Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(28)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
tylko na miejscu
(17)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(21)
Czytelnia
(18)
Autor
Grabowska Anna
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Górska Teresa
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Zagrodzka Jolanta
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Alochno-Janas Anna
(1)
Arden John Boghosian
(1)
Arkowitz Hal
(1)
Atkinson Sue
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Barcikowska-Kotowicz Maria
(1)
Barczak Anna
(1)
Basco Ramirez Monica
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cohen David (1946- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Derda Ahata
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Elliott Julian
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Gabryelewicz Tomasz
(1)
Gardziel Andrzej
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawęda Łukasz
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzesiuk Lidia
(1)
Hauck Paul
(1)
Hayes Louise L
(1)
Hellewell Jonathan S.E
(1)
Idem Magdalena
(1)
Jaklewicz Hanna
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kapera Marta
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krynicki Waldemar
(1)
Król Jacek
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Machnio Dominika
(1)
Mackiewicz Romana
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marcelli Daniel
(1)
Mikulášková Gabriela
(1)
Miller William R
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Obszyńska-Litwiniec Anna
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Parzęcki Ryszard
(1)
Pavluvčíková Elena
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piątkowska Zofia
(1)
Place Maurice
(1)
Posłuszna Joanna
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Radziwiłłowicz Wioletta
(1)
Rollnick Stephen
(1)
Rongies Witold
(1)
Shevchenko Svetlana
(1)
Shevchenko Wladimir
(1)
Stirling John D
(1)
Suchy Agnieszka
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Temat
Depresja psychiczna
(28)
Lęk
(8)
Młodzież
(7)
Choroby psychiczne
(6)
Osobowość
(6)
Psychoterapia
(6)
Schizofrenia
(6)
Psychopatologia
(5)
Stres
(5)
Dziecko
(4)
Odżywianie
(4)
Psychozy
(4)
Autyzm
(3)
Ból
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Nauczyciele
(3)
Nerwice
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Rodzina
(3)
Samobójstwo
(3)
Stres pourazowy
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zachowanie
(3)
Anoreksja
(2)
Biologia molekularna
(2)
Bulimia
(2)
Choroby afektywne
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Lekozależność
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Pamięć
(2)
Paranoja
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Układ nerwowy
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie
(2)
Wzrok
(2)
Zespół ADHD
(2)
ACT
(1)
Alkoholizm
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autopsychoterapia
(1)
COVID-19
(1)
Cele wychowania
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dorośli
(1)
Duchowość chrześcijańska
(1)
Dychawica oskrzelowa
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Frankl, Viktor E. (1905-1997)
(1)
Gniew
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Internet
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Jaques-Dalcroze, Emile (1865-1950)
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kodály, Zoltán (1882-1967)
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Narkomania -- zapobieganie i zwalczanie
(1)
Nastolsatki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nałóg
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Europa
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Społeczne Wyzwania Współczesności : seria imienia profesora Tadeusza Tomaszewskiego)
Przedmowa Rozdz. 1. Kryzys psychiczny w nowoczesnym świecie. Wprowadzenie Rozdz. 2. Rozumienie zaburzeń psychicznych Rozdz. 3. W poszukiwaniu nowych uwarunkowań zaburzeń psychicznych – rola mikroflory jelitowej Rozdz. 4. Depresja a współczesny świat Rozdz. 5. Samotność a kryzys psychiczny Rozdz. 6. Samobójstwo a Internet i media społecznościowe Rozdz. 7. Pandemia COVID-19 a objawy zaburzeń depresyjnych, lękowych i związanych ze stresem Rozdz. 8. Uzależnienia w świecie nowych technologii oraz nowe technologie w niesieniu pomocy osobom uzależnionym Rozdz. 9. Współczesne modele terapii kryzysów i zaburzeń psychicznych Rozdz. 10. Czy nowe technologie mogą pomóc w rozpoznawaniu i leczeniu zaburzeń psychicznych? Rozdz. 11. Dobra wspólnota, czyli społeczny kontekst terapii zaburzeń psychicznych; O Autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Mózg a zachowanie / red. nauk. Teresa Górska, Anna Grabowska, Jolanta Zagrodzka. - Wyd .3 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 668 s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
1. Biologia molekularna przetwarzania informacji przez komórki nerwowe. 2. Neuroprzekaźniki i ich receptory. 3. Neuron i sieci neuronowe. 4. Komórka glejowa - partner neuronu. 5. Mózg a układ odpornościowy. 6. Rozwój osobniczy mózgu ssaków. 7. Ewolucja mózgu ssaków. 8. Percepcja. 9. Zaburzenia widzenia powstałe w wyniku wczesnej deprywacji wzrokowej. 10. Rola rdzenia kręgowego pnia mózgu w zachowaniu ruchowym. 11. Mechanizmy sterowania ruchami dowolnymi. 12. Wpływ informacji dotykowych i bólowych na zachowanie ruchowe. 13. Stres i ból. 14. W poszukiwaniu molekularnych mechanizmów pamięci. 15. Anatomiczne podstawy pamięci. 16. Procesy warunkowania. 17. Neurofizjologiczne mechanizmy zachowania emocjonalnego. 18. Depresje i uzależnienia lekowe. 19. Lateralizacja funkcji psychicznych w mózgu człowieka. 20. Mózgowe mechanizmy mowy. 21. Mózg, płeć i hormony. 22. Starzenie się układu nerwowego. 23. Choroba Alzheimera. 24. Neuroplastyczność. 25. W poszukiwaniu integracyjnych mechanizmów działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózg a zachowanie / red. nauk. Teresa Górska, Anna Grabowska, Jolanta Zagrodzka. - Wyd . 3 zm. - 4 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2012. - 668 s. : fot., rys., wykr. ; 24 cm.
1. Biologia molekularna przetwarzania informacji przez komórki nerwowe. 2. Neuroprzekaźniki i ich receptory. 3. Neuron i sieci neuronowe. 4. Komórka glejowa - partner neuronu. 5. Mózg a układ odpornościowy. 6. Rozwój osobniczy mózgu ssaków. 7. Ewolucja mózgu ssaków. 8. Percepcja. 9. Zaburzenia widzenia powstałe w wyniku wczesnej deprywacji wzrokowej. 10. Rola rdzenia kręgowego pnia mózgu w zachowaniu ruchowym. 11. Mechanizmy sterowania ruchami dowolnymi. 12. Wpływ informacji dotykowych i bólowych na zachowanie ruchowe. 13. Stres i ból. 14. W poszukiwaniu molekularnych mechanizmów pamięci. 15. Anatomiczne podstawy pamięci. 16. Procesy warunkowania. 17. Neurofizjologiczne mechanizmy zachowania emocjonalnego. 18. Depresje i uzależnienia lekowe. 19. Lateralizacja funkcji psychicznych w mózgu człowieka. 20. Mózgowe mechanizmy mowy. 21. Mózg, płeć i hormony. 22. Starzenie się układu nerwowego. 23. Choroba Alzheimera. 24. Neuroplastyczność. 25. W poszukiwaniu integracyjnych mechanizmów działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Rozdział 1: Zastosowanie neuronauki: 1. Nauka praktycznej neuronauki. Rozdział 2: Promowanie zdrowia mózgu: 1. Pierwsze „S” z nasion SEEDS: Wsparcie społeczne; 2. Pierwsze „E” z nasion SEEDS: Ćwiczenia fizyczne; 3. Drugie „E” z nasion SEEDS: Edukacja przez całe życie; 4. Litera „D” z nasion SEEDS: Zdrowa dieta; 5. Drugie „S” z nasion SEEDS: Zdrowy sen. Rozdział: 3: Powstawanie układów pamięciowych: 1. Układy pamięciowe. Rozdział 4: Zaburzenia związane z autostresem (stresem subiektywnym): 1. Stres somatyczny i stres umysłowy. Rozdział 5: Jak powstaje lęk uogólniony: 1. Utrzymywanie w równowadze autonomicznego układu nerwowego. Rozdział 6: Lęk zognioskowany: 1. Stawianie czoła strachowi i unikaniu; 2. Fobie; 3. Zaburzenia paniki. Rozdział 7: Zespół stresu pourazowego: Faza 1: Stabilizacja; Faza 2: Integracja pamięci; Faza 3: Powrót do zdrowia po urazie. Rozdział 8. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne: 1. Opisywanie obwodu OCD w mózgu; 2. Porządek, czyli mnemotechnika ORDER; 3. Obsesje na punkcie zdrowia. Rozdział 9: Depresja: 1. Płeć i depresja; 2. Rola stanu zapalnego w depresji; 3. Lek w depresji; 4. Przejście do działania; 5. Wyjście z depresji dzięki kontaktom społecznym; 6. Tryb domyślny i rozmyślanie; 7. Aranżowanie metody o szerokim zasięgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Czym jest otępienie? 1.1. Wprowadzenie. 1.2. Diagnostyka. 1.3. Rola lekarza rodzinnego w rozpoznaniu otępienia. 1.4. Częstość występowania otępienia. 2. Otępienie rzekome. 3. Diagnostyka przesiewowa otępienia. 3.1. Wprowadzenie. 3.2. Metody oceny przesiewowej. 3.3. Podsumowanie. 4. Badanie neuropsychologiczne w rozpoznaniu otępień. 5. Łagodne zaburzenia poznawcze. 6. Choroba Alzheimera. 6.1. Epidemiologia choroby Alzheimera. 6.2. Patogeneza. 6.3. Czynniki ryzyka niepodlegające modyfikacji. 6.4. Czynniki ryzyka podlegające modyfikacji. 6.5. Rozpoznanie choroby Alzheimera. 6.6. Badania neurologiczne. 6.7. Badania diagnostyczne. 6.8. Rozpoznani różnicowe. 6.9. Faza przedkliniczna choroby. 6.10. Objawy kliniczne. 6.11. Leczenie objawowe. 6.12. Leczenie eksperymentalne. 6.13. Profilaktyka. 7. Warianty choroby Alzheimera. 7.1. Wprowadzenie. 7.2. Wariant językowy choroby Alzheimera. 7.3. Wariant wzrokowy choroby Alzheimera. 7.4. Wariant czołowy choroby Alzheimera. 7.5. Wariant choroby Alzheimera z zespołem korowo-podstawnym. 8. Otępienie naczyniopochodne i mieszane. 8.1. Wprowadzenie. 8.2. Epidemiologia. 8.3. Czynniki ryzyka. 8.4. Patogeneza otępienia naczyniopochodnego. 8.5. Rozpoznanie. 8.6. Postępowanie diagnostyczne. 8.7. Objawy kliniczne. 8.8. Przebieg choroby. 8.9. Rozpoznanie różnicowe. 8.10. Leczenie. 9. Otępienie czołowo-skroniowe. 9.1. Wprowadzenie. 9.2. Wariant behawioralny otępienia czołowo-skroniowego. 9.3. Wariant skroniowy otępienia czołowo-skroniowego. 9.4. Wariant semantyczny pierwotnej afazji postępującej. 9.5. Wariant z zaburzoną płynnością mowy lub agramatyzmem. 9.6. Różnicowanie typów afazji pierwotnej postępującej. 10. Otępienie z ciałami Lewy’ego i otępienie w chorobie Parkinsona. 10.1. Wprowadzenie. 10.2. Otępienie z ciałami Lewy’ego. 10.3. Otępienie w chorobie Parkinsona. 10.4. Różnicowanie otępienie z ciałami Lewy’ego, otępienia w chorobie Parkinsona i choroby Alzheimera. 11. Otępienie w chorobach rzadkich. 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Choroby pierwotnie neurozwyrodnieniowe. 11.3. Choroby naczyniopochodne. 11.4. Choroby prionowe. 11.5. Choroby zakaźne. 11.6. Choroby metaboliczne. 12. Zaburzenia neuropsychiczne w przebiegu otępienia. 13. Zaburzenia zachowania u osób z otępieniem. 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Leczenie niefarmakologiczne. 13.3. Leczenie farmakologiczne. 14. Depresja i apatia w łagodnych zaburzeniach poznawczych i różnych typach otępienia. 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Łagodne zaburzenia poznawcze. 14.3. Choroba Alzheimera. 14.4. Otępienie z ciałami Lewy’ego. 14.5. Otępienie w chorobie Parkinsona. 14.6. Otępienie czołowo-skroniowe. 14.7. Otępienie naczyniopochodne. 15. Zaburzenia psychotyczne w otępieniu. 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Zaburzenia psychotyczne w przebiegu otępienia z ciałami Lewy’ego i otępienia w chorobie Parkinsona. 15.3. Zaburzenia psychotyczne w przebiegu otępienia czołowo-skroniowego. 16. Opieka nad chorym z otępieniem. 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Opiekun. 16.3. Prawa chorego i opiekuna. 16.4. Polskie organizacje opieki nad chorym z otępieniem. 16.5. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zakres psychiatrii oraz jej miejsce w kulturze i wśród innych dyscyplin nauki, 2. Zarys dziejów psychiatrii. Kierunki w psychiatrii, 3. Fizjologiczne podstawy czynności psychicznych, 4. Etiologia i patogeneza zaburzeń psychicznych, 5. Psychopatologia ogólna - objawy i zespoły zaburzeń psychicznych, 6. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zagadnienia nazewnictwa, 7. Epidemiologia psychiatryczna, 8. Badanie chorego, 9. Zaburzenia psychiczne na tle organicznym, 10. Zaburzenia psychiczne spowodowane chorobą somatyczną, 11. Zaburzenia psychiczne spowodowane przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 12. Psychozy schizofreniczne, 13. Paranoja i reakcje paranoiczne, 14.Halucynozy (psychozy parafreniczne), 15. Choroby afektywne, 16. Nerwice, 17. Zaburzenia reaktywne, 18. Rola czynników psychologicznych i behawioralnych w genezie niektórych chorób somatycznych, 19. Zespoły psychopatogeniczne związane z zaburzeniami procesów fizjologicznych, 20. Zaburzenia osobowości, 21. Samobójstwa i zaburzenia psychiczne, 22. Psychiatria dzieci i młodzieży (wybrane zagadnienia), 23. Starzenie się i zaburzenia psychiczne wieku podeszłego, 24. Somatoterapia zaburzeń psychicznych, 25. Farmakologiczna profilaktyka chorób psychicznych, 26. Psychoterapia, 27. Doraźna pomoc psychiatryczna, 28. Psychiatria konsultacyjna. Psychiatria związków z medycyną, 29. Psychiatria środowiskowa i organizacja psychiatrycznej opieki zdrowotnej, 30. Koszty leczenia w psychiatrii, 31. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego i jej realizacja, 32. Psychiatria sądowa i orzecznictwo, 33. Niektóre problemy etyczno-deontologiczne w psychiatrii,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia - Etologia - Genetyka. Tom 14. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2006. - 159 s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Psychologia - Etologia - Genetyka / Interdyscyplinarne Centrum Genetyki Zachowania Uniwer. Warszawskiego ; red. nacz. Włodzimierz Oniszczenko ISSN 1508-583X ; Tom 14)
Kryteria oceny zwierzęcych modeli zaburzenia po stresie traumatycznym (PTSD). Biologiczne korelaty i uwarunkowania chronotypu. Przemoc w dzieciństwie a ryzyko nadużywania substancji psychoaktywnych w okresie adolescencji i dorosłości z perspektywy traumatologii rozwojowej. Zakotowa arytmia oddechowa w przebiegu depresji. Dominujący styl afektywny a sprawność różnicowania ekspresji mimicznych emocji. Cechy temperamentu jako zasoby indywidualne w radzeniu sobie ze stresem przez licealistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nerwice: zaburzenia depresyjne i lękowe, 2. Zaburzenia psychotyczne: schizofrenia. Psychozy afektywne i paranoja, 3. Autyzm wczesnodziecięcy, 4. Zaburzenia odżywiania, 5. Uzależnienie od alkoholu i narkotyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do psychologii. Psychologia kliniczna / red. Wiesław Łukaszewski)
1. Ramy naukowej psychopatologii 2. Klasyfikacja i paradygmaty zachowania odbiegającego od normy. 3. Natura schizofrenii. 4. Etiologia schizofrenii. 5. Zaburzenia nastroju. 6. Etiologia zaburzeń nastroju. 7. Zaburzenia lękowe i stany obsesyjne. 8. Etiologia zaburzeń lękowych. 9. Zaburzenia odżywiania. 10. Podatność i czynniki utrwalające w zaburzeniach odżywiania. 11. Krytyka psychopatologii. 12. Przyszłość psychopatologii. 13. Przegląd trzech badań. 14. Pomoce naukowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne i pojęcia ogólne: Norma i patologia; Zasadnicze źródła teoretyczne pedopsychiatrii klinicznej; Badanie dziecka; 2. Badanie psychopatologii zachowania: Psychopatologia zaburzeń zasypiania i snu; Psychopatologia zachowań ruchowych; Psychopatologia mowy; Psychopatologia sfery oralno-alimentarnej; Zaburzenia czynności zwieraczy; Psychopatologia funkcji poznawczych; Psychopatologia zaburzeń zachowania; Psychopatologia zabawy; Zaburzenia identyfikacji płciowej i zachowań seksualnych; 3. Obszary nomograficzne: Upośledzenie rozwoju umysłowego, mózgowe porażenie dziecięce i padaczka; Autyzm wczesnodziecięcy i psychozy dziecięce; Zaburzenia lękowe, objawy i organizacja o charakterze nerwicowym; Epizod depresyjny a "choroba depresyjna" u dziecka; Zaburzenia psychosomatyczne; Na pograniczu nozografii; 4. Dziecko w środowisku: Stres i uraz. Czynniki ryzyka oraz zaburzenia reaktywne i adaptacyjne; Dziecko w rodzinie; Dziecko w szkole; Dziecko i migracje; Dziecko i świat medyczny; Dziecko potrzebujące ochrony. Ochrona dziecka: struktury leczniczo-socjalne; 5. Terapia: Rejonizacja i struktury lecznicze w psychiatrii dziecięcej; Zgłoszenie do leczenia i konsultacja terapeutyczna; Psychoterapia i reedukacja; Leczenie farmakologiczne dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy badań nad terapią dzieci i młodzieży. 2. Programy badań. A. Zaburzenia i problemy zinternalizowane. B. Zaburzenia i problemy eksternalizowane. C. Inne zaburzenia i specjalne zastosowanie. 3. Wnioski oraz prognozy na przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Psychoterapia grupowa. 1. Organizacja psychoterapii grupowej. 2. Czynniki leczące w psychoterapii grupowej. 3. Procesy i zjawiska w zamkniętej grupie psychoterapeutycznej. 4. Zadania i rola psychoterapeuty grupowego. Część II: Terapia rodzin. 5. Psychoanalityczna terapia rodzin. 6. Behawioralno-poznawcza terapia rodzin. 7. Terapia rodzinna bazująca na doświadczaniu. 8. Systemowa - komunikacyjna terapia rodzin. 9. Systemowa - strukturalna terapia rodzin. 10. Systemowa - strategiczna terapia rodzin. 11. Idee konstruktywizmu i konstrukcjonizmu społecznego w terapii rodzin. Część III: Psychoterapia pacjentów schizofrenicznych oraz osób z zaburzeniami z pogranicza nerwicy i psychozy. 12. Podejście psychoanalityczne. 13. Podejście behawioralno-poznawcze. 14. Psychoterapia humanistyczno-egzystencjalna. 15. Psychoterapia podtrzymująca stosowana wobec osób z rozpoznaniem schizofrenii. Część IV: Psychoterapia pacjentów depresyjnych. 16. Podejście poznawczo-behawioralne. 17. Podejście interpersonalne. 18. Podejście psyuhodynamiczne. 19. Bioenergetyka Lowena. Część V: Inne specyficzne problemy psychoterapii. 20. Psychoterapia dzieci i młodzieży. 21. Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania. 22. Terapia potraumatyczna. 23. Pomoc psychologiczna po przeżyciu traumy seksualnej. 24. Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi. 25. Praca psychoterapeutyczna z osobami doświadczającymi poczucia winy 26. Psychoterapia osób chorych na nowotwór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. PRACA Z KONFLIKTEM W SZKOLE Rozdział I. Szkoła jako miejsce tworzenia się konfliktów: warunki instytucjonalne i interpersonalne: 1. Instytucja szkoły jako miejsce rozgrywania się konfliktów; 2. Relacje szkolne i pozaszkolne przestrzenią konfliktową. Rozdział II. Różnorodność szkolnych sytuacji konfliktowych: 1. Konflikty szkolne interpersonalne: uczniowskie i nauczycielskie relacje koleżeńskie; 2. Konflikty szkolne interpersonalne: relacje uczniowsko-nauczycielskie oraz nauczycielsko-dyrektorskie; 3. Intrapersonalne konflikty uczniów i nauczycieli; 4. Okołoszkolne konflikty uczniów: relacje rodzinne. Rozdział III. Strategie radzenia sobie z konfliktem w szkole: 1. Przykład pierwszy: surowy nauczyciel; 2. Przykład drugi: zajęcia pozalekcyjne; 3. Przykład trzeci: wycieczka szkolna; 4. Przykład czwarty: pogarszająca się sytuacja 10-latka; 5. Przykład piąty: psychiczne znęcanie się; 6. Przykład szósty: nieakceptowana córka; 7. Przykład siódmy: wspólne zadanie. Rozdział IV. Rola zidentyfikowanych kategorii w procesie radzenia sobie z konfliktem – propozycja modelu: 1. Strony konfliktu; 2. Kwestie, interesy, potrzeby, cele, przedmiot konfliktu; 3. Wartości, normy, przekonania; 4. Środowisko – otoczenie – warunki; 5. Osoby biorące udział w rozwiązaniu; 6. Trzecia strona konfliktu; 7. Sposoby radzenia sobie z konfliktem; 8. Potrzebne zasoby; 9. Wybór metody rozwiązania; 10. A co, jeśli się nie powiedzie?; 11. Wnioski dla uczestników; 12. Gdy czas nagli. Rozdział V. Projekty zmian szkolnych w sferze rozwiązywania konfliktów: 1. Działania profilaktyczne; 2. Działania doraźne w konflikcie; 3. Projekt długofalowego zintegrowanego działania służącego kształtowaniu podejścia do sytuacji konfliktowych. CZĘŚĆ DRUGA. STRATEGIE RADZENIA SOBIE MŁODZIEŻY W SYTUACJI KONFLIKTU SPOŁECZNEGO W RELACJI DO OSOBOWOŚCIOWYCH UWARUNKOWAŃ Rozdział I. Problematyka osobowościowych uwarunkowań strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego – w literaturze przedmiotu: 1. Młodzież w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Osobowościowe determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego (3.1. Samoocena; 3.2. Poczucie umiejscowienia kontroli; 3.3. Ocena poznawcza sytuacji; 3.4. Emocje). Rozdział II. Metodologia badań własnych: 1. Problemy i hipotezy badawcze; 2. Metody badań własnych; 3. Osoby badane. Rozdział III. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań: 1. Poziom samooceny a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 2. Poczucie umiejscowienia kontroli a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 3. Ocena poznawcza sytuacji konfliktu społecznego a strategie radzenia sobie młodzieży w tej sytuacji; 4. Poziom emocji lęku, gniewu i ciekawości a strategie radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 5. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego; 6. Podsumowanie wyników badań. CZĘŚĆ TRZECIA. KONFLIKT W RELACJACH INTERPERSONALNYCH DOROSŁYCH RODZEŃSTW – ZAGROŻENIA I SZANSE Rozdział I. Psychologiczne aspekty relacji interpersonalnych dorosłych rodzeństw: 1. Rola rodziny w rozwoju bliskich więzi interpersonalnych; 2. Specyfika relacji w podsystemie rodzeństwa; 3. Rodzaje relacji interpersonalnych rodzeństw; 4. Konflikt a funkcjonowanie psychologiczne rodzeństw (4.1. Stres psychologiczny; 4.2. Depresja; 4.3. Familizm). Rozdział II. Założenia metodologiczne badań własnych: 1. Problemy badawcze; 2. Metoda (2.1. Osoby badane; 2.2. Procedura i materiały). Rozdział III. Konflikt w relacji dorosłych rodzeństw a familizm, stres i depresja w świetle wyników badań własnych: 1. Płeć i okres dorosłości osób badanych a jakość relacji interpersonalnej dorosłych rodzeństw (1.1. Główne wymiary relacji z rodzeństwem; 1.2. Konflikt i jego dymensje w relacji z rodzeństwem); 2. Współzależności między konfliktem w relacji z rodzeństwem a familizmem, stresem i depresją (2.1. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.2. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie kobiet znajdujących się w okresie średniej dorosłości; 2.3. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie wczesnej dorosłości; 2.4. Współzależności między badanymi zmiennymi w grupie mężczyzn znajdujących się w okresie średniej dorosłości); 3. Wartości rodzinne a stres i depresja – mediująca rola konfliktu w relacji z dorosłym rodzeństwem; 4. Podsumowanie i dyskusja wyników badań. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa. Modele pracy z dziećmi i nastolatkami w nurcie terapii akceptacji i zaangażowania – odważny krok naprzód. Podziękowania. Wstęp. Część 1: Poziom podstawowy: umiejętności DNA-V: Rozdział 1. Co jest potrzebne do rozkwitu; Rozdział 2. Wartości pomagają nam odnaleźć sens i odzyskać witalność; Rozdział 3. Administrator pomaga nam odnaleźć drogę; Rozdział 4. Nawigator pomaga nam rozwijać się i wzrastać; Rozdział 5. Odkrywca pomaga nam rozwijać się i wzrastać; Rozdział 6. Powrót do wartości i zaangażowanie w działanie; Rozdział 7. Wykorzystanie wszystkich umiejętności DNA-V do wyrobienia elastycznej siły; Część 2: Poziom zaawansowany: zastosowanie umiejętności DNA-V w odniesieniu do Ja i środowiska społecznego: Rozdział 8. Nasze Ja w działaniu; Rozdział 9. Rozwijanie elastycznego postrzegania siebie; Rozdział 10. Od agresji wobec siebie do współczucia dla siebie; Rozdział 11. Przyjaźń i miłość są wpisane w nasze DNA; Rozdział 12. Budowanie silnych sieci społecznych; Rozdział 13. Jak stać się ekspertem od modelu DNA-V – osiem wskazówek. Bibliografia. Indeks osobowy. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy psychologii klinicznej i osobowości / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Katedra Psychologii Klinicznej KUL ; 6)
1. Inwentarz Poczucia Własnej Wartości - CSEI S. Coopersmitha 2. Religijne aspekty radzenia sobie ze stresem (prace nad polską wersją kwestionariusza RCOPE) 3. Kwestionariusz do badania zmęczenia. Psychometryczne właściwości 4. Pomiar poczucia osamotnienia u dzieci - Skala Osamotnienia dla Dzieci (children's Loneliness Scale, LSC) S.R. Ashera, S. Hymel i P.D. Renshawa 5. Kwestionariusz do Badania Bólu u Dzieci i młodzieży J. Varni i K. Thompson (Varni/Thompson Pediatric Pain Questionnaire - VT-PPQ) 6. Kwestionariusz Radzenia sobie ze Stresem (KRS). Wartość diagnostyczna i wyniki badań młodzieży 7.Kwestionariusz Tendencji Konstruktywnych/Dekonstruktywnych w badaniach dzieci grających w "agresywne" gry komputerowe 8. Kwestionariusz Narcyzmu. Wartość diagnostyczna w świetle wyników badań polskiej młodzieży 9. Pomiar egzystencjalnego wymiaru depresji i jej osobowościowe korelaty u młodzieży akademickiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Jak przejąć kontrolę nad chorobą? Krok 1: Jak zwuażyć nadejście objawów. 2. Co warto wiedzieć o zaburzeniach afektywnych dwubiegunowych? 3. Wykres życia z chorobą. 4. Jak opracować system wczesnego ostrzegania? Krok 2: Zastosować środki zapobiegawcze. 5. Jak zmniejszyć podatność na nawroty zaburzeń? 6. Jak najlepiej wykorzystać leki? 7. Jak poradzić sobie z zaprzeczeniem? Krok 3: Jak złagodzić objawy? 8. Jak zauważyć i opanować błędy w myśleniu? 9. Jak opanować emocjonalne myśli? 10. Jak powstrzymać "awarię" umysłu? Krok 4: Kontrola postępów. 11. Jak wprowadzić zmiany na lepsze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) - więzi - zachowania - lękowych - obsesyjno-kompulsyjnych - odżywiania i wielu innych Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pedagogika specjalna jako subdyscyplina pedagogiczna; 2. Niepełnosprawność jako znaczący problem natury psychopedagogicznej; 3. Postawa jako kategoria badawcza; 4. Problem i organizacja badań własnych; 5. Analiza wyników badań poziomu depresji i lęku u pacjentów z Oddziałów Oparzeń i Paraplegii; 6. Statystyczna weryfikacja hipotez; 7. Uogólnienia końcowe i wnioski z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej