Form of Work
Książki
(168)
Status
only on-site
(132)
available
(91)
unavailable
(9)
unknown
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(101)
Czytelnia
(132)
Author
Bogdanowicz Marta
(7)
Brzezińska Anna
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Barańska Małgorzata
(4)
Guz Sabina
(4)
Winczura Barbara
(4)
Andruszko Robert
(3)
Jakacka Ewa
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Trempała Janusz
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Birch Ann
(2)
Cytowska Beata
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Jegier Aneta
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Mussen Paul Henry (1922-2000)
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Olejnik Marian
(2)
Piaget Jean
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pomirska Zofia
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph
(2)
Skibska Joanna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wrona Leszek
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Adamek Irena
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Anderson Liz McKendry
(1)
Augustyn Józef
(1)
Babska Zofia
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Blythe Peter
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borkowska Maria
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Brzezińska Anna I
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burczyk Irena
(1)
Butcher James N
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carson Robert C
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ciosek MIeczysław
(1)
Cudak Henryk
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czarnecki Kazimierz M
(1)
Czerwińska-Rydel Anna
(1)
Dawson Peg
(1)
Debesse Maurice
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Doroszowa Zofia
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Eichelberger Wojciech
(1)
Elliott Julian
(1)
Emmons Poly Godwin
(1)
Filar Andrzej
(1)
Filipiak Maja
(1)
Gajda Jolanta
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Glej Sandra
(1)
Goddard Blythe Sally
(1)
Goddard Sally
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Goldstein Sam
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Gruszczyńska Katarzyna Agata
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Guare Richard
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Year
2010 - 2019
(74)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
Country
Poland
(168)
Language
Polish
(168)
Subject
Dziecko
(144)
Młodzież
(25)
Mowa
(23)
Nauczanie początkowe
(15)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Psychologia rozwojowa
(13)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Rodzina
(12)
Wychowanie przedszkolne
(12)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Osobowość
(11)
Uczenie się
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Pisanie
(10)
Uczucia
(9)
Uczniowie
(8)
Zespół ADHD
(8)
Autyzm
(7)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Metoda Dobrego Startu
(7)
Muzykoterapia
(7)
Psychologia
(7)
Wychowanie
(7)
Agresywność
(6)
Dyslekcja i dysgrafia
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(6)
Dziecko trudne
(6)
Zachowanie
(6)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Lateralizacja
(5)
Nauczanie
(5)
Niemowlę
(5)
Pedagogika
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Język
(4)
Kształcenie
(4)
Metodologia
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Orientacja przestrzenna
(4)
Psychoterapia
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Genetyka
(3)
Kinezyterapia
(3)
Komputery
(3)
Motywacja
(3)
Myślenie
(3)
Myślenie -- psychologia rozwojowa
(3)
Młodzież -- psychologia
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Noworodek
(3)
Odżywianie
(3)
Osobowość -- teoria -- podręcznik akademicki
(3)
Poznanie
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia rozwojowa -- podręcznik
(3)
Ruchy
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Alkohol
(2)
Alkoholizm
(2)
Ankieta
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko z ADHD
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Język polski
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Logopedia
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metoda Montessori
(2)
Muzyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Neuropsychologia
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Odruchy
(2)
Pamięć
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Subject: time
1989-
(2)
2001-0
(2)
219 results Filter
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-421-1
Zawiera: Przedmowa; Wstęp; Założenia programu; Cele ogólne i szczegółowe programu; Planowane efekty; Metody, formy i zasady pracy z dzieckiem; Harmonogram działań; Charakterystyka rozwojowej niepłynności mówienia i jąkania wczesnodziecięcego; Diagnoza i terapia jąkania; Ewaluacja programu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7338-367-8
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7072-520-4
1. Dźwięki 2. Słuch 3. Mowa 4. Kody manualne wspomagające językowe komunikowanie się 5. Język migowy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-479-6
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1. Autyzm dziecięcy i zespół Aspergera – charakterystyka zaburzeń: 1.1. Kryteria diagnostyczne autyzmu i zespołu Aspergera w obowiązujących w świecie klasyfikacjach zaburzeń psychicznych; 1.2. Charakterystyka objawów zaburzeń autystycznych oparta na kryteriach diagnostycznych ICD-10. Triada autystyczna; 1.3. Objawy mogące świadczyć o istnieniu autyzmu w pierwszych latach życia dziecka; 1.4. Charakterystyka zaburzeń w zespole Aspergera oparta na kryteriach diagnostycznych zawartych w ICD-10; 1.5. Objawy mogące świadczyć o istnieniu zespołu Aspergera u dziecka w kolejnych okresach rozwojowych; Rozdział 2. Wczesne wspomaganie dziecka z autyzmem. Zasady pracy oraz metody terapeutyczne dostosowane do zaburzonych funkcji: 2.1. Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; 2.2. Znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka dla skuteczności oddziaływań terapeutycznych w autyzmie; 2.3. Zasady postępowania terapeutycznego z dzieckiem autystycznym lub z zespołem Aspergera w zależności od zaburzonych funkcji; 2.4. Przegląd metod terapeutycznych stosowanych w terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Analiza indywidualnych przypadków; Podsumowanie; Zakończenie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-60730-00-8
Zawiera: Cz. I Wielowymiarowy wizerunek dzieciństwa: Dzieciństwo czyni człowieka; Nĕkolik poznámek z výzkumu ke „svĕtu dĕtí”; Kvalita života dítĕtu ve škole a příprava učitelů; Dĕtství jako sociální jev; Dzieciństwo naszą przyszłością. Cz. II W kręgu dziecięcej twórczości: Twórczość literacka dzieci w młodszym wieku szkolnym (Wybór z czasopism uczniowskich); Inspirująca rola przyrody w twórczości plastycznej dzieci; Dziecięca ekspresja plastyczna, jej cechy i wartość; Wspomaganie rozwoju dziecka w pedagogice celestyna Freineta; W kręgu dziecięcej enigmistyki. Cz. III Nowe obszary edukacji elementarnej: Dziecko podmiotem wychowania zdrowotnego; Czas wolny uczniów klas początkowych; Samokształcenie młodszych uczniów; Dzieciństwo w świecie mass mediów; Rodziny młodszych uczniów w sytuacji migracji zarobkowej rodziców; Wczesna interwencja w zespole Downa. Cz. IV Nauczyciel – tradycje – współczesność: Niektóre instytucjonalne uwarunkowania zmian w edukacji (na przykładzie edukacji wczesnej); Jana Legowicz filozoficzna koncepcja istoty nauczyciela.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas : dawnej Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu. Pedagogika, ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 2/2007)
I. Wyzwania edukacji XXI wieku: 1. Uczenie się jako forma cywilizacyjnego istnienia człowieka, 2. Emocje wyzwaniem dla współczesnej edukacji, 3. Teoretyczne podstawy zawodowego rozwoju czlowieka, 4. Psychologia Gestalt a psychoterapia Gestalt.II. Edukacja wobec zagrożeń wspólczesnego świata: 5. Osobowościowe uwarunkowania zachowań agresywnych, 6. Walory gier i zabaw muzyczno - ruchowych w terapii zaburzeń zachowania u dzieci, 7. Stres w pracy nauczyciela, 8. Systuacja społeczno - kulturalna dzieci w rodzinach dotknietych biedą, 9. Hospicjum w słuzbie czlowiekowi (wybrane zagadnienia z tanatopedagogiki). III. Artykuły zagraniczna: Creativity and innovation in process of work,. IV Recenzje: Recenzja ksiązki: Milan Mikulastik, "Manazerska Psychologie"
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7405-297-9
Część I Funkcjonowanie człowieka w świecie przemian i nowych wartości: Czy polska szkoła przygotowuje młodzież do życia w zglobalizowanym świecie?, Stare wartości w nowej rzeczywistości, Poszukiwanie autorytetów a poczucie własnej wartości u młodzieży, Kształtowanie osobowości - charakteru w myśli Witołda Rubczyńskiego, Ubóstwo u dzieci jako determinant rozwoju osobistego oraz warunków egzystencji w życiu dorosłym, Tajemnica ludzkiego cierpienia a normatyw osobowej godności człowieka, Zmiana zachowań pod wpływem zmian językowych,. Wpływ brutalizacji języka na zachowania agresywne, Wybrane aspekty patologicznego użytkowania Internetu, Szczęście wewnętrzne, Świadomość ekologiczna młodzieży - analiza wstępna. Część II. Zachowania zdrowotne dzieci i młodzieży: Żywienie i alergeny pokarmowe a ADHD, Nieprawidłowe zachowania jedzeniowe młodzieży, Nadwaga i otyłość jako współczesne zagrożenia rozwojowe dzieci i młodzieży, Doświadczanie wsparcia ze strony rodziców a zachowania zdrowotne młodzieży licealnej. Część III Zaburzenia w funkcjonowaniu dzieci i młodzieży: Środowisko rodzinne dziecka z ADHD. Wstępne doniesienie z badań własnych, Problemy diagnozowania i orzekania o ADHD w Polsce w kontekście szkolnych wymagań edukacyjno-społecznych. Doniesienia z badań pilotażowych., Problem trudności szkolnych z ADHD w świetle analizy przypadku, Rola wychowawcy w eliminowaniu zaburzeń emocjonalnych małych dzieci w placówce opiekuńczo-wychowawczej, Środowiskowe uwarunkowania rozwoju biologicznego noworodków z Sieradza, "Świat dorosłych" źródłem zagrożeń dzieci i młodzieży. Część IV Zagrożenia rozwoju dzieci i młodzieży oraz sposoby ich przezwyciężania: Środowiskowe uwarunkowania przemocy i agresji wśród młodzieży, Niedostosowanie społeczne a przestępczość nieletnich, Przedszkole wspierające rodzinę szansą pomocy dziecku zagrożonemu w rozwoju, Systemowe zagrożenia procesu socjalizacyjno-wychowawczego
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 316 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-89518-39-2
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-458-1
Zawiera: Wprowadzenie; Część I. WSPIERANIE ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA – METODY I FORMY: Rozdział 1. Wspomaganie rozwoju, wychowanie i kształcenie dzieci. Co łączy i dzieli te zakresy działalności pedagogicznej; Rozdział 2. Rozwój i kształtowanie umiejętności społeczno-emocjonalnych; Rozdział 3. Wspomaganie rozwoju fizycznego w zakresie motoryki małej i dużej dzieci w żłobkach i przedszkolach – teoria i praktyka; Rozdział 4. Rozwój mowy i potrzeba jej wspomagania; Rozdział 5. Wspieranie dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i nabywaniu umiejętności samoobsługowych; Rozdział 6. Metody wspomagania rozwoju. Część II. WYCHOWANIE MAŁEGO DZIECKA: Rozdział 1. Wychowanie małego dziecka w rodzinie, żłobku i przedszkolu; Rozdział 2. Media w wychowaniu dzieci: korzyści i zagrożenia; Rozdział 3. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna; Rozdział 4. Problemy dzieci wychowywanych w domach małego dziecka, rodzinnych domach dziecka i rodzinach zastępczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd.2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2006. - 214, [1] s. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-7308-687-6
1. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania 2. Rozwój moralny dzieci i młodzieży 3. Wartości tworzywem wychowania moralnego 4. Autorytet w wychowaniu moralnym 5. Nauczanie religii a wychowanie moralne 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne 7. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-144-8
Zawiera: Wstęp; Karta praw dziecka; R. 1 Zdrowe i niezdrowe wzory opieki rodzicielskiej; R. 2 Określanie rów; R. 3 Przezwyciężanie komunikatów negatywnych; R. 4 Kochać czy zawstydzać?; R. 5 Rozumieć granice: Dzieci mają prawo do własnych myśli; Dzieci mają prawo do własnych Dzieci mają prawo do własnych uczuć; Dzieci mają prawo do posiadania własnych rzeczy; Dzieci mają prawo do własnej przestrzeni; Dzieci mają prawo do własnego ciała; R. 6 Akceptować uczucia; R. 7 Rodzice: nauczyciele i przewodnicy; R. 8 Nakładanie rozsądnych ograniczeń; R. 9 Etapy rozwoju dziecka: Przed urodzeniem; Od urodzenia do osiemnastego miesiąca; Osiemnaście miesięcy do trzech lat; Trzy do sześciu lat; Sześć do dwunastu lat; Dwanaście do dwudziestu lat; R. 10 Życie w miłości; R. 11 Organizowanie życia rodzinnego; R. 12 Szczególne sytuacje: Rodzeństwo; Dziadkowie i babcie; Powtórne małżeństwo; Samotna matka, samotny ojciec; R. 13 Troszcz się o siebie; R. 14 Spoglądając wstecz, spoglądaj przed siebie; Zakończenie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-622-7
Prawidłowo funkcjonujące zmysły i kondycja fizyczna podstawą rozwoju aktywności zabawowej i komunikacyjnej dziecka; Sygnały dźwiękonaśladowcze w rozwoju umiejętności komunikacyjnych u dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju; Funkcje sygnałów dźwiękonaśladowczych w procesie porozumiewania się; Poznawczy i symboliczno-komunikacyjny aspekt rozwoju zabaw dziecięcych; Dialog matki z dzieckiem źródłem doznań inspirujących rozwój zabawy symbolicznej; Rozwój funkcji semiotycznej w zabawie dziecka; Obiekt przejściowy i jego funkcja w zabawie; Zabawa symboliczna forma dialogu dziecka z otoczeniem; Możliwości wykorzystania spostrzeżeń związanych z istotą zabaw symbolicznych w terapii i rehabilitacji; Dialogowo-podmiotowy i społeczny aspekt rozwoju zabaw dzieci z deficytami rozwoju; Zabawa i jej wpływ na psychoruchowy rozwój dziecka; Zabawki i zabawy dla dzieci rozwijające zainteresowania i potrzeby poznawania świata i działania; Mały konstruktor; Podróże po literowym świcie; Wkładani geometryczne; Graficzne żarciki i rymowanki; Zabawy dla dzieci nieśmiałych lub mało aktywnych; Zabawa w teatr z łyżki- zabawa dla dzieci, które chcą kreować swój bajkowy świat
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-368-8
1.Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-18810-8
Zawiera: Wstęp; Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży: R. 1 Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; R. 2 Zaburzenia zachowania; R. 3 Zaburzenia depresyjne; R. 4 Myśli i tendencje samobójcze; R. 5 Zaburzenia lękowe; R. 6 Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; R. 7 Zaburzenia odżywiania; R. 8 Zespół stresu pourazowego; R. 9 Wykorzystanie seksualne; R. 10 Płodowy zespół alkoholowy; R. 11 Zaburzenia więzi; R. 12 Choroba tikowa; R. 13 Mutyzm; R. 14 Zaburzenia rozwoju językowego; R. 15 Zaburzenia sensoryczne; R. 16 Odmowa chodzenia do szkoły. Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania: R. 17 Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie; R. 18Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi; R. 19 Asystent nauczyciela w klasie; R. 20 Psychoterapia; R. 21 Socjoterapia; R. 22 Trening Zastępowania Agresji; R. 23 Praca z rodzicami; Dodatek: Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach; Formy wsparcia dziecka w pigułce.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-235-0012-6
Perspektywa brytyjska: 1. Definicja i przejawy krzywdzenia emocjonalnego dzieci, 2. Definicja, klasyfikacja i przejawy zespołu zaburzenia rozwoju dzieci, 3. Prawne regulacje opieki nad dzieckiem i praktyka pracy socjalnej, 4. Interweniowanie wobec dzieci zagrożonych: teorie, procedury i modele, 5. Rozpoznawanie zaburzenia rozwoju, 6. Interwencja w przypadkach emocjonalnego krzywdzenia dzieci i nieograniczonego zaburzenia rozwoju, 7. Skuteczność pracy socjalnej i terapii behawioralnej w przypadkach nieograniczonego zaburzenia rozwoju - z perspektywy 20 lat badań. Perspektywa polska: 1. Dziecko krzywdzone, 2. Pomoc dzieciom krzywdzonym emocjonalnie i zaniedbywanym oraz ich rodzicom. W poszukiwaniu modelu, 3. Prawne aspekty ochrony dziecka w rodzinie, 4. Diagnostyka i etiologia nieograniczonego zespołu zaburzenia rozwoju
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7587-568-3
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-233-1294-X
Cz.I: Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu. R. 1. Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży. R. 2. Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych. R. 3. Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu. Cz. II. Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktorzy zachowań niedostosowanych i przestępczych. R. 1. Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych. R. 2. Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego. R. 3. Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych. R. 4. Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych. Cz. III: Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży. R. 1. Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych. R. 2. Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży. R. 3. Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-88075-36-0
Wprowadzenie: Alkohol jako teratogen - ujęcie historyczne FASD; Pojęcie FAS, pFAS, ARND i FASD; Rozpowszechnienie FASD; Standardy diagnostyczne zaburzeń związanych z FASD. Płodność a alkohol: Czynnik żeński; Czynnik męski. Patomechanizm oddzaływania alkoholu na płód: Transmetylacja DNA; Wolne rodniki; Zaburzenia transportu łożyskowego witamin i substancji odżywczych. Wpływ alkoholu na rozwój płodu: wiek ciążowy w momencie ekspozycji; Wzór picia alkoholu w ciąży; Indywidualna predyspozycja. Wpływ alkoholu na przebieg ciąży i poród: Poronienie; Poród przedwczesny; Zahamowanie wzrostu wewnątrzmacicznego płodu; Przedwczesne oddzielenie łożyska. Wpływ alkoholu na stan urodzeniowy noworodka i przebieg okresu noworodkowego; Laktacja a alkohol: metabolizm alkoholu u kobiet karmiących; Wpływ alkoholu na laktogenezę; Częstość spożywania alkoholu przez kobiety karmiące; Konwekwencje dla dziecka. Ryzyko prenatalnej ekspozycji na alkohol: Rozpowszechnienie picia alkoholu przez kobiety w ciąży i wieku prokreacyjnym; Czynniki zwiększające ryzyko spożywania alkoholu przez matkę w czasie ciąży. Profilaktyka prenatalnej ekspozycji na alkohol w podstawowej opiece zdrowotnej i opiece prenatalnej: Badania przesiewowe; Krótka interwencja motywująca do ograniczenia picia alkoholu. Podsumowanie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3274-9
1.Co sprawia, że twoje dziecko jest zdolne, ale rozkojarzone; 2. Podstawy udanych interwencji; 3. Jak to wszystko połączyć?.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-686-3
Zawiera: Przedmowa. Podziękowania. Rozdział 1. Jak pomóc dziecku zrozumieć i opanować gniew: Pierwsza złość; Demonstracja niezależności; Rozpoznawanie i nazywanie gniewu; Radzenia sobie z gniewem; Temperament i indywidualność; Duchy z przeszłości; Wyrażanie gniewu w różnych kulturach; Radzenie sobie z gniewem – punkty zwrotne; Co utrudnia samokontrolę? Rozdział 2. Agresja – punkty zwrotne: Czy płód jest się w stanie uczyć?; Noworodek; 3 tygodnie; 8-12 tygodni; 4-5 miesięcy; 8 miesięcy; 12 miesięcy; 16-18 miesięcy: 2-3 lata; 4 lata; 5-6 lat. Rozdział 3. Panowanie nad gniewem i agresją w codziennych sytuacjach: Gniew; Gryzienie; Docinki i tyranizowanie słabszych; Bicie, kopanie i drapanie; Samoobrona i sztuki walki; Agresja a uprawianie sportu; Napady wściekłości i samokontrola; Telewizja, gry wideo i komputerowe; Zabawki dziecka a agresja; Kiedy dziecko jest świadkiem przemocy. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again