Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(62)
IBUK Libra
(13)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje naukowe
(22)
E-booki
(15)
Czasopisma
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
tylko na miejscu
(31)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(45)
Czytelnia
(32)
Autor
Babbie Earl R. (1938- )
(4)
Bauman Teresa (1955-2017)
(3)
Betkiewicz Witold
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Nowak Stefan (1925-1989)
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Wrońska Marta
(3)
Babik Wiesław (1956- )
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dzimińska Małgorzata
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008)
(2)
Gnitecki Janusz (1945-2008). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych
(2)
Grabarz Barbara
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Górny Mirosław
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Krajewska Anna
(2)
Krzewińska Aneta
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Marszał Tadeusz
(2)
Musiał Emilia
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pietruch-Reizes Diana
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Warwas Izabela
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wosińska Wilhelmina (1943-2021)
(2)
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Akert Robin M
(1)
Antonides Gerrit
(1)
Arciszewska-Leszczuk Aleksandra
(1)
Aronson Elliot (1932- )
(1)
Baca Teresa
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Barankiewicz Tomasz (1963- )
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Boć Jan (1939-2017)
(1)
Brzozowski Adam
(1)
Bucholc Marta (1978- )
(1)
Bąk Janina
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Chowaniak Jolanta
(1)
Chymkowski Roman
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cisek Sabina
(1)
Creswell John W. (1945- )
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Cynalewska Joanna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dudzińska Agnieszka (1965- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzierżyńska Jolanta
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Forma Paulina
(1)
Frączek Renata
(1)
Gadomski Przemysław
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gerłowska Justyna
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Hallada Marek
(1)
Haman Jacek
(1)
Herbstem Jan
(1)
Herbuś Aneta
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hołyst Brunon (1930- )
(1)
Iwankowski Paweł
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jabłońska Magdalena
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Januszko-Szakiel Aneta
(1)
Jasiewicz-Betkiewicz Agnieszka
(1)
Jopkiewicz Agata
(1)
Jopkiewicz Maria
(1)
Jurkowlaniec Grażyna
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Józefowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(77)
Język
polski
(77)
Temat
Badania naukowe
(38)
Metodologia
(24)
Nauki społeczne
(9)
Pedagogika
(9)
Socjologia
(9)
Dysertacje naukowe
(7)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Informacja naukowa
(6)
Metody badawcze
(6)
Praca dyplomowa
(5)
Studenci
(4)
Badania jakościowe
(3)
Bibliotekarstwo
(3)
Internet
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele
(3)
Radzenie sobie ze stresem
(3)
Społeczeństwo
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Badania ilościowe
(2)
Baza danych
(2)
E-learning
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Infobrokerzy
(2)
Kobieta
(2)
Kształcenie
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Młodzież
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Z
(2)
Postawy
(2)
Praca magisterska
(2)
Prace badawczo-rozwojowe
(2)
Projektowanie badań naukowych
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia
(2)
Public relations
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Stereotyp
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Współdziałanie
(2)
Wyszukiwanie informacji
(2)
Zarządzanie projektami
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Życie seksualne
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Analiza danych
(1)
Antropologia mediów
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Barwy
(1)
Bibliometria
(1)
Bibliotekarstwo naukowe
(1)
Biblioteki akademickie
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból
(1)
COVID-19
(1)
Chemia
(1)
Chemicy
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Crowdsourcing
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dane
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Doktorat (stopień naukowy)
(1)
Domy dziecka
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Duchowość
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Egzaminy
(1)
Eksperyment pedagogiczny
(1)
Epidemie
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Częstochowa (woj. śląskie)
(1)
Dolny Śląsk
(1)
Europa
(1)
Francja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Małopolska
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(20)
Praca zbiorowa
(13)
Czasopismo naukowe
(8)
Poradnik
(8)
Opracowanie
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport z badań
(3)
Księga pamiątkowa
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Biografia
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo prasoznawcze
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(32)
Edukacja i pedagogika
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Psychologia
(3)
Językoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Chemia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
77 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Badania społeczne w praktyce / Earl Babbie ; red. nauk. Agnieszka Kloskowska-Dudzińska. - Wyd. 1 - 6 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2019. - XI, [1], 659 s. : tab., rys. ; 24 cm.
Cz.I Wprowadzenie do badań: Działalność badawcza człowieka a nauka; Paradygmaty, teoria i badania społeczne Pojęcie przyczynowości w badaniach społecznych. Cz.II Struktura procesu badawczego: Plan badań; Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar; Indeksy, skale i typologie; Logika doboru próby. Cz.III Typy obserwacji: Eksperyment; Badania sondażowe Jakościowe badania terenowe; Badania niereaktywne; Badania ewaluacyjne. Cz.IV Analiza danych: Analiza danych jakościowych; Kwantyfikacja danych; Podstawy analizy ilościowej; Model analizy rozbudowanej; Statystyka w naukach społecznych. Cz.V Społeczny kontekst badań: Etyka i polityka w badaniach społecznych; Zastosowania badań społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Wprowadzenie do badań: Działalność badawcza człowieka a nauka; Paradygmaty, teoria i badania społeczne Pojęcie przyczynowości w badaniach społecznych. Cz.II Struktura procesu badawczego: Plan badań; Konceptualizacja, operacjonalizacja i pomiar; Indeksy, skale i typologie; Logika doboru próby. Cz.III Typy obserwacji: Eksperyment; Badania sondażowe Jakościowe badania terenowe; Badania niereaktywne; Badania ewaluacyjne. Cz.IV Analiza danych: Analiza danych jakościowych; Kwantyfikacja danych; Podstawy analizy ilościowej; Model analizy rozbudowanej; Statystyka w naukach społecznych. Cz.V Społeczny kontekst badań: Etyka i polityka w badaniach społecznych; Zastosowania badań społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 229)
Część I. Wędrówka życiowa i naukowa Profesora Stanisława Kaczora. Część II. Pierwsze 10 lat działalności Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego. 8. Ogólnopolskie Seminarium Badawcze (OSB) jako szkoła metodologiczna – próba bilansu; 9. O rozsądnie wykorzystanym czasie podczas seminariów w Zubercu; 10. Z wielkim zdziwieniem patrzę na Zuberec; 11. Refleksje na temat roli Ogólnopolskiego Seminarium Badawczego w swoim rozwoju naukowym; 12. Subiektywne spojrzenie na działalność letniej szkoły metodologicznej. Część III. Metodologiczne aspekty badań pedagogicznych. 13. Upowszechnianie dorobku nauki powinnością uczonych; 14. Dziedziny i obszary wiedzy w wersji naukoznawczej oraz funkcjonalnej; 15. Metodologiczne dociekania badacza – procesem ustawicznym; 16. Interdyscyplinarna metodologia pedagogiki pracy; 17. Typologia badań pedagogicznych; 18. Problem wartości w nauce i życiu codziennym; 19. O eksperymentowaniu w pedagogice; 20. Studium przypadku, metoda biograficzna i monograficzna – charakterystyka porównawcza; 21. Uniwersalizm klasycznej metodologii pedagogiki pracy; 22. Błędy w badaniach naukowych (zarys problemu); 23. O integracji w badaniach pedagogicznych; 24. Kształtowanie się modelu nauki i wzorów badań naukowych – w kontekście ewolucji kultury; 25. Badanie ewaluacyjne; 26. Etyka czytania jako sposób bycia… metodologa humanisty; 27. Aspekt etyczny w badaniach pedagogicznych; 28. Wiedza naukowa a poszukiwania badawcze; 29. Kilka uwag o dylematach nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności pedagogiki; 30. Metodologiczne uwarunkowania badań porównawczych; 31. Teoria naukowa – wybrane zagadnienia; 32. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – refleksje subiektywne; 33. Dyskurs i krytyka w rozwoju naukowym – drogą do zrozumienia. Część IV. Analizy teoretyczne i empiryczne w szerokim kontekście metodologicznym. 34. Potęga ognia; 35. Człowiek w procesie pracy – aspekty badawcze; 36. Wybrana problematyka badań nad ochroną ludności; 37. Wiedza o bezpieczeństwie jako nowa dyscyplina naukowa; 38. Od kwalifikacji do kompetencji; 39. Szkolnictwo wyższe dawniej i dziś; 40. Doskonalenie pracy nauczyciela a jego awans zawodowy; 41. Nauczyciel – zawód i powołanie; 42. Pomiar mobbingu: wybrane techniki i narzędzia; 43. Konstruktywizm a zawód nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pedagogiki Pracy / red. nauk. Henryk Bednarczyk ; T. 268)
Część I. 90-lecie urodzin współtwórcy pedagogiki pracy. Część II. O badaniu jakościowych w tradycyjnym i nowym ujęciu. 30. Paradygmatyczność naukowości badań jakościowych; 31. Badanie w działaniu – między empiryzmem a hermeneutyką; 32. O niezbędności badań jakościowych; 33. Etnografia przestrzeni wirtualnej, czyli o jakościowych badaniach Internetu; 34. Osobliwości organizacji i jakościowej analizy wyników badań pedagogicznych w Ukrainie; 35. Statystyka w badaniach jakościowych; 36. O jakości badań jakościowych w ustawicznej edukacji zawodowej; 37. Analiza jakościowa danych ilościowych w badaniach orientacji społecznych; 38. Metody badań jakościowych twórców i użytkowników przestrzeni medialnej; 39. Perspektywy teoretyczne i procedury w badaniach jakościowych; 40. Badania biograficzne – zastosowania w pedagogice pracy; 41. Między badaniami jakościowymi i ilościowymi; 42. System ochrony ludności w Polsce. Próba analizy jakościowej; 43. Rozumienie i interpretacja podstawowymi kategoriami w dyskursie metodologii jakościowej; 44. Metoda biograficzna w andragogice; 45. O możliwości zastosowania wywiadu narracyjnego w badaniu jakości edukacji dzieci; 46. Badania biograficzne w pedeutologii; 47. Specyfika prowadzenia badań jakościowych w środowisku trudnym; 48. Studium indywidualnego przypadku jako strategia w badaniach jakościowych. Część III. Badania jakościowe w szerokim kontekście edukacyjnym. 49. Kształtowanie współczesnego patriotyzmu wymogiem naszych czasów; 50. Kariera naukowa jako droga do elity społecznej; 51. Warsztat badacza społeczności lokalnej. O tym, co (zazwyczaj) nie trafia do raportu z badań; 52. Efekty uczenia się w kontekście czynników warunkujących kształtowanie przekonań i postaw w procesie nauczania – uczenia się; 53. Badania jakościowe w pracach historyczno-pedagogicznych; 54. Badania jakościowe jako metoda „obserwacji świata zewnętrznego” 55. Badania jakościowe w pedagogice; 56. Badania jakościowe; 57. Działalność opiekuńczo-wychowawcza domów dziecka jako przykład obszaru badań jakościowych; 58. Przygotowanie uczniów starszych klas szkoły podstawowej, wychowanków internatu do samodzielnego życia; 59. Wspomagane zatrudnianie osób z niepełnosprawnością – wyzwaniem dla badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace PTIN ; nr 9)
Accessible information in the knowledge society; Dynamics and stability in multilevel thematic network; The contemporary knowledge worker. Comprehensive and exciting challenges; Information policies from the republic of sciences to the realm of innovation; SME information sharing in emerging economies; A qualitative analysis of the factors influencing findability of the website of Slovak libraries; Information products in the electronic environment: from user experience to information ecology; Library data in higher education institution management. Publishing behavior research as factor of academic assessment; Nowe urządzenia organizacji wiedzy a jakość usług informacyjnych; Słowa kluczowe narzędziem promocji informacji i wiedzy; Aktywni odbiorcy usług informacyjnych w społeczeństwie wiedzy; Indeksy w serwisach www; Wykorzystanie Web 2.0 oraz architektury i informacji w pracy brokera informacji; Wyszukiwanie pełnotekstowe w zasobach bibliotek cyfrowych; Nauka o informacji a naukoznawstwo: siła powiązań; Warsztat naukowca a problem formatu informacji bibliograficznej generowanej przez systemy informacyjne; Źródła informacji prawniczej w Bibliotece Sejmowej; Współczesne bazodanowe systemy informacyjne o sztuce; Innowacja geoinformacyjna; Dostęp do informacji archiwalnej w społeczeństwie wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Badania Interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1895-376X ; Nr 4)
1. Pojęcia i definicje. Przedmiot i pole badawcze bibliometrii; 2. Prawa i prawidłowości w bibliometrii; 3. Bibliometryczne metody badania efektywności czasopism naukowych; 4. Bibliometryczne metody oceny badaczy; 5. Internet i początki webometrii
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Artykuł naukowy; Artykuł przeglądowy; Praca na semi- narium lub konferencję; Rady dla studentów: sprawozda- nia i przeglądy; Praca dyplomowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydyaktyka, Praktyka / Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; 79)
1. Geneza dokumentacji i informacji naukowej 1.1 Biblioteki jako skarbnice wiedzy i ośrodki jej upowszechniania 1.2 Kryzysy bibliograficzne i ich rola w genezie informacji naukowej 1.3 Wczesne początki działalności informacyjnej 2. Bibliografia - pierwsza forma informacji naukowej 2.1 Bibliografia w starożytności i średniowieczu 2.2 Bibliografia od XV do XX w. 3. Dokumentacja naukowa - powstanie i rozwój do 1914 r. 3.1 Początki współpracy Paula Otleta i Henry La Fontaine'a 3.2 Przedsięwzięcia realizowane przez Międzynarodowy Instytut Bibliograficzny 4. Rozwój dokumentacji naukowej w okresie międzywojennym 4.1 Międzynarodowy ruch dokumentacyjny 4.2 Dokumentacja i informacja bibliograficzna w Polsce do wybuchu II wojny światowej 4.3 Dwa kierunki informacji naukowej: dokumentacyjny i biblioteczny. Rodzaje informacji 5. Informacja naukowa po II wojnie światowej 5.1 Organizacje międzynarodowe z zakresu informacji naukowej i dokumentacji i ich działalność informacyjna 5.2 Informacja naukowa w bibliotekach polskich 5.3 Powstanie i działalność sieci ośrodków dokumentacji naukowo-technicznej w Polsce 6. Terminologia dokumentacji i informacji naukowej 6.1 System terminologiczny informacji naukowej 6.2 Normalizacja terminologii informacji naukowej 6.3 Leksykografia terminologiczna w dziedzinie informacji naukowej 7. Metody dokumentacji i informacji naukowej 7.1 Tradycyjne metody dokumentacji i informacji naukowej 7.2 Mała i średnia mechanizacja oraz zastosowanie techniki informatycznej w informacji naukowej 7.3 Reprografia jako narzędzie informacji 8. Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji 8.1 Selektywna dystrybucja informacji 8.2 Retrospektywne wyszukiwanie informacji (RWI) 8.3 Selektywna dystrybucja i retrospektywne wyszukiwanie informacji - nowe formy 8.4 Infobroker - wyszukiwanie informacji na zamówienie 9. Organizacja informacji naukowej: wspópraca, sieci, systemy 9.1 Podstawy prawne organizcji działalności informacyjnej 9.2 Organizacja informacji naukowej w Polsce do 1990 r. 9.3 Informacja naukowa w Polsce po 1990 r. 9.4 Współpraca placówek informacyjnych - wybrane projekty i systemy informacji 9.5 Działalność informacyjna organizacji krajowych 10. Języki informacyjno-wyszukiwawcze - charakterystyka funkcjonalno-strukturalna i metodologiczna10.1 Lingwistyczne podstawy języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.2 Język informacyjno-wyszukiwawczy - jego charakterystyka funkcjonalno-strukturalna 10.3 Charakterystyka metodologiczna języków informacyjno-wyszukiwawczych 10.4 Współczesne tendencje rozwoju i zastosowań języów informacyjno-wyszukiwawczych 10.5 Porównywanie i ocena języków informacyjno-wyszukiwawczych 11. Internet - źródło informacji i wiedzy oraz narzędzie komunikacji naukowej 11.1 System World Wide Web 11.2 Poczta elektroniczna 11.3 FTP 11.4 Gopher i Wais 11.5 IRC 11.6 Media strumieniowe 12. Komputerowe bazy danych - tworzenie, rozpowszechnianie i udostępnianie 12.1 Architektura współczesnych baz danych 12.2 Rozpowszechnianie i udostępnianie baz danych 13. Społeczny proces informacji naukowej i jego uczestnicy 14. Wybrane piśmiennictwo z zakresu informacji naukowej A. Opracowania ogólne, słowniki i encyklopedie. Informatory B. Opracowania szczegółowe C. Normy 15. Streszczenie w j. polskim i angielskim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

W publikowanym w trzydziestolecie działalności Instytutu Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej (wcześniej Zakładu/Katedry) opracowaniu przedstawiono genezę oraz kolejne etapy rozwoju tej uniwersyteckiej jednostki naukowo-dydaktycznej. Główna część monografii poświęcona jest omówieniu badań naukowych i dorobku pracowników Instytutu w zakresie geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej. W pracy zarysowano również rozwój działalności dydaktycznej, w którą zaangażowana była jednostka, ze szczególnym uwzględnieniem jej kluczowej roli w realizacji kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna. Ostatnią część książki stanowią biogramy naukowe pracowników wraz z zestawieniem najważniejszych prac badawczych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W publikowanym w trzydziestolecie działalności Instytutu Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej (wcześniej Zakładu/Katedry) opracowaniu przedstawiono genezę oraz kolejne etapy rozwoju tej uniwersyteckiej jednostki naukowo-dydaktycznej. Główna część monografii poświęcona jest omówieniu badań naukowych i dorobku pracowników Instytutu w zakresie geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej. W pracy zarysowano również rozwój działalności dydaktycznej, w którą zaangażowana była jednostka, ze szczególnym uwzględnieniem jej kluczowej roli w realizacji kształcenia na kierunku gospodarka przestrzenna. Ostatnią część książki stanowią biogramy naukowe pracowników wraz z zestawieniem najważniejszych prac badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Źródła informacji naukowej, ich podział i znaczenie -Klasyfikacja literatury naukowej; -Ogólne zasady korzystania z katalogów i zasobów bibliotecznych; -Zbieranie materiałów i sporządzanie bibliografii do opracowań naukowych. 2. Przegląd podstawowych metod badawczych: -Klasyfikacja metod badawczych; -Ogólne metody badawcze; -Przegląd metod badawczych stosowanych w naukach społe cznych; -Metody badawcze stosowane w naukach empirycznych. 3. Technika pisania prac magisterskich i innych prac naukowych: -Podstawowe zasady konstrukcji prac naukowych; -Opracowanie techniczne materiału głównego pracy; -Materiały dodtakowe i informacyjno-uzupełniające; -Wymagania formalne dotyczące wyglądu pracy; -Zasady wykonywania składu komputerowego prac magister skich i dyplomowych. 4. Seminaria przeddyplomowe jako forma wprowadzania studentów w proces pracy twórczej: -Cele, zadania i program seminariów przeddyplomowych; -Opracowywanie referatów seminaryjnych - I-sza samo dzielna praca twórcza studneta; -Technika wygłaszania referatów; -Dyskusja po wygłoszeniu referatu. 5. Seminaria dyplomowe: -Cele semianriów dyplomowych; -Proseminaria; -Przebieg seminariów dyplomowych; -Przygotowanie studentów do udziału w proseminariach i seminariach dyplomowych. Uczestnictwo w seminariach. 6. Konsultacje i współpraca studnetów z promotorem: -Rodzaje konsultacji i ich przebieg; -Współpraca dyplomantów i magistrantów z promotorem; -Udział innych osób w tworzeniu prac dyplomowych i ma gisterskich. 7. Praktyki dyplomowe: -Cele praktyk dyplomowych; -Organizacja praktyk; -Programy praktyk i ich realizacja; -Postępowanie w braku praktyk dyplomowych. 8. Przygotowywanie i opracowywanie prac dyplomowych i magisterskich: -Cele prac dyplomowych i magisterskich; -Wybór tematów prac dyplomowych i magisterskich; -Fazy i harmonogram przygotowywania, opracowywania oraz pisania prac dyplomowych i magisterskich; -Opracowywanie planu pracy; -Zbieranie materiałów źródłowych; -Prowadzenie badań; -Oprac. pierwszej wersji pracy; -Dalsze prace nad tekstem; -Błędy najczęściej wystepujące występujące w pracach magisterskich i dyplomowych oraz sposoby ich unikania. 9. Ocena prac dyplomowych i magisterskich: -Kryteria oceny prac; -Recenzje prac dyplomowych i magisterskich. 10. Możliwości wykorzystania prac dyplomowych i magi sterskich: -Prace dyplomowe i magisterskie jako etap rozwoju ich twórców; -Aspekty praktyczne prac dyplomowych i magisterskich; -Rola prac dyplomowych i magisterskich w rozwoju nauki oraz upowszechniania wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Czym jest praca dyplomowa i do czego służy, II. Wybór tematu, III. Zbieranie materiałów, IV. Plan pracy i notatki, V. Redakcja tekstu, VI. Ostatnia korekta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jakość jako element działań kontrolno-ewaluacyjnych w bibliotekach i ośrodkach informacji, 2. Przykładowe narzędzia wydajności, efektywności i jakości działań biblioteczno-informacyjnych, 3. Przykładowe zastosowanie narzędzi pomiaru w bibliotekach różnych sieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 002 (1 egz.)
E-book
W koszyku
zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki. Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Komunikacja naukowa (science communication), definiowana jako przekazywanie treści naukowych szerokiej grupie odbiorców, przeszła długą drogę – od jednokierunkowego przekazu, polegającego na podawaniu faktów naukowych i informacji w odpowiedzi na deficyt wiedzy, poprzez otwarty dialog ze społeczeństwem, aż do pełnego zaangażowania opartego na wielokierunkowej komunikacji, kokreacji i wszechstronnej współpracy. W tym duchu rozwija się model nauki obywatelskiej, która zakłada włączanie obywateli we współtworzenie wiedzy (citizen science). W przekonaniu autorów publikacji stwarza to szansę na zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i pseudonauki, a także może odegrać znaczącą rolę zarówno w przeciwdziałaniu wykluczeniu naukowemu, jak i w procesie demokratyzacji nauki.

Książka ma dwie unikalne cechy. Po pierwsze, zagadnienie komunikacji naukowej zostało po raz pierwszy na polskim gruncie zaprezentowane tak szeroko, kompleksowo, ujmując nie tylko jej koncepcję, lecz także wyniki badań empirycznych. Po drugie, kwestie dotyczące komunikacji badano, wykorzystując do tego konsultacje społeczne inspirowane metodą World Wide Views (WWV). Zastosowano więc unikatowe, włączające obywateli podejście badawcze, które zostało opracowane i zaimplementowane w projekcie międzynarodowym H2020 CONCISE – Communication role on perception and beliefs of EU Citizens about Science.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest przedstawienie wybranych zagadnień dotyczących stosowania najnowszych i najbardziej zaawansowanych metod oraz narzędzi współczesnej neuronauki do badania zachowań konsumentów. Neuronauka konsumencka i jej praktyczne zastosowanie w biznesie – czyli neuromarketing – opierają się na wynikach badań uzyskanych przy użyciu metodologii i narzędzi stosowanych w diagnostyce medycznej. Większa część książki poświęcona jest więc przeglądowi metod badawczych i wybranych rezultatów, które zgromadzono dotychczas w setkach pasjonujących neuronaukowych eksperymentów. Mam nadzieję, że lektura tej książki uzmysłowi Czytelnikowi, że neuronauka – dzięki postępowi technologicznemu oraz innowacyjnym rozwiązaniom stosowanym w neuroobrazowaniu i nieinwazyjnych pomiarach psychofizjologicznych – jest potężnym narzędziem do badania nieświadomych reakcji i funkcjonowania ludzkiego mózgu. Dzięki niej wiemy teraz znacznie więcej o ludzkich reakcjach, o postrzeganiu, przetwarzaniu, ocenianiu oraz wykorzystywaniu wewnętrznych sygnałów i zewnętrznych bodźców w procesach decyzyjnych w codziennym życiu oraz w kontekście społecznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Przedmowa; Metodyka pisania prac akademickich; Metodyka recenzowania prac akademickich; Praktyczne wskazówki dotyczące przygotowania prac akademickich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej