21775
Książka
W koszyku
Rekrutacja i selekcja personelu / Marek Suchar. - Wyd. 4. - Warszawa : C.H.Beck, 2018. - X, 131 s. : il. ; 24 cm.
ISBN: 978-83-812-8694-7
Zawiera: Wstęp: Rozpisanie charyzmy na procedury; 1. Przygotowanie procesu rekrutacji: 1.1. Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; 1.2. Diagnoza potrzeb personalnych; 1.3. Opis stanowiska: 1.3.1. Nazwa stanowiska; 1.3.2. Miejsce w strukturze organizacyjnej; 1.3.3. Zadania zawodowe; 1.3.4. Metody opisu stanowisk; 1.4. Profil kandydata: 1.4.1. Wykształcenie; 1.4.2. Doświadczenie zawodowe; 1.4.3. Fachowa wiedza i umiejętności dodatkowe; 1.4.4. Cechy psychologiczne; 1.4.5. Kwestionariusz profilu kandydata. 2. Pozyskiwanie kandydatów: 2.1. Wybór strategii rekrutacyjnej: rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna: 2.1.1. Organizacja konkursy wewnętrznego; 2.2. Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej: 2.2.1. Firmy rekrutacyjno-selekcyjne; 2.2.2. Firmy typu executive search; 2.2.3. Zasady współpracy z zewnętrzną firmą rekrutacyjną; 2.3. Wybór metody poszukiwań; 2.4. Ogłoszenia internetowe i prasowe; 2.5. Bazy danych; 2.6. Internet jako źródło kandydatów; 2.7. Poszukiwania bezpośrednie (direct search). 3. Selekcja: 3.1. Strategie selekcyjne. Selekcja negatywna i pozytywna; 3.2. Kryteria selekcyjne; 3.3. Wybór metody selekcji; 3.4. Selekcja na podstawie aplikacji; 3.5. Wywiady telefoniczne i videokonferencje; 3.6. Rozmowa kwalifikacyjna: 3.6.1. Sposób prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej; 3.7. Testy psychologiczne; 3.8. Assesment Center i grupowe metody badania przydatności; 3.9. Sprawdzanie referencji. 4. Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: 4.1. Końcowa ocena kandydatów; 4.2. Decyzje personalne. 5. Najnowsze trendy w selekcji i rekrutacji kandydatów: 5.1. Globalizacja rynku pracy i działań rekrutacyjnych; 5.2. Zmiany natury zajęć zawodowych i mechanizmów kariery; 5.3. :Marketingowe” podejście do działań rekrutacyjnych – employer branding; 5.4. Nowe technologie na usługach rekruterów – informatyzacja i internetyzacja; 5.5. Nowe koncepcje teoretyczne i wyniki naukowych badań empirycznych.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Indeks
Uwaga dotycząca zawartości
Wstęp: Rozpisanie charyzmy na procedury; 1. Przygotowanie procesu rekrutacji: 1.1. Schemat przebiegu procesów rekrutacyjno-selekcyjnych; 1.2. Diagnoza potrzeb personalnych; 1.3. Opis stanowiska: 1.3.1. Nazwa stanowiska; 1.3.2. Miejsce w strukturze organizacyjnej; 1.3.3. Zadania zawodowe; 1.3.4. Metody opisu stanowisk; 1.4. Profil kandydata: 1.4.1. Wykształcenie; 1.4.2. Doświadczenie zawodowe; 1.4.3. Fachowa wiedza i umiejętności dodatkowe; 1.4.4. Cechy psychologiczne; 1.4.5. Kwestionariusz profilu kandydata. 2. Pozyskiwanie kandydatów: 2.1. Wybór strategii rekrutacyjnej: rekrutacja wewnętrzna czy zewnętrzna: 2.1.1. Organizacja konkursy wewnętrznego; 2.2. Wynajęcie zewnętrznej firmy rekrutacyjnej: 2.2.1. Firmy rekrutacyjno-selekcyjne; 2.2.2. Firmy typu executive search; 2.2.3. Zasady współpracy z zewnętrzną firmą rekrutacyjną; 2.3. Wybór metody poszukiwań; 2.4. Ogłoszenia internetowe i prasowe; 2.5. Bazy danych; 2.6. Internet jako źródło kandydatów; 2.7. Poszukiwania bezpośrednie (direct search). 3. Selekcja: 3.1. Strategie selekcyjne. Selekcja negatywna i pozytywna; 3.2. Kryteria selekcyjne; 3.3. Wybór metody selekcji; 3.4. Selekcja na podstawie aplikacji; 3.5. Wywiady telefoniczne i videokonferencje; 3.6. Rozmowa kwalifikacyjna: 3.6.1. Sposób prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej; 3.7. Testy psychologiczne; 3.8. Assesment Center i grupowe metody badania przydatności; 3.9. Sprawdzanie referencji. 4. Przetwarzanie i wykorzystanie zdobytych informacji: 4.1. Końcowa ocena kandydatów; 4.2. Decyzje personalne. 5. Najnowsze trendy w selekcji i rekrutacji kandydatów: 5.1. Globalizacja rynku pracy i działań rekrutacyjnych; 5.2. Zmiany natury zajęć zawodowych i mechanizmów kariery; 5.3. :Marketingowe” podejście do działań rekrutacyjnych – employer branding; 5.4. Nowe technologie na usługach rekruterów – informatyzacja i internetyzacja; 5.5. Nowe koncepcje teoretyczne i wyniki naukowych badań empirycznych.
Recenzje:
Inne wydania:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej