23429
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Zawiera materiały z konferencji naukowej "Społeczeństwa wielokulturowe - dynamika, zmienność i nieprzewidywalność. Ku jakim strategiom w edukacji miedzykulturowej?" zorganizowanej w maju 2014 r.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp. Rozdział I. Konteksty diagnostyczne: Globalna różnorodność „rodzin światowych” oraz kierunki ich postrzegania; Diagnoza psychopedagogiczna w warunkach między- i wielokulturowości; Kompetencje do komunikacji międzykulturowej wśród studentów kierunku pielęgniarstwo – rzeczywistość czy iluzja?; Ojcostwo w doświadczeniu międzypokoleniowym. Analiza przypadków; Poczucie koherencji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym doświadczającej migracji rodzica. Rozdział II. Konteksty edukacyjne: Nauczyciel kreatorem wielokulturowego społeczeństwa jutra; Zmierzyć się z kulturą. Uczniowie cudzoziemscy w przestrzeni szkoły – doniesienie z badań; Wielokulturowe lekcje w gimnazjum na pograniczu kulturowym – na przykładzie szkół w województwie podlaskim; Wymiary przygotowania zawodowego nauczyciela i jego kompetencji w zakresie organizacji edukacji międzykulturowej w szkole. Rozdział III. Konteksty resocjalizacyjne: Kompetencje międzykulturowe w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Złe dzielnice. Pedagogika miejsca w pracy profilaktyczno-resocjalizacyjnej; Wybrane aspekty diagnostyczne w praktyce resocjalizacyjnej; Kształcenie kompetencji międzykulturowych kadry instytucji penitencjarnych w Polsce – kontekst pracy z obcokrajowcami przebywającymi w izolacji więziennej. Rozdział IV. Konteksty metodyczne: O potrzebie uświadamiania studentom pedagogiki ich roli i zadań wobec grup mniejszościowych; Obcy, Inny, Swój – o budowaniu mostów na pograniczu kultur – warsztat z edukacji międzykulturowej; Edukacja międzykulturowa w młodszym wieku szkolnym. Relacja z warsztatów uwrażliwiających na odmienność; Innowacyjne formy pracy w edukacji międzykulturowej. Noty o autorach.
Uwaga dotycząca finansowania
Współfinansowanie: Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Pedagogiki i Psychologii
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej