Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(64)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(37)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(38)
Czytelnia
(52)
Autor
Hopfinger Maryla
(3)
Gajda Janusz
(2)
Goban-Klas Tomasz (1942- )
(2)
Halawa Mateusz
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Szczęsna Ewa
(2)
Andrzejewski Piotr
(1)
Arcimowicz Krzysztof
(1)
Bajer Dominika
(1)
Baran Stanley J
(1)
Bauer Zbigniew (1952-2014)
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Bernatowicz Małgorzata
(1)
Białek-Szwed Olga
(1)
Bodzioch-Bryła Bogusława
(1)
Borkowski Igor
(1)
Bukowski Zbigniew
(1)
Chmielewski Piotr
(1)
Chruścińska Jadwiga
(1)
Chyła Wojciech
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czarny-Drożdżejko Elżbieta
(1)
Davis Dennis K
(1)
Dayan Daniel (1943- )
(1)
Dorak-Wojakowska Lilianna
(1)
Dudek Krystian
(1)
Dueholm Matthew
(1)
Dueholm Natalia
(1)
Eco Umberto (1932-2016)
(1)
Filiciak Mirosław
(1)
Ford Sam
(1)
Francuz Piotr
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Golka Bartłomiej (1934- )
(1)
Gołębiewska Maria
(1)
Green Joshua
(1)
Gwóźdź Andrzej
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jakoniuk Leszek Mariusz
(1)
Jakubowski Witold
(1)
Jaskiernia Alicja
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jenkins Henry
(1)
Jenkins Henry (1958- )
(1)
Jung Bohdan (1953- )
(1)
Kamińska Magdalena
(1)
Katz Elihu (1926- )
(1)
Kolasińska-Pasterczyk Iwona
(1)
Kot Wiesław
(1)
Kowalski Tadeusz (1955- )
(1)
Kozłowska Anna
(1)
Kołak Przemysław
(1)
Krajewski Marek
(1)
Król Marek
(1)
Kubisz Ewa
(1)
Laphama Lewis H
(1)
Leppert Roman
(1)
Li Charlene
(1)
Mamzer Hanna
(1)
Manovich Lev
(1)
McLuhan Marshall
(1)
Melosik Zbyszko
(1)
Mielnik Izabela
(1)
Nass Clifford
(1)
Nieć Mateusz
(1)
Pełczyński Grzegorz
(1)
Popławska Agata
(1)
Pułka Leszek
(1)
Reeves Byron
(1)
Regiewicz Adam
(1)
Roguska Agnieszka
(1)
Sadza Agata
(1)
Sawisz Anna
(1)
Schlafly Phyllis
(1)
Siemieńska Katarzyna
(1)
Stawowczyk-Tsalawoura Edyta
(1)
Szczerkowska Hanna
(1)
Szczucka Natalia
(1)
Szewczyk Marcin K
(1)
Szwed Robert
(1)
Taylor Lisa
(1)
Thompson John B. (1951- )
(1)
Ugniewska Joanna (1945- )
(1)
Vattimo Gianni (1936-2023)
(1)
Vorbrich Ryszard
(1)
Wachowski Jacek
(1)
Wasilewska Anna (1952- )
(1)
Wilk Eugeniusz
(1)
Wilkoszewska Krystyna
(1)
Willis Andrew
(1)
Wojtasik Bożena
(1)
Wojtkowski Łukasz
(1)
Woźny Aleksander (1953- )
(1)
Wróbel Paulina
(1)
Wróblewski Michał
(1)
Zdrodowska Magdalena
(1)
Łaciak Beata
(1)
Żaboklicki Krzysztof (1934- )
(1)
Żuk Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(65)
Język
polski
(65)
Przynależność kulturowa
Literatura włoska
(1)
Temat
Środki masowego przekazu
(58)
Kultura masowa
(32)
Komunikacja społeczna
(19)
Kultura audiowizualna
(13)
Telewizja
(10)
Kultura
(8)
Internet
(5)
Reklama
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Edukacja medialna
(4)
Dziecko
(3)
Film
(3)
Multimedia
(3)
Nowe media (komunikacja)
(3)
Wychowanie
(3)
Antropologia mediów
(2)
Globalizacja
(2)
Informacja
(2)
Komunikacja polityczna
(2)
Komunikacja społeczna -- a wychowanie
(2)
Kultura masowa -- a wychowanie
(2)
Młodzież
(2)
Opinia publiczna
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Postawy -- a środki masowego przekazu
(2)
Prasa (wydawnictwa)
(2)
Promocja handlowa
(2)
Public relations
(2)
Radiofonia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Technika a kultura
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Aspiracje
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Bezrobocie
(1)
Budownictwo
(1)
Czasopisma
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekonomika
(1)
Elita władzy
(1)
Emancypacja kobiet
(1)
Erotyzm
(1)
Estetyka
(1)
Etyka dziennikarska
(1)
Ewidencja ludności
(1)
Feminizm
(1)
Filozofia kultury
(1)
Fotografia
(1)
Fundamentalizm
(1)
Geodezja
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interfejs użytkownika
(1)
Islam
(1)
Kadry
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Kino
(1)
Komunikacja drogowa
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Konsumenci
(1)
Kontrola społeczna (socjol.)
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Kościół katolicki
(1)
Kultura chrześcijańska
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
Mężczyzna
(1)
Naród
(1)
Nieruchomości
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opieka społeczna
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Oświata
(1)
Państwo
(1)
Planowanie przestrzenne
(1)
Polska
(1)
Prawo administracyjne
(1)
Prawo autorskie -- Polska
(1)
Prawo lokalowe
(1)
Prawo prasowe
(1)
Prawo wyznaniowe
(1)
Prezydentura (urząd)
(1)
Programy telewizyjne
(1)
Propadanda
(1)
Propaganda
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc symboliczna
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia
(1)
Rada Europy -- a środki masowego przekazu
(1)
Rankingi polityczne
(1)
Regionalizm
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Reklama internetowa
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Rewolucja naukowo-techniczna
(1)
Rozmowa
(1)
Temat: czas
1989-
(3)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Polska
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(5)
Esej
(2)
Monografia
(2)
Antologia
(1)
Felieton
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura włoska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
65 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komunikacja społeczna - Komunikacja medialna - Komunikacja sieci / Tomasz Goban-Klas, Jerzy Jastrzębski, Marek Jeziński, Kazimierz Krzysztofek ; zastępca przewodniczącego Wojciech Muszyński ; przewodniczący rady serii Marek Sokołowski ; Mirosława Wawrzak-Chodaczek)
1. Media XXI wieku. Ciągłość i zmiana: Digitariusze wszystkich sieci łączcie się! Widmo hiperkapitalizmu krąży nad światem; Poprawianie wizerunków w popkulturze i tego konsekwencje; Telewizyjne programy informacyjne w badaniach problemów społecznych; Redefinicja pojęcia czasu i przestrzeni w dobie Internetu; Obecność prawosławia w Internecie- skala i rola; Społeczny i medialny wizerunek skrajnych feministek; E-prasa, e-książka. Gutenberg w notebooku?; Kod konotacyjny w reklamie. Aspekty antropologiczne; Badanie wpływu mediów na przykładzie analizy skuteczności oddziaływania reklamy twórczej; Teoria autorska a kino amerykański w latach 70-tych XX wieku; Uwarunkowania kulturowe wizerunków Indian w kinie amerykańskim; Kompetencje medialne młodzieży: status quo, perspektywy rozwoju; Walory i ograniczenia komunikacji sieciowej; Od telewizora do monitora- zmiana preferencji odbiorczych; 2. Sztuka jako komunikacja. Autor i jego dzieło: Dzieło muzyczne jako komunikat; Miasto jako przestrzeń komunikacyjna w programowych wypowiedziach awangardy literackiej XX wieku; Wolność twórczości artystycznej a ochrona dóbr kultury w świetle prawa; Sztuka interaktywna jako forma psychoterapii; Aktor i widz- relacja intersubiektywności (na przykładzie teatru ruchu); Komunikacja jako sztuka początku XXI wieku- taniec słowa z obrazem; "Taniec z gwiazdami"- próba analizy programu telewizyjnego; Dziennikarz jako twórca; 'Ja jestem bohaterem moich książek". Autor i jego dzieło na przykładzie twórczości Ryszarda Kapuścińskiego; Wizerunek starszej kobiety w polskiej sztuce współczesnej; Kształcenie komunikacji interkulturowej z wykorzystaniem materiałów prasowych z punktu widzenia dydaktyka i taphofila; Uwagi o młodych pojęciach- na przykładzie autorytetu; Czytelnik we wspomnieniach Marii Znamierowskiej-Prufferowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Socjologia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 34)
1. Kultura popularna jako kultura dominująca 2. Kultury kultury popularnej: Kultura alien-nacji; kultura okrucieństwa (przemoc w TV, przemoc TV); Kultura transparencji; Kultura repetycji (PRL w kulturze popularnej); kultura aromatyzacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Media i sport. Wprowadzenie; Sport w telewizji: powtórka i przedstawienie na ekranie; Sport telewizyjny jako zma(s)kulinizowany kult dystrakcji; Erotyka sportu telewizyjnego. Uwagi na temat liturgii heroizmu na co dzień; Lekkoatletyka, Eros i kultura popularna; Piękno sportu zespołowego. Futbol amerykański - na stadionie i w telewizji; Przyjemności widza a przemoc w telewizyjnych transmisjach sportowych; Piekielna inscenizacja w komunikowaniu masowym: estetyka codzienności i spektakl; Syndrom Heysel; Światowe zawody, rozrywka i czas wolny. Kobiety przed telewizorem; Sport w mediach: gorący i zimny; Piłka nożna - grana i opowiadana. Rozważania na temat narratywizacji gier w transmisjach telewizyjnych; Rozumienie przekazu audiowizualnego (na przykładzie transmisji wyścigów kolarskich); Sport - przez pryzmat estetyki, a nawet widziany jako sztuka?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Podstawowe pojęcia i modele : 1. Komunikowanie społeczne ; 2. Środki i formy komunikowania ; 3. Modele procesu komunikowania II. Początki i rozwój badań : 4. Prekursorzy ; 5. Aktualne tendencje ; 6. Media a struktura społeczna : wzajemne relacje ; 7. Media w perspektywie kulturoznawczej III. Analiza funkcjonowania mediów masowych : 8. Działanie i organizacja mediów 9. Przekazy masowe a wartości społeczne 10. Odbiorcy i publiczność 11. Oddziaływanie środków komunikowania masowego IV. Komunikowanie masowe a system społeczny : 12. Media a rozwój społeczno-gospodarczy 13. Społeczeństwo informacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Utożsamianie przekazu medialnego z rzeczywistością; Maniery; osobowość; Media i emocje; Media i role spo- łeczne; Media a forma
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
R.1 Komunikowanie a kontekst społeczny: Działanie, władza i komunikowanie; Wykorzystanie środków komunikowania; Cechy "komunikowania masowego"; Przeorganizowanie czasu i przestrzeni; Komunikowanie i przyswajanie przekazów w życiu codziennym. R.2 Media a rozwój nowoczesnych społeczeństw: Instytucjonalne rozmiary nowoczesnych społeczeństw; Komunikowanie, komodyfiakcja i nastanie ery druku; Rozwój handlu informacjami; Teoria sfery publicznej: ocena wstępna; Rozwój przemysłów medialnych: szkic. R.3 Powstanie interakcji pośredniej: Trzy typy interakcji; Społeczna organizacja pośredniej quasi-interakcji Działanie na dystans (1): oddziaływanie na odbiorcę w kontekście sprzężenia zwrotnego; Działanie na dystans (2): sprzężenie zwrotne w kontekście istniejącego dystansu. R.4 Transformacja widoczności: Prywatne i publiczne; Publiczność niezlokalizowana: początki medialnego upublicznienia; Zarządzanie widocznością medialną; Granice kontroli: gafy, skandale i inne źródła kłopotów. R.5 Globalizacja komunikowania: Pojawienie się globalnych sieci komunikowania; Współczesne wzory komunikowania globalnego: przegląd; Teoria imperializmu kulturowego: ponowna ocena; Globalne rozpowszechnianie i lokalne przyswajanie przekazów: w kierunku globalizacji mediów. R.6 Przemieszczanie tradycji: Charakter tradycji; Tradycja a media (1): burzenie tradycji?; Tradycja a media (2): tradycja oderwania od korzeni; Migrujące populacje, tradycje ludów koczowniczych: niektóre źródła konfliktu kulturowego. R.7 Własne "ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie: Własne "ja" a projekcja symboliczna; Nieodwzajemniona bliskość na dystans; Zdobywanie doświadczeń i ich mediatyzacja; Nowe możliwości, nowa odpowiedzialność: życie w zmediatyzowanym świecie. R.8 Nowe oblicza upublicznienia: Upublicznienie ponad narodowe; Widoczność ponadlokalna; Ku odnowie demokratycznej polityki; Ku etyce odpowiedzialności globalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Demokracja spektaklu, czyli przymus przez uwodzenie Cz.I . Media i rynek, 1. Media drukowane: Wzlot i upadek opinii publicznej, 2. Media a kontrola społeczna w czasach " wolności rynkowej 3. Rynkowe środki przekazu - ekonomia polityczna, ideologia, dominacja. Subsydiowanie informacji jako forma jej kontroli na przykładzie public relations 4. Psychologiczne mechanizmy propagandy neoliberalnej 5. Media a Afera Rywina: perspektywa ekonomii politycznej komunikowania Cz. II. Ideologie medialne, 1. O badaniu i " kreowaniu" opinii publicznej 2. Media a tematyzacja świata 3. Ideologiczny wymiar przedstawień medialnych we współczesnej Polsce 4. Hedonizm a konserwatyzm: rozważania nad ideologią kultury masowej 5. Media a Islam 6. Orientalizm - reaktywacja 7. Językowa przemoc mediów Cz. III. Praktyka medialna. 1. Brukowce atakują 2. Język dążący do monopolu: Wprost od stycznia do marca 2005 3. Naród z panem i plebanem: myśl polityczna i społeczna Adama Michnika 4. Robotnicy i ich wrogowie 5. Społeczne oddziaływanie mediów: feministki na rozdrożu? 6. Internet w stosunkach między władzą a obywatelami 7. Czy media kłamią? 8. Wolna prasa w niewoli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja medialna)
1. Wprowadzenie. 2. Firmy medialne. 3. Media i reklama. 4. Prasa codzienna - rozwój w cieniu nowych technologii. 5. Czasopisma - esencja różnorodności. 6. Radio czy podcasting?. 8. Telewizja. 9. Nowe technologie w mediach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Warsztaty Menedżerskie)
1. Reguły wstępne: Rzecznik prasowy- kto może nim być i komu ma on podlegać?; Mailing-lista, czyli praktyczna ściągawka; Archiwum, czyli "namiary"; Sprostowania, czyli pyrrusowe zwycięstwa; Odpowiedzi i polemiki Tajemnica, czyli porozmawiajmy o pieniądzach; News release, czyli codzienność; Podsumowanie. 2. Wydarzenia medialne: Konferencja prasowa- co robić, aby przyszli i zechcieli coś napisać?; Briefing, czyli w zaufanym gronie; Bankiet, raut, obiad; Wyjazdy studyjne i pochodne; Dziennikarskie pokusy; "Drzwi otwarte", czyli gościnność; Podsumowanie. 3. Teksty i ich język: Teksty; Język mediów; Podsumowanie. 4. Język ciała: Kamera i mikrofon; "Jak cię widzą...", czyli wygląd zewnętrzny; Podsumowanie. 5.W dobrym tonie: Cytat i zasady jego stosowania; Anegdota w roli cytatu; powiedzonka i aforyzmy środowiskowe; Cytaty doby PRL-u; Dowcip w wystąpieniach oficjalnych i pozaoficjalnych; Film, literatura i historia kultury w przemówieniach, konwersacji, pogawędce; Podsumowanie. Posłowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Media w edukacji / Janusz Gajda. - Wyd. 4. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2005. - 218 s. ; 24 cm.
1.Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej, 2.Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze, 3.Znacząca rola mass mediów w edukacji, 4.Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze, 5.Media jako swoiste środowisko wychowawcze współczesnego, człowieka, 6.Hipermedia - komputer i Internet jako nowoczene środki komunikacji,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Media w edukacji / Janusz Gajda. - Wyd. 8. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2010. - 218, [1] s. ; 24 cm.
1.Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej, 2.Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze, 3.Znacząca rola mass mediów w edukacji, 4.Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze, 5.Media jako swoiste środowisko wychowawcze współczesnego, człowieka, 6.Hipermedia - komputer i Internet jako nowoczene środki komunikacji,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Towarzystwo Artystyczno-Literackie w Sosnowcu jako wydawca prasy kulturalne; 2. Konstanty Ćwierk- publicysta społeczno-polityczny; 3. Zagłębiowski epizod Leona Kruczkowskiego; 4. Sosnowieckie podstudio Polskiego Radia w Katowicach (1936-1939); 5. Działalność prasowo-wydawnicza Wyższej Szkoły Humanista w Sosnowcu; 6. Felietonistyka Włodzimierza Wójcika; 7. Radio Rezonans- przyczynek do monografii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media / Uniwersytet Jagielloński)
Cz. I. Teksty: 1.Odmiany medialnego przekazu. 2.Odczytywanie medialnych obrazów. 3.Ideologia. 4.Sposoby przedstawiania. 5.Gatunek. 6.Narracja. 7.Intertekstualność. Cz. II. Instytucje: 8. Koncepcje Instytucji medialnych. 9. Publiczne radio i telewizja a rynek. 10. Profesjonalizm mediów i kodeksy zawodowe. 11. Media niezależne . Cz. III. Odbiorcy: 12.Definiowanie i pomiar audytoriów. 13.Skutki wpływu mediów na grupy audytoryjne. 14.Konteksty konsumpcji mediów. 15.Odbiorcy mniejszościowi a media. 16.Nowe technologie a odbiorcy mediów. 17.Konspumcja mediów a status społeczny. 18. Udział publiczności w latach 90. Epilog: Metody badawcze w medioznawstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I: Młodzież i paradoksy kultury współczesnej. Młodzież a przemiany kultury współczesnej; Kampanie społeczne w mediach - doświadczenia polskie; Poznawanie rzeczywistości w przenikających się światach - realnym i wirtualnym; Dyplom akademicki i społeczne kariery kobiet. De(kon)strukcje przestrzeni emancypacji; Temporalne wzory organizacji życia młodzieży w szkole, czyli o poczuciu niedogodności w czasie; (Re)socjalizacja a edukacja w rodzinie o równoległych karierach rodziców (dual-career family); Młodzież, kapitał kulturowy i sukces życiowy, czyli o kilku paradoksach nierówności społecznej. II: (Re)konstrukcje tożsamości młodzieży współczesnej. Tożsamość młodzieży w społeczeństwie naśladowczym; O niezaspokojonym głodzie miejsca; Dylematy tożsamościowe młodzieży w sytuacji zmiany kulturowej; Zachowania ekshibicjonistyczno-narcystyczne młodzieży jako forma poszukiwania własnej podmiotowości; Blogowanie jako próba oswojenia niegościnnej przyszłości; Tożsamość jako obietnica. Zmaganie (coping) młodzieży z krytycznymi wydarzeniami życiowymi; Refleksywny akcjonizm - ku postradycyjnej konstrukcji tożsamości; Wschodnioniemiecka młodzież w czasach transformacji systemowej - doświadczenie "podwójnego rozczarowania". III: Edukacyjne wybory i perspektywy życiowe młodzieży. Edukacyjno-zawodowe wybory nastolatków w "społeczeństwie ryzyka"; Młodzież wobec edukacyjno-zawodowej przyszłości - kontekst transformacji kulturowych; Planowanie kariery przez młodych dorosłych w niejednoznacznej rzeczywistości; Edukacyjne kredencjały i sukces życiowy młodzieży współczesnej; Drugoroczność w europejskich systemach szkolnych - szansa czy zagrożenie?; Różnicowanie perspektyw edukacyjnych, czyli "cztery stopnie budowania przewagi". Zakres praktyk dyskryminacyjnych stosowanych względem studentów zaocznych gdańskiej politologii; Młody pracownik na nowym rynku pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Film i media wizualne / Uniwersytet Jagielloński)
I. Kultura audiowizualna: O trzech pojęciach metakultury; Cyberkultura jako nowy paradygmat kultury medialnej. Rozważania teoretyczne; Technologia wobec nowoczesności. Na marginesie pytań Heideggera; Świat - obrazem? Nowa audiowizualność jako wyzwanie etyczne; O mediach realizujących utopię pedagogiczną i o mediach realizujących utopię eugeniczną: o dwóch antropotechnikach: humanistycznej i posthumanistycznej; Globalne strategie, lokalne praktyki? Gender jako negocjacja znaczeń w telewizji doby globalizacji; Oralność a audiowizualność współczesnej kultury; Od interseksualności do interkonektywności. Perspektywy teoretyczne refleksji nad intermedialnością w kontekście teorii tekstu i semiotyki; Turysta jako flaneur; Oko podróżujące: dwa doświadczenia percepcyjne. O roli mediów w podróży; Pejzaż jako kategoria badawcza audiowizualności. II. W stronę sztuki: Produkcja wizualna i kryzys przedstawienia. Jean Martin Charcot i ikonografia histerii; Powierzchnie rozkładu, czyli kino jako celuloid; Dylematy interaktywności (sztuka w kulturze partycypacji); Rzeczy, media i estetyka populizmu; Fotografia i sztuka wideo lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych - kryzys przedstawienia czy wzbogacenie języka sztuk plastycznych? 3. Nowe media: Nowe media a wirtualizacja rzeczywistości; Ontoelektronika. Wprowadzenie; Hybrydy kultury w ujęciu Lva Manvich; CMC i elektroniczne dyskursy. Problemy metodologiczne; Metafora nawigacyjna w hipermediach; Agent w tekście. Immersja i interaktywność we współczesnej teorii narracji; Niepowodzenie projektu rzeczywistości wirtualnej; Użytkownik jako producent. U genealogii nowych mediów; Nowe techniki informacyjne jako modelowanie rzeczywistości - podstawowe pytania badawcze; Studio nagrań - techniki uprzestrzenniania dźwięku. 4. Kino i telewizja: Przedstawienie, tożsamość i zagłada; Czas, pamięć i tożsamość - w Memento Nolana; Rozbite zwierciadło i błądzący Orfeusz - w labiryncie wielomedialnych obrazów rzeczywistości i intertekstualnych aluzji Zagubionej autostrady Davida Lyncha; Utajona pamięć obrazu. Przypadek Murnauna i braci Wachowskich; Michael Haneke - w poczuciu winy; Ecce Omo - reklama według Pedra Almodovara; Fetysz męskości i skóry. O figurze laethermena w amerykańskiej kulturze audiowizualnej; Istoty pośrednie między cieniem a rzeczywistym bytem. Wizerunek gwiazdy filmowej w Niewolnicy miłości Nikity Michałkowa; Tajemnica wiary i ofiary. Powrót Andrieja Zwiagnicewa; Kim jest autir? O problemie autorskiej podmiotowości w polskim kinie współczesnym; Spektakl telewizyjny - nowe spojrzenie. Na przykładzie Do piachu Tadeusza Różewicza w reżyserii Kazimierze Kutza; Serial telewizyjny - współczesna Biblia pauperum
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Multimedia - "multi" w mediach; O nowych sposobach i wymiarach pluralizacji kultury; Media - etyka - polityka; Przyczynek do politycznej archeologii mediów; Etyka dziennikarska i nowe media; Dyskurs międzykulturowy we współczesnych mediach; Wyznaczniki gatunkowe zapowiedzi; O intertekstualności dyskursu politycznego w mediach (na przykładzie radiowych rozmów z polityka mi); Sprostowanie - prasowe strategie oswajania obecności; Wybrane funkcje reportażu prasowego dla młodzieży a współczesna kultura; Przepowiednie w Internecie; Dialog we współczesnym komunikowaniu publicznym; "Pułapka internetowa", czyli o słownictwie tematycznym związanym z Internetem; Nowoczesne media szansą dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (na przykładzie terapii uczniów z dysleksją rozwojową); Media Polonii niemieckiej w obszarze komunikacji społecznej; Rola mediów w środowiskach wielokulturowych, ze szczególnym uwzględnieniem Śląska Opolskiego. Próba redefinicji zjawiska; Media publiczne w Polsce;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z prac Instytutu Badań Literackich / PAN)
Cz.I Technika- ruch- informacja. Wiek XIX: komunikacja społeczna na progu audiowizualności. -Fotografia: Fotografia i malarstwo; Prawda w fotografii; Portret fotograficzny- duchowość i cielesność; Hiperrealizm. Kwestionowanie widzenia fotograficznego; Fotografia cyfrowa. -Przekazy audialne: radiofon; Radio adwokat; Radio bęben plemienny; Słuchowisko jako tekst słowno-dźwiękowy; Literatura foniczna jako potencjalny przedmiot badań literackich; Fonografia artystyczna; Audiosfera na przełomie stuleci; Wtórna oralność. -Film: Prawo zwierciadła; Człowiek i materia; Film ja ko powieść naszego wieku; Realizm i kreacja w filmie; Film kinowy w perspektywie audiowizualności; Dekonstrukcje widzenia; Film i antropologia. Osiąganie dystansu wobec audiowizualności. -Telewizja i wideo: Perspektywy telewizji; Telewizja i kształt potocznego świata; Słowo w telewizji; Narracja telewizyjna a film etnograficzny; Od teledysku do wideoklipu. Ewolucja idiomu klipowego; Wideo, czyli kontrolowanie iluzji wolności; Wprowadzenie do problematy ki sztuki wideo; Rozmowa ze Zbigniewem Rybaczyńskim. -Komputer i sieć: Technika przyszłości; Komputer: ma szyna i narządzie; DNA informacji; Drugi potop; Czy rzeczywistość wirtualna to odkrycie nowego świata?; Interaktywność gier komputerowych; Net art- nowe terytorium sztuki; Superkomputery i ewolucja. Cz.II: -Horyzont komunikacyjny. Próba diagnozy: Odmasowione środki przekazu; Sztuka i komunikacja: sygnały zmian sygnały zmian całej kultury; Sztuczne reje? Rozważania o świecie mediów elektronicznych i o innych światach; Obrazy reklamowe; Nowoczesna sztuka a świat reklamy; Sztuka multimediów; Hipertekst a "galaktyka Gutenberga Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki. -Triumf techniki nad kulturą?: Kultura i sprawiedliwość społeczna. Witkacy i Peiper wobec przemian cywilizacyjnych; Przemysł kulturalny; Masowy odbiorca; Współ czesne społeczeństwo technologiczne; Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej; Elektroniczna wioska; Precesja symularków; Ideologia maszyn: technika komputerowa; Przemiany mediów i zagrożenie kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Z prac Instytutu Badań Literackich / PAN)
Cz.I Technika- ruch- informacja. Wiek XIX: komunikacja społeczna na progu audiowizualności. -Fotografia: Fotografia i malarstwo; Prawda w fotografii; Portret fotograficzny- duchowość i cielesność; Hiperrealizm. Kwestionowanie widzenia fotograficznego; Fotografia cyfrowa. -Przekazy audialne: radiofon; Radio adwokat; Radio bęben plemienny; Słuchowisko jako tekst słowno-dźwiękowy; Literatura foniczna jako potencjalny przedmiot badań literackich; Fonografia artystyczna; Audiosfera na przełomie stuleci; Wtórna oralność. -Film: Prawo zwierciadła; Człowiek i materia; Film ja ko powieść naszego wieku; Realizm i kreacja w filmie; Film kinowy w perspektywie audiowizualności; Dekonstrukcje widzenia; Film i antropologia. Osiąganie dystansu wobec audiowizualności. -Telewizja i wideo: Perspektywy telewizji; Telewizja i kształt potocznego świata; Słowo w telewizji; Narracja telewizyjna a film etnograficzny; Od teledysku do wideoklipu. Ewolucja idiomu klipowego; Wideo, czyli kontrolowanie iluzji wolności; Wprowadzenie do problematy ki sztuki wideo; Rozmowa ze Zbigniewem Rybaczyńskim. -Komputer i sieć: Technika przyszłości; Komputer: ma szyna i narządzie; DNA informacji; Drugi potop; Czy rzeczywistość wirtualna to odkrycie nowego świata?; Interaktywność gier komputerowych; Net art- nowe terytorium sztuki; Superkomputery i ewolucja. Cz.II: -Horyzont komunikacyjny. Próba diagnozy: Odmasowione środki przekazu; Sztuka i komunikacja: sygnały zmian sygnały zmian całej kultury; Sztuczne reje? Rozważania o świecie mediów elektronicznych i o innych światach; Obrazy reklamowe; Nowoczesna sztuka a świat reklamy; Sztuka multimediów; Hipertekst a "galaktyka Gutenberga Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki. -Triumf techniki nad kulturą?: Kultura i sprawiedliwość społeczna. Witkacy i Peiper wobec przemian cywilizacyjnych; Przemysł kulturalny; Masowy odbiorca; Współ czesne społeczeństwo technologiczne; Ukryte założenia i jawne interpretacje kultury masowej; Elektroniczna wioska; Precesja symularków; Ideologia maszyn: technika komputerowa; Przemiany mediów i zagrożenie kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Płeć i Rodzaj)
Cz.I Analiza stanowisk teoretycznych dotyczących kultu rowej determinacji męskości : R.1 Dwa paradygmaty mę skości w kulturze współczesnej; R.2 Współcześni mężczy źni:przegląd problematyki badań. Cz.II Analiza i interpretacja wzorów męskości w kultu rze polskiej po 1989 roku : R.3 Wizerunek mężczyzny w reklamie telewizyjnej; R.4 Wzory męskości w filmie pol skim po 1989 roku; R.5 Obraz mężczyzny w Katechiźmie Kościoła Katolickiego; R.6 Wzory męskości propagowane w podręcznikach przysposobienia do życia w rodzinie i wychowania do życia w rodzinie, R.7 Wizerunek mężczy zny ujawniony podczas debaty sejmowej dotyczącej proje ktu ustawy o równym statusie kobiet i mężczyzn; R.8 Ty pologia wzorów męskości propagowanych w Polsce po 1989 roku; R.9 Męskocentryczny charakter kultury polskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Antropolog patrzy na fotografię: 1. Fotografia jako antropologiczny środek do przedstawiania kultury: mówienie obrazem czy milczenie źródła, 2. Dokument - pasja - intuicja. Afrykańskie fotografie prof. Romana Stopy, 3. Fotograficzne obrazy wojny. Przypadek byłej Jugosławii. II. Kultura w filmie: 4. Filmowe obrazy Jezusa - pod kulturową presją, 5. W poszukiwaniu ponowoczesnych turystów i włóczęgów, 6. Modele amerykańskiego mitu. Narodowy fenomen amerykańskiego kina i jego redefinicja w twórczości Roberta Altmana, 7. Czy "patrzeć" oznacza zawsze " widzieć". Eksperyment w antropologii wizualnej, 8. Przemoc i niewinna ofiara we "Władcy much" Petera Brooka, 9. Filmowe oblicze człowieka Zachodu we współczesnej Japonii, 10. Przez poezję do prawdy o kulturze: "Cienie zapomnianych przodków" Sergieja Paradżanowa, 11. Kresy Wschodnie w filmie fabularnym lat osiemdziesiątych, 12. Film o kulturze masowej w PRL-u, 13. Obraz kultury młodzieżowej w polskim filmie fabularnym, 14. PKS-em po szczęście. Komedia "Koegel-mogel" jako obraz kobiecych wzorów kulturowych na chwilę przed upadkiem komunizmu, 15. Zabobon, nuda czy zbawienie. Prowincja i prowincjonalizm w polskim filmie fabularnym. III. Kultura w mediach: 16. Obrazy kataklizmu. Antropologiczna analiza fotograficznych i filmowych rejestracji powodzi w Polsce w 1997 roku, 17. O mitologizowaniu obrazu świata w reklamie telewizyjnej, 18. Obrazy kultury przez turystę " malowane", 19. Etnografia pokoju telewizyjnego, czyli "pisanie o oglądaniu". Telewizja jako wizualna forma kultury, 20. Wirtualna Orda - Tatarzy polscy w sieci. IV. Refleksje historyków: 21. Film jako źródło do poznania przeszłości kulturowej. Spojrzenie historyka, 22. Co i jak zachować dla przyszłości? Obrazy kultur oczami archiwisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej