Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(19)
Autor
Nikitorowicz Jerzy
(4)
Kubinowski Dariusz
(3)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Misiejuk Dorota
(2)
Niktorowicz Jerzy
(2)
Sobecki Mirosław
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Andrzejewski Bolesław
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bolten Jürgen
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Derda Olga
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Furman Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł (1968- )
(1)
Hallada Marek
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kossak-Główczewski Kazimierz
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalska Dorota ( pedagogika)
(1)
Kożyczkowska Adela
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kubiszyn Marta
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kulesza Marek
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Lulek Barbara
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Muszyńska Jolanta
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Piasecka Małgorzata
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Sarleja Teresa Z
(1)
Sawicki Krzysztof
(1)
Skowroński Piotr
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Surzykiewicz Janusz
(1)
Szlosek Franciszek
(1)
Tomiuk Sylwester
(1)
Urban Janina
(1)
Urbanek Arkadiusz
(1)
Urbańska Magda
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Żukiewicz Arkadiusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Edukacja międzykulturowa
(27)
Pedagogika kultury
(4)
Wychowanie
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Kultura
(3)
Młodzież
(3)
Pluralizm społeczny
(3)
Wielokulturowość
(3)
Edukacja regionalna
(2)
Migracje
(2)
Szkolnictwo
(2)
Świadomość narodowa
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyganie
(1)
Diagnoza
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorzy klauni
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja globalna
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Fundacja "Dr Clown"
(1)
Hipoterapia
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Innowacje
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Języki
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Mediatorzy szkolni
(1)
Metody nauczania
(1)
Międzykulturowość
(1)
Mniejszości (socjol.)
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Obywatelstwo
(1)
Odmienność kulturowa
(1)
Oficerowie
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Polacy za granicą
(1)
Polityka kulturalna
(1)
Polska
(1)
Praca hybrydowa
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Profilaktyka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Reformy nauki i szkolnictwa wyższego
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Socjologia dzieciństwa
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wojskowe
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Sztuka
(1)
Służba więzienna
(1)
Terapia śmiechem
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Twórczość
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Umuzykalnianie
(1)
Wady postawy
(1)
Więziennictwo
(1)
Więźniowie
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Litwa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Opracowanie
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Uwikłanie edukacji w kontekst społeczny: Społeczeństwo wobec Szkoły- szkołą wobec przyszłości. Rozważania o polskiej polityce oświatowej; Ciągłość i zmiana czy bierność i niekontrolowane odruchy- w którym kierunku zmierza Szkoła?; Społeczne nierówności i ich wpływ na osiągnięcia szkolne- stary problem ze współczesnej perspektywy; Szkoła w doświadczeniach studentów I roku UAM (2005/2006)- pierwszego rocznika reformy edukacji. Zarys koncepcji badań i fragmenty wyników; Klimat Szkoły i jego pomiar w kontekście problemowych zachowań uczniów; Przestrzeń uczenia się nauczycieli- idea społecznej teorii uczenia się we wspólnocie projektów Etienne'a Wagnera; Model dialogowej edukacji jako propozycja procesu przekazywania wiedzy; Koncepcja multiprofesjonalnego wsparcia dziecka w środowisku Szkoły- szanse i bariery; Szkolna edukacja zdrowotna- stan obecny i perspektywy; Działalność profilaktyczna w szkole- rzeczywistość a wyobrażenia. Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli w Dąbrowie Górniczej; Profilaktyka krzywdzenia dziecka w rodzinie jako nowe zadanie Szkoły- propozycja działań; 2. Szkoła w międzykulturowej i lokalnej przestrzeni społecznej: Potrzeby edukacyjne w realiach społeczeństwa wielokulturowego; Między asymilacją i transgresją- funkcje i zadania edukacji szkolnej w społecznościach wielokulturowych; Wizja Szkoły dla autochtonicznych mniejszości narodowych w zmieniającej się Europie na początku XXI wieku; Odmienność kulturowa w klasie szkolnej na przykładzie uczniów czeczeńskich w Polsce- badania kompetencji kulturowych nauczycieli; Przykłady realizacji edukacji regionalnej w wybranych szkołach województwa kujawsko-pomorskiego; "Małe Szkoły" w środowisku lokalnym regionu kujawsko-pomorskiego- założenia badawcze; Nauczyciel sprzymierzeniec. Upiększanie miast, gentryfikacja i rewitalizacja jako wyzwania animacyjne dla Szkoły; 3. Innowacje w edukacji szkolnej- podnoszenie jakości kształcenia: Demitologizacja romantycznej wizji Szkoły twórczej- w trosce o świadome nauczania umiejętności twórczych; Funkcje zadań dydaktycznych w rozwijaniu kompetencji twórczych uczniów; Edukacja medialna w reformie programowej obowiązującej od września 2009 r.- refleksje o potrzebach współczesnej Szkoły; Wykorzystanie mediów w edukacji szkolnej jako źródła innowacji pedagogicznych- badania nauczycieli; Szkołą wobec uczniowskiego uwikłania w sieci; Źródła sukcesu szkolnego Finlandii w badaniach międzynarodowej oceny uczniów OECD; Szkoła codzienna?- pytanie o możliwości wyrównywania szans dzieci w edukacji na podstawie niemieckich doświadczeń; Pedagogika Planu Marchtalskiego- model nauczania w szkołach katolickich w Niemczech; Reformy systemu szkolnictwa we Włoszech jako wyraz dążenia do rozwoju edukacji; Co to znaczy dobra Szkoła?- rozważania o efektywności Szkoły; Na drodze do idealnej Szkoły- innowacja, rozwój i ocena jakości w świetle międzynarodowej literatury
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział I. Konteksty diagnostyczne: Globalna różnorodność „rodzin światowych” oraz kierunki ich postrzegania; Diagnoza psychopedagogiczna w warunkach między- i wielokulturowości; Kompetencje do komunikacji międzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo – rzeczywistość czy iluzja?; Ojcostwo w doświadczeniu międzypokoleniowym. Analiza przypadków; Poczucie koherencji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym doświadczającej migracji rodzica. Rozdział II. Konteksty edukacyjne: Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra; Zmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły – doniesienie z badań; Wielokulturowe lekcje w gimnazjum na pograniczu kulturowym – na przykładzie szkół w województwie podlaskim; Wymiary przygotowania zawodowego nauczyciela i jego kompetencji w zakresie organizacji edukacji międzykulturowej w szkole. Rozdział III. Konteksty resocjalizacyjne: Kompetencje międzykulturowe w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Złe dzielnice. Pedagogika miejsca w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej; Kształcenie kompetencji międzykulturowych kadry instytucji penitencjarnych w Polsce – kontekst pracy z obcokrajowcami przebywającymi w izolacji więziennej. Rozdział IV. Konteksty metodyczne: O potrzebie uświadamiania studentom pedagogiki ich roli i zadań wobec grup mniejszościowych; Obcy, Inny, Swój – o budowaniu mostów na pograniczu kultur – warsztat z edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa w młodszym wieku szkolnym. Relacja z warsztatów uwrażliwiających na odmienność; Innowacyjne formy pracy w edukacji międzykulturowej. Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1. Terapia śmiechem a działalność doktorów klaunów: Podstawowe pojęcia wykorzystane w pracy; Założenia i praktyka terapii śmiechem; Placówka medyczna jako pogranicze kulturowe; Od terapii śmiechem do klaunowania; Działalność doktorów klaunów w kontekście instytucjonalnym; Doktor klaun jako wolontariusz; Uwagi i rady doświadczonych doktorów klaunów; Wolontariusze Fundacji "Dr Clown" o sobie i swojej pracy; 2. Niezbędnik wolontariusza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy - red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 218)
Wstęp; 1. Świadomość interkulturowości: Edukacja do międzykulturowości; Rozumienie kultur a wybijanie się na człowieczeństwo; Kultura sąsiedztwa i współpracy w kontekście lokalnym i międzynarodowym; Kolektywizm – indywidualizm jako przeciwstawne przejawy kulturowego rozwoju społeczeństw ludzkich (zarys problemu); Zainteresowania kulturowe osób starszych. 2. Środowisko a interkulturowość: Katalizator edukacji dla interkulturowości; Turystyka i możliwości wychowania interkulturowego; Internet i wycieczki w edukacji interkulturowej; Stowarzyszenie regionalne – stymulatorem aktywności lokalnej; Suwalszczyzna – region wielu narodów (z praktyki szkolnej). 3. Szkoła i nauczyciel dla interkulturowości: Nauczyciel szkoły zawodowej w upowszechnianiu edukacji dla interkulturowości, międzykulturowości czy wielokulturowości; Interkulturowe aspekty zawodowego rozwoju nauczycieli współczesnej szkoły; Rola szkoły zawodowej w przygotowaniu do zatrudnienia na europejskim rynku pracy; Zakład pracy jako organizacja wielokulturowa; Metoda projektów – nowe zadania dla uczniów i nauczycieli. 4. Interkulturowość jako nowe wyzwanie: Z zakresu edukacyjnych perspektyw aktualnych wyzwań cywilizacyjnych; Wychowanie dla wielokulturowości jako wyzwanie współczesnej edukacji; Przygotowanie do życia w społeczeństwach wielokulturowych; Znaczenie cech charakteru narodowego dla procesu edukacyjnego; Oczekiwania młodzieży szkolnej polskiej i niemieckiej wobec partnera życiowego; Studenci Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Zamościu wobec innych kultur; Edukacja dla interkulturowości – czy jest potrzebna? O edukacji międzykulturowej – refleksje organizatora i uczestnika; Moja droga do interkulturowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Międzynarodowa / red. Tadeusz Lewowicki)
Część I: Wokół problematyki tożsamości - kilka uwag, problemów i pytań. 1. Relacje Ja - My - Inni, czyli o edukacji międzykulturowej. 2. Kultura - społeczeństwo - jednostka. 3. Edukacja i kultura - psychokulturowe podejście do edukacji. 4. Orientacja na wartości u młodzieży. 5. Więzi społeczne i ich znaczenie dla edukacji międzykulturowej. Część II: Kategoria tożsamości w badaniach pedagogicznych. 1. Procesy identyfikacyjne i kształtowanie się tożsamości jednostki. 2. Tożsamość w perspektywie potrzeb. 3. Ojczyzna, naród i patriotyzm - wybory kulturowe młodzieży i edukacja międzykulturowa. 4. Partnerzy międzypokoleniowej transmisji dziedzictwa kulturowego. 5. Tożsamość kulturowa młodzieży i edukacja międzykulturowa. 6. Stałość i zmienność. Poczucie tożsamości narodowej młdozieży i nowy wymiar edukacji obywatelskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Wstęp, 1. Wielość kultur, 1.1 . Kultura człowieka i w człowieku, 1.2. Kultura jako komunikacja społeczna, 1.3. Typy kontaktu kultur i wynikające z nich postawy, 1.4. Kultura i cywilizacja, 1.5. Kultura i tradycja, 1.6. Kultura narodowa - Wielokulturowość - społeczeństwo wielokulturowe, 1.7. Etniczność w historii i współcześnie, 1.8. Dylematy kultur w międzycywilizacyjnym świecie, 2. Kultury etniczne i narodowe w Polsce. Sąsiedzi na pograniczach kulturowych, 2.1. My i inny, swoi i obcy, stereotypy i uprzedzenia, 2.2. Ku kulturze pogranicza. Ku człowiekowi pogranicza, 2.3. Charakter pogranicza polsko-białoruskiego, 2.4. Pogranicze białorusko-polskie, 2.5. Mniejszość narodowa i etniczna, 2.6. Funkcjonowanie mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce 2.7. Edukacja szkolna dzieci i młodzieży z mniejszości narodowych i etnicznych, 3. Idee edukacji w warunkach wielokulturowości, 3.1. Współczesne wyzwania i zadania edukacji, 3.2. Edukacja dla sukcesu czy umiejętności znoszenia i pokonywania porażek, 3.3. Edukacja etnocentryczna, akulturacyjna czy asymilacyjna, 3.4. Edukacja regionalna jako podstawa kreowania społeczeństwa wielokulturowego, 3.5. Edukacja kultywująca dziedzictwo kulturowe przodków, 3.6. Edukacja europejska, 3.7. Edukacja globalna - planetarna i globalna, 3.8. Edukacja wielokulturowa, 3.9. Edukacja i komunikacja międzykulturowa, 3.10. Edukacja obywatelska wobec współistnienia w globalnym świecie, 3.11 Edukacja ku wspólnocie, 4. Ku tożsamości międzykulturowej, 4.1. Próba określenia tożsamości, 4.2. Tożsamość społeczna, 4.3. Tożsamość indywidualna - jednostkowa - osobowa, 4.4. Tożsamość kulturowa, 4.5. Koncepcja kreowania tożsamości międzykulturowej, 4.6. Generowanie etosu w procesie kreowania tożsamości międzykulturowej, 4.7. Język - istotny element kreowania tożsamości kulturowej, 4.8. Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości, Podsumowanie, Zakończenie, Bibliografia, Słownik ważniejszych pojęć, Indeks osób
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek - Środowisko Życia - Edukacja / red. Wiesław Theiss)
Cz.I Edukacja wielokulturowa - koncepcje i formy: 1. Wielokulturowość jako kategoria pedagogiczna, 2. Edukacja wielokulturowa - implkajce dla systemu oświaty. Cz.II Instytucja kultury w środowisku lokalnym: 1. Instytucja kultury w środowisku lokalnym - wyzwania aksjologiczne, programowe i organizacyjne, 2. Edukacja wielokulturowa w programach instytucji kultury. Cz.III Edukacja środowiskowa - obszary i formy: 1. Pamięź i dziedzictwo w pracy społeczno-kulturalnej, 2. Miejsca - przestrzenny wymiar animacji i edukacji, 3. Obecność - edukacja i animacja w środowisku loklanym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja międzykulturowa - tradycje, współczesność, nowe wyzwania; Edukacja miedzykulturowa - konteksty polityczne, społeczne i ogólnopedagogiczne, Procesy globalizacji i przemiany kulturowe a wychowanie i style życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Etniczność i obywatelskość- konteksty teoretyczne, Prognozy nowej Europy w kontekście realizowania zadań edukacji międzykulturowej, Etniczność i obywatelskość trudnym problemem edukacyjnym nie tylko "Nowej Europy", Obywatelstwo i tożsamość społeczna na pograniczach w warunkach Unii Europejskiej, Tożsamość Europejczyka-fakt czy artefakt?, Etniczności a obywatelskość, Europejska obywatelskość- strefa elit, czy worek bez dna?, Tożsamośc społeczna w "innej nowoczesności", 2. Etniczność i obywatelskość w warunkach Drugiej Rzeczpospolitej, Świadomość narodowa mniejszości na Kresach Wschodnich Drugiej Rzeczpospolitej, Absolwent prywatenj świeckiej szkoły żydowskiej jako obywatel Drugiej Rzeczpospolitej, Bikulturowość a wychowanie obywatelskie w działalności Żydowskiego Klubu Myśli Państwowej w Wilnie 1929-1939, Źródła wychowania państwowego Tatarów polskich w latach 1918-1939, Idea obywatelska w Drugiej Rzeczpospolitej w kontekście rodziny chłopskiej, 3. Etniczność i obywatelskość jako kategorie w kształceniu i wychowaniu, Wychowanie obywatelskie współczesnego dziecka-w perspektywie edukacji szkolnej oraz globalizacji mediów elektronicznych, Służebna rola pedagogiki ponowoczesnej, Stałość i zmienność. Poczucie tożsamości narodowej młodzieży i nowy wymiar edukacji obywatelskiej, Wychowanie obywatelskie-konteksty dydaktyczne, Działalność stowarzyszeń młodzieżowych,a wychowanie obywatelskie młodego pokolenia Polaków na przykładzie "Parlamentu Młodzieży" z Przemyśla, Obywatelskość jako wartość ceniona przez studentów kierunków nauczycielskich Uniwersytetu w Białymstoku w ich systemie wartości oraz w procesie wychowania, Strategia kształcenia a szacunek wobec zróżnicowania etnicznego, Sztuka w kontekstach kreowania wspólnot społecznych, obywatelskich, etnicznych i narodowych, 4. Etniczność i obywatelskość na pograniczu kultur, Obywatelskie zasady postrzegania mniejszości narodowych, Miejsce polskiej mniejszości narodowej w społeczeństwie obywatelskim Republiki Litewskiej, Potomkowie wypędzonych, Obywatel Europy?, Proces socjalizacji do grupy mniejszościowej a wartości kultury na przykładzie tożsamości kulturowej Białorusinów w Polsce, Edukacja Międzynarodowa w Niemczech na przykładzie współpracy polsko-niemiejciej, Tożsamość młodzieży zaolziańskiej-konsekwencja konformizmu czy buntu, Tożsamość etniczna jednostki w kontekście pogranicza, Prawa mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce, Mniejszości w szkolnictwie krajów skandynawskich-studium z pedagogiki porównawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea wspólnoty dla edukacji. Społeczny kontekst budowania wspólnoty. Aksjologiczne i antropologiczne konteksty budowania wspólnoty. Wspólnota edukacyjna w świecie współczesnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kultura-komunikacja-interkulturowość, 2. Nie wiemy, co czynimy: o kulturowych uwarunkowaniach naszego działania, 3. Obchodzenie się z obcym i z obcością, 4. Multikulturowość a interkulturowość do bycia obok siebie do bycia ze sobą, 5. Interkulturowe uczenie się, 6. Porcja informacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja międzykulturowa - zadania i możliwości. 2. Procesy kreowania tożsamości kulturowej. 3. Program uwrażliwiania kulturowego "Ku tożsamości międzykulturowej". 4. Holistyczna koncepcja edukacji międzykulturowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 220)
1. Wielokulturowość i edukacja- zagadnienia ogólne, ujęcia porównawcze: Wielokulturowość i edukacja; Oświata e środowisku polietnicznym- kształtowanie obywatelskiej tożsamości w Ukrainie; Integracyjna funkcja oświaty wielokulturowej; Kształcenie ogólne a edukacja do wielokulturowości- wzajemne relacje i inspiracje; Edukacja międzykulturowa w kontekście badań pedagogiki porównawczej; Wielokulturowy kontekst poradnictwa zawodowego; Kształcenie dla wspólnej przyszłości; 2. Edukacja ustawiczna w warunkach wielokulturowych: doświadczenia i propozycje ukraińskie: Edukacja ustawiczna mniejszości narodowych w Ukrainie w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Narodowe ramy kwalifikacji- podstawowy sposób rozwiązania problemu edukacji ustawicznej; Edukacja przez całe życie- aspekt wielokulturowy; Kształcenie informatyczne w systemie edukacji ustawicznej- w warunkach polikulturowych; Rozwój kształcenia ustawicznego w warunkach wielokulturowego zglobalizowanego świata; Rozwój kulturowy człowieka w systemie edukacji ustawicznej Ukrainy; Miejsce i rola klasycznego uniwersytetu Ukrainy w organizacji edukacji dorosłych; Edukacja ustawiczna dorosłych: problematyka i perspektywy; 3. Edukacja ustawiczna na rzecz wielokulturowości- doświadczenia i propozycje polskie: Ku pograniczu i człowiekowi pogranicza w warunkach wielokulturowości- nowa idea edukacji ustawicznej; Kształcenie międzykulturowe w szkole z perspektywy pedagogiki religii; Edukacja ustawiczna dorosłych na pograniczu polsko-czeskim w kontekście wielokulturowości; Młodzież jako uczestnik kształcenia ustawicznego- aktualne doświadczenia edukacji międzykulturowej na pograniczu polsko-czeskim; Tożsamość Śląska a jego wielokulturowość; Edukacja do dialogu międzyreligijnego jako edukacja permanentna; Inteligencja lokalna na rzecz zbliżenia narodów; Pedagogika dialogu kultur w wychowaniu estetycznym w warunkach ponowoczesności; 4. Globalizacja- integracja europejska, wielokulturowość w edukacja zawodowa, pedagogika pracy i rozwój człowieka: Pedagogika pracy a globalizacja; Wolność duchowa człowieka jako determinanta jego stałego rozwoju; Kształcenie do wielokulturowości- wyzwanie w kontekście realizowania karier zawodowych; Kulturologiczne zasady kształcenia zawodowego we współczesnej szkole zawodowej; Wielokulturowy paradygmat oceny jakości działalności wykładowcy w szkole wyższej; Filozoficzne aspekty kształcenia inżynierów w środowisku wielokulturowym; Wpływ procesów eurointegracyjnych na rozwój oświaty zawodowej w Bułgarii i Polsce; 5. Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: Pedagogika Polski i Ukrainy w rozleglejszych wymiarach; Wychowanie a rozwiązywanie problemów z przeszłości Polski i Ukrainy; Wzbogacanie współpracy pedagogów Polski i Ukrainy; Współpraca międzynarodowa jako czynnik dialogu wielokulturowego w warunkach komunikacji interaktywnej: polski kierunek w działalności Narodowego Uniwersytetu im. I. Ogienki w Kamieńcu Podolskim; Współpraca polskich i ukraińskich pedagogów: próba bilansu; 6. Kształcenie, dokształcanie i praca zawodowa nauczycieli w szerokim kontekście wielokulturowości: Kształcenie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w warunkach wielokulturowości- studium z pogranicza polsko-czeskiego; Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela w warunkach wielokulturowości; Kształcenie u kandydatów na nauczycieli gotowości do edukacyjnej wymiany kulturowej; Refleksja w działalności pedagogicznej współczesnego nauczyciela-wychowawcy; Indywidualność nauczyciela a pedagogiczna technologia; Rola nauczyciela w świetle wyzwań integrującej się Europy- przemiany i dylematy; Rozwój kompetencji pedagogicznych nauczyciela zwodu w warunkach społeczeństwa wielokulturowego; Tworzenie polikulturowego światopoglądu w kształceniu podyplomowym nauczycieli; Aspekt kulturologiczny przygotowania językowego nauczyciela-filologa; 7. Problemy edukacji i kształcenia (się) oraz tożsamości w warunkach wielokulturowości: Wpływ kultur epokowych na rozwój systemu oświaty we Francji; Tożsamość kulturowa młodzieży studenckiej Ukrainy i Polski; E-pedagogika a współczesne systemy nauczania na odległości; Zapewnienie więzi kulturowych- zadaniem edukacji; Wybrane aspekty edukacji w wielokulturowym społeczeństwie; Problematyka zapewnienia ciągłości oświaty we współczesnych warunkach; Edukacja w zakresie powsz4echnej samoobrony- przymus czy powinność? Dylematy edukacji do wielokulturowości; Paradygmat nauki i sztuki. Metodologiczny punkt widzenia rozwoju oświaty w społeczeństwie wielokulturowym; Kształcenie w warunkach wielokulturowości wyzwaniem współczesnej szkoły; Koncepcyjne ujęcie kształcenia środowiska oświatowego w edukacji ustawicznej; Dialog z kulturowo Innym drogą do określenia własnej tożsamości; Motywy kształcenia osobistej odpowiedzialności; Miejsce i rozwój pedagogiki społecznej w przygotowaniu zawodowym studiujących w systemie szkolnictwa wyższego Ukrainy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I teoretyczno - metodologiczne podstawy pedagogiki kultury jako współczesnej subdyscypliny humanistycznej. Cz. II W poszukiwaniu istoty człowieczeństwa i jego różnych przejawów w kulturze współczesnej: perspektywa antropologiczno- pedagogiczna., Cz. III Oblicza " swojskości/tutejszości" i "obcości/inności" w kontekście kształtowania się tożsamości kulturowej współczesnego człowieka: implikacje edukacyjne cz. IV Ponowoczesność , popkultura i cyberkultura jako wyzwania pedagogiki współczesnej;. Cz. V wartości humanistyczne i funkcje wychowawcze różnych dziedzin sztuki współczesnej;. Cz. VI W kierunku alternatywnych orientacji teorii i praktyki działalności kulturalnej i edykacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. kultura i międzykulturowość a języki obce; 2. Międzykulturowość jako kompetencja w nauczaniu języków obcych; 3. Nauczyciel języka obcego jako pośrednik kulturowy; 4. Obserwacja praktyki lekcyjnej: metodologia i materiał badawczy; 5. Wyniki badań obserwacyjnych; 6. praktyka lekcyjna a poglądy nauczycieli w świetle badań w różnych krajach europejskich
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy Habilitacyjne Uniwersytetu Łodzkiego / Uniwersytet Łódzki)
1. Wielokulturowość, 2. Polska "wielokulturowość", 3. Implikacje pedagogiczne wielokulturowości, 4. Dziecko w wieku przedszkolnym wobec "inności", 5. Kształcenie nauczycieli wychowania przedszkolnego, 6. Nauczyciel przedszkola wobec wielokulturowości - wyzwania współczesnej edukacji, 7. Wizerunke nauczyciela wychowania przedszkolnego, 8. Nauczyciel i jego umiejętności w kontekscie przygotowania do edukacji wielokultrowej i edukacji międzykulturowej, 9. Ja i świat - analiza treści dzieciecych rysunków jako odzwierciedlenie "jakości" pracy nauczyciela w odniesieniu do poznawania przez dzieci ludzi innych kultur, ras i wyznań, 10. "Profesjonalizm" nauczyciela wychowania przedszkolengo w obliczu narastającej wielokulturowości
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika kultury / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN - Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej ; Tom 1/2005)
Teksty źródłowe; Studia i rozprawy; Komunikaty z badań; Opracowania metodyczne; Sprawozdania; Recenzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pedagogika kultury / Komitet Nauk Pedagogicznych PAN - Zespół Pedagogiki Kultury i Edukacji Międzykulturowej ; Tom 3/2007)
Studia i rozprawy: 1. Wybrane orientacje kulturowe pedagogiki niemieckiej, 2. Jana Pawła II myślenie o kulturze i jego inspiracje dla pedagogiki kultury, 3. Cień nieuchwytnego. O twórczości w perspektywie pedagogiki kultury, 4. Rozwijanie aktywności kulturalnej młodzieży i jej wiedzy o kulturze w praktyce edukcji szkolnej, 5. Pedagogika ( z wnetzra) kultury i nowa paideia, 6. Wokół zagadnień wychowawaczego oddziaływania dramatu, 7. Spektakl teatralny w perspektywie pedagogii dialogu, 8. Sztuka teatralna w rzeczywistości społecznej - przeszłość i teraźniejszość. Debata: 8. Fragmenty debaty przeprowadzonej w ramach konferencji "Akademickie kształcenie animatorów i menedżerów kultury w Polsce: koncepcje, doświadczenia, wyzwania w dniach 13-14 czerwca 2006 roku w Lublinie. Komunikaty z badań: 9. Uwagi Jana Pawła II i Paula Evdokimowa na tamat roli kobiet we współczesnej kulturze chrzescijańskiej, 10. Niespieszność, czyli o zapomnianym postulacie w edukacji kulturalnej (podążając śladem Jerzego Stempowskiego), 11. Zespołowa aktywność kulturalna młodziezy akadameickiej wyższych uczelni publicznych w Lublinie: analiza porównawacza, 12. Wizje pracy zawodowej młodziezy w obszarze kultury. Opracowania metdoyczne: 13. Sztuka - uczeń - nauczyciel. Możliwośći i zagrożenia współczesnej edukacji muzycznej, 14. Drama w kształceniu animatorów kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Perspektywa historyczna w kształtowaniu się wspólnot. Migracje jako zjawisko historyczne; Kształtowanie się tożsamości kulturowej staroobrzędowców na ziemiach białoruskich; Migracje a konstruowanie społeczeństwa obywatelskiego z udziałem mniejszości narodowych i tenicznych w województwie pomorskim po drugiej wojnie światowej i w okresie transformacji ustrojowej; Utrata wspólnoty i dramat migracji Żydów białostockich; Organizacje mniejszości żydowskiej we Wrocałwiu - historia i ewolucja; Więziotwórcza rola matki podczas emigracji na początku XX wieku i w okresie miedzywojennym; Polityczność a upolitycznienie: edukacyjne praktyki mitu założycielskiego (tradycji). Część II: Migranci wobec wspólnot zastanych. Migranci wobec wspólnoty zastanej: strategie radzenia sobie z dyskryminacją; Społeczeństwo a migranci - problemy stare i nowe; Migracje jako zjawisko demograficzne współczesnej Europy; Społeczne koszty migracji zagranicznych z perspektywy regionów peryferyjnych; Migracje - kontekst nie tylko edukacyjny; Budowanie spójności społecznej w Unii Europejskiej w warunkach migracji; Społeczne i pedagogiczne skutki migracji poakcesyjnych; Imigranci w wielokulturowym środowisku pracy; Produkt czy sprzedawca? - Edukacja międzykulturowa a migracje zarobkoe i kontakty biznesowe; Uchodźcy czeczeńscy wobec wspólnoty zastanej w Białymstoku - studium empiryczne. Część III: Między integracją a marginalizacją. Polscy Amerykanie - o strategiach wrastania w warunkach niejednorodności kulturowej; Miedzy integracją a marginalizacją. Doświadczenia stresu akulturacyjnego przez polskie dzieci w niemieckiej szkole; Miedzy integracją a marginalizacją. Wybór jednostkowych strategii akulturacyjnych i ich uwarunkowania; Migranci i ich sposoby radzenia sobie z sytuacją imigranta w perspektywie stygmatu społecznego. Implikacje dla problematyki kierowania wspólnoty i potrzeby edukacji międzykulturowej; Odmienne konsekwencje emigracji matek i ojców dla rodzin pozostających w kraju. Prezentacja wstępnych wyników badań; Motywacje migracji ludzi młodych w ramach wolontariatów zagranicznych na przykładzie Międzynarodowego Wolontariatu Don Bosco (MWDB); Przeżycia dzieci migrantów - głos z gabinetu psychoterapeutycznego; Wspólnota Świadków Jehowy na Dolnym Śląsku jako grupa stygmatyzowana; Naturalizacja imigrantów jako projekt edukacyjny. Amerykańskie i australijskie starania na rzecz integracji kulturowej; Problemy adaptacji kulturowej uchodźców czeczeństkich na przykładzie ośrodka dla uchodźców w Białymstoku; Dylematy integracji dzieci czeczeńskich w kontekście sytuacji szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej