Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(54)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
tylko na miejscu
(35)
Placówka
Wypożyczalnia
(40)
Czytelnia
(35)
Autor
Jędrzejczyk Zbigniew
(6)
Kukuła Karol (1948- )
(6)
Skrzypek Jerzy
(6)
Walkosz Anna
(6)
Tyszka Tadeusz (1939- )
(5)
Sierpińska Maria (1950- )
(4)
Wędzki Dariusz
(3)
Bolesta-Kukułka Krystyna (1941-2004)
(2)
Falkowski Andrzej (1953- )
(2)
Marks Stephen G
(2)
Samuelson William F
(2)
Yip George S. (1947- )
(2)
Awdziej Marcin
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Basiuk Tomasz
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biela Adam
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012)
(1)
Czarny Bogusław (1957- )
(1)
Czernecka Julita
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duliniec Aleksandra
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Freeman Edward R. (1951- )
(1)
Gabryszak Renata
(1)
Gajda Jan B
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gaspars Helena
(1)
Gawrońska-Nowak Bogna
(1)
Gilbert Daniel R. (1952- )
(1)
Gotwald-Feja Beata
(1)
Gołębiowski Janusz W. (1928- )
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grzega Urszula
(1)
Góralczyk Andrzej
(1)
Gąsiorowska Elżbieta
(1)
Jachna Tomasz
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Kadysz Piotr
(1)
Kardas Jarosław S
(1)
Kieżel Ewa
(1)
Kowalczyk Jacek
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kuczowiec Jacek
(1)
Kuczowiec Karina
(1)
Kusak Aleksander
(1)
Kwiatosz Karolina
(1)
Linkiewicz Agata
(1)
Lipka Anna
(1)
Malewska Kamila
(1)
Markowski Bogusław
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mihaleva Elena Petrovna
(1)
Mruk Henryk (1948- )
(1)
Myddelton David Roderic (1940- )
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Olejniczuk-Merta Anna
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Penc Józef (1939-2017)
(1)
Pełka Bogusław (1928-2003)
(1)
Piocha Stanisław (1941- )
(1)
Pluciński Eugeniusz M
(1)
Pomykalski Andrzej (1941- )
(1)
Pułaska-Turyna Ewa
(1)
Rapacki Ryszard
(1)
Rapacki Ryszard (1949- )
(1)
Romanowska Maria (1947- )
(1)
Sojkin Bogdan
(1)
Stoner James Arthur Finch (1935- )
(1)
Supernat Jerzy (1951- )
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Tkaczyk Jolanta
(1)
Turyna Jan (1949- )
(1)
Vollmuth Hilmar J. (1936- )
(1)
Walerysiak Grzegorz
(1)
Waszczak Stanisław
(1)
Wendel Stephen
(1)
Wersty Bolesław
(1)
Wilczek Michał T
(1)
Winnicka-Wejs Alicja
(1)
Wysocka Katarzyna
(1)
Wójcik-Augustyniak Marzena
(1)
Zalega Tomasz
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz (1970- )
(1)
Łaszkiewicz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(53)
Rosja
(1)
Język
polski
(53)
rosyjski
(1)
Temat
Decyzje
(47)
Przedsiębiorstwo
(12)
Zarządzanie
(12)
Badania operacyjne
(8)
Produkcja
(7)
Finanse przedsiębiorstwa
(6)
Gry kierownicze
(6)
Marketing
(6)
Transport
(6)
Zarządzanie finansami
(6)
Decyzje finansowe
(5)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(5)
Globalizacja
(4)
Konkurencja
(4)
Menedżerowie
(4)
Bilans księgowy
(3)
Inwestycje
(3)
Konsumenci
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Organizacja
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Płynność finansowa
(3)
Rynek finansowy
(3)
Ryzyko gospodarcze
(3)
Zachowania konsumentów
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Efektywność ekonomiczna
(2)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(2)
Gospodarka
(2)
Informacja dla zarządzania
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Kapitał
(2)
Motywacja
(2)
Opinia publiczna
(2)
Podejmowanie decyzji
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Rynek kapitałowy
(2)
Satysfakcja konsumentów
(2)
Teoria organizacji
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Autorytet
(1)
Benchmarking
(1)
Błędy
(1)
Controlling
(1)
Decyzja administracyjna
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Ekonomia eksperymentalna
(1)
Erasmus+ (program)
(1)
Etyka
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Finanse
(1)
Grywalizacja
(1)
Ideologia
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Intuicja
(1)
Jakość
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kapitał obrotowy
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kontrola
(1)
Kontrola zarządcza
(1)
Koszty
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Matematyka
(1)
Migracje
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Nauki polityczne
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Niedojrzałość psychiczna
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Nowy produkt
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Outsourcing
(1)
Planowanie
(1)
Polska
(1)
Polska Rama K
(1)
Postawy
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(26)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(36)
Zarządzanie i marketing
(18)
Psychologia
(6)
Matematyka
(5)
Edukacja i pedagogika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
54 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia programowania liniowego; Problemy transportowe i przydziału; Gry; Zagadnienie kolejek; Programowanie sieciowe; Nieliniowe zagadnienia optymalizacyjne; Elementy programowania dynamicznego; Wybrane modele zapasów; Zastosowanie badań operacyj- nych w konstrukcji biznesplanu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia programowania liniowego; Problemy transportowe i przydziału; Gry; Zagadnienie kolejek; Programowanie sieciowe; Nieliniowe zagadnienia optymalizacyjne; Elementy programowania dynamicznego; Wybrane modele zapasów; Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu, Podejmowanie decyzji na rynku kapitałowym; Budowa rankingu obiektów w swietle ocen wielokryterialnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (4 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia programowania liniowego; Problemy transportowe i przydziału; Gry; Zagadnienie kolejek; Programowanie sieciowe; Nieliniowe zagadnienia optymalizacyjne; Elementy programowania dynamicznego; Wybrane modele zapasów; Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu, Podejmowanie decyzji na rynku kapitałowym; Budowa rankingu obiektów w swietle ocen wielokryterialnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia programowania liniowego; Problemy transportowe i przydziału; Gry; Zagadnienie kolejek; Programowanie sieciowe; Nieliniowe zagadnienia optymalizacyjne; Elementy programowania dynamicznego; Wybrane modele zapasów; Zastosowanie badań operacyjnych w konstrukcji biznesplanu, Podejmowanie decyzji na rynku kapitałowym; Budowa rankingu obiektów w swietle ocen wielokryterialnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia programowania liniowego; Problemy transportowe i przydziału; Gry; Zagadnienie kolejek; Programowanie sieciowe; Nieliniowe zagadnienia optymalizacyjne; Elementy programowania dynamicznego; Wybrane modele zapasów; Zastosowanie badań operacyj- nych w konstrukcji biznesplanu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wybrane zagadnienia programowania liniowego; Problemy transportowe i przydziału; Gry; Zagadnienie kolejek; Programowanie sieciowe; Nieliniowe zagadnienia optymalizacyjne; Elementy programowania dynamicznego; Wybrane modele zapasów; Zastosowanie badań operacyj- nych w konstrukcji biznesplanu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Controlling : planowanie, kontrola, kierowanie / Hilmar J. Vollmuth ; tłum. Piotr Kadysz, Bogusław Markowski. - Wyd. 2 rozsz. i popr. - Warszawa : PLACET, 1998. - 200, [5] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
Controlling jako instrument zarządzania; Składniki systemu controllingu; Warunki wstępne dla funkcjonowania controllingu; Stopniowy rozwój krótkookresowego rachunku wyników; Jak możemy oceniać wyniki; Wprowadzenie nowoczesnego systemu zarządzania; Budowa systemu wskaźników liczbowych; Techniki prezentacji; Programy komputerowe do rachunku kosztów i wyników oraz controllingu; Wdrażanie controllingu; Dalszy rozwój controllingu; Postęp w controllingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1.Modelowanie zależności ekonomicznych, 2.Rynek jako źródło informacji, 3.Decyzje podmiotów gospodarczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Academia Oeconomica)
1. Wskaźniki finansowe jako narzędzie wspomagania decyzji, 2. Strefy tworzące zysk, 3. Związek płynności i rentowności, 4. Wykorzystanie progu rentowności, 5. Zarządzanie gotówką, 6. Sterowanie kapitałem obrotowym, 7. Zarządzanie kredytem kupieckim, 8. Mechanizmy dźwigni w ocenie ryzyka, 9. Projekcja potrzeb kapitałowych, 10. Inwestycje rzeczowe, 11. Wartość przedsiębiorstwa, 12. Inwestycje finansowe
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik. Materiały dydaktyczne)
1. Wprowadzenie - zarys procesu podejmowania decyzji inwestycyjnych, 2. Zmiana wartości pieniądza w czasie kapitalizacji, dyskonto, czyli kilka niezbędnych pojęć na początek, 3. Przydatne narzędzie - oś czasu i formuły procentu składowego, 4. Zrozumieć przepływy pieniężne, 5. Ile kosztuje kapitał?, 6. Zanim podejmiesz decyzję inwestycyjną - finansowa ocena projektów, 7. Kiedy szybko rosną ceny - inflacja a efektywność projektu, 8. Kilka uwag o wycenie papierów wartościowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 330 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie / red. Jolanta Mazur. - Warszawa : Difin, 2002. - 351 s. : tab., wykr. ; 23 cm.
R.1 Koncepcja orientacji przedsiębiorstwa. Orientacja marketingowa: Pojecie i rodzaje orientacji przedsiębio rstwa; Atrybuty przedsiębiorstwa o orientacji market tingowej; Zakres stosowania orientacji marketingowej; Nawiązywanie trawłych relacji pomiędzy uczestnikami wymiany; Orientacja marketingowa a konkurencyjność przedsiębiorstwa. R.2 Strategie przedsiębiorstwa a strategie marketingo we: Pojęcie strategii, decyzje strategiczne w przedsię biorstwie; Klasyfikacje strategii, relacje: strategia przedsiębiorstwa a strategie marketingowe; Proces form ułowania strategii marketingowej; Strategiczna analiza otoczenia oraz analiza wewnętrzna przedsiębiorstwa; Strategiczne decyzje marketingowe. R.3 Decyzje marketingowe dot. produktu i asrotymentu: Pojęcie produktu, kształtowanie produktu i asortymentu Ustalenie wymaganej przez odbiorców jakości produktu; Dobór cech materialnych produktu; Kształtowanie opako wania; Ustalenie zakresu gwarancji i usług przy- i posprzedażnych; Kształtowanie marki; Ustalenie ilości produktu; Innowacje w produkcie- aspekty marketingowe; Kształtowanie struktury asortymentu. R.4 Decyzje marketingowe dot. ceny: Pojęcie ceny; Czyn niki mające wpływ na kształtowanie cen przez przedsię biorstwo; Etapy procesu podejmowania decyzji cenowych; Cele polityki cenowej; Szacowanie popytu; Ustalanie podstawowego poziomu cen; Metody ustalania cen; Dosto sowywanie podstawowego poziomu cen do warunków rynko wych; Decyzje dot. zmiany podstawowego poziomu cen; Cena a inne elementy marketingu; Kształtowanie cen na rynkach formalnych. R.5 Decyzje marketingowe dot. dystrybucji: Wpływ decy zji w zakresie dystrybucji na atrakcyjnoąść oferty przedsiębiorstwa; Zakres decyzji o dystrybucji; Poję cie kanału dystrybucji; Rodzaje ogniw handlowych two rzących kanały dystrybucji; Integracja ogniw w kana łach dystrybucji; Kryteria wyboru kanału dustrybucji; Nazdorowanie funkcjonowania kanałów dystrybucji; Prze miany w handlu towarami konsumpcyjnymi. R.6 Decyzje marketingowe dot. promocji: Ogólna ch-ka promocji i przydatność różnych jej form w marketingu; reklama; Akwizycja; Public relations; Promocja sprze daży (promocja uzupełniająca); Sponsoring; Targi jako kompleksowe przedsięwzięcia promocyjne; Zastosowanie Internetu w promocji. R.7 Marketing zakupów: Fazy rozwoju funkcji zakupów; Pojęcie marketingu zakupu; Badania rynku zakupu; Kształtowanie instrumentów marketingu zakupu; Kształto wanie relacji z dostawcami. R.8 Strategie marketingowe w ramach cyklu życia produ ktu (ewolucji rynku): Koncepcje cyklu życia produktu i ewolucji rynku; Analiza uwarunkowań działania i strate gii marketingowej w cyklu życia produktu; Koncepcja międzynarodowego cyklu życia produktu. R.9 System informacji marketingowych: Pojecie systemu informacji marketingowych; Struktura systemu informa cji marketingowych; Korzyści wynikające ze stosowania systemu informacji marketingowych; Tworzenie syst. informacji marketingowych; Ewolucja syst. informacji marketingowych. R.10 Plan marketingowy: Podstawowe funkcje oraz miej sce palnu marketingowego w procesie planowania; Budowa planu marketingowego. R.11 Organizacja służby marketingowej: Determinanty organizacji służby marketingowej; Ewolucja i formy organizacji służby marketingowej; Relacje między słu żbą marketingową i pozostałymi służbami organizacyjny mi; Sposoby organizacji służby marketingowej (pionu marketingu) w przedsiębiorstwie; Rola personelu w mark ketingu. R.12 Audyt marketingowy: Pojecie i zakres audytu marke tingowego; Cele i wykonawcy audytu; Przygotowanie audy tu; Audyt marketingowy w procesie planownia i jako narzędzie kontroli marketingowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Decyzje w zarządzaniu / Józef Penc. - Wyd.2 uzup.i popr. - Kraków : Profesjonalna Szkoła Biznesu, 1997. - 238 s. : rys., tab. ; 20 cm.
(Biblioteka Menedżera)
Wprowadzenie. Problemy w organizacji i sposoby ich rozwiązywania. Procesy decydowania w zarządzaniu. Systemy wspomagania decyzji. Partnerstwo w procesach decydowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Cechy wyróżniające rynek business to business na tle dokonywanych transakcji zakupu 1.1 Specyfika rynku instytucjonalnego i jej wpływ na odmienność zachowań nabywczych przedsiębiorstw 1.2 Produkty i usługi będące przedmiotem wymiany na rynku business to business 1.3 Uczestnicy rynku instytucjonalnego stronami dokonujących się transakcji 1.4. Wpływ nowoczesnych technologii na zachowania zakupowe przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku instytucjonalnym 1.5 Małe przedsiębiorstwa jako nabywcy na rynku B2B i ich decyzje w dziedzinie zakupu 2. Czynniki wpływające na decyzje zakupowe w małych przedsiębiorstwach na rynku instytucjonalnym 2.1. Rodzaje sytuacji zakupowych na rynku business to business 2.2 Siły wywierające wpływ na zakup na rynku instytucjonalnym 2.3 Orientacje zakupowe przedsiębiorstw w sferze zaopatrzenia na rynku B2B 2.4 Typy transakcji na rynku dóbr kapitałowo-zaopatrzeniowych 3. Przebieg procesu zakupu w małym przedsiębiorstwie na rynku instytucjonalnym 3.1 Analiza rynków jako podstawowe źródło uzyskania informacji 3.2 Planowanie zakupów celem zapewnienia płynności działania 3.3 Fazy procesu zakupu jako okres między zainicjowaniem a zakończeniem transakcji 3.4 Strategie zakupowe przedsiębiorstw na rynku B2B 4. Preferencje zachowań małych banywców na rynku business to business 4.1 Ekonomiczne preferencje zachowań nabywców na rynku przedsiębiorstw 4.2 Personalne preferencje zachowań nabywców na rynku B2B 5. Działania zakupowe małych przedsiębiorstw na rynku instytucjonalnym w świetle wyników badań empirycznych 5.1 Przyczyny podejmowania decyzji o wyborze dostawcy w małych przedsiębiorstwach na rynku business to business 5.2 Umiejscowienie funckji zakupów w małych firmach na rynku B2B 5.3 Czynniki wpływające na decyzje zakupowe w małych przedsiębiorstwach 5.4 Działania przedsiebiorstw związane z procesem zakupu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Wprowadzenie do ekonomii gospodarki otwartej : 1.Ekonomia a racjonalne wybory, 2.Racjonalne wybory w gospodarce otwartej (ujęcie modelowe), 3.Podsumowanie. Cz. II Makroekonomia gospodarki otwartej : aspekt monetarny : 1.Rachunke dochodu narodowego w gospodarce otwartej, 2.Bilans płatniczy, rynek walutowy i równowaga globalna, 3.Wstrząsy zewnętrzne a procesy dostosowawcze w ujęciu modelu IS-LM-BP, 4.Polityka fiskalna i polityka pieniężna a procesy dostosowawcze, 5.Podsumowanie. Cz. III Makroekonomia gospodarki otwartej : polityka handlowa a racjonalne wybory : 1.Polityka handlowa a zagraniczna i międzynarodowa polityka ekonomiczna, 2.Instrumenty polityki handlowej, 3.Ekonomiczne aspekty cła w imporcie i subwencji w eksporcie, 4.Rola GATT i WTO w liberalizacji handlu międzynarodowego, 5.Wspólna polityka handlowa Unii Europejskiej, 6.Podsumowanie. Cz. IV Polska w Unii Europejskiej : aspekty realnej integracji gospodarczej : 1.Formalne i realne aspekty dostosowania polskiej gospodarki do rynku UE, 2.Wewnątrzgałęziowy podział pracy jako dodatkowe kryterium realnej integracji polskiej gospodarki z rynkiem UE, 3.Miejsce Niemiec w procesie realnych dostosowań Polski do rynku UE, 4.Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Cz.I Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Wartość informacji. Cz.II Konkurencja na różnych rynkach: Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Cz.III Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych: Asymetria informacji a struktura organizacji; Negocjacje; Aukcje i przetargi; Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do problematyki podejmowania decyzji gospodarczych; Decyzje przedsiębiorstwa; Podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie analizy marginalnej; Analiza popytu i optymalna polityka cenowa; Ocena popytu; prognozowanie; produkcja; Analiza kosztów; Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności; Konkurencja na różnych rynkach; Konkurencja doskonała; Monopol; Opigopol; Teoria gier a strategia konkurencji Regulacja, dobra publiczne oraz analiza kosztów i korzyści; Zastosowania reguł i narzędzi decyzyjnych; Negocjacje; optymalne poszukiwania. Aukcje i przetargi Programowanie liniowe; Planowanie i ocena przedsięwzięć inwestycyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. MSP w teoriach ekonomicznych, 2. Prognozowanie w aspekcie ekonomii menedżerskiej, 3. Podejmowanie decyzji i problem ich optymalizacji, 4. modele konkurencji a proces decyzyjny przedsiębiorstwa, 5. Zastosowanie zdolności menedżerskich w systemie funkcjonowania przedsiębiorstwa, 6. Rachunek kosztów w problemach decyzyjnych menedżera, 7. Strategia personalna w decyzjach kierowniczych MSP, 8. Informacja i wiedza w podejmowaniu decyzji menedżerskich, 9. Ryzyko w podejmowaniu decyzji menedżerskich, 10. Ocena efektywności ekonomicznej przedsięwzięć gospodarczych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Eksperyment w obszarze HR / Anna Lipka, Stanisław Waszczak, Alicja Winnicka-Wejs. - Wyd. 2. - Warszawa : CeDeWu , 2018. - 153 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Pojęcie i przedmiot badań ekonomii eksperymentalnej oraz ich powiązanie z problematyką HR-ową: 1.1. Nurt behawioralny w ekonomii; 1.2. Relacje pomiędzy ekonomią i psychologią; 1.3. Wybrane koncepcje ekonomii behawioralnej - heurystyki i błędy poznawcze, teoria perspektywy; 1.4. Ekonomia eksperymentalna a ekonomia behawioralna; 1.5. Eksperyment w psychologii i ekonomii - podobieństwa i różnice; 1.6. Przykłady zrealizowanych badań eksperymentalnych oraz możliwości wykorzystywania ich efektów na użytek HR; 1.7. Podsumowanie. Rozdział 2. Organizacja eksperymentu w obszarze HR: 2.1. Przedmiot i kanony eksperymentowania; 2.2. Zastosowanie podstawowych schematów badań eksperymentalnych w rozwiązaniach HR-owych; 2.2.1. Podstawowe prawdziwe schematy eksperymentalne proste; 2.2.2. Podstawowe schematy preeksperymentalne proste; 2.2.3. Podstawowe schematy quasi-eksperymentalne proste; 2.2.4. Podstawowe schematy złożone; 2.3. Podsumowanie. Rozdział 3. Ryzyko badań eksperymentalnych zorientowanych na weryfikację rozwiązań HR-owych: 3.1. Usytuowanie ryzyka eksperymentów HR-owych wśród wybranych rodzajów ryzyka; 3.2. Typologia ryzyka eksperymentowania w warunkach kreowania rozwiązań dla HR; 3.2.1. Rodzaje ryzyka determinującego trafność wewnętrzną eksperymentu; 3.2.2. Rodzaje ryzyka dotyczącego trafności zewnętrznej eksperymentu; 3.3. Wybrane metody analizy i oceny ryzyka stosowania eksperymentu dla celów HR-owych; 3.4. Przykładowe sposoby oddziaływania na ryzyko przy kreacji rozwiązań HR-owych; 3.5. Podsumowanie. Rozdział 4. Etyka eksperymentowania w projektowaniu rozwiązań HR-owych: 4.1. Zastrzeżenia etyczne wobec badań eksperymentalnych w naukach społecznych oraz sposoby ich ograniczania; 4.2. Etyka badań na użytek HR opartych na innych wybranych metodach i technikach; 4.2.1. Etyka obserwacji; 4.2.2. Etyka badań socjometrycznych; 4.2.3. Etyka analizy dokumentów; 4.2.4. Etyka metody sondażu; 4.2.5. Etyka metody dialogowej; 4.2.6. Etyka metody biograficznej; 4.3. Podsumowanie. Rozdział 5. Grywalizacja jako przykład eksperymentu w obszarze HR: 5.1. Pojęcie gry i jej wybrane rodzaje; 5.2. Grywalizacja - definicje i przykładowe zastosowania; 5.3. Koncepcja projektu eksperymentu grywalizacyjnego dotyczącego prowadzących koła naukowe; 5.3.1. Opis gry; 5.3.2. Zasady wdrożenia eksperymentu – gry; 5.4. Podsumowanie. Zakończenie. Biblio- i netografia. Spis tabel. Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. System informacyjny w zarządzaniu przedsiębiorstwem: Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem; Pojęcie, cele i funkcje systemu informacyjnego; Struktury systemu informacyjnego; Zasoby i potrzeby informacyjne w systemie informacyjnym; 2. Potrzeby informacyjne jako przesłanka budowy systemu informacyjnego przedsiębiorstwa: Pojęcie i rodzaj potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa; Wyznaczniki potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa; Potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa w zakresie marketingu; 3. System informacji marketingowej w przedsiębiorstwie: Elementy systemu informacji marketingowej; Pierwotne i wtórne źródła informacji w systemie informacji marketingowej; Monitoring rynku i wywiad marketingowy jako źródła zasilania informacyjnego; Badania marketingowe jako element systemu informacji marketingowej; 4. Bazy danych w marketingu: Pojęcie, elementy i rodzaje baz danych; Hurtownia danych jako centralna baza danych; Bazy danych w systemie informacji marketingowej; Wykorzystanie baz danych w marketingu; 5. Technologie informacyjne w systemie informacyjnym marketingu firmy Żabka Polska SA: Rozwiązania technologiczne w zintegrowanym systemie zarządzania; Wykorzystanie narzędzi technologii informacyjnej w zarządzaniu firmą; Hurtownie danych w systemie informacyjnym firmy Żabka Polska SA
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Ewolucja podejść do procesów podejmowania decyzji: 1.1. Istota decyzji i procesu podejmowania decyzji; 1.2. Klasyczne i współczesne modele procesów podejmowania decyzji; 1.3. Sposoby doskonalenia procesów decyzyjnych w organizacji; 1.4. Współczesne nurty w procesach podejmowania decyzji. Rozdział 2. Intuicja w procesach zarządzania współczesnymi organizacjami: 2.1. Istota intuicji; 2.2. Czynniki wzmacniające i ograniczające potencjał intuicyjny; 2.3. Profil intuicyjnego menedżera; 2.4. Metody i narzędzia pomiaru intuicji; 2.5. Przegląd badań empirycznych dotyczących intuicji w obszarze zarządzania. Rozdział 3. Intuicja w procesach podejmowania decyzji: 3.1. Charakterystyka racjonalnego procesu decyzyjnego; 3.2. Charakterystyka intuicyjnego procesu decyzyjnego; 3.3. Determinanty wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji; 3.4. Konceptualny model procesu podejmowania decyzji integrujący intuicję i racjonalną analizę. Rozdział 4. Wykorzystanie intuicji w procesach podejmowania decyzji: 4.1. Metodyka badań własnych; 4.2. Badania pilotażowe - walidacja narzędzia badawczego; 4.3. Charakterystyka próby badawczej - badania właściwe; 4.4. Ocena poziomu wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji; 4.5. Profil menedżera wykorzystującego intuicję w procesach podejmowania decyzji. Rozdział 5. Zastosowanie modelu procesu podejmowania decyzji integrującego intuicję i racjonalną analizę: 5.1. Identyfikacja i ocena znaczenia determinant wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji; 5.2. Empiryczny model procesu podejmowania decyzji integrujący intuicję i racjonalną analizę; 5.3. Perspektywy wykorzystania intuicji w procesach podejmowania decyzji kierowniczych. Zakończenie. Załącznik nr 1. Załącznik nr 2. Bibliografia. Spis rysunków. Spis tabel.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej