23403
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. 273-313.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Czy małżeństwo ma szanse na przetrwanie?: Modele powodzenia związku; Czynniki związane z powodzeniem i niepowodzeniem związku, modele wyjaśniające. Rozdział 2. W co grają małżonkowie? Relacja jako gra: W co grają małżonkowie?; Dlaczego małżeństwa prowadzą gry i o co grają?; Czy dzieci biorą udział w grze?; Czy warto grać dalej? Rozdział 3. Dlaczego się rozstajemy? Socjodemograficzne i psychologiczne uwarunkowania rozwodu: Rozwód w perspektywie psychologicznej; Rozwód a zdrowie psychiczne i fizyczne; Czynniki indywidualne jako predyktory rozstania. Rozdział 4. Jak nieporozumienia w rodzinie wpływają na dorosłych i dzieci? Typy i konsekwencje konfliktów: Typy konfliktów (Konflikt konstruktywny; Konflikt destrukcyjny; Konflikt cichy); Reagowanie dziecka na konflikt rodziców; Konsekwencje konfliktu rodzicielskiego dla funkcjonowania dziecka (Problemy internalizacyjne i eksternalizacyjne; Umiejętności społeczne i funkcjonowanie szkolne; Przyszłe relacje dziecka). Rozdział 5. Czy istnieje klątwa rozwodu? Międzypokoleniowy przekaz wzorca związku: Transmisja umiejętności interpersonalnych; Transmisja wzorca umowy małżeńskiej; Nieświadome umowy małżeńskie; Rodzina pochodzenia jako źródło przekonań o relacjach; Czy musimy poddawać się „klątwie”? Rozdział 6. Jak się rozstajemy? Fazy rozpadu relacji małżeńskiej: Fazy rozpadu związku; Narracja w rozwodzie. Rozdział 7. Co przeżywają dzieci? Konsekwencje rozstania rodziców: Sytuacja psychologiczna dziecka w sytuacji rozwodu; Objawy występujące u dziecka; Co dalej z dziećmi? Rozdział 8. Co pomaga dzieciom przetrwać kryzys rodzinny? Czynniki wspomagające rozwój dziecka: Czynniki indywidualne a adaptacja do rozwodu (Płeć; Wiek; Temperament i osobowość dziecka; Inne zmienne osobowościowe); Czynniki rodzinne; Czynniki społeczne; Zjawisko rezyliencji u dzieci po rozwodzie; Stadia przystosowania dziecka do sytuacji rozwodu. Rozdział 9. Konflikt małżeński czy rodzicielski?: Przejście od więzi w parze do więzi w parze rodziców; Współpraca jako wyzwanie dla rodziców po rozwodzie; Trudności wychowawcze – przed czy po rozwodzie?; Formy wsparcia dla rodziców. Rozdział 10. Co jest ekstremalnie trudne dla dzieci? Konsekwencje oddzielenia dziecka od rodzica. Rozdział 11. Co myśli i jak odczuwa rozstanie rodziców dziecko? Plan rodzicielski jako wyzwanie: Plan rodzicielski a rozumienie przez dzieci upływu czasu i rytmu kontaktów oraz przeżywanie rozłąki z rodzicem (Czas; Rytm noclegów i opieki nad małymi dziećmi; Opór wobec kontaktu z drugim rodzicem). Rozdział 12. Jaki model opieki wybrać? Droga do współrodzicielstwa. Rozdział 13. Kim jest rodzic–stróż? Sytuacje trudne dla rodziców. Rozdział 14. Jakie znaczenie mają dziadkowie i rodzeństwo? Więzi, w których tkwi siła: Rodzeństwo; Dziadkowie. Rozdział 15. Jak przeżyć utraty i przygotować się na zmiany? Gdy koniec ma szanse stać się początkiem nowego: Rozwód jako strata; Czy kobiety i mężczyźni tak samo radzą sobie z utratami?; Jak dzieci przeżywają utraty?; Czas na nowe relacje. Zakończenie
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej