Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(49)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(6)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(21)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(34)
Autor
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(8)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(3)
Lewicka-Strzałecka Anna
(3)
Rok Bolesław
(2)
(Red.) Bożena Borkowska
(1)
Baszkowski Adam
(1)
Berger Peter L
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Bąk Dariusz
(1)
Chryssides George D
(1)
Cmok Jarosław
(1)
Czerniak Adam
(1)
Czul Karolina
(1)
Dołęgowski Tomasz
(1)
Gajdzik Bożena
(1)
Gerus Ewa
(1)
Gosztyła Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Hampden-Turner Charles
(1)
Hoc Stanisław (1948- )
(1)
Huntington Samuel P
(1)
Jabłońska-Bonca Jolanta (1953- )
(1)
Jung Marcin (1979- )
(1)
Kaczocha Włodzimierz
(1)
Kaler John H
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Karolak Stefan J
(1)
Kaźmierczak Magdalena
(1)
Kietliński Krzysztof
(1)
Klimczak Bożena
(1)
Koroluk Sławomir
(1)
Korten David C
(1)
Kuc Iwona
(1)
Kurczewska Agnieszka
(1)
Manderla Aleksandra
(1)
Masewicz Walery
(1)
Mering Leszek
(1)
Michnowski Lesław
(1)
Migoń Mieczysław P
(1)
Motak Dominika
(1)
Myśliwiec Grzegorz
(1)
Nawrot Bogumiła
(1)
Nowara Piotr
(1)
Nowicka-Jasińska Monika
(1)
Olejnik Rafał
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Pełka Bogusław (1928-2003)
(1)
Pietrzkiewicz Tadeusz
(1)
Pietrzkiewicz Tadeusz (1911-2005)
(1)
Podgórska Barbara
(1)
Powałowski Andrzej (1951- )
(1)
Prusak Feliks (1939- )
(1)
Przygoda Michał
(1)
Przyłębski Andrzej
(1)
Reyes Victor Martinez
(1)
Sapijaszka Zofia
(1)
Siewierski Jacenty
(1)
Sikora Jan (1947- )
(1)
Sikołowska Julita
(1)
Simbierowicz Hanna
(1)
Simmel Georg (1858-1918)
(1)
Sowinski Grzegorz
(1)
Sowiński Sławomir (1968- )
(1)
Sroka Robert
(1)
Stabryła Adam (1942- )
(1)
Szot-Gabryś Teresa
(1)
Szulczewski Grzegorz
(1)
Trompenaars Fons
(1)
Walkowiak Jerzy
(1)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(1)
Wasilkowski Andrzej
(1)
Weber Max
(1)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(1)
Wielomski Adam
(1)
Wojtczak-Szyszkowski Jerzy Andrzej
(1)
Woroniecki Paweł
(1)
Wyleżoł Anna
(1)
Wąsik Marek
(1)
Zakrzewska-Bilewska Agnieszka
(1)
Zamiara Krystyna
(1)
Zatorski Tadeusz
(1)
Łuczka Dagmara
(1)
Żemigała Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(50)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(50)
angielski
(1)
Temat
Etyka biznesu
(28)
Gospodarka
(11)
Etyka zawodowa
(7)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(7)
Gospodarka kapitalistyczna
(6)
Zarządzanie
(5)
Zarządzanie ryzykiem
(5)
Menedżerowie
(4)
Ryzyko
(4)
Cyberprzestępczość
(3)
Globalizacja
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Ryzyko gospodarcze
(3)
Administracja
(2)
Decyzje
(2)
Ekonomia
(2)
Etyka globalna
(2)
Etyka społeczna
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Konkurencja
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Nauki ekonomiczne
(2)
Organizacja
(2)
Prawa człowieka
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Religia
(2)
Rynek pracy
(2)
Ryzyko finansowe
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Savoir-vivre
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Studenci
(2)
Antropolgia filozoficzna
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Apartheid
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Buddyzm
(1)
Budownictwo mieszkaniowe
(1)
Cybernetyka
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Dobro pacjenta (etyka lekarska)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Etyka
(1)
Filozofia ekologiczna
(1)
Finanse
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka okrężna
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
Grupy nacisku
(1)
Handel
(1)
Hinduizm
(1)
Ideologia
(1)
Indie
(1)
Intencjonalność
(1)
Internet
(1)
Inwestycje
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Judaizm
(1)
Język łaciński
(1)
Kapitalizm
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Konflikt palestyńsko-izraelski
(1)
Konfrontacja (prawo)
(1)
Konfucjanizm
(1)
Konstytucja
(1)
Kontratypy (prawo)
(1)
Kooperatywy mieszkaniowe
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kryzys
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kultura materialna
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Mediacja rówieśnicza
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Migracje
(1)
Misja przedsiębiorstwa
(1)
Międzynarodowy Trybunał Karny
(1)
Model biznesowy
(1)
Motywacja pracy
(1)
Mowa nienawiści
(1)
Nadużycie prawa podmiotowego
(1)
Naprawienie szkody
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Nauka społeczna kościola katolickiego
(1)
Nauki polityczne
(1)
Nauki społeczne
(1)
Nielegalne wysypiska odpadów
(1)
Niemcy
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Ochrona dóbr osobistych
(1)
Odpowiedzialność społeczna
(1)
Opinia publiczna
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Afryka
(1)
Chile
(1)
Chiny
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Izrael
(1)
Kanada
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Palestyna
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(7)
Praca zbiorowa
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Monografia
(3)
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Publicystyka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(30)
Filozofia i etyka
(22)
Zarządzanie i marketing
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu; 2. Audyt etyczny organizacji; 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny; 4. Etos ludzi i instytucji biznesu; 5. Etyczne aspekty działań marketingowych; 6. Etyka biznesu; 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji; 8. Etyka ekonomii; 9. Etyka gospodarcza; 10. Etyka powinności- deontologizm; 11. Etyka pożytku- utylitaryzm; 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa; 13. Etyka w public relations; 14. Etyka w sferze finansów; 15. Fuzje i przejęcia- analiza etyczna; 16. Geneza etyki działalności gospodarczej; 17. Infrastruktura etyczna biznesu; 18. Kodeksy i programy etyczne; 19. Konflikt interesów; 20. Konsumenci: prawa i obowiązki; 21. Korupcja; 22. Ład korporacyjny; 23. Menedżer- deontologia zawodu; 24. Oceny i decyzje moralne; 25. Odpowiedzialność wobec pracowników; 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności; 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego; 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności; 29. Religia i biznes; 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu; 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania; 32. Teoria cnót; 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne; 34. Trwały i zróżnicowany rozwój; 35. Umowa społeczna; 36. Whistleblowing; 37. Zasada podwójnego skutki w działalności gospodarczej; 38. Zaufanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia podstawowe: Biznes, prawo, etyka; Prawo i etyka w teorii i w opiniach polskich przedsiębiorców; Compliance-Management. Charakterystyka i warunki powodzenia; Rola prawa i etyki w kształtowaniu modelu gospodarczego; Od etyki w polityce do etyki w biznesie. Standardy a rzeczywistość; Konflikt w działalności gospodarczej - aspekt prawny i etyczny; Gospodarka jako czysta konstrukcja?; Zasada podwójnego skutku w etyce, prawie i biznesie; Etyka biznesu w świetle encyklik papieskich; Człowiek jako podmiot naturalnego prawa do pracy a kwestia społeczna w nauczaniu Jana Pawła II. Z doświadczeń biznesu: Problematyka integralności etycznej w zarządzaniu przedsiębiorstwami w kontekście globalnego kryzysu gospodarczego; Corporate governance - jak to robimy BRE Banku; Kodeks etyczny - pierwszy krok na krętej drodze ku stworzeniu etycznej kultury organizacji. Spilit & Lester - kodek etyczny korporacji GE. Z doświadczeń administracji publicznej: Obowiązywanie i słuszność. O roli etyki gospodarczej w zagospodarowaniu sfery publicznej; Kodeksy etyczne w jednostkach terenowej administracji publicznej - czy to konieczne?; Doskonalenie etyczne pracowników służby cywilnej w ramach służby przygotowawczej. Z doświadczeń innych krajów: Odpowiedzialność korporacji za łamanie praw człowieka w prawie amerykańskim na podstawie Alien Tort claims Act. Pro domo sua: Rola i znacznie ekonomicznej szkoły wyższej w propagowaniu wiedzy dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu (raport z badan)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Próba ukonstytuowania etyki biznesu w polu działalności gospodarczej, R.II Koncepcja kontraktowa w ramach teorii sprawiedliwości wedle Johna Rawlsa, R.III zagadnienie teorii stron zainteresowanych, R.IV ład rynkowy a etyka biznesu: związek działalności gospodarczej z działaniem etycznym, R.V Ład rynkowy a etyka biznesu: charakterystyka wybranych koncepcji ładu rynkowego, R.VI Doskonalenie przyszłości w horyzoncie antropologicznym a etyka biznesu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Etyczne abecadło. 2. Etyczny wymiar lobbingu. 3. Czas na etykę biznesu. 4. Etyka zachowań społecznych. 5. Rak korupcji. 6. Etyczne decydowanie. 7. Polska, świat i etyka; Zamiast zakończenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Społeczna odpowiedzialność w działalności przedsiębiorstw: 1. Główne czynniki zmian w upowszechnianiu koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu; 2. Geneza i pojęcie społecznej odpowiedzialności biznesu; 2.1. Definiowanie społecznej odpowiedzialności w środowisku; akademickim; 2.2. Definiowanie społecznej odpowiedzialności przez organizacje międzynarodowe; 3. Modele społecznej odpowiedzialności. II. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ: 1. Specyfika funkcjonalna i zarządcza przedsiębiorstw sektora PMMŚ; 2. Istota zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ; 3. Zarządzanie społecznie odpowiedzialne w ujęciu procesowym; 3.1. Obszary społecznej odpowiedzialności; 3.2. Teoria interesariuszy: zarządzanie zgodne z CSR w kontekście "wielorakich aktorów"; 3.3. Systemowe podejście do zarządzania zgodnego z CSR. III. Identyfikacja czynników determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne w sektorze PMMŚ oraz perspektywy badawcze: 1. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w PMMŚ; 1.1. Czynniki zewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 1.2. Czynniki wewnętrzne wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne; 2. Stan dotychczasowych badań na temat CSR w sektorze PMMŚ na świecie; 3. Polski dorobek w zakresie badań na temat CSR w sektorze PMMŚ. IV. Metodyka badań empirycznych: 1. Cel oraz zakres badań empirycznych; 2. Charakterystyka badania przygotowawczego; 3. Charakterystyka badania właściwego; 4. Przetwarzanie i analiza danych; 5. Charakterystyka badanej zbiorowości. V. Ocena czynników wpływających na zarządzanie społecznie odpowiedzialne w badanych przedsiębiorstwach: 1. Koncepcja CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.1. Znajomość pojęcia CSR oraz sposoby jego definiowania przez PMMŚ; 1.2. Ocena ważności i charakter przesłanek wdrażania CSR w badanych przedsiębiorstwach; 1.3. Podejmowane działania w obszarach CSR w badanym sektorze przedsiębiorstw; 2. Czynniki wpływające na zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.1. Analiza i ocena czynników zewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 2.2. Analiza i ocena czynników wewnętrznych determinujących zarządzanie społecznie odpowiedzialne według badanych przedsiębiorstw; 3. Eksploracyjna analiza czynnikowa determinant zarządzania społecznie odpowiedzialnego w badanym sektorze PMMŚ; 4. Analiza współzależności między czynnikami wpływającymi na zarządzanie społecznie odpowiedzialne a wybranymi cechami; 5. Analiza współzależności między wdrożonymi znormalizowanymi systemami zarządzania a zaangażowaniem organizacji w inicjatywy CSR; 6. Korzyści wynikające z realizacji CSR w badanych przedsiębiorstwach. VI. Doskonalenie zarządzania społecznie odpowiedzialnego w sektorze PMMŚ: 1. Ocena podstawowych obszarów CSR przez badany segment PMMŚ; 2. Wnioski z przeprowadzonych badań; 3. Kierunki doskonalenia procesu zarządzania społecznie odpowiedzialnego w PMMŚ oraz nowe wyzwania badawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Człowiek i społeczeństwo / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; red. Elżbieta Piechorowska ; Tom 24)
Cz. I Etyka a nauki społeczne: 1. O trudnościach wpływania etyki na morlaność, czyli o różnych wymiarach i granicach absolutyzacji i deabsolutyzacji etyki, 2. Etyka jako "organon" badań naukowych XXI wieku, 3. Aksjologiczność i rtyczność nauk społecznych. Cz.II Środowisko akademickie a etyka: 1. Epidemie społeczne w środowisku akademickim, 2. Czy uczonemu potrzebna jest odwaga?, Cz.III Przedmiot badań społecznych a etyka: 1. Etyka w administracji i biznesie - przedsiębiorczość czy legalizm?, 2. Problem możliwości etycznej refleksji nad gospodarką, 3. Dylematy etyki dziennikarskiej, 4. Badanie ksenofobii jako dylemat etyczny, Cz.IV Etyczny wymiar procedur badawczych: 1. Testowy pomiar inteligencji i ilorazu inteligencji (IQ). O etycznych konsekwencjach respektowania standardów naukowych dla psychologicznej praktyki diagnostycznej, 2. Przyjaźń jako narzędzie pracy antropologa. Wątpliwości etyczne, 3. Czy w badaniach jakościowych wybory metodologiczne są problemem etycznym?, 4. Ironia antropologiczna, etnocentryzm i inne etyczne aspekty badań terenowych według Clifforda Geertza, 5. Etyka i dobre obyczaje w wywiadzie naukowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
O etyce biznesu; Bizens i jego etos; Zarządzanie i jego etos; Zastosowania i refleksje etyczne; Etyka biznesu jako przedmiot nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Standardy etyczne jednoczącej się Europy; Etyczne zasady tworzenia bogactwa; Etyczny wymiar życia gospo- darczego w świetle badań empirycznych; Etyka w organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomia i Świat Współczesny)
1. Miedzy wolnością gospodarczą a odpowiedzialnością społeczną biznesu, 2. Ekonomia i etyka. Szkic metodologiczny, 3. Etyczna infrastruktura działalności gospodarczej, 4. Dumping. implikacje społeczno-etyczne, 3. Konflikt interesu, 5. Etyka zobowiazań finansowych i stosunek do instytucji upadłości konsumenckiej, 6. Dysfunkcje poslkiej transformacji, 7. Społeczne problemy wzrostu gospodarczego - analiza ekonometryczna, 8. Czy kapitalizm polski moze być etyczny?, 9. Upadłości przedsiębiorstw a etyka, 10. Etyka w nauce ekonomii i w polityce gospodarczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Religijne, historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu: Etyka gospodarowania z punktu widzenia wielkich religii; Historyczne i kulturowe uwarunkowania etyki biznesu. Cz.II Etyka biznesu - wybrane kwestie: Etyka a teoria gier; odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw. Cz.III Zarządzający i zarządzanie: Funkcje zarządzania i ich kontekst etyczny; Etyczny kierownik, menedżer i lider; Role kierownicze i ich kontekst etyczny; Zarządzanie: misja (służba) społeczna czy kosztowna usługa; Misja, wizja i cele organizacji - kontekst etyczny; Zarządzanie w organizacjach biurokratycznych i związane z tym problemy etyczne; Organizacje postbiurokratyczne w globalizującej się gospodarce; Uwagi końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZĘŚĆ I ETYKA OPISOWO-NORMATYWNA W TURYSTYCE. Rozdział 1. Turystyka - jej funkcje oraz czynniki rozwoju: 1.1. Uwagi wstępne; 1.2. Pojęcie turystyki i ruchu turystycznego; 1.3. Charakterystyka usług turystycznych; 1.4. Typologie turystów; 1.5. Podziały turystyki i jej funkcje; 1.5.1. Turystyka aktywnością gospodarczą; 1.5.2. Turystyka aktywnością wypoczynkowo-rekreacyjną; 1.5.3. Turystyka aktywnością zdrowotną; 1.5.4. Turystyka aktywnością kulturowo-poznawczą; 1.5.5. Turystyka aktywnością religijno-pielgrzymkową; 1.5.6. Turystyka aktywnością wychowawczo-edukacyjną; 1.6. Czynniki rozwoju współczesnej turystyki. Rozdział 2. Podstawowe pojęcia oraz zagadnienia i problemy etyki: 2.1. Uwagi wstępne; 2.2. Sokrates jako twórca i nauczyciel etyki; 2.3. Sokratejskie rozumienie cnoty oraz sumienia; 2.4. Arystoteles - pojęcie etyki oraz etyka „złotego środka" i „trzy formy przyjaźni; 2.5. Etos (gr. ethos - obyczaj, zwyczaj); 2.6. Dylemat etyczny (gr. dilemma - podwójna przesłanka); 2.7. Doktryna etyczna - koncepcja etyczna - zawodowy kodeks etyczny; 2.8. Pojęcie etyki - podział etyki - moralność; 2.9. Rozumienie wartości; 2.9.1. Istnienie wartości; 2.9.2. Urzeczywistnianie wartości; 2.10. Normy moralne; 2.11. Relatywizm etyczny; 2.12. Oceny moralne; 2.13. Czy za świadczone dobro należy się nagroda?; 2.14. Znaczenie etyki - czy możliwy jest ład (porządek) etyczny?. Rozdział 3. Etyczne relacje turystów z mieszkańcami oraz mieszkańców z turystami: 3.1. Uwagi wstępne; 3.2. Etyczne aspekty relacji społecznych w turystyce; 3.3. Etyka turysty wobec siebie; 3.4. Etyka turysty wobec mieszkańców i innych turystów; 3.5. Etyka mieszkańców wobec turystów; 3.6. Etyka mieszkańców wobec innych mieszkańców. Rozdział 4. Zasady etyczno-zawodowe dla pracowników samorządu terytorialnego tworzących politykę turystyczną: 4.1. Uwagi wstępne; 4.2. Samorządy terytorialne jako podmioty kształtujące regionalną i lokalną politykę turystyczną; 4.3. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników administracji samorządowej kształtujących politykę turystyczną. Rozdział 5. Etyka osób zajmujących się promocją turystyczną: 5.1. Uwagi wstępne; 5.2. Promocja w turystyce i jej instrumenty; 5.3. Etyczne aspekty w promocji turystycznej. Rozdział 6. Etyka w zrównoważonym rozwoju turystyki: 6.1. Uwagi wstępne; 6.2. Istota idei zrównoważonego rozwoju; 6.3. Etyczne aspekty zrównoważonej turystyki. Rozdział 7. Turystyka odpowiedzialna etycznie: 7.1. Uwagi wstępne; 7.2. Koncepcja turystyki odpowiedzialnej etycznie; 7.3. Praktyczne aspekty turystyki odpowiedzialnej etycznie w kodeksach etycznych - wybrane przykłady; 7.4. Turystyka odpowiedzialna etycznie - potrzeba dyskusji; 7.5. Turystyka odpowiedzialna etycznie - dylematy edukacji. CZĘŚĆ II ETYKA NORMATYWNA W TURYSTYCE - PROJEKT. Rozdział 8. Koncepcja etyczna w odniesieniu do działalności turystycznej: 8.1. Uwagi wstępne; 8.2. Wartość naczelna - osoba ludzka oraz „norma personalistyczna". Wartość osoby ludzkiej; 8.3. Inne wartości i normy komponujące się z wartością naczelną; 8.3.1. Wartość Innego; 8.3.2. Wartość oraz norma tolerancji; 8.3.3. Wartość pracy oraz „godność ludzkiej pracy"; 8.3.4. Człowieczeństwo jako wartość etyczna oraz jej normy moralne; 8.3.5. Wartość prawdy (gr. aletheia, łac. veritas) i norma prawdomówności; 8.3.6. Klasyczne cnoty etyczne; 8.3.7. Turystyka jako kulturowo-etyczna podstawa urzeczywistniania wartości oraz wartości Innego i tolerancji; 8.4. Etyka przekonań, powinności, obowiązków i odpowiedzialności. Rozdział 9. Zasady etyczno-zawodowe dla właścicieli oraz menedżerów przedsiębiorstw turystycznych w zakresie polityki kadrowej: 9.1. Uwagi wstępne; 9.2. Zasady etycznej konkurencji na wolnym rynku; 9.3. Zasady etyczne świadczonej płacy - płacy sprawiedliwej; 9.4. Zasady etyczne i zawodowe zatrudniania pracowników; 9.5. Zasady etyczno-zawodowe nagradzania pracowników; 9.6. Zasady etyczno-zawodowe karania pracowników. Rozdział 10. Etos zawodowy właścicieli i menedżerów przedsiębiorstw oraz szefów instytucji i organizacji turystycznych: 10.1. Uwagi wstępne; 10.2. Wartości osobowe jako podstawy urzeczywistniania etosów; 10.3. Przypomnienie i rozwinięcie pojęcia etosu; 10.4. Etos właścicieli przedsiębiorstw turystycznych; 10.5. Etos menedżerów przedsiębiorstw turystycznych; 10.6. Etos szefów instytucji oraz organizacji turystycznych; 10.7. Etos przedsiębiorcy - menedżera w agroturystyce; 10.8. Dylematy etyczne przedsiębiorcy i menedżera; 10.9. Normy etyczno-zawodowe dla pracowników przedsiębiorstw, organizacji i instytucji turystycznych. Rozdział 11. Zasady etyczno-zawodowe oraz etos zawodowy dla przewodników i pilotów turystycznych: 11.1. Uwagi wstępne; 11.2. Dylematy etyczne przewodników oraz pilotów; 11.3. Zasady etyczno-zawodowe pracy przewodników oraz pilotów; 11.4. Etos zawodowy przewodników oraz pilotów turystycznych. Rozdział 12. Urzeczywistnianie etyki w zespole pracowniczym a kodeksy etyczne: 12.1. Uwagi wstępne; 12.2. Techniczne metody urzeczywistniania etyki w zespole pracowniczym; 12.3. Kodeks etyczny. Racje uzasadniające przyjęcie kodeksu; 12.4. Jak opracować kodeks etyczny; 12.5. Wartości i normy moralne oraz zasady etyczno-zawodowe w kodeksie. Rozdział 13. Społeczna odpowiedzialność biznesu - w tym biznesu turystycznego: 13.1. Uwagi wstępne; 13.2. Przedmiotowy zakres odpowiedzialności biznesu oraz zasady (i normy) powszechnych obowiązków; 13.3. Podmiotowy zakres odpowiedzialności oraz zasady (i normy) indywidualnych zobowiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Status NAUKOWY i wybrane współczesne źródła etyki: Etyka jako nauka i praktyka; Prawa człowieka jako źródła norm etycznych we współczesnym świecie; Aksjologiczny wymiar Unii Europejskiej; 2. Etyka w różnych sferach życia publicznego: Etyka i prawo; Etyka w administracji i życiu zawodowym; Etyka w życiu gospodarczym; Etyka w polityce; Zasady etyczne w dokumentach polskich partii politycznych; Sumienie "strażnika demokracji". O standardach etycznych w mediach; Etyka w nauce. Kontekst nauk społecznych; Problemy etyczne w sporcie; 3. Etyka w praktyce współczesnego życia publicznego: Etyka jako "siła bezsilnych". Wybrane świadectwa i świadkowie skuteczności wartości moralnych w życiu publicznym i politycznym XX w.; Dysfunkcje etyczne w sferze publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Standardy w Europie i na świecie: Społeczna odpowiedzialność korporacji - wyzwania stojące przed uniwersalnymi standardami korporacyjnej uczciwości; Europejskie i światowe standardy etyki oraz społecznej odpowiedzialności w działalności gospodarczej. Cz.II Znaczenie norm i zasad: Partykularność czy uniwersalność europejskich standardów etycznych?; Stan przygotowań prawno-administracyjnych do wprowadzenia europejskich standardów odpowiedzialności społecznej funkcjonariuszy publicznych; Zmiana roli Polski z kraju dostosowującego się w kraj pomagającym innym we wprowadzeniu europejskich standardów etyki i społecznej odpowiedzialności; Etyka biznesu a konsumenci; Standardy nadzoru korporacyjnego; Zasady etycznego postępowania w firmie; Czy należy ukrywać strategiczny wymiar etyki? Cz.III Badania i zastosowania: Sześćdziesiąt zasad etycznych w społecznej encyklice Centesimus annus wkładem do europejskich standardów; Etyczne implikacje jakości; Inicjatywy tworzenia zasad ładu korporacyjne go w wybranych krajach postsocjalistycznych; Standardy etyczne w kontekście wielokulturowości, zmiennego otoczenia i wirtualnej rzeczywistości; Etyka zawodowa badaczy; Europejskie standardy wykonywania wolnych zawodów; Usługi turystyczne w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu; Sygnalizowanie zachowań nieetycznych w organizacjach w perspektywie europejskich standardów etyki biznesu; Europejskie standardy reklam.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część analityczna: Wartość a pieniądz; Substancjalna wartość pieniądza; Pieniądz w szeregach celów; Część syntetyczna: Wolność indywidualna; Ekwiwalent pieniężny wartości osobowych; Styl życia; Posłowie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Antropologiczne podstawy orientacji działań na wartości, Formy społecznej samoorganizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia przygotowana w celu uczczenia jubileuszu 45-lecia pracy naukowej prof. dr hab. Bożeny Klimczak. Obok curriculum vitae Jubilatki zawiera teksty jej współpracowników dotyczące tematyki, którą się zajmuje. Jest interesującym zbiorem artykułów: od historycznego spojrzenia na elementy gospodarki i genezę demokracji, przez źródła etyki gospodarczej, wychowanie ku wartościom, po rozważania dotyczące roli państwa w gospodarce i granic wolności jednostki gospodarującej, ujmowane także przez pryzmat różnych religii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Etykieta - po co? komu? i dlaczego? 1.1. Etykieta w biznesie - przeżytek czy pomocna wiedza? 1.2. Charakterystyka polskiej kultury narodowej 1.3. Etykieta towarzyska vs etykieta służbowa 1.4. Główne zasady etykiety biznesu Rozdział 2. Precedencja w relacjach służbowych 2.1. Powitanie i przedstawianie się 2.2. Pożegnanie a zasady precedencji 2.3. Zapoznawanie ze sobą osób 2.4. Tytułowanie 2.5. Wymiana wizytówek - jak to robić dobrze? 2.6. Pierwszeństwo w codziennych sytuacjach Rozdział 3. Przyjmowanie gości 3.1. Precedencja stanowisk publicznych w Polsce 3.2. Usadzanie gości przy stole konferencyjnym 3.3. Przyjmowanie gości w gabinecie 3.4. Witanie gości z mównicy Rozdział 4. Netykieta 4.1. Ogólne zasady korespondencji e-mailowej 4.2. Zwroty grzecznościowe w korespondencji e-mailowej 4.3. Prawo autorskie a korespondencja e-mailowa 4.4. Media społecznościowe Rozdział 5. Etykieta telefoniczna 5.1. Podstawowe zasady etykiety telefonicznej 5.2. Często popełniane błędy Rozdział 6. Etykieta podczas przyjęć 6.1. Spotkania służbowe w restauracji 6.2. Przyjęcia na stojąco 6.3. Przyjęcia zasiadane 6.4. Usadzanie gości Rozdział 7. Autoprezentacja w biznesie 7.1. Efekt pierwszego wrażenia 7.2. Komunikacja niewerbalna 7.3. Komunikacja werbalna 7.4. Wygląd zewnętrzny 7.5. Dress Code 7.6. Kolory w garderobie służbowej - „Orły są szare, a papugi kolorowe" 7.7. Umiejętności interpersonalne Rozdział 8. Różnice kulturowe w biznesie. Co kraj to biznesowy obyczaj 8.1. Kultury świata 8.2. Różnice kulturowe w wybranych krajach; Zakończenie; Bibliografia; Odpowiedzi do testów; O Autorce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Lektury Menedżera)
Wstęp; Etyczne aspekty strategicznej analizy marketingowej firmy i jej otoczenia; Modelowanie przewagi konkurencyjnej w rozwoju strategicznym; Gry wojenne korporacji ponadnarodowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej