy systemu konkurencyjności w przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych – podstawy teoretyczne 2.4. Strategiczne i operacyjne zarządzanie procesami logistycznymi a konkurencyjność przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych Rozdział 3. Metodyka badań uwarunkowań i znaczenia logistyki w budowaniu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw 3.1. Logistyka jako determinanta konkurencyjności w polskich przedsiębiorstwach – przegląd badań empirycznych 3.2. Koncepcja przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa 3.3. Metodyka badań empirycznych służących weryfikacji przyjętego logistycznego modelu konkurencyjności przedsiębiorstwa Rozdział 4. Logistyka a konkurencyjność polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych – wyniki badań empirycznych 4.1. Wybrane uwarunkowania logistyki w zarządzaniu badanymi polskimi przedsiębiorstwami produkcyjnymi i handlowymi w latach 2014–2016 4.2. Logistyczny potencjał konkurencyjności jako element potencjału konkurencyjności badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.3. Działania i rozwiązania logistyczne a źródła przewagi konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.4. Strategie i instrumenty logistyczne jako narzędzie budowania pozycji konkurencyjnej badanych polskich przedsiębiorstw produkcyjnych i handlowych w latach 2014–2016 4.5. Logistyka a konkurencyjność przedsiębiorstwa w świetle badań przeprowadzonych w polskich przedsiębiorstwach produkcyjnych i handlowych; Podsumowanie; Bibliografia; Załącznik.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Doskonalenie zarządzania projektami, metodyka myślenia sieciowego, czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową oraz uwarunkowania i wdrożenie innowacyjności w organizacji są tematem kolejnego numeru czasopisma „Management Forum”. Proponowane artykuły prezentują nie tylko aspekty teoretyczne i rozważania modelowe, ale również badania empiryczne – ilościowe i jakościowe. W niniejszym numerze omówiono m.in. koncepcję wykorzystania metody oceny stopnia dojrzałości w zarządzaniu projektami w celu ich doskonalenia w takich obszarach, jak metody i narzędzia, zasoby ludzkie, środowisko projektowe oraz obszar zarządzania wiedzą w projekcie. Badania zostały przeprowadzone w 256 przedsiębiorstwach krajowych i zagranicznych. Celem kolejnego opracowania jest ukazanie możliwości modelowania sytuacji problemowej za pomocą metodyki myślenia sieciowego. Przedstawiona metoda, na podstawie przykładów, umożliwia zrozumienie, jak funkcjonują systemy kompleksowe. Pokazano także korzyści wynikające z modelowania sieciowego dla pobudzania innowacyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
I.Pozycja konkurencyjna oraz czynniki zdolności konkurencyjnej gospodarek w świetle teorii. II. Transformacja, liberalizacja a główne czynniki wzrostu państw nadbałtyckich.III. Analiza konkurencyjności Estonii, Litwy i Łotwy. IV.Strategia budowy zdolności konkurencyjnej państw nadbałtyckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota międzynarodowej konkurencyjności kraju i jej elementy składowe. 2. Czynniki determinujące kształtowanie się międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej. 3. Mierniki i metody analizy kształtowania się międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej. 4. Teoretyczne podstawy kształtowania się międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej poprzez uczestnictwo w handlu międzynarodowym według ujęć przedklasycznych, klasycznych i neoklasycznych. 5. Współczesne ujęcia teoretycznych podstaw kształtowania się międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej poprzez uczestnictwo w handlu międzynarodowym. 6. Teoretyczne podstawy aktywnego uczestnictwa gospodarki narodowej w międzynarodowych obrotach czynnikami wytwórczymi i kształtowania się jej międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności. 7. Międzynarodowa zdolność konkurencyjna i międzynarodowej konkurencyjność w świetle teorii lokalizacji działalności gospodarczej w świecie. 8. Kształtowanie się międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej w świetle klasycznej i neoklasycznej teorii wzrostu gospodarczego. 9. Współczesna teoria wzrostu gospodarczego oraz kształtowanie się międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej. 10. Konkurowanie w skali międzynarodowej i procesy zbieżności oraz rozbieżności gospodarczej w świetle teorii. 11. Tranformacja systemowa i kształtowanie się międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej. 12. Zarys problemów organizacji oraz polityki kształtowania międzynarodowej zdolności konkurencyjnej i międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Wpływ zmian społecznych i kulturowych na ewolucję modeli biznesowych ROZDZIAŁ II. Motywacja pracowników jako element społecznej odpowiedzialności biznesu ROZDZIAŁ III. Działalność kieleckich przedsiębiorstw w aspekcie społecznej odpowiedzialności ROZDZIAŁ IV. Budowanie trwałych relacji z pracownikami w organizacji odpowiedzialnej społecznie. ROZDZIAŁ V. Społeczna odpowiedzialność menedżerów - ujęcie socjologiczne ROZDZIAŁ VI. Społeczna odpowiedzialność organizacji medialnych na przykładzie Telewizji Polsat ROZDZIAŁ VII. Turkusowe zarządzanie jako odpowiedź na narastające trendy organizacyjne ROZDZIAŁ VII. Wyzwania wobec zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach turkusowych ROZDZIAŁ IX. Transformacja w organizację zieloną i jej wpływ na wydajność organizacji ROZDZIAŁ X. Świadomość ekologiczna konsumentów w kontekście koncepcji zero waste ROZDZIAŁ XI. Międzynarodowe programy promujące proekologiczne rozwiązania w portach morskich ROZDZIAŁ XII. Model układu relacyjnego podmiotów partycypujących w ekonomii współdzielenia ROZDZIAŁ XIII. Myślenie cyklem życia jako paradygmat nowoczesnego zarządzania produktem ROZDZIAŁ XIV. Wiek pracowników jako determinanta ich lojalności wobec pracodawcy (na przykładzie jednostek ochrony zdrowia) ROZDZIAŁ XV. Zarząd sukcesyjny z perspektywy przedsiębiorcy, jego spadkobierców, pracowników i kontrahentów ROZDZIAŁ XVI. Programy onboardingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ROZDZIAŁ XVII. Logistyczne determinanty kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ XVIII. Polityka transportowa Unii Europejskiej wobec wyzwań środowiskowych ROZDZIAŁ XIX. Bariery we współpracy proinnowacyjnej uczelni i przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Stan i prognozy rozwoju gospodarczego i ich wpływ na działania przedsiębiorstw w Polsce, 2. Makrotrendy w zachowaniach nabywców a strategia rozwoju przedsiębiorstwa, 3. Przedsiębiorstwo polskie przedsiębiorstwem unijnym, 4. Chiny - szanse i zagrozenia dla polskich przedsiębiorstw, 5. Znaczenie planowania i myślenia strategicznego w budowaniu nowoczesnej komunikacji marketingowej, 6. Strategiczny trójkąt - strategia, procesy, projekty, 7. Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, 8. Kreatywność a zdobywanie przewagi konkurencyjnej, 9. Skuteczność komunikacji indywidualnej w programach lojalnościowych, 10. Skuteczne przywództwo źródłem przewagi konkurencyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Efektywność, modele jej oceny i ich ewolucja: Rozdział 2. Efektywność procesów zarządzania zasobami ludzkimi: 2.1. Efektywność procesów ZZL; 2.2. Wskaźniki dla obszaru pierwszego; 2.3. Wskaźniki dla obszaru drugiego; 2.4. Wskaźniki dla trzeciego obszaru; 2.5. Inne wskaźniki mające wpływ na częstotliwość omawianych procesów; 2.6. Dyskusja dotycząca wdrożenia efektywności procesów; 2.7. Wybrane warunki uzyskiwania efektywności; 2.8. Ograniczenia procesowe. Rozdział 3. Marketing a budowanie efektywności ekonomicznej przedsiębiorstwa: 3.1. Rola marketingu w przedsiębiorstwie; 3.2. Strategia marketingowa a efektywność ekonomiczna; 3.3. Efektywność w zarządzaniu portfelem produktów; 3.4. Zarządzanie ceną; 3.5. Wybory w obszarze kanałów dystrybucyjnych; 3.6. Decyzje w zakresie komunikacji marketingowej. Rozdział 4. Komunikacja a efektywność - analiza współczesnego stanu i trendów rozwoju: 4.1. Komunikacja, założenia, definicje; 4.2. Komunikacja biznesowa; 4.3. Komunikacja wewnętrzna: zasady, cechy, metody; 4.4. Komunikacja menedżerska; 4.5. Komunikacja mobilna. Rozdział 5. Efektywność przedsiębiorstwa a decyzje inwestycyjne: 5.1. Istota inwestycji i jej rodzaje; 5.2. Decyzje inwestycyjne i rachunek efektywności inwestycji; 5.2.1. Bezwzględny rachunek efektywności inwestycji; 5.2.2. Względny rachunek efektywności inwestycji; 5.3. Efektywność przedsiębiorstwa a opłacalność inwestycji; 5.4. Ryzyko w ocenie inwestycji i jego wpływ na efektywność przedsiębiorstwa. Rozdział 6. Efektywność przedsiębiorstwa a pomiar i kreowanie wartości: 6.1. Istota zarządzania wartością przedsiębiorstwa; 6.2. Standardy wartości; 6.3. Efektywność przedsiębiorstwa a kreowanie wartości; 6.4. Czynniki niefinansowe, jako szczególne determinanty efektywności i wartości przedsiębiorstwa; 6.5. Ryzyko w pomiarze wartości przedsiębiorstwa oraz efektywności jej kreowania. Rozdział 7. Struktura kapitału a efektywność przedsiębiorstwa: 7.1. Źródła finansowania przedsiębiorstwa; 7.2. Koszt i struktura kapitału; 7.3. Dźwignia finansowa; 7.4. Mierniki efektywności w zarządzaniu strukturą kapitału. Rozdział 8. Zarządzanie płynnością finansową a efektywność przedsiębiorstwa: 8.1. Płynność finansowa w przedsiębiorstwie; 8.2. Analiza poziomu płynności finansowej; 8.3. Kapitał obrotowy; 8.4. Zarządzanie zapasami; 8.5. Zarządzanie należnościami; 8.6. Zarządzanie środkami pieniężnymi; 8.7. Krótkoterminowe zarządzanie kapitałem. Rozdział 9. Zarządzanie ryzykiem a efektywność ekonomiczna przedsiębiorstwa: 9.1. Istota ryzyka; 9.2. Rodzaje ryzyka; 9.3. Zarządzanie ryzykiem; 9.4. Identyfikacja ryzyka; 9.5. Miary ryzyka. Rozdział 10. Efektywność działalności badawczo-rozwojowej i innowacyjnej w przedsiębiorstwie: 10.1. Działalność B+R, czyli jak przejść od teorii do praktyki; 10.2. Zarządzanie działalnością badawczo-rozwojową i innowacyjną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istota, źródła i ewolucja marketingu terytorialnego. 2. Terytorium jako specyficzny produkt. 3. Konkurencja a konkurencyjność jednostek terytorialnych. 4. Rola i pozycja strategii marketingowej w strukturze strategii jednostki terytorialnej. 5. Możliwości segmentacji w wyborze docelowych podmiotów działań marketingowych w jednostkach terytorialnych. 6. Wizerunek, marka i pozycjonowanie jednostki terytorialnej. 7. Ograniczenia aplikacji instrumentów cenowych i dystrybucyjnych w marketingu terytorialnym. 8. Promocja w marketingu terytorialnym. 9. Struktura narzędzi marketingu terytorialnego i tendencje ich rozwoju. 10. Uwarunkowania skuteczności i efektywności zastosowania marketingu w jednostkach terytorialnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy marketingu terytorialnego / Magdalena Florek. - Wyd. 3 zm. - Poznań : Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2013. - 185, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
Istota, źródła i ewolucja marketingu terytorialnego. 2. Terytorium jako specyficzny produkt. 3. Konkurencja a konkurencyjność jednostek terytorialnych. 4. Rola i pozycja strategii marketingowej w strukturze strategii jednostki terytorialnej. 5. Możliwości segmentacji w wyborze docelowych podmiotów działań marketingowych w jednostkach terytorialnych. 6. Wizerunek, marka i pozycjonowanie jednostki terytorialnej. 7. Ograniczenia aplikacji instrumentów cenowych i dystrybucyjnych w marketingu terytorialnym. 8. Promocja w marketingu terytorialnym. 9. Struktura narzędzi marketingu terytorialnego i tendencje ich rozwoju. 10. Uwarunkowania skuteczności i efektywności zastosowania marketingu w jednostkach terytorialnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Technologia, innowacje i innowacyjność w badaniach ekonomicznych. 2. Rola innowacyjności w rozwoju gospodarczym. 3. Polityka proinnowacyjna - pojęcie i cele. 4. Polityka proinnowacyjna w skali makroekonomicznej. 5. Polityka proinnowacyjna w skali mezoekonomicznej. 6. Znaczenie i uwarunkowania polityki proinnowacyjnej w skali mikroekonomicznej. 7. Polityka innowacyjna w Polsce na tle innych krajów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Porównanie wyników gospodarczych i pozycja konkurencyjna Polski w 2005 r. 1. Rozwój gospodarczy i jego konwergencja. 21. Międzynarodowa pozycja konkurencyjna Polski. Część II: Czynniki konkurencyjności polskiej gospodarki. 3. Zasoby i ich produktywność. 4. Instytucje i ich jakość. Część III: Innowacje i ich wpływ na konkurencyjność Polski. 5. Zdolność innowacyjna Polski na tle pozostałych nowych krajów. 6. Innowacyjność polskiego przemysłu.. Część IV: Pobudzanie konkurencyjności gospodarki. 7. Pozycja Polski w rozszerzonej Unii Europejskiej. 8. Instrumenty wspierające proces przemian strukturalnych. Część V: Zagadnienia konkurencyjności: przyczynek do teorii. 9. Teoria i metodologia. Krytyczna ocena stosowanych metod analizy. 10. Podstawowe problemy pomiaru międzynarodowej konkurencyjności gospodarki kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej