Form of Work
Książki
(25)
Status
only on-site
(20)
available
(10)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(11)
Czytelnia
(20)
Author
Nikitorowicz Jerzy
(4)
Kubinowski Dariusz
(3)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Misiejuk Dorota
(2)
Niktorowicz Jerzy
(2)
Sobecki Mirosław
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Andrzejewski Bolesław
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bolten Jürgen
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kossak-Główczewski Kazimierz
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Kubiszyn Marta
(1)
Kulesza Marek
(1)
Muszyńska Jolanta
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pilch Tadeusz
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Tomiuk Sylwester
(1)
Urban Janina
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Year
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(19)
Country
Poland
(25)
Language
Polish
(25)
Subject
Edukacja międzykulturowa
(25)
Pluralizm społeczny
(5)
Pedagogika kultury
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Kultura
(3)
Wychowanie
(3)
Edukacja regionalna
(2)
Migracje
(2)
Młodzież
(2)
Szkolnictwo
(2)
Świadomość narodowa
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Cyganie
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Edukacja europejska
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Języki
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mniejszości (socjol.)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Obywatelstwo
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Polska
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Raport z badań
(1)
Religia
(1)
Slużba więzienna
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Sztuka
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Więzienia
(1)
Więziennictwo
(1)
Więźniowie
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Zachowanie
(1)
Śmiech
(1)
Subject: place
Czechy
(1)
Litwa
(1)
Polska
(1)
41 results Filter
No cover
Book
In basket
(Człowiek - Środowisko Życia - Edukacja / red. Wiesław Theiss)
ISBN: 978-83-7441-783-9
Cz.I Edukacja wielokulturowa - koncepcje i formy: 1. Wielokulturowość jako kategoria pedagogiczna, 2. Edukacja wielokulturowa - implkajce dla systemu oświaty. Cz.II Instytucja kultury w środowisku lokalnym: 1. Instytucja kultury w środowisku lokalnym - wyzwania aksjologiczne, programowe i organizacyjne, 2. Edukacja wielokulturowa w programach instytucji kultury. Cz.III Edukacja środowiskowa - obszary i formy: 1. Pamięź i dziedzictwo w pracy społeczno-kulturalnej, 2. Miejsca - przestrzenny wymiar animacji i edukacji, 3. Obecność - edukacja i animacja w środowisku loklanym
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-88149-85-7
Edukacja międzykulturowa - tradycje, współczesność, nowe wyzwania; Edukacja miedzykulturowa - konteksty polityczne, społeczne i ogólnopedagogiczne, Procesy globalizacji i przemiany kulturowe a wychowanie i style życia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 378 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-89190-97-0
Wstęp, 1. Etniczność i obywatelskość- konteksty teoretyczne, Prognozy nowej Europy w kontekście realizowania zadań edukacji międzykulturowej, Etniczność i obywatelskość trudnym problemem edukacyjnym nie tylko "Nowej Europy", Obywatelstwo i tożsamość społeczna na pograniczach w warunkach Unii Europejskiej, Tożsamość Europejczyka-fakt czy artefakt?, Etniczności a obywatelskość, Europejska obywatelskość- strefa elit, czy worek bez dna?, Tożsamośc społeczna w "innej nowoczesności", 2. Etniczność i obywatelskość w warunkach Drugiej Rzeczpospolitej, Świadomość narodowa mniejszości na Kresach Wschodnich Drugiej Rzeczpospolitej, Absolwent prywatenj świeckiej szkoły żydowskiej jako obywatel Drugiej Rzeczpospolitej, Bikulturowość a wychowanie obywatelskie w działalności Żydowskiego Klubu Myśli Państwowej w Wilnie 1929-1939, Źródła wychowania państwowego Tatarów polskich w latach 1918-1939, Idea obywatelska w Drugiej Rzeczpospolitej w kontekście rodziny chłopskiej, 3. Etniczność i obywatelskość jako kategorie w kształceniu i wychowaniu, Wychowanie obywatelskie współczesnego dziecka-w perspektywie edukacji szkolnej oraz globalizacji mediów elektronicznych, Służebna rola pedagogiki ponowoczesnej, Stałość i zmienność. Poczucie tożsamości narodowej młodzieży i nowy wymiar edukacji obywatelskiej, Wychowanie obywatelskie-konteksty dydaktyczne, Działalność stowarzyszeń młodzieżowych,a wychowanie obywatelskie młodego pokolenia Polaków na przykładzie "Parlamentu Młodzieży" z Przemyśla, Obywatelskość jako wartość ceniona przez studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku w ich systemie wartości oraz w procesie wychowania, Strategia kształcenia a szacunek wobec zróżnicowania etnicznego, Sztuka w kontekstach kreowania wspólnot społecznych, obywatelskich, etnicznych i narodowych, 4. Etniczność i obywatelskość na pograniczu kultur, Obywatelskie zasady postrzegania mniejszości narodowych, Miejsce polskiej mniejszości narodowej w społeczeństwie obywatelskim Republiki Litewskiej, Potomkowie wypędzonych, Obywatel Europy?, Proces socjalizacji do grupy mniejszościowej a wartości kultury na przykładzie tożsamości kulturowej Białorusinów w Polsce, Edukacja Międzynarodowa w Niemczech na przykładzie współpracy polsko-niemiejciej, Tożsamość młodzieży zaolziańskiej-konsekwencja konformizmu czy buntu, Tożsamość etniczna jednostki w kontekście pogranicza, Prawa mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce, Mniejszości w szkolnictwie krajów skandynawskich-studium z pedagogiki porównawczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-233-2032-2
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-232-1640-1
1. Kultura-komunikacja-interkulturowość, 2. Nie wiemy, co czynimy: o kulturowych uwarunkowaniach naszego działania, 3. Obchodzenie się z obcym i z obcością, 4. Multikulturowość a interkulturowość do bycia obok siebie do bycia ze sobą, 5. Interkulturowe uczenie się, 6. Porcja informacji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89574-43-8
1. Edukacja międzykulturowa - zadania i możliwości. 2. Procesy kreowania tożsamości kulturowej. 3. Program uwrażliwiania kulturowego "Ku tożsamości międzykulturowej". 4. Holistyczna koncepcja edukacji międzykulturowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 220)
ISBN: 978-83-7204-799-1
1. Wielokulturowość i edukacja- zagadnienia ogólne, ujęcia porównawcze: Wielokulturowość i edukacja; Oświata e środowisku polietnicznym- kształtowanie obywatelskiej tożsamości w Ukrainie; Integracyjna funkcja oświaty wielokulturowej; Kształcenie ogólne a edukacja do wielokulturowości- wzajemne relacje i inspiracje; Edukacja międzykulturowa w kontekście badań pedagogiki porównawczej; Wielokulturowy kontekst poradnictwa zawodowego; Kształcenie dla wspólnej przyszłości; 2. Edukacja ustawiczna w warunkach wielokulturowych: doświadczenia i propozycje ukraińskie: Edukacja ustawiczna mniejszości narodowych w Ukrainie w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Narodowe ramy kwalifikacji- podstawowy sposób rozwiązania problemu edukacji ustawicznej; Edukacja przez całe życie- aspekt wielokulturowy; Kształcenie informatyczne w systemie edukacji ustawicznej- w warunkach polikulturowych; Rozwój kształcenia ustawicznego w warunkach wielokulturowego zglobalizowanego świata; Rozwój kulturowy człowieka w systemie edukacji ustawicznej Ukrainy; Miejsce i rola klasycznego uniwersytetu Ukrainy w organizacji edukacji dorosłych; Edukacja ustawiczna dorosłych: problematyka i perspektywy; 3. Edukacja ustawiczna na rzecz wielokulturowości- doświadczenia i propozycje polskie: Ku pograniczu i człowiekowi pogranicza w warunkach wielokulturowości- nowa idea edukacji ustawicznej; Kształcenie międzykulturowe w szkole z perspektywy pedagogiki religii; Edukacja ustawiczna dorosłych na pograniczu polsko-czeskim w kontekście wielokulturowości; Młodzież jako uczestnik kształcenia ustawicznego- aktualne doświadczenia edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim; Tożsamość Śląska a jego wielokulturowość; Edukacja do dialogu międzyreligijnego jako edukacja permanentna; Inteligencja lokalna na rzecz zbliżenia narodów; Pedagogika dialogu kultur w wychowaniu estetycznym w warunkach ponowoczesności; 4. Globalizacja- integracja europejska, wielokulturowość w edukacja zawodowa, pedagogika pracy i rozwój człowieka: Pedagogika pracy a globalizacja; Wolność duchowa człowieka jako determinanta jego stałego rozwoju; Kształcenie do wielokulturowości- wyzwanie w kontekście realizowania karier zawodowych; Kulturologiczne zasady kształcenia zawodowego we współczesnej szkole zawodowej; Wielokulturowy paradygmat oceny jakości działalności wykładowcy w szkole wyższej; Filozoficzne aspekty kształcenia inżynierów w środowisku wielokulturowym; Wpływ procesów eurointegracyjnych na rozwój oświaty zawodowej w Bułgarii i Polsce; 5. Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: Pedagogika Polski i Ukrainy w rozleglejszych wymiarach; Wychowanie a rozwiązywanie problemów z przeszłości Polski i Ukrainy; Wzbogacanie współpracy pedagogów Polski i Ukrainy; Współpraca międzynarodowa jako czynnik dialogu wielokulturowego w warunkach komunikacji interaktywnej: polski kierunek w działalności Narodowego Uniwersytetu im. I. Ogienki w Kamieńcu Podolskim; Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: próba bilansu; 6. Kształcenie, dokształcanie i praca zawodowa nauczycieli w szerokim kontekście wielokulturowości: Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w warunkach wielokulturowości- studium z pogranicza polsko-czeskiego; Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela w warunkach wielokulturowości; Kształcenie u kandydatów na nauczycieli gotowości do edukacyjnej wymiany kulturowej; Refleksja w działalności pedagogicznej współczesnego nauczyciela-wychowawcy; Indywidualność nauczyciela a pedagogiczna technologia; Rola nauczyciela w świetle wyzwań integrującej się Europy- przemiany i dylematy; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczyciela zwodu w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Tworzenie polikulturowego światopoglądu w kształceniu podyplomowym nauczycieli; Aspekt kulturologiczny przygotowania językowego nauczyciela-filologa; 7. Problemy edukacji i kształcenia (się) oraz tożsamości w warunkach wielokulturowości: Wpływ kultur epokowych na rozwój systemu oświaty we Francji; Tożsamość kulturowa młodzieży studenckiej Ukrainy i Polski; E-pedagogika a współczesne systemy nauczania na odległości; Zapewnienie więzi kulturowych- zadaniem edukacji; Wybrane aspekty edukacji w wielokulturowym społeczeństwie; Problematyka zapewnienia ciągłości oświaty we współczesnych warunkach; Edukacja w zakresie powsz4echnej samoobrony- przymus czy powinność? Dylematy edukacji do wielokulturowości; Paradygmat nauki i sztuki. Metodologiczny punkt widzenia rozwoju oświaty w społeczeństwie wielokulturowym; Kształcenie w warunkach wielokulturowości wyzwaniem współczesnej szkoły; Koncepcyjne ujęcie kształcenia środowiska oświatowego w edukacji ustawicznej; Dialog z kulturowo Innym drogą do określenia własnej tożsamości; Motywy kształcenia osobistej odpowiedzialności; Miejsce i rozwój pedagogiki społecznej w przygotowaniu zawodowym studiujących w systemie szkolnictwa wyższego Ukrainy
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-89468-47-5
Cz. I teoretyczno - metodologiczne podstawy pedagogiki kultury jako współczesnej subdyscypliny humanistycznej. Cz. II W poszukiwaniu istoty człowieczeństwa i jego różnych przejawów w kulturze współczesnej: perspektywa antropologiczno- pedagogiczna., Cz. III Oblicza " swojskości/tutejszości" i "obcości/inności" w kontekście kształtowania się tożsamości kulturowej współczesnego człowieka: implikacje edukacyjne cz. IV Ponowoczesność , popkultura i cyberkultura jako wyzwania pedagogiki współczesnej;. Cz. V wartości humanistyczne i funkcje wychowawcze różnych dziedzin sztuki współczesnej;. Cz. VI W kierunku alternatywnych orientacji teorii i praktyki działalności kulturalnej i edykacyjnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-7431-030-8
1. kultura i międzykulturowość a języki obce; 2. Międzykulturowość jako kompetencja w nauczaniu języków obcych; 3. Nauczyciel języka obcego jako pośrednik kulturowy; 4. Obserwacja praktyki lekcyjnej: metodologia i materiał badawczy; 5. Wyniki badań obserwacyjnych; 6. praktyka lekcyjna a poglądy nauczycieli w świetle badań w różnych krajach europejskich
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łodzkiego / Uniwersytet Łódzki)
ISBN: 978-83-7525-105-0
1. Wielokulturowość, 2. Polska "wielokulturowość", 3. Implikacje pedagogiczne wielokulturowości, 4. Dziecko w wieku przedszkolnym wobec "inności", 5. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 6. Nauczyciel przedszkola wobec wielokulturowości - wyzwania współczesnej edukacji, 7. Wizerunke nauczyciela wychowania przedszkolnego, 8. Nauczyciel i jego umiejętności w kontekscie przygotowania do edukacji wielokultrowej i edukacji międzykulturowej, 9. Ja i świat - analiza treści dzieciecych rysunków jako odzwierciedlenie "jakości" pracy nauczyciela w odniesieniu do poznawania przez dzieci ludzi innych kultur, ras i wyznań, 10. "Profesjonalizm" nauczyciela wychowania przedszkolengo w obliczu narastającej wielokulturowości
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pedagogika kultury / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN - Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej ; Tom 1/2005)
ISBN: 83-227-2489-6
Teksty źródłowe; Studia i rozprawy; Komunikaty z badań; Opracowania metodyczne; Sprawozdania; Recenzje.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Pedagogika kultury / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN - Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej ; Tom 3/2007)
ISBN: 978-83-2272778-2
Studia i rozprawy: 1. Wybrane orientacje kulturowe pedagogiki niemieckiej, 2. Jana Pawła II myślenie o kulturze i jego inspiracje dla pedagogiki kultury, 3. Cień nieuchwytnego. O twórczości w perspektywie pedagogiki kultury, 4. Rozwijanie aktywności kulturalnej młodzieży i jej wiedzy o kulturze w praktyce edukcji szkolnej, 5. Pedagogika ( z wnetzra) kultury i nowa paideia, 6. Wokół zagadnień wychowawaczego oddziaływania dramatu, 7. Spektakl teatralny w perspektywie pedagogii dialogu, 8. Sztuka teatralna w rzeczywistości społecznej - przeszłość i teraźniejszość. Debata: 8. Fragmenty debaty przeprowadzonej w ramach konferencji "Akademickie kształcenie animatorów i menedżerów kultury w Polsce: koncepcje, doświadczenia, wyzwania w dniach 13-14 czerwca 2006 roku w Lublinie. Komunikaty z badań: 9. Uwagi Jana Pawła II i Paula Evdokimowa na tamat roli kobiet we współczesnej kulturze chrzescijańskiej, 10. Niespieszność, czyli o zapomnianym postulacie w edukacji kulturalnej (podążając śladem Jerzego Stempowskiego), 11. Zespołowa aktywność kulturalna młodziezy akadameickiej wyższych uczelni publicznych w Lublinie: analiza porównawacza, 12. Wizje pracy zawodowej młodziezy w obszarze kultury. Opracowania metdoyczne: 13. Sztuka - uczeń - nauczyciel. Możliwośći i zagrożenia współczesnej edukacji muzycznej, 14. Drama w kształceniu animatorów kultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61209-30-0
Część I: Perspektywa historyczna w kształtowaniu się wspólnot. Migracje jako zjawisko historyczne; Kształtowanie się tożsamości kulturowej staroobrzędowców na ziemiach białoruskich; Migracje a konstruowanie społeczeństwa obywatelskiego z udziałem mniejszości narodowych i tenicznych w województwie pomorskim po drugiej wojnie światowej i w okresie transformacji ustrojowej; Utrata wspólnoty i dramat migracji Żydów białostockich; Organizacje mniejszości żydowskiej we Wrocałwiu - historia i ewolucja; Więziotwórcza rola matki podczas emigracji na początku XX wieku i w okresie miedzywojennym; Polityczność a upolitycznienie: edukacyjne praktyki mitu założycielskiego (tradycji). Część II: Migranci wobec wspólnot zastanych. Migranci wobec wspólnoty zastanej: strategie radzenia sobie z dyskryminacją; Społeczeństwo a migranci - problemy stare i nowe; Migracje jako zjawisko demograficzne współczesnej Europy; Społeczne koszty migracji zagranicznych z perspektywy regionów peryferyjnych; Migracje - kontekst nie tylko edukacyjny; Budowanie spójności społecznej w Unii Europejskiej w warunkach migracji; Społeczne i pedagogiczne skutki migracji poakcesyjnych; Imigranci w wielokulturowym środowisku pracy; Produkt czy sprzedawca? - Edukacja międzykulturowa a migracje zarobkoe i kontakty biznesowe; Uchodźcy czeczeńscy wobec wspólnoty zastanej w Białymstoku - studium empiryczne. Część III: Między integracją a marginalizacją. Polscy Amerykanie - o strategiach wrastania w warunkach niejednorodności kulturowej; Miedzy integracją a marginalizacją. Doświadczenia stresu akulturacyjnego przez polskie dzieci w niemieckiej szkole; Miedzy integracją a marginalizacją. Wybór jednostkowych strategii akulturacyjnych i ich uwarunkowania; Migranci i ich sposoby radzenia sobie z sytuacją imigranta w perspektywie stygmatu społecznego. Implikacje dla problematyki kierowania wspólnoty i potrzeby edukacji międzykulturowej; Odmienne konsekwencje emigracji matek i ojców dla rodzin pozostających w kraju. Prezentacja wstępnych wyników badań; Motywacje migracji ludzi młodych w ramach wolontariatów zagranicznych na przykładzie Międzynarodowego Wolontariatu Don Bosco (MWDB); Przeżycia dzieci migrantów - głos z gabinetu psychoterapeutycznego; Wspólnota Świadków Jehowy na Dolnym Śląsku jako grupa stygmatyzowana; Naturalizacja imigrantów jako projekt edukacyjny. Amerykańskie i australijskie starania na rzecz integracji kulturowej; Problemy adaptacji kulturowej uchodźców czeczeństkich na przykładzie ośrodka dla uchodźców w Białymstoku; Dylematy integracji dzieci czeczeńskich w kontekście sytuacji szkolnej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7611-470-5
Cieszyńska szkoła badań pogranicza; Problematyka wielokulturowości oraz edukacji międzykulturowej w działalności naukowo-badawczej i dydaktycznej Zakładu i Katedry Pedagogiki Ogólnej Uniwersytetu Śląskiego na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie (1989-2009). I. Czas społeczny a pedagogika i edukacja międzykulturowa: Idea postępu w czasie społecznym Katedry Pedagogiki Ogólnej Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w ośrodku akademickim w Cieszynie; O stawaniu się pogranicznym - refleksji kilka na okoliczność 20-lecia spotkań Cieszyńskich badaczy Pogranicza; Twórcze kreowanie się tożsamości problemem współczesnej edukacji międzykulturowej; Europejska tożsamość a kultura symboliczna antyku w pedagogice międzykulturowej; "Nowy nieporządek świata" a kształtowanie (się) tożsamości globalnej. Ku pedagogice odpowiedzialności w XXI wieku; Edukacja kulturowa we współczesnej pedagogice. Wielokulturowość i konteksty lokalne; Turystyka kulturalna - zagrożenie czy szansa dla edukacji międzykulturowej?. II. Więzi społeczne w sytuacji wielokulturowości: Konflikt - bariery czy szansa w kształtowaniu pozytywnych relacji międzykulturowych; Rzecz o możliwych polach konfliktów w środowiskach zróżnicowanych etnicznie i zadaniach edukacji międzykulturowej; Więzi społeczne w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - droga ku (prze)trwaniu; Wybrane mechanizmy wpływu społecznego - ich rola w edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa - szansą na budowanie "kultury zaufania"; Więzi społeczne i identyfikacja społeczna w perspektywie społeczeństwa informacyjnego. III. Historia i współczesność mniejszości narodowych i etnicznych na pograniczach: Wiejskie szkolnictwo elementarne na Górnym Śląsku po zakończeniu wojny trzydziestoletniej (na przykładzie wiosek położonych na północ od Rybnika, w późniejszym dekanacie dębieńskim); Polskie gimnazjum w Orłowej jako środowisko kształtowania tożsamości polskiej mniejszości narodowej na Zaolziu - w stulecie jego powstania; Wyzwania współczesności wobec edukacji regionalnej i międzykulturowej; Tożsamość na pograniczu jako kategoria do badania: łotewskie implikacje - cieszyńskie inspiracje. IV. Wielo- i międzykulturowość w kształtowaniu świata: Przeobrażenia systemu aksjo-normatywnego a problemy edukacji; W poszukiwaniu dialogu, współpracy i jedności. Nauczanie Kościoła katolickiego dotyczące ekumenizmu; Edukacja międzykulturowa - drogą kształtowania wrażliwości na Innego; Edukacja międzykulturowa w kontekście teorii rozwoju Lwa S. Wygotskiego; Tematyka gender i queer w ujęciu edukacji międzykulturowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8095-492-2
Zawiera: Część I: 1. Różnorodność kulturowa populacji więziennej: polityka karna i penitencjarna wobec skazanych cudzoziemców w Polsce i Unii Europejskiej; Organizacyjne i kulturowe trudności wykonywania kary pozbawienia wolności wobec cudzoziemców. 2. System penitencjarny wobec wyzwań wielokulturowości: Przestrzenie uobecniania się różnorodności kulturowej w systemie penitencjarnych; Edukacja wielokulturowa w systemie penitencjarnym; Edukacja międzykulturowa a kultura organizacyjna systemu penitencjarnego. 3. Strukturalny model funkcjonowania systemu penitencjarnego; Reguły wprowadzania zmiany do struktury systemu. 4. Problemy praktyki wykonywania kary pozbawienia wolności wobec skazanych muzułmanów: Islamofobia medialna a potencjalne konflikty w relacjach między kulturami; Różnorodność obrzędów skazanych muzułmanów w kontekście jakości warunków odbywania kary; Dieta jako wyraz prawa do manifestowania odmienności religijnej osadzonego muzułmanina; Relacje społeczne w świecie muzułmańskim a problem interakcji z funkcjonariuszkami. Część II: 5. Metodologiczne założenia badań triangulacyjnych, diagnozujących reagowanie systemu penitencjarnego na wyzwania wielokulturowości: Rola badań triangulacyjnych w w diagnozie relacji kulturowych; Pragmatyka więzienna wobec oczekiwań wynikających z odmienności kulturowej skazanych muzułmanów. 6. Przestzenie uobecniania się zróżnicowania kulturowego w systemie penitencjarnym: Relacja między wykonawcami kary a mniejszością, czyli skazanymi muzułmanami; Wymiary aktywności funkcjonariuszy penitencjarnych wobec potrzeb kulturowych mniejszości; Edukacja wielokulturowa i międzykulturowa wsparciem dla praktyki penitencjarnej. 7. W kierunku strategii uwrażliwiania w edukacji wielokulturowej i międzykulturowej: Proponowane założenia uwrażliwiającej strategii edukacji wielokulturowej i międzykulturowej; Cele edukacji wielokulturowej i międzykulturowej dla penitencjarystyki; Metodyczne aspekty programu edukacyjnego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-62683-46-8
Rozdział 1: Holocaust Romów w edukacji szkolnej, Współczesne koncepcje edukacji etnicznej dzieci romskich w teorii i praktyce, Wielokulturowość jako problem w dobie globalizacji, Zwiększenie szans edukacyjnych uczniów romskich poprzez realizację zadań z „Programu na rzecz społeczności romskiej” w PSP Nr 1w Kędzierzynie -Koźlu, Kulturowe uwarunkowania stosunków Romów do edukacji szkolnej dziewcząt, Miejsce profilaktyki społecznej w edukacji międzykulturowej. Rozdział 2: Zaburzenia w zachowaniu ucznia a niepowodzenia a nauce, Psychoterapia a prawa dziecka w edukacji, Nauczanie filozofii w szkole jako profilaktyka niedostosowania społecznego młodzieży, Szkolna profilaktyka zaburzeń zachowania po stracie rodzica, Media - odbiór - edukacja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-682-6
Zawiera: Wielokulturowość – edukacja – tożsamość. O potrzebie konstruowania czasowego współrozumienia. Cz. I Tymczasowe poznanie: Edukacja etniczna i regionalna szansą reinhabilitacji. Od wielokulturowej ku międzykulturowej edukacji regionalnej; Polityczne i prawne aspekty edukacji międzykulturowej i dialogu międzykulturowego; Od praktyki do teorii edukacji regionalnej. Casus kaszubskości; Współczesna tożsamość kaszubska; Znaczenie edukacji regionalnej dla zachowania tożsamości i dziedzictwa kulturowego. Cz. II Edukacja: od doświadczania świata do (re)konstrukcji tożsamości: Szkolnictwo polskiej mniejszości narodowej na Białorusi. Osiągnięcia – tendencje – oczekiwania; determinanty egzogenne i endogenne wpływające na kondycję i jakość pracy kulturalno-oświatowej związków i stowarzyszeń mniejszościowych w województwie pomorskim; Współczesne autoidentyfikacje mieszkańców pogranicza etniczno-kulturalnego; Mariawici w przestrzeni edukacyjnej: od koherencji ku dyferencjacji (intra)dyskursu nad mniejszością mariawicką; O edukacji regionalnej. Z doświadczeń nauczyciela regionalisty; Głodnica – Cassubia Felix?; Codzienność i zdroworozsądkowość wychowania rodzinnego a możliwość jego waloryzacji regionalizmem. Refleksje na marginesie codzienności. Cz. III Język – edukacja – zmagania o tożsamość: Rola języka w edukacji służącej w budowaniu tożsamości na przykładzie Górnego Śląska; Nauczanie języków mniejszościowych: metody, działania, wyzwania. Przykład języków: bretońskiego, łużyckiego i kaszubskiego; Niemieckie szkolnictwo prywatne i nauczanie wędrowne na Pomorzu w latach 1926-1939; Kiedy język polski staje się obcym… O nauczaniu języka i kultury polskiej Polaków na Wschodzie. Cz. IV (Tymczasowe) propozycje edukacyjne: Od edukacji regionalnej do edukacji międzykulturowej – ku zbliżeniu ludzi i ich kultur; Edukacja regionalna wsparta na dziecięcym filozofowaniu. Refleksje z pogranicza praktyki; Dialog międzykulturowy i polska szkoła; Edukacja regionalna a media masowe; Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej; Szkoła Suki Biłgorajskiej – rodzinna inicjatywa muzycznej edukacji regionalnej; etnoedukacja – pomiędzy myśleniem globalnym a działanie lokalnym; Doświadczanie edukacji regionalnej w przestrzeni pogranicza na przykładzie programu „Klasa dziedzictwa kulturowego); Edukacja regionalna na Kurpiowszczyźnie; Edukacja międzykulturowa wobec polityki migracyjnej Unii Europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-61209-31-7
1. Wspólnoty a wspólnotowość: Wspólnoty i migracje w społeczeństwach wielokulturowych; Fundamenty aksjologiczne kreowania wspólnoty w warunkach migracji; Postrzeganie przez migrantów wspólnotowości domu rodzinnego; Wspólnota w procesach rewitalizacji dziedzictwa kulturowego. Konteksty edukacyjne; Wspólnota rodzinna w warunkach migracji zagranicznej; Sytuacja życiowa dzieci w rodzinach rozłączonych; Zjawisko sieroctwa w kontekście Wspólnoty; Tożsamość europejska w kontekście Wspólnoty; Nowe tendencje edukacyjne a wspólnoty kulturowe; Gościnność wspólnot. W stronę pedagogiki azylu; Znaczenie wartości kulturowych: patchwork - tożsamość czy enklawy kulturowe - refleksje na przykładzie społeczeństwa w Niemczech; Tożsamości społeczne Polaków w dobie globalizacji i transformacji systemowej. 2. Tożsamość w warunkach migracji: Tożsamość i asymilacja emigrantów w nowej przestrzeni życiowej i rodzinnej; Rzecz o tożsamości młodzieży na Opolszczyźnie i możliwych wpływach wyjazdów za pracą poza region; Wspólnota w kulturze indywidualizmu; Wspólnotowość i indywidualna tożsamość człowieka - w poszukiwaniu przychylnej przestrzeni do życia; Zmienny charakter tożsamości w kontekście emigracji; Tożsamość Polaków na emigracji; Problemy tożsamościowe młodzieży polonijnej północnej Francji. Generowanie etosu emigranta; Kościół katolicki wobec procesów kształtowania tożsamości polonijne w Wielkiej Brytanii; Radzenie sobie z kryzysem tożsamościowym w sytuacji przesiedlenia; Od "światów równoległych" do Leitkultur - wpływ edukacji międzykulturowej na przemiany społeczności tureckiej w Niemczech. 3. Idee edukacji międzykulturowej wobec wspólnoty i problemów migracji: Klasyczne koncepcje edukacji międzykulturowej wobec działalności artystycznej imigrantów; Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej wobec edukacji dzieci i imigrantów; Młodzież akademicka wobec "swoich" i "obcych". Mechanizmy kształtowania się postaw wobec odmienności - refleksja teoretyczna i empiryczne egzemplifikacje; Wspólnoty religijne a edukacja obywatelska; Sytuacja społeczno-prawna mniejszości narodowych w Polsce; Możliwości realizacji zadań edukacji międzykulturowej w pracy nauczyciela na przykładzie Ośrodka dla Cudzoziemców w Niemcach/Leonowie - doniesienia z badań; W poszukiwaniu bezpieczeństwa - uchodźcy z Czeczenii w Białymstoku; Uwrażliwianie dzieci i młodzieży na odmienność kulturową - jako istotny element programu zajęć w placówkach wsparcia dziennego; Edukacja do tolerancji na wszelką odmienność poprzez kontakt ze sztuką i różnorodnymi wzorcami kulturowymi (szczebel kształcenia - edukacja przedszkolna); Znaczenie kapitału społecznego w minimalizowaniu wykluczenia społecznego - w opinii przyszłych pedagogów; Kondycja wspólnot w Polsce po transformacji ustrojowej
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia Pedagogiczne / pod red. Franciszek Rzepka)
ISBN: 978-83-89631-83-1
1. Imigracja- nowe wyzwanie?: Imigranci- cudzoziemcy w polskiej rzeczywistości; Obcokrajowcy w ustawodawstwie polskim; Imigranci- obcokrajowcy a polska polityka oświatowa; Programy szkolne a perspektywa wychowania wielokulturowego i edukacji europejskiej; 2. Szkoła polska a problem edukacji europejskiej i wychowania wielokulturowego: Zadania szkoły w świetle edukacji europejskiej i wychowania w duchu wielokulturowości; Nauczyciel w szkole europejskiej wielokulturowej; Metoda cooperative learning w szkole europejskiej wielokulturowej; 3. Nauczyciel w obliczu wielokulturowości i wychowania do wspólnej Europy- wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu: Podstawy metodologiczne badań; Wyniki badań empirycznych wśród nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych na Podhalu; Synteza wyników; 4. Rola przedmiotów szkolnych w wychowaniu wielokulturowym i edukacji europejskiej: Język polski; Języki obce; Historia; Geografia; Muzyka; Religia
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2545)
ISBN: 978-83-226-1666-6
1. Zadania rozwojowe na tle koncepcji rozwoju psychicznego. 2. Pedagogiczne implikacje rozwoju i zadań rozwojowych. 3. Społeczesńtwo i społeczne warunki edukacji jako wyznaczniki zadań rozwojowych. 4. Zadania rozwojowe i społeczne warunki edukacji w perspektywie metodologicznej. 5. Stan reliazacji zadań rozwojowych adolescentów. 6. Kryzys rozwojowy i konflikt w edukacji szkolnej - prezentacja wyników badań.. 7. Społeczne warunki edukacji stymulatorem i inhibitorem kształtowania się tożsamości młodzieży. 8. Między asymilacją i transgresją w poszukiwaniu klucza do tajemnicy kształtowania się tożsamości dorastających.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again