23394
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 356-359.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: 1.Wprowadzenie do psychologii behawioralnej: Co to jest terapia behawioralna?; Kiedy można samodzielnie korzystać z metod behawioralnych, a kiedy jest potrzebna pomoc specjalistów. Rozpoznawanie zachowań niepożądanych; Zachowanie: jak je sprawnie definiować i mierzyć?; Analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę teorii; Stosowana analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę praktyki. 2.Skrzynka z narzędziami, czyli techniki behawioralne: Strefa najbliższego rozwoju, czyli praca na poprzeczce; Okulary na ADHAD, czyli możliwości wsparcia w przypadku objawów nadruchliwości, impulsywności, zaburzeń uwagi; Skuteczne wydawanie poleceń; Przypominanie zasady, wyliczanie; Czas zabawy z dzieckiem, czyli wspólne spędzanie czasu; Pozytywne podsumowanie i pochwały; Zmiana A, czyli jak zmienić otoczenie, by nie dopuścić do powstania trudnego zachowania; Zasada Premacka, czyli zasada babci; Zestaw gwarantowany przez prawo, pakiet przywilejów, nagrody; Systemy żetonowe; Zasady; Konsekwencje; Dziecięce wybuchy złości; Zasoby, czyli zmiany w funkcjonowaniu szkoły, rodziny i domu dziecka; System szkolnych zajęć dodatkowych – ścieżki; Planowanie. 3.Przykłady interwencji opartych na terapii behawioralnej: Typowe problemy do pracy behawioralnej; Problemy szkolne; Problemy w środowisku domowym. 4.Techniki behawioralne – materiały do pracy.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej