Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(43)
E-booki
(11)
Publikacje fachowe
(10)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(41)
Autor
Winiarska Kazimiera (1948- )
(4)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(3)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Grzesiak Lena
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Janczewski Jerzy
(2)
Kałużny Radosław
(2)
Kiziukiewicz Teresa (1947- )
(2)
Lemańska-Majdzik Anna
(2)
Nowak Edward
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Przybylska Joanna
(2)
Saunders Edmund J
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Znańska-Kozłowska Katarzyna
(2)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balina Rafał
(1)
Bartniczak Bartosz
(1)
Bednarek Piotr
(1)
Bienias Ilona
(1)
Borys Tadeusz
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Błeszyński Tomasz
(1)
Celarek Krystyna
(1)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(1)
Czerwiński Krzysztof
(1)
Czubakowska Ksenia (1946- )
(1)
Dornfeld Agnieszka
(1)
Dryl Wiolta
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gawłowski Robert
(1)
Gołębiowski Grzegorz
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Grocholski Henrik
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Herdan Agnieszka
(1)
Idasz-Balina Marta
(1)
Janc Agnieszka
(1)
Jedynak Piotr
(1)
Kaczurak-Kozak Monika
(1)
Kajstura Maciej
(1)
Kamińska Barbara
(1)
Kałużny Stanisław
(1)
Klimczok Monika
(1)
Knedler Konrad
(1)
Koch Szołtysek Marta
(1)
Kocot Damian
(1)
Kocot Maria
(1)
Koniuszewska Natalia
(1)
Kosikowski Cezary (1942- )
(1)
Kostur Anna
(1)
Kowalewski Marcin
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kraczla Magdalena
(1)
Krakowczyková Mariola
(1)
Krasodomska Joanna
(1)
Krawczyk Marzena
(1)
Kryśkiewicz-Burnos Agnieszka
(1)
Kuczyńska-Cesarz Anna
(1)
Kucęba Robert
(1)
Kuklińska Dorota
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kłopotek Anna
(1)
Lebioda Gabriel
(1)
Luty Zbigniew
(1)
Magielski Wilhelm
(1)
Makowski Krzysztof
(1)
Marchewka-Bartkowiak Kamila
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Małecka-Ziembińska Edyta
(1)
Mikołajczyk Bożena
(1)
Moeller Robert R. (1942- )
(1)
Młynarska-Jurczuk Agata
(1)
Novotný Jan
(1)
Opolski Krzysztof (1948- )
(1)
Pabian Arnold
(1)
Paradowski Mariusz
(1)
Piaszczyk Artur
(1)
Piechocka-Kałużna Agnieszka
(1)
Piskořová Irena
(1)
Pochopień Jolanta
(1)
Ptak Michał
(1)
Płonka Michał
(1)
Rybicka Karolina
(1)
Seroka-Stolka Oksana
(1)
Smul Patrycja
(1)
Sobieraj Aneta
(1)
Sola Mirosław
(1)
Stasik Mirosław
(1)
Stuss Magdalena M
(1)
Szatan Małgorzata
(1)
Szczerbak Monika
(1)
Szewczyk Irena
(1)
Szołno-Koguc Jolanta (1964- )
(1)
Szulim Patrycja
(1)
Sławińska-Tomtała Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Temat
Audyt wewnętrzny
(45)
Kontrola finansowa
(11)
Finanse publiczne
(10)
Przedsiębiorstwo
(10)
Kontrola zarządcza
(9)
Kontrola wewnętrzna
(4)
Organizacje
(4)
Prawo finansów publicznych
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Zarządzanie
(4)
Controlling
(3)
Organizacja
(3)
Sprawozdawczość finansowa
(3)
Administracja publiczna
(2)
Budżet
(2)
Finanse
(2)
Kontrola
(2)
Marketing
(2)
Outsourcing
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Rachunkowość
(2)
Sektor publiczny
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Administracja
(1)
Agroturystyka
(1)
Analiza SWOT
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Banki
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo finansowe
(1)
Budżet państwa
(1)
Budżety gminne
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Budżety terenowe
(1)
Dyscyplina finansów publicznych
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Faktoring
(1)
Forfaiting
(1)
Franczyza
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Globalizacja
(1)
Holdingi
(1)
Kontrola -- metody
(1)
Księgowość
(1)
Leasing
(1)
Makroekonomia
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Motywacja pracy
(1)
Nadzór administracyjny
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Ocena pracowników
(1)
Organizacje -- kontrola
(1)
Organizacje -- kontrola -- prawo -- Polska -- stan na 2001 r.
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Pomorska, Alicja (1940- )
(1)
Prawo
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo finansowe
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo -- kontrola
(1)
Przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
Rachunek kosztów działań
(1)
Rachunkowość budżetowa
(1)
Rachunkowość finansowa
(1)
Rachunkowość zarządcza
(1)
Rewizja finansowa
(1)
Rynek
(1)
Rynek finansowy
(1)
Samorząd gminny
(1)
Skarb państwa
(1)
Sponsoring
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
Sprawozdawczość
(1)
Spółki akcyjne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Sądowa kontrola administracji
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zakłady ubezpieczeniowe
(1)
Zamówienia publiczne
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(5)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Zarządzanie i marketing
(11)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
O autorze; Przedmowa; CZĘŚĆ I. PODSTAWY WSPÓŁCZESNEGO AUDYTU WEWNĘTRZNEGO Rozdział 1. Podstawy audytu 1.1. Historia i początki audytu 1.2. Struktura książki Rozdział 2. Powszechny zakres wiedzy audytu wewnętrznego 2.1. Co to jest CBOK? Doświadczenia z innych profesji 2.2. CBOK Fundacji Badawczej Instytutu Audytorów Wewnętrznych 2.3. Co powinien wiedzieć audytor wewnętrzny 2.4. Dalszy rozwój CBOK współczesnego audytu CZĘŚĆ II. ZNACZENIE MECHANIZMÓW KONTROLI WEWNĘTRZNEJ Rozdział 3. Zasady ramowe kontroli wewnętrznej: standard COSO 3.1. Znaczenie skutecznych mechanizmów kontroli wewnętrznej 3.2. Standardy kontroli wewnętrznej: tło historyczne 3.3. Zdarzenia prowadzące do powołania Komisji Treadwaya 3.4. Zasady ramowe kontroli wewnętrznej COSO 3.5. Pozostałe wymiary zasad ramowych kontroli wewnętrznej COSO 3.6. Wymagania w zakresie CBOK audytu Rozdział 4. Ustawa Sarbanesa-Oxleya i jej następstwa 4.1. Kluczowe elementy ustawy Sarbanesa-Oxleya 4.2. Dokonywanie przeglądów wymaganych w sekcji 404 na podstawie standardu AS 5 4.3. Zasady standardu AS 5 a audyt wewnętrzny 4.4. Oddziaływanie ustawy Sarbanesa-Oxleya Rozdział 5. Kolejne zasady ramowe kontroli wewnętrznej: CobiT 5.1. Wprowadzenie do CobiT 5.2. Zasady ramowe CobiT 5.3. Zastosowanie CobiT w ocenie mechanizmów kontroli wewnętrznej 5.4. Stosowanie CobiT w świetle ustawy SOX 5.5. Wytyczne w zakresie zasad ramowych zapewnienia CobiT 5.6. Szersze spojrzenie na CobiT Rozdział 6. Zarządzanie ryzykiem: COSO ERM 6.1. Podstawy zarządzania ryzykiem 6.2. COSO ERM: Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie 6.3. Kluczowe elementy COSO ERM 6.4. Inne wymiary COSO ERM: Cele zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie 6.5. Ryzyko na poszczególnych poziomach organizacyjnych 6.6. Podsumowanie informacji o COSO ERM 6.7. Audyt ryzyka i procesów COSO ERM 6.8. Szersze spojrzenie na zarządzanie ryzykiem i COSO ERM CZĘŚĆ III. PLANOWANIE I PRZEPROWADZANIE AUDYTU WEWNĘTRZNEGO Rozdział 7. Przeprowadzanie skutecznego audytu wewnętrznego 7.1. Organizacja i planowanie audytu wewnętrznego 7.2. Czynności przygotowawcze audytu wewnętrznego 7.3. Rozpoczęcie audytu wewnętrznego 7.4. Opracowanie i przygotowanie programów audytu 7.5. Przeprowadzanie audytu wewnętrznego 7.6. Podsumowanie działań audytu w terenie 7.7. Przeprowadzanie indywidualnego audytu wewnętrznego Rozdział 8. Standardy profesjonalnej praktyki audytu wewnętrznego 8.1. Standardy profesjonalnej praktyki audytu wewnętrznego 8.2. Treść standardów IIA 8.3. Kodeksy etyki: IIA oraz ISACA Rozdział 9. Testowanie i ocena wyników audytu 9.1. Zbieranie odpowiednich dowodów audytu 9.2. Techniki szacowania i oceny w audycie 9.3. Ekspercki dobór próby w audycie wewnętrznym 9.4. Statystyczny dobór próby - wstęp 9.5. Dobór próby na podsta wie jednostki monetarnej 9.6. Dobór ilościowy i warstwowy dobór ilościowy 9.7. Inne techniki doboru próby w audycie 9.8. Skuteczne wykorzystanie doboru próby w audycie Rozdział 10. Programy audytu oraz określenie przestrzeni audytu 10.1. Określenie zakresu i celów przestrzeni audytu wewnętrznego 10.2. Ocena możliwości i celów audytu wewnętrznego 10.3. Ograniczenia czasowe i co do zasobów w przestrzeni audytu 10.4. "Sprzedawanie" przestrzeni audytu komitetowi audytu oraz kadrze zarządzającej 10.5. Tworzenie programów audytu: kluczowe elementy przestrzeni audytu 10.6. Przestrzeń audytu i utrzymanie programu Rozdział 11. Samoocena kontroli i benchmarking 11.1. Znaczenie samooceny kontroli 11.2. Model CSA 11.3. Uruchomienie procesu CSA 11.4. Ocena wyników CSA 11.5. Benchmarking a audyt wewnętrzny 11.6. Lepsze zrozumienie działań audytu wewnętrznego CZĘŚĆ IV. ORGANIZOWANIE DZIAŁAŃ AUDYTU WEWNĘTRZNEGO I ZARZĄDZANIE NIMI Rozdział 12. Regulaminy i tworzenie działu audytu wewnętrznego 12.1. Zakładanie działu audytu wewnętrznego 12.2. Regulamin audytu: uprawnienia komitetu i kierownictwa audytu 12.3. Budowanie zespołu audytu wewnętrznego 12.4. Metody organizacji działu audytu wewnętrznego 12.5. Zasady i procedury audytu wewnętrznego 12.6. Rozwój zawodowy: Budowanie silnego działu audytu wewnętrznego Rozdział 13. Kluczowe kompetencje audytu wewnętrznego 13.1. Znaczenie kluczowych kompetencji audytu wewnętrznego 13.2. Umiejętności przeprowadzania wywiadu 13.3. Umiejętności analityczne 13.4. Umiejętności testowania i analizy 13.5. Umiejętności dokumentowania 13.6. Sformułowane zalecenia oraz działania korygujące 13.7. Umiejętności komunikacyjne 13.8. Umiejętności negocjacyjne 13.9. Gotowość do nauki 13.10. Znaczenie podstawowych kompetencji audytora wewnętrznego Rozdział 14. Znajomość zarządzania projektami 14.1. Procesy zarządzania projektami 14.2. Zarządzanie programami i portfelem w PMBOK 14.3. Model dojrzałości organizacyjnej procesu 14.4. Korzystanie z zarządzania projektami w celu opracowania skutecznych planów audytu wewnętrznego 14.5. Najlepsze praktyki zarządzania projektami a audyt wewnętrzny Rozdział 15. Planowanie i przeprowadzenie audytu 15.1. Zrozumieć otoczenie: rozpoczęcie audytu 15.2. Dokumentowanie audytu i zrozumienie środowiska kontroli wewnętrznej 15.3. Odpowiednie przeprowadzenie procedur audytu 15.4. Podsumowanie audytu 15.5. Przeprowadzenie audytu Rozdział 16. Dokumentowanie rezultatów przez modelowanie procesów i sporządzanie dokumentów roboczych 16.1. Wymagania dotyczące dokumentacji audytu 16.2. Modelowanie procesu niezbędne dla audytorów 16.3. Dokumenty robocze audytu 16.4. Zarządzanie dokumentami audytu 16.5. Znaczenie dokumentacji audytu Rozdział 17. Raportowanie wyników audytu 17.1. Cele i rodzaje sprawozdań z audytu 17.2. Opublikowane sprawozdania z audytu 17.3. Cykl sprawozdawczości w ramach audytu 17.4. Skuteczne sposoby komunikacji w działaniach audytu 17.5. Sprawozdania i zrozumienie roli ludzi w procesie audytu CZĘŚĆ V. WPŁYW TECHNOLOGII INFORMATYCZNYCH NA AUDYT Rozdział 18. Ogólne zabezpieczenia systemów informatycznych i najlepsze praktyki ITIL 18.1. Znaczenie ogólnej kontroli IT 18.2. Usługa klient-serwer oraz ogólne mechanizmy kontroli mniejszych systemów 18.3. Komponenty i zabezpieczenia głównego systemu oraz starych systemów 18.4. Przeglądy ogólnych zabezpieczeń w klasycznych systemach 18.5. Wsparcie techniczne ITIL i dobre praktyki infrastruktury pomocniczej 18.6. Dobre praktyki obsługi technicznej 18.7. Audyt zarządzania infrastrukturą informatyczną 18.8. Wymagania CBOK stawiane audytorowi w odniesieniu do ogólnych zabezpieczeń informatycznych Rozdział 19. Przegląd i ocena mechanizmów bezpieczeństwa aplikacji informatycznych 19.1. Elementy zabezpieczeń aplikacji informatycznych 19.2. Wybór aplikacji do przeglądu 19.3. Wstępne kroki przeprowadzenia przeglądu mechanizmów kontrolnych aplikacji 19.4. Zakończenie audytu mechanizmów kontrolnych aplikacji informatycznej 19.5. Przykład przeglądu aplikacji: system budżetowania klient-serwer 19.6. Audyt programów w trakcie tworzenia 19.7. Znaczenie przeglądu mechanizmów kontrolnych w programach informatycznych Rozdział 20. Zapewnienie cyberbezpieczeństwa i prywatności 20.1. Podstawy bezpieczeństwa sieci informatycznych 20.2. Zagadnienia związane z prywatnością systemów informatycznych 20.3. Audyt bezpieczeństwa i prywatności informatycznej 20.4. Bezpieczeństwo i prywatność w dziale audytu 20.5. Podstawy PCI-DSS 20.6. Rola audytu dotycząca prywatności i cyberbezpieczeństwa Rozdział 21. Narzędzia i techniki komputerowe stosowane w audycie 21.1. Rozumienie komputerowych narzędzi i technik wspomagających audyt 21.2. Określenie potrzeby zastosowania narzędzi CAATT 21.3. Narzędzia oprogramowania CAATT 21.4. Wybór odpowiednich procesów CAATT 21.5. Etapy tworzenia skutecznego CAATT 21.6. Wykorzystanie CAATT do zebrania dowodów Rozdział 22. Planowanie ciągłości biznesowej i odzyskiwanie sprawności po awarii systemu informatycznego 22.1. Awaria informatyczna i planowanie ciągłości biznesowej dzisiaj 22.2. Przegląd procesów planowania ciągłości biznesowej 22.3. Tworzenie planu ciągłości działania informatycznego (BCP). 22.4. Planowanie ciągłości biznesowej i umowy poziomu świadczenia usług 22.5. Nowsze technologie planowania ciągłości biznesowej: techniki mirroringu danych 22.6. Przegląd planów ciągłości działania 22.7. Przyszłość planowania ciągłości działania firmy CZĘŚĆ VI. AUDYT A ZARZĄDZANIE PRZEDSIĘBIORSTWEM Rozdział 23. Komunikacja z komitetem audytu rady nadzorczej 23.1. Rola komitetu audytu 23.2. Organizacja i karty komitetu audytu 23.3. Ekspert finansowy komitetu audytu a audyt 23.4. Obowiązki komitetu audytu wobec audytu 23.5. Komitet audytu i jego zewnętrzni audytorzy 23.6. Programy informatora i kodeksy postępowania 23.7. Inne zadania komitetu audytu Rozdział 24. Etyka i programy informatorów 24.1. Zasady etyczne, zgodność i ład korporacyjny w przedsiębiorstwie 24.2. Kodeks postępowania w przedsiębiorstwie 24.3. Funkcja informatora i infolinia 24.4. Przeprowadzanie audytu funkcjonowania etyki w przedsiębiorstwie 24.5. Poprawa praktyk ładu korporacyjnego Rozdział 25. Wykrywanie oszustw i prewencja 25.1. Zrozumienie i rozpoznanie oszustwa 25.2. Oznaki oszustwa, na które audytorzy powinni zwrócić uwagę 25.3. Rola rachunkowości publicznej w wykrywaniu oszustw 25.4. Standardy IIA dotyczące wykrywania nadużyć i prowadzenia dochodzenia 25.5. Dochodzenia w sprawie nadużyć prowadzone przez audytorów 25.6. Procesy zapobiegania oszustwom informatycznym 25.7. Wykrycie oszustwa przez audytora Rozdział 26. Wymagania zgodności z HIPAA, GLBA i innymi ustawami 26.1. HIPAA: ochrona zdrowia i dużo więcej 26.2. Zasady audytu według ustawy Gramma-Leacha-Blileya 26.3. Wymagania innych przepisów dotyczących poufności i bezpieczeństwa danych osobowych CZĘŚĆ VII. PROFESJONALNY AUDYTOR WEWNĘTRZNY Rozdział 27. Certyfikaty zawodowe: CIA, CISA i inne 27.1. Wymagania stawiane Certyfikowanemu audytorowi wewnętrznemu 27.2. Co oprócz CIA: inne certyfikaty IIA 27.3. Wymagania dotyczące certyfikatu audytora systemów informatycznych (CISA) 27.4. Certyfikacja na tytuł Certified Information Security Manager 27.5. Certyfikowany biegły ds. przestępstw i nadużyć gospodarczych 27.6. Certyfikat w dziedzinie bezpieczeństwa teleinformatycznego CISSP 27.7. Certyfikat audytora ASQ 27.8. Inne certyfikaty audytorów Rozdział 28. Audytorzy jako konsultanci przedsiębiorstwa 28.1. Standardy zespołu audytu działającego jako grupa doradcza przedsiębiorstwa 28.2. Rozpoczęcie świadczenia usług konsultingowych przez zespół audytu 28.3. Zapewnienie rozdzielenia obowiązków z zakresu audytu i doradztwa 28.4. Najlepsze praktyki konsultingowe 28.5. Rozszerzone usługi audytu świadczone kierownictwu Rozdział 29. Ciągłe badanie zapewnienia zgodności i XBRL 29.1. Wdrożenie ciągłego badania zapewnienia zgodności 29.2. Korzyści czerpane z narzędzi CAA 29.3. XBRL: rozszerzalny język sprawozdawczości finansowej oparty na Internecie 29.4. Hurtownie danych, wydobywanie danych i OLAP 29.5. Nowe technologie, ciągłe zamknięcie ksiąg a audyt CZĘŚĆ VIII. WYMAGANIA CBOK DOTYCZĄCE PROFESJONALNEJ KONWERGENCJI AUDYTU Rozdział 30. ISO 27001, ISO 9000 i inne normy międzynarodowe 30.1. Znaczenie standardów ISO w dzisiejszym globalnym świecie 30.2. Przegląd norm ISO 30.3. Audyt systemów zarządzania jakością ISO 19011 30.4. Normy ISO a audytorzy Rozdział 31. Audyt zapewnienia jakości i normy ASQ 31.1. Obowiązki i odpowiedzialność audytorów jakości 31.2. Rola audytora jakości 31.3. Wykonanie audytów jakości ASQ 31.4. Audytorzy jakości a audytor IIA 31.5. Przeglądy zapewnienia jakości wykonywane przez funkcje audytu 31.6. Uruchomienie przeglądu QA audytu 31.7. Przyszłe kierunki prowadzenia audytu zapewnienia jakości Rozdział 32. Six Sigma i odchudzone techniki 32.1. Historia i koncepcje Six Sigma 32.2. Wdrożenie Six Sigma 32.3. Odchudzona Six Sigma 32.4. Audyt procesów Six Sigma 32.5. Six Sigma w działalności audytorów Rozdział 33. Międzynarodowe standardy audytu i rachunkowości 33.1. Międzynarodowe standardy audytu i rachunkowości: jak do tego doszliśmy? 33.2. Konwergencja standardów sprawozdawczości finansowej 33.3. IFRS: co audytorzy muszą wiedzieć 33.4. Międzynarodowe normy audytu 33.5. Kolejne etapy w normach dotyczących audytu Rozdział 34. CBOK dla współczesnego audytora 34.1. Część pierwsza: Podstawy współczesnego audytu wewnętrznego 34.2. Część druga: Znaczenie mechanizmów kontroli wewnętrznej 34.3. Część trzecia: Planowanie i przeprowadzanie audytu wewnętrznego 34.4. Część czwarta: Organizowanie działań audytu wewnętrznego i zarządzanie nimi 34.5. Część piąta: Wpływ technologii informatycznych na audyt 34.6. Część szósta: Audyt a zarządzanie przedsiębiorstwem 34.7. Część siódma: Profesjonalny audytor wewnętrzny 34.8. Część ósma: Wymagania CBOK dotyczące profesjonalnej konwergencji audytu 34.9. CBOK dla audytorów; Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Auditing. 2. Benchmarking. 3. Controlling. 4. Faktoring a forfaiting. 5. Franchising. 6. Leasing. 7. Outsourcing. 8. Sponsoring.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sektor Publiczny w Praktyce. Ustrój i organizacja)
Zawiera: O autorach; Wykaz skrótów; Bibliografia; Wstęp; Rozdział I. Organizacja i zarządzanie w administracji publicznej 1. Pojęcie organizacji i zarządzania 2. Rodowód i ewolucja administracji publicznej 3. W poszukiwaniu najlepszych rozwiązań Rozdział II. Kierownictwo 1. Kierownictwo jako instytucja prawna 2. Kierownictwo jako zagadnienie organizacyjne i zarządcze Rozdział III. Planowanie strategiczne i polityka rozwojowa 1. Czym jest planowanie 2. Najważniejsze metody planowania strategicznego 3. Instrumenty prawne 4. Narzędzia do zarządzania strategicznego w samorządach 5. Ewaluacja 6. Błędy polskich strategii samorządowych Rozdział IV. Realizacja zadań publicznych 1. Uwagi ogólne 2. Formy organizacyjno-prawne realizacji zadań publicznych 3. Zlecanie zadań podmiotom zewnętrznym 4. Współtworzenie zadań publicznych Rozdział V. Zarządzanie projektami w administracji publicznej 1. Czym jest projekt i jak nim zarządzać 2. Zespół projektowy 3. Biuro zarządzania projektami i jego funkcjonalności 4. Zasady opracowywania projektu 5. Projekty publiczne 6. Zarządzanie problemowe Rozdział VI. Partycypacja społeczna 1. Partycypacja społeczna/obywatelska – definicja zjawiska 2. Infrastruktura partycypacji społecznej 3. Społeczeństwo obywatelskie 4. Budżet obywatelski jako przejaw partycypacji społecznej 5. Idea prawa do miasta 6. Nowe miejsce organizacji pozarządowych Rozdział VII. Doradztwo w administracji publicznej 1. Istota doradztwa w administracji publicznej 2. Podstawy prawne działalności doradczej 3. Organizacje międzynarodowe świadczące usługi doradcze 4. Organizacje krajowe świadczące usługi doradcze Rozdział VIII. Zarządzanie jakością w administracji publicznej 1. Geneza zarządzania jakością 2. Czym jest jakość w administracji publicznej 3. Systemy zarządzania jakością w administracji publicznej 3.1. ISO 3.2. Analiza rozwoju instytucjonalnego urzędu 3.3. Wspólnotowa Metoda Oceny – CAF 4. Narzędzia wykorzystywane do zarządzania jakością w administracji publicznej 4.1. Tajemniczy klient 4.2. Benchmarking 4.3. Narzędzia partycypacyjne w zarządzaniu publicznym 4.4. Narzędzia kwestionariuszowe Rozdział IX. Kontrola zarządcza 1. Uwagi ogólne 2. Zasady i cele kontroli zarządczej 3. Poziomy kontroli zarządczej 4. Standardy kontroli zarządczej 5. Zarządzanie ryzykiem Rozdział X. Audyt wewnętrzny 1. Definicja i istota audytu wewnętrznego 2. Podstawy prawne audytu wewnętrznego 3. Zasady i cele audytu wewnętrznego 4. Organizacja audytu wewnętrznego 5. Praktyka funkcjonowania audytu wewnętrznego Rozdział XI. Informacja i dane publiczne 1. Prawne podstawy funkcjonowania informacji publicznej 2. Zasada jawności w samorządzie terytorialnym 3. Nowe formy zbierania informacji na temat realizowanych zadań publicznych 4. Rozwój sztucznej inteligencji (AI) w administracji publicznej Rozdział XII. Organizacja urzędu 1. Schemat organizacyjny i zespół 2. Reguły organizacyjne. Statut i regulamin 3. Definicja obszarów wspólnych i odrębnych rządu i administracji samorządowej 4. Centra usług wspólnych 5. Komunikacja w administracji publicznej Rozdział XIII. Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej 1. Podstawy prawne zarządzania zasobami ludzkimi 2. Systemy motywacyjne w administracji publicznej 3. Systemy oceniające 4. Doskonalenie kadr, szkolenia i podnoszenie kwalifikacji 5. Ogólna charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi Rozdział XIV. Zarządzanie kryzysowe – „nowe” wyzwanie administracji publicznej 1. Prawne podstawy zarządzania kryzysowego 2. Praktyczne aspekty zarządzania kryzysowego na szczeblu wykonawczym 3. Pandemia COVID-19 w Polsce na tle zasad zarządzania kryzysowego Rozdział XV. Najnowsze trendy w zarządzaniu publicznym 1. Zarządzanie centrum miasta jako odpowiedź na silosowość działania administracji publicznej 2. Zarządzanie wartością publiczną 3. Policy Lab 4. Interwencje behawioralne; Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kontrola. 2. Organizacja sporządzania, obiegu i kontroli dowodów księgowych. 3. Organizacja rachunkowości. 4. Klasyfikacja wydatków strukturalnych. 5. Kwalifikalność kosztów. 6. Zagrożenia z tytułu nieprzestrzegania zasad wynikających z umowy z beneficjentami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co to jest planowanie marketingowe i w czym może pomóc małej firmie? 2. Audyt marketingowy - wewnętrzny. 3. Audyt marketingowy - zewnętrzny. 4. Audyt marketingowy - analiza sytuacyjna. 5. Wyznaczanie celów marketingowych. 6. Obmyslanie strategii marketingowych. 7. dystrybucja, reklama i promocja sprzedaży. 8. Planowanie nowego produktu i rozwój nowych rynków zbytu. 9. Budżet i sprawozdania finansowe. 10. Pisanie i prezentacja planu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zmiany w systemie podatkowo-składkowym zaimplementowane w ramach programu społeczno-gospodarczego Polski Ład mają istotne znaczenie w ujęciu mikro- i makroekonomicznym oraz w perspektywie krótko- i długookresowej. Wpływają zarówno na wysokość i podział dochodów podatników, jak i na finanse oraz samodzielność finansową podmiotów sektora finansów publicznych. W monografii zmiany te i ich skutki są identyfikowane i oceniane w trzech perspektywach poznawczych: prawnej, finansowej i ekonomicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Celem artykułu jest zaprezentowanie modelowego podejścia do realizacji usług audytu wewnętrznego w obszarze raportowania niefinansowego. Aby go osiągnąć, przeprowadzono analizę literatury oraz aktów prawnych w przedmiotowym zakresie. Wnioski sformułowano, opierając się na wnioskowaniu indukcyjnym i dedukcyjnym, przeprowadzonym metodą analizy i syntezy. Artykuł ukazuje modelowy schemat realizacji zadań audytowych w zakresie raportowania niefinansowego. Wskazano w nim przesłanki przyjęcia do planu audytu wewnętrznego zadania zapewniającego z zakresu raportowania niefinansowego oraz opisano przebieg realizacji zadania. Efektem prac audytowych w przedmiotowym obszarze jest wewnętrzny raport poświadczający, który stanowi zapewnienie kierownictwa o rzetelności, jakości i przejrzystości informacji zawartych w sprawozdaniu niefinansowym. Tekst jest głosem w dyskusji na temat potrzeby atestacji informacji niefinansowych oraz wskazaniem roli, jaką może odegrać audytor wewnętrzny w procesie raportowania niefinansowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tytuł niniejszego zeszytu Prac Naukowych „Ekonomia – finanse – bankowość” sugeruje, że artykuły w nim opublikowane dotyczą szerokiego spektrum zagadnień. Autorzy skorzystali z potencjału wynikającego z takiego sfomułowania tytułu i opracowali zestaw artykułów związanych z każdym z wymienionych obszarów. Dodatkowo część prac ma charakter interdyscyplinarny, co utrudnia ich jednoznaczne zaklasyfikowanie. Ponieważ autorzy wywodzą się głównie z Uniwersytetu Opolskiego, część prezentowanych artykułów dotyczy regionu opolskiego jako obszaru badawczego.W obrębie ekonomii mieszczą się teksty autorstwa M. Buckiej i A. Zagórowskiej, J. Pieczonki oraz J. Platje, R. Poskarta i D. Rokity-Poskart. Duża część prac dotyczy finansów, jednak odnoszą się one do różnych ich obszarów. Do obszaru tematycznego dotyczącego finansów przedsiębiorstw zaliczają się opracowania S. Kauf i A. Tłuczak, A. Bruskiej i I. Pisz oraz M. Krasuckiej. Druga grupa zagadnień w obrębie finansów dotyczy finansów publicznych i samorządowych. W tym nurcie mieszczą się prace K. Ćwieląga i J. Olejniczaka. Kolejnym uwzględnionym w publikacji obszarem finansów są finanse osobiste, których dotyczy artykuł M. Maciejasz-Świątkiewicz. Ostatnia grupa artykułów jest poświęcona bankowości i ubezpieczeniom. Można do niej zaliczyć prace A. Czerwińskiego oraz M. Willmann.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Wyzwaniem obecnego skomplikowanego życia gospodarczego jest troska o stan finansów publicznych i system nadzoru nad wydatkami. Nadzór nad poziomem finansów publicznych został ustawowo przypisany audytowi wewnętrznemu. W publikacji połączono problematykę kształtowania finansów publicznych i nadzoru nad ich realizacją, wyodrębniając dwie części: 1. Stabilność finansów publicznych. 2. Funkcjonowanie audytu wewnętrznego w Polsce. W ramach rozważań na temat stabilności finansów publicznych przedstawiono problematykę rad fiskalnych, planowania budżetowego, budżetu bieżącego, reformy administracji skarbowej, funduszy celowych oraz regulacji prawnych w innych krajach, przykładowo w Hiszpanii. W obszarze audytu wewnętrznego poruszono zagadnienia związane z zarządzaniem ryzykiem, bezpieczeństwem finansowym, ochroną danych osobowych po wprowadzeniu RODO, etyką audytorów, zamówieniami publicznymi współfinansowanymi z Unii Europejskiej oraz miernikami efektywności. Uwagę koncentrowano przede wszystkim na audycie wewnętrznym w sektorze samorządowym, ale badaniem objęto również port lotniczy, spółkę branży logistycznej, a także samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej. Uwypuklono ponadto rolę polskiego oddziału Instytutu Audytorów Wewnętrznych w kształtowaniu funkcji audytu wewnętrznego w Polsce. Publikacja ma stworzyć bazę do poszerzonej dyskusji o stanie finansów pub- licznych i audytu wewnętrznego w Polsce i stojących przed nimi wyzwaniach na najbliższe lata. Autorami artykułów są pracownicy naukowi szkół wyższych oraz praktycy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Roczny plan audytu wewnętrznego, 2.Podejście procesowe w zadaniu audytowym, 3.Audyt poprawności zarządzania systemami inforamtycznymi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Prawnicze)
1. Administracja samorządowa - ogólna charakterystyka; 2. Kontrola a nadzór - zagadnienia administracyjnoprawne; 3. Kontrola zewnętrzna nad samorządem terytorialnym; 4. Kontrola wewnętrzna w samorządzie terytorialnym; 5. Nadzór nad samorządem terytorialnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Historyczna ewolucja systemu rachunkowości zdeterminowana jest rozwojem relacji gospodarczych. Współcześnie poziom globalizacji działalności gospodarczej, nowo kreowane transakcje, wirtualne składniki wartości podmiotu gospodarczego, pomiar i wycena czynników wcześniej nawet nieidentyfikowanych powodują, że obserwuje się intensywny rozwój metod wyceny aktywów i pasywów, a także ujmowanie nowych składników majątkowych. W rezultacie powstaje nowa koncepcja sprawozdania finansowego i są tworzone nowe wyzwania rewizji finansowej. Poziom regulatorów prawa bilansowego zmienia się z krajowego na ogólnoświatowy. Standardy rachunkowości i sprawozdawczości finansowej dyskutowane są na poziomie międzynarodowym przy aktywnym lobbingu organizacji i instytucji o globalnym zasięgu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podstawowym celem rachunkowości jednostek gospodarczych jest dostarczanie informacji użytkownikom wewnętrznym i zewnętrznym. Informacje te powinny odzwierciedlać realne procesy gospodarcze i rezultaty działalności, stanowiące podstawę do dokonywania ocen i podejmowania decyzji. Z tej perspektywy rachunkowość można postrzegać jako najważniejszy element systemu informacyjnego jednostek gospodarczych. Rachunkowość stanowi również podstawową bazę informacyjną dla controllingu. Rachunkowość zorientowana na controlling ma za zadanie informacyjne wspomaganie procesu podejmowania decyzji i oceny działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych na poziomie całego przedsiębiorstwa. Takie ukierunkowanie rachunkowości zapewnia obsługę informacyjną wszystkich funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Rola rachunkowości w systemie informacyjnym controllingu wynika z jej zadania, którym jest pomiar rezultatów działalności jednostki gospodarczej oraz poszczególnych ośrodków odpowiedzialności. Rezultaty tego pomiaru są prezentowane nie tylko w sprawozdaniach finansowych, ale także w wewnętrznych raportach sporządzanych okresowo oraz na bieżąco według potrzeb. Jakość informacji dostarczanych przez rachunkowość w dużym stopniu przesądza o skuteczności działań podejmowanych w ramach controllingu. Niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest poświęcony rachunkowości traktowanej jako podstawowy system informacyjny controllingu. Zaprezentowano w nim artykuły naukowe dotyczące różnych rodzajów i instrumentów controllingu. Ponadto część artykułów porusza zagadnienia teoretyczne dotyczące koncepcji, zasad i procedur przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, część zaś prezentuje problemy wdrażania controllingu oraz przykłady praktycznego zastosowania tego systemu w różnych organizacjach – nie tylko sektora prywatnego, ale też publicznego. Pragniemy wyrazić nadzieję, że publikowane opracowania przyczynią się do doskonalenia sposobu przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, mającej pełnić ważną funkcję zasilania informacyjnego controllingu. Edward Nowak, Piotr Bednarek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne zagadnienia finansów publicznych, 2. Tendencje rachunkowości sektora publicznego, 3. Szczególne zasady rachunkowości budżetowej, 4. Rachunkowość budżetu, 5. Zasady gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych, 6. Korespondencja wybranych kont jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych w układzie zespołów planu kont, 7. Specyfika rachunkowości jednsotek budżetowych, 8. Specyfika rachunkowości zakładów budżetowych, 9. Specyfika rachunkowości gospodarstw pomocniczych, 10. Fundusze pomocowe Unii Europejskiej, 11. Sprawozdawczość budżetowa i finansowa, 12. Kontrola finansowa i audyt wewnętrzny w jednostach sektora finansów publicznych, 13. Rachunkowość zarządcza w sektorze finansów publicznych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 657 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i klasyfikacja audytu wewnętrznego, 2. Funkcje audytu wewnętrznego, 3. Wpływ wytycznych Unii Europejskiej na wprowadzenie audytu wewnętrznego w Polsce, 4. Powiązania między audytem wewnętrznym a kontrolą wewnętrzną i audytem zewnętrznym, 5. Zakres zastosowań audytu wewnętrznego, 6. Audytor wewnętrzny doradcą kierownika jednostki, 7. Standardy audytu wewnętrznego, 8. Zasady organizacji prac audytorskich, 9. Przyszłość audytu wewnętrznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współczesna gospodarka charakteryzuje się dużą nieprzewidywalnością, dynamicznymi zmianami, globalnym zasięgiem, ukierunkowaniem na nowe technologie i zasoby niematerialne. Wzrost złożoności prowadzonej działalności oraz rosnąca konkurencja powodują zwiększone zapotrzebowanie ze strony menedżerów na precyzyjne informacje dotyczące kosztów i dokonań w różnych obszarach aktywności biznesowej. Obecnie nie wystarczają już informacje finansowe dostarczane przez tradycyjny system rachunkowości. Koniecznością staje się stosowanie zaawansowanych modeli rachunku kosztów i systemów pomiaru dokonań, których rolą jest tworzenie wartościowych informacji, skutecznie wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwami i instytucjami. Z tego powodu wyraźnie wzrasta zainteresowanie nowoczesnymi koncepcjami rachunku kosztów i zarządzania dokonaniami. Problematyce zarządzania kosztami i dokonaniami jest poświęcony niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Są w nim zamieszczone artykuły dotyczące różnych koncepcji teoretycznych w zakresie pomiaru, raportowania i zarządzania kosztami oraz dokonaniami. Niektóre z nich ukazują zastosowanie tych koncepcji w praktyce funkcjonowania określonych przedsiębiorstw i instytucji. Prezentowane rozwiązania są podporządkowane nadrzędnemu celowi, jakim jest dostarczenie użytecznych informacji ekonomicznych, przydatnych w procesie zarządzania na poziomie operacyjnym i strategicznym. Mamy nadzieję, że opublikowane w niniejszym tomie teksty przyczynią się do rozwoju i doskonalenia instrumentarium rachunkowości zarządczej z obszaru zarządzania kosztami i dokonaniami oraz do wzrostu jego wykorzystania w praktyce. Edward Nowak Marcin Kowalewski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Finansowanie działalności jednostek sektora finansów publicznych: Polska w nowym okresie realizacji wspólnotowej polityki spójności (2007-2013) - aspekty społeczne; Rozliczenia z beneficjentami w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Sektorowy Program Operacyjny Rozwoju Zasobów Ludzkich; Struktura instytucjonalna programów operacyjnych a wykorzystanie środków z Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach 2004-2006 - analiza oraz wnioski na lata 2007-2013; Źródła dochodów i samodzielność finansowa gminy na przykładzie miasta i gminy Gąbin; Produkty strukturyzowane jako przykład inwestycji alternatywnych na rynku kapitałowym; Cz.II Audyt wewnętrzny i kontrola finansowa w jednostacj sektora finansów publicznych: Audyt wewnętrzny i jego miejsce w strukturze organizacji; Kontrola finansowa w jednostkach sektora finansów publicznych; Instytucje zaangażowane w kontrole i audyt wydatkowania środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich; Główne zasady prowadzenia postępowania dowodowego; Powszechny Model Oceny CAF jako narzędzie samooceny jednostek sektora finansów publicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 1/2013)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002
1. Orientacja na klienta czynnikiem zapobiegania kryzysowi w przedsiębiorstwie; 2. Rozwój i stan polskiej agroturystyki; 3. Wybrane aspekty doboru personelu w administracji publicznej; 4. Powody prowadzenia własnej działalności gospodarczej małych firm; 5. Wykorzystanie outsourcingu w wybranych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa; 6. Problemy związane z zastosowaniem outsourcingu w sektorze MSP; 7. Problematyka zarządzania logistycznego strumieniami powrotnymi; 8. Wykorzystanie Internetu w sprzedaży i promocji usług turystycznych; 9. Wypalenie zawodowe- pojęcie, przyczyny i objawy; 10. Globalizacja- szansa czy zagrożenie dla współczesnego świata; 11. Teoretyczne i praktyczne aspekty komunikacji społecznej na przykładzie wybranych zagadnień socjologicznych; 12. Kontrola zarządcza instrumentem zarządzania jednostką finansów publicznych; 13. Kalkulacja kosztu jednostkowego elementem zarządzania spółką X; 14. Zasady opodatkowania osób prawnych w Polsce i Niemczech- analiza porównawcza; Recenzja książki S. Kassay "Przedsiębiorstwo i przedsiębiorczość, tom I, Środowisko biznesowe. Zmiany struktur własnościowych w okresie transformacji ekonomicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 2/2013)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002
Wpływ motywacji na rozwój aktywności innowacyjnej pracowników; Specyfika zarządzania personelem w przedsiębiorstwach rodzinnych; Ocenianie pracowników jako element rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji; Wypalenie zawodowe jako efekt długotrwałego stresu; Studia podyplomowe, szkolenia i kursy jako równoległe formy podnoszenia kwalifikacji; Ocena usług w edukacji dorosłych; Specyfika zarządzania przedsiębiorstwem w czasie kryzysu; Kontrola wewnętrzna jako istotna funkcja zarządzania w jednostkach administracji publicznej; Efekty społeczne działania grup kapitałowych w Polsce; Controlling w przedsiębiorstwie transportowym; Wczesna internacjonalizacja polskich firm typu "born global"; CRS- koncepcja odpowiedzialnego biznesu w świetle zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie; Analiza związku narzędzi promocji z satysfakcją nabywcy- model Kano; Zarządzanie poczuciem winy jako środek wpływu w reklamie; Zarządzanie wiedzą ekologiczną konsumentów poprzez akcje i kampanie społeczne; Jakość jako determinanta w procesie zakupu; Funkcjonowanie odwrotnych oraz lewarowanych funduszy typu Exchange-Trade Fund; Zadania banków zrzeszających i ich znaczenie w opinii zarządzających bankami spółdzielczymi; Charakterystyka przedsiębiorstwa obsługujących w zakresie pośrednictwa na rynku nieruchomości; Procesy nabywania nieruchomości przez cudzoziemców; Konkurencja na rynku energii elektrycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Odpowiedzialność środowiskowa organizacji wiąże się z podejmowaniem działań mających na celu zdiagnozowanie wzajemnych relacji organizacji i środowiska przyrodniczego, a także działań przyczyniających się do ograniczania niekorzystnego oddziaływania różnych podmiotów na środowisko przyrodnicze. Zmniejszeniu skali wykorzystania zasobów naturalnych, ilości zanieczyszczeń wprowadzanych do środowiska, a także ryzyka dla organizacji i jej otoczenia służą zmiany w produktach, usługach i procesach produkcyjnych. Zmiany te mogą być źródłem korzyści nie tylko ekologicznych, ale również społecznych czy gospodarczych – zarówno dla samej organizacji, jak i w obszarze jej oddziaływania. Oddają w ten sposób istotę koncepcji zrównoważonego rozwoju organizacji. Osiąganiu celów wynikających z tej koncepcji rozwoju służą również polityka państwa i stosowane w jej ramach instrumenty. Odpowiednie działania podejmowane przez władze motywują i wspierają organizacje w implementowaniu nowego paradygmatu rozwoju. Autorzy niniejszej publikacji podjęli trud zaprezentowania środowiskowych aspektów idei rozwoju zrównoważonego. Publikacja składa się z trzech względnie jednorodnych modułów tematycznych, w których zamieszczono artykuły powiązane z główną problematyką tej pracy. Dotyczą one kolejno: • narzędzi zarządzania środowiskowego, w tym systemów zarządzania środowiskowego i oceny cyklu życia, • pozostałych aspektów odpowiedzialności środowiskowej organizacji, • stymulowania odpowiedzialności środowiskowej za pomocą instrumentów polityki ekologicznej, a także problematyki odpowiedniego wykorzystania zasobów środowiska przyrodniczego. Różnorodność prezentowanych treści i koncepcji pozwala redaktorom tej publikacji mieć nadzieję, że czytelnicy znajdą w niej inspirujące myśli do wdrażania w życie koncepcji zrównoważonego rozwoju. Zamieszczone w tej książce projekty artykułów były przedmiotem dyskusji naukowych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji pn. Zrównoważony rozwój organizacji, która odbyła się 16-18 czerwca 2014 r. w Karpaczu. Redaktorzy niniejszej publikacji wyrażają wdzięczność uczestnikom konferencji za możliwość twórczej wymiany poglądów, recenzentom za inspirujące i krytyczne uwagi oraz autorom za przygotowanie artykułów tworzących tę książkę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej