Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(40)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(40)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(21)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(24)
Czytelnia
(31)
Autor
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(3)
Kall Jacek
(3)
Kowalczyk Ryszard
(3)
Szczęsna Ewa
(3)
Jabłoński Paweł
(2)
Küng Lucy
(2)
Anuszewska Izabella
(1)
Bartkowicz Anna
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Bugajski Marian
(1)
Chłopecki Jerzy
(1)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(1)
Doktorowicz Krystyna
(1)
Dąbała Jacek
(1)
Ehninger Douglas
(1)
Filipkowski Wojciech
(1)
Flew Terry
(1)
Francuz Piotr
(1)
German Kathleen
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Gronbeck Bruce E
(1)
Gwóźdź Andrzej
(1)
Głowacki Michał
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kołodziejczyk Anna
(1)
Król Marek
(1)
Kubicka Dorota
(1)
Lorek Marta
(1)
Michalczyk Stanisław
(1)
Mocek Stanisław
(1)
Monroe Alan H
(1)
Mrozowski Maciej
(1)
Musioł Marcin
(1)
Mądrzejowski Wiesław
(1)
Oniszczuk Zbigniew
(1)
Polak Rafał
(1)
Pospiszyl Irena
(1)
Ptaszek Grzegorz
(1)
Taylor Lisa
(1)
Tomaszkiewicz Teresa
(1)
Trybulec Marcin
(1)
Wilkoszewska Krystyna
(1)
Willis Andrew
(1)
Zielińska-Pękał Daria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(41)
Temat
Środki masowego przekazu
(34)
Komunikacja społeczna
(13)
Teoria komunikacji i mediów
(7)
Internet
(6)
Telewizja
(6)
Reklama
(5)
Film
(4)
Kultura masowa
(3)
Dziecko
(2)
Dziennikarstwo
(2)
Dziennikarze
(2)
Edukacja medialna
(2)
Konwergencja mediów
(2)
Kultura audiowizualna
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Opinia publiczna
(2)
Promocja handlowa
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Bezdomność
(1)
Biały wywiad
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne polskie
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dubbing
(1)
Estetyka
(1)
Globalizacja
(1)
Handel ludźmi
(1)
Homoseksualizm
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intertekstualność
(1)
Język
(1)
Językoznawstwo
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Komunikacja społeczna -- psychologia
(1)
Korupcja
(1)
Marketing polityczny
(1)
Multimedia
(1)
Napisy do filmów
(1)
Narkomania
(1)
Nałóg
(1)
Niemcy (Republika Federalna)
(1)
Norma językowa
(1)
Patologia społeczna
(1)
Polityka
(1)
Prezentacje i wystąpienia -- podręcznik
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Przekłady
(1)
Public relations
(1)
Public relations -- zagadnienia
(1)
Radiofonia
(1)
Rodzina
(1)
Rozgłośnia regionalna
(1)
Rozmowy w toku (widowisko)
(1)
Samobójstwo
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Semiotyka
(1)
Sztuka
(1)
Talk show
(1)
Tekst
(1)
Telewizja regionalna
(1)
Teoria gier
(1)
Teoria informacji -- stosowanie
(1)
Terroryzm
(1)
Unia Europejska
(1)
Wartość
(1)
Widowiska telewizyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wywiad
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Środki masowego przekazu -- język
(1)
Środki masowego przekazu regionalne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
Monografia
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Film
(1)
Literatura polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(7)
Zarządzanie i marketing
(1)
41 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Komunikowanie. Zarys problematyki 2. Rozwój badań nad komunikowaniem masowym 3. Rola, cele i funkcje mass mediów 4. Wpływ mass mediów na życie społeczne 5. Wpływ mass mediów na tożsamość człowieka 6. Budowanie tożsamości w Internecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologie społeczne / Irena Pospiszyl. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 362 s. ; 24 cm.
(Resocjalizacja)
1. Patologia społeczna, 2. Wybrane teorie dewiacji, 3. Stereotypy i uprzedzenia, 4. Przestępstwa z nienawiści - terroryzm, 5. Dewiacja samotnicza - samobójstwo, 6. Agresja wśród dzieci i młodzieży, 7. Uzależnienia, 8. Nietypowe zachowania seksualne - homoseksualizm, 9. Patologie seksualne, 10. Handel ludźmi, 11. wykluczenie społeczne, 12. Kreowanie kozła ofiarnego, 13. Patologia nstytucji - korupcja
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
W kręgu estetyki. Multimedia - krytyka i obrona. Esej o estetycznym statusie nowych mediów; Multimedia - oczywistości i domysły. Szkic o estetycznej przygodności nowych mediów; Czy nowe media to rozpacz estetyka?; Kilka uwag o zasadności rozpaczy estetyka w obliczu nowych mediów; Od konceptualizmu do sztuki hipermediów. Rozważania na temat modelu sytuacji estetycznej w sztuce multimedialnej; Kategorie estetyki w sztuce multimediów; Sztuka w epoce cybernetycznej; pomiędzy estetyzacją rzeczywistości a ontologizajcą sztuki; Roman Ingarden wobec sztuki multimedialnej; Elementy sytuacji estetycznej w dziele multimedialnym; Widz - odbiorca - uczestnik - współtwórca; Medialność jako problem filozoficzny; Dzieło sztuki jako medium. W kręgu sztuki: Teoretycy. Labirynty estetyczne filmu między mediami; Maszyny widzenia i estetyka obrazów cyfrowych; Seryjność jako podstawowy problem estetyki telewizji; Estetyczne dylematy telewizji; Estetyka architektury a nowe media; Architektura - sztuka multimedialna; Rzeźbiarskie aspekty sztuki multimedialnej; Grawitacja wyparowała. Praktycy. Od reprodukcji mechanicznej do genetycznej. Uwagi o dziele sztuki w dobie komunikacji cyfrowej; Temat telewizji w sztuce (malarstwo, rzeźba, instalacja); Muzeum sztuki mediów? Myśl nader paradoksalna; W kręgu kultury. Czy nowe media potrzebują nowej estetyki? Humanista w Internecie. Nadzór a Internet Kilka uwag o tożsamości w dobie komunikacji cyfrowej; Tożsamość kulturowa człowieka z perspektywy nowych mediów; Kłopoty z tożsamością; O związku etyki i estetyki w sztuce performatywnej; Kilka uwag na temat etyki w świecie płynnych tożsamości; Nowe media albo estetyka katastrofy; Nowe media - pretekst do umiarkowanego optymizmu?; W labiryncie pojęć estetyzacji i jej artystycznej praktyki; Mit estetyzacji; Znak w reklamie, znak obok reklamy?; O reklamie. W poszukiwaniu metody opisu; Uwagi outsidera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. W stronę epistemologii tekstów polisemiotycznych, 2. Figury polisemiotyczne i multimedialne, 3. Opowiadanie i media. Narracja jako chwyt tekstowy, 4. Interpretacja i polisemiotyczność, 5. Tożsamość hybrydyczna, 6. Poetyka w świecie domen cyfrowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poetyka reklamy / Ewa Szczęsna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2001. - 236 s. : 8 k il.kol. ; 24 cm.
Reklama i media; Znaki niewerbalne (poetyka obrazu, p. ruchu, p. dźwięku); Aspekt werbalny; Świat przedstawiony; Reklama w kulturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (5 egz.)
Książka
W koszyku
Poetyka reklamy / Ewa Szczęsna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2003. - 234, [2] s., 8 k il. kol. ; 24 cm.
Reklama i media; Znaki niewerbalne (poetyka obrazu, p. ruchu, p. dźwięku); Aspekt werbalny; Świat przedstawiony; Reklama w kulturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Kino... i co dalej? Sposoby uprawiania teorii filmu; Tele- ekran zamiast ekranu. Wyczerpanie, przeobrażenie czy śmierć kina? Czas Estetyki? Rekonesans; Prędkość - film - media - śmierć. Od futurystycznej fantazji do estetyki znikania. Część II: Telewizja - zabezpieczanie śladów. Telewizja jako mimesis drugiego stopnia; Przypadek MTV: symulowanie, adresowanie i przyjemność; O człowieku uniwersalnym, człowieku kontekstu i reklamie telewizyjnej. Część III: Pomysły do teorii mediów. Dyspozytyw - solipsyzm; Elektroniczne gry świetlne; The Game with the Frame: O formacie obrazów technicznych; Kontrolowanie iluzji, iluzja kontroli; Ku proksemice przekazów audiowizualnych; Uwagi na temat narracji werbalnej, filmowej i telewizyjnej. Część IV: Strategie interpretacyjne. Telewizyjna "iluminacja". "A TV Dante" Petera Greenawaya; Między krzesłami. "Łowca robotów", książka, film.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przekład : mity i rzeczywistość)
1. Komunikacja społeczna a komunikacja masowa 2. Rodzaje tłumaczenia 3. Techniki tłumaczenia audiowizualnego 4. Operacje językowe na tekście orginału
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Mechanizmy działania mediów: 1. Trzy spojrzenia na media masowe, 2. Podejście użytkowania i korzyści w badaniu skutków oddziaływania mediów, 3. Społeczno-poznawcza teoria komunikacji masowej Alberta Bandury, 4. Modele procesów perswazji w komunikacji masowej, 5. Teoria kultywacji w badaniu skutków oglądania telewizji. Cz.II Badania nad telewizją: 1. Nadawania i odbiór przekazów audiowizualnych, 2. Badania nad wpływami telewizji na dzieci, młodzież i dorosłych. Cz.III Efekty działania mediów w wybranych dziedzinach: 1. Wpływ oglądania telewizji na rozwój umysłowy i osiągnięcia szkolne młodych widzów, 2. Telewizja a twórcza wyobraźnia dziecka, 3. Seksualność w mediach i jej wpływ na intymne życie młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 117)
Cz. I. Rozumienie przekazu audiowizualnego: Znaczenie oceny realizmu przekazu dla zrozumienia oraz efektów kontaktów z przekazem audiowizualnym; Rozumienie treści komunikatów medialnych w zależności od ich formy, spójności i czasu odtwarzania; Rozumienie przekazu audiowizualnego zawierającego "tekst taśmowy" (TV-ticker) przez osoby zależne od pola; Rozwój zdolności myślenia metaforycznego u dzieci w okresie średniego dzieciństwa a rozumienie treści obrazowych z okolicy cięć montażowych; Fluktuacja uwagi wzrokowej na ekranie telewizora a rozumienie filmu niemego przez dzieci przedszkolne; Cz. II. Z pogranicza psychologii, teorii filmu i aksjologii: W pętli zapomnienia. Analiza narracyjna filmu Memento Christophera Nolana; Poznawcze i emocjonalne zaangażowanie widza w film fabularny w zależności od typu bohatera; Aksjologiczne uwarunkowania telewizji regionalnych; Cz. III. Perswazja w mediach audiowizualnych: Strach i lęk w reklamie politycznej; Formy i funkcje humoru w telewizji; Istotne znaczenie nieistotnych "ozdobników": wpływ informacji kontekstowej na postawę wobec treści wiadomości telewizyjnej; Cechy strukturalne przekazu reklamowego a zaangażowanie konsumenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama / Jacek Kall. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2000. - 202 s. : rys. ; 20 cm.
(Marketing bez tajemnic)
Autor
Temat
Wprowadzenie; Cz. I Czyn jest i jak działa reklama?: Co jest, a co nie jest reklamą; Jak działa reklama?; Cz. II Jak przygotować strategie reklamy?: Co składa się na strategię reklamy?; Jak zdobyć potrzebne do briefu informacje?; Do kogo i w jakim celu skierować reklamę?; Co i jak obiecać w reklamie?; Jak przygotować plan mediów?; Ile wydać na reklamę?; Cz. III Jak wy korzystać media w reklamie?: Reklama telewizyjna; Reklama prasowa; Reklama radiowa; Reklama zewnętrzna; Marketing bezpośredni; Cz. IV Jak mierzyć skuteczność reklamy?: Testowanie wstępne reklamy; Jak zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej?; Słownik użytecznych terminów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama / Jacek Kall. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 1994. - 202 s. : rys. ; 20 cm.
(Marketing bez tajemnic)
Autor
Temat
Wprowadzenie; Cz. I Czyn jest i jak działa reklama?: Co jest, a co nie jest reklamą; Jak działa reklama?; Cz. II Jak przygotować strategie reklamy?: Co składa się na strategię reklamy?; Jak zdobyć potrzebne do briefu informacje?; Do kogo i w jakim celu skierować reklamę?; Co i jak obiecać w reklamie?; Jak przygotować plan mediów?; Ile wydać na reklamę?; Cz. III Jak wy korzystać media w reklamie?: Reklama telewizyjna; Reklama prasowa; Reklama radiowa; Reklama zewnętrzna; Marketing bezpośredni; Cz. IV Jak mierzyć skuteczność reklamy?: Testowanie wstępne reklamy; Jak zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej?; Słownik użytecznych terminów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Reklama / Jacek Kall. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2010. - 198, [2] s. : rys. ; 21 cm.
(Marketing bez tajemnic)
Autor
Temat
Wprowadzenie; Cz. I Czyn jest i jak działa reklama?: Co jest, a co nie jest reklamą; Jak działa reklama?; Cz. II Jak przygotować strategie reklamy?: Co składa się na strategię reklamy?; Jak zdobyć potrzebne do briefu informacje?; Do kogo i w jakim celu skierować reklamę?; Co i jak obiecać w reklamie?; Jak przygotować plan mediów?; Ile wydać na reklamę?; Cz. III Jak wy korzystać media w reklamie?: Reklama telewizyjna; Reklama prasowa; Reklama radiowa; Reklama zewnętrzna; Marketing bezpośredni; Cz. IV Jak mierzyć skuteczność reklamy?: Testowanie wstępne reklamy; Jak zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej?; Słownik użytecznych terminów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Intuicyjne i formalne definicje oraz właściwości wiedzy wspólnej; 2. Wiedza wspólna w teorii gier; 3. Wiedza wspólna w sytuacjach interakcji społecznej; 4. Ewolucyjnie ukształtowane podstawy poznawcze wiedzy wspólnej; 5. Rytuał jako mechanizm generowania wiedzy wspólnej; 6. Funkcje i znacznie opinii publicznej; 7. Sondaże elementem rytuału komunikacyjnego; 8. Media masowe kanałem rozprzestrzeniania rytuałów komunikacyjnych generujących wiedzę wspólną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kontekst strategiczny: Gałęzie przemysłu medialnego; Tendencje w otoczeniu strategicznym przemysłu medialnego; Konwergencja i jej przyczyny; 2. Od kontekstu do koncepcji: Strategia w branżach medialnych; Zarządzanie zmianami technologicznymi; Kreatywność i innowacyjność; Poznanie, kultura i strategia; Struktura przedsiębiorstwa; Przywództwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kontekst strategiczny: Gałęzie przemysłu medialnego; Tendencje w otoczeniu strategicznym przemysłu medialnego; Konwergencja i jej przyczyny; 2. Od kontekstu do koncepcji: Strategia w branżach medialnych; Zarządzanie zmianami technologicznymi; Kreatywność i innowacyjność; Poznanie, kultura i strategia; Struktura przedsiębiorstwa; Przywództwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.1 Z teorii komunikowania masowego: Wybrane teorie komunikowania masowego i próby ich empirycznej weryfikacji; Komunikowanie międzykulturowe. Cz.2 Obszary komunikowania masowego: Kino jako medium masowe; Public relations jako forma komunikowania masowego; Reklama polityczna a komunikowanie masowe. Cz.3 Środki masowego przekazu: Przedsiębiorstwa medialne i prasa masowa w Hiszpanii w pierwszym trzydziestoleciu XX wieku; Systemy telewizyjne na świecie; Wpływ nowych technologii na komunikowanie społeczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Popkultura i Media / red. nauk. Wiesław Godzic)
1. Telewizja - paraspołeczny przyjaciel, 2. "Rozmowy w toku" Od widowiska telewizyjnego do programu interwencyjnego, 3. Psychoterapia na ekranie?, 4. Nie wszystko na sprzedaż, czyli rzecz o reakcjach unikowych, 5. Skrzynka na emocje. Widzowie i ich listy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od redakcji Drugi zeszyt tegorocznego numeru „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ma układ tematyczny — składają się nań artykuły dotyczące wielorakich procesów konwergencyjnych zachodzących zarówno w samej literaturze, jak i w relacji z nią. Głównym przedmiotem refleksji nad przestrzeniami tekstów pragniemy uczynić często stosowane we współczesnym dyskursie naukowym pojęcie konwergencji. Wykorzystuje się je obecnie w różnych dziedzinach, od badań matematyczno-przyrodniczych, przez językoznawcze, politologiczne, socjologiczne, po studia z zakresu nowych mediów, komunikacji i antropologii kulturowej. Na ile rzeczywiście dochodzi do nakładania się i przenikania procesów kulturowych i jak bardzo — jeśli w ogóle — zjawisko to ma wpływ na stan literatury oraz jej teorii? Bieżącemu numerowi ZRL przyświeca cel analitycznego przyjrzenia się w perspektywie badań literackich pewnym mechanizmom i ich efektom charakterystycznym dla czasów digitalizacji kultury, gwałtownego rozwoju technologii użytkowej i idącej za tym hipotetycznej homogenizacji kultury. Proponowane czytelnikowi artykuły skupiają się na różnorodnych problemach, częstokroć prezentując odmienne stanowiska badawcze do wyjściowego zagadnienia. Dostrzeżenie nieoczywistości i zróżnicowania procesów konwergencyjnych łączy się w niniejszym tomie z próbą sprostania płynności oraz wieloaspektowości konwergencji, która z założenia wprowadza intermodalność, interdyscyplinarność i wielojęzykowość w to, co tekstowe. Autorzy studiów tu zawartych stawiają pytania między innymi o status poetyki w dobie konwergencji i wpływ procesów związanych z digitalizacją na struktury i cechy gatunkowe czy dyskursywne, podejmują namysł nad problemem ontologii dzieła hybrydycznego, szukają przykładów konwergencji w poezji konkretnej, e-poezji, liberaturze, tekstach logowizualnych, blogach okołoliterackich, serwisach społecznościowych, historiografii czy mieście — rozumianym jako przestrzeń tekstów/tekst. Przenikanie się dziedzin widać także w doborze narzędzi i metodologii naukowych — pragmalingwistyka sąsiaduje z klasyczną genologią, antropologia z pedagogiką, a teorie literatury z komparatystyką i badaniami nad nowymi mediami. Liczymy, że rozpiętość tematyczna w połączeniu z rozmaitością perspektyw badawczych uczyni ten zeszyt „Zagadnień Rodzajów Literackich“ ważnym i ciekawym w lekturze (wielo)głosem w coraz wyraźniej zaznaczającym swoje miejsce w humanistyce XXI wieku dyskursie okołokonwergencyjnym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie ; Cz.I Jak przemawiać publicznie i krytycznie słuchać : 1. Odpowiedzialność mówcy w czasach podziałów społecznych ; 2. Początek , czyli gdzie zaczyna się odpowiedzialność ; 3. Krytyczny odbiór wygłaszanych tekstów ; 4. Przemawianie publiczne a życie kulturalne . Cz.II Odpowiedzialność mówcy a planowanie i przygotowanie przemowy : 5. Jak zrozumieć publiczność ; 6. Szukanie materiałów ilustrujących ; 7. Wykorzystanie materiałów ilustrujących ; 8. Organizacja przemówienia i sporządzenie konspektu ; 9. Wprowadzenie i zakończenie przemówienia . Cz.III Odpowiedzialna prezentacja : 10. Jak nadać przemówieniu kształt językowy ; 11. Jak wygłaszać przemówienie ; 12. Jak posługiwać się pomocami wizualnymi . Cz.IV Rodzaje przemówień publicznych : 13. Przemówienia mające na celu informować ; 14. Przemówienia mające na celu przekonywać ; 15. Argumentacja i myślenie krytyczne .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 808.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 808.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej