Form of Work
Książki
(35)
Status
only on-site
(31)
available
(17)
unavailable
(3)
unknown
(2)
Branch
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(32)
Author
Olechnowicz Hanna
(2)
Winczura Barbara
(2)
Andruszko Robert
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Attwood Tony
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Bloomquist Michael L
(1)
Braithwaite Dominika
(1)
Butcher James N
(1)
Carson Robert C
(1)
Chatizow Joanna
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cohen David
(1)
Coyle Brenda
(1)
Cytowska Beata
(1)
Dawson Geraldine
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gardziel Andrzej
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gordic Bonnie
(1)
Graaf Peter
(1)
Greenspan Stanley I
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Kanclerz Anna
(1)
Kapera Marta
(1)
Karpowicz Paweł
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kendall Philip C
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kozak Stanisław
(1)
Kołakowski Artur
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kruszewski Tomasz
(1)
Kurzeja Anna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Loose Christof
(1)
Mackiewicz Romana
(1)
Marcelli Daniel
(1)
Mineka Susan
(1)
Myers David G
(1)
Młynarska Małgorzata
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Nowak Aneta
(1)
Owsiak Anna
(1)
Pawlak Piotr
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Polok Grzegorz
(1)
Rogers Sally J
(1)
Romero Barbara
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schwartz Marlene
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Smith Heather
(1)
Sunderland Margot
(1)
Szopiński Józef
(1)
Teachman Bethany
(1)
Vismara Laurie A
(1)
Waliś Robert
(1)
Weber Gunthard
(1)
Weisz John R
(1)
Wieder Serena
(1)
Wiktorowicz Robert
(1)
Wilk Maciej
(1)
Wolff Robert R
(1)
Zarbock Gerhard W
(1)
Ziarko Michał
(1)
Łuczak Mateusz
(1)
Łukowska Ewa
(1)
Year
2020 - 2020
(1)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(16)
Country
Poland
(35)
Language
Polish
(35)
Subject
Dziecko
(20)
Psychoterapia
(12)
Młodzież
(11)
Dziecko autystyczne
(7)
Zachowanie
(6)
Autyzm
(5)
Zespół ADHD
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko trudne
(4)
Rodzina
(4)
Choroby psychiczne
(3)
Odżywianie
(3)
Osobowość
(3)
Psychopatologia
(3)
Rodzice
(3)
Schizofrenia
(3)
Alkoholizm
(2)
Anoreksja
(2)
Bulimia
(2)
Diagnoza
(2)
Dorosłe dzieci alkoholików
(2)
Dzieci
(2)
Lęk
(2)
Nałóg
(2)
Nerwice
(2)
Paranoja
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
Psychozy
(2)
Samobójstwo
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Biblioterapia
(1)
Bulimiczki i bulimicy
(1)
Choroba Aspergera
(1)
Choroby afektywne
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Cierpienie
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gniew
(1)
Gwałt
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kazirodztwo
(1)
Lecznictwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Mowa
(1)
Mózg
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Neuropsychologia
(1)
Neuropsychologia dziecięca
(1)
Nowotwory
(1)
Ofiary gwałtu
(1)
Otyłość
(1)
Pamięć
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedofilia
(1)
Pogotowie opiekuńcze
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychiatria
(1)
Psychiatria sądowa
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Regresja (psychol.)
(1)
Rozwód
(1)
Sen
(1)
Socjoterapia
(1)
Spostrzeganie
(1)
Starość
(1)
Starzenie się
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stres
(1)
Telefonia komórkowa
(1)
Teoria systemów
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia rodzinna
(1)
Terapia schematów
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Urojenia
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
47 results Filter
Book
In basket
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 3057)
ISBN: 978-83-229-2924-7
1. Rozwój mowy dziecka, 2. Opóźniony rozwój mowy, 3.Zjawisko autyzmu, 4. Autyzm w świetle wiedzy o mózgu, 5. Deficyt językowy osób dotkniętych autyzmem - longitudinalne badania własne, 6. Teoria umysłu w ujęciu mentalingwistycznym - badania własne, 7. Przebieg terapii dyskurtywnej i jej wpływ na teorię umysłu dzieci dotkniętych autyzmem, 9. Studium przypadku chłopca z zespołem Aspergera, 10. Terapia dyskurtywna w aspekcie teorii umysłu. Wybrane fragmenty sesji diagnozy i programy terapeutyczne, 11. Projket skali do pomiaru stopnia rozowju teorii umysłu
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 86-89163-17-9
Część I: Teoretyczne ujęcie problematyki socjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Dzieci "skazane" na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3. Biblioterapia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji. Część II: Eksperyment biblioterapeutyczny. Próba uzupełnienia programów wychowawczych w całonocnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Metodologia badań własnych. 2. Badania przygotowawcze. 3. Badania główne. Zakończenie
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-706-3
Zawiera: I DEPRESJA: 1. Dołek, chandra czy depresja? Różnice oraz teoria pozytywnej dezintegracji; 2. Depresja jest chorobą. Definicja; 3. Czym się różni depresja u dzieci, młodzieży i dorosłych? Objawy i różnice; 4. Weź się w garść, czyli czego nie mówić, a co mówić osobom z depresją; 5. Dlaczego moje dziecko? Czynniki i przyczyny (genetyczne, somatyczne, reaktywne); 6. Co robić, jeśli dziecko zachoruje na depresję? Pomoc – ambulatorium czy szpital?; 7. Psychiatra, psycholog czy psychoterapeuta? Jak wygląda wizyta u lekarz psychiatry i czym się różni psycholog od psychoterapeuty; 8. Farmakoterapia, psychoterapia czy jeszcze coś innego? Sposoby leczenia depresji; 9. Co mówić, jak mówić, a czego nie mówić? Sposoby komunikacji oraz wsparcie szkoły i bliskich. II SAMOBÓJSTWO: 1. Jak wyłapać niepokojące sygnały? Ocena ryzyka, syndrom presuicydalny; 2. Co mam robić? Kiedy i jak reagować; 3. Co robić, aby się nie wydarzyło? Profilaktyka depresji, samobójstw i zachowań ryzykownych; 4. A jeśli już się stało?... Żałoba i jak mówić o samobójstwie do dzieci i młodzieży. III JEŚLI NIE DEPRESJA, TO CO?: 1. Smutek, który trwa i trwa… Dystymia; 2. Wzloty i upadki. Zaburzenia afektywne dwubiegunowe; 3. Gdy dziecko się boi. Lęk, fobie, fobia społeczna; 4. Gdy perfekcjonizm staje się problemem. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; 5. Druga strona lustra. Schizofrenia i zaburzenia psychotyczne, 6. Dieta czy choroba. Anoreksja i bulimia; 7. Osobowość borderline. Choroba czy zaburzenie osobowości; 8. Potrzeba znieczulenia. Alkohol, narkotyki, dopalacze. IV DZIECKO KRZYWDZONE: 1. Zaczyna się od klapsa… Przemoc fizyczna; 2. Na miłość trzeba zasłużyć… Przemoc psychiczna (emocjonalna); 3. Daj wujkowi buzi. Wykorzystywanie seksualne dzieci. V PROFILAKTYKA I PROMOCJA ZDROWIA PSYCHICZNEGO: 1. Nie daję rady… Sposoby radzenia sobie ze stresem; 2. Ja tego nie przeżyję… Umiejętność przeżywania porażki – przygotowanie do dorosłego życia; 3. Naucz dziecko mówienia nie. Trening asertywności; 4. O języku serca. Porozumienie bez przemocy. Gdzie można uzyskać pomoc? Podziękowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-541-5
Zawiera: Cz. I Kwestie pojęciowe: 1. Rozumienie socjoterapii, 2. Rozumienie psychoterapii, 3. Rozumienie diagnozy. Cz. II Diagnoza dzieci: 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne. Cz. III Diagnoza młodzieży: 6. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu adolescencji, 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje społeczne. Część. IV Diagnoza w relacji socjoterapeutycznej: 8. Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej; 9. Funkcjonowanie w grupie socjoterapeutycznej
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3777-5
Zawiera: Część I: Postęp w rokowaniach dotyczących ASD mity, fakty, wczesne objawy oraz nowa podbudowa teoretyczna. 1: Zmiana definicji autyzmu i sposoby jego postrzegania; 2: Mity dotyczące ASD, w tym zespołu Aspergera, i ich błędne diagnozowanie; 3: Wczesne i trwałe objawy ASD; 4: Nowe cele stawiane dzieciom z ASD. Część II: Przede wszystkim rodzina. Jak rodzina może wykorzystywać model DIR, aby ułatwić nawiązywanie relacji, komunikację i myślenie. 5: Inicjatywa „Przede wszystkim rodzina”; 6: Wykorzystywanie uwagi i zaangażowania; 7: Zachęcanie do naprzemiennej komunikacji i wspólnego rozwiązywania problemów; 8: Symbole, pojęcia i słowa; 9: Logiczne myślenie i świat rzeczywisty; 10: Wyższe poziomy myślenia abstrakcyjnego i refleksyjnego; 11: Niepowtarzalne profile biologiczne I; 12: Niepowtarzalne profile biologiczne II. Część III: Floortime. 13: Floortime jako podejście rodzinne; 14: Floortime; 15: Metoda Floortime zawsze i wszędzie; 16: Najtrudniejszy element metody Floortime; 17: Praca ze starszymi dziećmi, nastolatkami i dorosłymi z ASD I; Praca ze starszymi dziećmi nastolatkami i dorosłymi ze spektrum autyzmu II. Część IV: Ekspertyza i sposoby terapii. 19: Ekspertyza; 20. Kompleksowy program terapii wykorzystujący podejście DIR/Floortime; 21: Programy edukacyjne przyjające myśleniu, komunikacji i postępom w nauce. Część V: Radzenie sobie z trudnymi objawami. 22: Język wyuczony i echolalia; 23: Samostymulacja, potrzeba bodźców zmysłowych, nadpobudliwość i zachowania unikające; 24: Posiłki, korzystanie z toalety, ubieranie się i radzenie sobie z nowymi wyzwaniami; 25. Problemy z zachowaniem; 26: Radzenie sobie z uczuciami; 27: Załamania i regresje; 28: Rozwój umiejętności społecznych. Załącznik A; Załącznik B; Załącznik C.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
ISBN: 978-83-60215-43-2
Zawiera: 1. Ogólne zasady diagnozowania: Zaburzenia łączone, Pierwsze oznaki, Oficjalne badanie. Ogólne zasady terapii: zmiana podejścia, zrozumienie nastawienia dziecka. Zestaw nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi: Definiowanie ADHD; Konkretne objawy ADHD i zaburzeń funkcji wykonawczych; Neurologiczne podstawy ADHD; Terapia ADHD i problemów z organizacją; "Czy wszystko będzie w porządku?". Trudności w nauce: Poznawanie trudności w nauce; Wspieranie dziecka z trudnościamiw nauce; Konkretne trudności w nauce. Zaburzenia ze spektrum autystycznego: Zdolności wykorzystywane w komunikacji; Kategorie zaburzeń komunikacyjnych. Zespół Aspergera i jego leczenie: Dostosowanie się do bycia innym; Nawiązywanie przyjaźni: czynniki motywujące i zachęcanie; Radzenie sobie z emocjami; Nauka: zdolności i style; Szczególne zainteresowania; Czy objawy mogą stać się mniej wyraźnie?. Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsywne: Zaburzenia lękowe uogólnione (ZLU); Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne (ZOK); Terapia. Zaburzenia integracji sesnsorycznej: Jak działa mózg; Czym są zaburzenia integracji sensorycznej?; Szukanie specjalistycznej pomocy; Ćwiczenia terapeutyczne w domu i szkole. Tiki i zespół Tourette'a: podstawowe definicje; Złożony problem; Wybór właściwych warunków i metod terapii. Depresja: Zdefiniowanie depresji i dystymii; terapia. Depresja dwubiegunowa: czym jest depresja dwubiegunowa?; Terapia. Zaburzenia opozycyjno-buntownicze: Czym są zaburzenia opozycyjno-buntownicze?; Diagnozowanie zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego; Terapia w domu i szkole. Lekarstwa: Faszerowanie dzieci lekami? Do czego zmierza ten świat?; Lekarstwa używane w terapii ADHD; Lekarstwa używane w terapii depresji; Lekarstwa używane w terapii zaburzeń lękowych; Lekarstwo używane w terapii zaburzeń obsesyjno-kompulsywnych; Lekarstwa używane w terapii depresji dwubiegunowej; Lekarstwa używane w terapii tików. Dodatek 1: Test kontrolny dotyczący zachowania. Dodatek 2: Szybki quiz dotyczący funkcji wykonawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-064-3
. Autyzm a opóźnienie rozwoju; 2. Autystyczne spektrum zaburzeń a dysfunkcje semantyczno-pragmatyczne; 3. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego a autyzm; Autyzm, autyzm atypowy a schizofrenia wczesnodziecięca; Autyzm atypowy, zespół Aspergera, nadpobudliwość psychoruchowa a objawy psychotyczne; Zespół Aspergera a zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; Zaburzenia zdolności niewerbalnego uczenia się a zespół Aspergera; Zaburzenia zachowania a nadpobudliwość psychoruchowa z deficytami uwagi (ADHD); Niedowidzenie z problemami somatycznymi, psychicznymi oraz podejrzeniem zespołu Aspergera lub schizofrenii; Choroba przewlekła a zaburzenia emocjonalne i trudności w uczeniu się; Mózgowe porażenie dziecięce i zaburzenia współwystępujące; Dyslalia rozszczepowi a współtowarzyszące powikłania ontogenezy dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-14731-0
1. Objaw patologiczny czy strategia autoterapeutyczna, 2. Klub jako środowisko wspomagające autoterapię dzieci i rodziców, 3. Dida matak - dziecko; więź udaremniona, 4. Problemy nadwrażliwości, 5. Dłoń - narzędzie budowania więzi i rozumnego działania, 6. Twarz matki - potwierdzenie poczucia "jestem i działam", 7. Ja zaprzeczone, 8. Ku równorzędności podmiotowej, 9. Regresja jako strategia autoterapeutyczna, 10. Samoregulacja napięcia, 11. Podsumowanie i wnioski
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika specjalna / PWN Wydaw. Nauk.)
ISBN: 978-83-01-16957-2
1. Scenariusze postępowania terapeutycznego- wprowadzenie; 2. Wgląd w sytuację psychologiczna dziecka i ustalenie progów tolerancji na bodźce zewnętrzne; 3. Scenariusze zabaw terapeutycznych i postępowania w sytuacjach trudnych; 4. Opracowanie kazuistyczne- karty diagnostyczno-terapeutyczne w praktyce. Autyzm jako proces. Przeciwdziałanie eskalacji zaburzeń.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7308-725-5
1. Rozpoznanie- różne podejścia diagnostyczne: Diagnoza dziecka z zaburzeniami w rozwoju- konteksty definicyjne; Pojęcie diagnozy psychologicznej i problem testowego diagnozowania intelektu; Podejście diagnostyczne wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Diagnoza i terapia deficytów poznawczych dziecka autystycznego na podstawie koncepcji teorii umysłu; O dwóch takich, co.. dostali diagnozę. Problematyka diagnozy dziecka z dysleksją; 2. Terapia- wspieranie- edukacja: Programy wczesnej interwencji O.I. Lovaasa i S. Greenpana w terapii małego dziecka z autyzmem; ADHD- terapia czy inne spojrzenie na dziecko?; Czytanie mapy czy recytowanie wiersza? Strategie utrwalania wiedzy przez dzieci z uszkodzonym słuchem; Terapia poprzez dramę dziecka napotykającego trudności szkolne; Dziecięca obecność w działaniach artystycznych; Dolnośląski Ośrodek Osób Twórczych- jako przykład zintegrowanych działań dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej; Improwizacje na dziecięcych instrumentach perkusyjnych w muzykoterapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi; Wczesne wspomaganie rozwoju psychomotorycznego małego dziecka z zastosowaniem metody R. Castillo Moralesa; Nauczanie Kierowane dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Wpływ rehabilitacji w wodzie na usprawnianie dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, zespołem Downa i dzieci z autyzmem; Aktywność ruchowa jako forma rehabilitacji młodzieży oraz dzieci niewidomych i słabo widzących na przykładzie zimowych obozów integracyjnych; Edukacja seksualna uczniów z głębszą niepełnosprawnością intelektualna; 3. Rodzina w aspekcie diagnozy i terapii zaburzeń rozwoju dziecka: Niedoceniony w wychowaniu dziecka- świat uczuć; Podejście zorientowane na rodzinę we współczesnej teorii i praktyce wczesnej interwencji; Diagnoza rodziny biologicznej w pracy z wychowankiem domu dziecka; Porozumiewanie się dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w codziennych sytuacjach
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-246-0867-6
1. Co się dzieje z Twoim dzieckiem? Zrozumienie i ocena zaburzeń odżywiania; 2. Co powinieneś teraz zrobić? Jak znaleźć terapeutę i przeprowadzić zmiany w domu?; Jak to się stało?; Przyczyny zaburzeń odżywiania; 4. Jak rozmawiać z dzieckiem? Komunikacja w rodzinie a zaburzenia odżywiania; 5. Co możesz zrobić w domu? Jedzenie, dieta, ćwiczenia; 6. Jak przebiega terapia? Różne rodzaje terapii a Twój udział; 7. Przypadki szczególne. Specyficzne grupy pacjentów i towarzyszące im problemy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
ISBN: 978-83-233-3783-6
Zawiera: Od autorek. Podziękowania. Wstęp. Część I. Na dobry początek: Rozdział 1. Opracowywanie programów wczesnej interwencji dla twojego dziecka; Rozdział 2. Troska o siebie i pozostałych członków rodziny; Rozdział 3. W jaki sposób twoja praca z dzieckiem na wczesnym etapie rozwoju może mu pomóc w kontaktach z innymi osobami i przyspieszyć proces uczenia się. Część II. Codzienne strategie mające pomóc twojemu dziecku angażować się, komunikować i uczyć: Rozdział 4. Wejdź w światło reflektorów. Zwracanie uwagi dziecka; Rozdział 5. Wywołaj uśmiech!. Czerp radość z codziennych sensorycznych zabaw społecznych; Rozdział 6. Bo do tanga trzeba dwojga. Buduj naprzemienne interakcje; Rozdział 7. Mówiące ciała. Istota komunikacji niewerbalnej; Rozdział 8. „Rób to, co ja!”. Pomóż twojemu dziecku uczyć się poprzez naśladowanie; Rozdział 9. Kilka spraw technicznych. W jaki sposób uczą się dzieci; Rozdział 10. Trójkąt wspólnej uwagi. Dzielenie zainteresowań z innymi osobami; Rozdział 11. Czas na zabawę!; Rozdział 12. Poudawajmy!; Rozdział 13. Przejdźmy do mowy; Rozdział 14. Podsumujmy. Załącznik. Zabawki, materiały i książki dla autystycznego dziecka. Źródła informacji. Pomoc dla osób z autyzmem w Polsce. Indeks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia na co dzień)
ISBN: 978-83-7554-045-1
1. Potrzeby emocjonalne dzieci: teoria; 2. Dziecięcy strach i lęk; 3. Smutne dzieci; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Nadużycia emocjonalne i fizyczne zaniedbania; 6. Wykorzystywanie fizyczne i seksualne; 7. Rozwód i dzieci; 8. Rodzice, socjalizacja i sprawowanie kontroli; 9. Pomoc psychologiczna dla dzieci- praktyka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-775-4
Zawiera: O książce. Wprowadzenie. Część pierwsza: ROZDZIAŁ 1. W jaki sposób problemy rodziców mogą wpływać na to, jak wychowują oni swoje dzieci; ROZDZIAŁ 2. Kiedy problemem rodzica jest lęk; ROZDZIAŁ 3. Kiedy problemem rodzica jest gniew; ROZDZIAŁ 4. Kiedy rodzic ma depresję; ROZDZIAŁ 5. Kiedy rodzice stosują wobec siebie przemoc; ROZDZIAŁ 6. Kiedy rodzice są w separacji lub się rozwodzą; ROZDZIAŁ 7. Kiedy rodzic jest uzależniony od substancji psychoaktywnych; ROZDZIAŁ 8. Kiedy rodzic choruje lub umiera. Część druga: ROZDZIAŁ 9. Cel – instrukcje – rozwinięcie; ROZDZIAŁ 10. Uczucia, jakie budzi we mnie mama lub tata; ROZDZIAŁ 11. Góra Zmartwień (a jeśli stanie się coś bardzo złego i nie będę wiedział, co zrobić?); ROZDZIAŁ 12. Uczucie „to za dużo jak na moje siły”; ROZDZIAŁ 13. Straty i tęsknoty; ROZDZIAŁ 14. Szok; ROZDZIAŁ 15. Muzeum Uraz; ROZDZIAŁ 16. Chmura, pod którą żyjemy; ROZDZIAŁ 17. Czego pragnę dla siebie i dla swojego życia; ROZDZIAŁ 18. Najgorsze i najlepsze chwile z mamą lub tatą; ROZDZIAŁ 19. Separacja i Rozwód rodziców; ROZDZIAŁ 20. Awantury między rodzicami; ROZDZIAŁ 21. Kochać kogoś, kto nie potrafi odwzajemnić miłości; ROZDZIAŁ 22. Uzdrawiająca rozmowa rodzica z dzieckiem. Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7641-966-4
1. Komunikowanie się interpersonalne nadawców i odbiorców w świecie realnym w ujęciu interdyscyplinarnym; 2. Komunikacja elektroniczna we współczesnym świecie- w Internecie i w telefonach komórkowych; 3. Ergonomiczne aspekty używania telefonów komórkowych- bezpieczeństwo techniczne i psychologiczne w układzie- człowiek-telefon komórkowy; 4. Wpływ portali społecznościowych na dzieci i młodzież- zagrożenia i skutki dla osobowości; 5. Zachowania patologiczne i przestępcze w cyberprzestrzeni dzieci, młodzieży i dorosłych; 6. Zapobieganie i leczenie fonoholizmu w rodzinach i szkołach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 978-83-7850-763-5
Zawiera: Kim jest dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej: Określenie definicji. Etiologia zespołu hiperkinetycznego. Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Wpływ ADHD na funkcjonowanie dziecka. Występowanie objawów ADHD w zależności od wieku. Formy terapii dzieci z ADHD. Założenia i cele programu: Cele zajęć grupowych. Cele zajęć indywidualnych. Struktura zajęć. Ewaluacja skuteczności terapii opartej na programie profilaktyczno-terapeutycznym dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej: Podstawowe założenia metodologiczne. Wyniki badań. Wpływ czynnika eksperymentalnego na wybrane elementy funkcjonowania poznawczego dzieci z ADHD. Wpływ eksperymentu na funkcjonowanie psychospołeczne dzieci z ADHD. Motywacja do nauki szkolnej dzieci z ADHD. Podsumowanie i wnioski z badań. Propozycja zajęć grupowych: Zajęcia I, Zajęcia II, Zajęcia III, Zajęcia IV, Zajęcia V, Zajęcia VI, Zajęcia VII, Zajęcia VIII, Zajęcia IX, Zajęcia X, Zajęcia XI, Zajęcia XII, Zajęcia XIII, Zajęcia XIV, Zajęcia XV. Propozycja zajęć indywidualnych: Zajęcia I, Zajęcia II, Zajęcia III, Zajęcia IV, Zajęcia V, Zajęcia VI, Zajęcia VII, Zajęcia VIII.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-200-3388-8
1. Zakres psychiatrii oraz jej miejsce w kulturze i wśród innych dyscyplin nauki, 2. Zarys dziejów psychiatrii. Kierunki w psychiatrii, 3. Fizjologiczne podstawy czynności psychicznych, 4. Etiologia i patogeneza zaburzeń psychicznych, 5. Psychopatologia ogólna - objawy i zespoły zaburzeń psychicznych, 6. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zagadnienia nazewnictwa, 7. Epidemiologia psychiatryczna, 8. Badanie chorego, 9. Zaburzenia psychiczne na tle organicznym, 10. Zaburzenia psychiczne spowodowane chorobą somatyczną, 11. Zaburzenia psychiczne spowodowane przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 12. Psychozy schizofreniczne, 13. Paranoja i reakcje paranoiczne, 14.Halucynozy (psychozy parafreniczne), 15. Choroby afektywne, 16. Nerwice, 17. Zaburzenia reaktywne, 18. Rola czynników psychologicznych i behawioralnych w genezie niektórych chorób somatycznych, 19. Zespoły psychopatogeniczne związane z zaburzeniami procesów fizjologicznych, 20. Zaburzenia osobowości, 21. Samobójstwa i zaburzenia psychiczne, 22. Psychiatria dzieci i młodzieży (wybrane zagadnienia), 23. Starzenie się i zaburzenia psychiczne wieku podeszłego, 24. Somatoterapia zaburzeń psychicznych, 25. Farmakologiczna profilaktyka chorób psychicznych, 26. Psychoterapia, 27. Doraźna pomoc psychiatryczna, 28. Psychiatria konsultacyjna. Psychiatria związków z medycyną, 29. Psychiatria środowiskowa i organizacja psychiatrycznej opieki zdrowotnej, 30. Koszty leczenia w psychiatrii, 31. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego i jej realizacja, 32. Psychiatria sądowa i orzecznictwo, 33. Niektóre problemy etyczno-deontologiczne w psychiatrii,
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
ISBN: 83-7150-695-3
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia wobec współczesności. Zdrowie, patologie, psychoprofilaktyka)
ISBN: 978-83-60807-58-3
1. Efekty krótkotrwałego i długotrwałego działania alkoholu na organizm człowieka; 2. Szkodliwe używanie i uzależnienie od alkoholu; 3. Modele genetyczne i koncepcje psychologiczne zaburzeń związanych z używaniem alkoholu; 4. Rodzina i małżeństwo z problemem alkoholowym- podejścia interakcyjne i systemowe; 5. Funkcjonowanie dzieci alkoholików- psychospołeczne źródła deficytów i zasobów; 6. Modele i programy terapii jednostki i rodziny z zaburzeniami spowodowanymi używaniem alkoholu; 7. Profilaktyka. Podstawowe zagadnienia; 8. Etapy konstruowania programu profilaktycznego
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
All copies are currently on loan: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
ISBN: 83-89120-17-8
11. Odmienność, dysfunkcje i wykorzystywanie seksualne, 12. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe, 13. Zaburzenia po uszkodzeniu mózgu i inne mechanizmy upośledzenia funkcji poznawczych, 14. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, 15. Ocena kliniczna, 16. Biologiczne metody leczenia, 17. Terapie psychologiczne, 18. Współczesne problemy leczenia zaburzeń psychicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again