Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(42)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(42)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(31)
Autor
Gilewicz Joanna
(3)
Wciórka Jacek
(3)
Binder Marek
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Butcher James N
(2)
Carson Robert C
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Heszen-Niejodek Irena (1942- )
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W. (1946- )
(2)
Kuniecki Michał
(2)
Mineka Susan
(2)
Morrison James R. (1940- )
(2)
Przybysz Jerzy
(2)
Pużyński Stanisław (1936-2015)
(2)
Syrek Ewa
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Andruszko Robert
(1)
Atkinson Sue
(1)
Barbaro Bogdan de
(1)
Barcikowska-Kotowicz Maria
(1)
Barczak Anna
(1)
Basco Ramirez Monica
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Brodniak Włodzimierz A
(1)
Brykczyńska Celina
(1)
Błaszczyk Janusz
(1)
Całkiewicz Monika
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Colman Andrew M
(1)
Friedman Howard S
(1)
Gabryelewicz Tomasz
(1)
Grzesiak Magdalena
(1)
Hare Robert D
(1)
Heitzman Janusz
(1)
Hellewell Jonathan S.E
(1)
Holas Paweł
(1)
Jośko-Ochojska Jadwiga
(1)
Kapera Marta. 6eTł
(1)
Kaplan Harold I. (1927-1998)
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Kottler Jeffrey A
(1)
Krynicki Waldemar
(1)
Kubica Józef F
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Majczyna Beata
(1)
Majczyna Marek
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Meyer Robert
(1)
Myers David G
(1)
Okła Wiesława
(1)
Palczewska Małgorzata
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Piątkowski Włodzimierz
(1)
Przybyliński Sławomir
(1)
Rabe-Jabłońska Jolanta
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Rosenhan David L
(1)
Rozwadowska Anna
(1)
Sadock Benjamin J. (1933- )
(1)
Sadock Virginia A
(1)
Seligman Martin E. P
(1)
Sidorowicz Sławomir K
(1)
Sikora Katarzyna
(1)
Skucińska Anna
(1)
Steuden Stanisława (1950- )
(1)
Stirling John D
(1)
Trzebiatowska Małgorzata
(1)
Tylikowska Anna
(1)
Walker Elaine F
(1)
Witkowska Bogumiła
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Temat
Choroby psychiczne
(32)
Osobowość
(16)
Schizofrenia
(12)
Psychopatologia
(10)
Depresja psychiczna
(8)
Psychologia
(7)
Odżywianie
(6)
Psychoterapia
(6)
Alkoholizm
(5)
Choroby afektywne
(5)
Lęk
(5)
Nałóg
(5)
Psychiatria
(5)
Uczenie się
(5)
Zachowanie
(5)
Mózg
(4)
Pamięć
(4)
Promocja zdrowia
(4)
Sen
(4)
Stres
(4)
Uczucia
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Zaburzenia psychiczne
(4)
Zmysły
(4)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Choroby ludzi
(3)
Edukacja zdrowotna
(3)
Genetyka zachowania
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Jakość życia
(3)
Język
(3)
Narkomania
(3)
Nerwice
(3)
Paranoja
(3)
Psychiatria sądowa
(3)
Słuch
(3)
Układ nerwowy
(3)
Wzrok
(3)
Zdrowie psychiczne
(3)
Agresywność
(2)
Akceptacja choroby
(2)
Choroby
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dziecko
(2)
Fizjologia
(2)
Hormony
(2)
Klasyfikacja
(2)
Międzynarodowa Statystyczna Klasyfikacja Chorób i Problemów Zdrowotnych - ICD-10
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja leczenia się
(2)
Młodzież
(2)
Narząd ruchu
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychologia stresu
(2)
Psychologia zdrowia
(2)
Psychozy
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Samobójstwo
(2)
Substancje uzależniające
(2)
Służba zdrowia
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zachowania prozdrowotne
(2)
Zdrowie publiczne
(2)
Świadomość
(2)
AIDS
(1)
Adaptacja
(1)
Alkohol
(1)
Autyzm
(1)
Biegli sądowi
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dostęp do świadczeń zdrowotnych
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Grafologia
(1)
Gwałt
(1)
HIV
(1)
Hipnoza
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Język środowiskowy
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kryminalistyka
(1)
Lecznictwo
(1)
Małżeństwo
(1)
Mechanizmy obronne (psychol.)
(1)
Medycyna
(1)
Medycyna behawioralna
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
2001-0
(1)
Gatunek
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(6)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
45 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia ogólne. 2. Komórki nerwowe i przewodnictwo nerwowe. 3. Wymiana informacji w synapsach. 4. Anatomia układu nerwowego. 5. Rozwój i plastyczność układu nerwowego. 6. Wzrok. 7. Inne układy sensoryczne i uwaga. 8. Ruch. 9. Sen i czuwanie. 10. Regulacja wewnętrzna. 11. Zachowania reprodukcyjne. 12. Zachowania emocjonalne. 13. Biologiczne aspekty uczenia się i pamięci. 14. Asymetria mózgu i język. 15. Zaburzenia psychiczne. A. Chemia w skrócie. B. Zasady postępowania w badaniach neurologicznych z udziałem zwierząt i ludzi przyjęte przez Society for Neuroscience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego.

Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: Cz. I. Podstawy diagnozy: Dogra prowadząca do diagnozy; Początek pracy ze schematem diagnostycznym; Metoda diagnostyczna; Opracowanie zebranego materiału; Radzenie sobie z niepewnością; Współwystępowanie zaburzeń. Cz. II Elementy konstrukcyjne diagnozy: Rozumienie pacjenta jako całości; Choroby somatyczne a diagnoza psychiatryczna; Diagnoza a ocena stanu psychicznego., Cz. III Zastosowanie procedur diagnostycznych: Rozpoznawanie depresji i manii; Rozpoznawanie zaburzeń lękowych; Rozpoznawanie psychozy; Rozpoznawanie problemów z pamięcią i myśleniem; Rozpoznawanie szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień; Rozpoznawanie zaburzeń osobowości i problemów w relacjach; Poza diagnozą – stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemoc; Pacjenci, pacjenci
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Przedmowa; Część I. Edukacja zdrowotna – podstawy teoretyczne i metodyczne; Rozdział 1. Zdrowie; 1.1. Definiowanie zdrowia i choroby; 1.1.1. Definiowanie zdrowia profesjonalne i potoczne; 1.1.2. Zdrowie jako kategoria pozytywna; 1.1.3. Definiowanie choroby; 1.2. Modele zdrowia; 1.2.1. Biomedyczny model zdrowia; 1.2.2. Holistyczne podejście do zdrowia; 1.2.3. Model salutogenezy A. Antonovsky’ego; 1.3. Mierniki zdrowia; 1.4. Zdrowie jako wartość i zasób dla jednostki i społeczeństwa; 1.5. Jakość życia związana ze zdrowiem; Rozdział 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie; 2.1. Czynniki warunkujące zdrowie i zmiany w ich postrzeganiu; 2.2. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące; 2.3. Styl życia i zachowania zdrowotne; 2.3.1. Prozdrowotny styl życia; 2.3.2. Zachowania zdrowotne; 2.3.3. Charakterystyka zachowań zdrowotnych dorosłych Polaków; 2.4. Wsparcie społeczne; 2.4.1. Definicje i rodzaje wsparcia społecznego; 2.4.2. Kapitał społeczny; 2.5. Czynniki społeczno-ekonomiczne; 2.6. Opieka zdrowotna; 2.7. Dbałość ludzi o własne zdrowie; 2.7.1. Sposoby dbania o zdrowie w społeczeństwie polskim; 2.7.2. Przyczyny bierności wobec zdrowia; 2.7.3. Niektóre uwarunkowania dbałości o zdrowie; 2.7.4. Healthism – nadmierna koncentracja na zdrowiu; Rozdział 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.1. Periodyzacja dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce; 3.2. Twórcy, ich dzieła i myśli; 3.3. Znaczące organizacje, instytucje i projekty; 3.4. Czasopisma naukowe i fachowe; Rozdział 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej; 4.1. Terminologia i definicje; 4.1.1. Nazwy i ich ewolucja; 4.1.2. Definicje; 4.1.3. Podstawowe pojęcia; 4.2. Cele i oczekiwane efekty; 4.3. Koncepcje i modele; 4.4. Teorie wykorzystywane w edukacji zdrowotnej; 4.5. Etyczne aspekty edukacji zdrowotnej; Rozdział 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia; 5.1. Rola edukacji zdrowotnej w terapii chorób; 5.2. Edukacja zdrowotna a profilaktyka; 5.3. Promocja zdrowia; 5.3.1. Geneza promocji zdrowia; 5.3.2. Definicje; 5.3.3. Strategia działania; 5.3.4. Podejścia i metody działań; 5.3.5. Modele promocji zdrowia; 5.3.6. Edukacja zdrowotna jako kluczowy komponent promocji zdrowia; 5.4. Profilaktyka a promocja zdrowia; Rozdział 6. Metodyka edukacji zdrowotnej; 6.1. Planowanie i ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.1.1. Etapy planowania programu edukacji zdrowotnej; 6.1.2. Zasady układania scenariusza zajęć; 6.1.3. Ewaluacja w edukacji zdrowotnej; 6.2. Tworzenie warunków do uczenia się; 6.2.1. Komunikowanie jako podstawa uczenia się – nauczania; 6.2.2. Rola i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną; 6.2.3. Warunki, organizacja i klimat sprzyjające dobremu komunikowaniu i uczeniu się; 6.3. Metody wspomagania uczenia się; 6.3.1. Rodzaje metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.2. Zasady doboru metod i technik uczenia się – nauczania; 6.3.3. Akcje i konkursy w edukacji zdrowotnej; 6.3.4. Charakterystyka wybranych metod i technik; 6.4. Środki dydaktyczne w edukacji zdrowotnej; 6.4.1. Środki dydaktyczne stosowane w edukacji zdrowotnej w ostatnich dekadach; 6.4.2. Korzyści i ograniczenia w korzystaniu z Internetu; Rozdział 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej; 7.1. Mass media jako źródła informacji o zdrowiu; 7.2. Zasady skutecznego wykorzystywania mass mediów w edukacji zdrowotnej; 7.3. Współpraca z mass mediami; 7.4. Marketing społeczny i kampanie społeczne w promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej; Rozdział 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach; 8.1. Edukacja zdrowotna w rodzinie; 8.1.1. Edukacja zdrowotna dzieci i młodzieży; 8.1.2. Potrzeby w zakresie promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej starszych członków rodziny; 8.2. Edukacja zdrowotna w przedszkolu; 8.3. Edukacja zdrowotna w szkole; 8.3.1. Dzieje edukacji zdrowotnej w szkole w Polsce w ostatnim półwieczu; 8.3.2. Aktualna sytuacja w szkolnej edukacji zdrowotnej w Polsce; 8.3.3. Nowe rozwiązania w szkolnej edukacji zdrowotnej w niektórych krajach Europy; 8.3.4. Szkoła promująca zdrowie; 8.4. Edukacja zdrowotna w zakładach opieki zdrowotnej; 8.4.1. Edukacja zdrowotna w praktyce lekarza podstawowej opieki zdrowotnej – lekarza rodzinnego; 8.4.2. Zadania pielęgniarki rodzinnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.3. Zadania pielęgniarki i higienistki szkolnej w edukacji zdrowotnej; 8.4.4. Edukacja osób przewlekle chorych i niepełnosprawnych; 8.4.5. Szpital promujący zdrowie; Część II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym; Wprowadzenie; Rozdział 1. Dbałość o ciało; 1.1. Postrzeganie i dbałość o ciało we współczesnym świecie; 1.2. Uczenie się dbania o ciało w dzieciństwie i młodości; 1.3. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 1.3.1. Dbałość o zęby; 1.3.2. Samokontrola masy ciała; 1.3.3. Pielęgnacja i samobadanie piersi; 1.3.4. Samobadanie jąder; 1.3.5. Ochrona przed nadmiernym nasłonecznieniem; Rozdział 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna; 2.1. Pojęcie zdrowego żywienia; 2.2. Prozdrowotna edukacja żywieniowa; 2.3. Edukacja żywieniowa w szkole; 2.4. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 2.4.1. Urozmaicenie posiłków; 2.4.2. Umiarkowanie w jedzeniu; 2.4.3. Uregulowane żywienie; 2.4.4. Umiejętność przygotowania posiłków; 2.4.5. Uprawianie sportu i inne formy aktywności fizycznej; 2.4.6. Unikanie lub ograniczanie spożycia niektórych produktów; 2.4.7. + Uśmiech; Rozdział 3. Bezpieczeństwo - zapobieganie urazom; 3.1. Wypadki i urazy – definicje i epidemiologia; 3.2. Profilaktyka urazów a promocja bezpieczeństwa; 3.3. Edukacja do bezpieczeństwa; 3.4. Edukacja do bezpieczeństwa w szkole; 3.5. Wybrane zagadnienia i propozycje zajęć; 3.5.1. Samoocena własnych zachowań związanych z bezpieczeństwem; 3.5.2. Przyczyny urazów i sposoby ich eliminowania; 3.5.3. Ocena i podejmowanie ryzyka; 3.5.4. Identyfikacja zagrożeń w najbliższym otoczeniu; Rozdział 4. Seksualność – wybrane zagadnienia; 4.1. Podstawowe pojęcia; 4.1.1. Zdrowie seksualne i prokreacyjne; 4.1.2. Prawa prokreacyjne i seksualne; 4.1.3. Wychowanie i edukacja seksualna; 4.2. Edukacja seksualna; 4.2.1. Edukacja seksualna dzieci w wieku przedszkolnym; 4.2.2. Edukacja seksualna dzieci w okresie wczesnoszkolnym; 4.2.3. Biomedyczne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.4. Psychoseksualne podstawy edukacji seksualnej młodzieży; 4.2.5. Antykoncepcja i zapobieganie zakażeniom przenoszonym drogą płciową; 4.2.6. Problemy osobiste i relacje interpersonalne; 4.3. Zasady konstruowania i realizacji programów edukacji seksualnej młodzieży; 4.3.1. Zasady konstruowania programów edukacji seksualnej; 4.3.2. Ważne rady praktyczne; Rozdział 5. Zdrowie psychospołeczne – wybrane zagadnienia; Wprowadzenie; A. Zdrowie i dobrostan psychiczny; 5.1. Kondycja psychiczna dzieci i młodzieży; 5.2. Złożoność i wieloznaczność zdrowia psychicznego; 5.3. Kryteria zdrowia psychicznego; 5.4. Dobrostan psychiczny; 5.5. Propozycje zajęć; B. Emocje i stres; 5.6. Emocje; 5.7. Radzenie sobie z negatywnymi emocjami; 5.8. Stres; 5.9. Strategie przeciwstresowe i mechanizmy obronne; 5.10. Propozycje zajęć; C. Optymizm; 5.11. Optymiści i pesymiści; 5.12. Optymistyczna postawa życiowa; 5.13. Styl wyjaśniania; 5.14. Wyuczona bezradność i granice optymizmu; 5.15. Kształtowanie pozytywnego stosunku do świata; 5.16. Propozycje zajęć; D. Poczucie tożsamości i własnej wartości; 5.17. Terminologia; 5.18. Kształtowanie się obrazu „ja” i poczucia własnej wartości; 5.19. Spostrzeganie siebie w relacjach z innymi; 5.20. Wpływ wychowania na kształtowanie poczucia własnej wartości ucznia; 5.21. Ocena szkolna jako czynnik oddziałujący na poczucie własnej wartości ucznia; 5.22. Propozycje zajęć; E. Umiejętności życiowe; 5.23. Umiejętności życiowe i ich kształtowanie w edukacji zdrowotnej i innych działaniach szkoły; 5.23.1. Definicja i rodzaje umiejętności życiowych; 5.23.2. Planowanie edukacji służącej kształtowaniu umiejętności życiowych; 5.23.3. Możliwości kształtowania umiejętności życiowych w polskiej szkole; 5.24. Rozwijanie u uczniów wybranych umiejętności życiowych; 5.24.1. Myślenie krytyczne i podejmowanie decyzji; 5.24.2. Myślenie twórcze i rozwiązywanie problemów; 5.24.3. Komunikacja interpersonalna; F. Chorzy psychicznie w społeczeństwie; 5.25. Zaburzenia i choroby psychiczne; 5.26. Stosunek społeczeństwa do zaburzeń i chorób psychicznych; 5.27. Społeczny wizerunek osób chorych psychicznie; 5.28. Działania na rzecz integracji osób z zaburzeniami psychicznymi i przeciwdziałanie stygmatyzacji; 5.29. Propozycje zajęć; Rozdział 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych; 6.1. Zmiany w podejściu do problemów związanych z nadużywaniem substancji psychoaktywnych; 6.2. Integralne podejście do profilaktyki używania substancji psychoaktywnych i innych zachowań problemowych młodzieży; 6.3. Nowe i „stare” poziomy profilaktyki; 6.4. Główne obszary profilaktyki używania substancji psychoaktywnych; 6.4.1. Profilaktyka ukierunkowana na jednostkę; 6.4.2. Profilaktyka ukierunkowana na środowisko społeczne; 6.5. Profilaktyka oparta na naukowych podstawach; 6.6. Strategie oparte na naukowych podstawach; 6.6.1. Strategie wiodące; 6.6.2. Strategie uzupełniające; 6.7. Istotne elementy programów profilaktycznych; 6.8. Wskazówki dotyczące ewaluacji; 6.9. Propozycje zajęć; Rozdział 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wśród uczniów; 7.1. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży – definicje, formy, częstość występowania; 7.2. Podejścia wyjaśniające agresję i przemoc u dzieci i młodzieży; 7.3. Środowiskowe uwarunkowania agresji; 7.4. Przyczyny i skutki zachowań agresywnych; 7.4.1. Potrzeby zaspokajane przez zachowania agresywne; 7.4.2. Charakterystyka sprawców i ofiar przemocy; 7.4.3. Skutki zachowań agresywnych; 7.5. Zapobieganie zachowaniom agresywnym uczniów; 7.6. Umiejętności i strategie potrzebne do radzenia sobie w szkolnych sytuacjach agresji i przemocy; Aneks. Propozycje ćwiczeń i zabaw; A.1. Ćwiczenia rozgrzewająco-integrujące; A.2. Ćwiczenia energetyzujące; A.3. Ćwiczenia relaksacyjne; A.4. Ćwiczenia koncentracji; Bibliografia; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Książka
W koszyku
I. Edukacja zdrowotna - podstawy teoretyczne i metodyczne 1. Zdrowie 2. Czynniki warunkujące zdrowie i dbałość o zdrowie 3. Z dziejów edukacji zdrowotnej w Polsce 4. Koncepcje i podstawy teoretyczne edukacji zdrowotnej 5. Edukacja zdrowotna a terapia i profilaktyka chorób oraz promocja zdrowia 6. Metodyka edukacji zdrowotnej 7. Współpraca z mass mediami w edukacji zdrowotnej 8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach II. Wybrane zagadnienia edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży w wieku szkolnym 1. Dbałość o ciało 2. Zdrowe żywienie i aktywność fizyczna 3. Bezepieczeństwo - zapobieganie urazom 4. Seksualność - wybrane zagadnienia 5. Zdrowie psychospołeczne - wybrane zagadnienia 6. Zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych 7. Przeciwdziałanie agresji i przemocy wsród uczniów 8. Propozycje cwiczeń i zabaw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Psychopatologia: 1. Zagadnienia ogólne: teoretyczne problemy psychopatologii i psychologii klinicznej, 2. Klasyfikacja zaburzeń zachowania: etiologia, diagnoza nozologiczna i psychologiczna, 3. Etiologia nieorganicznych zaburzeń zachowania, 4. Zaburzenia zachowania, w których uczenie (się) jest ważnym czynnikiem etiologicznym, 5. Zaburzenia organiczne, 6. Schizofrenie, paranoje i zaburzenia afektywne (depresje), 7. Zaburzenia osobowości, 8. Rozwojowe zaburzenia zachowania (u dzieci i młodzieży), Cz.II Praktyczna psychologia kliniczna: 1. Somatoterapia zaburzeń zachowania, 2. Diagnoza psychologiczna: badanie psychologiczne, 3. Niepsychometryczne metody badania pacjentów, 4. Metody psychometryczne w psychologii klinicznej, 5. Psychoterapia, 6. Inne (oprócz psychoterapii) działania zawodowe psychologa-klinicysty
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wspinaczka górska dla lemingów, 2. Jak ja się tu dostałem(am)?, 3. Czy wspinaczka jest dla mnie?, 4. Pierwsze kroki, 5. Trzymaj się mocno, 6. Spadanie, 7. Coraz wyżej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Badania empiryczne poczucia jakości życia chorych somatycznie. Poczucie jakości życia u osób z nowotworem krtani; Ocena jakości własnego życia u kobiet po masektomii; Problematyka jakości życia w chorobach dermatologicznych; Lęk jako zmienna modyfikująca poczucie jakości życia u osób chorych na łuszczycę. Część II: Badania empiryczne poczucia jakości życia. Psychologiczne aspekty jakości życia u osób chorych na depresję; Poczucie osamotnienia a poczucie jakości życia u osób chorych na depresję; Jakość życia u osób z rozpoznaną schizofrenią; Wsparcie społeczne jako czynnik modyfikujący poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych ruchowo. Część III: Pomoc psychologiczna w podnoszeniu jakości życia w chorobie. Sytuacja życiowa osób chorych psychicznie; Zastosowanie programu terapeutycznego w podnoszeniu jakości życia osób chorych na schizofrenię; Czyniki sprzyjające podnoszeniu jakości życia w sytuacji choroby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Lista kategorii; Badawcze kryteria diagnostyczne; Tymczasowe kryteria dla wybranych zaburzeń; Zaburzenia specyficzne kulturowo; Lista ekspertów indywidualnych; Lista ośrodków koordynujących badania terenowe, ośrodków badań terenowych sprawozdających do nich oraz badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Uwagi w wybranych kategoriach zaburzeń psychicznych i zachowania w ICD-10; Lista kategorii; Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne; Aneks. Inne stany klasyfikowane w ICD-10 często związane z zaburzeniami psychicznymi i zaburzeniami zachowania; Lista głównych badaczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze Akademii Leona Koźmińskiego / przewod. komitetu red. Jacek Matuszewski. Kryminalistyka)
1. Kryminalistyczne badania pisma ręcznego: Metody ekspertyzy pisma ręcznego; Materiał badawczy w ekspertyzie pisma ręcznego wykonywanej metodą graficzno-porównawczą; Etap badań wstępnych; Etap badań szczegółowych; Dokumentacja badań; Wartość dowodowa opinii pismoznawczej w procesie karnym. Ocena dowodu z opinii biegłego przez organ procesowy; 2. Neuropsychologiczne podstawy procesów czytania i pisania. Patologia pisma: Kształtowanie się umiejętności pisania i czytania; Badania mowy w psychologii i pedagogice; Przyczyny i rodzaje błędów powstających w procesie pisania- wybrane problemy; Patologia pisma ręcznego- problemy ogólny; 3. Badania pisma dysgraficznego: Pojecie dysgrafii i innych specyficznych dysfunkcji w nauce pisania i czytania; Rodzaje, charakter i przyczyny dysgrafii, dysortografii i dysleksjii; Diagnozowanie specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu o charakterze rozwojowym; Możliwości terapii dysgrafików; Warunki eksperymentu; Cechy grafizmu dysgraficznego; Oznaki dysgrafii nabytej- zarys problemu; Badania podpisów dysgrafików; Wnioski; 4. Badania pisma osób upośledzonych umysłowo: Pojęcie upośledzenia umysłowego; Kryteria upośledzenia umysłowego; Stopnie upośledzenia umysłowego; Epidemiologia upośledzenia umysłowego; Etiologia upośledzenia umysłowego; Charakterystyka osób upośledzonych umysłowo; Rewalidacja upośledzonych umysłowo; Cechy graficzne w piśmie upośledzonych umysłowo; 5. Badania pisma recznego osób chorych psychicznie: Syndromologia wybranych chorób psychicznych; Znamiona patologii w piśmie ręcznym osób chorych psychicznie; Badania rękopisów nakreślonych przez dorosle osoby chore psychicznie; Badania rękopisów dzieci dotkniętych psychozami afektywnymi; Badania rękopisów osób chorych psychicznie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wpływ dramatycznych przeżyć i lęków matki ciężarnej na losy jej dziecka; 2. Różne oblicza lęku w psychiatrii rozwojowej- wybrane zagadnienia; 3. Lęk- choroba duszy i ciała; 4. Leki u kresu życia; 5. Lęk jako szansa rozwoju ludzkiego; 6. Moje spotkania z lękami studentów; 7. Słowa lękiem podszyte. O nadużywaniu emocji w komunikacji językowej; 8. Na progu końca świata. Sztuka przełomu XIX i XX wieku w przestrzeni lęku; 9. Obawy studentów śląskich publicznych uczelni wyższych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wyjątkowa publikacja przedstawiająca najnowszą wiedzę naukową z wielu dziedzin na temat starzenia się mózgu. Autor w intrygujący, ciekawy i przystępny sposób prowadzi Czytelnika przez skomplikowane procesy biologiczne, wychodząc od podstawowych mechanizmów funkcjonowania mózgu, aż do złożonych problemów zaprogramowanej śmierci narządu. Zrozumienie tych zagadnień może przełożyć się na wczesne diagnozowanie chorób neurozwyrodnieniowych i skuteczną profilaktykę. Profesor Janusz Błaszczyk, dokonując przeglądu największych światowych odkryć naukowych w dziedzinie neurofizjologii, prezentuje aktualny stan wiedzy na temat starzenia się mózgu i zachodzących z wiekiem zmian neurozwyrodnieniowych. Podsumowaniem przeglądu jest – obecnie weryfikowana na całym świecie – hipoteza zmian metabolicznych w mózgu jako głównej przyczyny chorób neurozwyrodnieniowych. Zrozumienie tych problemów pozwoli Czytelnikowi świadomie i skutecznie wpływać na procesy starzenia się jego mózgu i dzięki temu zminimalizować ryzyko rozwoju chorób neurodegeneracyjnych, a zwłaszcza choroby Alzheimera i choroby Parkinsona. Książka jest skierowana zarówno do profesjonalistów, zwłaszcza lekarzy, fizjoterapeutów, biologów i cybernetyków, jak i do wszystkich Czytelników interesujących się tą tematyką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ochrona zdrowia psychicznego we współczesnym świecie; 2. Ochrona zdrowia psychicznego w dokumentach WHO; 3. Ochrona zdrowia psychicznego w dokumentach UE; 4. Ochrona zdrowia psychicznego w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Terapeuty)
Cz.I Dlaczego klienci bywają trudni?: 1. Skąd się bierze opór?, 2. Typy trudnych klientów, 3. "Etykietowanie" klientów, 4. Wiele zależy od punktu widzenia. Cz.II A jeśli terapeuta jest trudny?: 5. Kiedy terapeuta szkodzi sam sobie, 6. Grochem o ścianę, 7. Gry terapeutów. Cz.III Szczególnie kłopotliwi klienci: 8. Na wypadek gdybym postanowił się zabić, 9.Wrócę, jeśli mnie wyleczysz, 10.Nie zmusisz mnie do mówienia, 11.To nie mój problem - to on ma kłopoty, 12.Przecież już o tym mówiłem, 13.Tak, nie, być może, nie wiem. Cz.IV Radzenie sobie z trudnymi przypadkami: 14.W obliczu problemów nierozwiązywalnych, 15.Myśleć konstruktywnie i współczuć, 16.Umacnianie przymierzy terapeutycznych, 17.Praktyczne strategie przeciw zwyciężaniu impasu, 18.Reguły zaangażowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 102)
R.I Postawy a cechy osobowościowe w literaturze przedmiotu: 1. Postawy wobec osób z zaburzeniami psychicznymi jako specyficznej grupy niepełnosprawnych, 2. Wybrane zmienne osobowości warunkujące postawy wobec osób z zaburzeniami psychicznymi jako specyficznej grupy niepełnosprawnych, 3. Funkcjonowanie domów pomocy społecznej. R.II Program badań nad postawami personelu domów pomocy społecznej wobec osób z zaburzeniami psychicznymi, R.III Wyniki badań empirycznych uzyskane na podstawie zastosowanych metod, R.IV Zależności pomiędzy postawami a inteligencją, wartościami, lękiem i samooceną
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Czym jest otępienie? 1.1. Wprowadzenie. 1.2. Diagnostyka. 1.3. Rola lekarza rodzinnego w rozpoznaniu otępienia. 1.4. Częstość występowania otępienia. 2. Otępienie rzekome. 3. Diagnostyka przesiewowa otępienia. 3.1. Wprowadzenie. 3.2. Metody oceny przesiewowej. 3.3. Podsumowanie. 4. Badanie neuropsychologiczne w rozpoznaniu otępień. 5. Łagodne zaburzenia poznawcze. 6. Choroba Alzheimera. 6.1. Epidemiologia choroby Alzheimera. 6.2. Patogeneza. 6.3. Czynniki ryzyka niepodlegające modyfikacji. 6.4. Czynniki ryzyka podlegające modyfikacji. 6.5. Rozpoznanie choroby Alzheimera. 6.6. Badania neurologiczne. 6.7. Badania diagnostyczne. 6.8. Rozpoznani różnicowe. 6.9. Faza przedkliniczna choroby. 6.10. Objawy kliniczne. 6.11. Leczenie objawowe. 6.12. Leczenie eksperymentalne. 6.13. Profilaktyka. 7. Warianty choroby Alzheimera. 7.1. Wprowadzenie. 7.2. Wariant językowy choroby Alzheimera. 7.3. Wariant wzrokowy choroby Alzheimera. 7.4. Wariant czołowy choroby Alzheimera. 7.5. Wariant choroby Alzheimera z zespołem korowo-podstawnym. 8. Otępienie naczyniopochodne i mieszane. 8.1. Wprowadzenie. 8.2. Epidemiologia. 8.3. Czynniki ryzyka. 8.4. Patogeneza otępienia naczyniopochodnego. 8.5. Rozpoznanie. 8.6. Postępowanie diagnostyczne. 8.7. Objawy kliniczne. 8.8. Przebieg choroby. 8.9. Rozpoznanie różnicowe. 8.10. Leczenie. 9. Otępienie czołowo-skroniowe. 9.1. Wprowadzenie. 9.2. Wariant behawioralny otępienia czołowo-skroniowego. 9.3. Wariant skroniowy otępienia czołowo-skroniowego. 9.4. Wariant semantyczny pierwotnej afazji postępującej. 9.5. Wariant z zaburzoną płynnością mowy lub agramatyzmem. 9.6. Różnicowanie typów afazji pierwotnej postępującej. 10. Otępienie z ciałami Lewy’ego i otępienie w chorobie Parkinsona. 10.1. Wprowadzenie. 10.2. Otępienie z ciałami Lewy’ego. 10.3. Otępienie w chorobie Parkinsona. 10.4. Różnicowanie otępienie z ciałami Lewy’ego, otępienia w chorobie Parkinsona i choroby Alzheimera. 11. Otępienie w chorobach rzadkich. 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Choroby pierwotnie neurozwyrodnieniowe. 11.3. Choroby naczyniopochodne. 11.4. Choroby prionowe. 11.5. Choroby zakaźne. 11.6. Choroby metaboliczne. 12. Zaburzenia neuropsychiczne w przebiegu otępienia. 13. Zaburzenia zachowania u osób z otępieniem. 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Leczenie niefarmakologiczne. 13.3. Leczenie farmakologiczne. 14. Depresja i apatia w łagodnych zaburzeniach poznawczych i różnych typach otępienia. 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Łagodne zaburzenia poznawcze. 14.3. Choroba Alzheimera. 14.4. Otępienie z ciałami Lewy’ego. 14.5. Otępienie w chorobie Parkinsona. 14.6. Otępienie czołowo-skroniowe. 14.7. Otępienie naczyniopochodne. 15. Zaburzenia psychotyczne w otępieniu. 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Zaburzenia psychotyczne w przebiegu otępienia z ciałami Lewy’ego i otępienia w chorobie Parkinsona. 15.3. Zaburzenia psychotyczne w przebiegu otępienia czołowo-skroniowego. 16. Opieka nad chorym z otępieniem. 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Opiekun. 16.3. Prawa chorego i opiekuna. 16.4. Polskie organizacje opieki nad chorym z otępieniem. 16.5. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej