Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
tylko na miejscu
(5)
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(5)
Autor
Andrzejewska Anna
(1)
Gawrońska Anita
(1)
Janicka-Panek Teresa
(1)
Jędrzejko Mariusz Z
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karaś Marta
(1)
Koczy Sebastian
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowalski Robin M
(1)
Kretek Henryk
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Schabowska Grażyna
(1)
Staszak Beata
(1)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(1)
Szwedzik Adam
(1)
Tomaszewska Wiesława
(1)
Wicher Adam
(1)
Zieliński Jerzy
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Cyberprzemoc
(6)
Internet
(4)
Agresywność
(2)
Gry komputerowe
(2)
Młodzież
(2)
Arteterapia
(1)
Cyberseks
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kształcenie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedofilia
(1)
Pornografia
(1)
Pracoholizm
(1)
Product placement
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rodzina
(1)
Społeczeństwo
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Środki odurzające
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka świata nowych mediów. 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer. 3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji zapośredniczonej. 4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców. 5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież. 6. Normatywność w Internecie. 7. Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczej. 8. Teoria ABACUS w wyjaśnieniu cyberbullyingu. 9. Nie tylko cyberbullying - w kierunku innych typów agresji elektronicznej. 10. Metodologia badań. 11. Cyberbullying i agresja jako ryzykowne zachowania młodzieży - badania własne. 12. Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście działań pedagogicznych mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia / Uniwersytet Jagielloński)
1. Wstęp; 2. Doświadczenia dzieci z tradycyjnymi formami szkolnej przemocy; 3. Czym jest cyberprzemocy?; 4. Współczesne badania dotyczące cyberprzemocy; 5. Co mogą zrobić rodzice; 6. Co mogą zrobić nauczyciele; 7. Prawa i procedury.
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie w edukacji jutra: Refleksje o wychowaniu w warunkach kultury ponowoczesnej; Reklama a wychowanie; Czy szczęście rodzinne jest dziełem przypadku? Rodzina najlepszym nauczycielem; Zjawisko sekstingu wśród młodzieży oraz jego konsekwencje; Raniące doświadczenia dorastającego, czyli spaleni słoneczkiem w proch… Namysł nad zjawiskiem seksualizacji młodzieży oraz życiem z piętnem śmierci; Regulacyjny wymiar arteterapii w kompensowaniu braków i niepowodzeń życiowych młodego człowieka. Cz. II Uwarunkowania współczesnej edukacji: Szkoły stowarzyszeniowe w perspektywie edukacji jutra; Przestrzenie i nie/miejsca szkoły; Agresja i przemoc w środowisku szkolnym; Uwarunkowania zachowań agresywnych; Bunt jako wartość w procesie edukacyjnym. Cz. III Jakość kształcenia i niepowiedzenia szkolne: Tutoring szkolny jako narzędzie edukacji zindywidualizowanej; „Przeciętność” ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym; Dziecko w edukacji wczesnoszkolnej - podmiot czy już przedmiot współczesnego systemu edukacji?; Edukacja dla bezpieczeństwa w przestrzeniu edukacyjnej i społecznej; Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych współczesnych i przyszłych pokoleń uczniów; Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne - raport z badań; „Ugrowienie” (w) edukacji. Cz. IV Role nauczyciela we współczesnej edukacji: Współpraca nauczycieli w zespołach - wzory zachowań i sposoby działania w świetle wyników badań własnych; Współpraca rodziców i nauczycieli wobec zróżnicowanych problemów wychowawczych i dydaktycznych; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych; Skuteczność komunikacji dydaktycznej w aspekcie indywidualnego profilu uczenia się czynności ruchowych; Wybrane aspekty kształtowania asertywności u studentów pedagogiki; Między dystansem a bliskością. Empatia jako kompetencja hermeneutyczna. Cz. V Kształcenie zawodowe nauczycieli: Mankamenty kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych; Przygotowanie absolwenta szkoły wyższej do roli zawodowej nauczyciela akademickiego na przykładzie Akademii Obrony Narodowej; Rozwijanie kompetencji dydaktycznych młodej kadry akademickiej, Ars Docendi UJ - opis przypadku; Wspomnienia i plany przyszłych pedagogów dotyczące edukacji uczniów zdolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kulturowy I etyczny wymiar mediów: Relewancja etyki mediów dla wychowania w dobie pluralizacji i globalizacji mediów; Podstawy etyki w mediach masowych a postawy dziennikarzy w okresie PRL i transformacji ustrojowej; Zarys problematyki norm etycznych we współczesnej reklamie; Znaczenie i rola mediów we współczesnej edukacji społeczeństwa informacyjnego; 2. Mechanizmy manipulacyjne w mediach: Elementy propagandy i manipulacji audiowizualnej na przykładzie polskich seriali telewizyjnych w PRL i III RP; Funkcjonowania product placement i jego wpływ na decyzje zakupowe Polaków; 3. Dzieci i młodzież w przestrzeni medialnej: Polskie telewizyjne programy edukacyjne dla dzieci i młodzieży- zarys historyczny; Globalna przestrzeń komunikacji społecznej źródłem zagrożeń dla współczesnej rodziny; Zapobieganie zachowaniom problemowym dzieci w internecie jako zadanie dla edukacji medialnej; Agresja elektroniczna i cyberbullying wśród dzieci i młodzieży a działania szkoły; Kreatywne wykorzystanie telefonów komórkowych. Twórcza inwencja młodzieży w obszarze profilaktyki społecznej- kreacja rzeczywistości z wykorzystaniem mediów; Rola Internetu w nauczaniu języków obcych- perspektywa nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie. Pedagogika i profilaktyka społeczna w epoce przyspieszenia i wielkich zmian. Czy i jak możem sprostać wyzwaniom przyszłości?; Część I. Cyfrowy świat wielkich szans i wielotypowych zagrożeń: Gry wideo - co powinni wiedzieć rodzice, nauczyciele i pedagodzy?; Telephone zombie. Zjawisko fonoholizmu wśród uczniów jako nowa forma cyberzaburzeń; Cyberbullying wśród dzieci i młodzieży. Zjawisko, uwarunkowania, delegacje profilaktyczne; Patologia na piedestale. Prób oceny zjawiska patostreamu, jego źródeł i wpływu na rozwój dzieci i młodzieży; Cyberpornografia, cyberpedofilia, sexting. Patologiczne zachowania seksualne w Internecie. Część II. Uzależnienia chemiczne, czyli wielkie pułaki: Marihuana - jako wyzwanie dla szkolnej profilaktyki zachowań ryzykownych i uzależnień; Nadużywanie leków OTC przez osoby starsze. Zjawisko, konsekwencje, uwarunkowania, delegacje dla profilaktyki; Stosunek Unii Europejskiej oraz niektórych państw członkowskich UE do marihuany. Regulacje w poszczególnych krajach członkowskich. Część III. Nowe pułapki: Psychologiczne konsekwencje ryzykownych zachowań seksualnych młodzieży. Wybrane problemy; Ponowoczesność jako źródło dezintegracji i zagrożenie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży (perspektywa socjologiczno-pedagogiczna); Społeczne konsekwencje pracoholizmu rodziców. Część IV. Varia. W poszukiwaniu rozwiązań w niezrównoważonym świecie: Źródła kryzysów we współczesnej rodzinie w świetle nauki Kościoła katolickiego; Godność i sumienie człowieka w nauczaniu Kościoła katolickiego podejmującego walkę ze zniewoleniem narkotykowym; Znaczenie edukacji w hierarchii wartości człowieka dorosłego; Młode pokolenie w zawirowanej rzeczywistości. Podsumowanie - dlaczego nie wolno się poddawać?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowawcze aspekty obcowania z cyberprzestrzenią: Zagrożenia wychowawcze w cyberprzestrzeni; Nauczyciel, wychowawca i uczeń w obliczu zagrożeń cyberprzestrzeni; Pozytywne i negatywne postawy wobec mediów; Współczesne media- szansa czy zagrożenie rozwoju dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń źródłem nowych zagrożeń; Technologie informacyjne sposobem likwidacji barier uczniów niepełnosprawnych; 2. Życie w świecie najnowszych technologii: Relacje wirtualne w rodzinie w XXI wieku; Gry komputerowe: zagrożenie czy szansa na rozwój; Przyszłość społeczeństwa wiedzy w obliczu egzystencji w świecie nowych technologii; Cyberprzestrzeń- życie w Matrixie; Społeczeństwo wiedzy; 3. Kształtowanie zachowań przez media: Wpływ Internetu i gier komputerowych na występowanie zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń i jej ujemny wpływ na dziecko w młodszym wieku szkolnym; Przeciw cyberprzemocy- przykład z praktyki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jaworznie; Cyberprzestrzeń zagrożeniem dla fizycznego i psychicznego zdrowia młodych ludzi; Agresja w bajkach dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej