Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(2)
Autor
Belzyt Joanna Iza (1977- )
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Doroszuk Joanna
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Tersa Karolina
(1)
Żuraw Hanna (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Życie codzienne
(3)
Jakość życia
(2)
COVID-19
(1)
Epidemie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z niepełnosprawnością sensoryczną
(1)
Pedagogika
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina
(1)
Wychowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Różnorodność podejść definicyjnych, metodologicznych i tematycznych w studiach nad uczestnictwem społecznym osób niepełnosprawnych; 2. Stan badań nad uczestnictwem społecznym osób z wrodzonymi dysfunkcjami fizycznymi; 3. Uwarunkowania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 4. Precyzja własnej strategii wobec badania uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 5. Metodologia badań własnych; 6. Wyniki badań własnych nad stylami uczestnictwa społecznego osób z wrodzonymi dysfunkcjami sensorycznymi i motorycznymi; 7. Zróżnicowanie styczności społecznej w badanej grupie; 8. Uwarunkowania kontaktów społecznych osób z dysfunkcjami wrodzonymi. Wstępne podsumowanie; 9. Style społecznego uczestnictwa- typy konstruktywne i warianty empiryczne; 10. Zróżnicowanie stylów uczestnictwa społecznego osób niepełnosprawnych; 11. Wnioski końcowe; 12. Zadania rehabilitacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie : pojęcia, procesy, konteksty : interdyscyplinarne ujęcie / red. nauk. Maria Dudzikowa, Maria Czerepaniak-Walczak ; Tom 5)
1. Codzienność jako fenomen i kategoria badacza: Codzienność - niecodzienność- święto; Wydziedziczenie z codzienności. Esej o pedagogicznych implikacjach twórczości Herty Muller; Życie codzienne jako kategoria interdyscyplinarna; Emancypacja w codzienności i przez codzienność. Egzemplifikacje edukacyjne; Innowacyjność w codzienności szkolnej i badawczej; Badacz w szkole - o rekonstruowaniu edukacyjnej codzienności; Codzienność ucznia niepełnosprawnego - perspektywa badacza; Pat socjalizacyjny? Kontrowersje wokół społecznych konstrukcji kobiecości i męskości. 2. Kategorie analityczne w badaniu codzienności: Esej o codzienności szkolnej z perspektywy metafory; Codzienność szkolna w optyce rytuałów (codzienne rytuały szkolne w perspektywie common sense); Zmienne koleje teorii stylów życia; Szkoła jako przestrzeń praktyki oporu codziennego; Dzień jak co dzień. O barierach zmiany kultury szkoły. Szkolny habitus. Rzecz nie tylko o mundurkach szkolnych. 3. Z badań codzienności: Rozmowa jako relikt w codzienności szkolnej; Pokój nauczycielski jako przestrzeń dyskursu edukacyjnego; Przerwa lekcyjna jako fragment codzienności szkolnej uczniów; Współcześni licealiści. Badanie sposobów bycia w roli ucznia (z wykorzystaniem koncepcji Floriana Znanieckiego); Strategie licealistów. Badanie szkolnej codzienności z wykorzystaniem koncepcji Roberta K. Merona; Anarchista w szkole. Buntownik, konformista czy outsider?; Empiryczne typologie stylów życia młodzieży po 1989 roku; Rekreacyje uczniowskie, czyli o tym, co robili dawni uczniowie poza nauką i modlitwą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ PIERWSZA. Warstwy kryzysu Rozdział I. Świat w kryzysie Rozdział II. Rodzina w kryzysie Rozdział III. Osoba z niepełnosprawnością wobec kryzysu CZĘŚĆ DRUGA. Wyzwania codzienności osób z niepełnosprawnością sensoryczną Wprowadzenie; Rozdział I. Uwarunkowania funkcjonowania osób z niepełnosprawnością wzroku Rozdział II. Osoby z niepełnosprawnością słuchu oraz Głusi w aspekcie emancypacyjnym i kulturowym Rozdział III. Osoby z jednoczesną niepełnosprawnością słuchu oraz wzroku – czyli o sumie, ilorazie i/lub sprzężeniu wyzwań i potrzeb CZĘŚĆ TRZECIA. Codzienność rodzin osób z niepełnosprawnością sensoryczną w kryzysie – projekt badań własnych CZĘŚĆ CZWARTA. Rok pandemii COVID-19 w doświadczeniach osób z niepełnosprawnością sensoryczną i ich rodzin Wprowadzenie; Rozdział I. Prezentacja badanych rodzin Rozdział II. Obrazy pandemii w relacjach badanych rodzin Rozdział III. Emocje wzbudzane przez pandemię Rozdział IV. Relacje społeczne w dobie pandemii Rozdział V. Konstruowanie codzienności w warunkach pandemii Rozdział VI. Wizje przyszłości rysowane przez członków badanych rodzin: Życie z niepełnosprawnością w kryzysie – podsumowanie projektu empirycznego Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej