21786
Book
In basket
ISBN: 978-83-01-19955-5
Zawiera: Przedmowa. Część pierwsza. Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu. 1. W głównym nurcie?: Źródło: zarządzanie i badania naukowe; Źródło: trening sportowy; Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi; Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia; Źródło: organizacje zawodowe; Gdzie zatem jesteśmy?; Literatura. 2. Modele coachingu i mentoringu: W kierunku modelu idealnego; Ogólny kształt procesu coach-mentoringu; Lista korzyści płynących z coachingu; Mentoring; Model procesu związany z „kontraktem”; Menedżer lub przełożony jako coach-mentor; Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach; Podsumowanie; Literatura. 3. Mentorzy społecznościowi, life coaching: Czym jest life coaching?; Mentoring społecznościowy; Mentor ds. edukacyjnych; Narodziny coach-mentora; Literatura. 4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć: Czym jest organizacja ucząca się?; Uczenie się transformacyjne; W kierunku modelu organizacji uczącej się; Wybór najlepszej metody uczenia się; Uczenie się czy rozwój? Zarządzanie własnym procesem uczenia się; Zasady uczenia się osób dorosłych; Literatura. 5. Świadomość różnic indywidualnych: Przekonania i wartości; Kultura i różnorodność; Płeć; Filozofia życiowa; Wpływy psychologii; Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych?; Literatura. 6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu: Obserwowanie wyników; Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej; Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie; Obserwowanie zespołu; Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej; Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań; Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości; Wychowywanie zwycięzców; Literatura. 7. Uważne słuchanie: Obserwowanie nie jest proste; Znaczenie obserwacji mowy ciała; Świadomość przestrzeni osobistej; Zaufanie lub jego brak; Mity i uprzedzenia; Aktywne słuchanie; Coaching telefoniczny; Literatura. 8. Stawianie pytań: Zrozumienie podstawowych typów pytań; Różnorodne, przydatne typy pytań; Rodzaje pytań, których należy unikać; Techniki zadawania pytań; Literatura. 9. Superwizja sytuacyjna?: Superwizja sytuacyjna; Czym jest superwizja coachingowa?; Formalnie czy nieformalnie?; Jaka jest wartość dodana superwizji?; Literatura. 10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód?: Co składa się na „zawód”?; A zatem – zawód czy tylko usługa dostępna na rynku?. Część druga. Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji? 11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić?: Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie?; Na czym skupia się program coachingu i mentoringu? Na co może mieć największy wpływ?; Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie?; Co chcemy oceniać i jak to mierzyć?; Literatura. 12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjach: Czym jest coaching i mentoring?; Narodziny coach-mentora; W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring?; W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu?; Kultura coachingowa – czym jest i jak ją tworzyć?; Literatura. 13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu: Punkt wyjścia; Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony; Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji; Projektowanie/tworzenie; Stworzenie zespołu do realizacji projektu; Skuteczne procesy; Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się; Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić?; Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu; Literatura. 14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu: Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach?; Wnioski; Literatura. 15. Superwizja w praktyce: Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach; Podstawy wprowadzania superwizji; Efekty „zintegrowanego” podejścia do superwizji; Podsumowanie; Lista kontrolna; Literatura. 16. Coaching zespołowy: Wprowadzenie do coachingu zespołowego; Dlaczego coaching zespołowy?; Co rozumiemy przez pojęcie „coaching zespołowy”?; Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania; Rola lidera w coachingu zespołowym; Rola i relacje coach-mentora zespołowego; Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego; Cel coachingu zespołowego; Podsumowanie; Literatura. 17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury: Praca i życie w systemach; Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas – i one wpływają na nas; Jednostka jako system kulturowy; Organizacja jako system kulturowy; Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska; Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej; Podsumowanie; Literatura. 18. Co dalej?: Ludzie się zmieniają; Technologia się zmienia; Organizacja się zmienia; Literatura. Aneks. Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching™ i ELECTRIC Mentoring™. Przypisy.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliogr. przy cześciach.
Formatted contents note
Przedmowa. Część pierwsza. Cele, istota i praktyka coachingu i mentoringu. 1. W głównym nurcie?: Źródło: zarządzanie i badania naukowe; Źródło: trening sportowy; Źródło: zarządzanie zasobami ludzkimi; Źródło: doradztwo psychologiczne, psychoterapia, psychologia i filozofia; Źródło: organizacje zawodowe; Gdzie zatem jesteśmy?; Literatura. 2. Modele coachingu i mentoringu: W kierunku modelu idealnego; Ogólny kształt procesu coach-mentoringu; Lista korzyści płynących z coachingu; Mentoring; Model procesu związany z „kontraktem”; Menedżer lub przełożony jako coach-mentor; Coach-mentoring: model oparty na kompetencjach; Podsumowanie; Literatura. 3. Mentorzy społecznościowi, life coaching: Czym jest life coaching?; Mentoring społecznościowy; Mentor ds. edukacyjnych; Narodziny coach-mentora; Literatura. 4. Pomagać ludziom uczyć się, jak się uczyć: Czym jest organizacja ucząca się?; Uczenie się transformacyjne; W kierunku modelu organizacji uczącej się; Wybór najlepszej metody uczenia się; Uczenie się czy rozwój? Zarządzanie własnym procesem uczenia się; Zasady uczenia się osób dorosłych; Literatura. 5. Świadomość różnic indywidualnych: Przekonania i wartości; Kultura i różnorodność; Płeć; Filozofia życiowa; Wpływy psychologii; Jak w praktyce wykorzystać świadomość różnic indywidualnych?; Literatura. 6. Informacja zwrotna: budowanie pewności siebie i sukcesu: Obserwowanie wyników; Potencjalne przeszkody w uzyskaniu efektywnej informacji zwrotnej; Informacja zwrotna, która buduje pewność siebie; Obserwowanie zespołu; Prowadzenie sesji przekazywania informacji zwrotnej; Wizualizacja skutecznego wykonywania zadań; Wykorzystywanie podstawowych cech osobowości; Wychowywanie zwycięzców; Literatura. 7. Uważne słuchanie: Obserwowanie nie jest proste; Znaczenie obserwacji mowy ciała; Świadomość przestrzeni osobistej; Zaufanie lub jego brak; Mity i uprzedzenia; Aktywne słuchanie; Coaching telefoniczny; Literatura. 8. Stawianie pytań: Zrozumienie podstawowych typów pytań; Różnorodne, przydatne typy pytań; Rodzaje pytań, których należy unikać; Techniki zadawania pytań; Literatura. 9. Superwizja sytuacyjna?: Superwizja sytuacyjna; Czym jest superwizja coachingowa?; Formalnie czy nieformalnie?; Jaka jest wartość dodana superwizji?; Literatura. 10. Podejście rynkowe czy kształtujący się zawód?: Co składa się na „zawód”?; A zatem – zawód czy tylko usługa dostępna na rynku?. Część druga. Jak efektywnie wprowadzać coaching i mentoring do organizacji? 11. Dlaczego inwestować w coaching i mentoring? Jakie potrzeby można w ten sposób zaspokoić?: Czym jest coaching i mentoring na wysokim poziomie?; Na czym skupia się program coachingu i mentoringu? Na co może mieć największy wpływ?; Jak zbudować uzasadnienie biznesowe i zdobyć poparcie?; Co chcemy oceniać i jak to mierzyć?; Literatura. 12. Coaching i mentoring: co to jest i jak wykorzystuje się to w organizacjach: Czym jest coaching i mentoring?; Narodziny coach-mentora; W jaki sposób organizacje wykorzystują coaching i mentoring?; W jakich obszarach organizacje korzystają z coachingu i mentoringu?; Kultura coachingowa – czym jest i jak ją tworzyć?; Literatura. 13. Wprowadzanie w życie coachingu i mentoringu: Punkt wyjścia; Komunikacja z interesariuszami i poparcie z ich strony; Znaczenie sponsoringu wewnątrz organizacji; Projektowanie/tworzenie; Stworzenie zespołu do realizacji projektu; Skuteczne procesy; Ewaluacja/analiza wyników i uczenie się; Jakie poważne przeszkody można napotkać? Jak sobie z nimi radzić?; Lista kontrolna jako pomoc w realizacji planu; Literatura. 14. Role i odpowiedzialność w coachingu i mentoringu: Kto odpowiada za coaching i mentoring w organizacjach?; Wnioski; Literatura. 15. Superwizja w praktyce: Rola superwizji w rozwijaniu kompetencji coachingowych w organizacjach; Podstawy wprowadzania superwizji; Efekty „zintegrowanego” podejścia do superwizji; Podsumowanie; Lista kontrolna; Literatura. 16. Coaching zespołowy: Wprowadzenie do coachingu zespołowego; Dlaczego coaching zespołowy?; Co rozumiemy przez pojęcie „coaching zespołowy”?; Uczące się zespoły: co łączy zespoły osiągające dobre wyniki z zespołami, które potrafią analizować własne działania; Rola lidera w coachingu zespołowym; Rola i relacje coach-mentora zespołowego; Umowa regulująca warunki coach-mentoringu zespołowego; Cel coachingu zespołowego; Podsumowanie; Literatura. 17. Coach-mentoring w ramach systemu i wpływy kultury: Praca i życie w systemach; Wszyscy mamy wpływ na systemy wokół nas – i one wpływają na nas; Jednostka jako system kulturowy; Organizacja jako system kulturowy; Coaching w procesie wdrażania pracownika do wymagań nowego stanowiska; Wprowadzenie i umacnianie kultury coachingowej; Podsumowanie; Literatura. 18. Co dalej?: Ludzie się zmieniają; Technologia się zmienia; Organizacja się zmienia; Literatura. Aneks. Podstawy modeli OCM ELECTRIC Coaching™ i ELECTRIC Mentoring™. Przypisy.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again