22718
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-8085-699-8
Zawiera: Słowo od autorów. Rozdział 1. Sukces, konflikt i współpraca w biznesie. 1.1. Pojęcie i aspekty sukcesu. 1.1.1. Wielowymiarowość sukcesu. 1.1.2. Uznanie jako warunek sukcesu. 1.2. Współpraca versus rywalizacja – modele biznesowe i negocjacyjne. 1.3. Konflikt. 1.3.1. Konflikt – podłoże i diagnoza. 1.3.3. Holistyczne podejście do konfliktu. 1.4. Współpraca, konflikt i decyzje w biznesie. 1.4.1. Styl turkusowy na tle innych stylów zarządzania. 1.4.2. Styl zarządzania a mediacja. Rozdział 2. Mediacja jako narzędzie opanowywania sporów, komunikacji oraz zarządzania w biznesie. 2.1. Wieloaspektowe cele mediacji. 2.2. Mediacja jako narzędzie rozwiązywania sporów. 2.3. Mediacja jako narzędzie wspierające zarządzanie w biznesie. 2.4. Komunikacja w mediacji. Rozdział 3. Spory gospodarcze i ich opanowywanie w postępowaniu sądowym i poza sądem. 3.1. Spory gospodarcze – ich wieloaspektowe diagnozowanie oraz ustalanie celów i potencjału ugodowego opanowania. 3.2. Regulacje prawne dotyczące sądowego postępowania gospodarczego. 3.3. Ugodowe rozwiązywanie sporów gospodarczych w ramach sądowego postępowania cywilnego. 3.4. Mediacja i inne pozasądowe formy polubownego rozwiązywania sporów cywilnych, w tym gospodarczych. 3.4.1. Negocjacje. 3.4.2. Mediacja. 3.4.3. Arbitraż (sąd polubowny). 3.4.4. Formy mieszane ADR. 3.5. Cele mediacji a strategie i techniki prowadzenia mediacji w sprawach cywilnych, w tym gospodarczych. 3.6. Obligatoryjność postępowania mediacyjnego w sprawach gospodarczych i zachęty ekonomiczne do prowadzenia mediacji. Rozdział 4. Mediacja cywilna (gospodarcza) w sporach prawnych, w tym sądowych. 4.1. Mediacja w ujęciu uniwersalnym – obszary zastosowania i zasady prowadzenia mediacji. 4.1.1. Obszary zastosowania mediacji. 4.1.2. Zasady prowadzenia mediacji. 4.2. Międzynarodowe, europejskie i polskie regulacje mediacyjne. 4.2.1. Europejskie standardy mediacji. 4.2.2. Konwencja singapurska. 4.3.3. Mediacja cywilna (w tym gospodarcza) w prawie polskim. 4.3. Mediacja w praktyce – ograniczenia i katalog dobrych praktyk. 4.3.1. Przeciwwskazania dla mediacji i obawy przed jej stosowaniem. 4.3.2. Proponowany katalog dobrych praktyk. Podsumowanie. Bibliografia.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 346 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 346 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na s. 197-204.
Formatted contents note
Słowo od autorów. Rozdział 1. Sukces, konflikt i współpraca w biznesie. 1.1. Pojęcie i aspekty sukcesu. 1.1.1. Wielowymiarowość sukcesu. 1.1.2. Uznanie jako warunek sukcesu. 1.2. Współpraca versus rywalizacja – modele biznesowe i negocjacyjne. 1.3. Konflikt. 1.3.1. Konflikt – podłoże i diagnoza. 1.3.3. Holistyczne podejście do konfliktu. 1.4. Współpraca, konflikt i decyzje w biznesie. 1.4.1. Styl turkusowy na tle innych stylów zarządzania. 1.4.2. Styl zarządzania a mediacja. Rozdział 2. Mediacja jako narzędzie opanowywania sporów, komunikacji oraz zarządzania w biznesie. 2.1. Wieloaspektowe cele mediacji. 2.2. Mediacja jako narzędzie rozwiązywania sporów. 2.3. Mediacja jako narzędzie wspierające zarządzanie w biznesie. 2.4. Komunikacja w mediacji. Rozdział 3. Spory gospodarcze i ich opanowywanie w postępowaniu sądowym i poza sądem. 3.1. Spory gospodarcze – ich wieloaspektowe diagnozowanie oraz ustalanie celów i potencjału ugodowego opanowania. 3.2. Regulacje prawne dotyczące sądowego postępowania gospodarczego. 3.3. Ugodowe rozwiązywanie sporów gospodarczych w ramach sądowego postępowania cywilnego. 3.4. Mediacja i inne pozasądowe formy polubownego rozwiązywania sporów cywilnych, w tym gospodarczych. 3.4.1. Negocjacje. 3.4.2. Mediacja. 3.4.3. Arbitraż (sąd polubowny). 3.4.4. Formy mieszane ADR. 3.5. Cele mediacji a strategie i techniki prowadzenia mediacji w sprawach cywilnych, w tym gospodarczych. 3.6. Obligatoryjność postępowania mediacyjnego w sprawach gospodarczych i zachęty ekonomiczne do prowadzenia mediacji. Rozdział 4. Mediacja cywilna (gospodarcza) w sporach prawnych, w tym sądowych. 4.1. Mediacja w ujęciu uniwersalnym – obszary zastosowania i zasady prowadzenia mediacji. 4.1.1. Obszary zastosowania mediacji. 4.1.2. Zasady prowadzenia mediacji. 4.2. Międzynarodowe, europejskie i polskie regulacje mediacyjne. 4.2.1. Europejskie standardy mediacji. 4.2.2. Konwencja singapurska. 4.3.3. Mediacja cywilna (w tym gospodarcza) w prawie polskim. 4.3. Mediacja w praktyce – ograniczenia i katalog dobrych praktyk. 4.3.1. Przeciwwskazania dla mediacji i obawy przed jej stosowaniem. 4.3.2. Proponowany katalog dobrych praktyk. Podsumowanie. Bibliografia.
Target audience note
Dla teoretyków i praktyków, a także studentów prawa i kierunków ekonomicznych
Funding information note
Współfinansowanie: Uniwersytet Warmińsko-Mazursk
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again