22314
No cover
Book
In basket
ISBN: 978-83-7489-738-9
Zawiera: R. 1 Wiek a zachowanie dziecka: lepsze i gorsze etapy; Sugestie. R. 2 Wiek dziecka a etapy rozwoju: Cykle zachowań; O czy trzeba pamiętać w związku z etapami rozwoju; Cztery tygodnie; Szesnaście tygodni; Dwadzieścia osiem tygodni; Czterdzieści tygodni; Dwanaście miesięcy; Piętnaście miesięcy; Osiemnaście miesięcy; Dwa lata; Dwa i pół roku; Trzy lata; Trzy i pół roku; Cztery lata; Cztery i pół roku; Pięć lat; Pięć i pół roku – sześć lat; Siedem lat; Osiem lat; Dziewięć lat; Dziesięć lat; R. 3 Osobowość: Osobowość jako funkcja budowy ciała; Funkcjonalne podejście do osobowości; Cóż więc można zrobić? R. 4 Jedzenie: Sekwencje rozwojowe; Apetyt i podobania; Różnice indywidualne; Szczególne problemy. R. 5 Sny i spanie: Kładzenie dziecka do łóżka; Problemy ze spaniem; Drzemki; Budzenie się; Różnice indywidualne. R. 6 Wydalanie: Kontrolowanie pęcherza; Indywidualne różnice w załatwianiu potrzeb fizjologicznych; Kontrolowanie wyróżnień; „Od kiedy mogę oczekiwać, że moje dziecko będzie suche całą noc?”; „Czy mam wysadzać dziecko w nocy?”; Problemy z załatwianiem się. R. 7 Rozładowywanie napięć emocjonalnych: Okresy wzmożonego napięcia; Napady wściekłości; Ssanie kciuka; Gryzienie; Obgryzanie paznokci; Kołysanie się; Ssanie języka; Walenie głową; Toczenie głowy; Wyrywanie włosów; Płaczliwość; Apetyt na przedmioty; Tiki; Jąkanie się; Masturbacja; Choroby; Choroba morska; R. 8 Lęki: Każdy wiek ma swoje lęki; Ucieczka przed źródłem lęku jest naturalną reakcją; Paniczny lęk, po którym następ0uje fascynacja; Lęk przed ciemnością; Lęk przed psami; Lek przed wodą; Lęk przed dentystą; Lęk przed szpitalem. R. 9 Inteligencja: Inteligencja a poziom dojrzałości; Stopień dojrzałości; „Ale jaki jest iloraz inteligencji mojego dziecka?”; Dzieci specjalnej troski; Co robić, jeżeli u dziecka stwierdzono WDM, nadpobudliwość, dysleksję, niezdolność do nauki?. R. 10 Zachowania i zainteresowania seksualne: Jak rozmawiać z dziećmi o seksie?; Jak informować o seksie?; Kiedy mówić, skąd się biorą dzieci?; Zabawy seksualne; Różnice indywidualne; Zainteresowanie płcią przeciwną. R. 11 Stosunki między rodzicami a dziećmi; Matka – dziecko; Ojciec – dziecko. R. 12 Rodzeństwo: Co można zrobić, by poprawić sytuację?; Nowe dziecko. R. 13 Sukces w szkole: Każde dziecko w odpowiedniej klasie; Powtarzanie klasy; Inne przyczyny niepowodzeń szkolnych; Wzrok; Zdrowie a osiągnięcia szkolne; Polityka edukacyjna; Wnioski. R. 15 Co mówić o śmierci, Bogu, adopcji i rozwodzie: Śmierć; Religia; Adopcja; Rozwód. R. 16 Problem dyscypliny: Poziomy dyscypliny; Techniki dostosowane do stopnia rozwoju; Pragmatyka życia rodzinnego; Dziecko niszczycielskie; Wskazówki ogólne; Bić czy nie bić?; Dostosowanie dyscypliny do temperamentu. R. 17 Zaburzenia kondycji psychicznej: Stres i przyczyny złego zachowania; Skąd wiemy, że dziecko jest chore? R. 19 Testy: Testy psychologiczne, rozwojowe, sprawdzające wzrok, słuch i mowę; Badania fizyczne; Elektroencefalogram (EEG); Badanie innych rytmów organizmu; Promienie Roentgena; Cukier we krwi; Testy alergiczne; Wykrywanie trucizn; Testy na wykrycie minerałów; Witaminy; Światło i powietrze. R. 20 Jak stosować listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy?: Stosowanie listy diagnostycznej; Zapobieganie; W poszukiwaniu pomocy z zewnątrz. R. 21 Leczenie: Psychoterapia; Terapia farmakologiczna; Terapia żywieniowa; Leczenie alergii. R. 22 Interpretowanie diagnozy: Siec wzajemnych powiązań; Podstawowe kategorie; Chęci i pragnienia; Zapobieganie; Bibliografia.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia na stronie 335-336.
Formatted contents note
R. 1 Wiek a zachowanie dziecka: lepsze i gorsze etapy; Sugestie. R. 2 Wiek dziecka a etapy rozwoju: Cykle zachowań; O czy trzeba pamiętać w związku z etapami rozwoju; Cztery tygodnie; Szesnaście tygodni; Dwadzieścia osiem tygodni; Czterdzieści tygodni; Dwanaście miesięcy; Piętnaście miesięcy; Osiemnaście miesięcy; Dwa lata; Dwa i pół roku; Trzy lata; Trzy i pół roku; Cztery lata; Cztery i pół roku; Pięć lat; Pięć i pół roku – sześć lat; Siedem lat; Osiem lat; Dziewięć lat; Dziesięć lat; R. 3 Osobowość: Osobowość jako funkcja budowy ciała; Funkcjonalne podejście do osobowości; Cóż więc można zrobić? R. 4 Jedzenie: Sekwencje rozwojowe; Apetyt i podobania; Różnice indywidualne; Szczególne problemy. R. 5 Sny i spanie: Kładzenie dziecka do łóżka; Problemy ze spaniem; Drzemki; Budzenie się; Różnice indywidualne. R. 6 Wydalanie: Kontrolowanie pęcherza; Indywidualne różnice w załatwianiu potrzeb fizjologicznych; Kontrolowanie wyróżnień; „Od kiedy mogę oczekiwać, że moje dziecko będzie suche całą noc?”; „Czy mam wysadzać dziecko w nocy?”; Problemy z załatwianiem się. R. 7 Rozładowywanie napięć emocjonalnych: Okresy wzmożonego napięcia; Napady wściekłości; Ssanie kciuka; Gryzienie; Obgryzanie paznokci; Kołysanie się; Ssanie języka; Walenie głową; Toczenie głowy; Wyrywanie włosów; Płaczliwość; Apetyt na przedmioty; Tiki; Jąkanie się; Masturbacja; Choroby; Choroba morska; R. 8 Lęki: Każdy wiek ma swoje lęki; Ucieczka przed źródłem lęku jest naturalną reakcją; Paniczny lęk, po którym następ0uje fascynacja; Lęk przed ciemnością; Lęk przed psami; Lek przed wodą; Lęk przed dentystą; Lęk przed szpitalem. R. 9 Inteligencja: Inteligencja a poziom dojrzałości; Stopień dojrzałości; „Ale jaki jest iloraz inteligencji mojego dziecka?”; Dzieci specjalnej troski; Co robić, jeżeli u dziecka stwierdzono WDM, nadpobudliwość, dysleksję, niezdolność do nauki?. R. 10 Zachowania i zainteresowania seksualne: Jak rozmawiać z dziećmi o seksie?; Jak informować o seksie?; Kiedy mówić, skąd się biorą dzieci?; Zabawy seksualne; Różnice indywidualne; Zainteresowanie płcią przeciwną. R. 11 Stosunki między rodzicami a dziećmi; Matka – dziecko; Ojciec – dziecko. R. 12 Rodzeństwo: Co można zrobić, by poprawić sytuację?; Nowe dziecko. R. 13 Sukces w szkole: Każde dziecko w odpowiedniej klasie; Powtarzanie klasy; Inne przyczyny niepowodzeń szkolnych; Wzrok; Zdrowie a osiągnięcia szkolne; Polityka edukacyjna; Wnioski. R. 15 Co mówić o śmierci, Bogu, adopcji i rozwodzie: Śmierć; Religia; Adopcja; Rozwód. R. 16 Problem dyscypliny: Poziomy dyscypliny; Techniki dostosowane do stopnia rozwoju; Pragmatyka życia rodzinnego; Dziecko niszczycielskie; Wskazówki ogólne; Bić czy nie bić?; Dostosowanie dyscypliny do temperamentu. R. 17 Zaburzenia kondycji psychicznej: Stres i przyczyny złego zachowania; Skąd wiemy, że dziecko jest chore? R. 19 Testy: Testy psychologiczne, rozwojowe, sprawdzające wzrok, słuch i mowę; Badania fizyczne; Elektroencefalogram (EEG); Badanie innych rytmów organizmu; Promienie Roentgena; Cukier we krwi; Testy alergiczne; Wykrywanie trucizn; Testy na wykrycie minerałów; Witaminy; Światło i powietrze. R. 20 Jak stosować listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy?: Stosowanie listy diagnostycznej; Zapobieganie; W poszukiwaniu pomocy z zewnątrz. R. 21 Leczenie: Psychoterapia; Terapia farmakologiczna; Terapia żywieniowa; Leczenie alergii. R. 22 Interpretowanie diagnozy: Siec wzajemnych powiązań; Podstawowe kategorie; Chęci i pragnienia; Zapobieganie; Bibliografia.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again