Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(60)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(52)
Publikacje naukowe
(21)
E-booki
(15)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(39)
tylko na miejscu
(31)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(43)
Czytelnia
(32)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Górny Mirosław
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna
(2)
Krzewińska Aneta
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Marszał Tadeusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pietruch-Reizes Diana
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Warwas Izabela
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Antonides Gerrit
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Baca Teresa
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cisek Sabina
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cynalewska Joanna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Forma Paulina
(1)
Frączek Renata
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Haman Jacek
(1)
Herbstem Jan
(1)
Herbuś Aneta
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Iwankowski Paweł
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jabłońska Magdalena
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Józefowski Tomasz
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kafel Monika
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(75)
Temat
Badania naukowe
(36)
Metodologia
(22)
Nauki społeczne
(9)
Pedagogika
(9)
Socjologia
(9)
Dysertacje naukowe
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Informacja naukowa
(6)
Metody badawcze
(5)
Praca dyplomowa
(5)
Studenci
(4)
Badania jakościowe
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Internet
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Społeczeństwo
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Badania ilościowe
(2)
Baza danych
(2)
E-learning
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Infobrokerzy
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Praca magisterska
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Public relations
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stereotyp
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Współdziałanie
(2)
Wyszukiwanie informacji
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie seksualne
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Analiza danych
(1)
Antropologia mediów
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bibliometria
(1)
Bibliotekarstwo naukowe
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Crowdsourcing
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dane
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Duchowość
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperyment pedagogiczny
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia edukacji
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(18)
Praca zbiorowa
(13)
Czasopismo naukowe
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(30)
Edukacja i pedagogika
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Chemia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Biblioteka Narodowa we współczesnej przestrzeni informacyjnej, 2. Nowe funkcje i zadania bibliotek uczelnianych i ich konsekwencje organizacyjno-kadrowe, 3. Wykorzystanie bibliotecznego e-informatorium w dydaktyce szkoły wyższej, 5. Orientacja na czytelnika wyzwaniem dla nowoczesnej biblioteki, 5. Rola biblioteki szkolnej w edukacji ponadgimnazjalnej, 6. Biblioteki w krajach Unii Europejskiej, 7. Rola powiatowych bibliotek publicznych w kształtowaniu środowiska lokalnego, 8. Rola funduszy unijnych w kształtowaniu nowoczesnej infrastruktury na przykładzie Biblioteki Głównej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile, 9. Nowoczesny biblioteczny system informacyjny na przykładzie Biblioteki Głównej Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Stanisława Staszica w Pile
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział 1. Wykorzystanie teorii interesariuszy w rozwoju uczelni publicznych w Polsce 1.1. Podstawowe założenia teorii interesariuszy 1.2. Uczelnia publiczna oraz jej interesariusze 1.2.1. Formalne i prawne ramy funkcjonowania szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.2. Ekonomiczno-społeczne uwarunkowania rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce 1.2.3. Źródła finansowania uczelni publicznych w Polsce 1.2.4. Modele szkolnictwa wyższego w Europie i na świecie w kontekście współpracy z przedsiębiorstwami 1.2.5. Charakterystyka interesariuszy uczelni publicznej w Polsce 1.3. Przedsiębiorstwa jako grupa interesariuszy uczelni publicznej 1.3.1. Uczelnia jako podmiot wpływający na rozwój gospodarki opartej na wiedzy 1.3.2. Istota współpracy uczelni z przedsiębiorstwami Rozdział 2. Podstawy teoretyczne relacji pomiędzy uczelnią a przedsiębiorstwami 2.1. Teoria relacji międzyorganizacyjnych 2.1.1. Relacje w kontekście usługowym 2.1.2. Ekonomiczne aspekty relacji między podmiotami 2.1.3. Relacje w ujęciu marketingowym 2.1.4. Wybrane modele marketingu relacji i ich znaczenie w kształtowaniu relacji organizacji z interesariuszami 2.2. Zarządzanie relacjami z interesariuszami organizacji 2.2.1. Etapy rozwoju relacji 2.2.2. Model oceny rentowności relacji z interesariuszami 2.3. Znaczenie relacji uczelni publicznych z przedsiębiorstwami w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej na rynku usług edukacyjnych 2.3.1. Współczesne modele przewagi konkurencyjnej 2.3.2. Znaczenie wyróżniających zdolności w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji 2.3.3. Zarządzanie relacjami z interesariuszami przez publiczne uczelnie 2.3.4. Wartość jako element warunkujący budowanie relacji na rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej Rozdział 3. Charakterystyka relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami na przykładzie województwa zachodniopomorskiego 3.1. Uwarunkowania i charakterystyka otoczenia współpracy uczelni z przedsiębiorstwami w województwie zachodniopomorskim i w Polsce 3.2. Próba badawcza i metodyka badań wybranych wydziałów uczelni publicznych 3.3. Analiza wyników badań ilościowych 3.4. Analiza wyników badań jakościowych 3.5. Podsumowanie zebranych wyników badań Rozdział 4. Koncepcja modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.1. Założenia modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi uczelni publicznych a przedsiębiorstwami; 4.2. Ekonomiczne i społeczne uwarunkowania implementacji modelu rozwoju relacji pomiędzy wydziałami ekonomicznymi czelni publicznych a przedsiębiorstwami 4.3. Uzasadnienie i możliwości wykorzystania modelu rozwoju relacji; Zakończenie; Bibliografia; Spis rysunków; Spis tabel; Załączniki; Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety; Załącznik 2. Pierwszy scenariusz do badania fokusowego; Załącznik 3. Drugi scenariusz do badania fokusowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sharing research data across disciplines / edited by Anna Wałek. - Gdańsk : Gdańsk University of Technology Publishing House, 2022. - 271, [1] s. : fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Introduction; Part 1. The Bridge of Data Project Assumptions: The Bridge of Data Project Objectives; Data Analysis in Bridge of Data; Part 2. Data Management Practices: The Digital Tissue and Cell Atlas and the Virtual Microscope; Towards Open Research Data in the Economics Discipline; A Text as a Set of Research Data. A Number of Aspects of Data Acquisition and Creation of Datasets in Neo-Latin Studies; Surf Zone Currents in the Coastal Zone of the Southern Baltic Sea – a Modelling Approach; Using Synchronously Registered Biosignals Dataset for Teaching Basics of Medical Data Analysis – Case Study; Part 3. Data Descriptors: Educational Dataset of Handheld Doppler Blood Flow Recordings; Testing the Diagnostic Utility of Recombinant Toxoplasma Gondii; Chimeric Antigens – Generated Datasets; Long-Term Measurement of Physiological Parameters – Child Dataset; Porous Phantoms Mimicking Tissues – Investigation of Optical Parameter Stability Over Time; Non-Contact Temperature Measurements Dataset; Determination of Changes in Viscosity of Hydrogel Depending on Shear Rates; Mechanical Properties of Human Stomach Tissue; Measurement of the Temporal and Spatial Temperature Distribution on the Surface of PVCP Tissue Phantom Illuminated by Laser Dataset; Herbarium of Division of Marine Biology and Ecology as the Primary Basis for Conservation Status Assessments in the Gulf of Gdańsk; Macrophytobenthos in the Puck Bay in 2010–2018 Dataset; Cyanobacterial and Algal Strains in the Culture Collection of Baltic Algae (CCBA); Occurrence of Cyanobacteria in the Gulf of Gdańsk (2008–2009); Mercury in various components of the environment (Gulf of Gdańsk, southern Baltic Sea); Methodology of the Morphometry Study on Baltic Herring; Early Oceanographical Data Collected by the Institute of Oceanography University of Gdańsk; High-Resolution Wind Wave Parameters in the Area of the Gulf of Gdańsk During; Extreme Storms; Long-term Hindcast Simulation of Currents, Sea Level, Water Temperature and Salinity in the Baltic Sea; Areas of Updraft Air Motion in an Idealised Weather Research and Forecasting; Model Simulation of Atmospheric Boundary Layer Response to Different Floe; Size Distributions; High Resolution Sea Ice Floe Size and Shape Data from Knox Coast, East Antarctica; Long-Term GNSS Tropospheric Parameters for theTropics (2001-2018) derived from selected IGS stations; Simulations of the Derecho Event in Poland of 11th August 2017 Using WRF Model; Split-Beam Echosounder Data from Puck Bay; Vehicle Detection and Speed Estimation Using Millimetre Wave Radar; AC Motor Voltage and Audible Noise Dataset; Impedance Spectra of RC Model as a Result of Testing Pulse Excitation; Measurement Method Dataset; X-ray Photoelectron Spectroscopy of Carboxylic Acids as Corrosion Inhibitors of Aluminium Alloys; Crack Mouth Opening Displacement for EH36 Shipbuilding Steel Measurements; Dataset; Tribological Properties of Thermoplastic Materials Formed by 3D; Printing by FDM Process; Potential Energy Curves of Diatomic Alkali Molecules Datasets; Minimal Sets of Lefschetz Periods for Morse-Smale Diffeomorphisms of a Connected Sum of g Real Projective Planes; On Computing Curlicues Generated by Circle Homeomorphisms; Video of LEGO Bricks on Conveyor Belt Dataset Series; Regeneration Project of Market Places GOSPOSTRATEG – “Polanki” Market in Gdańsk-Oliwa Pilot Project Monitoring Dataset; Description of the Dataset Hanow – Praecepta de Arte Disputandi – Transcription and Photographs; Description of the Dataset Rhetoric at School – a Selection of the Syllabi from the Academic Gymnasium in Gdańsk – Transcription and Photographs; Legislation and Practice of Selected State Aid Issues, According to EU and Polish Law; Dataset Relating Collective Angst, Identifications, Essentialist Continuity and Collective Action for Progressive City Policy among Gdańsk Residents; Multiple Group Membership and Collective Action Intention; Data from the Survey on Entrepreneurs’ Opinions on Factors Determining the Employment of the Gdańsk University of Technology Graduates; Data from the Survey on Gdańsk University of Technology; Graduates’ Professional Careers; Summary.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Na początek: czy wiecie, że istnieje matematyczny wzór na dobre piwo? Ilu osób potrzeba, by napisać jedną książkę? Statystyka – królowa nauk czy popychadło medialnego świata? Czy naukowcy są jak żony i nigdy się nie mylą? Dlaczego koń i szop pracz nie dostały doktoratu? Skąd wiemy, że owca rozpoznałaby na ulicy prezydenta? Czy kiedy wychodzimy z psem na spacer, to średnio mamy po trzy nogi? Czy 117% Polaków może się mylić? Czy da się zmierzyć szczęście linijką? Czy po seksie będziemy opanierowani w banknotach niczym krokiet w bułce? Na imieniny lepiej kupić czekoladki czy kokainę? Czy jesteśmy rasistami? Czy jak wsadzimy głowę do lodówki, a nogi do piekarnika, to będzie nam w sam raz? Ile trzeba zjeść czekolady, żeby dostać Nobla? Czy język angielski powoduje zawały serca, a masło przedłuża życie? Czego statystyka nauczyła się od martwego łososia? Dlaczego ufamy szarlatanom? Na koniec: dlaczego wciąż się wzruszam na myśl o bezdomnych lamach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Czasopismo z zakresu nauk prawnych. Wydawane od 1974 roku. Autorami tekstów są nie tylko wybitni naukowcy, ale również praktycy polscy i zagraniczni. Opisują i wyjaśniają problemy pojawiające się w prawie polskim i innych krajów, a także w prawie międzynarodowym. W czasopiśmie publikowane są artykuły w językach polskim, angielskim, rosyjskim i niemieckim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W polskim piśmiennictwie naukowym systematyczne przeglądy literatury są wciąż nową, nieznaną formą eksploracji wątków tematycznych. W światowej nauce odchodzi się od narracyjnych przeglądów literatury na rzecz analiz usystematyzowanych, replikowalnych i w rezultacie jasno ukazujących to, co warto badać, gdyż zawiera potencjalnie dużą wartość naukową. Książka jest jedną z nielicznych (a pierwszą, która przedstawia liczne przykłady zastosowania omawianej tematyki w naukach ekonomicznych, i to w tak szerokim ujęciu) na polskim rynku pracą obrazującą, na czym polega systematyczny przegląd literatury, w tym analiza bibliometryczna. Pokazuje, do czego takie przeglądy prowadzą: jak przekonująco (bo transparentnie, przy podaniu powtarzalnej metody) pozwalają wyłonić z naukowego gąszczu piśmienniczego te wątki, które warto badać przy wykorzystaniu określonych teorii i metod oraz jakie pytania lub hipotezy badawcze są warte dalszego dociekania. Książka jest adresowana do młodszych naukowców (doktorantów, doktorów) i osób aspirujących do zostania akademikami. Może być też pomocna w pisaniu prac magisterskich w częściach poświęconych przeglądowi literatury naukowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Kraina nieufności: kapitał społeczny, rozwój gospodarczy i sprawność instytucji publicznych w polskiej literaturze akademickiej, 3. Kapitał społeczny Dolnego Śląska i Małopolski na tle ogólnopolskiego zróżnicowania regionalnego, 4. Pełzająca decentralizacja: wykorzystanie funduszy europejskich przez polskie samorządy, 5. Szafarze darów europejskich: sieć społeczna w realizacji polityki regionalnej na Dolnym Śląsku i w Małopolsce, 6. Realizacja polityki regionalnej a kapitał społeczny
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Przestrzeń edukacyjna współczesnej szkoły: Uczeń w rzeczywistości szkolnej; Interakcja zogniskowana według Ervinga Goffmana; Pragmatyzm empiryczny zamiast modelu teoretycznego; R. 2 Metodologiczne podstawy projektu badawczego: Przedmiot i cele eksploracji; Problemy badawcze; Zmienne i wskaźniki; Metody, techniki i narzędzia badawcze; Wybór terenu badań i próby badawczej; Organizacja i przebieg badań; R. 3 Uczniowie i nauczyciele w ikonosferze współczesnej szkoły – empiryczne studium zjawiska: Charakterystyka badanej grupy; Poczucie zakorzenienia – uczeń w szkole, ale czy szkoła w uczniu?; Szkoła jako miejsce bezpieczne i intuicja wychowująca; Troska nauczycieli o ucznia; Nauczyciele oceniający i oceniani; Zdobywanie wiedzy i towarzyszące temu procesowi warunki; Refleksja nad wyborem i funkcjonowaniem szkoły; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Na książkę zbiorową Tematy trudne. Sytuacje badawcze składa się dziewięć tekstów autorstwa przedstawicieli antropologii kulturowej, socjologii, pedagogiki, historii oraz psychologii klinicznej. Autorzy wychodzą od swoich doświadczeń badawczych, koncentrując się wokół jednego zagadnienia, które połączyło ich na różnych etapach pracy – tytułowych tematów trudnych. Składają się na nie cudze traumy i problemy lżejszego kalibru; to teren, gdzie badacz wpada w swoisty system manipulacji, rozgrywek wewnętrznych i staje się ich elementem często poza swoją wolą i świadomością; są to również miejsca i sprawy, gdzie występują różnego rodzaju konflikty i napięcia. Poszczególne rozdziały ukazują wysiłek podjęty przez badaczy, aby przekraczać znane im możliwości poznawcze, ponieważ sytuacje „trudne“, w jakich się znaleźli, czasami wymagają od nich zmiany postawy, przemyślenia metodologii, weryfikacji praktyki badawczej oraz refleksji nad wymogami etycznymi towarzyszącymi ich pracy. Książka ukazuje więc, jak badacze mierzą się z barierami poznania, rozumienia i opisu. Dowodzą tym samym rozwoju wiedzy, ponieważ sięgają w rozumieniu rzeczywistości dalej i głębiej. Publikacja odkrywa zaplecze pracy naukowej, pokazując naukowców w trakcie refleksji nad własną praktyką badawczą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Cz.I.- ZAGADNIENIA OGÓLNE: Metodologiczne problemy badań społecznych (Specyfika nauk społ.; Przedmiot i cel badań społ.; typy badań,; Hipotezy,; Metody i techniki badań) Cz.II. - PROCES BADAWCZY: Eksperyment w naukach społecznych. Badania terenowe. Badania całościowe i reprezentacyjne. Obserwacja. Wywiad. Badania ankietowe. Badania oparte na dokumentach. Socjometria. Opracowanie zebranych materiałów badawczych. Wyjaśnianie zjawisk społecznych. Metodologiczne aspekty zaufania i podejrzliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna)
1. Podstawowe pojęcia; 2. Znaki; 3. Kompetencje komunikacyjne; 4. Media; 5. Rodzaje komunikacje między ludźmi; 6. Modele aktów i procesu komunikacji; 7. Typologia mediów masowych; 8. Funkcje komunikowania; 9. Główne orientacje w badaniach komunikacji publicznej; 10. Tradycje badań nad komunikowaniem masowym w Europie i USA; 11. Tradycje badań nad komunikowaniem masowym w Polsce; 12. Metody i techniki badawcze; 13. Skuteczność a skutki komunikacji; 14. Wyniki badań; 15. Wymiar globalny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 1)
Cześć I: Geneza i tożsamość nauk pedagogicznych. 1. Geneza nauk pedagogicznych. 2. Etapy rozwoju refleksji pedagogicznej. 3. W poszukiwaniu tożsamości nauk pedagogicznych. 4. Funkcje zadań edukacyjnych na tle nowożytnych nurtów pedagogiki. 5. Ambiwalencja jako kategoria współczesnej pedagogiki. Część II: Orientacje metodologiczne i ogólne założenia nauk pedagogicznych. 1. Antropologiczne, ontologiczne, aksjologiczne, epistemologiczne i metodologiczne podstawy współczesnej pedagogiki. 2. Empiryczne, prakseologiczne i hermeneutyczne orientacje badawcze we współczesnej pedagogice. Część III: Struktura nauk pedagogicznych i ich miejsce w systemie współczesnych nauk. 1. Rzeczywistość edukacyjna. 2. Struktura nauk pedagogicznych. 3. Miejsce nauk pedagogicznych w systemie współczesnych nauk. Część IV: Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych. 1. Pojęcie warunków, perspektyw i kierunków rozwoju nauk pedagogicznych. 2. Warunki i możliwości uprawiania i rozwoju nauk pedagogicznych. 3. Perspektywy i kierunki rozwoju nauk pedagogicznych w aspekcie zmieniającej się reprezentacji wiedzy o edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych / Janusz Gnitecki ; t. 2)
1. Założenia konstruowania teorii w naukach pedagogicznych, 2. Obrazowanie językowe w badaniach naukowych w pedagogice, 3. Podstawowe kategorie badawcze w naukach pedagogicznych, 4. Struktura procesu badawczego w naukach pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
1. Wprowadzenie i przegląd omawianych zagadnień. Cz.I Czynniki makro w konsumpcji : 2. Rozwój demograficzny, 3. Czynniki kulturowe, 4. Podaż i korzystanie z produktów i usług, 5. Konsumeryzm i polityka wobec konsumenta. Cz.II Procesy podstawowe : 6. Spostrzeganie i kategoryzacja pojęciowa, 7. Struktura znaczenia a wartość, 8. Motywacja a zachowanie kosumenta, 9. Postawy i emocje, 10. Procesy uczenia się, 11. Procesy podejmowania decyzji, 12. Sytuacja a zachowanie. Cz.III Procesy społeczne : 13. Rodzina a produkcja gospodarstwa domowego, 14. Grupy odniesienia, 15. Innowacje, 16. Styl życia i konsumpcja czasu, 17. Korzystanie ze środków masowego przekazu, 18. Robienie zakupów, 19. Zachowanie finansowe, 20. Grupy wiekowe i etniczne konsumentów. Cz.IV Procesy posprzedażne : 21. Zadowolenie konsumenta i reklamacje, 22. Konsumpcja a środowisko, 23. Dobrobyt i własność. Cz.V Zastosowania : 24. Segmentacja rynku i różnicowanie produktów, 25. Badania nad zachowaniem konsumenta
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zarządzanie projektami badawczo-rozwojowymi / Jerzy Kisielnicki. - Wyd. 2 zm. - [Siedliska] : Wydawnictwo Nieoczywiste - GAB Media , 2017. - 392 s. : il., wykresy ; 24 cm.
Rozdział I. Projekty badawczo-rozwojowe oraz ich charakterystyka i znaczenie; Rozdział II. Koncepcja, decyzje, ryzyko i procedury; Rozdział III. Modele w prezentacji projektów badawczo-rozwojowych; Rozdział IV. Modele w wybranych etapach zarządzania projektami naukowo-badawczymi; Rozdział V. Realizatorzy projektu; Rozdział VI. Narzędzia wspomagania; Rozdział VII. Ocena i komercjalizacja wyników w zarządzaniu projektami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 1/2009)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularne, 2000-2002
1. Internal relations w zarządzaniu uniwersyteckim; 2. Elementy zarządzania jakością kształcenia; 3. Kapitał intelektualny uczelni a jakość kształcenia; 4. Innowacyjność jako determinanta konkurencyjności przedsiębiorstw; 5. Competence Based Management; 6. Promocja Częstochowy jako kluczowy element marketingu terytorialnego miasta; 7. Raport o zarządzaniu przyszłością miast. Komunikat naukowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Filozoficzne i pragmatyczne pojęcie badań empirycznych: 1. Elementy wiedzy o nauce i poznaniu naukowym, 2. Terminy i pojęcia badań pedagogicznych. Cz. II Strategie ilościowe w badaniach pedagogicznych; 3. Metody badań pedagogicznych, 4. Techniki badań pedagogicznych, 5. Pomiar w badaniach pedagogicznych, 6. Skuteczność metod statystycznych i warunki ich stosowania, 7. Narzędzia badawcze. Konstrukcja i zastosowanie, 8. Organizacja i etapy badań naukowych, 9. Zasady opracowania materiałów badawczych, 10. Formalne i pozaformalne warunki poprawności badań. Cz. III Strategie jakościowe w badaniach pedagogicznych: 11. Podstawowe założenia badań jakościowych, 12. Rodzaje badań jakościowych, 13. Metody zbierania materiałów badawczych, 14. Opracowywanie danych jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej