Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(40)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(40)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(38)
dostępne
(27)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(38)
Autor
Badora Sylwia
(3)
Andrzejewski Marek (1959- )
(2)
Knieć Grzegorz
(2)
Krajewski Radosław
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Nowak Magdalena
(2)
Nowakowska Weronika
(2)
Bielecka Elżbieta
(1)
Borkowski Łukasz
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Graniewska Danuta
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gumienny Beata
(1)
Haak Henryk
(1)
Hrynkiewicz Józefina
(1)
Iwaniec Dorota
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kantowicz Ewa
(1)
Kelm Albin
(1)
Klajmon-Lech Urszula
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krajewska Beata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Kwak Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kępski Czesław
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lepalczyk Irena
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mielczarek Andrzej
(1)
Motow Irena
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olubiński Andrzej (1950- )
(1)
Orzeł Olga
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Racław-Markowska Mariola
(1)
Róg Anna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Solak Adam
(1)
Szmagalski Jerzy
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Szymanowska Joanna
(1)
Szymański Sylwester
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Urych Ilona
(1)
Walc Wiesława
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Węgierski Zbigniew
(1)
Zawada Anna
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(40)
angielski
(1)
Temat
Opieka społeczna
(27)
Dziecko
(23)
Rodzina
(13)
Rodzina zastępcza
(12)
Pedagogika opiekuńcza
(11)
Domy dziecka
(9)
Ludzie starzy
(5)
Pedagogika społeczna
(4)
Prawa dziecka
(4)
Sieroctwo społeczne
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Adopcja
(3)
Bezrobocie
(3)
Młodzież
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Socjalizacja
(3)
Wychowanie
(3)
Domy dziecka rodzinne
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kontrola społeczna (socjol.)
(2)
Kuratela
(2)
Małżeństwo
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Polityka społeczna
(2)
Prawo rodzinne
(2)
Socjologia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Szkolnictwo
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Alimenty
(1)
Alkoholizm
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autyzm
(1)
Bezdomność
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Demografia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dom dla Dzieci "Nasza Chata" (Przemyśl)
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emerytura
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Internet
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kuratorzy (prawo)
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mieszkania
(1)
Muzykoterapia
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pielęgniarstwo społeczne
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Praca kulturalno-oświatowa
(1)
Praca socjalna
(1)
Prawa człowieka
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Probacja (prawo)
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Aksjologiczne, prawne i pedagogiczne aspekty probacji. Rodzina jako przedmiot i podmiot probacji. Pragmatyczne i techniczne aspekty kurateli sądowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Sieroctwo jako problem dziecka i społeczeństwa: Sieroctwo jako problem pedagogiczny; Choroba sieroca - jej etapy, przebieg i skutki; Tożsamość dzieci osieroconych; Nasciturus jako podmiot prawa. 2. Organizacja opieki i systemu wparcia dziecka i rodziny w środowisku lokalnym: Polski system opieki nad dzieckiem; Organizacja placówek wsparcia dziennego działających w środowisku lokalnym (na przykładzie Tarnobrzega); Wybrane aspekty organizacji i funkcjonowania internatów i burs szkolnych; Klimat społeczny placówek internatowych; Opieka nad dziećmi w rodzinach zastępczych Powiatu Tarnobrzeskiego; Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych placówki socjalizacyjnej (na przykładzie Domu Dziecka w Skopaniu); Organizacja i funkcjonowanie warsztatów terapii zajęciowej w Tarnobrzegu; Tradycje opieki nad dziećmi osieroconymi w Powiecie Tarnobrzeskim (na przykładzie ochronki w Mokrzyszowie). 3. Niektóre aspekty rozwiązywania problemów sieroctwa w lokalnej praktyce opiekuńczo-wychowawczej: Działalność ośrodka adopcyjno-opiekuńczego na rzecz łagodzenia skutków sieroctwa; Małe dzieci w obliczu sieroctwa (z doświadczeń pracowników Domu Dziecka w Stalowej Woli); Terapia dzieci dotkniętych problemem sieroctwa; Kurator zawodowy wobec problemu sieroctwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy analizy problmatyki dotyczącej wspomagania rodziny z dzieckiem chorym i niepełnosprawnym: 1. Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym wyzwaniem dla działań wspomagających, 2. Środowiskowe komponenty procesu wspomagania. Cz.II Analiza wyników badań własnych: 1. Diagnoza sytuacji życiowej rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 2. Potrzeby rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi i chorymi, 3. Wspomaganie rodzin z dziemi niepełnosprawnymi przez sektor samorządowy i pozarządowy, 4. skuteczność działań wspomagających rodziny z dziećmi niepełnosprawnymi w środowisku lokalnym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracy Socjalnej)
Zawiera: Rozdział 1. Charakterystyka rodziny współczesnej: 1.1. Definicje rodziny - ujęcie tradycyjne; 1.2. Przemiany rodziny; 1.3. Typy rodzin funkcjonujących prawidłowo; 1.4. Struktura rodziny; 1.5. Dobro dziecka; 1.6. Potrzeby i cele rodziny; 1.7. Funkcje rodziny; 1.8. Zasoby rodziny; 1.9. Klimat rodzinny, więzi w rodzinie oraz interakcje z innymi systemami; 1.10. Postawy i style wychowania. Rozdział 2. Charakterystyka rodzin dysfunkcyjnych: 2.1. Definicje, typy oraz cechy rodzin dysfunkcyjnych; 2.2. Zaniedbywanie dzieci oraz czynniki ryzyka i objawy wystąpienia przemocy wobec dzieci; 2.3. Sytuacja dzieci z rodzin ubogich. Rozdział 3. Między wsparciem rodziny a ochroną dzieci przed krzywdzeniem: 3.1. Familiocentryzm jako podstawa pracy socjalnej z rodziną z dziećmi;3.2. Główne zadania wybranych zawodów w obszarze wsparcia rodziny, pomocy społecznej i ochrony dziecka przed krzywdzeniem; 3.3. Praca w zespołach multiprofesjonalnych z rodziną i na jej rzecz - zasady systematycznej międzyresortowej i międzysektorowej współpracy; 3.4. Postępowanie pracownika instytucji w przypadku podejrzenia o występowaniu krzywdzenia dziecka; 3.5. Współczesne strategie w pracy z rodziną zaniedbującą dzieci; 3.6. Działania skierowane do dzieci zaniedbanych, zranionych, z doświadczeniem kompleksowej traumy. Rozdział 4. Rola i zadania pracownika socjalnego w pracy z rodziną z dziećmi w kontekście działań asystenta rodziny: 4.1. Specyfika metodycznego działania z rodziną z dziećmi; 4.2. Uwarunkowania, zasady współpracy i podział zadań pomiędzy pracownikiem socjalnym a asystentem rodziny; 4.3. Przebieg procedury odebrania dziecka przez pracownika socjalnego; 4.4. Praca nad reintegracją rodziny; 4.5. Praca grupowa z rodziną z dziećmi. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Rodziny zastępcze - charakterystyka prawna. 2. Komentarz do przepisów dotyczących rodzin zastępczych zawartych w ustawie z dn. 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. 3. Zastępcze rodzicielstwo w Polsce - przyszłość bliższa i dalsza. 4. Literatura, akty prawne, programy szkoleniowe, organizacje pozarządowe wspierające zastępcze rodzicielstwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 347 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 125)
1. O procesie socjalizacji z perspektywy poznawczej pedagogiki społecznej, 2. O typologii społecznego uczestnictwa i jej egzemplifikacji w społeczeństwie doświadczającym zmiany cywilizacyjnej, 3. O biograficznym wymiarze procesu socjalizacji, 4. O istocie i przejawach społecznego problemu dziecięcego i potrzebie jego przezwyciężania, 5. O młodości zależnej, kreatywnej, przedwcześnie usamodzielnionej i społecznie degradowanej, 6. O dorosłości ustabilizowanej, awansującej, degradującej się i marginalizowanej, 7. O starości społecznie koniecznej, tolerowanej i izolowanej, 8. O pedagogicznych modelach pomocy jako kulturowo wzorowanych formach socjalizacyjnej reakcji społecznej na sytuacje zagrażające standardowemu uczestnictwu społecznemu, 9. O pedagogice angażującej się w kształtowaniu obrazu społecznego uczestnictwa jednostek i ich kategorii wiekowych w zmieniających się środowiskach ich życia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Prawne kwestie opieki instytucjonalnej dla nieletnich w XIX i na początku XX wieku, 2. Międzynarodowa ochrona praw nieletnich, 3. Wybrane standardy opieki instytucjonalnej dla nieletnich, 4. Założenia i obszary działalności Unii Europejskiej w zakresie opieki instytucjonalnej dla nieletnich, 5. Opieka instytucjonalna dla nieletnich w zglobalizowanym świecie XXI wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Rodziny w Polsce. Zagadnienia demograficzno-społeczne : 1. Zmiany stanu i struktury rodziny a przemiany procesów demograficznych w Polsce w latach 1988-2002, 2.Warunki życia wybranych typów rodzin. CZ.II Problemy rodziny - wyzwaniem dla polityki rodzinnej ; 1. Ochrona socjalna rodzin samotnych matek w Polsce, 2. Osoby starsze w środowisku lokalnym - lokalna polityka wobec osób starszych i ich partycypacja w życiu społecznym, 3. Przepływy międzypokoleniowe jako obszar działań na rzecz poprawy powstawania i funkcjonowania rodzin w różnych fazach ich rozwoju. Cz.III Działania na rzecz rodzin w ramach poszczególnych polityk : 1. Kształtowanie systemu wartości jako kierunek działań polityki ludnościowej, 2. Możliwości uzyskania pracy i ograniczanie bezrobocia jako obszar działań na rzecz poprawy warunków powstawania i funkcjonowania rodzin, 3. Edukacja przez całe życie, 4. Mieszkalnictwo w kontekście poprawy warunków powstawania i funkcjonowania rodziny oraz stanu zdrowia ludności, 5. System ubezpieczeń społecznych a procesy starzenia się ludności w Polsce, 6. Edukacja na rzecz rodziny jako obszar działań w celu poprawy warunków powstania i funkcjonowania rodziny. Cz.IV Podmioty polityki rodzinnej : 1. Rola państwa w kształtowaniu polityki rodzinnej w Polsce w okresie transformacji, 2. Rola samorządu terytorialnego w polityce rodzinnej, 3. Organizacje pozarządowe w działaniach na rzecz rodziny, 4. Radomskie Towarzystwo Dobroczynności i pomoc rodzinie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział I Doświadczenie choroby z perspektywy chorego i jego otoczenia – ujęcie socjologiczne: 1.1. Choroba – poczucie dyskomfortu – chorowanie; 1.2. Obraz choroby, relacje lekarz-pacjent w koncepcji Talcotta Parsonsa; 1.3. Dowartościowanie perspektywy pacjenta laika w rozważaniach Eliota Freidsona – lecznictwo niemedyczne; 1.4. Zachowania w chorobie jako przedmiot badań socjologicznych; 1.5.Anselma Straussa koncepcja choroby przewlekłej jako trajektorii; 1.6. Model zmieniających się perspektyw w chorobie przewlekłej według Barbary Paterson; Konkluzje. Rozdział II Rodzice wobec choroby dziecka. Perspektywa pedagogiczno-psychologiczna: 2.1. Rodzina dziecka z niepełnosprawnością w ujęciu systemowej koncepcji rodzin; 2.2. Choroba w rodzinie jako przedmiot badań pedagogicznych; 2.3. Problemy i obciążenia rodziców związane z chorobą dziecka; 2.4. Proces przyjęcia niepełnosprawności dziecka; 2.4.1. Przyjęcie diagnozy; 2.4.2. Szok – bunt – akceptacja – proces dostosowywania się do niepełnosprawności w wybranych ujęciach; 2.5. Stres rodzicielski i radzenie sobie z nim; Konkluzje. Rozdział III Wsparcie osób z rzadką chorobą genetyczną i ich rodzin: 3.1. Rzadka choroba – ujęcie definicyjne, podział i etiologia zaburzeń genetycznych; 3.1.1. Wybrane rzadkie zespoły genetyczne – charakterystyka, rozwój; 3.1.1.1. Zespół łamliwego chromosomu X; 3.1.1.2. Zespół Smitha-Lemliego-Opitza; 3.1.1.3. Fenyloketonuria; 3.1.1.4. Zespół Pradara-Williego; 3.1.1.5. Zespół Draveta; 3.2. Medyczne i społeczne aspekty funkcjonowania pacjentów z rzadkimi chorobami i ich rodzin; 3.3. Wsparcie jako niezbywalny składnik „spirali życzliwości”; 3.4. Wsparcie pedagogiczne rodziców dzieci chorych; 3.5. Polityka zdrowotna i wsparcie pacjentów z rzadkimi chorobami oraz ich rodzin w wybranych krajach Europy; 3.5.1. Decyzje, plany i działania w zakresie opieki zdrowotnej; 3.5.2. pecjalistyczna opieka zdrowotna w wybranych krajach Europy; 3.6. Internet jako przestrzeń wsparcia społecznego osób z rzadkimi chorobami genetycznymi i ich rodzin; Konkluzje. Rozdział IV Uzasadnienie stanowiska badawczego: 4.1. Problematyka, przedmiot i cele badań; 4.2. Paradygmat badań jakościowych; 4.3. Biografia jako orientacja metodologiczna; 4.3.1. Wywiad narracyjny w ujęciu Fritza Schützego; 4.4. Organizacja badania, charakterystyka próby badanych, przebieg badania, aspekty etyczne. Rozdział V Trajektoria życia rodziców dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi - badania własne: 5.1. Trajektoria doświadczeniem rodziców dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi; 5.1.1. Gromadzenie się potencjału trajektoryjnego; 5.1.2. Diagnoza jako wydarzenie centralne narracji; 5.1.3. Trud i radość życia z dzieckiem z rzadką chorobą; 5.2. Zróżnicowane trajektorii życia; 5.2.1. Dagmara – nierozerwalna więź z córką; 5.2.2. Aleksandra – poczucie braku wsparcia i zrozumienia; 5.2.3. Alicja – żal i zmęczenie; 5.2.4. Marek – siła i autonomia; 5.3. Zmiany perspektyw w doświadczeniu choroby; Konkluzje. Rozdział VI Od wsparcia do samorozwoju. Wsparcie społeczne i pedagogiczne udzielane rodzinie dziecka z rzadką chorobą genetyczną: 6.1. Otrzymywane i udzielane wsparcie w układzie człowiek-człowieka; 6.2. Doświadczenie wsparcia w układzie człowiek-grupa; 6.2.1. Środowisko lokalne; 6.2.2. Stowarzyszenia społeczne; 6.2.3. Wspólnoty i ugrupowania kościelne, znaczenie wiary; 6.3. Uzyskanie wsparcia w układzie człowiek-instytucje; 6.3.1. Szkoła i inne placówki edukacyjne jako miejsce wsparcia dziecka i jego rodziny; 6.3.2. Instytucje pomocy medycznej, lekarze, personel medyczny, rehabilitanci; 6.4. Wsparcie pedagogiczne; Konkluzje. Zakończenie. Pedagogiczna pomoc rodzinie dziecka z rzadkim zespołem genetycznych – inspiracje i propozycje. Bibliografia. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagogika opiekuńcza. 1. Geneza i określenie pedagogiki opiekuńczej. 2. Przesłanki zainteresowania nauk pedagogicznych problematyką opieki nad dzieckiem. 3. Terminologia w opiece nad dzieckiem. 4. Kręgi środowiskowe w życiu dziecka. 5. O potrzebie analizy i uogólniania doświadczeń wybitnych wychowawców. Część II: Diagnozowanie potrzeb opiekuńczo-wychowawczych. 1. Potrzeby dziecka i potrzeby opiekuńcze. 2. Sieroctwo i drogi jego kompensowania. 3. Diagnoza wstępna potrzeb i sytuacji dziecka. Część III: Elementy systemu opieki nad dzieckiem. 1. Tendencje zmian w systemie opieki nad dzieckiem w Polsce. Moralne aspekty opieki nad dzieckiem. 3. Zestawienie form opieki nad dzieckiem. 4. Ocena sytuacji i propozycje reform w dziedzinie opieki nad dzieckiem. 5. Rola państwa i organizacji społecznych w opiece nad dzieckiem. Część IV: Elementy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej. 1. Określenie metodyki i specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej. 2. Zadania opiekuńczo-wychowawcze rodziny w zaspokajaniu potrzeb dziecka. 3. Ocena funkcjonowania rodzin zastępczych. 4. Z doświadczeń rodzinnych domów dziecka. 5. Model placówki opiekuńczo-wychowawczej. 6. Domy dziecka w Polsce w okresie ostatniego pięćdziesięciolecia. 7. Koncepcja jednostek metodycznych pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 8. Charakterystyka indywidualna wychowanka i charakterystyka grupy wychowawczej. 9. Kształtowanie się więzi wzajemnych między wychowankiem a wychowawcą. 10. Udział samorządu wychowanków w wypełnianiu zadań opiekuńczo-wychowawczych domu dziecka. 11. Przygotowanie do życia wychowanków domów dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Idea wiosek dziecięcych SOS na świecie i w Polsce; 2. Organizacja wiosek dziecięcych SOS w Polsce; 3. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania wiosek dziecięcych SOS; 4. Rozwój więzi społecznej oraz przebieg procesów społecznych w zbiorowościach posiadających w swej strukturze wioski dziecięce SOS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 110)
1. Bezrobocie, ubóstwo i Internet jako problemy społeczne i pracy socjalnej, Społeczno-ekonomiczne wyznaczniki ubóstwa w Polsce, Struktura i zakres bezrobocia w gminie miejsko-wiejskiej w kontekście zmian zjawiska w skali kraju, Internet nowym źródłem marginalizacji i wykluczenia, Wpływ komputera i Internetu na dzieci i młodzież. 2. Rodzina jako środowisko pracy socjalnej, Zdrowie prokreacyjne w świetle międzynarodowych standardów zdrowia, Formy i zakres działań na rzecz dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, prowadzonych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach, Przemoc domowa wobec kobiet, Interwencja kryzysowa wobec rodziny w kryzysie. 3. Pomoc społeczna i praca socjalna wobec problemów kształcenia, wychowania i resocjalizacji, Środowiskowe uwarunkowania planów życiowych młodzieży jako obszar badań pedagogiki społecznej, Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży ze środowisk zróżnicowanych kulturowo i socjoekonomicznie, Problemy wychowawcze w środowisku wiejskim i ich uwarunkowania, Przestępczość nieletnich w Polsce, Pomoc postpenitencjarna jako przykład pracy socjalnej z osobami opuszczającymi zakłady karne. 4. Starość i niepełnosprawność w aspekcie pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Wybrane obszary badań w gerontologii społecznej, Praca socjalna na rzecz osób nieaktywnych zawodowo, Działania ośrodka pomocy społecznej na rzecz osób starszych w środowisku małego miasta, Pomoc społeczna wobec niepełnosprawności w świetle programów unijnych, Zadania pracownika socjalnego w zakresie wspierania osób niepełnosprawnych, Poczucie integracji społecznej dorosłych osób z niepełnosprawnością jako pedagogiczny wskaźnik jakości życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Działania pomocowe w obliczu współczesnych problemów społecznych: Uwarunkowania aktywności społecznej liderów lokalnych- na podstawie badań fokusowych; Rola środowiska lokalnego w kompensowaniu potrzeb osób w podeszłym wieku; Placówka Caritas miejscem wspomagania osób niepełnosprawnych intelektualnie. Na przykładzie Środowiskowego Domu Samopomocy w Woli; Różne programy pomocy osobom niepełnosprawnym w nauce, pracy zawodowej i prawidłowym funkcjonowaniu społecznym; Programy korekcyjno-edukacyjne dla sprawców przemocy domowej. Kolejny krok w kierunku systemowych rozwiązań problemu przemocy w rodzinie; Programy unijne i organizacyjne pozarządowe w procesie readaptacji społecznej skazanych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem województwa świętokrzyskiego; 2. Opieka i pomoc- odniesienia praktyczne: Program pomocy dziecku i rodzinie jako kierunek działalności współczesnego przedszkola; Rodziny zastępcze jako wyzwanie dla dzisiejszej opieki nad dzieckiem z rodziny zagrożonej; Opieka nad dzieckiem- ofiarą przemocy domowej; Zaburzenia w nabywaniu języka a możliwości wielospecjalistycznej i wielopłaszczyznowej przemocy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Reforma systemu opieki zastępczej: analiza podstawowych sfer działań. Ekspertyzy. Reforma systemu opieki zastępcze. Założenia a rzeczywistość. Zmiany założeń opieki zastępczej - zwrot w kierunku rodziny. Opieka zastępcza nad dzieckiem a praca socjalna, czyli o niedostatkach zreformowanego systemu pomocy społecznej w Polsce. Część II: Proces usamodzielnienia wychowanków placówek socjalizacyjnych i rodzin zastępczych. Badania. Kreatorzy procesu usamodzielnienia. Wychowanek domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodziny zastępczej jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wychowanek rodzinnego domu dziecka jako odbiorca procesu usamodzielnienia. Wnioski i rekomendacje. Formy wsparcia systemu opieki zastępczej. Komentarze i opinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Z koncepcji i orientacji pedagogiki opiekuńczej; 2. Z zagadnień opieki rodzinnej; 3. Z zagadnień zorganizowanej opieki nad dzieckiem; 4. Wybrane zagadnienia opieki nad dzieckiem w Europie; 5. Z historii opieki nad dzieckiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Perspektywa brytyjska: 1. Definicja i przejawy krzywdzenia emocjonalnego dzieci, 2. Definicja, klasyfikacja i przejawy zespołu zaburzenia rozwoju dzieci, 3. Prawne regulacje opieki nad dzieckiem i praktyka pracy socjalnej, 4. Interweniowanie wobec dzieci zagrożonych: teorie, procedury i modele, 5. Rozpoznawanie zaburzenia rozwoju, 6. Interwencja w przypadkach emocjonalnego krzywdzenia dzieci i nieograniczonego zaburzenia rozwoju, 7. Skuteczność pracy socjalnej i terapii behawioralnej w przypadkach nieograniczonego zaburzenia rozwoju - z perspektywy 20 lat badań. Perspektywa polska: 1. Dziecko krzywdzone, 2. Pomoc dzieciom krzywdzonym emocjonalnie i zaniedbywanym oraz ich rodzicom. W poszukiwaniu modelu, 3. Prawne aspekty ochrony dziecka w rodzinie, 4. Diagnostyka i etiologia nieograniczonego zespołu zaburzenia rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 54)
1. Twierdzenia i dyrektywy metodyczne odnoszące się do działalności opiekuńczo-wychowawczej, 2. Formy zastępczej opieki rodzinnej wobec dziecka pozbawionego opieki rodziny własnej, 3. Opiekuńcze funkcjonowanie instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem osieroconym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej